En tiedä olenko kyyninen vai pakoilenko riskinottoa, vai olenko pelkästään pragmaattinen, mutta mä en halua enää kokea rakastumisen huumaa. En kaipaa sen enempää positiivisia kuin negatiivisiakaan parisuhteeseen liittyviä tunteita. Minäkin olen herkkä ja tunnen voimakkaasti, ja ilmeisesti siitä johtuen tykkään ja arvostan tällaista tasaista elämää ilman suuria romanttisia tunteita. Minulle tavallinen arkikin kuitenkin tarjoilee monenlaisia tunteita. Välitän paljon läheisistäni ja lemmikeistäni, arvostan korkealle arjen pienet ilot, ja myös liikutun herkästi. Ei ole tarvetta enää tämän kaiken lisäksi romanttisille tunteille, tai seurustelun alkuhuuman pupuiluhimolle. Olen kiitollinen siitä, että olen niitäkin asioita saanut elämässäni kokea, mutten kaipaa niitä enää. Elämän tasaisuus ja yllätyksettömyys on vaan kaiken kokemani jälkeen niin ihanaa
Te jotka ette tunne voimakkaasti jäätte paljosta paitsi, mutta samalla myös säästytte paljolta. Joskus ajattelen, että elämä vähemmän herkkänä olisi varmasti helpompaa, mutta toisaalta en olisi sitten lainkaan minä. Mutta ehkä tämä nykyinen elämäntapani on vähän sellaista vähemmän herkän persoonan larppaamista