Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 491
Keskustelua, kokemuksia ja suosituksia hyväksi havaituista rattiohjaimista, polkimista, vaihtimista, mittaristoista ja muista autopelivarusteista.

------------------

T300RS-setti löytyy kaapista, mutta vähään aikaan ei ole tullut ajeltua. Yksi syy on siinä, että ne polkimet ovat aika köpöiset. Suunnitelmissa oli ostaa paremmat polkimet, mutta se on jäänyt. Nyt voisi kuitenkin taas vähitellen aktivoitua, joten suositelkaa fiksuja kytkimellisiä polkimia tähän settiin. Onko T3PA edelleen yksi fiksuimmista päivityksistä tämän ratin kaveriksi?
 
Viimeksi muokattu:

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 510
Mitäs ihmettä, ei täällä ole mitenkään tarkoitus "jatkaa" mitään Muron viestiketjuja tai muutenkaan luomalla luoda samoja aiheita jos ei niistä ole itsellä keskusteltavaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
59
@Kautium oletko testannu Forza 6 apexia tuolla TS300 RS:llä? Sama ohjaintuki kun löytyy Horizon 3:sta ja sitä pelaillessa on hetkittäin käyny mielessä uuden ratin osto padin korvikkeeksi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 491
Mun mielestä ratti tarvii tueksi hyvän penkin, johon saa pedaalit kiinni. Ratti jossakin pöydän kulmassa on aika iso feili.
Totta. Minä olen tosin ratkaissut tämän tarpeen kompromissina niin, että ratti on kiinni pöydässä, mutta polkimille on oma erillinen korotettu teline ja myös penkkiin tulee ajettaessa alle sellainen viritys, jolla se pysyy kiinteästi paikallaan. Ajoasennon/ergonomian saa tällä tavalla kohtuullisen hyväksi ja jämäkäksi.

Ei mikään optimiratkaisu tietenkään, mutta välttävä kuitenkin, kun en ole halunnut lähteä rakentelemaan kokonaan erillistä kuppipenkkisettiä.

@Kautium oletko testannu Forza 6 apexia tuolla TS300 RS:llä? Sama ohjaintuki kun löytyy Horizon 3:sta ja sitä pelaillessa on hetkittäin käyny mielessä uuden ratin osto padin korvikkeeksi.
Eipä ole tuota Forzaa minulla, mutta käsittääkseni tämä ratti on tuettu siinä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
130
Totta. Minä olen tosin ratkaissut tämän tarpeen kompromissina niin, että ratti on kiinni pöydässä, mutta polkimille on oma erillinen korotettu teline ja myös penkkiin tulee ajettaessa alle sellainen viritys, jolla se pysyy kiinteästi paikallaan. Ajoasennon/ergonomian saa tällä tavalla kohtuullisen hyväksi ja jämäkäksi.

Ei mikään optimiratkaisu tietenkään, mutta välttävä kuitenkin, kun en ole halunnut lähteä rakentelemaan kokonaan erillistä kuppipenkkisettiä.
Joo, tottahan tuo on, pitäisi itsekkin kehitellä joku systeemi millä saisi polkimet/tuolin kunnolla kiinni johonkin, ei kuitenkaan vielä tunnu järkevältä ruveta hommaamaan mitään settejä kun tulee vaan <10h viikossa/parissa ajeltua :D Eipä kyllä varsinaisesti tuosta itse T300 Alcantarasta mitään valittamista löydä, tällä hetkellä vaan ongelmat tuossa ergonomiassa/setupissa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
198
Mikä olisi hyvä ratti PS4:n ja PC:n kanssa käytettäväksi? DFGT käytössä nyt ja sehän ei suoraan toimi nelosen kanssa. Ja jotain vähän parempaa mallia tekisi mieli kokeilla, lähinnä olisi kiva saada paremmat polkimet ja mahdollisesti hiljaisempi ratti kuin tuo nykyinen. Jostain luin että Thrustmasterit ei toimi täysin esim. PS4:n valikoissa? Logitechin G29 hyvä vaihtoehto alle 300 euron hintaluokassa?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
T
Mikä olisi hyvä ratti PS4:n ja PC:n kanssa käytettäväksi? DFGT käytössä nyt ja sehän ei suoraan toimi nelosen kanssa. Ja jotain vähän parempaa mallia tekisi mieli kokeilla, lähinnä olisi kiva saada paremmat polkimet ja mahdollisesti hiljaisempi ratti kuin tuo nykyinen. Jostain luin että Thrustmasterit ei toimi täysin esim. PS4:n valikoissa? Logitechin G29 hyvä vaihtoehto alle 300 euron hintaluokassa?
Taitaa tuo G29 Logitekki olla ainoa vaihtoehto milteimpä. Kun ei tuo ps4 tuo vanhempia malleja esim. G27.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 491
Mikä olisi hyvä ratti PS4:n ja PC:n kanssa käytettäväksi? DFGT käytössä nyt ja sehän ei suoraan toimi nelosen kanssa. Ja jotain vähän parempaa mallia tekisi mieli kokeilla, lähinnä olisi kiva saada paremmat polkimet ja mahdollisesti hiljaisempi ratti kuin tuo nykyinen. Jostain luin että Thrustmasterit ei toimi täysin esim. PS4:n valikoissa? Logitechin G29 hyvä vaihtoehto alle 300 euron hintaluokassa?
Ainakin Thrustmaster T300RS on virallisesti tuettu ratti PS4:n kanssa, joten outoa on jos ei toimi.

Ja ihan varmasti se on parempi ratti kuin ne logitechit. Henkilökohtaisesti minulla ei ole siitä kuitenkaan kokemuksia kuin pc:n kanssa ja voin suositella, vaikka ne mukana tulevat polkimet vähän rimpulat ovatkin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 119
Itsellä alkamassa simucuben OSW projekti. Huomenna pitäisi UPS toimittaa fanatecin BMW ratti, siihen liittyvät romut tulee myöhemmin.
Seuraavaksi lähtee itse simucube tilaukseen. Saa nähdä joutuuko pettymään vai mitkä ovat fiilikset kun tuon saan valmiiksi.
G27 siirrytään direct drive maailmaan...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
198
Tuo T300RS näkyy olevan täysin PS4-tuettu, mutta siinä taas mainittu että "Tietyin varauksin myös PC-yhteensopiva". T500:ssa olikin vain tuo maininta että "PS4-tuki on pelikohtainen ja ratti toimii ainoastaan pelin sisällä, ei esim. konsolin valikoissa.".
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 491
Tuo T300RS näkyy olevan täysin PS4-tuettu, mutta siinä taas mainittu että "Tietyin varauksin myös PC-yhteensopiva". T500:ssa olikin vain tuo maininta että "PS4-tuki on pelikohtainen ja ratti toimii ainoastaan pelin sisällä, ei esim. konsolin valikoissa.".
T300RS on täysin PC-yhteensopiva. Eiköhän tuo ole vain joku yleinen klausuuli, jolla ilmoitetaan, ettei ratti toimi jossakin xp:ssä tms. Tai sitten joku ps4-spesifinen painike ei toimi, mutta joka tapauksessa kaikki olennainen toimii.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
84
Itsellä alkamassa simucuben OSW projekti. Huomenna pitäisi UPS toimittaa fanatecin BMW ratti, siihen liittyvät romut tulee myöhemmin.
Seuraavaksi lähtee itse simucube tilaukseen. Saa nähdä joutuuko pettymään vai mitkä ovat fiilikset kun tuon saan valmiiksi.
G27 siirrytään direct drive maailmaan...
Et varmasti tule pettymään :tup: Itellä kans simucube ja siinä pienempi Mige. (hirveän kokoinen se on tuokin ja voimaa on)
Rattina ei ole tosin kuin Bilteman mokkaratti :D Etsinyt käytettynä juurikin tuota Fanatecin BMW rattia, kun siihen saa sen muutospiirin.
Kyllä tällä kädet saa väsymään. :)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 119
Bemarin ratti saapui. Oli jopa laadukkaampi mitä odotin, erittäin positiivinen ylläri suorastaan. Ainakin näin ulkoisesti tarkasteltuna.
Vielä kun teensy lc ja usb piuha saapuis niin pääsis vähän modaamaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 119
Nyt on sitten teensy lc:hen ladattu firmis ja piiri kolvattu rattiin. Pikatestaus ja kaikki näyttäis pelaavan. Loppuviikosta pitäisi sitten saapua servo ja simucube :nb:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 119
Tässä on suu vaahdossa nyt testailtu tämä päivä rattia. Ensifiilis oli pettymys, mutta se meni näköjään osaamattomuuden piikkiin ja nyt kun säädöt alkaa pikkuhiljaa löytyä niin johan hymyillyttää.
Ranteet meinasi jo mennä paskaksi tuon kanssa kun löin assetto corsan tulille ja spinnasin.
Säätämiseen tuntuu menevän nämä illat näin alkuun.

Tuumailin jo vähän pitäisikö tästä projektista tehdä jonkinlainen tuotetesti tänne.
Vielä toki osaa tulematta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
198
Tuli ostettua BF-tarjouksista Logitech G29. Onko tuo jarrupoljin todella noin jäykkä ja liikerata todella lyhyt? Kaasupoljin taasen turhankin löysä.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 094
Tuli ostettua BF-tarjouksista Logitech G29. Onko tuo jarrupoljin todella noin jäykkä ja liikerata todella lyhyt? Kaasupoljin taasen turhankin löysä.
Siinä jarrussa on joku sisäänrakennettu kumivastus, sen avulla jarrutus perustuu enemmän painemäärään kuin polkimen liikerataan. Paineeseen perustuva jarrutusmäärä on helpompi tehdä(tai muistaa) kuin painaa joku tietty cm-määrä siltä akselilta, esim. renkaiden lukkiutumisten pitäisi vähentyä sen vastuksen ansiosta. Ihan kilpa-autoissakin jarrut toimii niin että poljinta pitää painaa sitä kovempaa mitä enemmän haluaa jarrutehoa.

Simulaatio peleistä löytyy jarruille se saturation säätö jolla saa herkkyyden niin alas että jarrutehoa on 100%, ettei se jää vastuksen takia esim. mihinkään 50% jos ei jaksa painaa jarrua yhtään kovempaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Tuli ostettua BF-tarjouksista Logitech G29. Onko tuo jarrupoljin todella noin jäykkä ja liikerata todella lyhyt? Kaasupoljin taasen turhankin löysä.
Ja eikös se oikeassakin autossa "stoppaa" melko nopeasti? Ei ainakaan omissa autoissa ole pohjaan mennyt ellei joku paikka ole pettänyt:tup:
Itse miettinyt G27 jotain muutosta jarruun, kun on niin pirun löysä. Meinaa välillä tulla vaikeita paikkoja, kun renkaat lukossa mennään kohti mutkaa:)
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
40
Minkälaisia käsijarruja porukka täällä käyttää (jos käyttää) katsellut paria valmista ja ovat niin pirun kalliita. Onko kellekkään tullut vastaan jotain halpaa käpäriä jonka saisi pöytään kiinni? vai pitääkö se yrittää alkaa patentoimaan
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
Minkälaisia käsijarruja porukka täällä käyttää (jos käyttää) katsellut paria valmista ja ovat niin pirun kalliita. Onko kellekkään tullut vastaan jotain halpaa käpäriä jonka saisi pöytään kiinni? vai pitääkö se yrittää alkaa patentoimaan
Itse kun pihi olen niin kässärinä toimii joku Logitechin joystick. JoyToKey-ohjelmalla napitettu. On halpa ja toimii hyvin. Miinusta rumuudesta, kiinnitettävyydestä ja tunnottomuudesta.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Ei varmaan paljoa painakkaan tuo simupenkki kun on alumiinikiskoa ja ilmeisesti vielä säädettävissä/purettavissa?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 119
Ei varmaan paljoa painakkaan tuo simupenkki kun on alumiinikiskoa ja ilmeisesti vielä säädettävissä/purettavissa?
No kyllähän tuo setti jo vähän painaakin. Pelkkä servomoottori painaa jo ihan kivasti, mutta tosiaan purettavissa ja ihan täysin säädettävissä oleva koko rigi.
Saatan ehkä lisätä jonkun näytön tuohon joskus niitä pelejä varten jotka ei vielä vr-laseja tue.
Nuo Oculukset kyllä tuo valtavan immersion ja sitä ei kyllä pysty selittämään, se on vain koettava. Ajovarmuus kasvoi lasien myötä huimasti ja nyt spinnejä tulee enää harvoin.
Itellä oli ennen G27 ratti ja nyt tämä OSW. Siinäkin tuli mukava harppaus :)
Ens vuoden alusta lähtee käsijarrun osat tilaukseen. Laitetaan sitten taas lisää kuvaa.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Ei olis kenelläkään myynnissä playseatin ajopenkkiä? Pitäis saada pikkusen lisää fiilistä ajoihin
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 414
Itsellä on G27 ratti ja ihmetyttää kyllä se jarrupolkimen jäykkyys. Olen itse asiassa käyttänyt kytkintä jarruna, kun ne on niin lähekkäin muutenkin. Mutta omaan makuuni nuo on väärin päin. Kytkin voisi olla raskas ja jarru keveämpi.

Muuten polkimet on aika hyvät, paljon paremmat kuin noissa halpisrateissa, jossa ne on yleensä silkkaa roskaa.

Muuten G27 on ollut erittäin hyvä verrattuna vaikka Logitech DTGT rattiin. Siinä GT ratissa oli vielä se tyyppivika, jossa koko ratti piti ääntä vaikka sitä ei käyttänyt, erittäin ärsyttävä ominaisuus. Sellainen ihmeellinen jatkuva naksutus, joka loppuu kun rattiin koski.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 359
Itsellä on G27 ratti ja ihmetyttää kyllä se jarrupolkimen jäykkyys. Olen itse asiassa käyttänyt kytkintä jarruna, kun ne on niin lähekkäin muutenkin. Mutta omaan makuuni nuo on väärin päin. Kytkin voisi olla raskas ja jarru keveämpi.

Muuten polkimet on aika hyvät, paljon paremmat kuin noissa halpisrateissa, jossa ne on yleensä silkkaa roskaa.

Muuten G27 on ollut erittäin hyvä verrattuna vaikka Logitech DTGT rattiin. Siinä GT ratissa oli vielä se tyyppivika, jossa koko ratti piti ääntä vaikka sitä ei käyttänyt, erittäin ärsyttävä ominaisuus. Sellainen ihmeellinen jatkuva naksutus, joka loppuu kun rattiin koski.
Pointtihan jarrun jäykkyydessä on nimenomaan se parempi vaste. Pystyt vastuksen mukaan paremmin säätelemään esim. 40% jarrutuksen vs. 80% jarrutuksen kun semmosella tunnottomalla lätkällä se on paljon hankalampaa kun joudut käytänössä tekemään arvion jalan asennolla kun mitään vastetta ei ole.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 414
Veikkaan kyllä että tuohon jarrupolkimeenkin tottuisi ajossa, kun säätäisi esim saturaatiota herkemmäksi, mutta kun vasemmalla jalalla jarruttaa, niin minulle toimii paremmin kytkin jarruna ihan jo sen vuoksi, että ne eivät ole liian lähellä toisiaan. Kaasua en nosta juuri koskaan 100% vaan aina on vähän vetoa päällä ja jarrulla sitten sidon enemmän tai vähemmän koko ajan.

Tämä siis erityisesti Dirt rallyssä. Joku Spin tires / Scania Truck Driving simulator vois olla aika hyvä kytkin-jarru-kaasu kombon kanssa, mutta en oo vielä kerennyt testata.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Itse tässä pohtinut g27 jarrupedaaliin hommaavani gteye:ltä tai nixim:ltä uuden jousen. Tietysti loadcell olis kiva, mutta maksaa himpun verran liikaa. Jousenkin hommaan sitten kun on playseat tai vastaava pelipenkki hommattu.
Ilman penkkiä en sais jarrua pohjaan, kun tuoli lähtee karkuun. Meinaa jo nyt lähteä
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
494
G25/G27 jarrupolkimen jäykistäminen on todella helppoa, sylinteri kun on melko hyvin suunniteltu.
Männässä on ura O-rengasta varten ja sylinterin rungon pohjassa reikä ilman poispääsyä varten.

Sylinterin paineistamiseksi männän varsi tiivistetään O-renkaalla (bilteman 7€ lajitelmassa lähes sopiva, uran pohjalle piti laittaa teippiä että rengas tuli tarpeeksi ulos) ja sylinterin pohjassa oleva reikä tukitaan (tähän sopii esim n. 10mm pitkä m6 pultti, joka kääritään teippiin ja laitetaan reikään. M7 pultti olisi parempi mutta se ei ole standardikoko. Teippi tai kierreteippi kannattaa laittaa reiän päälle tartuntapinta ulospäin ja työntää sitten pultti teipin kanssa reikään.

Itselläni jarru on pitänyt ilmat sisällä jo kaksi vuotta. Jos systeemi vuotaa, jarru jää osittain pohjaan ja tiivistys pitää tehdä uudestaan.

Hintaa modaukselle tulee 0-10€, aikaa menee puoli tuntia ja tulos on loistava.
Jarrusta tulee huomattavasti raskaampi ja progressiivinen. Miinuksena ilman tukevaa kiinnitystä polkimet lähtevät karkuun ja pidemmissä sessioissa jarrujalka saa treenin :D

Thrustamasterin rattiin adapterilla laitettuna myös poljinten tarkkuus kasvaa vielä huomattavasti (256 vs 1024 porrasta), jolloin polkimet ovat erittäin asialliset muihin vaihtoehtoihin verrattuna.

Jossain vaiheessa kun kerkeän voisin tänne kirjoitella DIY F1-rattiprojektista jonka tein viime syksynä.

Seuraava projektini olisi ylimääräisen G25-rattikehän sovittaminen vaihdeläppineen thrustmasterin baseen. Lisäksi mahdollisesti muutamia lisänappeja mukaan. Hintaa tälle tulee muutama kymppi ja vaikeustaso on suhteellisen helppo.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Ihan hyvä ja halpa kikka tuo paineistus, mutta itse en jaksa ruveta kikkailemaan, niin jousi on hyvä vaihtoehto.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
357
Tällaisen kävin tänään hakemassa Postista (korvasi T500 RS:n):

TS-PC RACER: THRUSTMASTER’S ULTIMATE RACING SIMULATOR FOR PC | Thrustmaster

Kellään muulla täällä kokemuksia Thrustmasterin viime joulukuussa myyntiin tulleesta TS-PC Racerista?

Omat ensikokemukset tästä TS-PC Racerista ovat vakuuttavat. Mielestäni tämä on selkeä evoluutio T500 RS:stä sekä T300 RS:stä, molemmista malleista otettu parhaat puolet ja yhdistetty tähän TS-PC Raceriin.

RBR:n parissa olen vasta ehtinyt tässä ensimmäisen illan aikana kokemuksia kerätä ja on pakko myöntää, että on selkeästi menty eteenpäin T500/T300 RS -rateista. FFB on selvästi vahvempi, nopeampi ja tarkempi kuin T500 RS:ssä. Ero FFB:n voimakkuudessa T300 RS:ään on TS-PC Racerin hyväksi 50 prosenttia. TS-PC on myös huomattavasti "smoothimpi" kuin T500 RS, josta minulle on kerääntynyt jo aika paljon kokemusta (olen ehtinyt omistaa niitä 2-3 kappaletta vuosien saatossa). T300 RS:ää en ole omistanut enkä ole kokeilemaankaan henkilökohtaisesti päässyt, mutta lähipiiristä olen kuullut kuvailtavan sitä heikommaksi FFB:n voimakkuuden osalta (kuin T500 RS), joskin se kompensoi tuota menetettyä force feedbackin voimakkuutta FFB:n paremmalla sulavuudella ja tarkkuudella.

Kyseessä ei siis ole direct drive -ratti, vaan yhdellä hihnalla toimiva (esim. uudessa Fanatec ClubSport V2.5:ssa on kaksi hihnaa). Windowsissa (ja Thrustmasterin Control Panelissa) rattikehää todella hiljaa pyörittäessä pystyy tuntemaan ratissa pientä pykältämistä eli mitään DD -rattien sulavuutta ei kannata tältä odottaa. Joskin tuota "pykällystä" ei tositilanteissa noteeraa millään tavalla, joten pidän tuota ominaisuutta normaalina hihnarateille (Fanatecin hihnaratit ovat kuulemma hieman sulavampia tässä suhteessa). Ainakin RBR:ssä adaptiivista FFB:tä hyödyntäen (RBR Fixup -pluginin ominaisuus) FFB:n tuntuma on TS-PC:llä aivan mahtavan sulava ja tarkka ja voimaa FFB:ssä riittää yllin kyllin (käytin RBR:ää ajaessa pelin sisäisistä asetuksista maksimi FFB-voimakkuutta ja Thrustmasterin Control Panelista 80% Overall -voimakkuutta, muut sliderit default -asetuksilla).

Virtalähde TS-PC:ssä on ulkoinen, kuten T500 RS:ssä ja tehty turbon näköiseksi. Painaakin yllättävän paljon verrattuna T500 RS:n vastaavaan. Valmistajan mukaan TS-PC:n virtalähde kykenee jopa 400 watin piikkitehoon. Haiskahtaa mielestäni markkinoinnilta, uskokoon ken tahtoo. Mutta ajaa asiansa kuitenkin hyvin, joskin virtalähteen ulkonäkö on puhtaasti makuasia, itse tykkään enemmän kuin vihaan. Siihen kannattaa varautua, että TS-PC:n mukana tuleva virtajohto (joka kytketään virtalähteen ja pistorasian väliin) on todella lyhyt, vain puoli metriä pitkä.

Mainitsemisen arvoinen asia TS-PC Racerista on myös se, että jäähdytykseen on tällä kertaa selvästi panostettu. Basen sivuilla molemmilla puolilla sekä kansiosassa (joka on metallia) on ilmareiät ja basen takaosassa on pieni tuuletin, joka puhaltaa basesta lämmintä ilmaa ulos. TS-PC:n base on muutenkin selvästi laadukkaamman oloinen kuin T500 RS:n base, johtuen tuosta suuremmasta metallin määrästä. Painoakin TS-PC:n basella on seitsemän ja puoli kiloa.

Basen tuuletin käynnistyy heti, kun ratin kytkee kiinni USB -porttiin ja sammuu, kun ratti on koskematta 5 minuuttia. Tämä sama asia pätee myös silloin, kun lopettaa ajosession. Tuuletin käynnistyy heti, kun rattia alkaa käyttämään (ihan vaikka vaan Windowsissa) ja tuuletin pyörii 5 minuuttia käytön lopettamisen jälkeen ja sammuu sitten automaattisesti. Kätevää. T500 RS:ssä ainakin tuuletin huuti vielä noin 20 minuutin ajan pelisession jälkeenkin. Tuulettimen ääni TS-PC:ssä ei häiritse ainakaan itseäni, se ei ole täysin äänetön mutta ei myöskään sietämättömän kovaääninen ja kummalliset sivuäänetkin loistavat poissaolollaan. Näyttäisi olevan ainakin laadukkaampi kuin T500 RS:ssä käytetty tuuletinmalli, mutta aikahan sen lopulta näyttää, alkavatko myös TS-PC:ssä samat tuulettimien laatuongelmat kuin vanhoissakin malleissa (omaan T500 RS:ään vaihdoin heti alkuperäisen tuulettimen tilalle Noctuan vastaavan kokoisen mallin). Ainakin näyttäisi siltä ensivaikutelman perusteella, että TS-PC:ssä jäähdytys on hoidettu kunnolla ja laadukkaasti.

Olihan se kova hinta pulittaa tästä yli 550 euroa, jolla sai vain basen ja open wheel -rattikehän eikä mitään muuta. Itselleni tämä oli ykkösvaihtoehto lähinnä Thrustmasterin ekosysteemin takia, jolloin kaikki aiemmin hankitut Thrustmasterin tekemät oheislaitteet, esim. polkimet, shifterit ja rattikehät ovat suoraan yhteensopivia myös tämän TS-PC Racerin kanssa. Basen mukana tulleesta open wheel -rattikehästä minulla ei ole vielä yhtään kokemuksia, vaihdoin heti sen tilalle jo T500 RS:ssä käyttämäni Sam Maxwellin mittatilaustyönä valmistaman rattiasennuslevyn (jossa myös painikkeet ja vaihdeläpät), jossa kiinni OMP:n mokkakehäinen ohjauspyörä.

Voin siis suositella TS-PC Raceria T500 RS:n ja T300 RS:n korvaajaksi lämpimästi, mikäli haluaa saman valmistajan ekosysteemissä pysyä. :) Ainakin itselleni Thrustmaster on noussut jo vuosia sitten suosikiksi rattiohjaimien valmistajista T500 RS:n julkaisusta lähtien, sitä ennen olin Logitechin miehiä (kuten oli varmasti moni muukin). Ehkäpä tämä on itselleni se viimeinen hihnavetoinen ratti ja seuraavaksi onkin katse käännettävä kohti direct drive -ratteja, jos tahtoo jatkossa jotain merkittävästi parempaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 073
@tUMi87 kerrotko myöhemmin on TS laatu parantunut. Itse jouduin olemaan takuuaikana 3 kertaa yhteydessä Thrustmasteriin T500RS osalta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
357
@tUMi87 kerrotko myöhemmin on TS laatu parantunut. Itse jouduin olemaan takuuaikana 3 kertaa yhteydessä Thrustmasteriin T500RS osalta.
Reilu puolitoista kuukautta ollut TS-PC Racer itselläni nyt melko aktiivisessa käytössä ja edelleenkin kaikki toimii kuten pitääkin, FFB tuntuu yhtä vahvalta ja smoothilta kuin uutenakin. Jopa tuo pelätty tuuletin ei ole ainakaan vielä osoittanut antautumisen merkkejä pitämällä ylimääräisiä ääniä. Ainakin tässä vaiheessa täytyy koputtaa puuta. Katsotaan nyt taas useampi kuukausi tästä eteenpäin, tuleeko tähän muutosta.

Mitä tulee T500RS:ään niin minulla noita ehti olla ainakin kolme eri yksilöä omistuksessa eri vaiheissa ja takuun kanssa en joutunut asioimaan kertaakaan. Kahteen noista vaihdoin tuulettimen laadukkaampaan, kun sitä alkuperäisen tuulettimen pärinää ei jaksanut kuunnella. Tuota tuulettimen äänekkyyttä lukuunottamatta kaikki omat T500RS -yksilöt toimivat moitteettomasti polkimet mukaan lukien.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 073
Reilu puolitoista kuukautta ollut TS-PC Racer itselläni nyt melko aktiivisessa käytössä ja edelleenkin kaikki toimii kuten pitääkin, FFB tuntuu yhtä vahvalta ja smoothilta kuin uutenakin. Jopa tuo pelätty tuuletin ei ole ainakaan vielä osoittanut antautumisen merkkejä pitämällä ylimääräisiä ääniä. Ainakin tässä vaiheessa täytyy koputtaa puuta. Katsotaan nyt taas useampi kuukausi tästä eteenpäin, tuleeko tähän muutosta.

Mitä tulee T500RS:ään niin minulla noita ehti olla ainakin kolme eri yksilöä omistuksessa eri vaiheissa ja takuun kanssa en joutunut asioimaan kertaakaan. Kahteen noista vaihdoin tuulettimen laadukkaampaan, kun sitä alkuperäisen tuulettimen pärinää ei jaksanut kuunnella. Tuota tuulettimen äänekkyyttä lukuunottamatta kaikki omat T500RS -yksilöt toimivat moitteettomasti polkimet mukaan lukien.
No ilmeisesti itselle on sitten sattunut paska yksilö koska heti uutena jarrun potentiometri rikki. Sen jälkeen loppui (kirjaimellisesti) tuuletin ja viimeisenä toinen vaihtoläppien mikrokytkimistä alkoi reistailemaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
357
No ilmeisesti itselle on sitten sattunut paska yksilö koska heti uutena jarrun potentiometri rikki. Sen jälkeen loppui (kirjaimellisesti) tuuletin ja viimeisenä toinen vaihtoläppien mikrokytkimistä alkoi reistailemaan.
Kyllähän noita maanantaikappaleita aina välillä sattuu, et ole suinkaan ainoa, joka on noista ongelmista kärsinyt Thrustmasterin rattien kanssa. Tai sitten meikäläisen omistamat Thrustmasterin tuotteet ovat olleet niitä kuuluisia tiistaikappaleita, jotka toimivat kuin sveitsiläinen kello. :D Mene ja tiedä. Yllättävän paljon laatu vaihtelee myös Thrustmasterilla, mutta kyllä minä silti enemmän pelkään Fanatecin tuotteita, mitä laatuun tulee (niitäkin jokusen omistanut).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 073
Kyllähän noita maanantaikappaleita aina välillä sattuu, et ole suinkaan ainoa, joka on noista ongelmista kärsinyt Thrustmasterin rattien kanssa. Tai sitten meikäläisen omistamat Thrustmasterin tuotteet ovat olleet niitä kuuluisia tiistaikappaleita, jotka toimivat kuin sveitsiläinen kello. :D Mene ja tiedä. Yllättävän paljon laatu vaihtelee myös Thrustmasterilla, mutta kyllä minä silti enemmän pelkään Fanatecin tuotteita, mitä laatuun tulee (niitäkin jokusen omistanut).
Mainittakoon vielä että table clamp on aika lapsellinen josta kierteet leikkaa jo heti uutena kiinni. Olisi pitänyt heittää kuparitahnat jenkoihin jo heti uutena nyt niitä ei oikein enää ole.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
357
Mainittakoon vielä että table clamp on aika lapsellinen josta kierteet leikkaa jo heti uutena kiinni. Olisi pitänyt heittää kuparitahnat jenkoihin jo heti uutena nyt niitä ei oikein enää ole.
Muistaakseni vain muutaman kerran ensimmäisen T500RS:n kanssa käytin tuota pöytäklamppia, silloin ei ainakaan ollut mitään ongelmia sen kanssa, toimi kuten pitikin. Viimeisimmän kerran kaverin luona tuota samaa klamppia testattiin, kun ratin myin hänelle, ei ongelmia silläkään kerralla. En toki millään tavalla yritä tällä kiistää kokemiasi ongelmia klampin kanssa. Lieneekö sitten klampissa laatu laskenut omien kokeilujen jälkeen. Eihän tuollaisella klampilla sitten oikein mitään tee, jos joutuu useinkin ratin irrottamaan pöydästä.

Ei ole enää tarvinnut vaivata tuolla asialla päätään enää sen jälkeen, kun Playseatin hankin. Siitä asti kaikki omat Thrustmasterin ratit ovat olleet aina kiinnitettyinä suoraan Playseatin rattitelineeseen kahdella M6-ruuvilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
814
Itsellä kyllä kierteet kesti myös omassa mallissa, eikä muutoinkaan mitään vikaa ollut x2 t500 omistaneena. Sattuuhan niitä huonoja. Ei mahda mitään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
316
Mikäs penkkisetti ois hinta-laatu-suhteeltaan erinomainen ja kestävä? Ilmeisesti nuo Playseatit ihan hyvää tavaraa? Ajattelin omaa fyysistä kokoa(186/115), niin onko tietoa kuinka kestävät nuo Playseatit. Ainaki omaan silmään näyttävät nuo penkit aika heppoisilta..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 411
Viestejä
4 147 741
Jäsenet
70 250
Uusin jäsen
supernova666

Hinta.fi

Ylös Bottom