Playerunknown's Battlegrounds (PC)

On kyllä hieno peli. Tosi hienoja ja hektisiä tilanteita, vaikkakin ehkä vielä liikaa satunnaista lagailua ja desynciä. Viime aikoina alkanut voittojakin ropisemaan ihan kiitettävästi. Eilen illalta käteen jäi 5 squad voiton putki kevyistä promilleista huolimatta, ja veli teki siitä pienen videonkin.
Tosta mielestäni välittyy hyvin kuinka siisti tää peli voi parhaimmillaan vielä pikkuvikoineenkin olla.

 
Tässä pelissä on kyllä laittoistella älytön vaikutus. Uudella koneella tyyliin tuplaantui kda, sekä top10%... Tietysti pieni otanta vielä kun tänään muutaman tunnin pelaili, mutta vanhalla koneella tuli usein sellaisia "mihin helvettiin kudit katosivat" ja lähitaistelut olivat ihan puhdasta silmät kiinni ja lottokone pyörimään...
 
Onko tässä toukokuun aikana tapahtunut jotain ihan todellista parannusta esim. fps suhteen? Jäi itsellä vähän tauolle jostain syystä, kai sitä hetkellisesti tympääntyi niihin lotto-oviin, vähän liian selkeästi kulman takana kuolemisiin jne. Lagittelut ovat ilmeisesti edelleen ainakin läsnä.

Kova meininki, melkein iskee itselläkin hinku hankkia kavereita ja kokeilla squadin kanssa.

Lievänä off-topicina kysyttäköön, että onkohan kyseessä sama Jahonnes, jonka kanssa on juoksenneltu samoilla rannoilla Wolfensteinissa ensimmäisellä Xboxilla, joskaan ei nyt ehkä ihan hiljattain?
 
Onko tässä toukokuun aikana tapahtunut jotain ihan todellista parannusta esim. fps suhteen? Jäi itsellä vähän tauolle jostain syystä, kai sitä hetkellisesti tympääntyi niihin lotto-oviin, vähän liian selkeästi kulman takana kuolemisiin jne. Lagittelut ovat ilmeisesti edelleen ainakin läsnä.

Kova meininki, melkein iskee itselläkin hinku hankkia kavereita ja kokeilla squadin kanssa.

Lievänä off-topicina kysyttäköön, että onkohan kyseessä sama Jahonnes, jonka kanssa on juoksenneltu samoilla rannoilla Wolfensteinissa ensimmäisellä Xboxilla, joskaan ei nyt ehkä ihan hiljattain?
Itse vasta reilun viikon pelannut ja pelissä kyllä ilmenee satunnaisia fps droppeja ja ruudun jäätymisiä, mutta pääosin itsellä pyörii kevyesti säädetyillä graffa-asetuksilla fps siinä 100-130. Tästä tulisi kyllä loistava peli, jos saisivat lagiongelmat, desyncit, satunnaiset disconnectit ja omituisuudet vielä hiottua minimiin.

Ja offtopicina: Kyllä, sama henkilö. Halot ja Xbox on nyt vaihtunut kokonaan PC-pelailuun. PetriKoon servun rantaseikkailusta taitaa olla muuten jo 13 vuotta. Niin se aika juoksee.
 
Tässä pelissä on kyllä laittoistella älytön vaikutus. Uudella koneella tyyliin tuplaantui kda, sekä top10%... Tietysti pieni otanta vielä kun tänään muutaman tunnin pelaili, mutta vanhalla koneella tuli usein sellaisia "mihin helvettiin kudit katosivat" ja lähitaistelut olivat ihan puhdasta silmät kiinni ja lottokone pyörimään...
Vissiin tää mun 7700K + GTX1080 on ihan paska combo kun tuntuu menevän kudit läpi. Katellaan kesäkuun isomman patchi jälkeen uudestaan.
 
NA -serverit ne vain pelittää. M24:lla osu just sinne minne tähtäs Liikkuvaankin kohteeseen.

Edit. Niin ja tietenkin voitto duo:sta.
 
Sais kyllä tulla HC moodi jo kun tämä puiden ja aitojen takana runkkaaminen on melko turhauttavaa. Varsinkin nyt kun loppurinki voi olla missä sattuu, niin hieno kun joku sankari päässyt säkällä oikeaan taloon kämppimään, ja makaa jossain parvekkeella 20min vain väijyäkseen kameralla viimesen tapettavan. Toimii toki myös toiseen suuntaan, mutta vammaista touhua silti.
 
Nyt oli myös melko huikea bugi. Peli ilmoitti, että better luck next time vaikka olin ringin sisällä ja elossa. Ukko jäi seisomaan sinne kunnes joku voitti. Sain jopa spekata omaa selkääni. Ensin ajattelin, että pelin mielestä olen myös hengissä, ja ois jopa tullut bugivoitoista bugivoitoin, mutta 12. olin lopulta. En siis nähnyt edes statseja ennenkuin voittaja oli selvillä. :D

shotti tilanteesta:
lC9dHxo.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kolomas voitto paukahti. On toi vaimennin rynkkyihin/smg/snipuihin vaan aivan överihyvä. Melkein tietää jo alussa kun silun saa että ainakin top-5:ssa ollaan.
 
Viimeksi muokattu:
Jos jo linkattu, niin sori.

Tämä oli varsin mielenkiintoinen, ja tuore, PlayerUnknown haastis pelin tulevaisuudesta.
Ukosta kyllä välittyy että asiat on mietitty hyvin pitkälle, ja homma hanskassa.

Hauskoja nippelitietoja myös parissa monessa kohtaa pienistä asioista. Muutama hauska myös mitä pelaajat spekuloi, mutta millä ei ole mitään totuuden pohjaa. :D

 
Mikä v...n logiikka tässä on ettet pysty ampumaan avonaisen kaiteen läpi vihollista, mutta sinut pystytään ampumaan???:confused::confused::confused:

edit. eli alhaalta ylöspäin.
 
Mikä v...n logiikka tässä on ettet pysty ampumaan avonaisen kaiteen läpi vihollista, mutta sinut pystytään ampumaan???:confused::confused::confused:

edit. eli alhaalta ylöspäin.
Ne rauta-aidat ovat muutenkin bugisia objekteja, eli fixausta odotellessa. Tietänet varmaan mitä alpha-vaiheessa oleva peli voi pitää sisällään?
 
Onko siinä varmasti ollut omalla aseella esteetön suunta?
Sillä vaan kun etenkin 3rd person "ADS":llä herkästi pölisee joku este.
1st person ADS:llä toki näkee että varmasti voi ampua.
 
Onko siinä varmasti ollut omalla aseella esteetön suunta?
Sillä vaan kun etenkin 3rd person "ADS":llä herkästi pölisee joku este.
1st person ADS:llä toki näkee että varmasti voi ampua.
Tä? Minä ammun maasta kaiteen takana toisessa kerroksessa olevaa ja kudit paukkuu tuohon rautakaiteeseen jonka takana vihollinen on.
 
Tä? Minä ammun maasta kaiteen takana toisessa kerroksessa olevaa ja kudit paukkuu tuohon rautakaiteeseen jonka takana vihollinen on.
Mitä tä?
Ei toi kuvaus tilanteesta ensin kuitenkaan niin spesifi ollut.
Nyt sen sijaan selkeni. Eli se kaide ei ollut siinä aivan sun edessä, vaan ylhäällä sen ukon edessä.

Hain vain sitä (ajatellen että sun edessä oli kaide), että jos ampuu sillä 3rd person tähtäämisellä i.e. oikea nappi pohjassa (eli ei klikaten joka on ADS) niin oikeasti voikin olla niin ettei suoraan linjaa ole. Se punainen merkki siitä että 3rd person tähtäys (mikähän tälle olisi nimi, en puhu siitä lonkalta ampumisesta) osuu johonkin edessä ei tunnu ihan täysin pelittävän.
Toki jos kyse oli ihan 1st person ADS:stä oli tilanne mikä tahansa, niin sittenhän sen tähtäämisen pitäisi päteä.

Itsellä vaan joskus siinä 3rd person tähtäämisessä joskus kolissut vaan esteeseen, kun luulee että se menisi eli eikä se näytä sitä punaista merkkiä.
 
Eilen tuli duossa törmättyä tilanteeseen, jossa oli viimeisessä pienimmässä alueessa jäljellä minä (kaveri kuoli just ennen viimeistä aluetta), yksi duo ja toinen yksinäinen pelaaja. Alueelle jäi osittain kaksi rakennusta, ja niiden viereen pieni mäki. Duo oli yhdessä talossa, itse olin mäessä ja toinen yksinäinen pelaaja oli varmaan jossain talon lähettyvillä kyykkimässä. Alue ei enää pienentynyt niin kaikki kyykkivät 5min omissa paikoissaan, itse kurkin ja ammuskelin taloa, jossa duon pelaajat kurkkivat ikkunoista ja ampuivat takaisin. Lopultu healit loppuivat ja kuolin.

Jännittävä tilanne oli mutta erä vielä jatkui kuolemani jälkeen varmaan useamman minuutin. Viimeiseen alueeseen voisi jonkinlainen kannustimen kehittää, ettei mene aivan camppimiseksi, vaan pelaajat yrittäisivät ratkaista pelin. Tietenkin voittohan on hyvä kannustin, ja odottamalla, että vihollinen koittaa ratkaista pelin on monen taktiikka :D

Yleensä viimeiset alueet ovat keskellä peltoa tai muulle aukealle alueelle, joten ei varmaan kovin yleinen tilanne ole tuommoinen.
 
Olenko ainoa täällä joka tykkää pelata soolona Squadia? Tuntuu että aimi reenautuu paremmin kun on aina enemmän ammuttavaa kerralla.
 
Ringin pitäisi liikkua sellaista vauhtia, että juosten pääsee karkuun, ja ulkopuolelle joutuminen = kuolema.
Alkurinki on aivan turha kun voit seikkailla huoletta ulkopuolella kunhan on EA-pakkausta matkassa. Lopussa et ehdi juosta karkuun ja jäät ulkopuolelle kitumaan. Tosin nythän noi pari vikaa rinkiä ilmeisesti on hidastettuja, mutta alkuosaa ei oikein jaksa ymmärtää.

Miksi rinki pienenee minuutissa, muttei tapa kun vasta 5min päästä. Jos se pienenisi 5min, ja tappais heti, niin lopputuloshan olis kaiketi sama, eikö?
5min aikamääre oli tempaistu päästä, mutta pointti varmaan selvisi.
 
5min aikamääre oli tempaistu päästä
Ei se kyllä kaukana totuudesta oo, eilen pelasin 2 frendin kanssa Squadia ja joku randomi oli kans mukana. Se oli oikeesti joku 3-4 minuuttia alueen ulkopuolella ja 1/3 helttejä oli viel jäljellä ku tuli alueelle. :confused:
 
Ringin pitäisi liikkua sellaista vauhtia, että juosten pääsee karkuun, ja ulkopuolelle joutuminen = kuolema.
Alkurinki on aivan turha kun voit seikkailla huoletta ulkopuolella kunhan on EA-pakkausta matkassa. Lopussa et ehdi juosta karkuun ja jäät ulkopuolelle kitumaan. Tosin nythän noi pari vikaa rinkiä ilmeisesti on hidastettuja, mutta alkuosaa ei oikein jaksa ymmärtää.

Miksi rinki pienenee minuutissa, muttei tapa kun vasta 5min päästä. Jos se pienenisi 5min, ja tappais heti, niin lopputuloshan olis kaiketi sama, eikö?
5min aikamääre oli tempaistu päästä, mutta pointti varmaan selvisi.

Onhan siinä nyt se ero että hitaasti tappava kannustaa liikkumaan (ei sinne huvikseen jää), syö medicaleja mutta antaa option jatkaa loottaamista jos käy huono mäihä eikä meinaa heti löytää riittävästi loottia. Samalla se myös mahdollistaa lootin hakemisen riskillä vähän kauempaa vs. koko pelaajamäärä samantien alkuringin sisässä. Heti tappava on myös aika armoton jos käy tosi huono mäihä jolloin rinki tulee kauas eikä autoa löydy millään.
 
Omasta mielestä nykyinen rinkulamekaniikka varsin hyvä. Sille tulee kyllä edelleen kuoltua jos vihut alkaakin painostaa kun olet menossa valkoiselle ja seinä ohittaa. Plus sitten ihan aivopieruja ettei loppua kohden oltua valot päällä, ja se rinkula tekee jo kunnon lämää.

Instagib olisi kyllä liian armoton jo. Yllä tulikin perusteluja nykyiselle mekaniikalle.

Noh, peliin tulee modeille / custom peleille tuki, joten ehkä joku tekee tuollaisen vielä.
 
Onhan siinä nyt se ero että hitaasti tappava kannustaa liikkumaan (ei sinne huvikseen jää), syö medicaleja mutta antaa option jatkaa loottaamista jos käy huono mäihä eikä meinaa heti löytää riittävästi loottia. Samalla se myös mahdollistaa lootin hakemisen riskillä vähän kauempaa vs. koko pelaajamäärä samantien alkuringin sisässä. Heti tappava on myös aika armoton jos käy tosi huono mäihä jolloin rinki tulee kauas eikä autoa löydy millään.
Jos nyt on aikaa loottia 5min ja ringin ulkopuolella voi hengailla toiset 5min niin miksei olisi niin, että 5min jälkeen ringin pieneneminen kestäisi sen 5min. Lopputulos on sama, mutta ulkopuolelle joutumista saisi oikeasti varoa. Ei siinä toki mitään järkeä ole, ettei ehtis loottia jos reunoille lähtee.

Tällä olisi heti kova psykologinen vaikutus ja sinistä saisi oikeasti varoa tai jopa pelätä. Kuten sanottu niin varsinkin toi eka rinki on aivan yhtä tyhjän kanssa näin pienellä saarella.
 
Ringin ulkopuolelta kiertäminen on pelin keskivaiheilla ihan toimiva taktiikka. Minusta ringin vahinkoa loppua kohden voisi hieman vähentää niin että kiertäminen toimisi lopussakin.
 
Tänään tuli vastaan tyyppi, joka oli vissiin bugannut heti pelin alussa maansisään. Oli sit top4:ssä mun ja 2 kaverin kanssa. Sieltä se koitti kaikkee huudella mut kuoli sit loppujenlopuks kun alue meni minimiin. :joy:
 
Ringin ulkopuolelta kiertäminen on pelin keskivaiheilla ihan toimiva taktiikka. Minusta ringin vahinkoa loppua kohden voisi hieman vähentää niin että kiertäminen toimisi lopussakin.

Ite oon tästä hieman eri mieltä, pelin luonne muuttuisi vähän väärään suuntaan jos viimeisissäkin ringeissä pitäis kokoajan katella selän taakse, jos on alueen reunalla. Varsinkin, kun sen sinisen seinän läpi ei nää mitenkään liian hyvin. Nythän tuota ei tarvitse kuin hetken ringin sulkeutumisen jälkeen tehdä.

Mutta ihan ok modi tuosta voisi toki tulla, voisi sitä haluaville mahdollistaa erilaisen pelitavan.
 
Viimeisen ympyrän halkaisia on varmaan joku ~20m ja jos sattuu muutama rakennus sen sisälle jäämään, niin kyllä sieltä silti löytyy tilaa camppimiseen
Ainakin vielä pari viikkoa sitten ympyrä ei pysähtynyt 20 metriin. Pelasin pelin jossa viimeista vastustajaa ei näkynyt missään vaikka ympyrän halkaisia oli alle 10m. Ainut paikka missä se pystyi olemaan oli sillan alla piilossa tai jumissa. Se kuoli siihen kun ympyrä saavutti minut eli oli alle puolen metrin halkaisijaltaan.
 
Ainakin vielä pari viikkoa sitten ympyrä ei pysähtynyt 20 metriin. Pelasin pelin jossa viimeista vastustajaa ei näkynyt missään vaikka ympyrän halkaisia oli alle 10m. Ainut paikka missä se pystyi olemaan oli sillan alla piilossa tai jumissa. Se kuoli siihen kun ympyrä saavutti minut eli oli alle puolen metrin halkaisijaltaan.

Aika jännä, omassa pelissä ympyrä jäi tuon ~20m kokoiseksi eikä enää pienentynyt. En tiedä sitten pieneneekö viimeiset ympyrät eri tavoilla solo, duo ja squad modeissa (oma peli oli duo). Pitäs varmaan viimeisimpiä patch noteja vilkaista, että onko tuohon tullut muutoksia viimeisen parin viikon sisällä
 
Ei se kyllä kaukana totuudesta oo, eilen pelasin 2 frendin kanssa Squadia ja joku randomi oli kans mukana. Se oli oikeesti joku 3-4 minuuttia alueen ulkopuolella ja 1/3 helttejä oli viel jäljellä ku tuli alueelle. :confused:
Ensimmäinen valkoinen ympyrä tulee viidessä minuutissa, sen jälkeen on toiset viisi minuuttia aikaa päästä ympyrän sisälle. Toka ympyrät on 3+3 minuuttia. Kaksi ensimmäistä sinistä ympyrää tekee niin vähän damagea että niissä selviää helposti bandagen/boostereiden avulla joten joka pelissä on käytännössä noin 15 minuuttia loottaus aikaa. Tätä saisi minunkin mielestä nopeuttaa ja sitten viimeisiä ympyryöitä voisi hidastaa kun niissä tulee liian usein kiire jos seuraava ympyrä menee vastakkaisella puolella.
 
Viimeisen ympyrän halkaisia on varmaan joku ~20m ja jos sattuu muutama rakennus sen sisälle jäämään, niin kyllä sieltä silti löytyy tilaa camppimiseen
Aika jännä, omassa pelissä ympyrä jäi tuon ~20m kokoiseksi eikä enää pienentynyt. En tiedä sitten pieneneekö viimeiset ympyrät eri tavoilla solo, duo ja squad modeissa (oma peli oli duo). Pitäs varmaan viimeisimpiä patch noteja vilkaista, että onko tuohon tullut muutoksia viimeisen parin viikon sisällä
Et oo sit vaan tarpeeks kauan pelannu viimeistä rinkulaa :> Solossa itse en oo tuota olemattomaksi muuttuvaa ympyrää huomannut, mut duossa ja squadissa kyllä. Ideana siinä on varmaan juurikin se, ettei viimeinen ympyrä kestä 30min kun vikat tyypit vaan odottaa ja odottaa toisen tekevän jotain tyhmää.

Viimeisin havainto tästä olemattomaksi pienenevästä ympyrästä siis eiliseltä, kuten ylempänä jo kirjoitin. Tässä vielä vähän videoklippiä.
 
Aika jännä, omassa pelissä ympyrä jäi tuon ~20m kokoiseksi eikä enää pienentynyt. En tiedä sitten pieneneekö viimeiset ympyrät eri tavoilla solo, duo ja squad modeissa (oma peli oli duo). Pitäs varmaan viimeisimpiä patch noteja vilkaista, että onko tuohon tullut muutoksia viimeisen parin viikon sisällä
Voi olla että duossa on eri tavalla tai sitten peli on bugannut niin että ympyrä on pysähtynyt. Olen nähnyt striimeissäkin kun ympyrän halkaisia on alle 10 m.
 
Ihan viimeisin ympyrä käsittääkseni kestää 5min, jonka jälkeen kutistuu kokoon. Pari kertaa striimeissä nähnyt näin käyvän, tässä yksi pätkä:


Jos oikein ymmärsin viimeisimpiä patch noteja, niin tuo aika muutettiin nyt minuuttiin.
 
Jos oikein ymmärsin viimeisimpiä patch noteja, niin tuo aika muutettiin nyt minuuttiin.

Eikös tuo match ends timer ole se kun kaikki tiimistäsi on kuollut ja tulee tulokset yms ansaitut battlepointsit ruudulle -ajastin? Eli kauan kestää ennen ku se sulkee sut servulta ulos ja heittää takaisin lobbyyn
 
Eikös tuo match ends timer ole se kun kaikki tiimistäsi on kuollut ja tulee tulokset yms ansaitut battlepointsit ruudulle -ajastin? Eli kauan kestää ennen ku se sulkee sut servulta ulos ja heittää takaisin lobbyyn

Totta, varmaan juurikin näin. En tullut ajatelleeksi että siinäkin joku ajastin on.
 
Itse toivoisi tuohon rinkihommaan että lopussa olisi hieman enemmän aikaa niillä parilla viimeisella ringillä. Jos et jo ole alueella, aikaa taktikoinnille on todella vähän, tai ei ollenkaan. 30 sekuntia lisää olisi jo tarpeeksi useimmissa tilanteissa. Loppu on usein turhaa sähläämistä, koska rinki pomppii vähän minne sattuu.
Ja aiempaan, ihan vika rinki kestää kyllä kauan, mutta kutistuu lopulta olemattomiin.
 
Itse toivoisi tuohon rinkihommaan että lopussa olisi hieman enemmän aikaa niillä parilla viimeisella ringillä. Jos et jo ole alueella, aikaa taktikoinnille on todella vähän, tai ei ollenkaan. 30 sekuntia lisää olisi jo tarpeeksi useimmissa tilanteissa. Loppu on usein turhaa sähläämistä, koska rinki pomppii vähän minne sattuu.
Ja aiempaan, ihan vika rinki kestää kyllä kauan, mutta kutistuu lopulta olemattomiin.
Eli haluat satunnaisuuden, riskin ja vaihteluvuuden pois end-gamesta? Nykyiset ajat varsin riittoisia mielestäni. Yhtälaillahan ne muutkin partiot joutuvat liikkumaan ennemmin tai myöhemmin sinne alueelle. Useasti 2-3 partiota kaikki juossut alueelle yhtäaikaa, vaikka olisikin ollut mahdollisuus jäädä ampumaan toisiamme.
 
Eli haluat satunnaisuuden, riskin ja vaihteluvuuden pois end-gamesta?
Oho kaikki edellämainitut poistuvat kun aikaa lisätään. Itse en ole loppuympyröiden rytmiin päässyt vieläkään kunnolla vaikka ekasta alphasta lähtien pelaillut (solo).
Varmasti itsestä paljolti kiinni, mutta Arma BR en muistaisi samoja tuskia ympyröiden kanssa.
Haluavatko vain rajoittaa roundin aikaa joksikin maagiseksi lukemaksi.
 
Oho kaikki edellämainitut poistuvat kun aikaa lisätään. Itse en ole loppuympyröiden rytmiin päässyt vieläkään kunnolla vaikka ekasta alphasta lähtien pelaillut (solo).
Varmasti itsestä paljolti kiinni, mutta Arma BR en muistaisi samoja tuskia ympyröiden kanssa.
Haluavatko vain rajoittaa roundin aikaa joksikin maagiseksi lukemaksi.
Ymmärsinköhän nyt oikein: koet sinisen ympyrän lähestyvän liian nopeasti pelin lopussa? Jos tuota miettii siten, että aika olisi vaikka kiinteä 3 tai 5 minuuttia, kenelläkään ei olisi "kiire alueelle". Tällöin ainakin omasta mielestäni roundit venyisi ja menisi suhteellisen tylsiksi kun kaikki jännitys katoaisi. Kun pelin "h-hetki" (loppu) lähenee, kenelläkään ei pitäisi olla enää tarvetta päästä loottaamaan, vaan silloinhan alkaa loppuhuipennus, jossa katsotaa kuka/ketkä onnistuu hyödyntään maastoa, mahdollista tiimipelaamista sekä muuta taktikointia ollakseen last man standing. Metreissä ja ajassa mitattuna ne pari kolme viimeistä ympyräähän on todella lyhyitä siirtymisiä, jolloin se 1,5min on tosi hyvä (ulkomuistista revin tuon 1,5min, voinee vaihdella ympyröittäin).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom