Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Miramarissa, siis aavikolla. Etsi kartalta näitä.

HuEF6fi.jpg
upload_2018-3-23_10-48-7.png


Imgur kuvat sekoilee.
 
Tätähän se lagi nimenomaan on: sinä kurkkasit ja vihollinen tappoi omalla koneella sinut heti siihen paikkaan, mutta viiveen takia tieto osumista ja kuolemasta ei tule sinulle heti joten sinun omassa pelissä et kuole heti vaan ehdit vielä juoksemaan pari metriä suojaan. Toki tässä tapauksessa viivettä on ollut täytynyt olla sekunnin luokkaa, joten siitä herää epäilys että vihollinen on voinut käyttää jotain ohjelmaa joka katkaiseen nettiyhteyden hetkeksi jotta se voi ampua helposti sen pelissä paikalleen jäätyneen vihollisen. Replaysta näkee juuri sen kuinka monta metriä pelaajien paikat ovat oikeasti epäsynkassa. Vihollinen ampuu omalla koneella silloin kun näkee sinut kulmalla, mutta replayssa sinä olet jo kaukana suojassa sillä hetkellä. Jos vihollinen ei huijannut tilanteessa niin on väärin sanoa että kuolit lagiin, koska pienemällä lagilla olisit vain kuollut nopeammin heti kulmalle.

Jaa emmä sitä huijariksi siinä mielessä epäillyt kyllä. Pakko sen mun äijän on ollu siihen kulmalle hetkeksi jäätyä ammuttavaksi koska ei se siihen peakkiin olisi millään ehtinyt muuten ampua. Välimatkaakin siis oli sen verran ettei askeleet vielä ois kuulunu. No, ehkä ois ehtiny ampua jos jampalla on tapana random kulmia pään korkeudelta tuijotella tähtäimellä enemmänkin. Ehdin siis juosta pari metriä ja vaihtaa asettakin ennenkuin luoti tuli. Lähinnä sillä ihmettelin, kun eka kerta tässä pelissä n. 250h pelikellolla.
 
No, 3-man ja 4-man squadista haettu nyt kanat. Molemmat voittomatseissa koko tiimi pysyi elossa koko matsin ajan. Molemmat loppuivat lähes tismalleen samalla tavalla: lähen viimeisissä ringeissä yksinäni kiertämään kehää myötäpäivää, ja ammun kaksi viimeistä pelaajaa molempia ~15m päästä täysin avoimeen kylkeen, kun heidän huomionsa kiinnittyy tiimikavereihini.

Tämä jäi sen verran hämäämään, että pakko tarkentaa: 3-man ja 4-man squad on sama asia, ilman sitä neljättä. Teillä on kolme, vihuilla voi olla neljä. Oletan että tiesit ja tarkoititkin, mutta mainitsinpahan kuitenkin. Yksi kaveri tällä viikolla ei tiennyt kun discordissa juteltiin.
 
Jep, ja jos sulla on kolme kaveria lobbyssä ja meette 4-man squadi peliin niin saattaa tulla randomi pelaaja neljänneks
 
Oli tiedossa kyllä, lähinnä tuli mainittua kun voitot tulivat oman tiimin koon ollessa eri - vaikka sillä ei välttämättä ole suurta merkitystä voiton kannalta. Silti ihan hyvä tarkennus.

Voiko muuten squadia päästä pelaamaan kahdella? Duo erikseen, mutta onko 2-man squad samaan tapaan mahdollinen kuin 1-man squad?
 
Oli tiedossa kyllä, lähinnä tuli mainittua kun voitot tulivat oman tiimin koon ollessa eri - vaikka sillä ei välttämättä ole suurta merkitystä voiton kannalta. Silti ihan hyvä tarkennus.

Voiko muuten squadia päästä pelaamaan kahdella? Duo erikseen, mutta onko 2-man squad samaan tapaan mahdollinen kuin 1-man squad?

3-2-1-man squadit pelataan muita squadeja vastaan, joiden koko voi vaihdella 1-4hlö.

Valittaessa tietyn kokoinen squad, estetään randomien joinaaminen omaan squadiin.
 
Musta tosin tuntuu että peli ainakin yrittää myös etsiä muita 3-man squadeja.
Ainakin kerran pisti silmään kun pelattiin 3-man squad, niin voiton sijoitus oli 1/33.

Toki en ihmettelisi jos pelin UI on/oli vaan tehty typerästi, tai bugaa. Eli laskee voitossa että koska meitä oli kolme, niin 100/3 = pyöristettynä #33. Niin absurdia kuin tuo olisikin, niin kyseessä PUBG. :D
 
Ensimmäisessä kolmessa pelissä äänet kuulostivat ihan oudoilta. Jalat olivat sellaista todella bassoista kopinaa ja aseääniä ei ainakaan kauempaa tunnistanut tippaakaan tutuiksi. Peli oli juuri päivittänyt 30mb patchin, joten epäilin että kaikki äänet ovat kokeneet päivityksen. ...sitten pari peliä myöhemmin äänet kuulostivat taas normaalilta, tai ainakaan en kiinnittänyt niihin enää mitään erityistä huomiota.
Minulla peli ei ole sekoillut pitkiin aikoihin ja fps nousee melkeinpä joka päivityksellä... Paitsi että sekoilu alkoikin vasta tällä viikolla parin päivän viiveellä eli kyseessä taitaa olla hankalasti toistettavat bugit.
-Kuoleman jälkeen spectatessa äänen kuuluivat vastakkaisilta suunnilta, kuuntelin että auto tulee parin sekunnin päästä vasemmalta mutta se tulikin oikealta ja äänet kuuluivat kokoajan väärästä kuulokkeesta
-Bad Module Error on tullut pari kertaa
-Rynkky ei suostunut lataamaan kuin 28 luotia, mutta korjaantui kun aseen heitti maahan

[edit] Valitettavasti alkanut myös kärsimään uudesta ongelmasta: nyt parin illan aikana tullut ainakin 4 kertaa ammuttua vastustajaa niin että ruudullani selkeästi veri lentänyt, mutta heti perään killcamin mukaan en ammu lainkaan. Vähän syö miestä, kun arveli sen jääneen vain pienestä kiinni, mutta vastustaja ei muka ottanut naarmuakaan.
Tämä ongelma on tainnut olla aina olemassa, mutta sitä ei vain tule huomattua kun ei tule tarkastettua jokaista replayta ja jos ampuu monta kertaa vihu kuolee lopulta. Veri voi lentää ampujalle vaikka osuma ei rekisteröityisikään. Onkohan tuo jotain client side/server side juttuja tai jotain.

Joskus 2kk sitten squadissa ammuttiin saluunan katolta laatikon takaa kurkkivaa ukkelia ja naureskeltiin että onko siellä koko squadi saman laatikon takana kurkkimassa kun veri lensi vähän väliä eikä jamppa kuole. Voitettiin lopulta kana ja kun katsoin replaysta erikoisen tilanteen niin luodit napsahtelivatkin kurkkijan takana olevaan seinään ja hänen HP:t olivat kokoajan 75%?!

Tulipa valitusviesti, harvinaisia tilanteitahan nuo ovat mutta syöhän se miestä kun sattuu kohdalle.
 
Siellä on muuten 4 päivää kestävä 100000$ PGL Invitational Tournament meneillään. Toisen päivän ensimmäinen peli alkoi pari minuuttia sitten.
Spring Invitational 2018 - HOME - PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

Päästriimi:

Kotisivuilta löytyvät myös omat striimit joka joukkueelle!

Vinkkinä kannattaa seurata suomalais-ruotsalaista FaZe-tiimiä joka on myös ennakkosuosikki. Kotimaiset pelaajat: mxey & Jembty.
 
@Jumi Miten romania ja moldova liittyy ja mihin :D

Meni kyllä pää sekasin kun toi kartta oli käännetty väärin päin mutta tekstit kuitenkin noin :D
upload_2018-3-23_14-37-20.png
 
@Jumi Miten romania ja moldova liittyy ja mihin :D

Meni kyllä pää sekasin kun toi kartta oli käännetty väärin päin mutta tekstit kuitenkin noin :D
upload_2018-3-23_14-37-20.png
Se on Erangel!

EDIT: Moldova on milisaari ja jopa Yasnaya Polyanan nimi on kaksiosainen. :D
Erangelin ensimmäisessä versiossa ei ollut sitä jokea keskellä, mutta muuten olen 100% varma että Romania ja Moldova ovat olleet Erangelin pohjana.

EDIT2: Vähän liikaa näköjään käänsin tuota niin muoto ei ihan täsmää. Erittäin lähellä. :D
 
Ai onko 2-man squadikin olemassa? Joskus sitä kaipailin mutta ei muka sillon onnistunut
 
Se on Erangel!

EDIT: Moldova on milisaari ja jopa Yasnaya Polyanan nimi on kaksiosainen. :D
Erangelin ensimmäisessä versiossa ei ollut sitä jokea keskellä, mutta muuten olen 100% varma että Romania ja Moldova ovat olleet Erangelin pohjana.

EDIT2: Vähän liikaa näköjään käänsin tuota niin muoto ei ihan täsmää. Erittäin lähellä. :D


En kyllä näe tuossa paljon muuta yhtäläisyyttä kuin lounaan-lännen kaaren vs. vuoristo ja sen, että samainen alue on Erangelissakin korkeampaa kuin ympäristö. Aika vähäiset on yhtäläisyydet siinä...

Sosnovka Military Basessahan on tutkamastoja, jotka on "tunnistettu" Neuvostoliiton Duga-tutkiksi, jotka sijaitsevat nykyisessä Ukrainassa: Duga radar - Wikipedia
 
Kyllähän jos tohon Moldovan ja Romanian väliin kuvittelee sen vesistön, niin on ne muodoiltaan aika samanlaiset kuin Erangel ja Sosnovka Island. Sosnovka tosin vähän pienempi jne, mutta onhan tuossa jotain yhtäläisyyttä. Toki voi olla ihan sattumaakin.
 
Kyllähän jos tohon Moldovan ja Romanian väliin kuvittelee sen vesistön, niin on ne muodoiltaan aika samanlaiset kuin Erangel ja Sosnovka Island. Sosnovka tosin vähän pienempi jne, mutta onhan tuossa jotain yhtäläisyyttä. Toki voi olla ihan sattumaakin.

No, maastonmuodot (vuoristot, laaksot, vesistöt) eivät ole oikein sinne päinkään, eivätkä kaupunkien sijainnit/koot mitenkään suhteessa toisiinsa. Muotokin vain hyvin kuvittelemalla samantapainen.

Ukraina sen sijaan... Saarikin on paikoillaan, ja pohjoispuolikkaan läpi menee vaakasuunnassa suurehko joki.

14541031.jpg
 
Ukraina sen sijaan... Saarikin on paikoillaan, ja pohjoispuolikkaan läpi menee vaakasuunnassa suurehko joki.
Krimin niemimaa minullakin tuli mieleen kun käynnistin pelin ensimmäisen kerran. Romaniasta ja Moldovasta tuntui vain löytyvän enemmän yhtäläisyyksiä: Moldova -> Sosnovka, Bucharest -> Georgopol, Cluj-Napoca -> Yasnaya Polyana. Tuo jokihan lisättiin vasta myöhemmin.
Kyllähän jos tohon Moldovan ja Romanian väliin kuvittelee sen vesistön, niin on ne muodoiltaan aika samanlaiset kuin Erangel ja Sosnovka Island. Sosnovka tosin vähän pienempi jne, mutta onhan tuossa jotain yhtäläisyyttä. Toki voi olla ihan sattumaakin.
Juuri näin.
Itse näen PUBGin kartassa Jeesuksen.
Isän, pojan ja RNG:n nimeen.
 
Viimeksi muokattu:
Meksikostakin löytyi sopivalla pyörittelyllä tutun näköinen alue.



Huomatkaa vuoristo lännessä, saaret etelässä ja rannikon muoto. Sisämaasta löytyy jopa kraattereita, kuten pelissä. Kaupunkeja tosin ei ole.
 
Onko normaalia, että mulla heittää fps aina sisätiloissa tuonne 40 tuntumaan? Ulkona huitelee hienosti +100.
En jotenki älyä minkä ihmeen takia se sisätilojen renderöinti veis niin paljon tehoa...

Koneena i5-4790 , gtx970 4gb ja 16gb dd3.
 
Ei mutta kyllähän se Erangel on ilman muuta tehty Bayview:n pohjalta, pohjoislenkki vaan jätetty pois ;)
33423
 
Oli kyllä todella mahtava 1 vs 3 lopputaistelu hetki sitten squadissa. Saattoi tulla lopun spraysta vihuilta reporttia, vaikkei nuo aikaisemmat minin laukaukset kauheasti aihetta hakkerointiepäilyille antaisikaan.
 
Mulla kävi eilen SKS:n kanssa kaksi kertaa (eri roundeissa) siten, että lipas oli täynnä ja peli ilmoitti ruudulla lippaassa olevan 10 patruunaa. Kuuden laukauksen jälkeen kuuluikin klik klik ja piti alkaa lataamaan pyssyä. Onko muilla kokemuksia tällaisesta bugista?
 
Mulla kävi eilen SKS:n kanssa kaksi kertaa (eri roundeissa) siten, että lipas oli täynnä ja peli ilmoitti ruudulla lippaassa olevan 10 patruunaa. Kuuden laukauksen jälkeen kuuluikin klik klik ja piti alkaa lataamaan pyssyä. Onko muilla kokemuksia tällaisesta bugista?
Joo lippaissa/lataamisessa on nyt jotain hämärää. Minulla ase ei suostunut lataamaan kuin 28 patruunaa maanantaina, ei ole sattunut toista kertaa tuota bugia.
-Rynkky ei suostunut lataamaan kuin 28 luotia, mutta korjaantui kun aseen heitti maahan
 
Event mode nyt live servuilla. 8-man squads ja AR droprate tupla.
Tosin kuten testissä, niin vain TPP tällä ekalla kierroksella.

Jos joltain meni ohi aiemmin, niin ideana on että jatkossa on tälläisiä tapahtumia enemmänkin. Erikoisia pelimoodeja jotka kestää lyhyen aikaa. Niissä voi myös olla erikoista sisältöä, eli varmaan tavaroita, autoja, tms.

Loppuu Su-Ma yönä kello 04.

 
Itse toivon noita myös ihan normaaleihin peleihin takaisin.
Tosin koska ne on pelaajien keskuudessa niin ristiriitaisia, niin olisiko mahdollista map select yhteyteen ruksaa myös "all weather types". Noi tosin aina tuo monimutkaisuutta matchmakingiin...
 
Tuli nyt kokeiltua ekaa kertaa vain solo ja duo taustalla tuota 8 squadia, ihan kivasti pelas, ihan tuntemattomien kanssa. Oman tiimin vimenen kuoli toiseks viimesenä.
Sääli että thirdpersonina...
 
Näyttää vähän... sarjakuvamaiselta. Värit on tosi kirkkaita ja maasto aika yksinkertaista. Onkohan tuossa otettu inspiraatiota Fortnitesta?
 
WIP luultavasti ei sisällä niin paljon yksityiskohtia, ja värit saattaa tulla vain siitä että on trooppinen.
Ei sillä etteikö se voisi olla uusien pelaajien kannalta bonus että näyttää Fortniteltä.
 
Vaikka näyttääkin vähän yksinkertaisemmalta, niin imho näyttää paremmalta pelattavuudeltaan kuin kumpikaan nykyisistä kartoista. Mielummin otan toimivan kartan kuin "hyvät detailit", mitä nyt loppupeleissä ei oo mielestäni kummassakaan kartassa jos aletaan oikeen viilaamaan.
 
Vaikka näyttääkin vähän yksinkertaisemmalta, niin imho näyttää paremmalta pelattavuudeltaan kuin kumpikaan nykyisistä kartoista. Mielummin otan toimivan kartan kuin "hyvät detailit", mitä nyt loppupeleissä ei oo mielestäni kummassakaan kartassa jos aletaan oikeen viilaamaan.
Luulen että tuo on kaukana valmiista kentästä. Vois kuvitella että sitä detailia tulee vielä.

Ja tuo 8 man squad on kyllä ihan mukava moodi. Eka peli ja voitto tuli. Tällä kertaa koko tiimi puhu yllättäen englantia ja kommuikoi hyvin.
 
Jos joku alkaa tässä pelissä ärsyttää todella pahasti, niin tuo Level 4 armori.

Monestikohan olen jo katsonut killcamista, että mitenhän ei muka kuole tyyppi, ja lopputulos on että pannu vaan kolisee kolmesti ja 0% damagesta läpi. Ei haittaa että se antaa vähän lisäsuojaa, mutta onhan tuo nyt kaikin puolin aivan naurettava.
 
Aika helvetin hauska toi 8 man ainakin yhden pelin perusteella. Mentiin ihan vain kahdestaan kun muu tiimi päätti tapattaa itsensä ringin ulkopuolelle, ja tappelun koittaessa tuntuu että äijiä saa downata kyllä ihan urakalla kun aina siellä on joku nostamassa pystyyn. Sori että nyt 24h sisään toisen videon linkkaan, mutta jotenkin epätodellinen fiilis tuli tuossa tappelun aikana kun tuntui että jokaisen knokatun tilalle tuli suoraan 2 pelaajaa lisää.
 
Toiston uhallakin: oli muuten hemmetin hauska tuo 8 pelaajan peli. Pelaan normaalisti pelkkää sooloa silmäkameralla, joten kolmanteen persoonaan kesti hetken totutella, mutta kyllä vaan sieltä se voitto napsahti muutaman yrityksen jälkeen. Pari tappoa kilahti omallekin tilille, muuten toimin lähinnä tiimin spotterina.

Ja siitä tuli steam-saavutus: Obtain a Chicken Dinner in Solo :D
 
Vaikea noitten kuvien perusteella vielä sanoa uudesta mapista, mutta ei tuo nyt ainakaan huonolta vaikuta.

Mikäköhän noissa screenshoteissa on tuo vasemman yläkulman konsoli joka on blurrattu, joku developer juttu mikä ei ole normaalisti käytössä?
 
Mikäköhän noissa screenshoteissa on tuo vasemman yläkulman konsoli joka on blurrattu, joku developer juttu mikä ei ole normaalisti käytössä?
Luultavasti.

Noistahan kaikki paitsi juuri ne blurrikuvat on vaan screenshotit siitä Twitteriin julkaistusta videosta.
Melkosta perunaa.
Varmaan vähän paremman näköinen kun saadaan ekat oikeat screenshotit. :)
 
Onkohan muilla ollut ongelmia tuon sivuvaunullisen moottoripyörän kanssa? ( En ole päässyt ajelemaan normi mp:llä)
Tässä nyt pari kertaa kyseisellä ajoneuvolla ajellessa pyörä on lennellyt mitenkä sattuu. Tiellä pystyt ajaa ehkä 50-100 metriä ja sitten yht'äkkiä pyörä ampasee ilmaan ja heittää muutamia voltteja. Sitten jos henki ei lähtenyt ja jatkat matkaan, niin kohta sama homma.
 
Onkohan muilla ollut ongelmia tuon sivuvaunullisen moottoripyörän kanssa? ( En ole päässyt ajelemaan normi mp:llä)
Tässä nyt pari kertaa kyseisellä ajoneuvolla ajellessa pyörä on lennellyt mitenkä sattuu. Tiellä pystyt ajaa ehkä 50-100 metriä ja sitten yht'äkkiä pyörä ampasee ilmaan ja heittää muutamia voltteja. Sitten jos henki ei lähtenyt ja jatkat matkaan, niin kohta sama homma.
Tänään teki juuri moisen tempun FPP duo pelissä tuo sivuvaunumoottoripyörä.
 
Onkohan muilla ollut ongelmia tuon sivuvaunullisen moottoripyörän kanssa? ( En ole päässyt ajelemaan normi mp:llä)
Tässä nyt pari kertaa kyseisellä ajoneuvolla ajellessa pyörä on lennellyt mitenkä sattuu. Tiellä pystyt ajaa ehkä 50-100 metriä ja sitten yht'äkkiä pyörä ampasee ilmaan ja heittää muutamia voltteja. Sitten jos henki ei lähtenyt ja jatkat matkaan, niin kohta sama homma.

Eilen viimeksi duossa lähti melkein henki molemmilta, kun pyörä päätti yhtäkkiä tasaisella tiellä ottaa ilmalentoa.. Nykyään tulee tuo pyörä otettua vain pakon edessä, kun se on täysin arvaamaton..
 
Onkohan muilla ollut ongelmia tuon sivuvaunullisen moottoripyörän kanssa? ( En ole päässyt ajelemaan normi mp:llä)
Tässä nyt pari kertaa kyseisellä ajoneuvolla ajellessa pyörä on lennellyt mitenkä sattuu. Tiellä pystyt ajaa ehkä 50-100 metriä ja sitten yht'äkkiä pyörä ampasee ilmaan ja heittää muutamia voltteja. Sitten jos henki ei lähtenyt ja jatkat matkaan, niin kohta sama homma.
Mitä olen pro-jannujen pelaamista katsonu twitchistä niin näyttävät pitävän vauhdin alle 100km/h ettei bugita. :D

Mulla kolmipyörä on koko 700h aikana räjähtäny vain kerran ilman syytä ku ajoin tiellä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 422
Viestejä
4 495 276
Jäsenet
74 206
Uusin jäsen
manXela

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom