Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Et sitten uskonut nätisti sanottua eitä, vaan jatkoit vaan piiritystä?Tähän liittyen, ärsyttää aika rankasti sellaiset naiset, jotka sanoo suoraan, että on tullut kyrpäkarusellia harrastettua ja haaroja leviteltyä lukuisille miehille, mutta SULLE en nyt kuitenkaan anna vaan nyt pitää vähintään kuu hakea taivaalta ensin tms...
Joo ihan varmasti haen sen kuun...
Samoista asioista saanut hyviä keskusteluita naisten kanssa ja sille on syynsä, että naiset on vuodesta toiseen sinkkuna, kun ei niille kelpaa mikä vaan parisuhdemielessä. Miehen pitää "tuoda älyttömästi pöytään", jotta moni lähtee seurusteluun, koska "mä oon pärjännyt hyvin yksinkin ja jos mies ei tuo mitään lisäarvoa mulle" on niin perus fraasi naisen suusta. Joo se kikkeli on jonkinlainen lisäarvo, mutta kun siihen ei tosiaan tarvitse seurustelusuhdetta kaikkine seurustelun mahdollisine miinuspuolineen, niin ollaan mieluummin sinkkuna. Sama koskee toki osaa miehiäkin.
Mun mielestä seurustelu on aina kompromisseja. Saadakseen jotain pitää osata myös luopua jostain. Vaikeaa tässä on sen kultaisen keskitien löytäminen toisen ihmisen kanssa ja nimenomaan sen omankin vaatimustason nousun takia, mutta ei se naistenkaan vaatimustaso helpota yhtälöä yhtään.
Noista etäisyyksistä sen verran, että olis mullakin aika paljon enemmän vaihtoehtoja, jos minäkin alkaisin joustamaan näistä omista typeristä ~10-15km rajoistani.
Joku yli ton alkaa jo tuntua ihan etäsuhteilulta omassa kuplassani.
Ihan normaalia. Eiköhän tuota ole useat ainakin hetkittäin kokeneet. Liittynee ilmiöönKaverinikin on joskus sanonut tuosta, että seksin jälkeen toivoisi, että saisi olla itsekseen rauhassa - myös ollessaan parisuhteessa.
Kaipa siihenkin on joskus tullut syyllistyttyä. Nainen on saattanut olla ulkoisesti huomattavan hyvää tasoa esimerkiksi...Et sitten uskonut nätisti sanottua eitä, vaan jatkoit vaan piiritystä?
Juu, en tiedä sitten kuinka usein on kokenut tuota, voi olla, että on liioitellutkin asiaa, etenkin omien kommentieni jälkeen. Sama asia vähän tuon parisuhtessa "lässyttely naisen" kanssa, että vierestä tuon huomaa, mutta mies itse tilanteessa ei huomaa, vaikka toisaalla väittääkin, ettei "lässyttelyä" harrasta.Ihan normaalia. Eiköhän tuota ole useat ainakin hetkittäin kokeneet. Liittynee ilmiöön
Post-coital tristesse - Wikipedia
en.wikipedia.org
Tottakai se on kompromisseja. Et sä vaan voi toisen ihmisen kanssa mennä laput silmillä ja tehdä kaikki asiat just niin, kuin sinä itse ne olet (yksinään ollessa) aina tehnyt, tai miten sinä itse haluat ne tehdä.En myöskään oikein ymmärrä tätä "parisuhde on kompromissi" oletusta. Tottakai siinä ollaan sitouduttu toiseen, mutta muutenhan siitä pitäisi saada vaan plussaa. Mistä siinä siis pitää luopua? Jos vaikka omat menot ja harrastukset on tärkeitä, niin etsii sitten sellaisen puolison jolla on omia menoja tai ainakin joka ymmärtää, että toinen ei halua olla jatkuvasti kotona vaan on menossa. Kyllä heitäkin löytyy. Osa ei edes halua asua nykyään yhdessä, eikä siinäkään ole enää mitään outoa. Lapset tietenkin monimutkaistaa tätä kuviota.
Otin tähän nyt pohjustukseksi tuon lainauksen. Jos oletetaan kaksi hyvin toimeentulevaa ja kaikin puolin laadukasta elämää viettävää sinkkua jotka tapaavat. Niin eihän se edes ole mahdollista, että toinen toisi toisen elämään mitään fyysisen konkreettista tai mullistavaa? Tottakai pitää olla joku henkinen yhteys, mutta sehän on nyt ihan itsestäänselvä asia. Sen jälkeen se on oikeastaan läheisyyttä ja turvallisuutta. Mitä tämä "pöytään tuonti" siis oikeasti tarkoittaa? Koska ei sitä mielestäni ole tosiaankaan mahdollista kovin paljoa tuoda. Jos siis tällä pöydän omistajalla on jo se pöytä hyvässä järjestyksessä. Varmaan ne odotuksetkin olisivat vähän maltillisia, jos tajuttaisiin että se oman elämän laatu on kyllä omissa käsissä eikä sitä toinen kovin paremmaksi voi muuttaa.
En myöskään oikein ymmärrä tätä "parisuhde on kompromissi" oletusta. Tottakai siinä ollaan sitouduttu toiseen, mutta muutenhan siitä pitäisi saada vaan plussaa. Mistä siinä siis pitää luopua? Jos vaikka omat menot ja harrastukset on tärkeitä, niin etsii sitten sellaisen puolison jolla on omia menoja tai ainakin joka ymmärtää, että toinen ei halua olla jatkuvasti kotona vaan on menossa. Kyllä heitäkin löytyy. Osa ei edes halua asua nykyään yhdessä, eikä siinäkään ole enää mitään outoa. Lapset tietenkin monimutkaistaa tätä kuviota.
Otin tähän nyt pohjustukseksi tuon lainauksen. Jos oletetaan kaksi hyvin toimeentulevaa ja kaikin puolin laadukasta elämää viettävää sinkkua jotka tapaavat. Niin eihän se edes ole mahdollista, että toinen toisi toisen elämään mitään fyysisen konkreettista tai mullistavaa? Tottakai pitää olla joku henkinen yhteys, mutta sehän on nyt ihan itsestäänselvä asia. Sen jälkeen se on oikeastaan läheisyyttä ja turvallisuutta. Mitä tämä "pöytään tuonti" siis oikeasti tarkoittaa? Koska ei sitä mielestäni ole tosiaankaan mahdollista kovin paljoa tuoda. Jos siis tällä pöydän omistajalla on jo se pöytä hyvässä järjestyksessä. Varmaan ne odotuksetkin olisivat vähän maltillisia, jos tajuttaisiin että se oman elämän laatu on kyllä omissa käsissä eikä sitä toinen kovin paremmaksi voi muuttaa.
En myöskään oikein ymmärrä tätä "parisuhde on kompromissi" oletusta. Tottakai siinä ollaan sitouduttu toiseen, mutta muutenhan siitä pitäisi saada vaan plussaa. Mistä siinä siis pitää luopua? Jos vaikka omat menot ja harrastukset on tärkeitä, niin etsii sitten sellaisen puolison jolla on omia menoja tai ainakin joka ymmärtää, että toinen ei halua olla jatkuvasti kotona vaan on menossa. Kyllä heitäkin löytyy. Osa ei edes halua asua nykyään yhdessä, eikä siinäkään ole enää mitään outoa. Lapset tietenkin monimutkaistaa tätä kuviota.
@Pretor tuossa jo aika hyvin vastasikin, mutta vaikka katsottaisiin ihan puhtaasti parisuhteen "välinearvoa", niin kyllähän siitä aika paljon hyötyjä saa monella eri rintamalla. Jos nyt laitetaan ilmiselvyydet kuten (toivottavasti) säännöllinen seksi ja muu läheisyys sivuun, niin jäähän sitä viivan alle kaikenlaisia muitakin ihan konkreettisia etuja, kuten esim. se että kun tekee tai ostaa asioita kahdestaan, niin maksettavaa per perse jää vähemmän kuin yksin. Muutenkin taloudellisia mahdollisuuksia on enemmän, varsinkin jos yhdistetään kahden hyvin toimeentulevan ihmisen tulot. On myös erittäin kattavaa tieteellistä näyttöä, että parisuhde on (varsinkin miesten) yleisterveydelle ja jopa eliniänodotteelle erittäin positiivinen asia. Toki kaikki nämä edut saattaa vaatia niitä kuuluisia kompromisseja...
Mutta se on kyllä sinänsä totta, että jos asiaa raa'an matemaattis-loogisesti tarkastelee, niin eihän se parisuhde välttämättä hirveästi mitään anna, varsinkin hyvin itsekseen viihtyvälle. Toisaalta kuten hienossa elokuvassa Her osuvasti todettiin, siinä on vaan jotain aivan perinpohjaisen tyydyttävää saada jakaa elämänsä jonkun kanssa. Ainakin joillekin meistä. Itse koen, että elämäni olisi vähintään 1000% henkisesti köyhempää ilman vaimoa ja lapsia, vaikka silloin minulla olisikin rajattomasti enemmän aikaa tehdä "omia juttuja" (eli lähinnä pelata videopelejä ja katsoa jotain paskoja leffoja/sarjoja).
On se kumma. Kaikki kehunut FB datingia. Tehnyt noin viikko sitten profiilin, täydellä copy pastella Tinderistä. Tinder laulaa---> Ilmainen ja helppo FB ei sitten yhtään :]
Suomen markkinat on hyvin pienet, ja se on ihan sama minkä apin kautta niitä samoja vähiä naisia vonkaa, ei se siitä miksikään muutu.Miul on edellee jotkut forever bänät sinne ku ei FB dating toimi lainkaan. Mut samat vibat mulla on tai oli Badoo ja Bumblen kanssa. Tinderissä riittää säpinää, mutta noi on aivan kuolleita ihan sama mitä sinne profiiliin tyrkkäs.
On kyllä hämmentävää jos ei Suomen kokoisesta pläntistä meinaa seuraa löytyä. Siis ihan oikesti on.Suomen markkinat on hyvin pienet, ja se on ihan sama minkä apin kautta niitä samoja vähiä naisia vonkaa, ei se siitä miksikään muutu.
On se varmaan hämmentävää jossei ole yhtään seurannut mihin suuntaan tämä maa ja maailma on kehittynyt viime vuosina.On kyllä hämmentävää jos ei Suomen kokoisesta pläntistä meinaa seuraa löytyä. Siis ihan oikesti on.
Mitä veikkaat, kumpi pystyy helpommin vaikuttamaan sinun treffiseuran ja säkällä ehkä jopa seurustelukumppanin saantiin - Suomen valtio vai sinä itse? Ja kummalla siihen kuvittelisi olevan enemmän intressejä?On se varmaan hämmentävää jossei ole yhtään seurannut mihin suuntaan tämä maa ja maailma on kehittynyt viime vuosina.
No ei se kovin jännää ole, toisilla on paremmat lähtökohdat, vähemmän niitä katkeroittavia kokemuksia, kyky ohittaa pettymykset kevyemmin jne. Maailman syyttäminen ei auta mutta muutokset siinä voi kyllä silti vaikuttaa mahdollisuuksiin vaikka sulla on aina mennyt hyvin vai mitä olet mieltä?Sinänsä jännä että omiin suhteisiin (sekä uusiin että vanhoihin) ei ole kyllä maan tai maailman menolla ollut mitään vaikutusta. Ehkä sit vaan olen "ikääntynyt kauniisti" enkä ole katkeroitunut. Seuraa on käytännössä ollut aina niin halutessa - ihan sama onko vuosi ollut 1998 vai 2024. Tältä pohjalta en nyt lähtisi maailmaa syyttelemään yhtään mistään.
Sinänsä jännä että omiin suhteisiin (sekä uusiin että vanhoihin) ei ole kyllä maan tai maailman menolla ollut mitään vaikutusta. Ehkä sit vaan olen "ikääntynyt kauniisti" enkä ole katkeroitunut. Seuraa on käytännössä ollut aina niin halutessa - ihan sama onko vuosi ollut 1998 vai 2024. Tältä pohjalta en nyt lähtisi maailmaa syyttelemään yhtään mistään.
En mä mistään "Suomen valtion" osallisuudesta puhunut tässä asiayhteydessä.Mitä veikkaat, kumpi pystyy helpommin vaikuttamaan sinun treffiseuran ja säkällä ehkä jopa seurustelukumppanin saantiin - Suomen valtio vai sinä itse? Ja kummalla siihen kuvittelisi olevan enemmän intressejä?
Sinänsä jännä että omiin suhteisiin (sekä uusiin että vanhoihin) ei ole kyllä maan tai maailman menolla ollut mitään vaikutusta. Ehkä sit vaan olen "ikääntynyt kauniisti" enkä ole katkeroitunut. Seuraa on käytännössä ollut aina niin halutessa - ihan sama onko vuosi ollut 1998 vai 2024. Tältä pohjalta en nyt lähtisi maailmaa syyttelemään yhtään mistään.
Jos oletetaan kaksi hyvin toimeentulevaa ja kaikin puolin laadukasta elämää viettävää sinkkua jotka tapaavat. Niin eihän se edes ole mahdollista, että toinen toisi toisen elämään mitään fyysisen konkreettista tai mullistavaa? Tottakai pitää olla joku henkinen yhteys, mutta sehän on nyt ihan itsestäänselvä asia. Sen jälkeen se on oikeastaan läheisyyttä ja turvallisuutta. Mitä tämä "pöytään tuonti" siis oikeasti tarkoittaa? Koska ei sitä mielestäni ole tosiaankaan mahdollista kovin paljoa tuoda.
Tätä olen ihmetellyt itsekin. Ovatkohan "mitä tuot pöytään" -kysymyksiä tosissaan esittävät koskaan oikeasti rakastuneet tai edes kunnolla ihastuneet keneenkään? Nimittäin tulin siihen tulokseen, että "mitä tuot pöytään" tarkoittaa "kerro minulle, kuinka voin hyötyä sinusta". Enkä kyllä keksi, millä tapaa tuo kysymys on relevantti, jos tarkoitus on muodostaa aito romanttinen suhde. Siis lähtökohdassa, jossa molemmilla on nk. perusasiat kunnossa. Tuo kysymys oli suurin piirtein tuossa edeltävässä muodossa esitettynä monella ihan profiilitekstissä aiemmin, kun lyhytaikaisesti pistäydyin nettitreffipalvelussa. Tollanen vie kaiken mielenkiinnon saman tien.
Tuollainen kysymys ja siihen rinnasteiset kysymykset kielii siitä, ettei ole edes kovin paljoa kiinnostusta varsinaisesti tavata ja tutustua sekä tehdä itse sitä kautta omia päätelmiä, voisiko toisesta olla pidemmäksi aikaa seuraa juuri itselle. Sen sijaan se tieto pitää saada heti. Sitten petytään, kun saadaan jonkinlainen kirjallinen kuvaus ja se ei vastaakaan sitä mitä aidossa vuorovaikutustilanteessa koetaan. Joko toinen on luvannut tuoda pöytään enemmän ruusuja ja parempaa lattea kuin mitä treffeillä sitten tuli - tai on tulkittu se kuvaus ylioptimistisesti. Mahdollisesti molempia. Mutta ikään kuin lähtökohtana on jo se, että pelkästään se toinen henkilö ja tämän seura ei riitä, vaan pitäisi vakuuttua siitä kuinka mahtavia seurapiirileikkejä ja miten upeita tarinoita sitä olisikaan instagramiin jaettavaksi jos hengailee enemmänkin sen toisen kanssa. Jos joku tuota ilmaisua käyttää tutustumismielessä selvittääkseen millaisia ominaisuuksia toisessa henkilössä on, niin hyvänen aika, sanottakaa nyt pikkasen paremmin se.
Ja alla vielä vastauksesi tuohon ylempään:En mä mistään "Suomen valtion" osallisuudesta puhunut tässä asiayhteydessä.
On se varmaan hämmentävää jossei ole yhtään seurannut mihin suuntaan tämä maa ja maailma on kehittynyt viime vuosina.
Ehkä huolimatta markkinoiden suuruudesta tai pienuudesta, syy ei-niin-järin-hyvään menestykseen johtuu tuosta boldatusta sanasta.Suomen markkinat on hyvin pienet, ja se on ihan sama minkä apin kautta niitä samoja vähiä naisia vonkaa, ei se siitä miksikään muutu.
Tätä olen ihmetellyt itsekin. Ovatkohan "mitä tuot pöytään" -kysymyksiä tosissaan esittävät koskaan oikeasti rakastuneet tai edes kunnolla ihastuneet keneenkään? Nimittäin tulin siihen tulokseen, että "mitä tuot pöytään" tarkoittaa "kerro minulle, kuinka voin hyötyä sinusta". Enkä kyllä keksi, millä tapaa tuo kysymys on relevantti, jos tarkoitus on muodostaa aito romanttinen suhde. Siis lähtökohdassa, jossa molemmilla on nk. perusasiat kunnossa. Tuo kysymys oli suurin piirtein tuossa edeltävässä muodossa esitettynä monella ihan profiilitekstissä aiemmin, kun lyhytaikaisesti pistäydyin nettitreffipalvelussa. Tollanen vie kaiken mielenkiinnon saman tien.
Tuollainen kysymys ja siihen rinnasteiset kysymykset kielii siitä, ettei ole edes kovin paljoa kiinnostusta varsinaisesti tavata ja tutustua sekä tehdä itse sitä kautta omia päätelmiä, voisiko toisesta olla pidemmäksi aikaa seuraa juuri itselle. Sen sijaan se tieto pitää saada heti. Sitten petytään, kun saadaan jonkinlainen kirjallinen kuvaus ja se ei vastaakaan sitä mitä aidossa vuorovaikutustilanteessa koetaan. Joko toinen on luvannut tuoda pöytään enemmän ruusuja ja parempaa lattea kuin mitä treffeillä sitten tuli - tai on tulkittu se kuvaus ylioptimistisesti. Mahdollisesti molempia. Mutta ikään kuin lähtökohtana on jo se, että pelkästään se toinen henkilö ja tämän seura ei riitä, vaan pitäisi vakuuttua siitä kuinka mahtavia seurapiirileikkejä ja miten upeita tarinoita sitä olisikaan instagramiin jaettavaksi jos hengailee enemmänkin sen toisen kanssa. Jos joku tuota ilmaisua käyttää tutustumismielessä selvittääkseen millaisia ominaisuuksia toisessa henkilössä on, niin hyvänen aika, sanottakaa nyt pikkasen paremmin se.
Tää on kyllä hyvin kiteytetty!Koen että nykyihmiselle on paljon vaikeampaa pysähtyä tutkiskelemaan omia tuntojaan, kun on totuttu harhauttamaan ajatuksia millä tahansa ajanvietteellä. Siksi henkilöt, joiden kanssa yhdessäolo tuntuu hyvältä myös silloin kun ei tehdä mitään ihmeellistä, ovat kultaakin kalliimpia.
Tää on kyllä hyvin kiteytetty!
Oon huomannut noissa treffisovelluksissakin, kuinka kaikki on olevinaan jotain superaktiivisia ja aina menossa. Elämästä tehdään kiireisempää, kuin mitä se on. Tai sitten se on sitä, että sinkut vain täyttävät sitä parisuhdetyhjiötä kaikella muulla ja sitten ei enää osata myöskään luopua niistä kaikista aktiviteeteista. Sellaisia "peruspulliaisia" tuntuu olevan kourallinen. Ne on yleensä niitä, jotka osaavat nauttia ihan vain siitä olemisesta.
Tää edellinen vuoden homma oli osittain just sitä, että koko ajan olisi pitänyt pitää hauskaa (siis naisen puolelta). Kaikki tän naisen suhteet oli kaatunut samalla tavalla ja hän sen ihan täysin myös itse tiedosti. Alkuhuuma ja isoin yhdessätekeminen ohi, niin onkin "tylsää", eikä pysty nauttimaan vain siitä toisen läsnäolosta ja siitä, kun asiat arkipäiväistyy. Mä jotenkin ymmärrän, että tämmöistä tapahtuu tuolla teinivuosissa ja vähän päälle parikymppisenä, mutta +40 ja lapset, niin olisi jo aika yrittää laittaa asioita tärkeysjärjestykseen ja ns. "rauhoittua". Ei se rauhoittuminen kuitenkaan sitä tarkoita, että pitäisi täysin jämähtää sohvan pohjalle.
Sinänsä mua suretti myös tän naisen exän puolesta, koska tällä naisella oli hyvä parisuhde ja vastuullinen ex, mutta ku "siitä tuli tylsää". Niillä oli sentään lapsikin, mutta kun "tylsää".
IMO tuossa on taustalla mahdollisesti tiettyä turvallisuuden tarvetta, jota haetaan samanlaisista ihmisistä. Lähtökohtaisesti kun ihminen ei pysty vaikuttamaan siihen keneen rakastuu, vaikka toisinaan niin sitä toivoisikin.
Näitä excel-taulukkoon vaatimuksia kasaavia ihmisiä suosittelisin välttämään, ellei itse ole samanlainen elämän läpi suorittava yksilö. Koen että nykyihmiselle on paljon vaikeampaa pysähtyä tutkiskelemaan omia tuntojaan, kun on totuttu harhauttamaan ajatuksia millä tahansa ajanvietteellä. Siksi henkilöt, joiden kanssa yhdessäolo tuntuu hyvältä myös silloin kun ei tehdä mitään ihmeellistä, ovat kultaakin kalliimpia.
Tää on kyllä hyvin kiteytetty!
Oon huomannut noissa treffisovelluksissakin, kuinka kaikki on olevinaan jotain superaktiivisia ja aina menossa. Elämästä tehdään kiireisempää, kuin mitä se on. Tai sitten se on sitä, että sinkut vain täyttävät sitä parisuhdetyhjiötä kaikella muulla ja sitten ei enää osata myöskään luopua niistä kaikista aktiviteeteista. Sellaisia "peruspulliaisia" tuntuu olevan kourallinen. Ne on yleensä niitä, jotka osaavat nauttia ihan vain siitä olemisesta.
Tää edellinen vuoden homma oli osittain just sitä, että koko ajan olisi pitänyt pitää hauskaa (siis naisen puolelta). Kaikki tän naisen suhteet oli kaatunut samalla tavalla ja hän sen ihan täysin myös itse tiedosti. Alkuhuuma ja isoin yhdessätekeminen ohi, niin onkin "tylsää", eikä pysty nauttimaan vain siitä toisen läsnäolosta ja siitä, kun asiat arkipäiväistyy. Mä jotenkin ymmärrän, että tämmöistä tapahtuu tuolla teinivuosissa ja vähän päälle parikymppisenä, mutta +40 ja lapset, niin olisi jo aika yrittää laittaa asioita tärkeysjärjestykseen ja ns. "rauhoittua". Ei se rauhoittuminen kuitenkaan sitä tarkoita, että pitäisi täysin jämähtää sohvan pohjalle.
Sinänsä mua suretti myös tän naisen exän puolesta, koska tällä naisella oli hyvä parisuhde ja vastuullinen ex, mutta ku "siitä tuli tylsää". Niillä oli sentään lapsikin, mutta kun "tylsää".
Tässä ku ei tiedetä, että pakeneeko tällä tekemisellä omia demoneitaan vai onko muuten vain menevä ja nauttii oikeasti sellasesta.
Tää ei siis ollut ihan suoranainen parisuhde, vaan lopulta enemmänkin fwb-juttu. Tosin hyvin tiivis sellainen.Tuossa Pretorin tapauksessa oltiin jo vuosi oltu yhdessä, niin pahin huuma jo ohi joten ehkä vähän yritystäkin pysyä suhteessa. Eli voi tosiaan olla että on jotain sisäistä mitä pakenee tai ei ole vielä voimia tai muuten valmis kohtaamaan. Voi olla myös tyhjä aukko josta ei vielä tiedä mikä sieltä puuttuu ja toimivin opittu strategia, joka hetkellistä helpotusta tuonut on ollut eroaminen.
Varmasti suorituskeskeisyys somepaineineen on yksi syy, mutta ehkä tuossa on pohjalla myös sitä, että osa ihmisistä on vaan luonteeltaan vähän rauhattomia? Tai miten sen sanoisi, eihän se, että osaa ottaa rauhallisemmin varsinaisesti liity omien tuntojen tarkasteluun...
Tätähän se on. Varsinkin nuoret kaupunkilaisnaiset larppaa jotain superkiireistä ja turboahtaa kalentereitaan kaikenlaisilla kissanristiäisillä ja sitten vertaillaan ja valitetaan (oikeasti kilpaillaan) kuka on kiireisin.
Oma vaimokin oli tavatessa juuri tuollainen (junantuoma) kiireinen Kallion mimmi ja nyt myöhemmin on kyllä todennut ihan suoraan, että osaltaan se oli juurikin jonkinlaista oman yksinäisyyden ja "suunnattomuuden" tunteiden pakenemista.
Tätä samaa se oli jo parikymmentä vuotta sitten ennen somea. Toki sinänsä paineet ja odotukset tuli ihan samasta suunnasta kuin nykyäänkin, eli toisilta naisilta.
Tätähän se on. Varsinkin nuoret kaupunkilaisnaiset larppaa jotain superkiireistä ja turboahtaa kalentereitaan kaikenlaisilla kissanristiäisillä ja sitten vertaillaan ja valitetaan (oikeasti kilpaillaan) kuka on kiireisin.
Oma vaimokin oli tavatessa juuri tuollainen (junantuoma) kiireinen Kallion mimmi ja nyt myöhemmin on kyllä todennut ihan suoraan, että osaltaan se oli juurikin jonkinlaista oman yksinäisyyden ja "suunnattomuuden" tunteiden pakenemista.
Saa näyttämään ja tuntemaan itsensä tärkeältä. Eihän tuossa mitään syytä ole, kun kerran 70% menoista on ihan itse keksittyä tekokiirettä eikä mitään pakollista. Samaan aikaan pitäisi käydä joogassa, lentää viinilasilliselle Kroatiaan ja nähdä Jessicaa sitten aamubrunssilla sunnuntaina. Ja tottakai jokaisesta tehdystä asiasta päivitys someen. Muutenhan sitä ei ole koettu.
Tämä! Yksi naispuolinen kaveri on just tällainen. Jos nyt pitäsi sopia joku aika milloin tavata, niin todennäköisesti ensimmäinen vapaa aika olisi kesälomien jälkeen vuonna 2025. En käsitä.
Tästä ollaan samaa mieltä. Harmillisesti tämä ei tule esiin kuin vasta ensimmäisillä treffeillä, kun toinen luettelee minuuttitarkan kuukausikalenterin ja seuraava tapaaminen olisi 8 viikon päästä klo. 15:45 - 17:09 välillä.Mutta siis mä en edes jaksaisi buukkaa niin paljon tekemistä miten jotkut tekee. Muutenkin "super kiireiset" mimmit ovat turnoff.
Tästä ollaan samaa mieltä. Harmillisesti tämä ei tule esiin kuin vasta ensimmäisillä treffeillä, kun toinen luettelee minuuttitarkan kuukausikalenterin ja seuraava tapaaminen olisi 8 viikon päästä klo. 15:45 - 17:09 välillä.
Mutta en kanssa oikein tykkää semmoisesta tavoitteellisesta elämäntavasta, oon siitä samaa mieltä.
Tämäpä. Matcheja on tarpeeksi ettei tarvitse valita sopivaa, mutta näiden jälkeen on todella vaikeaa mitään setviä. Jotenkin on hullunkurista, että naiset täyttää omat tekemiset jotenkin sillä tavoin, ettei mitään vapaata ole missään välissä ja käytännössä (jos töissä on 8-16), niin jokainen päivä on niin täyteen tungettua tekoskeidaa, että kotiin saavutaan 22:00 jonka jälkeen menee nukkumaan ja herää seuraavaan päivään. Tämä on tosiaan ongelmana isommissa kaupungeissa (Turku, Helsinki, Tampere, Pori) ja tämä tekokiireisyys on melkeinpä jotain huvittavaa. Joskus olen läpällä kysynyt, et onko yksi joogatunti sen arvoinen, ettei ehdi tavata ja mitä sitten jos päädytään yhteen, niin yhdenkö menemisten ehdoilla pitäisi elää?Heh, allekirjoittaneesta oli heinäkuun eräs naapurikunnan sinkelinainen erittäin kiinnostunut. Käytän sanaa erittäin, siksi, että itse teki aloitteet kaikki ennen ku kerkesin edes mitään itse miettiä.
Itselläni oma kiinnostus kyllä lopahti juuri tähän. Treffit piti miettiä Excelin kanssa tarkkaan, koska juuri näitä "Saksaan juomaan lasillinen viiniä tuolloin"-->"Vaeltelemaan " ja ihan loputon listaus. Ihan ku jonku Teams-kalenterin mukaan palaveriaikaa olisi sovittu.
Naisethan tykkää itsevarmuudesta niin pamauttaa vaan että mehän sitten nähdään huomenna klo 18 ja perut sen sun joogan eiks jeh.
Joo se pitää varmaan tehdä just noin jotenkin kiusoittelevasti/läpällä.. Periaatteessa nämä menot voi kai myös (osin) olla keksittyjä/testauttelua että onko toisellakin jotain menoja (elämää), kuinka innokkaasti (epätoivoisesti) yrittää nähdä, sietääkö tapaamisen siirtämisiä loputtomiin (onko lapanen) jne. Mutta toi pallon heitto on varmaan hyvä, voi sen ainakin kerran tehdä. Ehkä osa noista "joogamenoista" on treffejä ja useat tapaamisten siirrot kertoo että oot jonossaNo, tätä on melkeenpä yritetty ja leimauksena on lähinnä "Ick, en todellakaa", ja se siitä. Tähänkin oltava kyl twisti "Ja sähä muute peruat sen joogatuntisi, koska mulla on paljo parempaa nännännää tekemistä".
Toki on itsevarmuutta pamauttaa kellonaika, päivä ja paikka, mut jos toisella on menoa niin sitten on. Voi ehdottaa toista ajakohtaa, ja jos on taas menoa tuolloin, tässä kohtaa heitän välillä palloa naiselle, että heitä viestii. Itselleni se on "menen eteenpäin ja jos nainen haluaa nähdä, se kyllä laittaa viestiä".
Ei tavoitteellisuudessa itsessään mitään vikaa ole, kunhan se ei ala dominoimaan liikaa elämää IMO. Monesti haaleassa vedessä seilailu on naisille turn off, ellei itse ole sitten samanlainen.