No niin. Vaikka tiesinkin, ettei ole Tinder mua varten niin akateemisesta mielenkiinnosta latasin sen ja pidin profiilia siellä reilun viikon. Maksoin vielä Goldista, jotta näen tykkäykset. Tässä empiirisen kokeen saldoa:
Vaikka olen keski-ikäinen aivan tavallisen näköinen nainen ja profiilissa ilmaisin etten hae irtoseksiä, niin tykkäysten määrä oli pökerryttävä. Ensimmäisinä tunteina sata meni rikki nopeasti ja lisää tuli koko ajan. Suurimman osan ajasta pidin profiilin piilossa ja vaihdoin näkyväksi vain kun selasin itse sovellusta. Kaikkiaan reilussa viikossa tuli varmasti lähemmäs 1000 tykkäystä. Ja siis korostan: olen tämän ketjun perusteella varmaan tasoa 2/5 ja monelle jo ikäni puolesta ehdoton ei. Puheet naisten saamasta huomiovyörystä eivät siis ole tuulesta temmattuja ja selittävät varmasti paljon sitä, miksi naiset toimivat Tinderissä siten kuin toimivat. Suurin osa miesten profiileista on aika... Noh, mitäänsanomattomia eikä erotu massasta.
Miehet jotka tykkäsivät olivat ns. kaikentasoisia, toki ihan tavallisia tietysti eniten. Tuli vaikutelma, että miehet tosiaan swaippaa ihan kaikki oikealle - ihan sama mitä mun profiilissa luki ja oliko profiilien perusteella mitään yhteistä. Tämä oli oikeastaan aika ärsyttävää.
Itse vetelin vasuriin kaikki tekstittömät profiilit, samoin kaikki kuvattomat tai nimettömät. Ei voi olla liian iso vaiva kertoa itsestä jotain edes muutamalla sanalla. Törmäsin paljon myös profiileihin, joissa ikä oli selvästi valehdeltu alakanttiin
Punttisalia/liikuntaa ei kannata mainostaa harrastuksena jos sitä ei oikeasti harrasta ja se näkyy. Ei me kaikki naiset edellytetä trimmattua kroppaa. Itse swaippasin vasuriin kaikki profiilit, joissa punttis on mainittu ekana harrastuksena tai profiilista löytyi yksikin salipullistelukuva.
Kannattaa siis miettiä, mikä sun kohderyhmä oikeasti on. Jos urheilu/kuntoilu ei ole aidosti sun juttu ja sua ensisijaisesti määrittävä asia, niin ehkä ei ole pakko sitä urheilullisuutta puoliväkisin korostaakaan? Tuntui että 90% profiiliinsa jotain kirjoittaneista, edes niitä emojeja, oli mielenkiinnon kohteiden osalta toistensa kopioita.
Samaa kategoriaa punttisalin esiintuomisen kanssa on kuvat paljaasta kropasta. Jos haluat antaa vaikutelman, että olet wt ja etsit pelkkää seksiä niin laita ihmeessä suttuinen peiliselfie paljaasta keskivartalosta. Jos hakusessa on jotain muuta niin älä saatana
Sitten ne aurinkolasikuvat. Joo yksi on ihan fine jos haluaa näyttää coolilta alistajat päässä, mutta jos sulla on joka kuvassa isot arskat niin herää epäilys että häpeät naamaasi. Vasuriin menee.
Vanhat ja/tai suttuiset kuvat. Sama kuin yllä; herättää epäilyksiä -> vasuriin. Kerro ainakin jos joku kuva on vuosia vanha ja pistä joukkoon joku tuorekin.
Epätoivoa ("ihanan nallekarhun kainalo vapaana just sulle") tai negatiivisuutta ("jos oot sitä tai tätä niin swaippaa vaan vasuriin") huokuvat tekstit. Joo ei herätä mitään positiivisia fiboja.
Selvästi muualta kopioidut mukanokkelat tekstit vailla informaatioarvoa
Ole mieluummin oma itsesi. Paitsi jos olet tosi outo. Oudot profiilit menee vasuriin, mutta ehkä etsitkin sitä yhtä uniikkia lumihiutaletta (spoiler alert: tuskin löydät Tinderistä).
Koska olen kranttu, myös elämänkoululaiset ja kirjoitustaidottomat meni vasuriin. Jos haluat fiksun naisen niin sun pitäisi antaa itsestäsikin sellainen vaikutelma ja kirjoittaa esim. yhdyssanat oikein. Tämä voi tuntua hiusten halkomiselta, mutta jos naisella on ne 1000 tykkäystä siellä jonossa niin yllättävätkin asiat alkaa saada painoarvoa, kun karsintaa tehdään vain muutamien kuvien ja sanojen perusteella.