OLED TV- ongelmat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mani88
  • Aloitettu Aloitettu
Powerilla on niin vammaista porukkaa, että tuskin edes tietävät, mitä tuo tarkoittaa.
Eivät edes sitä tienneet, että Elcare voi hakea tuotteen suoraan asiakkaan kotoa, vaan neuvoivat minua tuomaan töllön ensin liikkeeseen, josta sitten Elcare sen hakisi.

Mitä olette mieltä, kannattaako minun tuo Elcaren huolto tilata vai onko riskinä, että menee omaan piikkiin "turha käynti" ja kuljetukset?
Kyllä kannattaa katsoa kaikki kortit.Ei jää ainakaan kaduttamaan jälkeen päin.
Entistä enemmän taidan vaan kallistua led tai mini led seuraavaa TV hankkiessa🙏
 
En olekaan hyväksymässä.
En vain ymmärrä LG ajatusmaailmaa, että miten tuollainen voi "olla spekseissä". Olen lukenut noita vastaavia tapauksia eri foorumeilta ja ihmetellyt, miten voi olla näin yleistä. En olisi ikinä ostanut OLEDia, jos olisin tiennyt tuollaisesta "ominaisuudesta".
LG mielestä tosiaan on spekseissään, vaikka eivät ole edes livenä töllöä nähneet, eivätkä suostu huoltomiestä lähettämään.

Mistä nämä "speksit" näkee, jotka sallivat tuon?
Tämä taisi olla sinun ensimmäinen (W)OLED TV?
Olihan itsellekin aikoinaan melkoinen yllätys, kun 77" tuli ostettua viitisen vuotta sitten. Tosiaan eka oma ajatus oli sen nähtyäni, että kyseessä on viallinen mutta eipäs ollutkaan vaan oikeastaan paremminkin yksisarvinen erityisen hyvä yksilö. Juuri tuo hehkutus testeissä ja se kuinka on "paras" näyttö pimeään huoneeseen oikean mustan takia oli mikä kiinnosti itseäni mutta osoittautui, että oikean mustan toiston lisänä on monta muuta pikkujuttua. Mutta itse olen todella kriittinen katselija ja en ole tähän päivään mennessä oikeastaan omistanut yhtään minkään merkkistä näyttöä jonka voisin sanoa olevan ongelmaton (olen jopa vaihtanut repullisen iPhoneja itselleni kelpaamattoman näytön takia).
Tuli silti tuo 83" hankittua mutta olin jo kahlannut kaikki foorumit läpi juuri tämän paneelin osalta niin tiesin tarkalleen mitä odottaa enkä yllättynyt. En toki olisi ostanut tuota muuten mutta sain oman sikahalvalla (huomattavasti halvemmalla kuin nuo BF tarjoukset oli) niin suostuin katsomaan tätä läpi sormien mutta vituttaahan tuo silti välillä. Saa nyt kelvata välikokona ennen siirtymistä yli 90" ruutuun. Ehkä järkevin olisi ollut tuosta aiemmasta 77":sta siirtyä suoraan 98" miniLEDiin mutta vähän arvelutti nämä pari uutta outoa merkkiä mutta epäilenpä, että miniLED kokonaisuutena mahtaa olla monella tapaa parempi vaikka "tähtitaivas" voikin hieman näyttää bloomingia niin eivät kärsi chroma overshootista ja haalean harmaan ongelmista samaan tapaan. Oikeastaan tuo chroma overshoot (kirkas ääriviiva yleensä hiusrajassa sopivassa liikkeessä tietynlaisessa hämärässä kohtauksessa, eli ei näy kaikissa) oli itselleni pienoinen yllätys kuinka paha se on juuri tuossa mallissa (käsittääkseni myös pienemmissä sama), kun sitä ei oikeastaan ollut vanhassa juuri lainkaan.

Itselläni on vuosikymmenten kokemus näyttöjen ongelmien kanssa ja en nyt puhu tästä mainitusta merkistä vaan kaikista muista merkeistä minkä kanssa olen ollut itse tekemisissä, on kokemus ollut, että ns. "speksit" ja termi "within specs" on tullut erittäin tutuksi itselleni - käytännössä lähes kaikilla merkeillä tuo speksi sallii lähes mitä tahansa ja näyttö on varmasti viallinen vasta, kun kuvaa ei tule tai osa kuvaa puuttuu. Hauskinta on juuri se, että otan nyt esimerkiksi pari vuotta sitten hankkimani nelikirjaimisen merkin laatumonitorin jonka kuvassa näkyi huomautettavaa varsinkin hämärässä josta tietty laitoin kuvia tekniseen tukeen ja vastaus oli heti, että viallinen on vaihdetaan uuteen. OK, muuten hyvä mutta uusi oli samanlainen ja seuraava ja sitä seuraava. Tätä jatkui jonkin aikaa en muista montako vaihdoin mutta sitten yllättäen tulikin viestiä, että ei vaihdeta enää. Ihmettelin, että miksei koska minulle sanottiin tuesta selvästi, että on viallinen, vastaus oli jonkin isomman herran kautta (oisko ollut tuotepäällikkö) jotakuinkin, että emme valitettavasti voi täyttää teidän (asiakas) vaatimustasoa, joten emme vaihda enää tuotetta. Eli tuon asian (within specs) voi ilmaista monella tapaa joten tuossa tapauksessa vika olikin virallisesti asiakkaan vaatimustaso. :facepalm:

Asiaa sotkee vielä, että sitten monet jotka kommentoi kuvia ongelmista näillä foorumeilla, ovat sellaisia jotka eivät omista juuri kyseistä mallia tai eivät ole sellaista edes päässeet itse kokeilemaan ja olettavat, että juuri tuonkin kuuluu toimia juuri samoin kuin heidän omansa eri mallin ja koon tai jopa eri tekniikan laitteet, kertoen, että tuo on rikki ja pitää saada korjattua.
 
Viimeksi muokattu:
Tuttua puuhaa herran vuonna 2021 kun telkkaria metsästin... 2 oledia palautu takaisin juurikin tosi pahan bandingin takia. Olin kanssa lg yhteydessä ja tuttu toteamus että normaalia muka on.... Palautui sitten kauppaan ja 3 vuotta oltu tyytyväinen Sonyn Faldiin.
 
Palauttaisin mielelläni, mutta ei enää onnistu, kun on sen 7kk ikää.
Kannattaa sinnikkäästi valittaa myyjälle, kyllä ne yleensä kyllästyy ja lunastaa vanhemmatkin ostokset takaisin. Myös valmistajan suuntaa kannattaa kokeilla, on itselläni jokunen valmistaja lunastanut vehkeitä suoraan mutta ei ole LG:stä kokemuksia.
Tai sitten vain tyytyä tilanteeseen.

Tosiaan painotan jälleen kerran mitä olen täällä hokenut väsymiseen saakka - ajakaa niillä telkkareillanne heti uutena kaikki mahdolliset testikuvat läpi niin ei tule yllätyksiä. Tuossa sinunkin tapauksessa nuo raidat on varmaan näkyneet siellä alusta asti. Moni täällä kehottaa välttämään testikuvia ja ehdottaa pää pensaaseen taktiikkaa mutta tuo on varma keinoa pettyä jossain vaiheessa on oma mielipiteeni.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa sinnikkäästi valittaa myyjälle, kyllä ne yleensä kyllästyy ja lunastaa vanhemmatkin ostokset takaisin. Myös valmistajan suuntaa kannattaa kokeilla, on itselläni jokunen valmistaja lunastanut vehkeitä suoraan mutta ei ole LG:stä kokemuksia.
Tai sitten vain tyytyä tilanteeseen.

Tosiaan painotan jälleen kerran mitä olen täällä hokenut väsymiseen saakka - ajakaa niillä telkkareillanne heti uutena kaikki mahdolliset testikuvat läpi niin ei tule yllätyksiä. Tuossa sinunkin tapauksessa nuo raidat on varmaan näkyneet siellä alusta asti. Moni täällä kehottaa välttämään testikuvia ja ehdottaa pää pensaaseen taktiikkaa mutta tuo on varma keinoa pettyä jossain vaiheessa on oma mielipiteeni.
Täytyy yrittää.

Ostin tuon töllön ns. Sokkona, koska liikkeessä ei ollut sitä testattavana. Meni myös "kalibroinnin" kautta. Pääsin siis omaa yksilöäni kokeilemaan vasta kotona.

En olisi ikinä voinut kuvitellakaan, että OLED voi olla tuollainen. Olen aina kuvitellut, että OLED on nimenomaan se tekniikka, joka tarjoaa virheetöntä kuvaa. Tietty olisi voinut netistä lukea etukäteen OLEDin ominaisuuksista, mutta annoin myyjäliikkeiden hyvien arvosteluiden hämätä.
 
Muutenhan kuva on toki äärimmäisen hyvä.
Jos ei muuten onnistu takuun puitteissa vaihto/ hyvitys niin kylmästi vain myyntiin esim. Torin kautta. Ehkä kaikki ei ole niin allergisia noille oledin vertical bandingille. Kaikista sitä löytyy .. Jossain yksilössä enemmän kuin toisessa. Turhaa sä hakkaat päätäsi sen kanssa. Vaihtoon vaan ja kärsii erotuksen nahoissasi. Seuraavaa miettiessä kannattaa katsoa muitakin vaihtoehtoja kuin oledia.
 
Voi persaus, nyt meni omasta Philipsistä paneeli...vaalealla/valkoisella kuvalla koko töllön läpi menevä raita ja yksi kuollut pikseli. Tänään sit Poweriin kyseleen mitä tehdään 😔
 

Statistiikka

Viestiketjuista
260 387
Viestejä
4 519 695
Jäsenet
74 619
Uusin jäsen
k(n)fidens

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom