Ehkä vähän jäitä hattuun ton Gigantin kanssa. Viimeisin vahvistettu tilaus toimitettu 24.9 ja "seuraavasta erästä" pitäisi riittää lähes +kuukauden verran? No miksipäs ei, jos erä on iso ja tilauksia vähän, mutta tuskin kannattaa vielä kuoharia kylmään laittaa..
Nojoo ihan totta. Mutta voi myös olla että suurin osa tän foorumin käyttäjistä ovat jo oppineet ettei gigantilta kannattaa ostaa yhtään mitään ja siinä tapauksessa emme voi tietää million ovat oikeasti viimeksi toimittaneet aina voi toivoa
Nyt ku Telia teki temput ja joutuisin muualta tilata niin laskeskelin että mulla ois just sopivasti n.900€ kassassa näytikseen marraskuunpuolella(Telial oli luotto arpa). mutta ai kun katsoo noita 3080 tuffien hintaa niin mistähän pierasen loput 500 tai mallin jota toimitetaan jne kumpa Telia hyvittäis ton tai pitäis arvan tai ihmeitä tapahtuisi hinnastoissa marruskuuhu mennessä.
Nyt ku Telia teki temput ja joutuisin muualta tilata niin laskeskelin että mulla ois just sopivasti n.900€ kassassa näytikseen marraskuunpuolella(Telial oli luotto arpa). mutta ai kun katsoo noita 3080 tuffien hintaa niin mistähän pierasen loput 500 tai mallin jota toimitetaan jne kumpa Telia hyvittäis ton tai pitäis arvan tai ihmeitä tapahtuisi hinnastoissa marruskuuhu mennessä.
Eiköhän ne RTX 3080 Ti:t kun tulevat jossainvaiheessa myyntiin niin sellaista katselet vuodenvaihteessa. Täytyy toivoa että nvidia siihen malliin tekee ethernet-limitterin, niin mainaajin käyttöön ei menisi.
"Hei, kiitos viestistäsi. Pahoittelumme! Globaalin saatavuushaasteen vuoksi, emme pysty tällä hetkellä takaamaan korttien saatavuutta asiakkaillemme. Tilaukset on jouduttu perumaan. Tilanne on yleisesti tiedossa, ja saatavusongelma on olemassa myös muilla jälleenmyyjillä. Tästä johtuen tarjoamme hyvityksenä 50 e lahjakorttia Telian verkkokauppaan. Ilmoitata´han vielä voimassaolevan sähköpostiosoitteesi, jos tämä sopii. "
Kaikillehan ne lyö tuo saman viestin. Muut jälleenmyyjät vaan ei peru kauppoja kun ei ole perusteita. Jos asiakas on ostanut ruotteen ja on valmis sitä odottelemaan, niin ei sillon pitäs olla mitään syytä peruuttaa. Ja nyt tarkkana jos Telialle tulee myyntiin ko. Kortteja tai vastaavia, niin silloin on paha moka
Kaikillehan ne lyö tuo saman viestin. Muut jälleenmyyjät vaan ei peru kauppoja kun ei ole perusteita. Jos asiakas on ostanut ruotteen ja on valmis sitä odottelemaan, niin ei sillon pitäs olla mitään syytä peruuttaa. Ja nyt tarkkana jos Telialle tulee myyntiin ko. Kortteja tai vastaavia, niin silloin on paha moka
Tuota tarjottua 50euroa ei varmaan voi hyväksyä ennen kuin kkv:n päätös/katsaus tullu? En halua jäädä tyhjin käsinkään kuitenkaan jos tuo Telia pääseekin kuin koiraveräjästä pois jonkun keinon kautta niin oishan se kiva että ainakin sen 50e sitten joutuvat kompensoimaan.. D: EDIT: Niin näyttäs olevan Copy-Paste vastaus ilman että lukevat reklamaatiota.
Tuota tarjottua 50euroa ei varmaan voi hyväksyä ennen kuin kkv:n päätös/katsaus tullu? En halua jäädä tyhjin käsinkään kuitenkaan jos tuo Telia pääseekin kuin koiraveräjästä pois jonkun keinon kautta niin oishan se kiva että ainakin sen 50e sitten joutuvat kompensoimaan.. D: EDIT: Niin näyttäs olevan Copy-Paste vastaus ilman että lukevat reklamaatiota.
Käsitykseni mukaan (voin olla väärässäkin) mutta ymmärtäisin että olet tuohon "kompensaatioon" suostunut mikäli hyväksyt tuon ennen KKV:n päätöstä. Asia todennäköisesti katsotaan loppuunkäsitellyksi ja ostaja on kompensaatioon/hyvitykseen suostunut, eli mitä voit tässä lähteä vaatimaan enää? Näyttistä + 50€ lahjakorttia? (Ei taida mennä läpi taitaa olla joko/tai)
Itse tuossa tilanteessa sanoisin että voivat 50€ tunkea poikittain ja toimittaa sovitusti sekä sopimuksen mukaisesti näytönohjaimen. (Vaikka sitten vuonna 2022)
E: ja niinkuin allaoleva viestikin jo totesi, on se _huomattavasti_ halvempaa antaa sinulle 50€ lahjakortti heidän omaan liikkeeseensä kun toimittaa tuo kortti sovitusti ja sovituun hintaan. Todennäköisesti vetoaisivat sovittuun kaupan purkuun kuluttajariitalautakunnassa jos ottaa tuon vastaan.
No ei missään nimessä pidä ottaa vastaan. Siinä on se riski että menee mönkään lahjakorttikin, mutta jos sen otat niin silloin homma on sovittuja kauppa peruttu.
Ja kyseessä kun on vielä lahjakortti heidän kauppaan. Varmasti innostaa jokaista tehdä Telian kanssa yhteistyötä.
No ei missään nimessä pidä ottaa vastaan. Siinä on se riski että menee mönkään lahjakorttikin, mutta jos sen otat niin silloin homma on sovittuja kauppa peruttu.
Ja kyseessä kun on vielä lahjakortti heidän kauppaan. Varmasti innostaa jokaista tehdä Telian kanssa yhteistyötä.
joo tähän ymmärykseen mäki olin päässy näissä asioissa, hyvä etten ole hyväksynny heidän 50e lahjakorttiaan, pakko tässä kai sitten lähteä kokeilee kkv:n kanssa onnea
joo tähän ymmärykseen mäki olin päässy näissä asioissa, hyvä etten ole hyväksynny heidän 50e lahjakorttiaan, pakko tässä kai sitten lähteä kokeilee kkv:n kanssa onnea
Kova kovaa vastaan, vittuako peruuttavat ominpäin tilauksia.
Kaikille jotka asiaa lähtevät riitauttamaan niin pääkylmänä. Jos vain on viitsimistä ja oikeasti tuon kortin haluaa, niin ei tuossa tilanteessa voi hävitäkkään. (Taino voi, "50€" lahjakortin)
3090-kortteja tyytyväisenä myyvät "tulossa" saatavuudella. Voivat tuollaisen antaa kompensaationa samaan hintaan mitä originaali 3080-tilaus? Näitä kuitenkin saavat, joten eivät voi saatavuusongelmiin tässä vedota.
Kirjoita vaikka että. En hyväksy perusteetonta kaupan purkua, enkä ota vastaan tarjoamaanne lahjakorttia. Otan seuraavaksi yhteyttä Kuluttajansuoja asiamieheen, koska tässä kaupan purussa on rikottu lakia.
Tai jotain tuollaista. Kunhan heille tulee selväksi että ovat väärässä.
Ja tietääväthän ne ei ne muuten mitään höpö lahjakortteja tarjoais
Kova kovaa vastaan, vittuako peruuttavat ominpäin tilauksia.
Kaikille jotka asiaa lähtevät riitauttamaan niin pääkylmänä. Jos vain on viitsimistä ja oikeasti tuon kortin haluaa, niin ei tuossa tilanteessa voi hävitäkkään. (Taino voi, "50€" lahjakortin)
3090-kortteja tyytyväisenä myyvät "tulossa" saatavuudella. Voivat tuollaisen antaa kompensaationa samaan hintaan mitä originaali 3080-tilaus? Näitä kuitenkin saavat, joten eivät voi saatavuusongelmiin tässä vedota.
Kova kovaa vastaan, vittuako peruuttavat ominpäin tilauksia.
Kaikille jotka asiaa lähtevät riitauttamaan niin pääkylmänä. Jos vain on viitsimistä ja oikeasti tuon kortin haluaa, niin ei tuossa tilanteessa voi hävitäkkään. (Taino voi, "50€" lahjakortin)
3090-kortteja tyytyväisenä myyvät "tulossa" saatavuudella. Voivat tuollaisen antaa kompensaationa samaan hintaan mitä originaali 3080-tilaus? Näitä kuitenkin saavat, joten eivät voi saatavuusongelmiin tässä vedota.
Itsekkin rustailin vielä tuolla kkv:n sivuilla uudemman reklamaation ja liitin kuvana mukaan viestiin. Vaikka olen Jimssistä joskus juhannuksena tuon saman nyt ehkä saamassakin, niin kyllä tässä pitää ihan oikeuksiensa puolesta taistella. Plus olisipa tuo telian Strix kortti ollut muutaman kympin halvempikin.
Ainoa järkevä vaihtoehto mitä kauppias voi tässä tehdä on ottaa ne tappiot vastaan.
1) Tässä tehdään myös voittoja eli turha tässä on kauppiaiden ruikuttaa
2) Jos jonot jättää tyhjentämättä, niin silloin ei synny yhtään mitään. Mekin olemme aina pienen virtuaalisen skumppapullon avanneet, kun jono on tyhjä, sen jälkeen asiakkaat on tyytyväisiä ja mekin saamme myydä tuotetta taas oikeaan hintaan -> Profittia tulee
3) Jos kauppias tarjoaa noin 150 euron tappion välttämiseksi 50 euron lahjakorttia ja sen jälkeen oikeasti myisi samoja kortteja myöhemmin, niin se on mainehaittana paljon suurempi kun ne aika marginaaliset tappiot, jotka korttien toimittamisesta syntyy. Kyllä alviton tappio on about tuota luokkaa eli ei se ole järkyttävä (3080 korteissa, joista isoimmat tappiot syntyy). Hinnat vaan on noussut enemmän, koska aiemmin kannattava kauppa on muuttunut tappiolliseksi ja uusi kauppa pitää olla aiempaakin kannattavampaa ja kaikkeen alvit päälle.
Mä itse uskon, että syksylläkin on vielä haasteita ja kyllä siinä vaiheessa niitä kauppiaita harmittaa, jotka ei edes yritä nyt toimittaa, kun kortteja kokoajan tulee ja niitä ei voi edes julkisesti myydä. Näytönohjaimet on kuitenkin tärkeä sektori komponenttikaupassa.
Eniten tässä harmittaa se, että tietyt näytönohjainvalmistajat toimittavat erittäin vähän kortteja jos ollenkaan laajaan kanavaan eli ei anneta edes mahdollisuutta lunastaa asiakaslupausta. Asukselle tästä isot propsit. He sentäs yrittävät.
Tuskin telian mainetta tämmöinen pikkujuttu pilaa tai edes huomaa mitään jos muutamat näytönohjain tilaukset peruttu mutta aika laitonta touhua kyllä.
Uskon että niitä ostajia riittää myöhemminkin telialla ihan tarpeeksi ilman noita peruttuja tilaajia ja heidän varoittelua, jos olisi joku pikkupulju kyseessä niin varmasti aivan eri homma.
Juu kyllähän niitä riittää, jos viittasit tuohon viestiini niin pointti olikin siinä, että se nyt säästetty 150€ tulee monen nörtin kohdalla lopulta paljon kalliimmaksi kuin se, että olisivat suosiolla nielleet tappionsa. Eli jo pelkästään liiketoiminnallisesti täysin järjetöntä hommaa. Ehkä siellä on joku laskenut, että todennäköisesti kokonaisuudessaan jäädään voitolle, tai sitten vain oli jonkun bonukset vaarassa ja piti minimoida tappiot äkkiä..
Jotenkin ällistyttävää, miten pihalla jotkut firmat on imagoarvosta. Tällä palstalla on aika hitsin paljon tekniikka-alan vaikuttajia/harrastajia/ammattilaisia. Just sitä porukkaa, jonka taskuihin ei kannattaisi pissiä. Sana leviää. Hattu nousee myös asioita hyvin hoitaneille, se muistetaan myös.
Offtopikista pois. Nyt rtx 3080 suprim x pääsi kiinni koneeseen. Gpu scoressa ekana iltana kaikkien suomen rtx 3080 top 10-sakkiin. Ehkä on ihan hyvä yksilö. Serri kuljetettiin postista himaan jalkatilassa.
En uskoa, että Telialle tulee kovin paljon imago haittaa, koska se ei ole mikään ihmisten vakio kauppa ja ihmiset tuntuu ostavan vain sieltä, jos hyvä tarjous tai ei muualta saa. Liittymät otetaan hinnan mukaan myös, mut toki on niitä jotka muistaa koko ikänsä ja ei ikinä asioi, mutta vaikutus vähäinen ja voi myös todeta olisi ne näytönohjain tappiotkin vähäisiä noin isolta yritykseltä.
En myös usko, että kun tai jos kryptot romahtaa, että ois yhtäkkiä alelaari hinnat näyttiksillä, koska kysyntää on edelleen ja pelaajathan oli ne jotka ne isot jonot alunperin julkasussa aiheutti. Toki hetkellisesti voi varmaan saada hieman edullisemmin ja sen jälkeen paluu normaaliin. Tuskin kaupatkaan alkaa hintoja pudottelemaan ennen kuin on ylitarjontaa, eli tää saatavuus ongelma tulee jatkumaan pitkään ja kenties 40xx sarja ja muut kumppanit viivästyy vuodella tai parilla tutusta julkaisu syklistä.
Jos ette hyväksy 50 lahjakorttia, niin käykää ilmottamassa Telialle ettette hyväksy sitä korvausta vaan vaaditte laitteen toimitusta tai korvaavan tuotteen. Toi Telian tarjous 50 e on vasta asiakaspalvelijan vastaus, siinä ei ole vielä reklamaatiota isommin käsitelty vaan lähinnä automaattivastaus. Minulle ilmoittivat tuon jälkeen että kiitos reklamaatiosta ja ottavat käsittelyyn ja vastaavat joskus. Eli siellä on asiakaspalvelijoille annettu ohjeet, tarjotkaa 50e..
Juu kyllähän niitä riittää, jos viittasit tuohon viestiini niin pointti olikin siinä, että se nyt säästetty 150€ tulee monen nörtin kohdalla lopulta paljon kalliimmaksi kuin se, että olisivat suosiolla nielleet tappionsa. Eli jo pelkästään liiketoiminnallisesti täysin järjetöntä hommaa. Ehkä siellä on joku laskenut, että todennäköisesti kokonaisuudessaan jäädään voitolle, tai sitten vain oli jonkun bonukset vaarassa ja piti minimoida tappiot äkkiä..
Itse veikkaan, että peruvat tilaukset koska eivät tunnu näitä tuotteita millään saavan. Ette kai oikeasti luule, että 1,2 MILJARDIN liikevaihdon Teliaa kiinnostaisi oikeasti joku näytönohjaimien nappikauppa ja "tappio"?
Jos ette hyväksy 50 lahjakorttia, niin käykää ilmottamassa Telialle ettette hyväksy sitä korvausta vaan vaaditte laitteen toimitusta tai korvaavan tuotteen. Toi Telian tarjous 50 e on vasta asiakaspalvelijan vastaus, siinä ei ole vielä reklamaatiota isommin käsitelty vaan lähinnä automaattivastaus. Minulle ilmoittivat tuon jälkeen että kiitos reklamaatiosta ja ottavat käsittelyyn ja vastaavat joskus. Eli siellä on asiakaspalvelijoille annettu ohjeet, tarjotkaa 50e..
Ehdottomasti näin... eli vastataan asiallisesti eikä aleta öykkäröimään heti kuluttajaviranomaisella. Korvaavia tuotteita pitäisi kuitenkin olla ja yleensä parempikin tuote on korvaava.
Mikäköhän mahtaa olla noitten 3x ventusten tilanne. Semmosen lapun laitoin vetämään ja jonolla oon edelleen sijalla 1-5. Aiemmin oli -13 j nyt -12, voiko tosiaan muka tulla yhden (1) näytönohjaimen erä. Hinta kuitenkin noussut edellisestä 620€ välipysäkistä 95€ pidemmälle.
Pitää tota varten uus virranlähdekin investoida, niin varmaan soitettava ja lisättävä jälkeenpäin tilaukseen, kun tota tilatessa postimaksu oli 0€.
Säästää ees sen muutaman latin.
Yksi voi hyvin olla noutotilauksen peruutusta, tai todennäköisemmin palautus kerta noiden myynti alkoi kuukausi sitten. Jimmsillä kaikkien tuotteiden postimaksut sisältyvät aina hintaan. Tekee halvemmista tavaroista aika kalliita siellä, mutta se on niiden strategia millä pärjätä reippaasti suurempaa Verkkokauppaa vastaan.
Chatista yleensä saa aspan kiinni jollain 10-30 minuutin odottelulla, riippuen vuorokaudenajasta.
Itse veikkaan, että peruvat tilaukset koska eivät tunnu näitä tuotteita millään saavan. Ette kai oikeasti luule, että 1,2 MILJARDIN liikevaihdon Teliaa kiinnostaisi oikeasti joku näytönohjaimien nappikauppa ja "tappio"?
Teliaa yrityksenä tuskin kiinnostaa. Tietysti aina on mahdollista, että löytyy joku pikkudirikka jonka omat bonukset ovat vaarassa. Näitä tietysti ei paljoa kiinnosta asiakkaan murheet.
Mutta ihan sekin, että pääsevät eroon asiakaspalvelua kuormittavasta ylimääräisestä työstä on validi syy perua tilaukset (yrityksen näkökulmasta).
Onko joku saanut eilisestä (22.3.) 15 kpl dropista Jimm’siltä MSI Gaming x Trio 3080 -korttia? Ittellä status edelleen ”odottaa tuotteita” ja jonosija 10-15, sama kuin ennen droppia
Eräästä toisesta kanavasta sain vahvistamattoman tiedon, että edellinen 5 kpl erä oli mennyt ~ 20.11. tilatuille. Nm. 27.11. tilannut ja edelleen odotan.
Yksi voi hyvin olla noutotilauksen peruutusta, tai todennäköisemmin palautus kerta noiden myynti alkoi kuukausi sitten. Jimmsillä kaikkien tuotteiden postimaksut sisältyvät aina hintaan. Tekee halvemmista tavaroista aika kalliita siellä, mutta se on niiden strategia millä pärjätä reippaasti suurempaa Verkkokauppaa vastaan.
Chatista yleensä saa aspan kiinni jollain 10-30 minuutin odottelulla, riippuen vuorokaudenajasta.
Ainoa järkevä vaihtoehto mitä kauppias voi tässä tehdä on ottaa ne tappiot vastaan.
1) Tässä tehdään myös voittoja eli turha tässä on kauppiaiden ruikuttaa
2) Jos jonot jättää tyhjentämättä, niin silloin ei synny yhtään mitään. Mekin olemme aina pienen virtuaalisen skumppapullon avanneet, kun jono on tyhjä, sen jälkeen asiakkaat on tyytyväisiä ja mekin saamme myydä tuotetta taas oikeaan hintaan -> Profittia tulee
3) Jos kauppias tarjoaa noin 150 euron tappion välttämiseksi 50 euron lahjakorttia ja sen jälkeen oikeasti myisi samoja kortteja myöhemmin, niin se on mainehaittana paljon suurempi kun ne aika marginaaliset tappiot, jotka korttien toimittamisesta syntyy. Kyllä alviton tappio on about tuota luokkaa eli ei se ole järkyttävä (3080 korteissa, joista isoimmat tappiot syntyy). Hinnat vaan on noussut enemmän, koska aiemmin kannattava kauppa on muuttunut tappiolliseksi ja uusi kauppa pitää olla aiempaakin kannattavampaa ja kaikkeen alvit päälle.
Mä itse uskon, että syksylläkin on vielä haasteita ja kyllä siinä vaiheessa niitä kauppiaita harmittaa, jotka ei edes yritä nyt toimittaa, kun kortteja kokoajan tulee ja niitä ei voi edes julkisesti myydä. Näytönohjaimet on kuitenkin tärkeä sektori komponenttikaupassa.
Eniten tässä harmittaa se, että tietyt näytönohjainvalmistajat toimittavat erittäin vähän kortteja jos ollenkaan laajaan kanavaan eli ei anneta edes mahdollisuutta lunastaa asiakaslupausta. Asukselle tästä isot propsit. He sentäs yrittävät.
Mitään ongelmaa Telialle ei tuosta tule jos eivät saa mitään mainehaittaa. Eli siis jotain brändiin asti osuvaa kolahdusta. Mitkään KVV:n päätökset ei tuu kaikkien tietoon. Niillä on varmaan aikamoinen kasa KVV:n päätöksiä jo ennestään.
Jos korttien hinnat yllättäen tippuvat ja noita ei ole maksettu etukäteen, niin tekevät melko hyvät tappiot, kun hyvin monet eivät nouda tilaamaansa korttia..
Mitään ongelmaa Telialle ei tuosta tule jos eivät saa mitään mainehaittaa. Eli siis jotain brändiin asti osuvaa kolahdusta. Mitkään KVV:n päätökset ei tuu kaikkien tietoon. Niillä on varmaan aikamoinen kasa KVV:n päätöksiä jo ennestään.
Onkohan tuo verkkokauppa.com gigabyten toimituslistan jossain pohjalla, kun ei yhtään 30xx korttia saada kauppaan. Olisi pitänyt tarkemmin katsoa tuota tavarapuolta ennen tilausta sen kannalta, että eivät oikein myy mitään gigabyten tuotteita => tuskin on hirveän hyvät toimitusketjut ja suhteet tuohon suuntaan.
Edit: Proshopillekin näyttää olevan nyt tuota itsekin tilaamaani Gigabyte 3080 Gaming OC:tä olevan tulossa 70 kpl ja jono on muutenkin jo 27.1. tilanneissa. Jos ei nuo pirun hinnat olisi niin nousseet, niin olisin jo vaihtanut jonoa aikoja sitten...
Mm. Hyvät tarjoukset -keskustelussa tulee aika usein ilmi kaikenlaisia hintavirhetilanteita ja vääriin käsiin joutuneita alennuskoodeja yms. joiden peruutuksista nousee iso poru, osa aiheesta ja osa vähän vähemmän aiheesta. Jälkimmäisellä viittaan siihen, että satunnaisten käyttäjien lisäksi on...
Hauskinta on tässä telia jutussa että veikkaan liikevaihdon tolla firmalla olevan se korkein joka kortteja Suomessa myy(ehkä Gigantilla suurempi liikevaihto en tiedä en jaksa googlettaa) ja oman käsityksen mukaan mitä tätä ketjua katsonut niin telia aina rajoitti tota ostamista ettei siellä jonot edes kerennyt kasvaa järin suuriks? Ja sitten perutaan tilauksia ja itketään kirjaimellisesti tappioita jotka on ihan kärpäsen kusiläntti liikevaihdossa kun voisi asiakkaat tehdä tyytväisiksi Eikai siinä on ne ahneita perkelu
Mitään ongelmaa Telialle ei tuosta tule jos eivät saa mitään mainehaittaa. Eli siis jotain brändiin asti osuvaa kolahdusta. Mitkään KVV:n päätökset ei tuu kaikkien tietoon. Niillä on varmaan aikamoinen kasa KVV:n päätöksiä jo ennestään.
Ainakin kkv:n sivuilla kun pistää hakuun Telia niin on ollut Telia Dot markkinoinissa puuteita ja muuta, muissakin palveluissa. En yhtää epäile etteivätkö olisi myös markkinoinissa rikkonnu lakia noiden näytönohjainten kohdalla.
Asiasta itse ketjun asiaan, oliko niin että suprime x mallia tippuu eniten myyntiin jos sitä tähtäisin marraskuussa.
Toisaalta proshop ilmoittaa ennalta milloin tuotetta on varastossa niin pystyy jo ennalta kyttäämään. Eli kunhan tuonne tulee toinen samanmoinen gigabyten satsi niin mahdollisuudet on kohtalaiset kortin saamiseen.
En todellakaan ole, en edes omista heidän osakkeitaan. Jengi vaan vähän turhan innokkaasti meuhkaa kuinka AINOA syy on se kun joutuvat niitä tappiolla myymään. Come on...