Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 162
Koinpas putoamiskuoleman loottaillessa juuri ampumaani heppua sillalla. Ei muuten mitään, mutta rinki näytti päättyvän sillan päässä olevalle huoltsikalle, enkä päässyt edes top10 (olin 11.). Väittäisin, että oli kohtuu hyvät asetelmat, mutta ei niin ei. :D
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
58
Kylläpä parani pelaamiskokemus tuon nvidian control paneelin säätämisen jälkeen. Keskimääräinen fps nousi 25 -> 45, ja keskimääräiset tapot pelissä kaksinkertaistui heti. Ei tartte enää olla piilossa, kun voi jopa taistella muita vastaan tasaisesti :)
 
Liittynyt
11.04.2017
Viestejä
187
Tuli tuossa soolossa huomattua, että jotkut kusipäät pelaavat sopupeliä keskenään. Se että samassa rakennuksessa 2 vihua on vierekkäin kun huomaavat mut menevät suojaan.
Tätä "teamingia" tosiaan tapahtuu silloin tällöin. Virallisilla foorumeilla voidaan tällainen toiminta raportoida. Tiimaavat "soolottajat" saavat järjestään banaania.
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
253
Tätä "teamingia" tosiaan tapahtuu silloin tällöin. Virallisilla foorumeilla voidaan tällainen toiminta raportoida. Tiimaavat "soolottajat" saavat järjestään banaania.
Näillä deveillä on myös systeemi jolla voivat tarkistaa onko teaming aitoa ja bannaavat sitten koko teamin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 132
Kylläpä parani pelaamiskokemus tuon nvidian control paneelin säätämisen jälkeen. Keskimääräinen fps nousi 25 -> 45, ja keskimääräiset tapot pelissä kaksinkertaistui heti. Ei tartte enää olla piilossa, kun voi jopa taistella muita vastaan tasaisesti :)
Mitä teit?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
58
Edellisellä sivulla oli ohje: control panel -> use advanced image settings
Sivulta manage 3D settings -> program settings -> playerunknow's battleground -> threaded optimisation = on

käytössä i3 4330 ja gtx 750 ti ja enää ei tipu alle 30 fps missään vaiheessa ja ei tarvitse sen takia antaa tasoitusta muille. Asetukset kaikki tosin very low / low.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
171
Mjooh, jos jotain peliä ostan niin tämä se varmaan olisi nyt.

Harmi kun ei nykyään pääse koittamaan "demona". Vai pääseekö mitään enää (vanha)? :confused:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
58
Mjooh, jos jotain peliä ostan niin tämä se varmaan olisi nyt.

Harmi kun ei nykyään pääse koittamaan "demona". Vai pääseekö mitään enää (vanha)? :confused:
"Syyllä ei ole väliä. Pyytäessäsi hyvitystä sivuston help.steampowered.com kautta Valve hyvittää valitsemasi ostoksen, kunhan hyvityspyyntö on lähetetty 14 päivän sisällä ostopäivämäärästä ja peliä on pelattu alle kaksi tuntia. Jos hyvityspyyntösi kohde ei täysin vastaa näitä vaatimuksia, voit silti pyytää hyvitystä -- katsomme pyynnön läpi. Lue lisätietoja hyvityksistä alta."

Katso vaikka youtubesta pelivideoita, niin saat käsityksen millainen peli on ja mitä siinä pitää tehdä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
171
"Syyllä ei ole väliä. Pyytäessäsi hyvitystä sivuston help.steampowered.com kautta Valve hyvittää valitsemasi ostoksen, kunhan hyvityspyyntö on lähetetty 14 päivän sisällä ostopäivämäärästä ja peliä on pelattu alle kaksi tuntia. Jos hyvityspyyntösi kohde ei täysin vastaa näitä vaatimuksia, voit silti pyytää hyvitystä -- katsomme pyynnön läpi. Lue lisätietoja hyvityksistä alta."

Katso vaikka youtubesta pelivideoita, niin saat käsityksen millainen peli on ja mitä siinä pitää tehdä.
Tuollainen hyvityspyyntö tuntuu nihkeältä. Olen katsonut pelivideoita.

Ennen sai kokeilla peliä ilmaiseksi demon muodossa. Mielestäni tällainen tapa on parempi. Toivottavasti joku huomaa tällaisen ja markkinoi näin peliään "uudistuneesti" jälleen. :tup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 162
Tuollainen hyvityspyyntö tuntuu nihkeältä. Olen katsonut pelivideoita.

Ennen sai kokeilla peliä ilmaiseksi demon muodossa. Mielestäni tällainen tapa on parempi. Toivottavasti joku huomaa tällaisen ja markkinoi näin peliään "uudistuneesti" jälleen. :tup:
Totta. 16 päivää myyntiintulon jälkeen miljoona myytyä peliä, ja 2 miljoonaa myytyä alta kahden kuukauden. Ties montako miljardia olisi jo myyty demon kanssa, vaikka peli on vielä kesken.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
171
Totta. 16 päivää myyntiintulon jälkeen miljoona myytyä peliä, ja 2 miljoonaa myytyä alta kahden kuukauden. Ties montako miljardia olisi jo myyty demon kanssa, vaikka peli on vielä kesken.
Mjooh, taitaa olla liian mainstream, katellaan taas uudet parin vuoden päästä...
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Tuollainen hyvityspyyntö tuntuu nihkeältä. Olen katsonut pelivideoita.

Ennen sai kokeilla peliä ilmaiseksi demon muodossa. Mielestäni tällainen tapa on parempi. Toivottavasti joku huomaa tällaisen ja markkinoi näin peliään "uudistuneesti" jälleen. :tup:
Senkun tuntuu nihkeältä. Se toimii ja muutamalla klikkauksella saat rahat takaisin jos peli ei ollut mieleinen.
 
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
204


Jos kertoisin nyt fiilikseni todenmukaisesti, saisin täältä bannit joten tyydyn vain sanomaan että VOI "%&¤%¤#&#¤vvvVVVVVESIMÄYRÄ!! Kädet tärisee ja heitän näytön seinään ihan just. 9 tappoa ja tokaksi kun käsi lipesi näppiksellä väärään kohtaan ja painelin ihan vääriä näppäimiä.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 326
Monthly patch siirretty ensi viikolle.

Näin meinasivat, mutta tilanne muuttui.
Twiittasivat 30min sitten että pätsi tipahtaa sitten kuitenkin tänään klo 16:00 meidän aikaa.

Saivat paria tuntia tuota sun upottamaas twiittiä myöhemmin hoidettua fixejä test serverillä. :kippis:

 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
176
Näin meinasivat, mutta tilanne muuttui.
Twiittasivat 30min sitten että pätsi tipahtaa sitten kuitenkin tänään klo 16:00 meidän aikaa.

Saivat paria tuntia tuota sun upottamaas twiittiä myöhemmin hoidettua fixejä test serverillä. :kippis:

No tämähän nyt on aivan loistavaa!
 

Juhamies

NOSTO
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
622
Joko joku ehti testaamaan uutta päivitystä? Onko shitstorm tulossa, ensin perutaan ja sitten onkin valmis :D Veikkaan että ongelmia tiedossa :) Itsellä lataa vielä, jostain syystä steam toimii vähän hitaalla nyt ;)
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
176
Joko joku ehti testaamaan uutta päivitystä? Onko shitstorm tulossa, ensin perutaan ja sitten onkin valmis :D Veikkaan että ongelmia tiedossa :) Itsellä lataa vielä, jostain syystä steam toimii vähän hitaalla nyt ;)
Kyllä mulla Test Serverillä toimi eilen ja tänään sen hot fixin jälkeen hyvin.

Siellä nyt kuitenkin on servut vielä alhaalla eli pelaamaan et pääse.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
631
Itselläkin lataa tosi hitaasti tätä updatea...välillä nyt 400KB/s, kun normaalisti menee se 24MB/s...
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 799
Aika normaalia kun on näin suosittu peli ja pätsi tulee näin lähes prime-time aikaan. Siel on Clienttejä miljoona jonossa, kyllä se jo tunnin päästä ladata rytkyttää sitä normaali vauhtia.
 

aPm

Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
420
Hyvältä vaikutti päivitys. Ekasta duosta #2 ja seuraavasta pelistä 3miehen squadiasta voitto. Todella hyvin osui nyt tuolla 4x scopella korjauksen jälkeen.
 

Juhamies

NOSTO
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
622
Kauhee lagi on ainakin :) Ja mitä toi ny meinaat et sininen alue menee noin pieneks ja sit katoo ja asettuu tuohon valkoisen rinkulan kohdalle, en kaikki pätsnoteseja lukenu mutta onko toi pugi vai ominaisuus? Huom: Health ei vähentynyt tuona aikana :)

minimäppiin tuli ilmeisesti viiva joka näyttää suorimman tien tuohon safezonelle? ei nyt ihan näin pitäs, täytyy sitä mäppiä ny sen verran availla et selvittää paikkansa :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
147
Servut tuntuu yhtä lagiselta nyt kun julkasun ekalla viikolla. En muistanutkaan kuinka perseestä tää lagi on
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 507
Jos jollain ei vielä tätä peliä ole voisin myydä kaksi kappaletta tätä steam giftinä hintaan 25e/kpl :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
631
Itellä oli jotain ongelmia varjojen kanssa, tuntus että koko ajan ois joku talo ollut selän takana, ja muutenkin kauheeta pikselimössöä aina välillä. Eroa ei ollut Very low ja Highlla. Pelasin tosin vaan yhden pelin.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 326
Servut tuntuu yhtä lagiselta nyt kun julkasun ekalla viikolla. En muistanutkaan kuinka perseestä tää lagi on
Tässä pätsissähän ei servereihin ja lagiin koskettu.
Juuri noi asiat on ensi kuun monthly update kohteena.

EDIT: Meinasin testailla pätsiä, mutta sama täällä että lataa 300-500KB/s............ eli ei tänään sitten. :|
Höh.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
887
Itsellä nousi ihan mukavasti fps.
Fps normaalipelitilanteissa ei laske alle 100 ikinä nyt.
Lobbyssä 100 pelaajan kanssa ennen pätsiä minimissään fps oli hieman alle 50, pätsin jälkeen 80.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
58
Tässä pätsissähän ei servereihin ja lagiin koskettu.
Juuri noi asiat on ensi kuun monthly update kohteena.

EDIT: Meinasin testailla pätsiä, mutta sama täällä että lataa 300-500KB/s............ eli ei tänään sitten. :|
Höh.
Vaihdoin steamista lataus serverin ruotsiin ja tuli 10 kertaa nopeammin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
387
Joo tais FPS nousta kyllä. EU vaihteeks riitti lagia. Löysin ton uuden pyssynkin hallista, sopivasti peli rupes lagaan ihan perkkeleesti ku näin ekan vihun ja koitin sen ampua sillä, ei hajuakaa miten paljon sillä pitää osua ku lagivihu otti ihan huolel hittiä ja selvis kaikesta kunnes napautti mua päähän. Seuraava peli ilman lagia, nysväsin talossa piilossa kun joka suunnasta ulkona tuli kutia, ympyrä tuli joka kerta lähemmäs ja lopulta pääty siihen talon kulmalle :D tylsäähän se oli talossa istua, mutta ulos pompin ku 3 elossa, 1 kuoli just ku astuin ulos, joten tiesin missä vimonen on, siitähän se iisi ja laiska voitto irtos!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 162
EU-servulla oven avaaminen parhaimmillaan 2-3s. NA:lla tuli myös koettua toi ringin "pieneneminen" ja paluu takaisin. Myös melkoinen lagishow warppailuineen. Paras tähän asti oli kun voimalaitoksen lähellä vuorenrinteessä olevan sotilasalueen talon katolle pompin ylämäen puolelta makoilemaan, ja odottelemaan, että muut tappaa toisensa ja sais jotain lootattua, niin warppasin makaamaan hallien väliin keskelle pihaa. Samaisessa mestassa kävi myös niin, että laskeuduin korkeimman talon katolle, varjo hävisi ja siirryinkin 5m sivuun ilmassa ja putosin talon etupihalle, ilman varjoa. Aikamoista touhua on kyllä nyt tämä.

EDIT:
Nyt kun muutaman tunnin vetänyt niin voi kyllä todeta, että ei tää kyllä oikein pelikuntoiselta taas vaikuta. Tähän mennessä paras on keskelle peltoa tyhjästä ilmestynyt auto kuskeineen. Lähes paluu tulevaisuuteen luokan suoritus siis. Nousi autostaan, pistin scarrilla 8x scopen läpi yhen 40 kuulaa kaveriin, kun ei näyttänyt tekevän muuta kun leijuvan ympäriinsä hiljalleen. Lopulta singahti 10m sivuun ja kuoli.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
387
Voi viddy toi EU serveri on ihanaa paskaa. Silenced extended mag AWM ja lvl3 kypärä ja kaikki herkut, alussa jo 3 tappoa, sitten alotetaan lagishow. Voi perse.
Vihu teleporttaili ympäri taloa ja talon sisällä ja muhun vaa osumaa iski joka suunnasta, kilsa seinän takana "suojassa" ja dead. hoovee EU servut, ei vaan voi tajuta miten ei noin perustavanlaatuista onkelmaa saa korjattua. Muut bugit ei haittaa yhtään, kunhan sais viddu pelata ilman lagia stana.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
631
Päätinpä pelata yhden pelin, löytys heti ekasta talosta hyvää loottia (M416, lvl2 vest, lvl3 helmet jne..), kerkesin toiseen taloon, ja servu crashaa. :>
Edelleen noi varjot seuras tosi paljon, ei nähny melkeen mitään sisällä talossa vaikka brightnessinki nosti täysille. Tällä ei siis mitään merkitystä oliko very low vai high asetukset.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 799
Voi viddy toi EU serveri on ihanaa paskaa. Silenced extended mag AWM ja lvl3 kypärä ja kaikki herkut, alussa jo 3 tappoa, sitten alotetaan lagishow. Voi perse.
Vihu teleporttaili ympäri taloa ja talon sisällä ja muhun vaa osumaa iski joka suunnasta, kilsa seinän takana "suojassa" ja dead. hoovee EU servut, ei vaan voi tajuta miten ei noin perustavanlaatuista onkelmaa saa korjattua. Muut bugit ei haittaa yhtään, kunhan sais viddu pelata ilman lagia stana.
Fixi on tuloillaan jonku 1-3kk aikajänteellä. Tuosta serverilagista oli kommentoitu tuohon patch-noteseihin että ei johdu serverikapasiteetista, vaan on joku bugi. Devi redditissä kertoi että ovat paikantaneet bugin/bugeja pelimoottoriin (unreal engine) jota korjataan yhteistyössä unrealin kehittäjätiimin kanssa.

Eli ei ole tulossa nopeaa korjausta, koska ei ole bluehole studiosin käsissä. 1-3 kuukautta, tai pidempään.
 

Juhamies

NOSTO
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
622
Mitäs NA servut sanoo tänään? Illalla varmaan olis tarkotus iskee teamipelit eetteriin, EU-servulla käytännön mahdoton pelata ainakin.

EDIT: NA-servut sanoo niinkin että toimii perfecto. En huomannut minkäänlaista lagia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
387
Joo oon lukenut tuosta lagibugista, mutta miten se voi olla joku bugi jos EU on pashaa ja NA ei? noh..kaippa se jotenkin on niin sitten. Ei auta ku pelata jenkeissä, ei se mitenkää erilaiselta tunnu - paitsi ettei lagaa ja on sujuvampi :D eli parempi!
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
253
Joo oon lukenut tuosta lagibugista, mutta miten se voi olla joku bugi jos EU on pashaa ja NA ei? noh..kaippa se jotenkin on niin sitten. Ei auta ku pelata jenkeissä, ei se mitenkää erilaiselta tunnu - paitsi ettei lagaa ja on sujuvampi :D eli parempi!
Edelleenkin NA lagaa peak aikoina ihan samallalailla kuin EU.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 162
Oma teoriani tästä servuhommasta on se, että jotenkin pelimoottori/serverit joutuu käsittelemään liikaa liikennettä, vähän samaan tapaan kuin vanhanajan hubi verrattuna kytkimeen, jossa dataa ei suodateta vaan toistetaan raakana kaikille. Kuitenkin 100 pelaajan synkkaaminen kaikille on pirusti enemmän dataa kuin vaikka 32 pelaajan servun pyörittäminen. Ja nyt kun pätsi tuli, vaikka servuihin ei koskettukaan, pelaajien fps nousi, niin tällähän voi olla vaikutusta taas sisäänpäin tulevalle datalle, mikäli servun tickrate on esim. yli 60.
Karkeasti siis ajateltuna, jos 100 pelaajaa keskimäärin 30fps ruudunpäivityksellä työntää dataa samalla tahdilla servulle, niin fps tuplaus pelaajille voi periaattessa tuplata servulle saapuvan datan määrän. Välttämättä UE4 moottoria/servuja ole edes mitoitettu tälläiselle pelaajamäärälle.

Sitä, miksi NA toimii meille, ja EU ei niin kyllä omalla järjenjuoksulla pysty edes spekuloimaan. Tokihan on myös mahdollista, että olen itsekin ihan ulapalla.
 
Viimeksi muokattu:

aPm

Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
420
Joo ihan kiva että tuli suorituskykyä parantava päivitys, mutta tuo hitreg/desync meni taas huonompaan suuntaan.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 326
Oma teoriani tästä servuhommasta on se, että jotenkin pelimoottori/serverit joutuu käsittelemään liikaa liikennettä, vähän samaan tapaan kuin vanhanajan hubi verrattuna kytkimeen, jossa dataa ei suodateta vaan toistetaan raakana kaikille. Kuitenkin 100 pelaajan synkkaaminen kaikille on pirusti enemmän dataa kuin vaikka 32 pelaajan servun pyörittäminen. Ja nyt kun pätsi tuli, vaikka servuihin ei koskettukaan, pelaajien fps nousi, niin tällähän voi olla vaikutusta taas sisäänpäin tulevalle datalle, mikäli servun tickrate on esim. yli 60.
Karkeasti siis ajateltuna, jos 100 pelaajaa keskimäärin 30fps ruudunpäivityksellä työntää dataa samalla tahdilla servulle, niin fps tuplaus pelaajille voi periaattessa tuplata servulle saapuvan datan määrän. Välttämättä UE4 moottoria/servuja ole edes mitoitettu tälläiselle pelaajamäärälle.

Sitä, miksi NA toimii meille, ja EU ei niin kyllä omalla järjenjuoksulla pysty edes spekuloimaan. Tokihan on myös mahdollista, että olen itsekin ihan ulapalla.
Tuosta syystä se patch notes kommentti että servut on AWS:n parhaimmalla raudalla ei oikein tarkoita mitään.
Eihän se kerro esim. siitä mitään, että monta instanssia on per masiina?

Tuosta tickrate, niin mulla muistikuva että servut tähtää siihen 60 Hz tickrate, mutta eivät vielä sitä ole.
Muista yhtään mistä luin, ja en tiedä pitääkö kuinka kutinsa.

Battle(non)sense videossa jossa analysoi nettikoodia oli tickrate ulos n. 40 ja sisään 20. Se on variable, eli tuo on keskiarvo.
Enpä sitten tiedä onko nostettu, mutta jos veikata pitäisi niin ei. Luultavasti keskitytään pelin bugeihin ja client performance. Ensi kuussa sitten ne server/lag fiksit.

Videolla lupailee että tekee uusia testejä myöhemmin. Voisin kuvitella että ensi kuussa tai pian sen perään tekee, koska Bluehole on jo kertonut ensi kuun monthly patchin keskittyvän ns. netcodeen.
 

Juhamies

NOSTO
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
622
Meillä tuolla discordissa on muutamia jotka tätä pelaa ja eilen tuli teamilla vedeltyä tosiaan, erittäin hauskaa :) Steamissa saa lisätä Kuuleri nimimerkin jos peliseura kelpaa :p Spoilerissa video eilisestä streamista. 5min~

EDIT: Tuo twitchin highlighteditori on kyllä niin synkkää p*skaa ettei tosikaan :) Eihän tuolla voi tehdä mitään, timingitkin kusee kun koittaa jotain säätää. Kai noi pitäs aina tallentaa koneelle samalla ku streamipyörii, ainakin ois huomattavasti parempilaatuista videoo.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
607
Tänään pääsin vasta uutta patchia testaamaan, fps melkein tuplaantui nyt pyörii siinä 80-100 välillä kun ennen 40-60, i5-4460 ja gtx 970 hyrskyttää alla:tup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 541
Viestejä
4 234 224
Jäsenet
71 234
Uusin jäsen
aivot-on

Hinta.fi

Ylös Bottom