Ei se riitä. Olisin onnesta soikeena jos riittäis, silloinhan mitään ongelmaa ei olis, senkus ottas jonosta sen seuraavan kivan, mutta ei.riittääkö joku miellyttävä yhdessäolo, samanlainen huumorintaju tms.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei se riitä. Olisin onnesta soikeena jos riittäis, silloinhan mitään ongelmaa ei olis, senkus ottas jonosta sen seuraavan kivan, mutta ei.riittääkö joku miellyttävä yhdessäolo, samanlainen huumorintaju tms.
Joo.. kyllä kai siinä kai jotain enemmän pitää (ainakin alkuun) olla, muuten olisi lähinnä ystävyyttä tai jotain vastaavaa. No ei se ystävyys eduilla ole paha kai sekään, tyhjää parempiEi se riitä. Olisin onnesta soikeena jos riittäis, silloinhan mitään ongelmaa ei olis, senkus ottas jonosta sen seuraavan kivan, mutta ei.
Onko se synkkaus perhosia vatsassa, sukat pyörii jaloissa jne kemiaa vai riittääkö joku miellyttävä yhdessäolo, samanlainen huumorintaju tms. Ei se huuma kai kuitenkaan kestä vuotta paria pidempään, oliko tota jopa ihan tutkittukin.
Ei, vaan sitä että ymmärtää toisen ajattelua. Ns. samalla aaltopituudella oleminen.

Ensimmäinen virke on ihan leffakamaa. Varmaan ne, jotka odottavat elämänsä olevan elokuvaa, odottavat tällaista. Suurin osa aikuisista ihmisistä ei.Ymmärrän tuon aaltopituuden jotenkin niin, että tietää jo suunnilleen mitä toinen ajattelee jostain asiasta tai miten päättää lauseen tms? Pitääkö se olla heti vai voiko aaltopituudelle päästä kun oppii tuntemaan paremmin.. siis onko tämä se kemia mitä joko on tai ei ole mikä ratkaisee jatkon.
Lisäys: tuli vielä mieleen: aaltopituus on ehkä tällaista ääneen lausumatonta samalla tavalla asioiden ymmärtämistä/tuntemista?
Jos noin niin todennäköisyys kumppanin löytymiseen on olematon.Olla samalla aallonpituudella on itselleni aina tarkoittanut että molemmat osapuolet ajattelee asioista samalla tavalla.
Ei tietenkään 100% tarvi olla toisen klooni ajatuksiltaan mutta sellaisista, joista on hyvä ajatella samoin (lapsiluku, asuinmuoto, mennäänkö naimisiin vai ei, mitkä asiat on tärkeitä ja mitkä vähemmän jne)Jos noin niin todennäköisyys kumppanin löytymiseen on olematon.
Ymmärrän tuon aaltopituuden jotenkin niin, että tietää jo suunnilleen mitä toinen ajattelee jostain asiasta tai miten päättää lauseen tms? Pitääkö se olla heti vai voiko aaltopituudelle päästä kun oppii tuntemaan paremmin.. siis onko tämä se kemia mitä joko on tai ei ole mikä ratkaisee jatkon.
Lisäys: tuli vielä mieleen: aaltopituus on ehkä tällaista ääneen lausumatonta samalla tavalla asioiden ymmärtämistä/tuntemista?
Komppaan @wanderer_ ia. Minusta samalla aaltopituudella oleminen on enemmän kuin vain @gramma n luettelemista suurista linjoista samaa mieltä olemista, mutta vähemmän kuin jotain mystistä toisen lauseen päättämistä ja aivan kaikesta samalla tavalla ajattelemista. Aika paljon kyse on myös halusta ymmärtää toista ja kunnioittaa toisen ajattelua ja mielipiteitä silloinkin, kun ne eroavat omista.Näköjään ihmisillä erilaisia näkemyksiä siitä, mitä "samalla aallonpituudella oleminen" tarkoittaa.
Ehkä lievemmässä mielessä jotain tuollaista, kun sanoit. Tottahan tuohon vaikuttaa aika, moni on varmaan tuntenut vanhoja pariskuntia, joissa ihan oikeasti toinen päättää toisen aloittamat lauseet. Mutta jonkinlaista samantyyppistä älyä ja ajattelun tapaa tuolla tarkoitan myös. Sitä, että jokaista asiaa ei tarvitse selittää rautalangasta vääntäen. Minusta samalla aallonpituudella oleminen ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikesta oltaisiin samaa mieltä. Mutta se voi helpottaa ymmärtämään, miksi toinen on eri mieltä.
Näköjään ihmisillä erilaisia näkemyksiä siitä, mitä "samalla aallonpituudella oleminen" tarkoittaa.
Ehkä lievemmässä mielessä jotain tuollaista, kun sanoit. Tottahan tuohon vaikuttaa aika, moni on varmaan tuntenut vanhoja pariskuntia, joissa ihan oikeasti toinen päättää toisen aloittamat lauseet. Mutta jonkinlaista samantyyppistä älyä ja ajattelun tapaa tuolla tarkoitan myös. Sitä, että jokaista asiaa ei tarvitse selittää rautalangasta vääntäen. Minusta samalla aallonpituudella oleminen ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikesta oltaisiin samaa mieltä. Mutta se voi helpottaa ymmärtämään, miksi toinen on eri mieltä.
Komppaan @wanderer_ ia. Minusta samalla aaltopituudella oleminen on enemmän kuin vain @gramma n luettelemista suurista linjoista samaa mieltä olemista, mutta vähemmän kuin jotain mystistä toisen lauseen päättämistä ja aivan kaikesta samalla tavalla ajattelemista. Aika paljon kyse on myös halusta ymmärtää toista ja kunnioittaa toisen ajattelua ja mielipiteitä silloinkin, kun ne eroavat omista.

Vaikea sanoa kun itse olen sellainen kaikkien kaveri tyyppinen extrovertti joka tulee 99% ihmisistä kanssa toimeenOnko "samalla aallonpituudella" olevia siis hankala löytää nimenomaan miehistä, vai onko esim. kaverisuhteissa myös sama haaste, että useimmat naiset on selvästi "eri aallonpituudella"?
Mietin vähän samaa kuin @VanhaVihtahousu, en silleen ehkä odota tai kaipaa ihan noin tarkkaa yhteensopivuutta kuin mitä te haette.
No tähän minäkin pystyn melkein minkälaisen ihmisen hyvänsä kanssa. En silti haluaisi jakaa elämääni kenen tahansa kanssa.Itselle samalla aaltopituudella oleminen on ehkä enemmänkin sitä että tullaan hyvin juttuun ja kommunikointi ei ole väkinäistä. Toki myös sitä että jaetaan samoja arvoja.
Itse olen niin sopeutuvainen joten ei nyt varsinaisesti väliä onko vihervassari vai persu jos tosiaan osaa näkemyksensä perustella jollain tavalla.
Mutta siis ennen kaikkea sitä että pystytään puhumaan kaikesta, juttu luistaa eikä tarvi esittää mitään miellyttääkseen toista.
Juu, tokihan meitä on moneen junaan ja itselläkin ne kynnyskysymykset löytyy. Ei tarkoita sitä ettenkö omaisi mielipiteitä.No tähän minäkin pystyn melkein minkälaisen ihmisen hyvänsä kanssa. En silti haluaisi jakaa elämääni kenen tahansa kanssa.
Olisit nyt edes lukenut ton jutun. Tartunnat ovat yhä useammin oireettomia tai vähäoireisia. Jostain kumman syystä naiset, nuoretkin, käyvät edelleen useammin testeissä tai ylipäätään lääkärin pakeilla värkkeihinsä liittyen.Tästä on ollut ennenkin puhetta, mutta tippuritilastot kertoo taas siitä, että nuoret naiset on tekemisissä rattomiesten (chad on nykyaikaisempi termi) kanssa, ja tällä tavalla saavat tehokkaasti tauteja itselleen verrattuna tavallisiin nuoriin miehiin.
Nuorilla naisilla on yli kaksi kertaa enemmän tippuria kuin nuorilla miehillä (vuonna 2023)...
Hypoteesi kuuluu, että sama pätee muihinkin sukupuolitauteihin.
![]()
Seksitaudit ennätyksellisessä kasvussa – erityisesti nuorten naisten tippuritartunnat lisääntyneet
Seksitautitartuntojen määrässä tehtiin viime vuonna Suomessa ennätys. Alkuvuoden tartuntamäärät ovat edelleen korkealla. Erityisen huolestuttavana asiantuntija pitää tippuritartuntojen voimakasta nousua.yle.fi
![]()
Jutussa ei sanottu, että naiset kävisivät enemmän testeissä. Jos sulla on olemassa väitteellesi lähde, niin anna palaa.Olisit nyt edes lukenut ton jutun. Tartunnat ovat yhä useammin oireettomia tai vähäoireisia. Jostain kumman syystä naiset, nuoretkin, käyvät edelleen useammin testeissä tai ylipäätään lääkärin pakeilla värkkeihinsä liittyen.
Mutta toki se on kiva rakennella teorioita mitkä tukevat omia valmiiksi asetettuja hypoteeseja.
Naiset käyttävät miehiä enemmän terveydenhuollon palveluja, 10 syytäJutussa ei sanottu, että naiset kävisivät enemmän testeissä. Jos sulla on olemassa väitteellesi lähde, niin anna palaa.
Gynekologilla tms. käyminen ei tarkoita, että otettaisiin sukupuolitautitestejä. Toisekseen aika harva teinityttö varmaan edes käy.
Pitää se nyt varmaan tännekin kertoa. Ekat treffit takana ja pallo heitettiin mulle mitä treffeillä tehdään. Lisäksi vaatimus oli että pitää yllättää. No vein cartingia ajamaan ja tykkäs. Omista aikataulu syistä seuraava treffi joskus viikon päästä pakohuoneeseen. Eka matchi, eka treffi ja näyttää jatkuvan.
Oon kuullut, että hyvistä miehistä on pulaa. Ole siis hyvä mies. Ei kummosia luulis vaativan. Tietysti on hyvistä naisistakin pulaa. Mutta voi nainen hyvä olla vähän aikaa. sitten sen oppii tuntemaan.
Palataan tähän vielä sen verran, että hyvistä miehistä nimenomaan EI ole pulaa. Naisten ongelma on vain ylipäätään löytää ketään, josta he kykenevät syttymään, tai jonka kanssa he kykenevät kokemaan syvää henkistä yhteyttä.
En viittaa keskustelijoihin, mutta erityisen iso ongelma tämä on naisille, joilla on taipumusta syttyä ns. urpoista. Ilmeisesti naiset saavat usein todella kovia kicksejä kun mainittu harvinaislaatuinen syttyminen tai syvä henkinen yhteys tapahtuu. Tuloksena he ovat valmiita katselemaan mieheltä ihan ihmeellisiä asioita, tai käyttämään hämmentäviä määriä aikaa ja vaivaa epätoivoisiin yrityksiin saada mies parantamaan tapansa. Ulkoapäin tätä on vaikea käsittää, kun periaatteessa valinnanvaraa on vaikka kuin - he eivät vain pysty käyttämään sitä, ja ottamaan jonosta ketä tahansa ihan hyvää miestä.
Varmaan ehjät on onnellisesti avioliitoissa/suhteissaan.
Ei ole olemassa mitään yhtä oikeaa, salaista reseptiä, vaan jokaisen pitää itse löytää se oma resepti.Tänne kannattaisi listata asioita, miten miehen tulee treffeillä toimia, millaisia juttuja kertoa, mikä on se salainen resepti miten ehdottaa jatkoja tai miten naisen kiinnostus luodaan. jne. Nyt tämä keskustelu kiertää kehää. Ihan kivaksi haukkuminen on pahinta mihin nainen voi treffit kiteyttää ja on suora potku munille. Miehille pääosin kelpaa esim. tinder seksi ja kevyempi tapailu ok tyypin kanssa, mutta parisuhteeseen vaaditaan muutakin. Naisissa on harvassa ne, jotka "antautuu" mukavalle ja hyväkäytöksiselle kohtuullisen hyvännäköisellekään miehelle. Siihen pitää miehen opetella ne poppakonstit, nauramaan saamiset ja muut höyhenten pörhistelyt ja soidinmenot? Ugh?
Edit...olen omien kokemuksieni mukaan eri mieltä että ne salikuvamiehet ja muut hyväkroppaiset, pitkät ja tummat adonikset vie naiset. Ne vie ne humalaiset baarista ja salikuvanaiset. Parhaiten pärjää miehet joilla on hauskat jutut, tarinoita kerrottavana ja nainen haluaa kuulla lisää.
Mä olen ollut aika hyvä puhumaan naiselta jalat alta jo etukäteen, silloin kun sellainen nainen kohdalle sattuu, jonka kanssa tällainen peli vetelee. Jos toisella ei ole minkäänlaista flirttiä silmäkulmassa, niin ei siitä sitten mitään tule, enkä mä jaksa sellaiseen savottaan yleensä edes ryhtyä.
Kai tuossa pitää osata jotenkin erottautua (hyvällä tavalla humoristisesti vaikka), heittäytyä juttuun/laittaa itsensä likoon meni syteen tai saveen. Olla kiinnostunut mutta ei liian jne. On kai näitä käyty läpi.. Saada juttu luistamaan jo netissä/tinderissä jne ja jatkaa siitä/samalla linjalla sitten livenä. Toki livenä voi tyssätä hyvinkin netissä sujunut juttu joten suht nopeasti siihen tapaamiseen.Tänne kannattaisi listata asioita, miten miehen tulee treffeillä toimia, millaisia juttuja kertoa, mikä on se salainen resepti miten ehdottaa jatkoja tai miten naisen kiinnostus luodaan. jne. Nyt tämä keskustelu kiertää kehää. Ihan kivaksi haukkuminen on pahinta mihin nainen voi treffit kiteyttää ja on suora potku munille. Miehille pääosin kelpaa esim. tinder seksi ja kevyempi tapailu ok tyypin kanssa, mutta parisuhteeseen vaaditaan muutakin. Naisissa on harvassa ne, jotka "antautuu" mukavalle ja hyväkäytöksiselle kohtuullisen hyvännäköisellekään miehelle. Siihen pitää miehen opetella ne poppakonstit, nauramaan saamiset ja muut höyhenten pörhistelyt ja soidinmenot? Ugh?
Edit...olen omien kokemuksieni mukaan eri mieltä että ne salikuvamiehet ja muut hyväkroppaiset, pitkät ja tummat adonikset vie naiset. Ne vie ne humalaiset baarista ja salikuvanaiset. Parhaiten pärjää miehet joilla on hauskat jutut, tarinoita kerrottavana ja nainen haluaa kuulla lisää.
Vien keskustelua kevyen seksuaaliseen suuntaan tai myöhemmin reippaastikin seksuaaliseen, jos toinen on leikissä mukana. Mutta se tosiaan vaatii tietynlaisen naisen.Esimerkkejä? Se jos on omasta mielestään puhumalla pärjännyt, ei kerro vielä mitään. Yleisellä tasolla näissä asioissa kenenkään jutut että saan naista helposti ei tuo mitään lisäarvoa ilman esimerkkiä.
Vien keskustelua kevyen seksuaaliseen suuntaan tai myöhemmin reippaastikin seksuaaliseen, jos toinen on leikissä mukana. Mutta se tosiaan vaatii tietynlaisen naisen.
Mulla kaikki suhteet on alkaneet seksin kautta, more or less, joten mihinkäs koira karvoistaan pääsee ja sillä mennään mihin on totuttu.Jos haluaa vaan kerran seksiä niin varmaan noin, mutta jos haluaa parisuhdetta niin varmaan kannattaa välttää ekalla tapaamisella turhan seksuaalista keskustelua...
Mulla kaikki suhteet on alkaneet seksin kautta, more or less, joten mihinkäs koira karvoistaan pääsee ja sillä mennään mihin on totuttu.
Miehethän tosiaan ei syty pinnallisista urpoista, se parru sykkii ainoastaan syvällisille ajattelijoille (ei vihervas. huom!)

Mutta sehän ei ole toiminut parisuhdemielessä?
Ei fiksut naiset lähde tuollaiseen. Elleivät todella halua vain seksiä. Eivätkä välttämättä sittenkään. Esim. itse kokisin seksuaaliset viestit tuntemattomalta vastenmielisinä.
edit.- tää oli sellanen limainen 55v setämies, jolle olin päättänyt antaa mahdollisuuden koska oli omasta mielestään niin nuorekas ja rento. 
Mä olin jutellut ihan asiallisin viestein pari päivää ja olin menossa ihan kahville (parisuhdemielessä) tyypin kanssa, joka sitten yhtäkkii päättikin alkaa täysin tyhjästä kysellä onko mulla isot tissit ja olenko posliini.
Hyi hemmetti.edit.- tää oli sellanen limainen 55v setämies, jolle olin päättänyt antaa mahdollisuuden koska oli omasta mielestään niin nuorekas ja rento.
Sen sijaan jos juttelun aloittaa jo sillä seksikulmalla, niin asia on eri. Silloin ollaan samalla aaltopituudella jo alusta asti.
No jos se on 32v ja sen tinderissä lukee "short term fun"Mulle asia ei ole nyt ajankohtainen, kun en ole sinkku, mutta muistellessa joitain kokemuksia aiemmasta elämästä... mulla menee fiilikset hyvänkin oloisesta tyypistä, jos se lähtee harrastamaan jotain seksipuhetta tai "flirttiä" jossa vihjaillaan jotain seksin suuntaan. Tuntuu vaan niin mauttomalta ja kiusalliselta. (Vissiin kaikki naiset ei kuitenkaan ole tällaisia, joskus luulin että ovat?)
No jos se on 32v ja sen tinderissä lukee "short term fun"niin silloin peli on minusta ihan selvä heti kärkeen, että ei olla mitään parisuhdetta tässä hakemassa vaan jotain ihan muuta. Ja se on ok, ja käy mulle ihan hyvin myös.
Mielummin oon yksin kuin jonkun kanssa ilman sitä maagista yhteyttä. Näin se vaan on.Kyllä tämä henkisen yhteyden vaatimus tuntuu aika varmalta reseptiltä yksinäisyyteen.. kuvassa ratkaisu sinkkuus/syntyvyysongelmiin. terveisin prismalenkkarimies
![]()
Joskus treffikumppani yllättää ja näköjään Markkukin voi ihastua jälleen.
Toivottavasti tää jatkuu. Jäitä hattuun!
En sen enempää kerro tässä kohtaa![]()
Mulle asia ei ole nyt ajankohtainen, kun en ole sinkku, mutta muistellessa joitain kokemuksia aiemmasta elämästä... mulla menee fiilikset hyvänkin oloisesta tyypistä, jos se lähtee harrastamaan jotain seksipuhetta tai "flirttiä" jossa vihjaillaan jotain seksin suuntaan. Tuntuu vaan niin mauttomalta ja kiusalliselta. (Vissiin kaikki naiset ei kuitenkaan ole tällaisia, joskus luulin että ovat?) Sitten on eri asia, jos tunnetaan jo paremmin eli tyyliin ollaan parisuhteessa.
Yleensäkään ns. flirttailu ei ole yhtään oma juttu. Kivempi jutella vaan ihan normaalisti, kyllä siitä huomaa jos on yhtään samalla aaltopituudella.
Parasta on olla "oma itsensä" ja tarkoitan tällä sitä, että on täysin sujut itsensä kanssa ilman traumoja tai "estoja". Reilusti suurin osa ihmisistä kantaa mukanaan jotain.
Kun pääsee vapaaksi kaikesta eikä pelkää kuolemaa tai mitää, nauttii vaan juuri tästä hetkestä ilman ahdistusta, huolia tai muutakaan.
Voi päästä ineen juuri siihen minkälainen itse olet.
Ja se riittää naisen kanssa.

Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.