Suurin osa miespuolisista kavereistani tosiaan swaippasi joko kaikki oikealle tai pelkän naaman perusteella, mutta itse toimin lyhyen Tinder-urani aikana (ja miehenä) näin:
- kaikki yleisesti hämärät ja botilta haiskahtavat profiilit hylkyyn
- ei kuvaa -> hylkyyn
- ei miellyttäviä kuvia -> hylkyyn
- miellyttäviä kuvia -> ei profiilitekstiä -> hylkyyn
- miellyttäviä kuvia -> heikohko profiiliteksti -> suurin osa hylkyyn
- miellyttäviä kuvia -> hyvä profiiliteksti -> jatkoon.
Näillä spekseillä tuli hylkyyn laitettua n. 80 % profiileista.
Panostin omaan profiiliini jonkin verran, mutta rehellisyyden nimissä olin Tinderin käyttöönottaessa tunne-elämältäni melko sekaisin, joten profiilitekstini saattoi olla osin melko sekava.
Siltikin ilmaisprofiililla matcheja tuli liikaa (eli minun mittapuullani kymmeniä per viikko) ja minua alkoi ahdistaa se, että en millään edes voinut kuvitella keskustelevani kaikille jotain järkeviä ja pysyväni mukana laskuissa siitä kuka on kukakin. Ajattelin, että alan siitä perkaamaan hiljalleen ja tarvittaessa, mutta yllättävän monet naiset olivat myös oma-alotteisia ja se monimutkaisti asioita entisestään.
Aika nopeasti sieltä tosin löytyi sellainen henkilö, että en kokenut enää tarvetta jatkaa Tinderin käyttöä.
Ehdottomasti mielenkiintoinen sovellus ja aion ottaa käyttöön uudelleen, jos tarvetta. Toivottavasti tarvetta ei kuitenkaan tule.