Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
3d tulostimella noita kiinnikkeitä tuohon trustmasteriin tulostellut. Muutenkin tuo tulostin on simuilijan paras kaveri, jos yhtään tykkää näpräillä noitten rattien/buttonboxien kanssa. Joku perus enderi maksaa sen 150e, ja sillä saa jo ihmeitä aikaa. Ja thingiverse on täynnä noita valmiita mallennoksia ja BOM listoja.Onkos täällä vinkkejä Thrustmasterin TX baseen kustom ratiksi?
En ole TX:llä paljoa ajanut, mutta eilen pitkästä aikaa(yli 1v?) kaivoin ratin esiin ja ajoin noin 1h 10min. Oikean käden peukalo ihan rikki, koska ratissa tikkaukset on ihan karmeat ja terävät. Tästä tuli mieleen että tuohon voisi vaihtaa jonkun halppis kehän missä tikkaukset ei syö peukaloa rikki.
Pelaan xboxilla, mutta valikoissa voin liikkua pädillä. Eli nappeja ei välttämättä tartte ratissa säilöä. Budjetti lähempänä 0 euroa kuin 100euroa, koska jos nyt tunnin vuodessa olen pelannut niin en raaski investoida...
Eli olisiko joku aliexpressin halppis 300-330mm ruori hyvä? Osaako joku suositella? Joku perus ralli/drift tyyli sopii. Plussaa jos alareunasta suoristettu niin kulkeminen helpompaa ilman ratin irroitusta.
Onko joku askarrellut kiinnikkeen että saa kustom ruorin sopimaan? Minkälaisen teit?
Juu, tulostin (Ender 5+) löytyy joten se ei ole ongelma.3d tulostimella noita kiinnikkeitä tuohon trustmasteriin tulostellut. Muutenkin tuo tulostin on simuilijan paras kaveri, jos yhtään tykkää näpräillä noitten rattien/buttonboxien kanssa. Joku perus enderi maksaa sen 150e, ja sillä saa jo ihmeitä aikaa. Ja thingiverse on täynnä noita valmiita mallennoksia ja BOM listoja.
Vaikka en omista kyseistä alustaa, niin voin kuitenkin sanoa että on. Sen verran erillaisia DIY versioita nähnyt tuo minun aluprofiili rigi, että uskaltaisin väittää, että jo pelkästään 4040 profiilistakin voisi tehdä riittävän tukevan rigin DD:lle.Onko tuo Simgraden Basic 80 riittävä rigi CSL DD:lle? Tässä hypätään nyt t300rs ja wheel stand prosta joten ihan pikku nitkumisista en välitä Vaiko suoraan tuo 120 versio?
Ei kyllä jostain putki/kangasvirityspenkistä voi puhua mitenkään "rigimäisellä vakaudella". Takaan että kun lyöt load cellit jollai 80kg vastuksella tollasee viritykseen niin ekan kunnon jarrun polkasun jälkeen sä tuut sen kangaspenkin läpi.
Toki jos ajelee jollai potikkajarruilla ni ehkä sit vois toimia.
Ei kait siinä kun rupeaa toteuttamaan. Testikappaletta (kappaleita) rakentamaan, mallikappaleet eteenpäin simuilijoille ja odotellaan rahavyöryä
Eikö kukaan ole edes yrittänyt toteuttaa tai tuotteistaa jonkinlaista pienempään kokoon taittuvaa alumiinirigiä? Mietin ihan vain esim. 2-3 osakokonaisuudesta (penkki, pohja, rattikehikko) rakentuvaa rigiä, jonka saisi pikakiinnikkeillä kiristettyä jäykäksi. Penkki vaikka joku Playseat Challenge-tyyppinen putki/kangasviritys, jonka saisi irroitettua alumiinirungosta ja menisi pieneen kokoon. Käytännössä siis semmoinen joka kolmisen osaa pikakiinniittimin yhdistämällä tarjoaisi lähes rigimäisen vakauden mutta toisaalta saisi helposti kokoon ja kaappiin piiloon. Lähinnä kun tila/estetiikkasyistä itsellekkään käytännössä mitään mahdollisuutta iskeä kokonaista rigiä penkkeineen olohuoneen nurkkaan tai minnekään muuallekaan kämpässä 24/7. Playseat Challengehän nyt sinänsä on omassa luokassaan loistava mutta ei se oikein noita suoravetoja flexin osalta jaksa.
Mites joku tuommoinen? Tuohon saa lisävarusteena penkin.Wheel Stand 2.0 - Next Level Racing
nextlevelracing.com
Tosta jäykästä kokoontaittuvasta rigistä en osaa sanoa mitään. Mutta olohuoneen sisustuksesta voin sanoa, että ekana päätetään rigin paikka, sitten vasta kysytään emännältä että minne se haluaa sohvan.Eikö kukaan ole edes yrittänyt toteuttaa tai tuotteistaa jonkinlaista pienempään kokoon taittuvaa alumiinirigiä? Mietin ihan vain esim. 2-3 osakokonaisuudesta (penkki, pohja, rattikehikko) rakentuvaa rigiä, jonka saisi pikakiinnikkeillä kiristettyä jäykäksi. Penkki vaikka joku Playseat Challenge-tyyppinen putki/kangasviritys, jonka saisi irroitettua alumiinirungosta ja menisi pieneen kokoon. Käytännössä siis semmoinen joka kolmisen osaa pikakiinniittimin yhdistämällä tarjoaisi lähes rigimäisen vakauden mutta toisaalta saisi helposti kokoon ja kaappiin piiloon. Lähinnä kun tila/estetiikkasyistä itsellekkään käytännössä mitään mahdollisuutta iskeä kokonaista rigiä penkkeineen olohuoneen nurkkaan tai minnekään muuallekaan kämpässä 24/7. Playseat Challengehän nyt sinänsä on omassa luokassaan loistava mutta ei se oikein noita suoravetoja flexin osalta jaksa.
Sim Lab WS-Pro Wheel Stand on alumiiniprofiilista valmistettu modulaarinen wheelstand, jossa ainakin jotain haluamiasi ominaisuuksia.Joo itse asiassa toi tulikin vastaan ja on tossa ideaa mutta rinnastin enemmän wheel standin korvikkeeksi. Rungoltaan toi nyt on ehkä asteen challengea parempi muttei mikään hirveä hyppy. Työtuoliviritys on ihan hyvä idea mutta tuoli pääsee tossa helposti liikkumaan. Sit taas penkin kanssa vastaa enemmän perinteistä rigiä koko ja tilavaatimuksiltaan.
Ei kyllä jostain putki/kangasvirityspenkistä voi puhua mitenkään "rigimäisellä vakaudella". Takaan että kun lyöt load cellit jollai 80kg vastuksella tollasee viritykseen niin ekan kunnon jarrun polkasun jälkeen sä tuut sen kangaspenkin läpi.
Toki jos ajelee jollai potikkajarruilla ni ehkä sit vois toimia.
Näyttö on omasta mielestä turhan kaukana.Noniin, sitten on päivitetty Simucube 2 Pro, Simucube Tahko GT-21 -ratti, Heusinkveld Ultimate+ -polkimet (vaihtuu SimGrade R7 kun saapuvat) ja Samsungin G9 Neo 49" näyttö.
Asetukset vielä pahasti haussa, joten vinkkejä voi antaa mistä lähteä liikenteeseen. Jarrun säätö nyt suhtkoht helppo hahmottaa mutta Simucubella heidän omasta softasta joku profiili ja iRacingista voimat Ferrarilla max 30 Nm ja strenght jossain reilussa kympissä ekat vedot veti aika nöyräksi.. Vääntöä on aivan julmetusti ja ero Thrustmasteriin on sanoinkuvailematon.. Tarvii huomenna etsiä alkuun vähän rennommat säädöt totuttelua varten.
Oma näkemys näytön etäisyydestä.
Kuva näyttää sivuilta vääristyneeltä. Olikohan iRacingissa jotain kaarevuus säätöä, jolla tuota näytön käyryyttä saa kompensoitua super ultrawiden kanssa?Noniin, sitten on päivitetty Simucube 2 Pro, Simucube Tahko GT-21 -ratti, Heusinkveld Ultimate+ -polkimet (vaihtuu SimGrade R7 kun saapuvat) ja Samsungin G9 Neo 49" näyttö.
Asetukset vielä pahasti haussa, joten vinkkejä voi antaa mistä lähteä liikenteeseen. Jarrun säätö nyt suhtkoht helppo hahmottaa mutta Simucubella heidän omasta softasta joku profiili ja iRacingista voimat Ferrarilla max 30 Nm ja strenght jossain reilussa kympissä ekat vedot veti aika nöyräksi.. Vääntöä on aivan julmetusti ja ero Thrustmasteriin on sanoinkuvailematon.. Tarvii huomenna etsiä alkuun vähän rennommat säädöt totuttelua varten.
Miten olet säätänyt load cellin Fanan basesta? Jos kytketty suoraan PC:lle, niin Fanan control panelista.Miten tuota osaisko joku autaa fanan CS v3 kanssa...
ni onko nuo pedaalit paskana vai enkö vaan osaa?
Eikös siellä control panelissa ollut jotkut liukusäätimet, jolla voi samaan tapaan säätää maksimi voiman.edit: tyrkkäsin usbilla kiinni ni toimii samalla tapaa ku se brf100, sitähän ei enää voi säätää tossa tilanteessa.
Mulla oli myös perfkit medium ja jonkun verran ajeltuani vaihdoin sen löysemmäksi eli pienimmät punaiset mitä kitistä löytyy. Niillä sai vähän lisää liikettä pedaaliin ja itsellä tämä tuntui paremmalta, mutta tuleekin ajettua enemmän rallia jossa ei mitään sikatiukkaa jarrua haluakkaan käyttää.Miten tuota osaisko joku autaa fanan CS v3 kanssa, pedaaleissa perfkit mediumina. Olen tässä koitanu tota ACC:tä opetella ja nyt kävin sitte kun en muuta enää keksi mite saa vauhtia et koitanpa opetella trailbrakingiä. ajanu pelkkää mclarenia, no nyt sitte koitin jo merssua ja astonia. ei tullu mitää ku jarrutti samalla tapaa ku mäkillä. jarrut lukossa ja mentii suoraa vaikka suht iso abs.
kokeilin sitte että ihan suunnilleen puhaltamalla ni se auto käyttäytyy ihan eri tavalla jarruissa, tuntuu että semmone milli riittää painamaa jarrun pohjaan, oikeasti joku 5mm. koita siinä trailbrakingiä sitte.. jos seon oikeasti noin pien ni en ymmärrä mite jotku ajaa kengät jalassa. itelläki on kengät mut ei niillä kyllä aika parane, lähinnä mukavuus tekijä.
ni onko nuo pedaalit paskana vai enkö vaan osaa?
Tuo ruutukaappaus yllä on se nykynen säätö. Vaihtu joku versio takaperin. Manual modessa voi säätää minimit ja maksimit.Eikös siellä control panelissa ollut jotkut liukusäätimet, jolla voi samaan tapaan säätää maksimi voiman.
En muista kunnolla, kun kokeilin vaan pikaisesti joskus USB:lla.
No mut en osaa valitettavasti auttaa enempää.
Mulla on simagic alpha mini playseat challengessa. V3 polkimetku hommasin nii muoviset polkimien lukitukset lähti irti aika nopeeta. Epoxilla liimasin ja kestänyt. Jarrun jos säätää oikeen "kovalle" nii meinaa nostaa polkimien takapäätä ilmaan. Kompromissihän tämäkin on vielä toistaseksi, notkuu ees taas mutta ihan mielellään pelaa silti. Vanttiruuvituki auttoi vähäsen mutta tosi tukeva tuli tuolla kumikartiolla mikä latassa kiinni. Siipimutterilla kiristys. Kääntää sen pöydän alle kun pelaa. Nopea käyttää. Pöytä toki seinässä kiinni kuten näyttökin ettei heilu kuva. Kuhan saan rempattua oman huoneen nii sitten tulee alumiinirigi. Siihen oon ideoinu että jos penkin liukukiskoista ottais ne topparit pois että sais liukuineen penkin nopeasti irti ja käännettyä vaakana rigin sisälle/päälle että mahtuis sivupöydän alle sillonkuin ei pelaa.
Ei siinä tietääkseni oo mitään säätöä.
Edit: Saman mahtaa saavuttaa suoraan tuolla iRacingin Monitors asetuksella:
Monitor Type: 1 Curved
Radius 1000 R mm
Sitten varmaan kannattaa koittaa tuota kolmen näytön asetusta.Meillä on tämä asetus ollut käytössä alusta asti. Siirrellään (Sampsa siirtää) nyt näyttöä lähemmäs.
lähettävä varmaan salille tai opeteltava ajamaan.On siellä Brake Gamma asetus, kuten myös jarrupaineita voi säätää auton setupista.
Edit:
Itel on (v3 polkimilla) BRF 100 Fanan asetuksista, medium elastomeerit, preload muistaakseni 2 joka vaikuttaa lähinnä vain polkimen liikerataan. Polkimet kiinni basessa mikäli merkitystä, tuskin.
ACC Brake Gamma 1.00 ja autokohtaisesti en juurikaan vaihtelee mitään jarrujen suhteen kuin balanssia.
Yks vaihtoehto nuihin lukko jarruihin on tehä brakehack nii jarrut ei mene kuin 80%:iin tai mihinkä prosenttiin itse haluaa. Helpottaa ajamista kummasti...Nyt jonkin aikaa tässä ajellut Playseat Challenge + Thrustmaster T300RS GT -kombolla ja erittäin hauskaa on ollut. Jarrun tuntuma tosin voisi olla parempi, tuntuu että varsinkin iRacingin skippyillä ajaessa todella vaikeaa löytää se sweet spot jolloin jarruttaa kovaa, mutta renkaat eivät kuitenkaan menisi lukkoon.
Loadcellit varmasti parantaisi tuntumaa, mutta saako tuohon Playseatin Challengeen mitenkään järkevästi vaikka Fanatecin CSL pedaaleita kiinni? Netti tarjoaa kaikenlaisia nippusidevirityksiä, mutta onko kenelläkään omakohtaista kokemusta?
lähettävä varmaan salille tai opeteltava ajamaan.
kattelin gamermusclen brakeperfkitin asennusta, 2 vihreeä (veryhard) ja se oranssi vielä hitoille ja puolikas vihreä tilalle. brf 60
nämä toki kuka tykkää mistäkin. itekki tota rallia ajan joten tuo tuntuma pitäisi olla muutakin kuin kiveä polkisi.
Mulla oli Challengessa Fanan V3:t nippusiteillä ja ihan ok oli.Nyt jonkin aikaa tässä ajellut Playseat Challenge + Thrustmaster T300RS GT -kombolla ja erittäin hauskaa on ollut. Jarrun tuntuma tosin voisi olla parempi, tuntuu että varsinkin iRacingin skippyillä ajaessa todella vaikeaa löytää se sweet spot jolloin jarruttaa kovaa, mutta renkaat eivät kuitenkaan menisi lukkoon.
Loadcellit varmasti parantaisi tuntumaa, mutta saako tuohon Playseatin Challengeen mitenkään järkevästi vaikka Fanatecin CSL pedaaleita kiinni? Netti tarjoaa kaikenlaisia nippusidevirityksiä, mutta onko kenelläkään omakohtaista kokemusta?
Mulla oli Challengessa Fanan V3:t nippusiteillä ja ihan ok oli.
Sanoit että saat jarrun helposti maksimiin BRF 100 (90kg) asetuksella, niin tuskin salille tarvitsee lähteä.lähettävä varmaan salille ... tuntuma pitäisi olla muutakin kuin kiveä polkisi.
FOV:sta sen verran, että tottakai se (sivuttais-suuntainen FOV) olisi hyvä saada mahdollisimman isoksi tai 180 -asteeseen, mutta jos haluaa jonkun suht realistisen arvon johon pyrkiä, niin ihmisen stereonäkö on noin 114 -astetta. Stereonäkö tarkoittaa sitä, että molemmat silmät pystyy näkemään jonkun asian samaan aikaan päätä kääntämättä. Stereonäöllä on sen verran merkitystä, että se vaaditaan etäisyyksien hahmottamiseen.Meillä on tämä asetus ollut käytössä alusta asti. Siirrellään (Sampsa siirtää) nyt näyttöä lähemmäs.
en.wikipedia.org/wiki/Field_of_view sanoi:For example, binocular vision, which is the basis for stereopsis and is important for depth perception, covers 114 degrees (horizontally) of the visual field in humans, the remaining peripheral 40 degrees on each side have no binocular vision (because only one eye can see those parts of the visual field).
Nii siisllee mutta ei siinä pysty hienosäätää esim trailbrakingiä. Katoin tuossa simracing garagen brake perfkitin testin, kiinnitti huomion ku preload oli luokkaa 1,5 vihreillä pötiköillä, poljin painui kuitenkin kengän kärjen verran mitä itse en saa. Laittaa pään pyörälle nämä lukemattomat videotSanoit että saat jarrun helposti maksimiin BRF 100 (90kg) asetuksella, niin tuskin salille tarvitsee lähteä.
Liikeen osalta pistät sellaiset kumit että sitä on omaan makuusi sopivasti ja ruuvaat tarvittaessa preloadia.
Itellä on lineaarinen ~80kg R7 polkimissa ja tuntuu sopivalta, suuremmalla voimalla alkaa lonkka kipeytyä.
R7:ssa saisi rajoitinkumilla käytännössä rajattoman kg-määrän.