NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rusna
  • Aloitettu Aloitettu
Samassa veneessä ollaan, ei vituta.

Tässä on puolensa, itse kun en voi sietää minkäänlaista trokausta ja jos nyt itselleni olisi vielä tulossa 3-4 näytönohjainta lisää, sitähän se eteenpäin myynti sitten olisi vaikka alkuperäinen tarkoitus ei olisikaan ollut näin .. jokainen tekee kuitenkin mitä tahtoo.
 
Tarjos mulleki tota lahjakorttia mutta ei ollu mitään tarvetta, sen sijaan ilmotin että näyttää Ence brändätyssä konepaketissa olevan edelleen sama näyttis ku mitä myitte että katellaan mitä se kuluttajasuoja sanoo. Olen nyt reklamoinut Teliaa joten laitan kuluttajasuojaan viestiä nyt kun vastaus oli juuri sitä mitä odotinkin.
 
Pyysin tammikuussa Telian nettikaupasta tekstiviestiä kännyyn heti kun 3080 TUFfia on tarjolla. Näköjään tuotakaan ominaisuutta ei enää tarjota mihinkään näyttiksiin. Ei ettäkö tällä kysynnällä siitä mitään hyötyä olisikaan... kaikki on kuitenkin jo mennyt siinä vaiheessa kun viesti tulee perille.
 
Tulipa itsekin liityttyä tänne tämän langan johdosta. Pääsee ottamaan kaiken irti tästä kulutusjuhlasta:lol:

Onko kukaan lokakuussa tilannut päässy tämän päivän 3080 TUF OC erän jälkeen vielä 200 sisään?
Tilasin 9.10. kello 15:51 ja tänään hyppäsi jonotilanne >200 -> 180-200. Fiilis on yhtä katossa kuin olisin jo saanut kortin :D
Tsemppiä kaikille muille odottajille, onnea korttinsa saaneille ja kiitoksia hyvästä keskustelusta ja muista mielenkiintoisista inserteistä!
 
Tulipa itsekin liityttyä tänne tämän langan johdosta. Pääsee ottamaan kaiken irti tästä kulutusjuhlasta:lol:


Tilasin 9.10. kello 15:51 ja tänään hyppäsi jonotilanne >200 -> 180-200. Fiilis on yhtä katossa kuin olisin jo saanut kortin :D
Tsemppiä kaikille muille odottajille, onnea korttinsa saaneille ja kiitoksia hyvästä keskustelusta ja muista mielenkiintoisista inserteistä!

Usko pois se että jono hyppäsi jo lokakuulle antoi minullekin juhlan aiheen. Itse tosin jään vielä odottelemaan sitä että pääsen 200 joukkoon kun tilaus oli vasta marraskuun alussa. Mutta kyllä se päivä sieltä vielä koittaa. Onnea tosiaan kaikille kortin tänään saaneille :schampagne:
 
1616168872870.png


Nyt sijoilla 70-80 tilausseurannan mukaan, kun pessimistisin oma arvio oli 83 eli varmaan sijalle 80 sitten.
 
Tarjos mulleki tota lahjakorttia mutta ei ollu mitään tarvetta, sen sijaan ilmotin että näyttää Ence brändätyssä konepaketissa olevan edelleen sama näyttis ku mitä myitte että katellaan mitä se kuluttajasuoja sanoo. Olen nyt reklamoinut Teliaa joten laitan kuluttajasuojaan viestiä nyt kun vastaus oli juuri sitä mitä odotinkin.

Laitoin äskettäin itse reklamaation alkuun nyt Telialle kun ensimmäisen viestin jälkeen sanoivat että pitää ns. "virallinen" reklamaatio heille laittaa ja sitten vasta reklamaatiopuoli sen käy läpi. Eli menee pari viikkoa varmaan kun vastaavat. En tuota lahjakorttia ottanut kun sillä yhtään mitään tekisi.
Katsotaan mitä tässä nyt sitten käy.
 
Jotenkin huvittavaa vielä tuo Gigantin 3080 ventus. Peruutin lykkäyksen vuoksi, sillä piti olla varastossa 100+.

Ei vissiin kukaan saanut omaansa? Tällä välin mulla ollut rtx 2080 ti, 4x rtx 2070S, 2060S, 2x5700xt. Nyt sitten rx 6800 xt trio x ja postissa 3080 suprim x. Ens kerralla TUSKIN tilaan Gigantista yhtään mitään.
 
Ehdottomasti yhteyttä kuluttaja suojaan. Kortteja on vielä saatavilla ja mahdollisuus teliankin saada. Hintojen nousu ei ole mikään peruste purkaa aikaisemmin tehtyä sopimusta. Ja vahvasti epäilen etteivät tarjoaisi mitään lahjakortteja jos olisivat itsekin varmoja että homma meni ihan niinkuin pitääkin. Nyt vaan tarkkana ettei tule ko. Kortit telialle myyntiin
 
Telian laite myynnin sopimus ehdoissakaan ei ole mainintaa, että kauppa voidaan purkaa Telian puolesta, varsinkaan tapauksessa, jossa he ovat myyneet tuotteita enemmän kuin varastossa on.


Kyseessähän ei ole ylivoimainen este vaan saatavuudesta johtuva hidaste. Bisneksen kannalta ymmärtää sen että tuotteesta on mukavampi saada 1500€ kuin maksaa 200€ ja lähettää ostajalle
 

Liitteet

  • Screenshot_2021-03-19-18-21-00-063_com.google.android.apps.docs.jpg
    Screenshot_2021-03-19-18-21-00-063_com.google.android.apps.docs.jpg
    895,3 KB · Luettu: 149
Telian laite myynnin sopimus ehdoissakaan ei ole mainintaa, että kauppa voidaan purkaa Telian puolesta, varsinkaan tapauksessa, jossa he ovat myyneet tuotteita enemmän kuin varastossa on.


Kyseessähän ei ole ylivoimainen este vaan saatavuudesta johtuva hidaste. Bisneksen kannalta ymmärtää sen että tuotteesta on mukavampi saada 1500€ kuin maksaa 200€ ja lähettää ostajalle
Juuri näin!
 
Hienosti hoitavat ainakin reklamaatioita Telialla. Minä toki valitin myös heidän ratkaisustaa. Vastasivat noreply maiista, johon ei siis voi laittaa vastinetta. Maksulliseen asiakaspalveluun saisi kyllä soittaa..
 
Vielä ois 4 kpl vapaana 26.03 tulevaan erään Gigabyte 3070 AORUS MASTER 879€:
Nopeesti meni

Näitä on tulossa 26.3
 
Viimeksi muokattu:
Miten tämä homma toimii, eikö ne voi siihenkin vastata saman "voi voi ei voi mitään"?
Minua nyt koittavat kolmatta kertaa juoksuttaa "virallisen " reklamaation jättämisein varjolla. Telian väite on, etten ole kirjautunut saitille luotettavalla tavalla, eivätkä voi käsitellä reklamaatiota. Heillä on osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja kaikki, mutta ei... En kyllä ymmärrä milloin pankkitunnuksetkin ovat muuttuneet epäluotettaviksi.

En kuitenkaan luovuta!
 
Minua nyt koittavat kolmatta kertaa juoksuttaa "virallisen " reklamaation jättämisein varjolla. Telian väite on, etten ole kirjautunut saitille luotettavalla tavalla, eivätkä voi käsitellä reklamaatiota. Heillä on osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja kaikki, mutta ei... En kyllä ymmärrä milloin pankkitunnuksetkin ovat muuttuneet epäluotettaviksi.

En kuitenkaan luovuta!
Täällä sama homma, lähetin kahdesti heidän lomakkeellaan viestin. Nyt kirjauduin oma teliaan, josta löytyy "Viestit"-osiosta uusi viesti toiminto, luulisi että tätä käyttä homma onnistuu nyt "tunnistaututeena."
 
Hei, millaisena tekstinä laitatte reklamaatio ja mikä tarkalleen Telialle, olen iha uuno näissä ja en hyväksy Telian päätöstä peruuttaa
 
Hei, millaisena tekstinä laitatte reklamaatio ja mikä tarkalleen Telialle, olen iha uuno näissä ja en hyväksy Telian päätöstä peruuttaa

Rekkulaa voi kirjottaa iha vapaalla kynällä, kirjotat vaa siihe vaikka aiheeks Reklamaatio ja selostat oman tilaustapahtumas siihe ja miksi reklamoit. Eipä siinä mitään sen kummempaa tarvitse.

Itse menin vaa viestit ja laskut sivulle ja kirjoitin viestin sieltä. Ei mulle tarjoiltu 2 viikon odotusaikoja käsittelyy ku vastas heti siihen ja tyrkytti sitä lahjakorttia...
 
Reklamaatio tälläisessä tilanteessa kannattaa tehdä mahdollisimman asiallisesti ja taitavasti, jotta asiakas palvelulla ei jää sinne turhia aukkoja.

Ei mitään. En hyväksy peruuttamisno koska minua ärsyttää.

Vaan otettava huomioon tilauksen ajankohta, odotusaika, tuotteiden saatavuus vaikkakin heikko, ja vedota sopimusehtoihin ja kuluttajan suoja lakiin.
Teliahan tässä tapauksessa on aiheuttanut asiakkailleen suurta haittaa ja taloudellisia menetyksiä, myymällä olemattomia tuotteita, joita olisi samaan hintaan ollut mahdollisuus ostaa muualta ostoajan kohdalla ja samalla odotus ajalla. Eikä muut kaupat ole peruneet tilauksia, vaan tpimittavat niitä, mahdollisuuksien mukaan Nykyy hinnoilla ei saa vastavaa tuotetta sopimus ajan kohdan hinnalla. Vaadittava siis vastaava tuotetta eli samalla malli merkinnällä olevaa eri valmistajan korttia.

Tuolta voi käydä tekemässä jonkinlaisen reklamaation täyttelemällä valmiita ruutuja.


 
Ja kaikessa ongelma tilanteissa on hyvä keskustella sähköpostilla, jotta sinulle jää siitä todiste myöhempää varten. Joku asiakaspalvelija saattaa puhelimessa sanoa mitä sattuu ja sillä ei ole mitään merkitystä.

Aina mustaa valkoselle
 
Kiitos, koitin tuota reklamaatio-apuria mut siellä ei ollut helposti tällästä tilannetta niin luultavasti olisi mennyt väärin. Koitan kirjoittaa jotain.
 
Itsekin konetta kasailemassa ja vain huvikseni katselin tätä ketjua ja kauppojen ryöstöhintoja, ja samaa ei-oota myydään edelleenkin. En osta ennen kuin tilanne normalisoituu ja hinnat laskevat. Hätähousut saavat minun puolestani maksaa pitkän pennin. Katellaan sitten syksymmällä.

Mikäs muuten on yleinen mielipide, onko hinta/saatavuusongelmia muissa komponenteissa kuin prossuissa ja näyttiksissä? Nimittäin näillä näkymin tulen ostamaan komponentit vähin erin ja loput sitten kun tilanne normalisoituu. Kyllä myrkyn lykkäsivät kun nykyinen PC vetelee viimeisiään ja sitten Covid-19 veti maton alta. :)
 
En usko että hinnat tulee normalisoitumaan lähellekkään lähtötasoa ikinä,saatikka tänä vuonna. Nähty niin monta kertaa että kun kaupat nostaneet hintoja tuotteiden osalta"saatavuusongelmista johtuen jne" & hinnat ei kyllä ikinä ole palannut alkp tasolle vaikka saatavuus on parantunut/palannut normaalitasolle.
 
Eikai siihen reklamaation muuta tarvi kun

Omat tiedot
kaikki tiauksen tiedot/osto pvm/luvattu toimitus

ei hyväksy kaupan sopimuksen/kaupan purkua telian antamilla perusteilla, koska tilattua tuotetta valmistetaan kokoajan ja toimitetaan kauppoihin kokoajan. Vetoa kuluttajansuojalakiin jossa ei mainita kaupalla olevan oikeutta purkaa kauppaa tästä syystä.
Kertoo että muutkin verkkokaupat toimittavat viivästyneitä tilauksia.

Voihan siihen tosiaan vaatia korvaavaa saman mallin tai parempaa tilalle, tuskin sentään erotusta nykyhintaan kannattaa pyytää.

Itse ehkä mainitsisin että telia aiheuttaa tässä taloudellista vahinkoa myymällä olematonta tuotetta asiakkaalle, koska hänellä olisi ollut mahdollisuus tilata tuote toisesta kaupasta ja mahdollisuus saada tuote lähes samaan hintaan, jos telia ei olisi mainostanut ko. tuotetta ostohetkellä
Nyt kuitenkin tuotteita on mahdollisuus pstaa mutta kohonneeseen hintaan.

En tosiaan ihan varma ole mitä pitää kirjotella mutta jos tuosta jotain apua on
 
Eikai siihen reklamaation muuta tarvi kun

Omat tiedot
kaikki tiauksen tiedot/osto pvm/luvattu toimitus

ei hyväksy kaupan sopimuksen/kaupan purkua telian antamilla perusteilla, koska tilattua tuotetta valmistetaan kokoajan ja toimitetaan kauppoihin kokoajan. Vetoa kuluttajansuojalakiin jossa ei mainita kaupalla olevan oikeutta purkaa kauppaa tästä syystä.
Kertoo että muutkin verkkokaupat toimittavat viivästyneitä tilauksia.

Voihan siihen tosiaan vaatia korvaavaa saman mallin tai parempaa tilalle, tuskin sentään erotusta nykyhintaan kannattaa pyytää.

Itse ehkä mainitsisin että telia aiheuttaa tässä taloudellista vahinkoa myymällä olematonta tuotetta asiakkaalle, koska hänellä olisi ollut mahdollisuus tilata tuote toisesta kaupasta ja mahdollisuus saada tuote lähes samaan hintaan, jos telia ei olisi mainostanut ko. tuotetta ostohetkellä
Nyt kuitenkin tuotteita on mahdollisuus pstaa mutta kohonneeseen hintaan.

En tosiaan ihan varma ole mitä pitää kirjotella mutta jos tuosta jotain apua on
Hinnan erotusta kannattaa ehkä kumminnikin pyytää. Telia nappasi asiakkaita ketjuun mistä ei ole yhtään kalaa noussut. Kilpailijoita kortti olisi jo ehkä kotona.
 
https://www.proshop.fi/RTX-30series-overview (Updated: 19.03.2021 at 08.44)

3060 tilauksia toimittamatta: 519
3060 tulossa olevat kortit: 100

3060Ti tilauksia toimittamatta: 1720
3060Ti tulossa olevat kortit: 10

3070 tilauksia toimittamatta: 893
3070 tulossa olevat kortit: 132

3080 tilauksia toimittamatta: 3342
3080 tulossa olevat kortit: 86

3090 tilauksia toimittamatta: 104
3090 tulossa olevat kortit: 58

19.03.202115.03.08.03.26.02.22.02.19.02.15.02.12.02.10.02.08.02.05.02.01.02.29.01.25.01.21.01.15.01.11.01.08.01.04.01.28.12.21.12.16.12.14.12.09.12.
3060 tilauksia toimittamatta5195377191036N/AN/AN/AN/A
3060 tulossa olevat kortit10016040515440440440440
3060Ti tilauksia toimittamatta17201786181716191493136012217661082961944916882838770698709657657694662615667715
3060Ti tulossa olevat kortit10301540101047476265655565657582169155190345310265245230
3070 tilauksia toimittamatta8931006984838677554874843589650548564550633665578763462538768733666911837
3070 tulossa olevat kortit132180209813191468468553336336242377324468307421282170588542612573525
3080 tilauksia toimittamatta334234863487325731013053299929702953292129373018304731943150312831923139314031163421347936113541
3080 tulossa olevat kortit8691457644955222727801081801805015113599106287376375423
3090 tilauksia toimittamatta104111102125106818979848271766812092104195174175194154220261233
3090 tulossa olevat kortit58450372828161641363626316782751491348178521078576
Täähän on hitaampaa kun koronarokotteet.
 
RTX 3080 AORUS Master Proshopista pompannut päivään 13.1. eli joko on peruutuksia (epäilen) tai sinne jopa tippuu kortteja seurantalistan (joka ei siis ole absoluuttinen) ulkopuolelta. Oma tilaus 14.1. ja nyt alkaa jo hiukan jänskättää :redface:
 
Itsekin konetta kasailemassa ja vain huvikseni katselin tätä ketjua ja kauppojen ryöstöhintoja, ja samaa ei-oota myydään edelleenkin. En osta ennen kuin tilanne normalisoituu ja hinnat laskevat. Hätähousut saavat minun puolestani maksaa pitkän pennin. Katellaan sitten syksymmällä.

Mikäs muuten on yleinen mielipide, onko hinta/saatavuusongelmia muissa komponenteissa kuin prossuissa ja näyttiksissä? Nimittäin näillä näkymin tulen ostamaan komponentit vähin erin ja loput sitten kun tilanne normalisoituu. Kyllä myrkyn lykkäsivät kun nykyinen PC vetelee viimeisiään ja sitten Covid-19 veti maton alta. :)
Odottavan aika voi olla pitkä. Tällä kertaa ei ole pelkkä sanonta. "viralliset" lähtöhinnat ovat olleet koko genin ajan lähinnä läppä. Eioota, joka on tilattu jo syyskuussa 2020, sitä odottaa edelleen moni. Jos odottaa hurjaa hintaromahdusta, niin voi olla että se ei tule ihan ehkä tänä vuonna. Tai edes ensi vuonna.
 
Odottavan aika voi olla pitkä. Tällä kertaa ei ole pelkkä sanonta. "viralliset" lähtöhinnat ovat olleet koko genin ajan lähinnä läppä. Eioota, joka on tilattu jo syyskuussa 2020, sitä odottaa edelleen moni. Jos odottaa hurjaa hintaromahdusta, niin voi olla että se ei tule ihan ehkä tänä vuonna. Tai edes ensi vuonna.
Tässä kannattaa muistaa kanssa se että näin nopeiden hinnankorotusten takia jotkut firmat ovat myyneet ennakkoon halvalla tavaraa. Se tappio pitää jostain ottaa kiinni.
 
Itsekin konetta kasailemassa ja vain huvikseni katselin tätä ketjua ja kauppojen ryöstöhintoja, ja samaa ei-oota myydään edelleenkin. En osta ennen kuin tilanne normalisoituu ja hinnat laskevat. Hätähousut saavat minun puolestani maksaa pitkän pennin. Katellaan sitten syksymmällä.

Mikäs muuten on yleinen mielipide, onko hinta/saatavuusongelmia muissa komponenteissa kuin prossuissa ja näyttiksissä? Nimittäin näillä näkymin tulen ostamaan komponentit vähin erin ja loput sitten kun tilanne normalisoituu. Kyllä myrkyn lykkäsivät kun nykyinen PC vetelee viimeisiään ja sitten Covid-19 veti maton alta. :)
Ongelma vain on että viime syksynä sanottiin täsmälleen samaa, että katellaan asiaa sitten keväämmällä. Tuotantotahti ei ole siitä ajasta oikein mihinkään parantunut ja kysyntä on vaan pahentunut entisestään kun krypto lähti nousukiitoon vasta vuodenvaihteessa.
Itse lasken mukaan myös mainaustuotot raudan odottelussa, nytkin on tuossa koneita mainaamassa jotka tuottavat kuussa 150€-250€. Aika hyvin ne aikaisin "riistohinnalla" ostetut kortit maksaa riistohinnat takaisin siihen verrattuna että odotat 6kk ilman konetta halvempien hintojen toivossa, jos siis louhinta kiinnostaa edes vähän.
 
Näyttisten hinnat taitaa olla poikkeus, kaisessa muussa noudatettaan MSRP:tä hyvin. ?
 
Eiköhän yksi suurimmista ongelmista ole Covid ja päälle yleinen pula puolijohteista joka koskee kaikkea elektroniikkaa korteista prosessoreihin.
Ja pleikoissa on Sony takapiruna joilla on sopimukset kauppojen kanssa mikä estää hintojen polkemisen ja nostamisen. Vähän sama kuin miksi Applen tuotteita ei koskaan ole missään alennuksessa.
Ja Sonyn ja Microsoftin ansaintalogiikka perustuu pelien ja palvelujen myyntiin ja niistä saatuun voittoon. Ei niinkään laitteiden myyntiin. Lisäksi molemmat valmistavat tuotteensa joko itse tai yhdellä sopimusvalmistajalla, jolloin esim. Asus ei voi ryöstää katetta välistä. Tämä mahdollistaa sen, että hinta on aika lailla lukittu. Jos joku tukkuri yrittäisi ryövätä asiakkaita nostamalla hintoja, loppuisi myynti tältä tukkurilta melko nopeasti.
 
Jos Telia tai joku muu taho peruuttaa tilauksen, niin ei todellakaan kannata suostua mihinkään 50 euron lahjakorttiin. Varsinkaan, jos sen kortin on tilannut aikoinaan ns. halvalla hinnalla. Se että Telia peruuttaa alkupään tilauksia ja samaan aikaan myy pöytäkoneita samalla tai vastaavalla näytönohjaimella, kertoo varmasti riittävästi yrityksen toimintatavasta.

Käykää lukemassa pari vanhaa viestiä aiheeseen liittyen ja ottakaa yhteyttä Kilpailu- ja kuluttajavirastoon. Aika simppeli homma käydä tekemässä ratkaisupyyntö, koska se on kuluttajalle täysin ilmainen ja tulee nopeasti. Päätös ei sido millään tavalla Teliaa, mutta sen jälkeen se kannattaa viedä Kuluttajariitalautakuntaa, jos Telia ei vielä KKV:n yhteydenoton jälkeen ole halukas yhteistyöhön.

Kuluttajariitalautakunnan päätös voi kestää yli vuoden, mutta sekin on kuluttajalle ilmainen ja sen tekemiseen kannattaa käyttää hetki aikaa, koska ei kannata antaa yrityksille sellaista kuvaa, että kuluttajan oikeuksia voi ihan mielinmäärin polkea ilman mitään seurauksia.

 
Jos Telia tai joku muu taho peruuttaa tilauksen, niin ei todellakaan kannata suostua mihinkään 50 euron lahjakorttiin. Varsinkaan, jos sen kortin on tilannut aikoinaan ns. halvalla hinnalla. Se että Telia peruuttaa alkupään tilauksia ja samaan aikaan myy pöytäkoneita samalla tai vastaavalla näytönohjaimella, kertoo varmasti riittävästi yrityksen toimintatavasta.

Käykää lukemassa pari vanhaa viestiä aiheeseen liittyen ja ottakaa yhteyttä Kilpailu- ja kuluttajavirastoon. Aika simppeli homma käydä tekemässä ratkaisupyyntö, koska se on kuluttajalle täysin ilmainen ja tulee nopeasti. Päätös ei sido millään tavalla Teliaa, mutta sen jälkeen se kannattaa viedä Kuluttajariitalautakuntaa, jos Telia ei vielä KKV:n yhteydenoton jälkeen ole halukas yhteistyöhön.

Kuluttajariitalautakunnan päätös voi kestää yli vuoden, mutta sekin on kuluttajalle ilmainen ja sen tekemiseen kannattaa käyttää hetki aikaa, koska ei kannata antaa yrityksille sellaista kuvaa, että kuluttajan oikeuksia voi ihan mielinmäärin polkea ilman mitään seurauksia.


En mitenkää puolustele Telian toimintaa, mutta kai ymmärrät että ne pöytäkoneet mitä ne myy ei ole mitään Telian itse kasaamia. Ei ne liity noihin kortteihin mitenkään. Ja en aio alkaa mihinkään vuoden rumbaan. Otin 50 euron lahjakortin. En tarvitse yhtään mitään ylimääräistä stressiä ja säätämistä nyt omaan elämääni. Joskus pitää vain niellä tappionsa. Onhan tämä ollut ihan täysi farssi. Julkaisupäivänä tilasin kortin useammasta paikasta mutta en ole saanut yhtään korttia. Enkä siis tästä huolimatta jaksa alkaa Telian kanssa tappelemaan, koska mun tilaus sinne ei ollu lähelläkään ensimmäisten joukossa.

EDIT: mutta hyvä jos muut jaksatte tapella
 
En mitenkää puolustele Telian toimintaa, mutta kai ymmärrät että ne pöytäkoneet mitä ne myy ei ole mitään Telian itse kasaamia. Ei ne liity noihin kortteihin mitenkään. Ja en aio alkaa mihinkään vuoden rumbaan. Otin 50 euron lahjakortin. En tarvitse yhtään mitään ylimääräistä stressiä ja säätämistä nyt omaan elämääni. Joskus pitää vain niellä tappionsa. Onhan tämä ollut ihan täysi farssi. Julkaisupäivänä tilasin kortin useammasta paikasta mutta en ole saanut yhtään korttia. Enkä siis tästä huolimatta jaksa alkaa Telian kanssa tappelemaan, koska mun tilaus sinne ei ollu lähelläkään ensimmäisten joukossa.

EDIT: mutta hyvä jos muut jaksatte tapella

Ence brändätyt koneet taitaa olla ainoastaan heillä myytäviä? Että joko he tai alihankkija kasaa ne...
 
Itsekin konetta kasailemassa ja vain huvikseni katselin tätä ketjua ja kauppojen ryöstöhintoja, ja samaa ei-oota myydään edelleenkin. En osta ennen kuin tilanne normalisoituu ja hinnat laskevat. Hätähousut saavat minun puolestani maksaa pitkän pennin. Katellaan sitten syksymmällä.

Mikäs muuten on yleinen mielipide, onko hinta/saatavuusongelmia muissa komponenteissa kuin prossuissa ja näyttiksissä? Nimittäin näillä näkymin tulen ostamaan komponentit vähin erin ja loput sitten kun tilanne normalisoituu. Kyllä myrkyn lykkäsivät kun nykyinen PC vetelee viimeisiään ja sitten Covid-19 veti maton alta. :)

Huhujen mukaan DRAM-muistien saatavuus saattaa pahentua kohti loppuvuotta.

 
Huhujen mukaan DRAM-muistien saatavuus saattaa pahentua kohti loppuvuotta.


Syksyllä voi perustaa "DDR5 saatavuus ja tilausseuranta"-ketjun...
 
Onkos kenellekkään tullut ilmoitusta eilen verkkikseen saapuneista 3080 tuf oc korteista ja jos on niin millä tilaus ajankohdalla
 
Jaahans, Datatronicin sivuilla ollu selkeesti joku päivitys ja ovat hukanneet kaikki tilaukseni :sshock:. Ei näy mitään tilaushistoriassa. Se vissiin sit siitä kortista. RIP.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 409
Viestejä
4 490 244
Jäsenet
74 155
Uusin jäsen
Multitronic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom