Parisuhteen kiemurat

Pohtikaapas nyt ihan rauhassa. Itselläkin tahtoo etenkin ärsytettynä olla hyvinkin helposti sitä ongelmaa, että sanon, mitä sylki suuhun tuo. Varmasti tähän on jokaisella ihan oma mielipide. Mutta jokainen tekee, kuten hyvälle tuntuu.
Mikäs siinä eksässä oli vikana, kun sitäkin on ilmeisesti uhkailtu terällä?

Ja ei tässä meillä muilla ole mitään pohdittavaa. Olet vähintäänkin henkisen lähisuhdeväkivallan uhri.

Pohtikaapas nyt ihan rauhassa. Itselläkin tahtoo etenkin ärsytettynä olla hyvinkin helposti sitä ongelmaa, että sanon, mitä sylki suuhun tuo. Varmasti tähän on jokaisella ihan oma mielipide. Mutta jokainen tekee, kuten hyvälle tuntuu.
Ei. Vaikka tuntuisi miltä, ei ketään saa uhkailla veitsellä.

Mikäs siinä eksässä oli vikana, kun sitäkin on ilmeisesti uhkailtu terällä?

Ja ei tässä meillä muilla ole mitään pohdittavaa. Olet vähintäänkin henkisen lähisuhdeväkivallan uhri.

Se petti..

Mutta ehkä tässä on tullut oltua liian kiltti ihan kaikin puolin ja huomaa, ettei töissäkään arvosteta, vaikka kuinka tekisit kaikkesi, että hommat edistyy.

Kyllä minä jo suhteellisen selvästi ilmoitin viikonloppuna, että sai muuten olla ensimmäinen ja viimeinen kerta tämänlaatuista viestintää - koski se sitten ketä hyvänsä. Minä en ole tuon exä eikä se minun, niin on aivan turha verrata ketään toiseen tai tehdä sen perusteella mitään johtopäätöksiä.

Ja on tuo ymmärtänyt jättää mm. alkoholin kokonaan pois, joten raivokohtauksetkin loistaa poissaolollaan. Ja ohjastin myös, että tietenkään ei pidä kaikkea antaa anteeksi, mutta ei niitä asioita myöskään kannata hillota vuosikausia sisällään, kun ne kertautuu.

Tässä on kumpikin kasarin lapsena tullut kohdelluksi enemmän tai vähemmän kaltoin, niin yhteisessä tekemisessä on vielä ajoittain hiukan työstettävää..

Mutta ilokseni voin kertoa, että parempaan suuntaan ollaan menossa - sitä en tiedä, mikä ihmeen notkahdus tuo edellinen viikonloppu oli, mutta neuvoin, että puhu nyt ihmeellä ajoissa ensi kerralla.

e. Oho, mikähän helkutin vanha lainaus tonne jäi. Mobiililla mitään näyttänyt
:D

Viimeksi muokattu:
Sinulla on nyt defencit päällä. Tottakai se muija sanoo noin. Selvästikkin elät jo nyt pelossa. Tiedät itsekkin, että mitään hyvää ei ole tulevaisuudessa tiedossa. Tuo pelko ja kyvyttömyys toimia on yleistä parisuhdeväkivallan uhreille.

Onhan tässä kieltämättä totuuden siemen. Mutta sanalla sanoen en ole itsekään ihan kaikkein helpoin ihminen ja alan muistuttaa vanhemmiten yhä enemmän äitiäni.

Jotainhan se ehkä kertoo vanhempienkin keskinäisestä suhteesta, että nyt kun äidin kontrolli on hävinnyt muistisairauden takia, niin isä ei kutsu enää kuin nimeltä..

Ei toi väkivaltainen ole, tilanteet on liittyneet aina johonkin täysin älyttömään tilanteeseen. Mutta eihän tuollaisilla asioilla silti tarvitsisi leikkimään lähteä..

Käytöksestä on sen kyllä huomannut ihan pitkin viikkoa sikäli kun on ehtinyt seuraamaan.

On ollut sanalla sanoen muutakin pohdittavaa..

Onhan tässä kieltämättä totuuden siemen. Mutta sanalla sanoen en ole itsekään ihan kaikkein helpoin ihminen ja alan muistuttaa vanhemmiten yhä enemmän äitiäni.

Jotainhan se ehkä kertoo vanhempienkin keskinäisestä suhteesta, että nyt kun äidin kontrolli on hävinnyt muistisairauden takia, niin isä ei kutsu enää kuin nimeltä..

Ei toi väkivaltainen ole, tilanteet on liittyneet aina johonkin täysin älyttömään tilanteeseen. Mutta eihän tuollaisilla asioilla silti tarvitsisi leikkimään lähteä..

Käytöksestä on sen kyllä huomannut ihan pitkin viikkoa sikäli kun on ehtinyt seuraamaan.

Parisuhdeväkivallan uhreille on yleistä etsiä syitä itsestään vaikka se syy on aina väkivaltaa harrastavalla. Tästä syystä useimmat roikkuvat suhteessa liian kauan, tai kunnes on liian myöhäistä.

Viimeksi muokattu:
En viitsi nyt lähteä puimaan enempää mutta ilmeisesti viesti ei ollut tarkoitettu uhkaukseksi minua kohtaan, vaan ajatuksena itsensä vahingoittamiselle.

Niin ehkä nyt parempi vaan koettaa edetä sovussa eteenpäin. Myönnettäköön edelleen, että vikaa on varmasti ollut ihan yhtä paljon molemmissa.
Ja sinä uskot tuota paskaa?

Ymmärrätkö tämän kaavan, se vähän uhkailee, hakee rajaa missä hermostut, ottaa puheitaan takaisin keksimällä tarinaan jatkoa että haluaa vahingoittaa itseään. Kunnes eräänä päivänä sanoista tekoihin ja iltapäivälehtien kanteen!

Kasarin lapsi tarinan selitykset ei anna mitään anteeksi. Naisella ongelmia hermojen ja alkoholin kanssa joka paljastuu exää myöden väkivaltana ja sinä vain keksit tarinaa itsestäsi ja sivuutat olankohautuksella sen että pettämisen takia exää sai uhkailla väkivallalla. :facepalm:

Itse olen kasarin lapsi, syntynyt alkoholisti perheeseen helsinkiläiseen kerrostalo lähiöön, varastanut ruuat milloin mistäkin kun vanhempia ei kiinnostanut lastenhoito, asunut lastenkodeissa ja nähnyt koko sen puolen ja silti mulla ei ole ongelmia väkivallan, alkoholin tai itseni kanssa.

Mä olen aina miettinyt, miksi ihmiset jää väkivaltaiseen tai edes epäterveeseen suhteeseen, en ymmärrä vieläkään.

Toivottavasti kuitenkin ymmärrät että tavallisessa parisuhteessa ja ihmisten kanssakäynnissä tuommoinen touhu ei ole millään tavalla normaalia.

Johtuu se sitten kenestä tahansa, niin ei ole millään tavalla järkevää pysyä tuollaisessa suhteessa.

Kyllä pointtinne on tullut jo selväksi kiitokset.

Ihan se on kuitenkin oma päätökseni että miten mäkeni lasken.
Näissä kannattaa ajatella, mitä sanoisi siskolleen tai muulle läheiselle vastaavassa tilanteessa. Jos ei etäännytä itseään, ei näe kokonaiskuvaa. Sinun päätös se on, tiedät paremmin tapauksen yksityiskohdat kuin me.

Statistiikka

Viestiketjuista
259 816
Jäsenet
74 499
Uusin jäsen
maaze

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom