Nettitreffit + Tinder

Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
119
Ihan hyvä yrityshän tuo on, mutta kyllähän sen moni tietää miten lopuksi monelle käy kun lähdetään kemialla lentoon :rofl:
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ei ole mitään "kemiaa". Se on vain hölynpöly-termi sille, että ihastuttaako toinen vai ei ja haluaako toisen kanssa olla vastaisuudessakin tekemisisssä parisuhdemielessä.

Sitten on ne systeemit, joissa on sovitut avioliitot yms. paskaa ettei kukaan vahingossa ihastu ulkonäköön, älyyn, huumorintajuun tai muuhun "pinnalliseen" turhuuteen :rolleyes:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
219
No, jokainen valitsee omilla kriteereillään. Et sinä tuossa mitään menettänyt, eikä siihen kannata jäädä kiinni. Syyllä ei ole väliä ja se ei johdu sinusta. Uutta matoa koukkuun vain. Ei yhden deitin ja muutaman tunnin tekstittelyn jälkeen kuitenkaan olla kiintyneitä vielä millään tavalla.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Ei yhden deitin ja muutaman tunnin tekstittelyn jälkeen kuitenkaan olla kiintyneitä vielä millään tavalla.
Ja siinä vaiheessa nyt nimenomaan ei pitäisi odottaakaan mitään muuta kuin "pinnallisen" kiinnostuksen heränneen. Mitä ikinä se syvempi sitten onkaan tässä tapauksessa kun huumorintaju, äly, sosiaalinen pääoma jne menee "pinnallisuuksiin"...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
219
Ja siinä vaiheessa nyt nimenomaan ei pitäisi odottaakaan mitään muuta kuin "pinnallisen" kiinnostuksen heränneen. Mitä ikinä se syvempi sitten onkaan tässä tapauksessa kun huumorintaju, äly, sosiaalinen pääoma jne menee "pinnallisuuksiin"...
Juu, toisaalta itse uskon ainakin siihen, että ihastus voi herätä myöhemminkin ja pinnalliset tekijät eivät loppupeleissä pitkissä suhteissa ole niin tärkeitä. Mutta ehkä haussa on ollut vaan joku tietyllä tavalla erilainen ihminen, itsensä pakottaminen kun ei kuitenkaan tule koskaan toimimaan. Ei ole kovin kivaa tapailla ihmistä, joka ei ole pelissä täysillä mukana. Pahinta mitä näissä voi tehdä, on ottaa itseensä. Online-deittailu on raakaa peliä. Seuraavaan tilanteeseen vaan. Kokemuksia. Kasvattaa ihmistä :)
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 415
Taidanpa kirjoittaa kerrankin positiivisella mielellä tähän ketjuun :)
Taas tuli kokeiltua tinderiä vaihteeksi hieman aktiivisemmin ja en tiedä mitä tein nyt toisin kkuin aiemmin, mutta ihan muutaman keskustelunavauksenkin olen naisilta saanut.Kerran kävin treffeillä mukavan naisen kanssa ja jo toiset treffit sovittuna (saman kanssa). On jopa korkeakoulutettu (jotka keskimäärin tuntuvat lopettavan juttelun seinään kun ammattini paljastuu). Ehkä se kuuluisa sokea kanakin aina välillä jyvän löytää:btooth:

edit. ajatuksenvirtaa siistitty :D
 
Liittynyt
16.12.2017
Viestejä
17
Mutta kun ei kukaan edes kysy omistanko asuntoa. kun naama on tällainen niin ei väliä vaikka omistaisin mitä.

Tietty jos laittaisi Tinderiin oman kuvan sijalle palkkakuitin ja kertoisi että merenrata tontti Hesassa niin ehkä tämäkin peikko saisi pillua.
Mitä tapahtuisi jos sulle laitettaisiin täydellisesti sopivat vaatteet, tukka, parta yms. kuntoon, ruokavalio täydelliseksi, sopivalla liikunnalla kroppa kuntoon. Siihen lisäksi harjottelisit sosiaaliset taidot kuntoon ja poistaisit sosiaalisia rajoitteita? Olisiko kasvojen luuston rakenteella enää paljoakaan merkitystä? Noi mainitsemani asiat voi nimittäin tehdä kuka vaan, jos niin päättää. Koitas piruuttas ja tuu sitten raportoimaan!
 

emagdnim

dnimretsam
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 405
Mitä tapahtuisi jos sulle laitettaisiin täydellisesti sopivat vaatteet, tukka, parta yms. kuntoon, ruokavalio täydelliseksi, sopivalla liikunnalla kroppa kuntoon. Siihen lisäksi harjottelisit sosiaaliset taidot kuntoon ja poistaisit sosiaalisia rajoitteita? Olisiko kasvojen luuston rakenteella enää paljoakaan merkitystä? Noi mainitsemani asiat voi nimittäin tehdä kuka vaan, jos niin päättää. Koitas piruuttas ja tuu sitten raportoimaan!
Tai sit laittaa se sen palkkakuitin kuvaksi, ku hän meinaa, että sillä heruu :btooth: (varmaan kokeillut jo)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Unohtakaa se tinderi, siinä vaiheessa kun kävi flaksi ja vedin laatikosta factory new lapaset (CS GO) on näitä nättejä naisia alkanut ilmaantumaan steamin puolelle pyytämättäkin!!.

Steamissa niitä huijaritilejä tosiaan riittää, ei tarvita kuin kaikille näkyvä tili niin kaveripyynnöt ovat taattuja :geek:

Ei ole mitään "kemiaa". Se on vain hölynpöly-termi sille, että ihastuttaako toinen vai ei ja haluaako toisen kanssa olla vastaisuudessakin tekemisisssä parisuhdemielessä.

Sitten on ne systeemit, joissa on sovitut avioliitot yms. paskaa ettei kukaan vahingossa ihastu ulkonäköön, älyyn, huumorintajuun tai muuhun "pinnalliseen" turhuuteen :rolleyes:
Ihminen vaistoaa tiedostamattaan toisesta monia asioita jotka vaikuttavat käsitykseen siitä kuinka sopivaksi kumppaniksi toinen mielletään. Pintapuolisesti joku kandidaatti voi olla täysi 10 mutta jos sanaton viestintä kertoo asioita jotka yleisesti tulkitaan negatiivisesti niin kyseisen henkilön seksuaalinen menestys voi olla huonompi kuin voisi olettaa. Feromonien vaikutusta yksilöiden geneettiseen yhteensopivuuteen ollaan vasta tutkimassa, mutta ns. paitojen haistelutestit ovat olleet toiveikkaita :). Sitten on tietysti se henkinen puolikin, sama aaltopituus eli yhteiset kiinnostuksen kohteet ja sama älykkyyden taso jne. Noita asioita yhdessä voidaan kutsua juuri kemiaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.08.2018
Viestejä
676
Jep, eli juurikin sitä pinnallista.
Jos mä olisin yksinvaltias niin määräisin että kaikkien naisten täytyy käydä murojen kanssa vähintään 10:llä deitillä vaikkei kiinnostaisi paskaakaan (pillua on myös annettava).
Sieltä niitä tunteiden vastakaikuja kaivetaan vaikka lapiolla kunnes akka on kypsä! Jos vuoden koeajan jälkeen ei muro vieläkään sytytä naista niin ehkä tässä tilanteessa suotakoon että nainen saa käydä uuden uroon kanssa treffeillä.

Vai mitä mieltä muut?

Steamissa niitä huijaritilejä tosiaan riittää, ei tarvita kuin kaikille näkyvä tili niin kaveripyynnöt ovat taattuja :geek:

...
Mä itekseni kans naureskelin että mun profiili vois olla tossa hyvin herran kuolattavana :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Jos mä olisin yksinvaltias niin määräisin että kaikkien naisten täytyy käydä murojen kanssa vähintään 10:llä deitillä vaikkei kiinnostaisi paskaakaan (pillua on myös annettava).
Sieltä niitä tunteiden vastakaikuja kaivetaan vaikka lapiolla kunnes akka on kypsä! Jos vuoden koeajan jälkeen ei muro vieläkään sytytä naista niin ehkä tässä tilanteessa suotakoon että nainen saa käydä uuden uroon kanssa treffeillä.

Vai mitä mieltä muut?
Valtion täytyy taata kaikille miehille kumppani (nuori ja neitsyt tietysti!). :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: svk

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Pikemminkin haluaisin kuulla, että mihin sitä sitten pitäisi toisessa ihastua jos nuo luettelemani ovat pinnallisia? Lompsaa en tosin tainnut mainita... :think:
Ihminen ja aivot tekee niin paljon asioita alitajunassa mitä ei oikeasti edes tiedosteta joten turha näitä on miettiä mksi joku sanoo heti ensi tapaamisen jäkeen että ei kiitos ei natsaa.

Itse tein ihan samaa monta kertaa, ihminen oli oikein mukava ja juttu luisti mutta silti joku ei vaan syttynyt ja ainakin mun mielestä on reilua puhaltaa peli heti poikki.
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 061
Mitä tapahtuisi jos sulle laitettaisiin täydellisesti sopivat vaatteet, tukka, parta yms. kuntoon, ruokavalio täydelliseksi, sopivalla liikunnalla kroppa kuntoon. Siihen lisäksi harjottelisit sosiaaliset taidot kuntoon ja poistaisit sosiaalisia rajoitteita? Olisiko kasvojen luuston rakenteella enää paljoakaan merkitystä? Noi mainitsemani asiat voi nimittäin tehdä kuka vaan, jos niin päättää. Koitas piruuttas ja tuu sitten raportoimaan!
Niin ja siis sitten löytäisit sen mallin vartaloisen naisen, jolla on d kupin tissit jotka eivät roiku, tyrkkyperse ja näkyvätvatsalihakset?

Jos et vielä ole ymmärtänyt että ulkoisesti ihmiset näyttää just siltä mitä he ovat. Jos tykkää jostain muusta kuin kehonrakennuksesta, on varmaan ihan turha alkaa sitä harrastamaan vain jotta saisi.. Naisille on näköjään ihan fine alkaa laittamaan niitä "Rakastaa minua sellaisena kuin olen eikä sellaisena kuin minun haluaisi muuttuvan".

Edelleenkään sinä et vissiin tiedä miltä kukin tällä foorumilla näyttää, mitä urheilee ja miten pukeutuu?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 819
Ihminen ja aivot tekee niin paljon asioita alitajunassa mitä ei oikeasti edes tiedosteta joten turha näitä on miettiä mksi joku sanoo heti ensi tapaamisen jäkeen että ei kiitos ei natsaa.

Itse tein ihan samaa monta kertaa, ihminen oli oikein mukava ja juttu luisti mutta silti joku ei vaan syttynyt ja ainakin mun mielestä on reilua puhaltaa peli heti poikki.
Minustakin kannattaa kuunnella tuota omaa sisäistä ääntä, vaikka sille ei aina osaa selitystä sanallisesti etsiä. Tiedostetaan kuitenkin niin monella tasolla ja parinmuodostuksessa ne viisaammat äänet taitavat usein olla siellä tiedostamattoman puolella - sieltä se hankaus tulee ja sitä ei kannata unohtaa. Kun natsaa niin sen huomaa kyllä omassa fiiliksessä.

Siksihän onkin tärkeää, että kokee näitä eri tuntemuksia niin oppii itsestään erottelemaan, milloin mennään lujaa hyvällä tavalla ja milloin mennään metsään. Ihminen tunne itsesi.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Minustakin kannattaa kuunnella tuota omaa sisäistä ääntä, vaikka sille ei aina osaa selitystä sanallisesti etsiä. Tiedostetaan kuitenkin niin monella tasolla ja parinmuodostuksessa ne viisaammat äänet taitavat usein olla siellä tiedostamattoman puolella - sieltä se hankaus tulee ja sitä ei kannata unohtaa. Kun natsaa niin sen huomaa kyllä omassa fiiliksessä.

Siksihän onkin tärkeää, että kokee näitä eri tuntemuksia niin oppii itsestään erottelemaan, milloin mennään lujaa hyvällä tavalla ja milloin mennään metsään. Ihminen tunne itsesi.
Tämä ja tuhannesti tämä, tapailin kymmeniä naisia kun olin sinkkuna ja yhdenkään kohdalla ei tullut sitä fiilistä, kunnes tapasin tämän nykyisen. Vaikka kuinka kuulostaa epäilyttävältä niin kyllä sen huomaa kun joku vain iskee siinä toisessa ja iskee koko ajan.

Ollaan puhuttu asiasta monta kertaa ja ihmetelty että ei ensinnäkään tunneta toisiamme vaikka ollaan asuttu koko elämä ns. parin kilometrin säteellä ja meillä ei ole yhtään yhteisiä kavereita, mutta silti ollaan ihan samanlaisia tietyissä asioissa ja luonteet kohtaa täydellisesti, elämä on ihmeellistä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Niin ja siis sitten löytäisit sen mallin vartaloisen naisen, jolla on d kupin tissit jotka eivät roiku, tyrkkyperse ja näkyvätvatsalihakset?

Jos et vielä ole ymmärtänyt että ulkoisesti ihmiset näyttää just siltä mitä he ovat. Jos tykkää jostain muusta kuin kehonrakennuksesta, on varmaan ihan turha alkaa sitä harrastamaan vain jotta saisi.. Naisille on näköjään ihan fine alkaa laittamaan niitä "Rakastaa minua sellaisena kuin olen eikä sellaisena kuin minun haluaisi muuttuvan".

Edelleenkään sinä et vissiin tiedä miltä kukin tällä foorumilla näyttää, mitä urheilee ja miten pukeutuu?
Mitä muuta tässä vaiheessa enää jaksaa vastata noihin nurinoihin omasta ulkonäöstä johtuvasta incelöinnistä? Ole paras mahdollinen versio itsestäsi tai älä ole. Mutta jos valitat heikosta naismenestyksestä ja syytät ulkonäköäsi niin silloin sille kannattaa tehdä jotain, ehkä jopa parhaansa?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Minustakin kannattaa kuunnella tuota omaa sisäistä ääntä, vaikka sille ei aina osaa selitystä sanallisesti etsiä. Tiedostetaan kuitenkin niin monella tasolla ja parinmuodostuksessa ne viisaammat äänet taitavat usein olla siellä tiedostamattoman puolella - sieltä se hankaus tulee ja sitä ei kannata unohtaa. Kun natsaa niin sen huomaa kyllä omassa fiiliksessä.

Siksihän onkin tärkeää, että kokee näitä eri tuntemuksia niin oppii itsestään erottelemaan, milloin mennään lujaa hyvällä tavalla ja milloin mennään metsään. Ihminen tunne itsesi.
Just näin mutta oma kokemukseni on, että ne sisäiset äänet ja kemiat on lopulta aina olleet puettavissa sanoiksi, usein vaan sellaisiksi, joita ei voi toiselle suoraan sanoa.

Kunnes feromoniteoriat todeksi ja voimakkaasti vaikuttaviksi näytetään :vihellys:
 
Liittynyt
02.08.2018
Viestejä
676
... Jos et vielä ole ymmärtänyt että ulkoisesti ihmiset näyttää just siltä mitä he ovat...
Geenit on semmoisia kuin on, mutta kyllä tuohon ulkonäköön pystyy vaikuttamaan. Henkiset kyvyt ovat varmaan ne tärkeämmät ja vaikea sitä älykkyyttään on buustata tai karismaa kehittää, mutta ei osan noistakaan kehittäminen ihan mahdotonta ole (tietyissä rajoissa). Kun katsoo vaikka tilastosta ylipainoisten osuutta, niin veikkaan että suurempi syy on vain ettei asioille jakseta tehdä mitään.

Voidaan marista siitä että naista ei löyty "naisilla liian kovat kriteerit" ja pelataan CS:ää, vedetään energiajuomaa ja maristaan hiukan lisää.
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 061
En tarkoittanut sitä. Jos sinulle tulee vastaan nainen joka nyt on vaikka 150kg, niin hän tuskin harrastaa ultra maratonia ja syö pelkkää parsakaalia aamiaiseksi?

Hän tuskin löytäisi "unelmiensa miestä" vain laihduttamalla ja juoksemalla, jos se ei ole se mitä hän oikeasti haluaa". Siksi hänenkin varmaan pitäisi miettiä mitkä ovat ne tärkeimmät asiat asiat mitä haluaa eikä yrittää juosta itseään hengiltä vain miellyttääkseen jotain toista.

Tottakai itseensä pystyy vaikuttamaan. Se on vain se kuinka paljon kannattaa olla jotain muuta kun mitän on vain toisen takia...
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tottakai itseensä pystyy vaikuttamaan. Se on vain se kuinka paljon kannattaa olla jotain muuta kun mitän on vain toisen takia...
Vai itsensä takia? Kyllä minä näen panostamisen saadakseni jotain haluamiani asioita panostamisena itseeni ja omaan elämääni.

Muutenkaan mä en oikein ymmärrä, että miten joku kropan kuntoon treenaaminen/laihduttaminen tai siisti kampaus tai vähän pukeutumiseen paneutuminen olisi "olla jotain muuta kuin itsensä". Tietty jos läski on osa luonnettasi niin sitten. Mutta ei treenaamisen seurauksena saatu parempi vartalo ole mitään teeskentelyä tai esittämistä.
 
Liittynyt
02.08.2018
Viestejä
676
Vai itsensä takia? Kyllä minä näen panostamisen saadakseni jotain haluamiani asioita panostamisena itseeni ja omaan elämääni.

Muutenkaan mä en oikein ymmärrä, että miten joku kropan kuntoon treenaaminen/laihduttaminen tai siisti kampaus tai vähän pukeutumiseen paneutuminen olisi "olla jotain muuta kuin itsensä". Tietty jos läski on osa luonnettasi niin sitten. Mutta ei treenaamisen seurauksena saatu parempi vartalo ole mitään teeskentelyä tai esittämistä.
Just samoilla linjoilla. Itseensä kun panostaa ja omaan terveyteensä, niin tottakai tämä muillekin (vaikka sitten naisille, rekryäjille, jne jne.) näkyy.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 556
Muutenkaan mä en oikein ymmärrä, että miten joku kropan kuntoon treenaaminen/laihduttaminen tai siisti kampaus tai vähän pukeutumiseen paneutuminen olisi "olla jotain muuta kuin itsensä". Tietty jos läski on osa luonnettasi niin sitten. Mutta ei treenaamisen seurauksena saatu parempi vartalo ole mitään teeskentelyä tai esittämistä.
Juurikin näin. Tässä on vain yksi mutta ja se on valittaminen. On helpompi olla läski ja valittaa sekä syyllistää muita omasta heikosta tilanteesta, kuin oikeasti tehdä asialle jotain. Syyn vierittäminen toisten niskoille on paljon helpompaa, kuin esimerkiksi olla olematta läski. Ei kukaan synny läskinä, sellaiseksi tullaan huonojen valintojen kautta, jotka ovat vuosia kestäneen huonojen elintapojen tulos.

Kaikki läskejä yleisestikin yhdistää se sama virsi, missä syytetään kaikkia muita omista huonoista valinnoista ja sitten lähdetään kebabille purkaamaan huonoa oloaan. Samalla voidaan vähän haukkua niitä, jotka eivät ole läskejä ja näkevät vaivaa oman itsensä eteen.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 415
Veikkaan, että missasitte Eramaanketun pointin.
Oletan hänen tarkoittaneen, että sen 150kg naisen suuret intohimot elämässä eivät oletettavasti liity liikuntaan. Paino on kysymyksessä toissijainen. Alkamalla "himoliikkujaksi" ilman intohimoa hän tuskin olisi niin onnellinen, että olisi edukseen ja mies joka jakaa naisen todellisia intohimoja ja siten oletettavasti kuuluisi olla ihannemies naiselle tuskin on itsekkään intohimoinen liikkuja. Tekisikö mies joka haluaa himoliikkujanaisen tuon kyseisen naisen onnelliseksi.
Onnellisuus ja itsensä hyväksyntä kantavat melko pitkälle, mutta tietysti ulkoista habitustaan on hyvä kohentaa niillä keinoin kun se on mielekkään vaivan takana.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
219
Minustakin kannattaa kuunnella tuota omaa sisäistä ääntä, vaikka sille ei aina osaa selitystä sanallisesti etsiä. Tiedostetaan kuitenkin niin monella tasolla ja parinmuodostuksessa ne viisaammat äänet taitavat usein olla siellä tiedostamattoman puolella - sieltä se hankaus tulee ja sitä ei kannata unohtaa. Kun natsaa niin sen huomaa kyllä omassa fiiliksessä.

Siksihän onkin tärkeää, että kokee näitä eri tuntemuksia niin oppii itsestään erottelemaan, milloin mennään lujaa hyvällä tavalla ja milloin mennään metsään. Ihminen tunne itsesi.
Tässä on vain se vaara, että ei sisäiset äänet aina ole oikeassa. Monet avioerotkin lähtee siitä, kun omaa onnettomuutta projisoidaan puolisoon, vaikka todellisuus on esimerkiksi työpaikka tai parisuhteen ulkopuoliset puutteet. Toki asiana vähän eri luokkaa, mutta kuvastaa sitä, että oma sisäinen ääni ei välttämättä ole oikeassa. Siitähän sanonta "ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolella" yleensä lähtee.

Vai itsensä takia? Kyllä minä näen panostamisen saadakseni jotain haluamiani asioita panostamisena itseeni ja omaan elämääni.

Muutenkaan mä en oikein ymmärrä, että miten joku kropan kuntoon treenaaminen/laihduttaminen tai siisti kampaus tai vähän pukeutumiseen paneutuminen olisi "olla jotain muuta kuin itsensä". Tietty jos läski on osa luonnettasi niin sitten. Mutta ei treenaamisen seurauksena saatu parempi vartalo ole mitään teeskentelyä tai esittämistä.
Ei kaikki nauti urheilusta tai treenaamisesta. Paskin lähtökohta millekään tekemiselle on se, että asettaa siihen ulkopuolisen vaatimuksen. Treenaan, että naiset pitävät minusta. Luen lääkäriksi, että saan muilta arvostusta. Nämä ovat niitä lähtökohtia, mistä noin yleisesti tavallinen ihminen ajautuu erittäin todennäköisesti epäonnelliseksi sekä katkeroituu. Mutta siinä olen samaa mieltä, että valittaminen asiasta on turhaa. Elämä on pitkälti kompromisseja, eikä voi vaatia liikoja. Valittaminen on ensimmäinen lähtökohta muutokselle - se on se sisäistäminen, että muutosta pitäisi tapahtua. Uhriutuminen on paskin asenne, minkä voi omata. Ylipaino, huonot sosiaaliset taidot, itsevarmuuden puute yms. asiat ovat kuitenkin pitkälti korjattavissa olevia asioita. Jos hoikkana ja timminä olisi helppoa pysyä, ei olisi ylipainoisia. Jos hyvät sosiaaliset taidot olisi helppo saavuttaa, ei olisi introverttejä hissukoita moukkia. Jos yleinen piittaamattomuus muiden mielipiteistä ja näin ollen oman egon turhan suojelun karsiminen olisi helppoa, kukaan ei olisi epäitsevarma. Asiat, joilla maailmassa on suurta merkitystä populaatiotasolla, ovat lähtökohtaisesti vaikeita saavuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mielestäni itsensä kunnossa pitäminen menee näiden ikävää-intohimo akselien ulkopuolelle. Se ei määrittele kiinnostuksia silmissäni vaan itsekunnioitusta ja järkevyyttä. Sivutuotteena se lisää haluttavuutta.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 415
Tässä on vain se vaara, että ei sisäiset äänet aina ole oikeassa. Monet avioerotkin lähtee siitä, kun omaa onnettomuutta projisoidaan puolisoon, vaikka todellisuus on esimerkiksi työpaikka tai parisuhteen ulkopuoliset puutteet. Toki asiana vähän eri luokkaa, mutta kuvastaa sitä, että oma sisäinen ääni ei välttämättä ole oikeassa. Siitähän sanonta "ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolella" yleensä lähtee.



Ei kaikki nauti urheilusta tai treenaamisesta. Paskin lähtökohta millekään tekemiselle on se, että asettaa siihen ulkopuolisen vaatimuksen. Treenaan, että naiset pitävät minusta. Luen lääkäriksi, että saan muilta arvostusta. Nämä ovat niitä lähtökohtia, mistä noin yleisesti tavallinen ihminen ajautuu erittäin todennäköisesti epäonnelliseksi sekä katkeroituu. Mutta siinä olen samaa mieltä, että valittaminen asiasta on turhaa. Elämä on pitkälti kompromisseja, eikä voi vaatia liikoja. Valittaminen on ensimmäinen lähtökohta muutokselle - se on se sisäistäminen, että muutosta pitäisi tapahtua. Uhriutuminen on paskin asenne, minkä voi omata. Ylipaino, huonot sosiaaliset taidot, itsevarmuuden puute yms. asiat ovat kuitenkin pitkälti korjattavissa olevia asioita. Jos hoikkana ja timminä olisi helppoa pysyä, ei olisi ylipainoisia. Jos hyvät sosiaaliset taidot olisivat helppo saavuttaa, ei olisi introverttejä hissukoita. Jos yleinen piittaamattomuus muiden mielipiteistä ja näin ollen oman egon turhan suojelun karsiminen olisi helppoa, kukaan ei olisi epäitsevarma. Asiat, joilla maailmassa on suurta merkitystä populaatiotasolla, ovat lähtökohtaisesti vaikeita saavuttaa.
Maalasin ja alleviivasin tuon kohdan josta olen eri mieltä. Introvertillä ei välttämättä ole huonoja sosiaalisia taitoja tai ole hissukka ainakaan puheliaisuus mielessä, mutta ei hakeudu joukkoihin ja viihtyy yksin. Se on ihan tutkitustikin ominaisuus jolle on melko selkeä perinnöllisyys.
Ennemmin sanoisin ettei moukkia olisi, jos hyvät sosiaaliset taidot olisi helppo saavuttaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
219
Maalasin ja alleviivasin tuon kohdan josta olen eri mieltä. Introvertillä ei välttämättä ole huonoja sosiaalisia taitoja tai ole hissukka ainakaan puheliaisuus mielessä, mutta ei hakeudu joukkoihin ja viihtyy yksin. Se on ihan tutkitustikin ominaisuus jolle on melko selkeä perinnöllisyys.
Ennemmin sanoisisn ettei moukkia olisi, jos hyvät sosiaaliset taidot olisi helppo saavuttaa.
No joo, olet oikeassa. Introvertti on väärä sana. Mutta voin sen omasta kokemuksestani sanoa, että entisenä hissukkana ja esiintymisiä stressaavana henkilönä sain tuon muutettua ja nykyisin pidän esiintymisestä. Se vaati satoja virheitä ja omien tekojen häpeämisiä. Uskon siis, että tuohonkin voi vaikuttaa harjoittelulla eikä kannata uskoutua tuohon geeniperimän määräämään totuuteen absoluuttina. Toki se osaltaan vaikuttaa, niin kuin kaikkeen muuhunkin.

Taitaapi moukkamaisuuskin olla toisaalta osaltaan perimää ;) Ainakin selvää empatiakyvyn puutetta.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 559
Moukkamaisuus on pitkälti käytöstapojen ja etiketin puutetta. Kuka tahansa oppii ne kyllä.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 415
Niinkuin tämä lööpeissä puhuttava maajussi...

Niin varsinainen narsismi on käyttäytymishäiriö joka luetaan sairaudeksi, mutta narsistisia häiritseviä piirteitä voi olla melkoisesti ennen kuin sairausmääritelmään päädytään.
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 061
Veikkaan, että missasitte Eramaanketun pointin.
Oletan hänen tarkoittaneen, että sen 150kg naisen suuret intohimot elämässä eivät oletettavasti liity liikuntaan. Paino on kysymyksessä toissijainen. Alkamalla "himoliikkujaksi" ilman intohimoa hän tuskin olisi niin onnellinen, että olisi edukseen ja mies joka jakaa naisen todellisia intohimoja ja siten oletettavasti kuuluisi olla ihannemies naiselle tuskin on itsekkään intohimoinen liikkuja. Tekisikö mies joka haluaa himoliikkujanaisen tuon kyseisen naisen onnelliseksi.
Onnellisuus ja itsensä hyväksyntä kantavat melko pitkälle, mutta tietysti ulkoista habitustaan on hyvä kohentaa niillä keinoin kun se on mielekkään vaivan takana.
Kiitos ja kumarrus, joku tajusi koko pointin...

Vai itsensä takia? Kyllä minä näen panostamisen saadakseni jotain haluamiani asioita panostamisena itseeni ja omaan elämääni.

Muutenkaan mä en oikein ymmärrä, että miten joku kropan kuntoon treenaaminen/laihduttaminen tai siisti kampaus tai vähän pukeutumiseen paneutuminen olisi "olla jotain muuta kuin itsensä". Tietty jos läski on osa luonnettasi niin sitten. Mutta ei treenaamisen seurauksena saatu parempi vartalo ole mitään teeskentelyä tai esittämistä.
Onneksi olkoon. Minulle on tärkeintä, että panostan asioihin joista pidän ja josta nautin. Enkä etsi sitä mallia vaan samanlaista (arvostaa niitä samoja asioita kuin minä), joten minä en odota, että toinen on esim hoikka tai äärettömän hyväkuntoinen.

Se tuntuu näillä muutamalla tätä threadia lukevalla jurputtimella olevan niin pielessä, että ette edelleenkään tajua, ettette tiedä kanssakeskustelijoista yhtään mitään.. Ilmeisesti kuitenkin täällä kaikki muutkin juoksee yli 3k coopperissa kun on niin paljon varaa arvostella muita?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
219
Se tuntuu näillä muutamalla tätä threadia lukevalla jurputtimella olevan niin pielessä, että ette edelleenkään tajua, ettette tiedä kanssakeskustelijoista yhtään mitään.. Ilmeisesti kuitenkin täällä kaikki muutkin juoksee yli 3k coopperissa kun on niin paljon varaa arvostella muita?
En usko, että kukaan varsinaisesti arvostelee muita. Mutta jos asiaa ajatellaan toisesta näkökulmasta. On kaksi vaihtoehtoa:
  1. joko tekee itsestään parhaimman mahdollisen version, jolla korostaa asioita mitä vastapuoli kumppanistaan hakee
  2. jatkaa samaa mitä tekee nyt, uhriutuu ja valittaa, kun muiden näkökulmat eivät kohtaa omia
Tuo 1. on se, mitä neuvovat yleensä toitottaa. Se johtaa parantuneeseen mahdollisuuteen löytää ihmisiä, jotka kiinnostuvat. Toisaalta vaihtoehto 2. johtaa siihen, että vuoden päästä on erittäin todennäköisesti tismalleen samassa tilanteessa. Toki eksternalisointi toimii erittäin pätevänä itsekuvan suojelun keinona, mutta ratkaisu se ei ole mihinkään. Ainoa henkilö, johon voit suoraan itse vaikuttaa, olet sinä itse.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Kyllä tuo introverttius on ainakin sosiaalisesti haitallisilta osin mahdollista korjata. Itsekin olen töiden puolesta väkisin oppinut olemaan määrätietoisempi ja sosiaalisempi. Tämä puolestaan kääntyy työn ulkopuolella itsevarmuudeksi, epäröimättömyydeksi ja pyrkimykseen viedä hommat loppuun.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
1 415
Kyllä tuo introverttius on ainakin sosiaalisesti haitallisilta osin mahdollista korjata. Itsekin olen töiden puolesta väkisin oppinut olemaan määrätietoisempi ja sosiaalisempi. Tämä puolestaan kääntyy työn ulkopuolella itsevarmuudeksi, epäröimättömyydeksi ja pyrkimykseen viedä hommat loppuun.
Toki introvertti voi pakottautua olemaan sosiaalisempi ja olla hyvinkin itsevarma ja määrätietoinen jopa luonnostaan. Mutta mikäli kyse on intovertista eikä ujoudesta ihminen uupuu niin tehdessään nopeammin ja tarvitsee aikaa palautumiseen. Ihmissuhdepuolella siten voi olla haaste ainakin jos toinen osapuoli on luonnostaan paljon sosiaalista kontaktia ja menoa kaipaava.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 598
@█ █ █ █ █ , Tai miten olisi kolmas vaihtoehto:

3. tekee itsestään parhaimman mahdollisen version, jolla korostaa asioita mitä itse haluaa olla.

Näkisin että tuo olisi tavoiteltavampi vaihtoehto kuin aiemmin mainittu 1. kohta. Se miksi sitten ihmiset eivät tuohon pyri selittyy kaikella mitä ikinä voi keksiä. Todellisia syitä usein ei juurikaan ole (todellisella tarkoitan jotain mikä olisi käytännössä mahdotonta toteuttaa).

Ainakin omalla kohdalla pyrin olemaan ns, optimissa olettamani hyödyn ja panostuksen suhteen, eli suht vaivattomasti varsin ok tilanteessa. Jos en tällaisenaan kelpaa niin olen asian kanssa sujut, sliipattu 'mallipoika' en ole enkä sellaiseksi myöskään halua identifioitua. :)
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 061
En usko, että kukaan varsinaisesti arvostelee muita. Mutta jos asiaa ajatellaan toisesta näkökulmasta. On kaksi vaihtoehtoa:
  1. joko tekee itsestään parhaimman mahdollisen version, jolla korostaa asioita mitä vastapuoli kumppanistaan hakee
  2. jatkaa samaa mitä tekee nyt, uhriutuu ja valittaa, kun muiden näkökulmat eivät kohtaa omia
Tuo 1. on se, mitä neuvovat yleensä toitottaa. Se johtaa parantuneeseen mahdollisuuteen löytää ihmisiä, jotka kiinnostuvat. Toisaalta vaihtoehto 2. johtaa siihen, että vuoden päästä on erittäin todennäköisesti tismalleen samassa tilanteessa. Toki eksternalisointi toimii erittäin pätevänä itsekuvan suojelun keinona, mutta ratkaisu se ei ole mihinkään. Ainoa henkilö, johon voit suoraan itse vaikuttaa, olet sinä itse.
3. Etsiä sellainen henkilö kenen arvosteluasteikon yläpäähän ei kuulu näkyvät vatsalihakset (vain kaksi ylintä erottuu).
Ei etsi itselleen arnoldia. Yksinkertaisesti ihmisellä on vain rajallinen määrä aikaa vuorokaudessa ja vaikka kaikilla on mahdollisuus pysyä "siedettävässä kunnossa" on siitä aika pitkä matka "huippu urheilijaksi" ja edes huippu urheilijoilla ei ole välttämättä näkyviä vatsalihaksia...

Totta, siinä olen samaa mieltä, että jokaisen tulisi tehdä parhaansa ollakseen juuri paras itsensä eikä ruikuttaa yksin himassa miksi kaikki on perseestä.

Pinnalliset ihmiset haluavat pinnallisuuden takia pitää itsestään huolta. Urheilijat, jotta menestyisivät harrastuksessaan josta pitää. Läskit & normaalit eivät juuri koe intohimoa liikunnasta joten ovat vain "laihoja tai lihavia läskejä" kuten suurin osa "hyväkuntoisiksi itseään kuvailevat naiset". Se, että on hoikka ei tee hyväkuntoiseksi ja se, että on hyväkuntoinen ei tee lihaksikkaaksi.

Pinnalliset ihmiset myös pariutuvat pinnallisesti, koska pinnallisuus on niiden listan kärjessä ja kärsivät sitten seuraukset. Voihan siinä lotossakin käydä hyvin..

Huomaa myös, että "me" ei valiteta edelleenkään täällä ettei toosaa saa tai miksi asiat ovat niin kuin ovat. Vaan parempi pinnallinen kansa tulee tarjoamaan vaihtoehtoja x, koska se on heillä "toiminut".

niin, ja tosiaan, pelaanhan minä CS, mutta muut ei kuulu repertuaariini. Mistäs noi ES revit?
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
490
Täällä elää jatkuvasti tämä lynkkaus mieliala, että me ikuiset poikamiehet ollaan laiskoja paskoja CS-jonneja peräkammarin poikia eikä tehdä mitään pukeutumisen ja kroppamme eteen ja itse olemme tähän pillun puutteeseen syyllisiä.

Noh, kerrotaan sitten, käyn säännöllisesti parturissa, pidän huolta pukeutumisesta, juoksen 10km noin 40 minuuttiin. Millään näistä ei ole ollut apua parisuhdemarkkinoilla. Sliippaus ei tepsi, kun naiset ottaa sen söpön resupekan runopojan paijattavaksi.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 819
Kyllä tuo introverttius on ainakin sosiaalisesti haitallisilta osin mahdollista korjata. Itsekin olen töiden puolesta väkisin oppinut olemaan määrätietoisempi ja sosiaalisempi. Tämä puolestaan kääntyy työn ulkopuolella itsevarmuudeksi, epäröimättömyydeksi ja pyrkimykseen viedä hommat loppuun.
Minulla taas oli vuosia sitten erilaisten sosiaalisten tilanteiden pelko jo vähän liian rajoittava tekijä. Jostain löysin innostuksen ja voiman mennä luonto-opaskoulutukseen, jossa jouduin heittäytymään vetämään isojakin ryhmiä erilaisissa liikunta-aktiviteeteissä. Siitä päädyin neljän vuoden ajaksi eräliikkeeseen myyjäksi ja eipä kauaa niin vanhat pelot sekä arkuus jäi taakse. Sosiaalinen varmuus on kyllä huikea tunne sen jälkeen, kun on kärsinyt karmeasta jännityksestä. Joku teatterin improvaatiokurssi voisi olla kova myös tässä, jos vaan saa itsestään sen verran irti, että lähtee kokeilemaan.

Pointtini kuitenkin lyhyesti, että paljon sitä voi itseään parantaa, jos todella haluaa ja tilanne oikeasti vaatii. Varmuuttahan sitä treffeilläkin tarvitaan.
 
Liittynyt
02.08.2018
Viestejä
676
...
Pinnalliset ihmiset myös pariutuvat pinnallisesti, koska pinnallisuus on niiden listan kärjessä ja kärsivät sitten seuraukset. Voihan siinä lotossakin käydä hyvin..
Kovasti tykkäät jauhaa "pinnallisuudesta". Varmasti kaikki ihmiset, myös ne himourheilijat valitsevat parinsa kokonaisuutena. Se että jollain kroppa kunnossa, ei tee tästä mitenkään huonompaa ihmistä. Jos taas parin valitsee vain ulkonäön takia (tekeekö joku oikeasti näin?), niin eri juttu sitten.

Hyvä ulkonäkö, se että lihakset näkyy, harrastaa liikuntaa jne. nostaa varmasti jokaisen osakkeita. Se ei tarkoita että valintaoja kukaan tekisi vain näiden ominaisuuksien perusteella.
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 061
Täällä elää jatkuvasti tämä lynkkaus mieliala, että me ikuiset poikamiehet ollaan laiskoja paskoja CS-jonneja peräkammarin poikia eikä tehdä mitään pukeutumisen ja kroppamme eteen ja itse olemme tähän pillun puutteeseen syyllisiä.

Noh, kerrotaan sitten, käyn säännöllisesti parturissa, pidän huolta pukeutumisesta, juoksen 10km noin 40 minuuttiin. Millään näistä ei ole ollut apua parisuhdemarkkinoilla. Sliippaus ei tepsi, kun naiset ottaa sen söpön resupekan runopojan paijattavaksi.
Toi on kova! Itse en ole edes parhaimmassa kunnossa päässyt alle 50 min, ja iän myötä tuo kunto taitaa ennemmin hitaasti laskea kuin nousta tällä treenaamisella, joten taidankin varata ajan vähintään kemialliseen kastraatioon niin pääseepähän panetuksesta :kippis:

Niin, @SundeR miten hyvässä kunnossa tässä pitää sitten olla?
 
Liittynyt
02.08.2018
Viestejä
676
Täällä elää jatkuvasti tämä lynkkaus mieliala, että me ikuiset poikamiehet ollaan laiskoja paskoja CS-jonneja peräkammarin poikia eikä tehdä mitään pukeutumisen ja kroppamme eteen ja itse olemme tähän pillun puutteeseen syyllisiä.

Noh, kerrotaan sitten, käyn säännöllisesti parturissa, pidän huolta pukeutumisesta, juoksen 10km noin 40 minuuttiin. Millään näistä ei ole ollut apua parisuhdemarkkinoilla. Sliippaus ei tepsi, kun naiset ottaa sen söpön resupekan runopojan paijattavaksi.
No nämä ovat vain joitain ominaisuuksia. Jos esim. henkilö A on tyhmä kuin saapas, tykkää vittuilla naisille, työtön yms yms. Niin ei siinä varmaan paljon auta vaikka tykkää silti urheilla ja sliippaa kampauksensa.

...
Niin, @SundeR miten hyvässä kunnossa tässä pitää sitten olla?
En minä sinusta tiedä enkä täällä kenestäkään foorumin henkilöstä ala puhua. Tämä olisi aika hiton tyhmää koska enhän täältä ketään tunne.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
219
@█ █ █ █ █ , Tai miten olisi kolmas vaihtoehto:

3. tekee itsestään parhaimman mahdollisen version, jolla korostaa asioita mitä itse haluaa olla.

Näkisin että tuo olisi tavoiteltavampi vaihtoehto kuin aiemmin mainittu 1. kohta. Se miksi sitten ihmiset eivät tuohon pyri selittyy kaikella mitä ikinä voi keksiä. Todellisia syitä usein ei juurikaan ole (todellisella tarkoitan jotain mikä olisi käytännössä mahdotonta toteuttaa).

Ainakin omalla kohdalla pyrin olemaan ns, optimissa olettamani hyödyn ja panostuksen suhteen, eli suht vaivattomasti varsin ok tilanteessa. Jos en tällaisenaan kelpaa niin olen asian kanssa sujut, sliipattu 'mallipoika' en ole enkä sellaiseksi myöskään halua identifioitua. :)
Juu, muotoilit paremmin. En todellakaan tarkoita, että toisten vuoksi pitäisi tehdä jotain, kuten edellisistä viesteistä näkee. Lähinnä halusin tuoda pointin, että uhriutuminen ja valittaminen on lähtökohtaisesti turhaa eikä se johda ikinä parantuneeseen tilanteeseen, vaikka hetkellisesti muiden haukkuminen kokemistaan ongelmista voisikin hyvän olon tehdä.

3. Etsiä sellainen henkilö kenen arvosteluasteikon yläpäähän ei kuulu näkyvät vatsalihakset (vain kaksi ylintä erottuu).
Ei etsi itselleen arnoldia. Yksinkertaisesti ihmisellä on vain rajallinen määrä aikaa vuorokaudessa ja vaikka kaikilla on mahdollisuus pysyä "siedettävässä kunnossa" on siitä aika pitkä matka "huippu urheilijaksi" ja edes huippu urheilijoilla ei ole välttämättä näkyviä vatsalihaksia...

Totta, siinä olen samaa mieltä, että jokaisen tulisi tehdä parhaansa ollakseen juuri paras itsensä eikä ruikuttaa yksin himassa miksi kaikki on perseestä.

Pinnalliset ihmiset haluavat pinnallisuuden takia pitää itsestään huolta. Urheilijat, jotta menestyisivät harrastuksessaan josta pitää. Läskit & normaalit eivät juuri koe intohimoa liikunnasta joten ovat vain "laihoja tai lihavia läskejä" kuten suurin osa "hyväkuntoisiksi itseään kuvailevat naiset". Se, että on hoikka ei tee hyväkuntoiseksi ja se, että on hyväkuntoinen ei tee lihaksikkaaksi.

Pinnalliset ihmiset myös pariutuvat pinnallisesti, koska pinnallisuus on niiden listan kärjessä ja kärsivät sitten seuraukset. Voihan siinä lotossakin käydä hyvin..

Huomaa myös, että "me" ei valiteta edelleenkään täällä ettei toosaa saa tai miksi asiat ovat niin kuin ovat. Vaan parempi pinnallinen kansa tulee tarjoamaan vaihtoehtoja x, koska se on heillä "toiminut".
Miksi sinä kuvittelet, että kaikki täällä ovat pinnallisia ja joille vatsalihaksilla on merkitystä? Voin sanoa, että on aika marginaalinen osa naisistakin, joille tuo on absoluuttinen kriteeri. Miksi nämä asiat pitää aina viedä täysin ääripäihin? Tuossa pitää vaan muistaa se, että jos itse on ylipainoinen, on aika turha odottaa, että nainen olisi timmi.

Ei kaikki urheilevat ihmiset ole pinnallisia. Monet urheilijat urheilevat, koska haluavat olla lajissaan parhaita. Itse juoksen 4-5 kertaa viikossa, koska haluan päästä maratonin alle neljään tuntiin. Se on tavoite, eikä minua kiinnosta tippaakaan, mitä joku muu siitä ajattelee. Ja edelleen, harva vaatii itselleen noin absoluuttisilla kriteereillä olevia kumppaneita. Ylipaino on lähes aina itsekurin puutetta. Ei kukaan pakota ketään syömään ylikaloreilla.

Kyllä tässä aika moni käy valittamassa ulkonäköään, paskaa tilannetta, pitkään jatkunutta yksinäisyyttä... Ymmärrän toki, että monelle nämä asiat voivat tuntua hyökkäyksiltä, mutta en ainakaan itse ole nähnyt näin suhteellisen ulkopuolisena kenenkään persoonan henkilökohtaista kritisointia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 870
Näin introverttinä sosiaaliset epäonnistumiset ovat johtuneet lähinnä sosiaalisesti taitamattomista ekstroverteistä, jotka ovat pahimmillaan todella rasittavia. :eek:

Oma introverttius naisia lähestyttäessä vaikuttaa niin, että pyrin ottamaan kontaktia itselleni luontaisessa ympäristössä, jossa on helppo olla oma itseni ja saa helposti keskustelua aikaiseksi. En koe siksi esim. tinderiä itselleni sopivaksi.

Itsevarmuutta kyllä löytyy ja olenkin hyvin sinut ja tasapainossa itseni kanssa muutenkin.
Tästä tuli melkein treffi-ilmoitus :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 071
Viestejä
4 211 602
Jäsenet
71 007
Uusin jäsen
immclovin

Hinta.fi

Ylös Bottom