Oma teoriani tästä servuhommasta on se, että jotenkin pelimoottori/serverit joutuu käsittelemään liikaa liikennettä, vähän samaan tapaan kuin vanhanajan hubi verrattuna kytkimeen, jossa dataa ei suodateta vaan toistetaan raakana kaikille. Kuitenkin 100 pelaajan synkkaaminen kaikille on pirusti enemmän dataa kuin vaikka 32 pelaajan servun pyörittäminen. Ja nyt kun pätsi tuli, vaikka servuihin ei koskettukaan, pelaajien fps nousi, niin tällähän voi olla vaikutusta taas sisäänpäin tulevalle datalle, mikäli servun tickrate on esim. yli 60.
Karkeasti siis ajateltuna, jos 100 pelaajaa keskimäärin 30fps ruudunpäivityksellä työntää dataa samalla tahdilla servulle, niin fps tuplaus pelaajille voi periaattessa tuplata servulle saapuvan datan määrän. Välttämättä UE4 moottoria/servuja ole edes mitoitettu tälläiselle pelaajamäärälle.
Sitä, miksi NA toimii meille, ja EU ei niin kyllä omalla järjenjuoksulla pysty edes spekuloimaan. Tokihan on myös mahdollista, että olen itsekin ihan ulapalla.