Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Tässä ny ajoissa havaittu, että Thrustmaster T300 RS GTE:llä ratin vasen vaihdepedaali eli alaspäin vaihtaminen jää välillä nopeasti alaspäin vaihtaessa väliin. Tätä esiintyy satunnaisesti, kuitenkin jatkuvasti meillä molemmilla, minulla ja @mehari. Onko tälläisestä kenelläkään muulla kokemusta? :hmm:
tapahtuuko tämä vaikkapa varikolla vaihteita vaihtelemalla myös?
En tiedä oletko tietoinen että gt3 luokan autoissa on alaspäin vaihdossa suoja. Vaihde ei vaihdu alaspäin jos alemman vaihteen kierrokset menisi rajoittimelle tai sen yli.
 
tapahtuuko tämä vaikkapa varikolla vaihteita vaihtelemalla myös?
En tiedä oletko tietoinen että gt3 luokan autoissa on alaspäin vaihdossa suoja. Vaihde ei vaihdu alaspäin jos alemman vaihteen kierrokset menisi rajoittimelle tai sen yli.

Testattiin varikolla eikä tossa vaihteita alaspäin rämpyttäessä tota ilmennyt, eli taitaa olla kuski/autossa syy eikä ratissa :tup:
 
Ite tilasin täältä Vilcolta, mutta toimitus tuli tuolta Aerosoftin kautta, heillä ilmeisesti jotain vispilänkauppaa.

Tämä näyttäisi olevan halvempi kuin Aerosoftilta.

Tilasin wilcolta, kiitti vinkistä!
 
Laitetaan nyt tännekin väliaikatietoa vaikka offtopiciksi meneekin mutta Vilanderin paras aika Foracer 4R -simulaattorilla oli 4-5 kierroksella ja samaan aikaan puhuessa 1:31:83

IMG_20220203_140929_copy_2048x1536.jpg


Tänään Thrustmasterilla ajettu omat pohjat 1:32:356

IMG_20220203_133949_copy_2048x1536.jpg


Aika mukavasti on parin päivän aikana aika tippunut ja 0,5 sekunnin päässä ollaan Tonin ajasta ja omasta tavoitteesta :p

Pian aletaan vaihtamaan Simucubea kehiin.
 
Hienosti Sampsa on parantanut aikaansa vrt Tonin parhaaseen kierrosaikaan mutta sitten kun toistat tuota aikaa kierros kierroksen perään kokonaisen kisan verran, voidaan todeta että olet saavuttanut Vilanderin tason ;)
 
Tässä ny ajoissa havaittu, että Thrustmaster T300 RS GTE:llä ratin vasen vaihdepedaali eli alaspäin vaihtaminen jää välillä nopeasti alaspäin vaihtaessa väliin. Tätä esiintyy satunnaisesti, kuitenkin jatkuvasti meillä molemmilla, minulla ja @mehari. Onko tälläisestä kenelläkään muulla kokemusta? :hmm:
Hyvin toimii vaihteet omassa vastaavassa setissä.
 
Onko nuo Thrustmasterin T-LCM -polkimet järkevä päivitys perusmallin T300 RS -settiin (ei siis edes T3PA-polkimia)? Vakiopoljinten jarru on aika heikko esitys ja tuon ~200 euroa tässä nyt vielä voisi kehdata panostaa settiin.
 
Onko nuo Thrustmasterin T-LCM -polkimet järkevä päivitys perusmallin T300 RS -settiin (ei siis edes T3PA-polkimia)? Vakiopoljinten jarru on aika heikko esitys ja tuon ~200 euroa tässä nyt vielä voisi kehdata panostaa settiin.
Mitkä vaan polkimet on päivitys niihin. Mutta silti ehkä katselisin jos tulisi esim. fanatecin v3 polkimia vastaan käytettynä.
 
Onko nuo Thrustmasterin T-LCM -polkimet järkevä päivitys perusmallin T300 RS -settiin (ei siis edes T3PA-polkimia)? Vakiopoljinten jarru on aika heikko esitys ja tuon ~200 euroa tässä nyt vielä voisi kehdata panostaa settiin.

Olen kyllä ihan tykännyt noista T-LCM. Kävi testissä myös Fanatecin CSL Elite LC, mutta päädyin pitämään Thrustmasterit. Kannattaa kyllä T-LCMien kanssakin olla jonkunlainen ajopenkki/rigi, tuppaa polkimien takaosa muuten nousemaan ilmaan jarrutuksissa.
 
Itellä puolitoista vuotta pyöriny nuo T-LCM:t käytössä, kun en paremmista load celleistä tiedä niin hinta huomioiden oikein mainiot entry-level load cellit. Mukana tulee jäykempiä jousiakin mutta ite en ole niitä edes testannu.
Suunnitelmissa olis kyllä siirtyä Hessuihin jossain vaiheessa mutta ihan vielä en ole näistä luopumassa. :D
 
Mitkä vaan polkimet on päivitys niihin. Mutta silti ehkä katselisin jos tulisi esim. fanatecin v3 polkimia vastaan käytettynä.
Käytettyjä täytyy tosiaan pitää silmällä. Parempi kysymys olisi ehkä ollut että onko mitään järkeä edes harkita esimerkiksi 150 euron T3PA-polkimia kun 60 euron lisäpanostuksella saa load cell -jarrun.
Olen kyllä ihan tykännyt noista T-LCM. Kävi testissä myös Fanatecin CSL Elite LC, mutta päädyin pitämään Thrustmasterit. Kannattaa kyllä T-LCMien kanssakin olla jonkunlainen ajopenkki/rigi, tuppaa polkimien takaosa muuten nousemaan ilmaan jarrutuksissa.
Mulla on F-GT Lite, pitäisi ilmeisesti olla tarpeeksi tukeva noille pedaaleille. Ja itselläkin painoa sen verran että luulisi penkin pysyvän lattiassa..
 
Onko nuo Thrustmasterin T-LCM -polkimet järkevä päivitys perusmallin T300 RS -settiin (ei siis edes T3PA-polkimia)? Vakiopoljinten jarru on aika heikko esitys ja tuon ~200 euroa tässä nyt vielä voisi kehdata panostaa settiin.
Itse kävin tänään hakemassa Verkkokaupasta, ja kyllä kannatti, huomattavasti paremmat mitä vanhat T3PA, jarruttaminen nyt paljon mukavampaa..
 
Onko nuo Thrustmasterin T-LCM -polkimet järkevä päivitys perusmallin T300 RS -settiin (ei siis edes T3PA-polkimia)? Vakiopoljinten jarru on aika heikko esitys ja tuon ~200 euroa tässä nyt vielä voisi kehdata panostaa settiin.
Jos polkimia päivittää, niin Loadcell/jarrupaine polkimet on melkein ehdoton kriteeri, jos haluaa parempia ja tasaisempia kierrosaikoja.
Itse en tykännyt jarrusta vakio jousi seteillä, mutta modaamalla sai varsin hyvän, tällä hetkellä kiinni etrasta jotain jämäpala luonnonkumia ja skeittilaudan trukkikumi.
Käytettyjä täytyy tosiaan pitää silmällä. Parempi kysymys olisi ehkä ollut että onko mitään järkeä edes harkita esimerkiksi 150 euron T3PA-polkimia kun 60 euron lisäpanostuksella saa load cell -jarrun.
Minulta saattaa tulla tänne myyntiin heti kun Asetek Simsport pedaalit kilahtaa postiin, tosin arvio on maaliskuun alkuun, tiedä sitten.
 
Tuleekos tuo Thrustmaster T-LCM kiinni T300 baseen sillä "puhelinkaapelilla" vai suoraan PC:n USB:llä?
 
Vähän toi T-LCM vs. vaikka perus CSL Pedals tuntuu jakavan mielipiteitä. Ainakin Boosted Media ja Chris Haye tuntui rankkaavan perus CSL Pedalit load cellillä T-LCM:n edelle. Samalla tulee hyvin esille kuinka skeidaa noi markkinointispeksit load celleillekin on kun käytännössä T-LCM:n 100kg load cell jää kakkoseksi CSL Pedaleiden 60kg vastaavalle. Toki jos nyt Thrustmasterin ekosysteemissä muutenkin on niin tuo oman mausteensa valintaan.



 
Testattiin varikolla eikä tossa vaihteita alaspäin rämpyttäessä tota ilmennyt, eli taitaa olla kuski/autossa syy eikä ratissa :tup:

Riippunee simustakin mutta kyllähän siitä pitäisi tulla näytölle visuaalinen vihje jos auto ei suostu vaihtamaan alaspäin sen takia että on liikaa kierroksia. Corsassahan tuli keltainen kolmio ellen ihan väärin muista.
 
Käsijarruksi löytyi vanhempi heusinkveldi :thumbsup: CSL load cell tilauksen vielä peruutin ja taidan suoraan ottaa V3 mallin polkimet.
Kannattaako nuota kattella käytettynä vai suoraan uudet? Lähinnä meneekö nuo käytössä miksikään :hmm:
 
Itsellä oli nuo Thrustmasterin loadcellit mutta olipas ainakin omasta mielestä järkyttävä ero kun päivitin Fanatecin v3 - niin jarrun kuin kaasupolkimen osalta myös kytkin oli paljon parempi. Suosittelisin säästämään sen reilun satkun lisää. Hessuihin vielä itse siirryn kunhan lompsa antaa myöten.
 
Amerikan poijat hieman ihmeissään suomalaisesta laatu designista ;)

"They're like something from Cybertron"
"First time I see steam punk pedals"
"I feel like these belong on a Bird of Prey or a Predator ship "

Kommentit hyvinkin positiivisia ja useampi kommentoija haluaisi nuo Simgradet itselleen.

5A9B3245-21C4-4CAB-8E13-A2A66924FB32.png13C392F5-75F9-485E-9F09-B2301FEF382F.png
 
Thrustmasterilla vedetään toistaiseksi ja jarruun asennettu se vastuskumi :tup:

@Timo Koskela lupaili lähettää vielä videon toiseen osaan lainaan Simgraden R7 -polkimet, niin Ultimaattinen Racing Setup on sitten kasattu täysin suomalaisista osista :tup:


Ootteko muuten tulevan VR-lasit sisältävän kolmannen videon osalta kyselleet Varjon Aeroja testiin niin saisitte pidettyä Ultimaattisen Racing Setupin edelleen suomalaisena? Aerot ovat myös vielä asteen tai kaks kovemmat lasit kuin Reverb G2 ja samalla parhaat kuluttajatason high-end VR-lasit.

 
Viimeksi muokattu:
Ootteko muuten tulevan VR-lasit sisältävän kolmannen videon osalta kyselleet Varjon Aeroja testiin niin saisitte pidettyä Ultimaattisen Racing Setupin edelleen suomalaisena? Aerot ovat myös vielä asteen tai kaks kovemmat lasit kuin Reverb G2 ja samalla parhaat kuluttajatason high-end VR-lasit.


Mahdollisesti kysytään näitäkin kokeiluun jossain vaiheessa
 
@Sampsa kai olette löytäneet hyvät asetukset iRacing/T300:lle ja sen vastuskumin jarruun?
Lähinnä sillä, että nuo kyllä tarvis olla kuosissa ennen kuin lähtee vertaileen kalliimpiin setteihin, ettei menisi super-epäreiluksi.
 
Simucube kun kerran lähetti ne Heusinkveld Ultimate+ pedaalit, niin olisi myös mielenkiintoista kuulla vertailua Simgrade R7 verrattuna.
Timohan lähti parantamaan polkimia Hessuista ja tuloksena R7.

Kannattaa uhrata aikaa R7:jen sopiviin säätöihin, niin kallistuksen, jäykkyyden, poljinpintojen ja kantapään tuen etäisyyksien suhteen niin on optimaalisen mukavan tuntuiset.
Jos saatte mukaan uudet poljinpinnat, niin säätö on helpompaa kun laajempi pinta-ala jalkapohjaa vasten.

Fanatecin foorumilta bongattu, että tulossa Podium sarjan pedaalit.
Suunnitteluvaiheessa, joten tuskin julkaisua tämän vuoden puolella.
 
Viimeksi muokattu:
@Sampsa kai olette löytäneet hyvät asetukset iRacing/T300:lle ja sen vastuskumin jarruun?
Lähinnä sillä, että nuo kyllä tarvis olla kuosissa ennen kuin lähtee vertaileen kalliimpiin setteihin, ettei menisi super-epäreiluksi.

Vastuskumi on ollut asennettuna, jarrujen Force factor nostettiin 1,8 -> 2,0 ja myös ratin Force Feedbackia on säädetty netistä löytyneillä ohjeilla. Uskoisin, että aika hyvä tuntuma ja ajatukset on nyt Thrustmasterin T300 RS GTE -setistä. Ensituntumien jälkeen, kun on kertynyt enemmän ajoa sanoisin että fiilikset on positiivisemmat kuin parin ensimmäisen kierroksen jälkeen rattiin ja polkimiin tutustuessa. Hyvin noilla ajaa ja pelaa ajopelejä :tup:
 
Simucube kun kerran lähetti ne Heusinkveld Ultimate+ pedaalit, niin olisi myös mielenkiintoista kuulla vertailua Simgrade R7 verrattuna.
Timohan lähti parantamaan polkimia Hessuista ja tuloksena R7.

Kannattaa uhrata aikaa R7:jen sopiviin säätöihin, niin kallistuksen, jäykkyyden, poljinpintojen ja kantapään tuen etäisyyksien suhteen niin on optimaalisen mukavan tuntuiset.
Jos saatte mukaan uudet poljinpinnat, niin säätö on helpompaa kun laajempi pinta-ala jalkapohjaa vasten.

Fanatecin foorumilta bongattu, että tulossa Podium sarjan pedaalit.
Suunnitteluvaiheessa, joten tuskin julkaisua tämän vuoden puolella.

Oletus on ettei mulla kokemus riitä mitään kovin syvällistä analyysiä tekemään noiden välillä, saati että mun ajamisella niistä saataisiin irti niitä hyötyjä mitä on saatavissa, mutta toki mielipiteen ja omat kokemukset voin kertoa.
 
Oletus on ettei mulla kokemus riitä mitään kovin syvällistä analyysiä tekemään noiden välillä, saati että mun ajamisella niistä saataisiin irti niitä hyötyjä mitä on saatavissa, mutta toki mielipiteen ja omat kokemukset voin kertoa.
Se on kyllä ihan totta eli sikäli taitaa olla turhaa tässä yhteydessä ja kun kyse ei kuitenkaan ole yksittäisten komponenttien arvostelusta, vaan rigin rakentamisesta ja sen kanssa hauskanpidosta :)
Painivat vaan samassa hintaluokassa ja ainakin täällä Suomessa tuntuu tuo Heusinkveld olevan jotenkin referenssi monen suusta, vaikka asian oikea laita ihan tuskin näin on...
 
Toki suomalainen vastine pitkätukka-Barrylle ammattimaisine arvioineen ei olisi pahitteeksi. Vaikka joku 2-4 arvostelua/kk.
 
Vastuskumi on ollut asennettuna, jarrujen Force factor nostettiin 1,8 -> 2,0 ja myös ratin Force Feedbackia on säädetty netistä löytyneillä ohjeilla. Uskoisin, että aika hyvä tuntuma ja ajatukset on nyt Thrustmasterin T300 RS GTE -setistä. Ensituntumien jälkeen, kun on kertynyt enemmän ajoa sanoisin että fiilikset on positiivisemmat kuin parin ensimmäisen kierroksen jälkeen rattiin ja polkimiin tutustuessa. Hyvin noilla ajaa ja pelaa ajopelejä :tup:

Jarrujen Force Factor pitäis olla 1.0 ollakseen lineaarinen.
 
Load cell -polkimilla olisi hyvä olla lineaarinen. Muilla nyt lienee lähinnä maku/tottumiskysymys
 
Load cell -polkimilla olisi hyvä olla lineaarinen. Muilla nyt lienee lähinnä maku/tottumiskysymys
on kyllä naulan kantaan tuo tottumiskysymys. joka paikassa toitotetaan tiettyjä asetuksia esim csl dd pitää FFS olla peak. no boonatixin yt kanavan perustella ACC asetuksia testasin FFS=lin niin ei se pöllömpi ole ajaa vs PEAK ja olenkin sitä nyt käyttänyt no acc:ssä vasta.
 
Miksi se lineaarinen pitäisi olla?
Eikö jarrutusvoiman mielellään pitäisi olla lineaarinen? Riippuu toki mitä jarrua polkee (liikerata vs voima) niin se jo tekee oman tekijänsä liikeradan ja jarrutusvoiman kanssa. Mutta siihen vielä softan kautta tehty logaritmisuus tuskin ainakaan auttaa jarruttamisia. Etenkin trail braking yms tilanteissa.

edit: kukin taaplaa miten haluaa, mutta outo lähestymistapa on kyllä.
 
Niin pitäs mutta nyt on thrustmasterin potikka polkimet käytössä. Eli force factorilla saa vähän imitoitua loadcellia.

Kyllä. Mutta itsellä oli joskus T3PA Pro tuolla kumihommalla niin jarrutus oli selkeästi helpompaa lineaarisella asetuksella peleissä. iRacingiä sillon mullla ei vielä ollut, mutta esim Assetto Corsassa.
G27 polkimilla taasen ei toiminut lineearinen asetus kunnolla siinä mielessä että jarruttamisesta tuli arpapeliä enemmän, mutta niissä oli vain jouset.

Lienee enempi tottumuskysymys sitten.
 
Suomessa tuntuu tuo Heusinkveld olevan jotenkin referenssi monen suusta, vaikka asian oikea laita ihan tuskin näin on...

Ai ei ole referenssi vai ei tule monen suusta?

Mielestäni asia on juurikin niin että monen mielestä ne hessut nimenomaan ovat referenssit mihin kaikkea muuta verrataan, jotkut polkimet ovat parempia, toiset huonompia. Sellaistahan ei ole kuin kaikille parhaat polkimet aina, vaan kaikissa polkimissa on tehty joku kompromissi jonkun ajotavalle tai mieltymyksille. Hessut ovat löytäneet aika hyvän tasapainon hinnan, laadun ja ominaisuuksien välille - unohtamatta asiakaspalvelua, varaosia ja kehitystyötä.

Referenssi on vertailukohta ja useimmat tietävät minkätason polkimista on kyse jos sanotaan että huonommat kuin hessut tai paremmat kuin hessut. Toinen referenssi voisi olla fanan clubsportit vaikka. Sillä laadullahan ei sinänsä ole väliä vaan sillä että ne polkimet ovat yleisesti käytössä ja niiden hyvyydestä tai huonoudesta on jo muodostunut suht laaja sekä vakio mielipide. Eli jotkut custom tiltonit on hankala saada referenssipolkimen asemaan koska niitä ei kukaan kaytä eikä kovin monella ole käsitystä siitä minkälaiset polkimet ne ovat.

Ja tämä ei ollut mikään puolustuspuhe tai "osta hessut", mielelläni näkisin vaikka kotimaisen valmistajan polkimet myyntitilastojen kärjessä. Mutta ei sekään käy hetkessä vaikka olisi kuinka hyvä tuote ja parempi kuin se referenssi.
 
Ai ei ole referenssi vai ei tule monen suusta?
Sitä että en usko Heusinkveldien olevan referenssi, vaikka se näin monen suusta tulee ja käytännössä on jonkinlainen vertailuilukohta kuten asian itsekin mainitsit.

Itsellä ei ole niistä kokemusta toisin kuin R7 polkimista ja en myöskään ala niitä tässä puolustelemaan yli muiden (paitsi että jalkakivut ovat hävinneet kokonaan R7:lla).
Siksi ehdotin että olisi mielenkiintoista kuulla vertailu suoraan näiden kahden samanhintaisen tuotteen välillä.
Mutta tosiaan kuten @Sampsa itsekin totesi, ei hän taida omata sellaista kokemusta että voisi laajempaa analyysia asiasta tehdä, muuta kuin sen mutu pohjalta olevan ensifiiliksen joka ei tietty huono sekään.

Tällaista suoraa vertailua tuskin tulemme ihan heti näkemään tunnettujen arvostelijoiden tekemänä.

@Timo Koskela voinee kertoa oman näkemyksensä R7 vs Heusinkveld.
Ostotilanteessa hän kertoi muutaman asian missä R7 menee laadullisesti yli Hessujen, mutta en ala hänen sanojaan toistamaan, voi täällä kertoa jos parhaaksi näkee.

Osti sitten kummat tahansa, niin en usko että menee pahasti hinta-laatusuhteeltaan hankinta metsään.

Pedals.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Hessut nyt on ollu vaa markkinoilla jo niin monta vuotta että sen takia niistä on muodostunu jonkinasteinen refu. Simgradet on varmasti yhtä hyvät myös mutta tuotteenahan nuo on vaan sen verran nuoremmat ettei ole kerenny vielä saamaan samanlaista asemaa poljinmarkkinoilla.
Kuten Make sanoi, kummat tahansa on varmasti hyvä hankinta. :)
 
Omat kaksi penniä tähän linear & unlinear jarrukäyrä keskusteluun...
Piti ihan tehdä pari havainnekuvaa, että kaikki messissä (itseni mukaan lukien) mistä puhutaan.
Varsinkin jarrumodilla (kumikartio) liike noin puolittuu (ainakin T3PA-PRO polkimilla), niin epälineaarisella käyrällä menee mahdottoman pikkutarkaksi hallita pyörien lukitusta. Näillä polkimilla on lineaarisellakin haastavaa, koska nämä mittaavat liikettä eikä painetta (modi toki tuo tähän huomattavaa parannusta).
Epälineaarisella käyrällä (alla pari täysin keksittyä havainnekuvaa) se noin 40% osuus liikkeestä(/paine) tuo sen 80% lopuista jarruvoimista, joten erittäin herkäksi menee poljin tuossa kohdin. Eikö tuo kuulosta jo paperillakin jo hankalammalta hallita pyörien lukitsemista?
Ilman jarrumodia mielestäni aivan sama miten tuon säätää kun todella perseestä jarruttaa vain liikkeen avulla :D
iRacingin asetuksista ei muistikuvia enää...

Lineaarinen
Linear.png


Epälineaarinen
UnLinear.png

Tässä esimerkkitapauksessa 60% jarruliike/paine ei jarruta kuin 20% voimalla, joten loppuosa liikkeestä/paineesta on vielä jäljellä 80% voimista. Eli lopun pienempi liike/paine tuo ne loput voimat mikä tekee jarrusta paljon herkemmän loppua kohden.
 
Tänään saapui Simwear.eu:sta (Belgiasta) reilu viikko sitten tilattu Simagic Q1 -sekventiaalishifteri. Hinta 399€ + 16€ toimituskulut Suomeen (kuriirina DPD).

Shifterin asentaminen Simétik K2-R -rigin shifter supporttiin vaati hieman vaivannäköä ja DIY:tä johtuen siitä, että minulla oli jo ennestään Heusinkveldin load cell -käsijarru kiinnitettynä Simétikin shifter supporttiin.

Halusin ehdottomasti saada asennettua Simagicin sekventiaalishifterin Heusinkveldin käsijarrun viereen, koska itse suosin sitä, että sekventiaalishifteri sekä käsijarru ovat kumpikin ratin kanssa suunnilleen samalla tasolla. Pienen DIY-askartelun avulla pääsin tuohon tavoitteeseen. Siinä oli hieman tekemistä, mutta oli ehdottomasti kaiken vaivannäön arvoista. :)

20220207_202928.jpg


20220207_203109.jpg


Tämä Simagic Q1 on tuntumaltaan selkeästi paras sekventiaalishifteri, jonka olen koskaan omistanut. :)
 
Onkos täällä vinkkejä Thrustmasterin TX baseen kustom ratiksi?
En ole TX:llä paljoa ajanut, mutta eilen pitkästä aikaa(yli 1v?) kaivoin ratin esiin ja ajoin noin 1h 10min. Oikean käden peukalo ihan rikki, koska ratissa tikkaukset on ihan karmeat ja terävät. Tästä tuli mieleen että tuohon voisi vaihtaa jonkun halppis kehän missä tikkaukset ei syö peukaloa rikki.

Pelaan xboxilla, mutta valikoissa voin liikkua pädillä. Eli nappeja ei välttämättä tartte ratissa säilöä. Budjetti lähempänä 0 euroa kuin 100euroa, koska jos nyt tunnin vuodessa olen pelannut niin en raaski investoida...

Eli olisiko joku aliexpressin halppis 300-330mm ruori hyvä? Osaako joku suositella? Joku perus ralli/drift tyyli sopii. Plussaa jos alareunasta suoristettu niin kulkeminen helpompaa ilman ratin irroitusta.
Onko joku askarrellut kiinnikkeen että saa kustom ruorin sopimaan? Minkälaisen teit?
 
Onkos täällä vinkkejä Thrustmasterin TX baseen kustom ratiksi?
En ole TX:llä paljoa ajanut, mutta eilen pitkästä aikaa(yli 1v?) kaivoin ratin esiin ja ajoin noin 1h 10min. Oikean käden peukalo ihan rikki, koska ratissa tikkaukset on ihan karmeat ja terävät. Tästä tuli mieleen että tuohon voisi vaihtaa jonkun halppis kehän missä tikkaukset ei syö peukaloa rikki.

Pelaan xboxilla, mutta valikoissa voin liikkua pädillä. Eli nappeja ei välttämättä tartte ratissa säilöä. Budjetti lähempänä 0 euroa kuin 100euroa, koska jos nyt tunnin vuodessa olen pelannut niin en raaski investoida...

Eli olisiko joku aliexpressin halppis 300-330mm ruori hyvä? Osaako joku suositella? Joku perus ralli/drift tyyli sopii. Plussaa jos alareunasta suoristettu niin kulkeminen helpompaa ilman ratin irroitusta.
Onko joku askarrellut kiinnikkeen että saa kustom ruorin sopimaan? Minkälaisen teit?
Halvin ratkaisu alkuun on vetäistä vaan hanskat käteen, jos ratissa ei muuta vikaa ole kuin tikkaukset. Mulla ainakin kädet hikoaa pidemmissä ajoissa niin paljon että hanskat on aivan pakolliset, lisäksi lisääntyneen gripin ansiosta ei rattia tarvitse "puristaa" ja jaksaa näin ajella myös pidempään.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
260 392
Viestejä
4 519 944
Jäsenet
74 619
Uusin jäsen
k(n)fidens

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom