On kyllä ikävää, mutta en toisaalta ihmettele miksi tytöt jo nuorena kohtaa kaikenlaista ehdottelua ja lähentelyä.
Kyllä taas tänään kun kesä on tullut täytyi vain ihmetellä miten nuoret naisenalut pukeutuu...
Ei varmaan monetkaan miehet tajua että eivät ole aikuisia.
Miten nuoret naiset pukeutuvat? Samoin kuin miehenalut, eli kaupasta ostettuihin vaatteisiin, ellei nyt satu olemaan itsellä tai läheisellä ompeluharrastusta.
Kun mä olen kulkenut topissa tissit jo vähän kasvaneena ilman rintsikoita (koska ysärillä tuli niskalenkkitopit, mutta ei vielä oikein mukautettavia rintsikoita, ja eipä niitä nyt tueksi tarvinnutkaan) niin ei mulla ollut minkäänlaista yritystä olla seksikäs, poikien saati miesten mieleen. Olin vitos-kutosluokkalainen. Just lopettanut barbileikit.
Ei mulla ollut yritystä olla sellainen 17-vuotiaanakaan, ja muistan yhden mekon, josta ekaa kertaa kaupungilla pidettyäni tajusin, että siitä kuultaa jalkojen muoto läpi sopivassa vastavalossa tai paisteessa. Kuljin poikaystäväni kanssa kaupungilla ja aloin ihmetellä lukuisten miesten katseita haaroväliini. Mitään ei siis näkynyt läpi.
En ole varhaisteini-iän jälkeen pukeutunut trendikkäästi, tosin nuoruudessa eivät perseet ollut niin muodissa kuin nyt. Koen, ettei mullakaan ollut mitään persettä kohottavia farkkuja, ei sellaisia ollut. Tissit ovat näkyneet sen verran mitä ovat kyseisestä paidasta tai mekosta näkyneet, ostuvuuksia ja leikkauksia on yhtä monta kuin on vaatekappaleitakin. Ja sama vaate näyttää erilaiselta eri vartalolla.
Onko ihan oikeasti niin, että puolen ihmiskunnasta täytyy valita vaatteensa jo lapsesta asti sen mukaan, mitä toinen puoli ihmiskunnasta on asiasta mieltä? Suostuisitko itse miehenä tähän? Kyllä, miehet joutuvat hikoilemaan kesähäissä puku päällä, mutta naisten pitäisi pitää mahdollisesti epämukavia vaatteita aina kotoa poistuessaan?
Jos haluaa vähentää miesten huomiota voi pukeutua vähemmän näyttävästi.
Saako rannalla kuitenkin olla uima-asussa?
Tietty pukeutuminen voi toki vähentää huomiota, mutta ei estä sitä. Naisia raiskataan talviasuissakin kulkiessaan, tai täysin meikittä ulkoillessaan syksyn viimassa.
Kannattais varmaan miesten alkaa ymmärtää, mikä on lapsi, ja lakata seksualisoimasta lapsia niiden vaatteiden perusteella.
Muistan, kun äiti sanoi, että kohta sua alkaa miehet kattella. En ymmärtänyt yhtään mitään vielä silloin. Tykkäsin ehkä jostain pojista, mutta ei siinä ollut mitään hihittelyä kummempaa. Kaikki 18-vuotiaasta ylöspäin olivat aikuisia, joihin sitä naiivina vielä luotti, eikä ymmärtänyt maailman käsittävän ihmispaskoja, jotka olisivat voineet olla jopa hengenvaaraksi itselle.