Itse olin Panasonic-mies henkeen ja vereen mutta OLEDissa niillä ei sitten enää ollut kuin lastenkokoja tarjolla niin oli pakko vaihtaa leiriä.Mulla pari nyt käytössä ja aiemmin yksi, eikä mitään ongelmaa. Ei edes töpselituuletuksia ole tarvinnut tehdä. Mielummin toki ottaisin Sonyn lippulaivan mutta näissä kaikissa OLEDeissa on kuva kuitenkin suhteellisen lähellä toisiaan niin se hinta ero ei ihan kohtaa noissa 77" / 83" kokoluokissa. Aiemmin ollut myös Sonya, Samsungia jne, tosin LED juttuina.
Sonyn osalta en niin innokas ole ollut huonojen kokemusten jälkeen 32" putkitelkkarista.
Philipsiltä en osta kuin parta- ja kahvikoneita, niiden telkkariin en koske. En tiedä onko se valaisin vai mikä sen pääasiallinen funktio oikein on mutta OLEDia kuuluu katsoa pimeässä.
Samsungiin en ole ajatellut sekaantua.
Olin hyvin skeptinen, kun ensimmäisen LG:n (77C9) ostin mutta kelpo vehje se osoittautui olevan. Nyt yli 4,5 vuotias ja pelaa kuten uutena. Kerran ihan alkuun piti töpseli tuulettaa, en nyt muista oliko tekstityksen kanssa ongelma vai jäikö joku valikko päälle eikä mennyt pois, joku softabugi eikä ole koskaan toistunut sen jälkeen. Lähinnä softa näissä LG:ssä mielestäni on se heikko kohta ja oma suositus onkin, että uutena ehkä päivittää softa käyttöönoton yhteydessä ja sitten testi, että kaikki toimii ok ja sen jälkeen pois netistä koko toosa ja Apple TV 4K tai vastaava purkki suoratoistoja sun muuta varten. Nuo softapäivitykset heikensivät ainakin omaa C9:iä havaittavasti.
Tuon kokemuksen perusteella ostin monitorin (32UN880-B) kolme vuotta sitten ja sekin pelaa edelleen ok.
Seuraavaksi menee hankintaan tuo LG 83C3 tai ehkä 83G3 (en oikein pidä siitä kapeasta jalustasta joten C3 leveällä jalalla miellyttää omaa silmää enemmän). On jo alustavasti tuosta 83C3 kauppaa hierottuna ja hinta enemmän kuin kohdallaan.
Olen samaa mieltä. Tuntuu aika vähän väki etsimällä etsiä vikoja näistä "merkkivehkeistä". Odotan edelleen innolla, että joku postailisi tänne pitkällä valotuksella otettuja kuvia 1-10% harmaista Sonyn tai Panasonicin OLEDilla käyttäen matalaa OLED-valon asetusta, BT1886 gammaa ja jotain lähinnä D65 kaliboitua kuvamoodia. Toki voi olla, että Sony ja Panasonic käyttävät enemmän aikaa OLEDin mura korjaukseen.Mutta onhan se nyt päivän selvää että jos jotain merkkiä / mallia on tämän henkisellä foorumilla monin kertainen määrä niin siitä tulee myös enempi valitusta. Tuo 20x oli vaan heitto, veikkaan jotain 100x. Eikä se Kaskisaaressa asuva kirurgi jolla kallis töllö tule tänne siitä ulisemaan vs. tarkan markan foorum nörtti joka haluaa "kymmeneksi vuodeksi high techiä".
Viimeksi muokattu: