Poistin noi vanhat .ini tiedostot ja kävin tämän vielä tekemässä:
nvidia control panel > manage 3d settings > program settings > TlsGame > threaded optimization > on
Fps nousi aika huimasti. Aiemmin oli sellasta 25-45, mutta nyt näyttäis parin lyhyen matsin perusteella olevan 60-100+ vähän alueesta riippuen.
Edit: ja tosiaan poistin myös steamista ne launch optionsit mitä olin lisäillyt joskus. Pelin asetukset itsellä aina olleet very low ja niillä vaikuttais edelleen parhaiten toimivan
Testattiin tätä kaverin kanssa kumpikin eilen.
Ei voi olla placeboa, koska kummankin mielestä peli oli
huomattavasti smoothimpi tuon asetuksen jälkeen. Mulla ei ehkä niinkään noussut FPS, mutta sulavuus oli ihan eri tasolla.
Koneen speksit löytyy tuosta nimen alta. Kaverilla taitaa olla GTX 970, mulla 1070.
Graffa-asetukset mulla on fullscreen (ei borderless), 1080p ja 100 screen scale, kaikki very low mutta textures high ja view distance medium.
Katselin muuten pelin aikana CPU ja GPU loadia.
GPU (1070) oli max 70%, ja vaihteli väliä 30-70%.
CPU load oli sellaista noin 40% luokkaa. En sattunut katsomaan miten load jakautu eri säikeiden välille.
Käsittääkseni bugeja löytyy vielä jonkin verran(mikä on siis täysin ymmärrettävää, onhan peli vielä early access). Kiinnostaisikin kuulla pelin omistajilta, että kuinka paljon bugit ovat häirinneet pelikokemuksia? Ja mikä on tilanne hakkereiden kanssa?
Samaa mieltä P0rtier kanssa, ei ole ollut mitää game-breaking bugeja, ja mun mielestä ei edes mitään sellaisia jotka vähänkään enemmän häiritsee.
Pelin pyörimisen jos pistää sivuun, niin ollut aivan priimaa pelikokemukset.