Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Varmasti osalla alkaa puuduttamaan jo. Omistajia onneksi niin roimasti, että pelin pelaajamäärät yleisesti ei ole juuri muuttuneet jos sivuutetaan ne 1.0 julkaisun reilun 3 miljoonaan lukemat. Siitä on tasaannuttu n. 2.5M concurrent users.

Sanoisin että jos peliin on upottanut jo toista sataa tuntia, niin ihan hyvin se on huomioiden että pitkään oli vain yksi kartta. Onhan kahdellakin kartalla melkosen kapea pelin sisältö. :D Toista sataa tuntia tuntuu olevan vielä se alapää ainakin tämän ketjun lukijoiden keskuudessa.
Nyt on toki kaksi karttaa, ja kaksi lisää on tulossa. Sitten toki uudet pelimoodit myös suunnitelmissa.

Sillä vaan että ei se väärin ole jos alkaa meno jo puuduttaa. Breikkiä kehiin ja tulee katsomaan muutaman kuukauden päästä mikä meno. Oletettavasti ainakin yksi kartta lisää, ja toivottavasti muutenkin viilattu. :tup:
 
Noh kolmas kartta tulossa. Siinä missä Fortnite panostaa päivittäisiin edes jonkinlaiseen progressioon ja limited time modeihin niin PUBGissa pukkaa lisää karttoja.

Molempi toki parempi ja olisi hienoa jos PUBGiinkin tulisi erilaisia limited time spesiaaleja.
 
Kiinnostus PUBGiin menee kausittain. Aluksi kun syksyllä pelin ostin tuli sitä tahkottua hullunlailla kun itselleni ihan uusi pelimuoto tämä battle royal. Sitten alkoi pugit vituttaa niin, että menin ajelemaan simuja pitemmäksi aikaa. Taas hetki tuli alkuvuodesta pelattua mutta pelin jatkuva tökkiminen ja microstutterointi vei CS:GOn sulavaan meininkiin pariksi kuukaudeksi. Nyt tuli taas mitta täyteen ryssiä (vaikka on prime yms.) ja PUBGikin toimii kivuttomasti. Dinnereitä haettu soolosta, duosta ja squadista ja hyvältä tuntuu taas.

Nykyisin on oikein mukavaa välillä pelata rauhassa sooloja kun muuten tulee porukalla niin paljon pelailtua. On omaa rauhaa suunnitella sneakkaamisia tai räyhätä alusta asti eikä tartte miettiä toisten haluja sijoituksen suhteen. Lisäksi on kiva tappaa porukkaa suoraan sen ainiaisen knockaamisen sijaan.

Aika paljon tullut huomattua miten huonosti osa pelaajista käyttää ääniä apunaan tai on vain huonot kuulokkeet/asetukset. Todella usein varsinkin sooloissa saan ilmaisia tappoja kun kuulen porukan tulevan tai juoksevan vaikka itsekin olisi liikkeessä. Toinen on katsella ja etsiä mihin lähelle laskeutuneet menee ja mennä venailemaan niitä rakennuksien ulkopuolelle kun väki vaan loottaa kikkeli ojossa eikä katsele paljoa ympärilleen.

Eniten sooloaterioita on tullut peleissä missä pelaan agressiivisesti tappojen perässä ja ajelen autolla välittämättä tietääkö porukka missä menen. Tainnut tulla vain yksi 2 tapon voitto ja muut olleet siinä 5-10 välissä.
 
Eikös se näytä sijoituksen kun pääsee Top 999 joukkoon? Oma paras sijoitus ollut eu fpp soolo joku 840 ja sillon näky sija eikä prosentit.
 
Kertokaas muuten joku, kun ed. sivulla oli noista äänistä, että mikä mun setupilla olisi se asetus, jossa surroundit toimisivat oikein: Pöytäkoneessa ei erillistä äänikorttia, mutta HyperX Cloud -headsetti sen omalla USB-liittimellä kiinni (eli "kortti" lienee tuo pieni palikka johdossa, jossa on napit). Johdon palikassa äänenvoimakkuuden säätö ja mikin mykistys + virtuaalisen 7.1-kanavaisen äänen toggle käytössä/pois käytöstä.

Mun järjellä tässä on kaksi (tai kolme) mahdollisuutta, mutta en tiedä kumpi on tosi:
  1. PUBG lähettää valmiiksi virtuaalista surroundia stereolähtönä, joten kuulokkeiden surround off -asento tuottaa halutun äänimaiseman. Surroundin aktivointi sekoittaa sen.
  2. PUBG saa äänilaitteelta tiedon onko käytössä stereo vai surround, ja antaa sen perusteella jompaa kumpaa. Surround käytössä kuulokkeissa tuo spatiaalisen äänen, pois käytöstä stereon ilman suuntia.
(Ja 3. PUBG ei tajua kuulokkeita monikanavaiseksi millään ilveellä, ja tuottaa aina normistereon ilman suuntia -> analogisena kuulokkeet kiinni äänikorttiin ja äänikortilta muunto surroundiksi/tieto PUBGiin. TAI tuottaa aina virtuaalisen surroundin, mutta kuulokkeet saattavat sekoittaa sen.)

Headsetin 7.1-asetuksen aktivointi muuttaa ääniä aina vähän, vaikka soittaisi stereona olevaa musiikkia. Aiemmilla kuulokkeilla ja muissa peleissä olen mielestäni tuon spatiaalisen äänen kokenut ihan selvästikin, mutta jostain syystä PUBGissa en ole vielä pystynyt varmaksi sanomaan mikä asetus tuottaa parhaan lopputuloksen (en ole kuullut selvää eroa), enkä ole analogisena kokeillutkaan, koska ei ole tähän hätään adapteria nelinapaisesta kahdeksi kolmenapaiseksi (kuulokkeet/mikki) stereoplugiksi.
 
No niin, 72h peliä takana (~ekat 30h pelkkää soloa), nyt lähti ensimmäinen chicken dinneri squadin muodossa. Vielä hienosti kaikki 4 pelaajaa selvisi, lopuksi oli jo aika varma fiilis voitosta kun 5 elossa ja tiesit että siellä on 1vs4. Vielä lopussa ajoin aika riskisti sivuun kavereista, mutta tämä olikin nimenomaan hyvä vaihtoehto, koska sain sooloyllätyksenä sivusta hoitaa 2 viimeistä pelaajaa. Tuntuihan se hyvältä, vaikkei enää edes pistänyt top kympissä sydän pamppaamaan. Solona varmaan vieläkin alkaisi kauhea tykytys. Saman sydämen pamppailun saanut tähän asti aikaiseksi vain Nuclear Throne, kun ensimmäistä kertoja siinä pääsi "läpi".

Seuraavaksi kelpaisi duo-kana. Yksin en ehkä enää jaksa, aika raivostuttava peli itsekseen pelattuna. :P Muut pelaajat on ihan huomattavasti uhmakkaampia ja riskejä ottavampia tiimipeleissä, ja loottiminenkaan ei käy vanhaksi kun kavereille samalla höpöttää.
 
Duo on kyllä varmaan oma lemppari pelimuoto. Pystyy menemään isommalla riskillä kuin squadissa tai soolossa kun ei tule neljää äijää yleensä vastaan eikä peli toisaalta ole poikki heti kun voi knockaantua. Kaks vihollista on viel suht helppo tappaa itsekin mutta neljä on jo vähän vaikeempi :D
 
Kertokaas muuten joku, kun ed. sivulla oli noista äänistä, että mikä mun setupilla olisi se asetus, jossa surroundit toimisivat oikein: Pöytäkoneessa ei erillistä äänikorttia, mutta HyperX Cloud -headsetti sen omalla USB-liittimellä kiinni (eli "kortti" lienee tuo pieni palikka johdossa, jossa on napit). Johdon palikassa äänenvoimakkuuden säätö ja mikin mykistys + virtuaalisen 7.1-kanavaisen äänen toggle käytössä/pois käytöstä.

Mun järjellä tässä on kaksi (tai kolme) mahdollisuutta, mutta en tiedä kumpi on tosi:
  1. PUBG lähettää valmiiksi virtuaalista surroundia stereolähtönä, joten kuulokkeiden surround off -asento tuottaa halutun äänimaiseman. Surroundin aktivointi sekoittaa sen.
  2. PUBG saa äänilaitteelta tiedon onko käytössä stereo vai surround, ja antaa sen perusteella jompaa kumpaa. Surround käytössä kuulokkeissa tuo spatiaalisen äänen, pois käytöstä stereon ilman suuntia.
(Ja 3. PUBG ei tajua kuulokkeita monikanavaiseksi millään ilveellä, ja tuottaa aina normistereon ilman suuntia -> analogisena kuulokkeet kiinni äänikorttiin ja äänikortilta muunto surroundiksi/tieto PUBGiin. TAI tuottaa aina virtuaalisen surroundin, mutta kuulokkeet saattavat sekoittaa sen.)

Headsetin 7.1-asetuksen aktivointi muuttaa ääniä aina vähän, vaikka soittaisi stereona olevaa musiikkia. Aiemmilla kuulokkeilla ja muissa peleissä olen mielestäni tuon spatiaalisen äänen kokenut ihan selvästikin, mutta jostain syystä PUBGissa en ole vielä pystynyt varmaksi sanomaan mikä asetus tuottaa parhaan lopputuloksen (en ole kuullut selvää eroa), enkä ole analogisena kokeillutkaan, koska ei ole tähän hätään adapteria nelinapaisesta kahdeksi kolmenapaiseksi (kuulokkeet/mikki) stereoplugiksi.

3. PUBG suoltaa pelkkää stereoääntä.
 
3. PUBG suoltaa pelkkää stereoääntä.

Eli tuosta tulkitsen niin, ettei headsetin oma virtuaalisurroundi ainakaan paranna elämystä, korkeintaan sekoittaa sen vähänkin. Pitää kai saada vain lisää tunteja alle, niin alkaa ne suunnat hahmottua selkeämmin.
 
Tää on ihan hyvä video aiheesta ja voi ainakin joten kuten testata miten oma headsetti toimii
 
Meinasin kirjoittaa että replaystahän kuulee hyvin ja voi vertailla miltä mikäkin on kuulostanut vihollisen korvaan ja voi tutkia etäisyyksiä, kun laukauksen on vielä itse ampunut, jne.

Höpöhöpö, juuri eilen katsoin tuossa mielessä replayn jossa ammuin vihua Katariinalla kaksi kertaa. Yllätys oli aikamoinen kun 200m päässä oleva vihu otti osuman eikä laukausta kuulunut, ukkeli meni suojan taakse ja vasta sitten 3 sekunnin jälkeen kuuluivat molemmat laukaukset putkeen, pa-pam!

Toivottavasti Blueholella on tarkoitus saada replayt tarkemmiksi, kun eihän nuista karsituista 32MB filuista saa kokoon samanlaista settiä mitä se oli itse pelissä. Aivan sama vaikka koko kasvaisi kymmenkertaiseksi.
 
Tää on ihan hyvä video aiheesta ja voi ainakin joten kuten testata miten oma headsetti toimii

Kiitoksia, kyllä tuossa ainakin tuntui ne suunnat olevan sinne päin, vaikka aika epätarkka mun korviin ainakin oli sekä virtuaalisurroundilla että ilman. Ehkäpä pelatessa juuri luodin rapinat/suhinat ovat vieneet liikaa huomiota ja itse aseen pauke jäänyt kuuntelematta. Harjoitusta lisää siis. Eilisillan sessioissa kyllä rakennuksen katolla olijan askeleiden kopinan kuulin mielestäni aika selkeästi, vaikka en tietenkään tajunnut että oli katolla eikä yläkerrassa.
 
Ei oikein luonnistu kunnolla tuo Pubg.n pelaaminen itseltä puhelimella.. Napit koko ajan hukassa :D

Kannattaa laittaa ääniä hiljaselle ettei lähe kuulo


 
Ei saatana nuita kosketusnäyttömobiilipelejä! :D (3DS ja oikeat handheld-alustat erikseen)

Oletteko miettineet että joku 10v mukula ei välttämättä ole koskaan päässyt pelaamaan näppis+hiirellä oikealla peli-PC:llä, ja ehkä kokemukset tietokoneesta jäävät äidin läppärin touchpadiin. He ovat pelanneet koko ikänsä vain kännykän kosketusnäytöltä ja tottuneet siihen niin hyvin, että tuollaiset pelit otetaan ilosylin astaan. :-|
 
Ei saatana nuita kosketusnäyttömobiilipelejä! :D (3DS ja oikeat handheld-alustat erikseen)

Oletteko miettineet että joku 10v mukula ei välttämättä ole koskaan päässyt pelaamaan näppis+hiirellä oikealla peli-PC:llä, ja ehkä kokemukset tietokoneesta jäävät äidin läppärin touchpadiin. He ovat pelanneet koko ikänsä vain kännykän kosketusnäytöltä ja tottuneet siihen niin hyvin, että tuollaiset pelit otetaan ilosylin astaan. :-|

Kyllä. Ja tästä syystä talosta löytyykin kakaroille oma ihan semipätevä pelikone uudempiinkiin peleihin (3570k @4,5ghz + gtx1060 + 144hz näyttö kunnon näppiksen ja hiiren kanssa ettei pääsisi tuollaista kuvailemaasi vahinkoa käymään.
 
Joo, kyllä heti kun nuo alkaa sen kokosia olla että löytyy koneelta järkeviä pelejä niille (jotku anssiapinan aapiskoulu eivät näitä ole) niin hiiri ja näppis eteen. Vanhoja näppiksiä ovat leikeissä jo käytelleetkin.


Edit: kirosana pois, olin olevinaan räpellyksessä. Viestikin vähän ot tänne asiapuolelle, haittaakse?
 
Miksi noita chainlink aitoja tai sitten talon kaltereita ei voida korjata? Miksi niitä ei voi poistaa sitten pelistä jos ei saada korjattua?
 
Soolosta eka ateria tänään..liian monta kertaa lähellä/huonossa paikassa ollut top 5.
Tänään oli viimeinen ympyrä itselle edukas, 10 pelaajaa jäljellä Miramarissa menin peltomökkiin ja odottelemaan, nousin pois kun 2 enää jäljellä.
Viimeisen paikansin kun ampui 3. pelaajan. 6 tappoa overall pelissä.

Tullut sen verran monesti sutena juostua vain kaikkia vastaan että nyt arvelin ottaa varman päälle kun tarjottiin tilaisuus.
 
Kyllä. Ja tästä syystä talosta löytyykin kakaroille oma ihan semipätevä pelikone uudempiinkiin peleihin (3570k @4,5ghz + gtx1060 + 144hz näyttö kunnon näppiksen ja hiiren kanssa ettei pääsisi tuollaista kuvailemaasi vahinkoa käymään.


Asiaa. Mikään ei ole pahempaa kuin jos kukaan pelaa tosissaan mobiili/konsolipelejä. PC on se ainoa valinta, konsoli menee sitten soffapelailussa iltasella.
 
Oli kyl.

15215856215101109169016.jpg
 
Otti aika koville tuon vedessä olevan tyypin tappaminen :lol:

Mikä tuossa oli kun sähän ammuit ties miten monta luotia suoraan kohti ja äijä vaan ui eikä kuole :eek:
Veden alle ei voi ampua, tai no pari kk vanhan "ballistics updaten" jälkeen ilmeisesti voi jos tyyppi pari senttiä pinnan alapuolella, syvemmälle ei osu.

Tässä MUST-KNOW TIPS #1 - Stuff you need to know in PUBG videossa on lopussa vähän vesijuttuja. Heti alussa tulee hyvä tieto autojen väistelystä, en tiennyt että tuollainen täyttä vauhtia juokseminen on nopein tapa.
 
Otti aika koville tuon vedessä olevan tyypin tappaminen :lol:

Mikä tuossa oli kun sähän ammuit ties miten monta luotia suoraan kohti ja äijä vaan ui eikä kuole :eek:
Joo se ei suostunu oikein kuolemaan.. Tuo tähtääminen muutenki tuolla puhelimella on pirun hankalaa kun ei tuu pelattua puhelimella koskaa
 
Joo se ei suostunu oikein kuolemaan.. Tuo tähtääminen muutenki tuolla puhelimella on pirun hankalaa kun ei tuu pelattua puhelimella koskaa

OT:

Tulee ihan mieleen kun joskus törmäsin ja asentelin sen "mobiiliwotin" tablettiin ja ihmettelin kun turpaan tulee niin että tukka lähtee. Kunnes tajusin, että sehän jostain syystä pistää samoihin matseisin tietokoneella samaa peliä pelaavien kanssa, paineli asetuksista mitä tahansa :dead:
 
  • Tykkää
Reactions: Tpa
Koitin kans pikaisesti tuota mobiiliversiota.
Yllättävän toimivaksi tehty, mutta ei tuota jaksa, kuin kerran päivään korkeintaan pelailla.
Eka soolo ja #2, 9 tapolla.
 
Joo se ei suostunu oikein kuolemaan.. Tuo tähtääminen muutenki tuolla puhelimella on pirun hankalaa kun ei tuu pelattua puhelimella koskaa

Itse nyt kokeilin tuota, tähtääminen onnistu, eri asia on se että puhelimen näyttö on epätarkka joten redillä onnistui ampumaan vain ~50m päähän ihan maksimissaan. Asetuksissa oli nappien sijoittelupaikat valittavissa, otin sen oikeanpuoleisen eli vasemmalla ja oikealla liipaisin, muut oikealla ja tähtääminen/kääntyminen keskeltä. (Ottaa oikeastaan mistä vain kohdasta)
 
Pitihän tuota mobile versiota yksi erä pelata. #2/100 ensimmäisessä ja näillä näkymin viimeisessä erässä. Sentäs 10 tappoa sai, mutta ei kyllä tietoa mistä päin viimeinen ammuskeli ja miten niin hyvin liikkuvaan ja hyppivään maaliin, kaukaa kumminkin ampui :lol: Mutta olihan tuo kamalaa.
Ehkä jollain tabletilla meniski. Mutta ip7+ näyttö tuntu turhan pieneltä. Vahinkolaukauksia tuli jokunen kymmenen :D
 
Mikähän tuossa on ruudunpäivitysnopeus? Tuntuu aika alhaiselta.
Sinänsä hauska että on saatu hyvin käännettyä alkuperäistä vastaavaksi, mutta eihän tuota nyt puhelimella oikeasti voi pelata :D
 
Veden alle ei voi ampua, tai no pari kk vanhan "ballistics updaten" jälkeen ilmeisesti voi jos tyyppi pari senttiä pinnan alapuolella, syvemmälle ei osu.

Tässä MUST-KNOW TIPS #1 - Stuff you need to know in PUBG videossa on lopussa vähän vesijuttuja. Heti alussa tulee hyvä tieto autojen väistelystä, en tiennyt että tuollainen täyttä vauhtia juokseminen on nopein tapa.


Sinälläänhän tuo on suht realistista, koska oikeastikkaan veden alle ei voi varmasti tappavasti ampua kuin noin metriin asti, joillain kalipeereilla hyvällä tuurilla pariin metriin. Toki on myös sitten tarkoitukseen suunniteltuja aseita ja ammuksia, joilla voi jopa veden alla ampua X matkan. Myytinmurtajathan testasi tuota myös, ja kyllä se luotiase on huono tappamaan veden alle. Lentorata muuttuu radikaalisti heti veteen osuessa kun luoti voi hajota jopa aivan pieneksi silpuksi. Siinä mielessä tuo "vain pinnan tuntumassa" tappaa, on ihan hyvä ja realistinen lähestymistapa, vaikka varmaan alunperin koko veden alle osumattomuus on vain ohjelmointiongelma/bugi.
 
Itelle tuli tosiaa huihain tabletilla vaan tuo "ei toimi sulla vielä" vaikka playkauppa sopivuutta kehuikin..

Eipä tuo toki karmia homma ollut latailla ja kokeilla, täytyy kokeilla uudestaan joskus syksymmällä.
 
Pitihän tuota mobile versiota yksi erä pelata. #2/100 ensimmäisessä ja näillä näkymin viimeisessä erässä. Sentäs 10 tappoa sai, mutta ei kyllä tietoa mistä päin viimeinen ammuskeli ja miten niin hyvin liikkuvaan ja hyppivään maaliin, kaukaa kumminkin ampui :lol: Mutta olihan tuo kamalaa.
Ehkä jollain tabletilla meniski. Mutta ip7+ näyttö tuntu turhan pieneltä. Vahinkolaukauksia tuli jokunen kymmenen :D

Itsellä eka peli kahdeksalla tapolla kakkossija. Vastustajat oli kyllä ihan ulapalla, osa ei edes ampunut kohdatessa. Ilmeisesti huhu alkupään pelien boteista pitää paikkaansa:
You're not actually good at PUBG mobile, it's full of bots - VG247 :shifty:
 
Hmmm.
Harmi tosin että testiservulla vain TPP. Ei tuota kyllä jaksa testailla.
Toisaalta ainakaan itsellä ei kovin tarvetta ole 8-man moodille, tuskin saan edes niin montaa kaveria kasaan. :D Eikä kyse ole moodista, jos tarkkoja ollaan. Eli tavallaan sama se kaipaako tommosta.

Toivotaan että livessä on sitten eventit aina TPP sekä FPP. Vaikka siis olisi vain yksi event, niin saisi valita sen TPP tai FPP.
Nyt on kyse test servusta, niin vain yksi moodi matchmakingin varmistamiseksi.

 
Haa pitääkin tuolla discordissa ottaa kahdeksan ukon squadi kasaan ;D Tosin vittu sitä kaaoksen määrää
 
Millaisilla asetuksilla peliä pitäisi pystyä pelaamaan alla olevalla setillä? Eilen QHD-resolla fps pyöri 20:n paikkeilla. Onko tämä normaalia? Asetukset taisivat olla Ultraa (shadows low tai very low).

Asus Z97-A
Intel Core i7 4770K 3,5 GHz
Asus GeForce GTX 1070 8GB Dual OC Aktiv PCIe 3.0 x16 (Retail)
32GB RAM (DDR3, 1600 MHz)
 
Lonkalta heitettynä ei se normaalilta kuulosta.
Onhan 1440p ihan eri asia kuin pelaamani 1080p, mutta ei kai se vaikutus noi raju voi olla.
Toisaalta pelaan tryhard asetuksilla, enkä muista miten pyörii jos lähes kaiken vetää tappiin.
 
Millaisilla asetuksilla peliä pitäisi pystyä pelaamaan alla olevalla setillä? Eilen QHD-resolla fps pyöri 20:n paikkeilla. Onko tämä normaalia? Asetukset taisivat olla Ultraa (shadows low tai very low).

Asus Z97-A
Intel Core i7 4770K 3,5 GHz
Asus GeForce GTX 1070 8GB Dual OC Aktiv PCIe 3.0 x16 (Retail)
32GB RAM (DDR3, 1600 MHz)

Näytönohjaimen pitäisi olla ok, mutta onko prossu mulla jonkinlainen pullonkaula? Vai onko peli vain yksinkertaisesti noin raskas?
 
Millaisilla asetuksilla peliä pitäisi pystyä pelaamaan alla olevalla setillä? Eilen QHD-resolla fps pyöri 20:n paikkeilla. Onko tämä normaalia? Asetukset taisivat olla Ultraa (shadows low tai very low).

Asus Z97-A
Intel Core i7 4770K 3,5 GHz
Asus GeForce GTX 1070 8GB Dual OC Aktiv PCIe 3.0 x16 (Retail)
32GB RAM (DDR3, 1600 MHz)

Ainakin muistin nopeus, tai lähinnä niiden hitaus vaikuttaa. En edes testejä löytänyt noin hitailla muisteilla, mutta ne on tuossa kuitenkin pullonkaulana.
Mutta kokeile kuitenkin vielä kaikki asetukset lowilla ja esim 1080p. Jos ei yhtään tuosta nouse, niin vikaa varmasti muuallakin.

hqdefault.jpg
 
Näytönohjaimen pitäisi olla ok, mutta onko prossu mulla jonkinlainen pullonkaula? Vai onko peli vain yksinkertaisesti noin raskas?
On raskas. Mulla on z97 emo, 16gb 2133mhz ddr3, i5-4690k ja 1060 6gb -> fps 120-144. Asetukset matalalla.

BHYTV4q.jpg


sUxg5T7.jpg
 
Ainakin muistin nopeus, tai lähinnä niiden hitaus vaikuttaa.
Aivan täysin toi ei tosin pidä kutinsa.
Jos emolevyllä nelikanavaiset muistit, niin hitaampikin menee kivasti.
Esimerkkinä mun speksit jotka tuosta löytyy avatarin alta.

Oli tästä ihan testikin jossain, mutta ei jaksa nyt etsiä. Eli ei sentäs mitään mutua vaan.

Toki harvemmalla tahtoo quad channelia löytyy, koska sitten mennään jo vähän eri kategorian laitteisiin. Eli -E sarjan prossut, Xeonit, yms.
Siinä mielessä että quad channel on melko harvinainen pelaajien keskuudessa, niin juu kyllähän toi ihan hyvä ohjenuora ole. Pätee kuitenkin suurimpaan osaan, ja tuosta muistin nopeudesta PUBG:in kohdalla on usein puhuttu.
Käsittääkseni se on toki lähinnä merkki jonkinlaisesta huonosta optimoinnista PUBG:in kanssa. Ei ymmärtääkseni viimesen päälle tehdyssä AAA-pelissä pitäisi muisti kovin merkata. Jos ne nyt on edes etäisesti tuoretta tekniikkaa.
 
Aivan täysin toi ei tosin pidä kutinsa.
Jos emolevyllä nelikanavaiset muistit, niin hitaampikin menee kivasti.
Esimerkkinä mun speksit jotka tuosta löytyy avatarin alta.

Oli tästä ihan testikin jossain, mutta ei jaksa nyt etsiä. Eli ei sentäs mitään mutua vaan.

Toki harvemmalla tahtoo quad channelia löytyy, koska sitten mennään jo vähän eri kategorian laitteisiin. Eli -E sarjan prossut, Xeonit, yms.
Siinä mielessä että quad channel on melko harvinainen pelaajien keskuudessa, niin juu kyllähän toi ihan hyvä ohjenuora ole. Pätee kuitenkin suurimpaan osaan, ja tuosta muistin nopeudesta PUBG:in kohdalla on usein puhuttu.
Käsittääkseni se on toki lähinnä merkki jonkinlaisesta huonosta optimoinnista PUBG:in kanssa. Ei ymmärtääkseni viimesen päälle tehdyssä AAA-pelissä pitäisi muisti kovin merkata. Jos ne nyt on edes etäisesti tuoretta tekniikkaa.

Varmaan näinkin, mutta pubgi on ensinmäinen peli missä itse olen kuullut muistien nopeuden suuresta vaikutuksesta.

Ja tämähän nyt ei millään lailla ole viimeisen päälle tehty :rofl:
Patchien mukaan fps saattaa heitellä suurestikkin suuntaan jos toiseenkin.
 
@Cumbo Tätä peliä optimoidaan vielä, joten sulavuus parantunee päivitysten myötä. Tällä hetkellä on vielä reilusti petrattavaa, mutta huomasin tuossa kun taas pari erää pelailin, että hahmolla liikkuminen on nyt hieman jouhevampaa, mitä pari kolme viikkoa sitten.
 
Ainakin muistin nopeus, tai lähinnä niiden hitaus vaikuttaa. En edes testejä löytänyt noin hitailla muisteilla, mutta ne on tuossa kuitenkin pullonkaulana.
Mutta kokeile kuitenkin vielä kaikki asetukset lowilla ja esim 1080p. Jos ei yhtään tuosta nouse, niin vikaa varmasti muuallakin.

hqdefault.jpg

Outoa että RAM olisi kovin ratkaiseva juttu, kun se yleensä ei taida olla (muistin nopeus siis).

Oma emo ei tue DDR4-muisteja, joten näihin vaihtaminen vaatisi uuden emon.
 
Millaisilla asetuksilla peliä pitäisi pystyä pelaamaan alla olevalla setillä? Eilen QHD-resolla fps pyöri 20:n paikkeilla. Onko tämä normaalia? Asetukset taisivat olla Ultraa (shadows low tai very low).

Asus Z97-A
Intel Core i7 4770K 3,5 GHz
Asus GeForce GTX 1070 8GB Dual OC Aktiv PCIe 3.0 x16 (Retail)
32GB RAM (DDR3, 1600 MHz)

QHD reso siis 4k? Kannattaa jos tekstuurit ja AA on ultralla niin en ihmettelis että VRAM täyttyy tolla resolla mikä sitten syö aika paljon. Kokeilitko tiputtaa mitään asetuksia? Screen scale kannattaa myös varmistaa että on 100 kun reso on niin iso muutenkin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 403
Viestejä
4 494 522
Jäsenet
74 205
Uusin jäsen
tuhkaluukku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom