Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Silti voi olettaa, että peli tulee jonkinlaiseen tarjoukseen esimerkiksi kesällä, jotta saadaan nostettua myyntiä. En tässä tarkoittanutkaan, että hinta laskisi pysyvästi.

Miksi olettaisi, että EA peli, jota on myyty parissa kuukaudessa 2 miljoonaa kappaletta, kävisi alessa jo naurettavan 30e hinnan jälkeen?
 
Silti voi olettaa, että peli tulee jonkinlaiseen tarjoukseen esimerkiksi kesällä, jotta saadaan nostettua myyntiä. En tässä tarkoittanutkaan, että hinta laskisi pysyvästi.
PU on montaa kertaa sanonut että hinta ei tule laskemaan. Toki joku tarjous voi tulla mutta yleisenä kommenttina oli että hinta ei nouse eikä laske.
 
Miksi olettaisi, että EA peli, jota on myyty parissa kuukaudessa 2 miljoonaa kappaletta, kävisi alessa jo naurettavan 30e hinnan jälkeen?

Vilkaisin äsken noita suuntaa antavia myyntilukuja ja on ne kyllä sen verran huikeita, ettei peli varmaankaan tule vähään aikaan tarjoukseen, vaikka näin itse optimistina toivoisinkin.

Ajattelin tuossa tarjouksen taustalla, että on julkaisijan kannalta järkevää edistää menekkiä alennuksien kautta, kun peli on tullut elinkaaressaan "kypsyys"- vaiheeseen. PUBG on kuitenkin vielä sen verran vahvasti kasvussa, etten ainakaan itse kykene riittävän tarkasti arvioimaan, milloin myynti tasaantuu, joten taidankin ostaa sen suoraa tällä hinnalla.

Kiitos suorasta kommentista, laittoi ajattelemaan asiaa tarkemmin..

Käsittääkseni bugeja löytyy vielä jonkin verran(mikä on siis täysin ymmärrettävää, onhan peli vielä early access). Kiinnostaisikin kuulla pelin omistajilta, että kuinka paljon bugit ovat häirinneet pelikokemuksia? Ja mikä on tilanne hakkereiden kanssa?
 
Käsittääkseni bugeja löytyy vielä jonkin verran(mikä on siis täysin ymmärrettävää, onhan peli vielä early access). Kiinnostaisikin kuulla pelin omistajilta, että kuinka paljon bugit ovat häirinneet pelikokemuksia? Ja mikä on tilanne hakkereiden kanssa?

Ei mitään game-breaking bugia ole omassa kokemuksessa, 200h peliä takana. Tuossa ajassa näkynyt yhden käden sormilla laskettavissa oleva määrä koodareita.

Pelistä olisi voinut helposti maksaa sen 60e jos se olisi edistänyt kehittämistä. 30e hintaan tämä on siis naurettavan edullinen. Ei tarvinnut montaa kertaa arpoa kun parit kerrat striimejä katseli, ja välittömästi koukussa peliin.
 
Poistin noi vanhat .ini tiedostot ja kävin tämän vielä tekemässä:

nvidia control panel > manage 3d settings > program settings > TlsGame > threaded optimization > on

Fps nousi aika huimasti. Aiemmin oli sellasta 25-45, mutta nyt näyttäis parin lyhyen matsin perusteella olevan 60-100+ vähän alueesta riippuen.

Edit: ja tosiaan poistin myös steamista ne launch optionsit mitä olin lisäillyt joskus. Pelin asetukset itsellä aina olleet very low ja niillä vaikuttais edelleen parhaiten toimivan
Testattiin tätä kaverin kanssa kumpikin eilen.
Ei voi olla placeboa, koska kummankin mielestä peli oli huomattavasti smoothimpi tuon asetuksen jälkeen. Mulla ei ehkä niinkään noussut FPS, mutta sulavuus oli ihan eri tasolla.

Koneen speksit löytyy tuosta nimen alta. Kaverilla taitaa olla GTX 970, mulla 1070.

Graffa-asetukset mulla on fullscreen (ei borderless), 1080p ja 100 screen scale, kaikki very low mutta textures high ja view distance medium.

Katselin muuten pelin aikana CPU ja GPU loadia.
GPU (1070) oli max 70%, ja vaihteli väliä 30-70%.
CPU load oli sellaista noin 40% luokkaa. En sattunut katsomaan miten load jakautu eri säikeiden välille.

Käsittääkseni bugeja löytyy vielä jonkin verran(mikä on siis täysin ymmärrettävää, onhan peli vielä early access). Kiinnostaisikin kuulla pelin omistajilta, että kuinka paljon bugit ovat häirinneet pelikokemuksia? Ja mikä on tilanne hakkereiden kanssa?
Samaa mieltä P0rtier kanssa, ei ole ollut mitää game-breaking bugeja, ja mun mielestä ei edes mitään sellaisia jotka vähänkään enemmän häiritsee.
Pelin pyörimisen jos pistää sivuun, niin ollut aivan priimaa pelikokemukset.
 
Early access on niin arpapeliä, että eiköhän riitä että 2 miljoonaa ihmistä tukee peliä nyt, ja minä hyppään mukaan sitten kun ne rahat ovat (toivottavasti) käytetty pelin kehittämiseen ja optimoimiseen. Jos tällä hetkellä 1/4 Steamin arvosteluista on negatiivisia, niin siinä on kuitenkin jo selvästi mahdollisuus, että en saa rahoilleni vastinetta nyt performanssiongelmien myötä, vaan esimerkiksi vasta kuukausien päästä. Näitä pelattavia mutta keskeneräisiä pelejä on kuitenkin tullut pelattua omalta osalta iha tarpeeksi.

Se, onko välissä ollut jotain yksittäistä alennusta vai ei, on sitten täysin arpapeliä. Se onko launch day tänä vuonna vai kahden vuoden päästä, ei taida olla mainintaa vielä tämän pelin kohdalla? En siis usko, että pelin hinta laskee pysyvästi, mutta early accesseilla on tapan ollut keskeneräisinäkin ilmestyä kaikenlaisiin edes muutaman euron alennuksiin.

Minä olen viimeisen 5 vuoden aikana tainnut kerran maksaa pelistä edes 35€, koska ei ole tarvetta pysyä ns. aallonharjalla ja en ole kokenut että 50-60 euron hinta olisi näkynyt millään tavalla positiivisesti nautiskelussani. Toki PUBGin kanssa mukaan pitää tulla aikalailla vähän ennen julkaisua tai julkaisun maissa, jos haluaa että pelaajamassaa riittää.

Mutta takaisin aiheeseen, kiinnostavalta näyttää ja jään seuraamaan kehitystä.
 
Testattiin tätä kaverin kanssa kumpikin eilen.
Ei voi olla placeboa, koska kummankin mielestä peli oli huomattavasti smoothimpi tuon asetuksen jälkeen. Mulla ei ehkä niinkään noussut FPS, mutta sulavuus oli ihan eri tasolla.

Graffa-asetukset mulla on fullscreen (ei borderless), 1080p ja 100 screen scale, kaikki very low mutta textures high ja view distance medium.

Ennenkin tästä mainittu, mutta tosiaan tuo view distancen lisääminen ei varsinaisesti vaikuta mihinkään auttavasti. Peli rendaa very low -asetuksella noin neljänneksen kartasta, ja ihmishahmot rendataan aina. Toki jos on jerkkua niin siitä vaan, mutta me muut onnettomat..suosiolla vaan very low.
 
Ennenkin tästä mainittu, mutta tosiaan tuo view distancen lisääminen ei varsinaisesti vaikuta mihinkään auttavasti. Peli rendaa very low -asetuksella noin neljänneksen kartasta, ja ihmishahmot rendataan aina. Toki jos on jerkkua niin siitä vaan, mutta me muut onnettomat..suosiolla vaan very low.
Juuh, lukenut saman asian.

Mulla on hieman korkeampi kun tuolla redditin puolella Nvidia Control Panel Threaded Optimization keskustelun lomassa oli puhetta että korkeampi texture ja view distance voisi auttaa pistämään loadia GPU:lle. Peli ei nyt juuri rasita, kuten mun 1070 kanssa load on sen 35-70% tilanteesta riippuen.
Ideana vissiin että samalla GPU laittaa vähän muutakin sinne enemmän, eli ei vain niin että tietenkin tuollaisen asetuksen nosto rasittaa GPU:ta enemmän.

Tiedä sitten.

Kyllähän tuon ehkä voisi laskea very low, ja tsekkaillaan onko mitään eroa missään.

Pelin ongelma taitaa olla yleisesti pyöriminen, kun niin CPU load että GPU load on varaa vaikka kuinka.
Peli vaan pyörii huonosti, piste. Olettaisi korjaantuvan joskus.

Oli miten oli, toi threaded optimization oli ainakin mulla ja kaverilla iso tekijä.
 
Eiköhän tuo hinta nouse kun lähestytään retail version julkaisua. Sehän tässä on ideana earlyssä että tuetaan pelin kehitystä ostamalla raakileversio halvemmalla pelistä joka sitten päivittyy ajan myötä. En näe mitään syytä miks hinta laskisi?

Muistaakseni ne on sanonut että hinta tulee pysymään samana julkaisussakin.

Mulla on hieman korkeampi kun tuolla redditin puolella Nvidia Control Panel Threaded Optimization keskustelun lomassa oli puhetta että korkeampi texture ja view distance voisi auttaa pistämään loadia GPU:lle. Peli ei nyt juuri rasita, kuten mun 1070 kanssa load on sen 35-70% tilanteesta riippuen.
Ideana vissiin että samalla GPU laittaa vähän muutakin sinne enemmän, eli ei vain niin että tietenkin tuollaisen asetuksen nosto rasittaa GPU:ta enemmän.

View distance aika varmasti rasittaa vain cpu:ta enemmän.
Texturet, varjot ja efektit rasittaa gpu:ta jos haluaa niitä laittaa.

View distance kannattaa pitää very low - low välillä kun se vaan lisää stutteria, vähentää fps:ää eikä siitä ole mitään hyötyä piirtää jotain turhaa sinne kilometrien päähän.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TML
Koneen speksit löytyy vasemmalta.

Pelin asetukset:
fullscreen @1080p

Ultra-->Low-->Low-->Ultra-->Very Low-->Very Low-->Ultra
Motion blur-->off

threaded optimization > auto

CPU load avg: 69%
CPU temp avg: 53°C

GPU load avg: 92%
GPU temp avg: 74°C

VRAM avg: 4018MB
RAM avg: 8493MB

FPS avg: 74fps
Frametime avg: 21ms


Threaded optimization > on

CPU load avg: 65%
CPU temp avg: 52°C

GPU load avg: 92%
GPU temp avg: 72°C

VRAM avg: 3787MB
RAM avg: 7098MB

FPS avg: 71fps
Frametime avg: 22ms
 
Ei oo tullut itselle vastaan mitään isompia bugeja yms, itseasiassa ei vielä ollenkaan. Pelituntejakaan ei tosin ajanpuutteesta johtuen ole kuin 12. Peli on aivan erilailla "valmis" jo nyt kuin esim. Dayz SA mikä teki itsellekkin melkoisen kammon early access pelejä kohtaan. Ostakaa vaan, ette pety jos peli muuten kiinnostaa.

Pyörii minunkin ser-jätteellä ihan ok, toki paremminkin voisi mennä. Pelaa tätä näinkin. Toki grafiikat yms karkki ei ole itselle se tärkein asia niin kaikki om suosiolla melkolailla minimissään. Täytyisi kyllä muutenkin vähän rautaa päivittää tässä.
 
Ei mulla FPS niinkään noussut, mutta sellainen random stutter pitkälti loppui tuolla threaded optimization. Stutterin lisäksi jollain järjellä peli tuntuu ylipäätään smoothimmalta. Selkeä ero.
Tiedä sitten miten joillain tuolla on vaikutusta ja jollain ei, vaikka olisi kummallakin intelit ja pascalit.

On kyllä melko hyvät FPS avg lukemat sulla. Veikkaisin että omat on about samat, mutta korttina 1070.

Tuon voisi nyt illalla jopa muistaa katsoa.
Millä keräät noi datat?
 
Ei mulla FPS niinkään noussut, mutta sellainen random stutter pitkälti loppui tuolla threaded optimization. Stutterin lisäksi jollain järjellä peli tuntuu ylipäätään smoothimmalta. Selkeä ero.
Tiedä sitten miten joillain tuolla on vaikutusta ja jollain ei, vaikka olisi kummallakin intelit ja pascalit.

On kyllä melko hyvät FPS avg lukemat sulla. Veikkaisin että omat on about samat, mutta korttina 1070.

Tuon voisi nyt illalla jopa muistaa katsoa.
Millä keräät noi datat?

MSI Afterburnerilla tallennan login, jonka sitten vien exceliin ja siellä lasken keskiarvon. FRAPS on toinen ohjelma, jolla saa noi keskiarvot suoraan ilman suurta säätöä.
 
What is this madness? Mitä helkutin kuplia toi hahmo oikee puhaltaa?

18519963_10155240463753911_8358008796469399581_n.jpg
 
MSI Afterburnerilla tallennan login, jonka sitten vien exceliin ja siellä lasken keskiarvon. FRAPS on toinen ohjelma, jolla saa noi keskiarvot suoraan ilman suurta säätöä.
Okei, ja Afterburnerilla saa vissiin tallennettua myös noi loadit ja tempit samalla tavalla?
Onko siinä ihan start/stop hotkey, vai voiko esim. määrittää että napista 10min?

What is this madness? Mitä helkutin kuplia toi hahmo oikee puhaltaa?

18519963_10155240463753911_8358008796469399581_n.jpg
Vähän vastaava bugi, mistäs se johtuu että yhdessä pelissä frendi paskansi hylsyjä non-stoppina vaikka ei tehnyt mitään? :D
Haittaisi lähinnä siksi että kilisi se ääni sitten kokoajan.
 
Bugeista kun puhutaan niin kaikista kamalin on kuitenkin se ääni, että ottaisi damagea vaikka hp pysyy ennallaan. Paskantanut housuun monta kertaa tuon takia. Välillä kun ajaessa ottaa jostain damagea niin saattaa loppumatsin ajan kiusata tuo bugi.
 
  • Tykkää
Reactions: Tpa
Bugeista kun puhutaan niin kaikista kamalin on kuitenkin se ääni, että ottaisi damagea vaikka hp pysyy ennallaan. Paskantanut housuun monta kertaa tuon takia. Välillä kun ajaessa ottaa jostain damagea niin saattaa loppumatsin ajan kiusata tuo bugi.

Tuo on kyllä vittumainen bugi
 
Bugeista kun puhutaan niin kaikista kamalin on kuitenkin se ääni, että ottaisi damagea vaikka hp pysyy ennallaan. Paskantanut housuun monta kertaa tuon takia. Välillä kun ajaessa ottaa jostain damagea niin saattaa loppumatsin ajan kiusata tuo bugi.
Tekee sitä viel mukavasti koko loppu erän :)
 
Tekee sitä viel mukavasti koko loppu erän :)

itsellä ei yleensä tee kun muutaman kerran sen jälkee kun on ottanu täydet hp.t. Yleensä bugi myös ilmenee kun on ottanut vähän eka jostain dmg
 
Ei mulla FPS niinkään noussut, mutta sellainen random stutter pitkälti loppui tuolla threaded optimization. Stutterin lisäksi jollain järjellä peli tuntuu ylipäätään smoothimmalta. Selkeä ero.
Tiedä sitten miten joillain tuolla on vaikutusta ja jollain ei, vaikka olisi kummallakin intelit ja pascalit.

On kyllä melko hyvät FPS avg lukemat sulla. Veikkaisin että omat on about samat, mutta korttina 1070.

Tuon voisi nyt illalla jopa muistaa katsoa.
Millä keräät noi datat?
aika pienellä prosentilla menee itelläkin sekä näyttis, että prossu. 1080ti&1230v3, pari kuvaa spoilereissa.
HGvBgwh.jpg


hv5fprB.jpg
 
  • Tykkää
Reactions: TML


Laitetaan tännekkin , ei oo hetkeen tullu voittoa mut tänään sitten onnistuin :)
 
Välillä peli kyllä pistää raivostuttamaan epäreiluudellaan, mutta välillä se onni on sitten myöten. Jos sattuu hyvät kamat löytymään hypättyään, alue on jossain toisella puolella karttaa usein. Se onkin sitten säkästä kiinni, sattuuko ne autot olemaan spawn-paikoissaan. Toki hyvin usein myös käy siten, että ollaan alueella alusta lähtien, eikä kulkineelle ole tarvetta.
Yleisesti pelin vaihtelevuus ja muuttuvuus kiehtoo, ei ole vielä tällä pelaamisella ihan identtiseksi matsit koskaan menneet.

Oonkohan nyt jotain 30tuntia pelannut, melkein heti tuli muutama kakkossija. Viime lauantaina oli hyvä päivä: duossa voitto, squadissa (3&4hlö) kolme voittoa.
 
Itsellä eilen ensimmäinen voitto. Squad pelissä. Meillä oli kolmen priva group, mutta eipä neljäs ukko imho paljoa auta.

33h pelattu... :shy:
 
Eilen tuli hajottua ihan totaalisesti :D (sisältää huutoa, varovasti äänien kanssa)
Ja eilen yllättäen tuli myös 2 voittoa putkeen squadissa, huikeutta :)

 
Saisivat kyllä panostaa tuohon serveri ongelmaan. Älyttömästi jää osumia rekisteröitymättä ja paljon tulee osumaa kun olet jo suojassa. Äskeisessä matsissa kesken M24 tähtäyksen kun olin ampumassa niin tuli lagista varoittava teksti ja ei pystynyt ampumaan... :facepalm::rage:
 
Saisivat kyllä panostaa tuohon serveri ongelmaan. Älyttömästi jää osumia rekisteröitymättä ja paljon tulee osumaa kun olet jo suojassa. Äskeisessä matsissa kesken M24 tähtäyksen kun olin ampumassa niin tuli lagista varoittava teksti ja ei pystynyt ampumaan... :facepalm::rage:

Moderaattori pubg forumilta on vahvistanut kyseessä olevan Unreal engine 4 eikä itse serverit. Pidän hieman omituisena koska itsellänikin NA-servu pelittää monesti EU:ta sulavammin.

can we talk about the desync for a minute...like stop adding content and fix the game first
 
Jep, jos alkaa vituttamaan toi desync/servulagi niin suosittelen että jättää pelin hetkeksi aikaa hyllylle. Koska toi vika on Unreal Enginessä, niin Bluehole tekee yhteistyötä UE:n devien kanssa ongelman korjaamiseksi = menee varmasti useita kuukausia aikaa, kuten tuossa ramblerin linkissä moderaattorikin sanoo. Samaan syssyyn myös muita isoja ominaisuuksia on tulossa kuukausien aikajänteellä, kuten noi kaksi uutta mappia (aavikko ja välimeren saaristomappi), puhumattakaan pienemmistä optimoinneista ja lisäyksistä (aseita, ajoneuvoja, ym.). Tätä se early-access pelaaminen on.

Elikkä, jos nyt alkaa vituttelemaan desynkki ym. ja peli-into alkaa laantua, niin ei muuta kun muita pelejä paukuttelemaan. 2-3kk kuluttua voisi olettaa että desynkki on fixattu ja uudet mapit on pelissä, joten sitten vaan takasin paukuttelemaan tätä hymyssä suin :) Turha polttaa hermoja näihin bugeihin, ne kuuluu early access peleihin.
 
Osittain näin, mutta osittain täytyy olla myös servujen kuormassa vikaa. Koska tiettynä aikana päivää kaikki pelittää hyvin, mutta "ruuhka-aikoina" on melkoista tahmausta ja lagitusta.
 
Serverit pyörii Amazonin pilvessä, joten tuskin nyt on siitä kiinni että siellä alkais serverirauta yskiä.
 
Noh kyllä nuo välillä lagaa niin perkeleesti niin väittäsin että se vika servereissä on
Tuskin jos peli on myynnyt niin törkeästi mitä se jo tässä vaiheessa on niin PU säästäisi servereissä vaan pistäisi ne tappiin. Tuo on kumminkin aihe josta on eniten valitettu. Lisäksi PU on useaan kertaan sanonut että tietävät missä vika on (koodissa), mutta se on vaikeasti korjattava ja vie aikaa...
 
5 pelitunnin jälkeen voittoa pukkas soolossa. On kyllä paras peli hetkeen tämä.

Onko jotain vinkkejä antaa mitä monet ei tästä pelistä tiedä? Kuulin esim. huhua että jos kävelee ilman kenkiä niin kuuluisi vähemmän ääniä?
 
5 pelitunnin jälkeen voittoa pukkas soolossa. On kyllä paras peli hetkeen tämä.

Onko jotain vinkkejä antaa mitä monet ei tästä pelistä tiedä? Kuulin esim. huhua että jos kävelee ilman kenkiä niin kuuluisi vähemmän ääniä?

Kuten yllä raivo kirjottikin niin ääni ainoastaan muuttuu mutta kuuluu yhtä kauas.. Peliseuraa tms jos kaipaa niin sitä löytyy ainakin allekirjotuksen linkistä
 
Peliseuraa tms jos kaipaa niin sitä löytyy ainakin allekirjotuksen linkistä

Yksi kaveri tätä pelaa mutta aika harvoin osuu aikataulut kohdilleen että päästään pelaamaan yhtäaikaa. Onko jossain jotain kommuunia peliseuran hakemiseen myös meille facebookittomille?
 
Tuskin jos peli on myynnyt niin törkeästi mitä se jo tässä vaiheessa on niin PU säästäisi servereissä vaan pistäisi ne tappiin.

Kun kyseessä on early access, myyty paljon tai ei, tottakai myös heidän päässä testataan kuinka pienellä pyörisi jotta koodia pystyy fixaamaan. Ja amazonihan lyö sitä mukaa virtuaalipalvelinta pystyyn kun tarvitaan, ei niitä sinne jätetä notkumaan vaan kyllä ne alaskin tulee samaa vauhtia jossei ole kuormaa.
 
Hmm.. kaksoispiippu haulikolla kolme kutia, ei haittaa vihollinen kuitenkin kuoli. :lol:
 


Kivaa tietää, että ovat mallintaneet tuon Acogin ihan väärin. Oikeasti se tähtäyskohta on tuon nuolen kärjessä :rolleyes:

Noh, tämä + tuo bugi selittää, miksi 4x ja varsinkin esim. SKS:ssä ei ole oikein koskaan tullut osuttua mihinkään.
 
Kivaa tietää, että ovat mallintaneet tuon Acogin ihan väärin. Oikeasti se tähtäyskohta on tuon nuolen kärjessä :rolleyes:

Noh, tämä + tuo bugi selittää, miksi 4x ja varsinkin esim. SKS:ssä ei ole oikein koskaan tullut osuttua mihinkään.
:(

Kieltämättä olen myös tuota olettanut, enkä edes asiaa hiffannut videota katsellessa.
Toki vielä 100-200 rangeilla luultavasti vielä osunut koska heitto on sitten torson suuntaan. Tarket hedyt kyllä jää siinäkin jo.
Yli 200 alkaa kyllä menemään melkoisen metsään jos nuolen kärkeä olettaa.

y8ADGDK.jpg


Sitä en sitten tiedä onko tässä pelissä noi tuon kuvan tyyppiset ohjeet mitenkään päteviä.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom