Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Ihmetyttää kyllä tuo miten acc:ssa jarrut saat lukkoon. Autoissa on absit ja jarruttaa "kuuluukin" ns täysillä, eikä ne kyllä lukkiudu.
 
Astonissa vai mersussa oli abs 3lla (max11) mutta kyllä sukkana meni. Vaihdoin kyllä johonkin 6-8 niin ei sitten pahasti menny sukkana suoraan
 
Hipaisu lienee jotain 1-5kg voima.
Oletko kokeillut niin Fanatecin ohjainpaneelissa kuin pelissä että jarrun kalibrointipalkki ei nouse ylös saakka ennen kun survot sitä hikikarpalot otsalla ja jos pahasti pakki sekaisin, niin ei uskalla edes painaa niin kovaa?
 
ei tuota oikein osaa demonstroida. tuosa brf50 ja hipaisu. eikai tässä ole muutakuin reeniä vaan ajan jotenkin väärin LC pedaaleilla :lol:
vr:llä kun vielä pelaan niin se hipaisu no jotenkin vielä vaikeampaa. vaikka onhan tuossa steamvrssä jo 1490h tiimaa (simuja kaikki) mutta lisää vaatinee.

1644588675846.png
 
Tuo "hipaisu" on 17kg.
Kun nostat BRF:n arvoon 100, niin samalla voimalla jarrun asento on 19%
 
Jep, se nyt kuitenkin auttaa brf 100 tai varmaan 90 jatkossa kun preload tippui pois.
 
Olet varmaan myös ACC:ssa huomannut painaa tuota pientä kolmiota pedaalien kalibroinnissa, josta pääset sen säätöihin:
1644589791063.png
 
Juu, käytin min limittiä 3% kun pedaalit oli auto tilassa, jarru laahasi muuten kun laittoi jalan edes pedaalin päälle.
 
Jep, se nyt kuitenkin auttaa brf 100 tai varmaan 90 jatkossa kun preload tippui pois.
noh nyt tunti hiulattu nyrreä, ei nyt aika parantunut yhtään. samassa 1.56.2 jauhetaan. jarrutus on kuitenkin mukavampaa ja helpompaa. hetki antaa vielä aikaa tolle acc:lle jossei parane niin poistoon koko peli.
 
Koita tuolla ACC VR - The definitive VR Performance Guide | TechBlog sai pelattavaksi ja siedettävän näköiseksi. Toki 90hz:n joutu tiputtamaan ja pelikohtainen ss steamvr 150 (muistaakseni)
Tälläkään ei itelle ole mitenkään pelattava eikä siedettävä. Tätä ei vaan ole optimoitu VR:lle, ja ilmeisesti näytölläkin suhjua on.
Olen niin monet eri variaatiot koittanut, että ei jaksa enää säätää ellei tule ihan Kunos:ilta selkeää päivitystä.
Ton hinkkaamisen jälkeen AMS2 näytti aivan törkeen hyvältä ja pyöri todella hienosti.
 
ei ole optimoitu se on totta mutta tolla sain itse pelattavaksi. ne oletus setupit on semmosta sumua tai tuhnua :D
joo ams2 kun pelaa niin on ku puulla lyötäisi päähän, sama pätee raceroomiin vaikka sillä muuten onkin kiva ajaa
 
Nyt jonkin aikaa tässä ajellut Playseat Challenge + Thrustmaster T300RS GT -kombolla ja erittäin hauskaa on ollut. Jarrun tuntuma tosin voisi olla parempi, tuntuu että varsinkin iRacingin skippyillä ajaessa todella vaikeaa löytää se sweet spot jolloin jarruttaa kovaa, mutta renkaat eivät kuitenkaan menisi lukkoon.

Loadcellit varmasti parantaisi tuntumaa, mutta saako tuohon Playseatin Challengeen mitenkään järkevästi vaikka Fanatecin CSL pedaaleita kiinni? Netti tarjoaa kaikenlaisia nippusidevirityksiä, mutta onko kenelläkään omakohtaista kokemusta?

Toi mun aiemmin linkkaama Indigo Lime myy myös tuommoisia 3D-printattuja pedal clamppejä ja näyttää olevan useampien valmistajien polkimille: Playseat Challenge – Indigo Lime
Joutuu leikkaamaan niitä vaahtomuoveja mutta saa ruuveilla kiinni kuten tässä videolla
 
(CSL) DD päivitys mietinnässä. Kestääkö Playseat evolution tuon 8nm rynkytyksen vai onko solmussa?
 
Saattaahan se kestää, mutta menee kyllä suurin osa feedbackista rigin heilumiseen kuskin käsien sijasta. Sama kyllä jo heikommillakin rateilla.
 
Youtubesta katsoin jonkun pätkän jossa sanottiin, että jos pelaa pöydällä tai muulla vastaavalla huteralla alustalla, niin tuo 5nm DD -perusversio olisi ihan riittävä. Tuo pöytäkiinnike on vissiin aika limitillä jo tuon 8nm kitin kanssa ja muutenkin tehoa menee hukkaan tuohon heilumiseen. Boost kitinhän voi aina hankkia jälkikäteen jos tuntuu että ei 5nm riittänyt.
 
Ja jos tilaa 8nm paketin niin ei tule se 5nm muuntaja mukana. Ainakaan ensi vaiheen tilauksessa ei tullut.
 
Ja jos tilaa 8nm paketin niin ei tule se 5nm muuntaja mukana. Ainakaan ensi vaiheen tilauksessa ei tullut.
Ei kai tuota kukaan niellyt mukisematta? Kun laittoi sähköpostia perään ja vaati pienempää muuntajaa, (koska boost kit myydään erikseen), niin toimittivat jälkitoimituksena. Varamuuntajanahan se monella oli, jos isompi sattuisi hajoamaan.
 
Ei kai tuota kukaan niellyt mukisematta? Kun laittoi sähköpostia perään ja vaati pienempää muuntajaa, (koska boost kit myydään erikseen), niin toimittivat jälkitoimituksena. Varamuuntajanahan se monella oli, jos isompi sattuisi hajoamaan.
Totta tosiaan. Pitääpä laitella viestiä. Tuohan on hyvä, jos ois varamuuntaja tilalle.
 
Ei kai tuota kukaan niellyt mukisematta? Kun laittoi sähköpostia perään ja vaati pienempää muuntajaa, (koska boost kit myydään erikseen), niin toimittivat jälkitoimituksena. Varamuuntajanahan se monella oli, jos isompi sattuisi hajoamaan.
En kyllä ihan seuraa logiikkaa miksi heidän pitäisi lähettää kummatkin koska boost kittiä myydään erikseen mutta propsit toki heille jos hyvää hyvyyttään niin tekevät. :D
Saahan tuossa kimppaostossa kuitenkin pienen eron hinnassa etuna ja ylimääräinen 5nm virtalähde on käytännössä turha muuten kuin varavirtalähteenä. Tuskinpa kukaan käyttäjä siihen tyytyy, jos 8nm menee rikki eli uutta varmaan pyydetään takuusta jos niin käy.
 
Tuo Playseat arveluttaa sen verran että taidankin skipata sen suosiolla. Paljon kalliimmaksi ei kuitenkaan tule Simgraden systeemillä.

Onko tuo 120 mallin hintaero perusteltavissa pienen väännön ratilla vai pärjääkö mukavasti perus CSL DD 8Nm ratin kanssa tuolla 80 mallilla?

 
En kyllä ihan seuraa logiikkaa miksi heidän pitäisi lähettää kummatkin koska boost kittiä myydään erikseen mutta propsit toki heille jos hyvää hyvyyttään niin tekevät. :D
Saahan tuossa kimppaostossa kuitenkin pienen eron hinnassa etuna ja ylimääräinen 5nm virtalähde on käytännössä turha muuten kuin varavirtalähteenä. Tuskinpa kukaan käyttäjä siihen tyytyy, jos 8nm menee rikki eli uutta varmaan pyydetään takuusta jos niin käy.
ni itekki oletin että se on hinnoteltu oikein että 8nm muuntajalla tulee ainoastaaan. en alkanut edes kyseen alaistamaan tai kinuamaan perästä.
onhan siinä takuu ja no rahalla saa uusia :cool:
 
Onko tuo 120 mallin hintaero perusteltavissa pienen väännön ratilla vai pärjääkö mukavasti perus CSL DD 8Nm ratin kanssa tuolla 80 mallilla?

Vaikka pienempi riittäisi niin kun kerralla ostaa sen isomman niin riittää pohjaksi kaikelle vaikka innostuisi kunnon päivitysrumbaan.
 
Tuo Playseat arveluttaa sen verran että taidankin skipata sen suosiolla. Paljon kalliimmaksi ei kuitenkaan tule Simgraden systeemillä.

Onko tuo 120 mallin hintaero perusteltavissa pienen väännön ratilla vai pärjääkö mukavasti perus CSL DD 8Nm ratin kanssa tuolla 80 mallilla?

80-profiili riittää rigiin varmasti ihan mainiosti. Enemmän miettisin onko noiden mallien poljintason säädöt riittävät omaan käyttöön, jos korkeustason tai kallistuksen säätö puuttuu.
 
En ottais rigiä ilman poljinten korkeus/kallistussäätöä. Melko must have jos yhtää välittää ajoergonomiasta.
 
En kyllä ihan seuraa logiikkaa miksi heidän pitäisi lähettää kummatkin koska boost kittiä myydään erikseen mutta propsit toki heille jos hyvää hyvyyttään niin tekevät. :D
Saahan tuossa kimppaostossa kuitenkin pienen eron hinnassa etuna ja ylimääräinen 5nm virtalähde on käytännössä turha muuten kuin varavirtalähteenä. Tuskinpa kukaan käyttäjä siihen tyytyy, jos 8nm menee rikki eli uutta varmaan pyydetään takuusta jos niin käy.
Kaikissa malleissa hinnassa ei ole eroa. Ja jos on niin 20€ on siis sen pienemmän virtalähteen arvo. Ja nimenomaan varavirtalähteenä sen aikaa kun uusi tulee, lähteettömät eivät tänä aikana ajele.
Eli ne jotka eivät tämän perään kyselleet, antoivat pienemmän virtalähteen fanatecille hyvää hyvyyttään.
 
En ottais rigiä ilman poljinten korkeus/kallistussäätöä. Melko must have jos yhtää välittää ajoergonomiasta.
No tuokin vähän riippuu. Paremmissa polkimissa on ihan hyvin säätövaraa itsessään, en oo Heusinkveldien kanssa esim rigiin kallistus ominaisuutta kaivannut. Sitten tietty jotkut Thrustmasterit tai Fanatecit, joissa poljinvarsien kulmaa ei saa pystympään niin nuo säädöt rigissä aika ehdoton.
 
Aluprofiilirigin kun hommaa, niin melkein mitä tahansa pystyy loppupeleissä säätämään. Jos ei muuten, niin lisäpalikoilla.

Voihan noissa Simgraden "halpiksissakin" säätää poljinten kallistusta laittamalla etummaisen ja taaimmaisen poljintason eri uraan sivuprofiiliin. Ja jos laittaa samaan uraan, niin voi valita alemman tai ylemmän, eli pieni korkeussäätökin on mahdollinen. 120mm mallissa tietty isommat säätövarat. kun on kahden uran sijaan kolme uraa mistä valita.

Joten parempien säätövarojen ja lisääntyneen tukevuuden vuoksi 120mm malli ehkä noista se fiksumpi.
Mutta ei mielestäni voi mennä pahasti metsään kummassakaan. Molemmilla pääsee alkuun ja jos innostusta riittää, niin molempia pystyy jatkossa muokkaamaan lisäpalikoilla mielin määrin.
 
Simgraden basic rigeissä tuo korkeussäätö taitaa onnistua helposti vain alaspäin. Monesti polkimia tarvisi vaan saada säädettyä ylöspäin, varsinkin jos käyttää penkissä liukukiskoja. Basic rig 120 mallin sijaan alkaisin jo harkitsemaan pieneen lisähintaan Sim Labin GT1 EVO mallia, jossa saa jo paljon vastinetta rahalle.
 
Miten mahdoton meikäläisen suunnitelmat on seuraavilla haaveilla:

-Wheel stand pro:sta siirtyminen johonkin sellaiseen ratkaisuun että ei ole jalkojen välissä tuota putkea
-Liikuteltavuus välillä poissa silmistä - tietokone - muutaman metrin päässä oleva telkkari + ps5
-Tällä hetkellä käytössä T300RS + T-LCM ja niillä tarkoitus ottaa simuilu kunnolla haltuun ja ehkä joskus jokin DD homma
-Ei DIY hommia eikä mitään aivan överi kalliita ratkasuja :)
-Tietokoneella käytössä Arozzin tuoli
 
@Sampsa

Tässä viime striimissä pyytämäsi Luka Nurmen Referenssi kierros teille tarjolle. Yritin painottaa lukalle että ei aja mitään parasta mahdollista kierrosta mihin pystyy vaan muutaman kierroksen lämmittelyt alle ja default setupilla default keliin semmoinen veto mitä voitte pitää vertailuun pohjana ja on jotain muutakin tavoiteltavaa kuin ihan maailmanluokan ajat.



Nokka kohti Monzaa siis ja kokeilemaan miten pääsette uudella radalla vauhtiin.
 
Miten mahdoton meikäläisen suunnitelmat on seuraavilla haaveilla:

-Wheel stand pro:sta siirtyminen johonkin sellaiseen ratkaisuun että ei ole jalkojen välissä tuota putkea
-Liikuteltavuus välillä poissa silmistä - tietokone - muutaman metrin päässä oleva telkkari + ps5
-Tällä hetkellä käytössä T300RS + T-LCM ja niillä tarkoitus ottaa simuilu kunnolla haltuun ja ehkä joskus jokin DD homma
-Ei DIY hommia eikä mitään aivan överi kalliita ratkasuja :)
-Tietokoneella käytössä Arozzin tuoli

Taitaa vaihtoehdot olla käytännössä Playseat Challenge tai NLR Wheel Stand Pro 2.0 riippuen nyt vähän mitä liikuteltavuus tarkoittaa käytännössä eli pitääkö saada "pieneen" tilaan piiloon vai voiko koko rigin raahata sellaisenaan jonnekin varastoon :D
 
Kaikissa malleissa hinnassa ei ole eroa. Ja jos on niin 20€ on siis sen pienemmän virtalähteen arvo. Ja nimenomaan varavirtalähteenä sen aikaa kun uusi tulee, lähteettömät eivät tänä aikana ajele.

Ei kyllä ole luotto Fanatecin laatuun korkea jos jo uutena ostaessa pitää varavirtalähde tingata mukaan.

Sinällään ymmärrän, yksi Porsche GT2:n takuunaikaisista ongelmista oli virtalähteen hajoaminen, onneksi jossain vanhassa Epsonin tulostimen virtaläheessä oli samat voltit ja tarpeeksi amppeereja että pääsi ajamaan siihen asti että uusi virtalähde kolahti postilaatikkoon.
 
Mä en ymmärrä tuota logiikkaa, että jos ostan jotain ja pyydän mukaan ne mitä pakettiin kuuluu, ja josta olen maksanut, niin olen joku hiton tinkaaja.
 
Olihan se alusta asti tehty selväksi että sitä heikompaa virtalähdettä ei tule mukana jos tilaa boost Kitin kanssa. En oikein kanssa ymmärrä pointtia, miksi se kuuluisi mukaan saada. Jännä jos Fanatec on noita tosiaan lähetellyt, mutta eihän siinä, hyvä homma jos moiselle kokee tarvetta.
 
@Sampsa

Tässä viime striimissä pyytämäsi Luka Nurmen Referenssi kierros teille tarjolle. Yritin painottaa lukalle että ei aja mitään parasta mahdollista kierrosta mihin pystyy vaan muutaman kierroksen lämmittelyt alle ja default setupilla default keliin semmoinen veto mitä voitte pitää vertailuun pohjana ja on jotain muutakin tavoiteltavaa kuin ihan maailmanluokan ajat.



Nokka kohti Monzaa siis ja kokeilemaan miten pääsette uudella radalla vauhtiin.

Kiitos ja välitä kiitokset Lukalle, juuri tätä haettiin! Ensi perjantaina lähdetään Live-striimissä metsästämään tätä aikaa, vähän kuulosti siltä että aika kova aika taisi napsahtaa yhdellä kierroksella mutta yritetään parhaamme :tup:
 
On tuo profiili vaan kätevää.
Rigiä rakennellassa iski totaalinen väsymys, eikä aivot enää toiminut.
Nyt kun katsoi uudelleen, niin helppohan se vaihdekepukka, kässäri ja button box oli saada parempaan paikkaan servosta huolimatta.
Ny on hyvä :)
Shifter position new.jpg
shifterissä normaalia lyhyempi varsi
 
Taitaa vaihtoehdot olla käytännössä Playseat Challenge tai NLR Wheel Stand Pro 2.0 riippuen nyt vähän mitä liikuteltavuus tarkoittaa käytännössä eli pitääkö saada "pieneen" tilaan piiloon vai voiko koko rigin raahata sellaisenaan jonnekin varastoon :D
Tarkoitus saada piiloon pieneen vaatehuoneeseen. Eli plussaa on saada "pieneen tilaan". Onko tuo Playseat Challenge miten rimpula jos ajattelee että jostain syystä siirtyisin järempiin vehkeisiin? Tuo NLR näytti kiinnostavalle ratkaisulle. Se on aika lähellä sellasta jota itse ajatellut, mutta jos jollain on näistä kokemuksia, kuuntelen!
 
Tarkoitus saada piiloon pieneen vaatehuoneeseen. Eli plussaa on saada "pieneen tilaan". Onko tuo Playseat Challenge miten rimpula jos ajattelee että jostain syystä siirtyisin järempiin vehkeisiin? Tuo NLR näytti kiinnostavalle ratkaisulle. Se on aika lähellä sellasta jota itse ajatellut, mutta jos jollain on näistä kokemuksia, kuuntelen!

On se vähän rimpula mutta riippuu kovin paljon omasta vaatimustasosta. Kyllä se viimeistään noilla kaupallisilla jäykennyksillä varmaan CSL DD:n juuri ja juuri jaksaa mutta isommat voivat olla haastavia.

Tässä on tuo stock playseat CSL DD:n kanssa testissä, josta näkee hyvin miten liikkuu ajaessa:



Tässä järeimmin modattu Playseat Challenge, joka toistaiseksi tullut vastaan johon on lykätty DD1 kiinni:
 
Tässä järeimmin modattu Playseat Challenge, joka toistaiseksi tullut vastaan johon on lykätty DD1 kiinni:
Eikös tuo ole CSW base.
Jep eli video oli väärä :)

Näistä kevyistä ratkaisuista on ollut paljon kysymyksiä viimeisen 20 sivun aikana.
 
Eikös tuo ole CSW base.

Näistä kevyistä ratkaisuista on ollut paljon kysymyksiä viimeisen 20 sivun aikana.

Hups linkkasin vahingossa saman kaverin vanhemman videon jossa oli CSW mutta päivitti sittemmin DD1. Päivitin linkatun videon.
 
Eikös tuo ole CSW base.
Jep eli video oli väärä :)

Näistä kevyistä ratkaisuista on ollut paljon kysymyksiä viimeisen 20 sivun aikana.
Laiskuus vaan iski, sori siitä :). Mutta hemmetin hyviä vastauksia tullu ja pohdinnan aihetta omalle lompakolle!
 
Mä en ymmärrä tuota logiikkaa, että jos ostan jotain ja pyydän mukaan ne mitä pakettiin kuuluu, ja josta olen maksanut, niin olen joku hiton tinkaaja.

Ei siinä sinänsä mitään, ainahan sitä kysyä saa ja mahtavaa jos niitä saa. Lähinnä toi logiikka niin kuin toi olisi joku suuri kusetus Fanatecilta ja kommentoinnissa käytetyt sanamuodot kuten "pyydän mukaan ne mitä pakettiin kuuluu" kun ei ne nyt siihen pakettiin kuulu hämmentävät :D
 
Ei siinä sinänsä mitään, ainahan sitä kysyä saa ja mahtavaa jos niitä saa. Lähinnä toi logiikka niin kuin toi olisi joku suuri kusetus Fanatecilta ja kommentoinnissa käytetyt sanamuodot kuten "pyydän mukaan ne mitä pakettiin kuuluu" kun ei ne nyt siihen pakettiin kuulu hämmentävät :D
Todella hämmentävää.



Tilaus oli siis kuvan mukainen. Fanan sivu laittoi siihen automaattisesti 20 euron alennuksen muka bundlena, vaikka ne ostoskorissa oli eri tuotteina. Eli base 5Nm ja boost kit 8Nm. Eivät toimittaneet tilauksen mukaista toimitusta, laitoin mailia ja sain toisen virtalähteen jt:nä. Tämän vinkin sain kaverilta, joka oli tehnyt noin. Ja nyt kaduttaa että asiaa teille edes kerroin.
 

Liitteet

  • IMG_20220212_230342.jpg
    IMG_20220212_230342.jpg
    55,2 KB · Luettu: 130
Todella hämmentävää.



Tilaus oli siis kuvan mukainen. Fanan sivu laittoi siihen automaattisesti 20 euron alennuksen muka bundlena, vaikka ne ostoskorissa oli eri tuotteina. Eli base 5Nm ja boost kit 8Nm. Eivät toimittaneet tilauksen mukaista toimitusta, laitoin mailia ja sain toisen virtalähteen jt:nä. Tämän vinkin sain kaverilta, joka oli tehnyt noin. Ja nyt kaduttaa että asiaa teille edes kerroin.
Aah niin tilasit noin. Ehkä ton kanssa voi argumentoida että kuuluu. En sitten tiedä pitäisikö silloin saada tuota "alennusta". Varmaan osittain ostoskoritekninen juttukin kun tuollahan on nykyään toi 8nm ihan omana tuotteenakin. Aikoinaan kuitenkin totesivat foorumien FAQ:ssa:
"We decided that the most environmentally friendly approach is to ship all CSL DDs with just your selected power supply in the box. So if you select the bundle with the Boost Kit 180, your CSL DD package will only include the larger power supply."
 
Tilaus oli siis kuvan mukainen. Fanan sivu laittoi siihen automaattisesti 20 euron alennuksen muka bundlena, vaikka ne ostoskorissa oli eri tuotteina. Eli base 5Nm ja boost kit 8Nm. Eivät toimittaneet tilauksen mukaista toimitusta, laitoin mailia ja sain toisen virtalähteen jt:nä. Tämän vinkin sain kaverilta, joka oli tehnyt noin. Ja nyt kaduttaa että asiaa teille edes kerroin.

Enäänhän tuo boost kit combo ei tuolta näytä ainakaan ostoskorissa eli siinä on fanalla käynyt kyllä selkeästi käpy alkuvaiheen tuotteistuksessa. En ole ko tuotetta vielä tilannut Mutta en olisi kyllä edes ajatellut että kuuluisi kaksi virtalähdettä.
 
Tuollasta tulossa Simucubelta reilun viikon päästä tarjoukseen..


Simucube Ultimate + Tahko- ratti 2600e + alv. (= yht. n. 3200e)


Muita bundletarjouksia jotka sisältää alvin.
 
Viimeksi muokattu:
Perjantaina tuli otettua ensituntumat tällä meidän ajosimulaattorilla Simucube 2 Prosta ja Heusinkveld Ultimate+ polkimista. Tiivistettynä voi sanoa, että ero ajotuntumassa Thrustmasteriin on aivan järkyttävä. Thrustmasterilla homma oli pelin pelaamista, mutta näillä vehkeillä autolla ajamisen simulointia. Radan ja auton tuntumaa välittyy ratin kautta jatkuvasti ja väännön määrä pistää nöyräksi.

Kierrosaikojen perusteella parin tunnin kokeilulla jäin Thrustmasterilla ajetusta ajasta 0,6s, mutta samaan aikaan ajaminen tuntuu nautinnollisemmalta. Heusinkveldin polkimet vs Thrustmasterin pedaalit ero on kuin yöllä ja päivällä, kaasussa tuntuma ja sen käyttö oli heti alusta alkaen luontevaa, jarru tuntuu hyvältä, mutta sen käyttö optimaalisesti vaatii vielä lisää harjoittelua. Jatketaan kokemusten kerryttämistä..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 146
Viestejä
4 487 996
Jäsenet
74 159
Uusin jäsen
kahvirommi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom