NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rusna
  • Aloitettu Aloitettu
Kevättä rinnassa, kun kaikki tuntuu toimittavan - paitsi multitronic :asif:
Tuntuu, että todellakin jämäsijoilla toimitusten suhteen.

Tsemppiä Telia-reklamaatiojengille, tapelkaa loppuun asti. Hyvä esimerkki puljusta joka täysin holtittomasti ON/OFF- tyyliin listasi eri kortteja myyntiin. Asiakaspalvelukin täysin tietämätön vallitsevasta tilanteesta ja siinä samassa syötti kenties harhaanjohtavaa tietoa ja toivoa jos saatavuutta kyseli. Ei tuo 50€ lahjakortti kata juuri mitään jos ns. päätilaus on ollut heidän kautta jo kuukausien ajan.
 
Sain Telialta reklamaation vastauksen joka oli kauttaaltaan sama kuin tuo yhteydenottoon tullut vastaus. Eli reklamaatio ei Telian puolelta tule onnistumaan vaan tarjoavat vain tuota 50€ lahjakorttia.

"Hei, kiitos viestistäsi. Pahoittelumme! Globaalin saatavuushaasteen vuoksi, emme pysty tällä hetkellä takaamaan korttien saatavuutta asiakkaillemme. Tilaukset on jouduttu perumaan. Tilanne on yleisesti tiedossa, ja saatavusongelma on olemassa myös muilla jälleenmyyjillä. Tästä johtuen voimme tarjota hyvityksenä 50 e lahjakorttia Telian verkkokauppaan. Ilmoitathan, jos se sopii sinulle. Aurinkoista viikkoa! "

Tästä sitten eteenpäin jatkan laittamalla kuluttajaneuvontaan asian eteenpäin. Katsotaan mitä siihen vastaavat.

Todellakin otat kuluttaja suojaan yhteyden. Ainoa syy tuossa peruuttamisessa on etteivät tee kaupassa voittoa. Täysin perusteeton peruminen kyseessä
 
Gigantti toimittaa 3080... tilattu 24.09.2020
Gigantti.PNG
 
sit läks Jimmsiltä oma 3070tuf oc ja muut kilkkeet tulemaan kohti pirkanmaata.
onhan tätä ketjuu täs tullu seurattuakin ja kiitos teille.

tätä seuratessa on tullu opittuakin uusia asioita. nähtää seuravaks viimeistää 4000 sarjalaisten keskustelussa.
morjes
 
Hienoa, eikä näytä olevan edes paljoa Proshoppia jäljessä (jonka sivut sanoo 28.09.2020)... Ehkä saan oman korttini puolentoista vuoden sisään...?

21.10.20 tilattu 3080 OC TUF gigantin aspan mukaan pitäisi tulla seuraavassa erässä niin ota sitten selvää milloin tuo oikeasti tulee.
gigantti.PNG
 
Oliko verkkiksen 3080 supreme x tilaukset missä päivässä nyt menossa, oliko käsitystä ? 13.1. 22.xx itellä tilaus ja vielä ei näy :itku:
 
Jimms näköjään taas nostanut RTX3000 sarjalaisten hintoja. Alkaa kyllä olemaan melko surkuhupaisaa kun huippumallin 3070 kortit jotka maksoin jo julkkarissa melko suolaiset 700-800€ maksaa nyt 1200€ ja 3080 korttien hinnat on 1500-1600€ luokkaa :facepalm:

3070 näyttää olevan ainakin msi gaming x ja suprim x kortteja varastossa, mutta noilla hinnoilla saisi kyllä jäädäkkin varastoon. Mutta eiköhän nuo iltaan mennessä ole kaikki myyty.
 
Kevättä rinnassa, kun kaikki tuntuu toimittavan - paitsi multitronic :asif:
Tuntuu, että todellakin jämäsijoilla toimitusten suhteen.

Joo itsekin lähestulkoon jokaisen viestin tästä keskustelusta lukenut ja vähissä on Multitronicin tarjoamat ilonaiheet. Ei mitään hajua missä jono menee esim tilaamani 3080 TUF OC:n kohdalla. Hiljaisuudesta päätellen veikkasin että ensimmäisessä tunnissa. Oma tilaus sisällä vasta 2.10. joten varmaan tässä vielä joutuu odottelemaan aika pitkään.
 
21.10.20 tilattu 3080 OC TUF gigantin aspan mukaan pitäisi tulla seuraavassa erässä niin ota sitten selvää milloin tuo oikeasti tulee.
gigantti.PNG

Loistouutinen! Itsellä tilattu 20.10 niin eiköhän odottelu kohta loppuu. Ollut vähän suolainen fiilis kun kuukausi myöhemmin verkkikseltä tilanneet ovat jo saaneet kortinsa :D
 
Ehkä vähän jäitä hattuun ton Gigantin kanssa. Viimeisin vahvistettu tilaus toimitettu 24.9 ja "seuraavasta erästä" pitäisi riittää lähes +kuukauden verran? No miksipäs ei, jos erä on iso ja tilauksia vähän, mutta tuskin kannattaa vielä kuoharia kylmään laittaa..
 
Ehkä vähän jäitä hattuun ton Gigantin kanssa. Viimeisin vahvistettu tilaus toimitettu 24.9 ja "seuraavasta erästä" pitäisi riittää lähes +kuukauden verran? No miksipäs ei, jos erä on iso ja tilauksia vähän, mutta tuskin kannattaa vielä kuoharia kylmään laittaa..

Nojoo ihan totta. Mutta voi myös olla että suurin osa tän foorumin käyttäjistä ovat jo oppineet ettei gigantilta kannattaa ostaa yhtään mitään ja siinä tapauksessa emme voi tietää million ovat oikeasti viimeksi toimittaneet :p aina voi toivoa
 
Nyt ku Telia teki temput ja joutuisin muualta tilata niin laskeskelin että mulla ois just sopivasti n.900€ kassassa näytikseen marraskuunpuolella(Telial oli luotto arpa). mutta ai kun katsoo noita 3080 tuffien hintaa niin mistähän pierasen loput 500 tai mallin jota toimitetaan jne kumpa Telia hyvittäis ton tai pitäis arvan tai ihmeitä tapahtuisi hinnastoissa marruskuuhu mennessä.
 
Nyt ku Telia teki temput ja joutuisin muualta tilata niin laskeskelin että mulla ois just sopivasti n.900€ kassassa näytikseen marraskuunpuolella(Telial oli luotto arpa). mutta ai kun katsoo noita 3080 tuffien hintaa niin mistähän pierasen loput 500 tai mallin jota toimitetaan jne kumpa Telia hyvittäis ton tai pitäis arvan tai ihmeitä tapahtuisi hinnastoissa marruskuuhu mennessä.
Eiköhän ne RTX 3080 Ti:t kun tulevat jossainvaiheessa myyntiin niin sellaista katselet vuodenvaihteessa. Täytyy toivoa että nvidia siihen malliin tekee ethernet-limitterin, niin mainaajin käyttöön ei menisi.

^*ethernet...
 
Jimms listannut gaming z trion 3080 malleihin. Oli aikasemmin nollassa saldot, joskin hinta aika ajanmukainen..

Mikä tän gaming Z idea on jos edes X ei saada toimitettua? MSI nyt vitsailee kyllä huolella.
 
Viimeksi muokattu:
Minunkin reklamaation Telia vastavasi samaa

"Hei, kiitos viestistäsi. Pahoittelumme! Globaalin saatavuushaasteen vuoksi, emme pysty tällä hetkellä takaamaan korttien saatavuutta asiakkaillemme. Tilaukset on jouduttu perumaan. Tilanne on yleisesti tiedossa, ja saatavusongelma on olemassa myös muilla jälleenmyyjillä. Tästä johtuen tarjoamme hyvityksenä 50 e lahjakorttia Telian verkkokauppaan. Ilmoitata´han vielä voimassaolevan sähköpostiosoitteesi, jos tämä sopii. "
 
Kaikillehan ne lyö tuo saman viestin. Muut jälleenmyyjät vaan ei peru kauppoja kun ei ole perusteita. Jos asiakas on ostanut ruotteen ja on valmis sitä odottelemaan, niin ei sillon pitäs olla mitään syytä peruuttaa. Ja nyt tarkkana jos Telialle tulee myyntiin ko. Kortteja tai vastaavia, niin silloin on paha moka
 
Kaikillehan ne lyö tuo saman viestin. Muut jälleenmyyjät vaan ei peru kauppoja kun ei ole perusteita. Jos asiakas on ostanut ruotteen ja on valmis sitä odottelemaan, niin ei sillon pitäs olla mitään syytä peruuttaa. Ja nyt tarkkana jos Telialle tulee myyntiin ko. Kortteja tai vastaavia, niin silloin on paha moka
Tuota tarjottua 50euroa ei varmaan voi hyväksyä ennen kuin kkv:n päätös/katsaus tullu? En halua jäädä tyhjin käsinkään kuitenkaan jos tuo Telia pääseekin kuin koiraveräjästä pois jonkun keinon kautta niin oishan se kiva että ainakin sen 50e sitten joutuvat kompensoimaan.. D: EDIT: Niin näyttäs olevan Copy-Paste vastaus ilman että lukevat reklamaatiota.
 
Tuota tarjottua 50euroa ei varmaan voi hyväksyä ennen kuin kkv:n päätös/katsaus tullu? En halua jäädä tyhjin käsinkään kuitenkaan jos tuo Telia pääseekin kuin koiraveräjästä pois jonkun keinon kautta niin oishan se kiva että ainakin sen 50e sitten joutuvat kompensoimaan.. D: EDIT: Niin näyttäs olevan Copy-Paste vastaus ilman että lukevat reklamaatiota.

Käsitykseni mukaan (voin olla väärässäkin) mutta ymmärtäisin että olet tuohon "kompensaatioon" suostunut mikäli hyväksyt tuon ennen KKV:n päätöstä. Asia todennäköisesti katsotaan loppuunkäsitellyksi ja ostaja on kompensaatioon/hyvitykseen suostunut, eli mitä voit tässä lähteä vaatimaan enää? Näyttistä + 50€ lahjakorttia? (Ei taida mennä läpi taitaa olla joko/tai)

Itse tuossa tilanteessa sanoisin että voivat 50€ tunkea poikittain ja toimittaa sovitusti sekä sopimuksen mukaisesti näytönohjaimen. (Vaikka sitten vuonna 2022)

E: ja niinkuin allaoleva viestikin jo totesi, on se _huomattavasti_ halvempaa antaa sinulle 50€ lahjakortti heidän omaan liikkeeseensä kun toimittaa tuo kortti sovitusti ja sovituun hintaan. Todennäköisesti vetoaisivat sovittuun kaupan purkuun kuluttajariitalautakunnassa jos ottaa tuon vastaan.
 
No ei missään nimessä pidä ottaa vastaan. Siinä on se riski että menee mönkään lahjakorttikin, mutta jos sen otat niin silloin homma on sovittuja kauppa peruttu.
Ja kyseessä kun on vielä lahjakortti heidän kauppaan. Varmasti innostaa jokaista tehdä Telian kanssa yhteistyötä.
 
No ei missään nimessä pidä ottaa vastaan. Siinä on se riski että menee mönkään lahjakorttikin, mutta jos sen otat niin silloin homma on sovittuja kauppa peruttu.
Ja kyseessä kun on vielä lahjakortti heidän kauppaan. Varmasti innostaa jokaista tehdä Telian kanssa yhteistyötä.
joo tähän ymmärykseen mäki olin päässy näissä asioissa, hyvä etten ole hyväksynny heidän 50e lahjakorttiaan, pakko tässä kai sitten lähteä kokeilee kkv:n kanssa onnea
 
Mitähän sitten sanon.. varmaa tää kelpaa? "En hyväksy Lahjakortti hyvitystä tilanteesta, katsotaan mitä kuluttajasuojalla on sanottavaa. Kiitos."
 
joo tähän ymmärykseen mäki olin päässy näissä asioissa, hyvä etten ole hyväksynny heidän 50e lahjakorttiaan, pakko tässä kai sitten lähteä kokeilee kkv:n kanssa onnea

Kova kovaa vastaan, vittuako peruuttavat ominpäin tilauksia.
Kaikille jotka asiaa lähtevät riitauttamaan niin pääkylmänä. Jos vain on viitsimistä ja oikeasti tuon kortin haluaa, niin ei tuossa tilanteessa voi hävitäkkään. (Taino voi, "50€" lahjakortin)

3090-kortteja tyytyväisenä myyvät "tulossa" saatavuudella. Voivat tuollaisen antaa kompensaationa samaan hintaan mitä originaali 3080-tilaus? :asif: Näitä kuitenkin saavat, joten eivät voi saatavuusongelmiin tässä vedota.

 
Kirjoita vaikka että. En hyväksy perusteetonta kaupan purkua, enkä ota vastaan tarjoamaanne lahjakorttia. Otan seuraavaksi yhteyttä Kuluttajansuoja asiamieheen, koska tässä kaupan purussa on rikottu lakia.

Tai jotain tuollaista. Kunhan heille tulee selväksi että ovat väärässä.

Ja tietääväthän ne ei ne muuten mitään höpö lahjakortteja tarjoais
 
Kova kovaa vastaan, vittuako peruuttavat ominpäin tilauksia.
Kaikille jotka asiaa lähtevät riitauttamaan niin pääkylmänä. Jos vain on viitsimistä ja oikeasti tuon kortin haluaa, niin ei tuossa tilanteessa voi hävitäkkään. (Taino voi, "50€" lahjakortin)

3090-kortteja tyytyväisenä myyvät "tulossa" saatavuudella. Voivat tuollaisen antaa kompensaationa samaan hintaan mitä originaali 3080-tilaus? :asif: Näitä kuitenkin saavat, joten eivät voi saatavuusongelmiin tässä vedota.


Eihän siinä voi hävitä kun sen erotuksen jos joutuu nyt ostamaan jostain muualta ja jää jonojen hännille. Paska homma
 
Kova kovaa vastaan, vittuako peruuttavat ominpäin tilauksia.
Kaikille jotka asiaa lähtevät riitauttamaan niin pääkylmänä. Jos vain on viitsimistä ja oikeasti tuon kortin haluaa, niin ei tuossa tilanteessa voi hävitäkkään. (Taino voi, "50€" lahjakortin)

3090-kortteja tyytyväisenä myyvät "tulossa" saatavuudella. Voivat tuollaisen antaa kompensaationa samaan hintaan mitä originaali 3080-tilaus? :asif: Näitä kuitenkin saavat, joten eivät voi saatavuusongelmiin tässä vedota.

Jos tää soppa on ilmasta touhua niin kyllä mä sitten riitautan asian korttini kyllä haluan!
 
Itsekkin rustailin vielä tuolla kkv:n sivuilla uudemman reklamaation ja liitin kuvana mukaan viestiin. Vaikka olen Jimssistä joskus juhannuksena tuon saman nyt ehkä saamassakin, niin kyllä tässä pitää ihan oikeuksiensa puolesta taistella. Plus olisipa tuo telian Strix kortti ollut muutaman kympin halvempikin.
 
Ainoa järkevä vaihtoehto mitä kauppias voi tässä tehdä on ottaa ne tappiot vastaan.
1) Tässä tehdään myös voittoja eli turha tässä on kauppiaiden ruikuttaa
2) Jos jonot jättää tyhjentämättä, niin silloin ei synny yhtään mitään. Mekin olemme aina pienen virtuaalisen skumppapullon avanneet, kun jono on tyhjä, sen jälkeen asiakkaat on tyytyväisiä ja mekin saamme myydä tuotetta taas oikeaan hintaan -> Profittia tulee
3) Jos kauppias tarjoaa noin 150 euron tappion välttämiseksi 50 euron lahjakorttia ja sen jälkeen oikeasti myisi samoja kortteja myöhemmin, niin se on mainehaittana paljon suurempi kun ne aika marginaaliset tappiot, jotka korttien toimittamisesta syntyy. Kyllä alviton tappio on about tuota luokkaa eli ei se ole järkyttävä (3080 korteissa, joista isoimmat tappiot syntyy). Hinnat vaan on noussut enemmän, koska aiemmin kannattava kauppa on muuttunut tappiolliseksi ja uusi kauppa pitää olla aiempaakin kannattavampaa ja kaikkeen alvit päälle.

Mä itse uskon, että syksylläkin on vielä haasteita ja kyllä siinä vaiheessa niitä kauppiaita harmittaa, jotka ei edes yritä nyt toimittaa, kun kortteja kokoajan tulee ja niitä ei voi edes julkisesti myydä. Näytönohjaimet on kuitenkin tärkeä sektori komponenttikaupassa.

Eniten tässä harmittaa se, että tietyt näytönohjainvalmistajat toimittavat erittäin vähän kortteja jos ollenkaan laajaan kanavaan eli ei anneta edes mahdollisuutta lunastaa asiakaslupausta. Asukselle tästä isot propsit. He sentäs yrittävät.
 
13.1 01:00 Verkkokaupasta tilattu 3080 Suprim odottaa edelleen tuotetta, eli voisi päätellä että niitä on ostettu 12.1 kymmeniä
 
Tuskin telian mainetta tämmöinen pikkujuttu pilaa tai edes huomaa mitään jos muutamat näytönohjain tilaukset peruttu mutta aika laitonta touhua kyllä.
Uskon että niitä ostajia riittää myöhemminkin telialla ihan tarpeeksi ilman noita peruttuja tilaajia ja heidän varoittelua, jos olisi joku pikkupulju kyseessä niin varmasti aivan eri homma.
 
Juu kyllähän niitä riittää, jos viittasit tuohon viestiini niin pointti olikin siinä, että se nyt säästetty 150€ tulee monen nörtin kohdalla lopulta paljon kalliimmaksi kuin se, että olisivat suosiolla nielleet tappionsa. Eli jo pelkästään liiketoiminnallisesti täysin järjetöntä hommaa. Ehkä siellä on joku laskenut, että todennäköisesti kokonaisuudessaan jäädään voitolle, tai sitten vain oli jonkun bonukset vaarassa ja piti minimoida tappiot äkkiä..
Jotenkin ällistyttävää, miten pihalla jotkut firmat on imagoarvosta. Tällä palstalla on aika hitsin paljon tekniikka-alan vaikuttajia/harrastajia/ammattilaisia. Just sitä porukkaa, jonka taskuihin ei kannattaisi pissiä. Sana leviää. Hattu nousee myös asioita hyvin hoitaneille, se muistetaan myös.

Offtopikista pois. Nyt rtx 3080 suprim x pääsi kiinni koneeseen. Gpu scoressa ekana iltana kaikkien suomen rtx 3080 top 10-sakkiin. Ehkä on ihan hyvä yksilö. Serri kuljetettiin postista himaan jalkatilassa.
 
En uskoa, että Telialle tulee kovin paljon imago haittaa, koska se ei ole mikään ihmisten vakio kauppa ja ihmiset tuntuu ostavan vain sieltä, jos hyvä tarjous tai ei muualta saa. Liittymät otetaan hinnan mukaan myös, mut toki on niitä jotka muistaa koko ikänsä ja ei ikinä asioi, mutta vaikutus vähäinen ja voi myös todeta olisi ne näytönohjain tappiotkin vähäisiä noin isolta yritykseltä.

En myös usko, että kun tai jos kryptot romahtaa, että ois yhtäkkiä alelaari hinnat näyttiksillä, koska kysyntää on edelleen ja pelaajathan oli ne jotka ne isot jonot alunperin julkasussa aiheutti. Toki hetkellisesti voi varmaan saada hieman edullisemmin ja sen jälkeen paluu normaaliin. Tuskin kaupatkaan alkaa hintoja pudottelemaan ennen kuin on ylitarjontaa, eli tää saatavuus ongelma tulee jatkumaan pitkään ja kenties 40xx sarja ja muut kumppanit viivästyy vuodella tai parilla tutusta julkaisu syklistä.

Omaa mutua vain, eli ei tartte faktana ottaa.
 
Jos ette hyväksy 50 lahjakorttia, niin käykää ilmottamassa Telialle ettette hyväksy sitä korvausta vaan vaaditte laitteen toimitusta tai korvaavan tuotteen. Toi Telian tarjous 50 e on vasta asiakaspalvelijan vastaus, siinä ei ole vielä reklamaatiota isommin käsitelty vaan lähinnä automaattivastaus. Minulle ilmoittivat tuon jälkeen että kiitos reklamaatiosta ja ottavat käsittelyyn ja vastaavat joskus. Eli siellä on asiakaspalvelijoille annettu ohjeet, tarjotkaa 50e..
 
Juu kyllähän niitä riittää, jos viittasit tuohon viestiini niin pointti olikin siinä, että se nyt säästetty 150€ tulee monen nörtin kohdalla lopulta paljon kalliimmaksi kuin se, että olisivat suosiolla nielleet tappionsa. Eli jo pelkästään liiketoiminnallisesti täysin järjetöntä hommaa. Ehkä siellä on joku laskenut, että todennäköisesti kokonaisuudessaan jäädään voitolle, tai sitten vain oli jonkun bonukset vaarassa ja piti minimoida tappiot äkkiä..

Itse veikkaan, että peruvat tilaukset koska eivät tunnu näitä tuotteita millään saavan. Ette kai oikeasti luule, että 1,2 MILJARDIN liikevaihdon Teliaa kiinnostaisi oikeasti joku näytönohjaimien nappikauppa ja "tappio"?
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Jos ette hyväksy 50 lahjakorttia, niin käykää ilmottamassa Telialle ettette hyväksy sitä korvausta vaan vaaditte laitteen toimitusta tai korvaavan tuotteen. Toi Telian tarjous 50 e on vasta asiakaspalvelijan vastaus, siinä ei ole vielä reklamaatiota isommin käsitelty vaan lähinnä automaattivastaus. Minulle ilmoittivat tuon jälkeen että kiitos reklamaatiosta ja ottavat käsittelyyn ja vastaavat joskus. Eli siellä on asiakaspalvelijoille annettu ohjeet, tarjotkaa 50e..
Ehdottomasti näin... eli vastataan asiallisesti eikä aleta öykkäröimään heti kuluttajaviranomaisella. Korvaavia tuotteita pitäisi kuitenkin olla ja yleensä parempikin tuote on korvaava.
 
Mikäköhän mahtaa olla noitten 3x ventusten tilanne. Semmosen lapun laitoin vetämään ja jonolla oon edelleen sijalla 1-5. Aiemmin oli -13 j nyt -12, voiko tosiaan muka tulla yhden (1) näytönohjaimen erä. Hinta kuitenkin noussut edellisestä 620€ välipysäkistä 95€ pidemmälle.

Pitää tota varten uus virranlähdekin investoida, niin varmaan soitettava ja lisättävä jälkeenpäin tilaukseen, kun tota tilatessa postimaksu oli 0€.
Säästää ees sen muutaman latin.

Yksi voi hyvin olla noutotilauksen peruutusta, tai todennäköisemmin palautus kerta noiden myynti alkoi kuukausi sitten. Jimmsillä kaikkien tuotteiden postimaksut sisältyvät aina hintaan. Tekee halvemmista tavaroista aika kalliita siellä, mutta se on niiden strategia millä pärjätä reippaasti suurempaa Verkkokauppaa vastaan.

Chatista yleensä saa aspan kiinni jollain 10-30 minuutin odottelulla, riippuen vuorokaudenajasta.


Mikä tän gaming Z idea on jos edes X ei saada toimitettua? MSI nyt vitsailee kyllä huolella.

Kai toi nyt itsestäänselvästi on vaan sitä että saadaan nimellisesti uusi malli, jolloin sitä voidaan myydä ohi vanhojen tilausten.
 
Itse veikkaan, että peruvat tilaukset koska eivät tunnu näitä tuotteita millään saavan. Ette kai oikeasti luule, että 1,2 MILJARDIN liikevaihdon Teliaa kiinnostaisi oikeasti joku näytönohjaimien nappikauppa ja "tappio"?

Teliaa yrityksenä tuskin kiinnostaa. Tietysti aina on mahdollista, että löytyy joku pikkudirikka jonka omat bonukset ovat vaarassa. Näitä tietysti ei paljoa kiinnosta asiakkaan murheet.

Mutta ihan sekin, että pääsevät eroon asiakaspalvelua kuormittavasta ylimääräisestä työstä on validi syy perua tilaukset (yrityksen näkökulmasta).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 431
Viestejä
4 490 821
Jäsenet
74 157
Uusin jäsen
mursu-90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom