Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli itse siis harrastat yhdenyönjuttuja ja kuitenkin profiilissasi lukee pitkäaikaisen kumppanin haku? Ja ihmettelet kun naisten deittiprofiilit on ristiriitaisia
Ehkäpä sinne profiiliin kirjoitellaan sellaista, mikä on strategisesti järkevää. Ja riippuuhan se varmaan myös tavatusta yksilöstä, että haluaako siitä hetken hauskaa vai jotain enemmän.
Kyllä sen sitten tietää mitä haluaa, kun se tulee vastaan. Suurimman osan kanssa ei halua yhtään mitään. Jonkun kanssa sitten lyhytaikaista ja jonkun kanssa sitten pidempää(kin). Sitähän ei voi etukäteen tietää kenestäkään.
Strategisesti järkevää, tämäpä se.
Yhtään historiaa kun katsoo (heilui sänky ensitreffeillä tai ei ollenkaan useammankaan treffien jälkeen, ja kaikki tästä välimaastosta) niin mä oon ollut se joka on ollut kiinnostuneempi, halu olisi ollut jatkaa tutustumista, mutta toisen osalta asia on ollut toinen. Enhän mä muuten sinkkuna tässä olisi, todennäköisesti.
Kokemuksiin perustuen on jotenkin parempi vain jatkaa omaa elämää, ottaa tutustuminen rennoin mielin ja heittää palloa enemmänkin naiselle että laittaa viestiä jos haluaa nähdä tms.
Jos osoittaa kiinnostusta = turn off. Mä en vaa ymmärrä tätä logiikkaa, mutta on mentävä sillä mikä saattaa pohjimmiltaan toimii
Tavallisen miehen näkökulmasta tämä homma kuules toimii niin, että otetaan se, mitä saadaan. Jos saadaan yhtä yötä, niin otetaan yksi yö. Jos saadaan kaksi yötä, niin otetaan kaksi yötä. Jos saadaan kymmenen vuotta, niin otetaan kymmenen vuotta, ja niin edelleen. (Edellyttäen, että ylipäätään ollaan kiinnostuneita pitkästä suhteesta, kuten nyt useimmat miehet varmaan on.)Eli itse siis harrastat yhdenyönjuttuja ja kuitenkin profiilissasi lukee pitkäaikaisen kumppanin haku? Ja ihmettelet kun naisten deittiprofiilit on ristiriitaisia
Ehkäpä sinne profiiliin kirjoitellaan sellaista, mikä on strategisesti järkevää. Ja riippuuhan se varmaan myös tavatusta yksilöstä, että haluaako siitä hetken hauskaa vai jotain enemmän.
Järkevintä ainakin miehenä on laittaa aina, että hakee pitkäaikaista, tai jättää koko kohta täyttämättä profiilissa.Strategisesti järkevää, tämäpä se.
Täsmälleen sama kokemus. Parhaiten on mennyt silloin, kun vastapuoli on morsettanut oman kiinnostuksensa aivan kristallinkirkkaasti etupeltoon, niin sitten ei olekaan hirveästi väliä, että mitä tekee. Semmoisen 5D-shakin pelaaminen ja oman kiinnostuksensa panttaaminen ei ainakaan itseltä ole koskaan onnistunut. Suora puhe tässä kontekstissa on empiiristen kokemusten perusteella täysi itsemurha.Jos osoittaa kiinnostusta = turn off.
Järkevintä ainakin miehenä on laittaa aina, että hakee pitkäaikaista, tai jättää koko kohta täyttämättä profiilissa.
Täsmälleen sama kokemus. Parhaiten on mennyt silloin, kun vastapuoli on morsettanut oman kiinnostuksensa aivan kristallinkirkkaasti etupeltoon, niin sitten ei olekaan hirveästi väliä, että mitä tekee.
Onkohan mahdollista, että sä omasta puolestasi kiinnostut enemmän niistä tyypeistä, joista (ehkä alitajuisesti) välittyy tunne, että he eivät ole yhtä kiinnostuneita?
Tinder on senkin takia paska paikka miehelle, että siellä jokainen mies on ensisekunnista lähtien vain ja ensisijaisesti yksi kilpakosija, itsensä tyrkyttäjä muiden joukossa. Naisen saama informaatio miehestä on alusta lähtien ainoastaan sitä, a) miltä mies näyttää ja b) miten mies tuo itsensä esille kilpakosijana. Toisella puolella taas miehet sortuvat tässä rumbassa kaikenlaiseen yliyrittämiseen ja ihme strategisointiin, mistä yllä vähän esimerkkiä, ja tämä vaan sotkee pikemmin kuin auttaa mitään.
Tämä on yksi suuri valuvika, joka on tietysti ollut kaikissa "masinoiduissa" pariutumiskarkeloissa kautta aikain (lavatanssit jne.). Nainen ei pääse vaivihkaa tutkimaan miehen persoonan sitä puolta, joka ei ole suunnattu vaikutuksen tekemiseksi (tiettyyn) naiseen. Juuri se olisi sitä informaatiota, jonka varaan nainen uskaltaisi heittäytyä etsiessään elämänkumppania. Ja juuri se informaatio sallisi naisen sivuuttaa ne pinnallisemmat seikat. Eli näissä tapauksissa kiva, rehti ja kunnianhimoinen mutta ei sävähdyttävän näköinen eikä pitkä tavismies todellakin voi löytää sen tosi kauniin ja kivan naisen eräänä päivänä viereltään.
@Markqq, tapaatko lainkaan naisia live-elämän kautta vai onko kaikki sun deitit Tinderistä tms.? Luulen että sullakin, kuten lähes kaikilla miehillä, olisi livenä aika huikeasti paremmat saumat laadukkaisiin naisiin ja kestäviin suhteisiin. Ainoa ongelma on tietty, että missä niitä naisia tapaa livenä. Ei ole helppo rasti, vaikka joku sen klassisen koiranäyttelyn varmaan taas pian mainitsee...
Ai niin, ostin sit Tinderiin sen kulta-paskeen kuukaudeksi. Pakko todeta että melkoisia tykkäyksiä oli siellä jemmassa, niistä poistin heti kaikki totaalihudit niin jäiköhän ehkä 5 sinnepäin olevaa jotka voin joskus jaksaessani huispailla oikealla jos sitlä tuntuu. Niistäkin varmaan ehkä parin kanssa saa mitään järkevää keskustelua aikaan. Eli tietääpä nyt ainakin mitä mielenkiintoista (tai ei niin mielenkintoista) tuolla olisi ollut jaossa tällä hetkellä.
Tinder on paska ja pinnallinen paikka, koska ei-sävähdyttävät tavismiehet eivät saa sieltä tosi kauniita naisia. OokooEli näissä tapauksissa kiva, rehti ja kunnianhimoinen mutta ei sävähdyttävän näköinen eikä pitkä tavismies todellakin voi löytää sen tosi kauniin ja kivan naisen eräänä päivänä viereltään.
Jos osoittaa kiinnostusta = turn off. Mä en vaa ymmärrä tätä logiikkaa, mutta on mentävä sillä mikä saattaa pohjimmiltaan toimii
Onkohan mahdollista, että sä omasta puolestasi kiinnostut enemmän niistä tyypeistä, joista (ehkä alitajuisesti) välittyy tunne, että he eivät ole yhtä kiinnostuneita?
Tinder on paska ja pinnallinen paikka, koska ei-sävähdyttävät tavismiehet eivät saa sieltä tosi kauniita naisia. Ookoo
Oli tuossa @Derzu n postauksessa ihan pointtikin joka sulta meni ilmeisesti viuhuen ohitse tekstisi perusteella. Onhan toi ihan ihan selvää että ns. tavallisen näköiset supliikkimiehet jäävät näiden pitkien ja komeiden miesten jalkoihin etenkin ulkonäköpainotteisessa palvelussa, kun taas livenä kohdatessa kyse on enemmän siitä millainen fiilis vuorovaikutuksesta tulee. Siksi geenilotossa lyhyemmän tikun vetäneiden kannattaa edelleen panostaa tähän perinteiseen tapaan tavata ihmisiä.
Oon vaan huomannut että Tinderin ja vastaavien esilletulon jälkeen jengi ei ole enää samalla tavalla hereillä uusien tutustumisien osalta, vaan ollaan tietyllä tapaa totuttu siihen että kyllähän se kumppani löydetään netin kautta. Tätä taisi olla tutkittukin joku aika sitten.
Enpäs muuten tajunnut vilkuilla! Mutta karkea arvio on vajaa sata, jonkun aikaa sai huispailla vasuriin. En ole sitä profilia jaksanut laittaa minttiin ja kuvat on vähän kämäsiä mutta mieluummin niinpäin kuin liian siloiteltua matskua. Itsekään kun en ole siloiteltu ni..Paljos oli kokonaissaldo eli monta ehdokasta lähti suoraan vasuriin jos 5 jäi toistaiseksi odottelemaan vuoroansa?
Enpäs muuten tajunnut vilkuilla! Mutta karkea arvio on vajaa sata, jonkun aikaa sai huispailla vasuriin. En ole sitä profilia jaksanut laittaa minttiin ja kuvat on vähän kämäsiä mutta mieluummin niinpäin kuin liian siloiteltua matskua. Itsekään kun en ole siloiteltu ni..
No siis ei yksinkertaisesti voinut olla huiskimatta niitä pois - ja kriteerit nyt ei edes ole huikean korkeat. Kaikki tekstittömät, venäjänkielen mongerrukset jne pois. Aiemmin laitoinkin jossain kohden listaa mitkä ainakin menevät vasemmalle niin tuo oli lopputulema tosiaan. Periaatteista en tingi.100 tykkäystä joista 5 jatkoon? No on ainaki standardit kohdallaan!
Kyllä se mullakin oli sen pienen tinderöinnin aikana suurin osa vasuriin. Ja en siis todellakaan edes etsinyt mitään mallikisan voittanutta kansikuvatyttöä.
Jos miehenä etsit "ihan tavallista" naista, niin siellä on sit ne kaikki sotanorsut ja suohirviöt tykkäilemässä.
Sit taas, kun mua ei kiinnosta ne Instagrampeiliselfieviinilasikädessäperseenesittely-tyypit, niin ne kaikki mun mielestä "tavis-naiset" puuttuu tuosta välimaastosta.
Kyllä noiden ääripäiden duckfacejen ja suohirviöiden välimaastoonkin pitäisi osua montakin naista, mutta missä ne on? Ei ilmeisesti treffisovelluksissa.
Tai sit se on just se, että nekin hakee niitä 11/10 äijiä, mene ja tiedä.
Olen samoilla linjoilla @Derzu kommentin kanssa. Livenä vaan on paljon helpompaa törmätä johonkin sellaiseen, johon et Tinderissä törmää, koska todennäköisesti toinen jättää Tinderissä vetämättä oikealle.
Tavalliset, perusnätit naiset loistaa poissaolollaan ylipäätään sinkkumarkkinoilta. Miksipä sellaiset nyt kauaa sinkkuna olisi, no ei miksikään, mikäli miesseura ylipäätään kiinnostaa.Kyllä se mullakin oli sen pienen tinderöinnin aikana suurin osa vasuriin. Ja en siis todellakaan edes etsinyt mitään mallikisan voittanutta kansikuvatyttöä.
Jos miehenä etsit "ihan tavallista" naista, niin siellä on sit ne kaikki sotanorsut ja suohirviöt tykkäilemässä.
Sit taas, kun mua ei kiinnosta ne Instagrampeiliselfieviinilasikädessäperseenesittely-tyypit, niin ne kaikki mun mielestä "tavis-naiset" puuttuu tuosta välimaastosta.
Kyllä noiden ääripäiden duckfacejen ja suohirviöiden välimaastoonkin pitäisi osua montakin naista, mutta missä ne on? Ei ilmeisesti treffisovelluksissa.
Olen samoilla linjoilla @Derzu kommentin kanssa. Livenä vaan on paljon helpompaa törmätä johonkin sellaiseen, johon et Tinderissä törmää, koska todennäköisesti toinen jättää Tinderissä vetämättä oikealle.
Sun chad-mittareilla taitaa ne sun mielestä tavis-naiset olla kuitenkin niillä peruspulliaisen mittareilla vähän parempaa a-luokkaa.Mulla on tullut kyllä vastaan paljon tavallisia naisia. Kai mun profiili huoku sitä sitten ulospäin. Suohirviöt ja duckfacet saa suoran vasurin, myös nämä mallikiiturit. Sit on iha tarpeeks näitä mimmejä joilla on profiilissa vaan IG profiili mainostettu -> instant left.
Ei mennyt pointti ohi ja olen siitä ihan samaa mieltä jopa. En vaan voinut olla tarttumatta tuohon ristiriitaan. Tai oikeastaan kahteenkin ristiriitaan: nimittäin miten tällainen ilmeisesti täysin vilpittömästi ilmaistu halu saada tavismiehenä tosi kaunis nainen kertookaan "hypergamiasta", johon vain naisten katsotaan sortuvan? Eikö tämä sitten ole sitä, mitattava suure vaan on eri?Oli tuossa @Derzu n postauksessa ihan pointtikin joka sulta meni ilmeisesti viuhuen ohitse tekstisi perusteella.
Yleisestikin naisiin vetoaa mies, joka tietää mitä haluaa ja kuinka se saavutetaan. Sellainen arjen-corollanharmaa dadbod "kaikki käy" ja "päätä sä" on varmaan aika tossukka lyhellä ja pitkällä aikavälillä. Se on kuin riippakivi, joka seuraa kaikkialle ja "ei oo väliä", kun kysyy mielipidettä. Toki tämä pätee myös toisinkinpäin, ei sellaista naista jaksa katsella jolla ei ole mitään väliä lounaan suhteen tai tekemisen päättämisen kanssa.Parikin mimmiä kertonut avoimesti että niitä suorastaan ärsyttää miehen profiilissa jos lukee "En tiedä vielä" ja etenkin jos sitä viel korostaa omassa profiilissa tyyliin "katsellaan mitä löytyy". Naisiin vetoo paremmin se mitä mies haluaa elämältä ja se kannattaa osoittaa profiilissa.
Uutuutena tuli myös vastaan näitä tuuletin-mainostajia. Tykkäävät ensin ja heittävät jotain aloitetta, mut sit kuitenkin melkein heti paljastuu tuuletin-tyypeiksi.
OnlyFans. Rahaa vasten kuvei ja videoij. Vähissä vaatteissa. Ehkä jopa (huonoa) seksivideota pukkaa.Mikä? Boomer ei nyt ymmärrä, onko tämä tuuletin jotain nuorislangia?
Ei mennyt pointti ohi ja olen siitä ihan samaa mieltä jopa. En vaan voinut olla tarttumatta tuohon ristiriitaan. Tai oikeastaan kahteenkin ristiriitaan: nimittäin miten tällainen ilmeisesti täysin vilpittömästi ilmaistu halu saada tavismiehenä tosi kaunis nainen kertookaan "hypergamiasta", johon vain naisten katsotaan sortuvan? Eikö tämä sitten ole sitä, mitattava suure vaan on eri?
Ei mulla muuta, jatkakaa
Ja juuri se informaatio sallisi naisen sivuuttaa ne pinnallisemmat seikat. Eli näissä tapauksissa kiva, rehti ja kunnianhimoinen mutta ei sävähdyttävän näköinen eikä pitkä tavismies todellakin voi löytää sen tosi kauniin ja kivan naisen eräänä päivänä viereltään.
Pitäisi määritellä mitä hypergamialla tarkoitat. Tottakai miehetkin haluavat niin kauniin ja nuoren puolison kuin mahdollista, mutta aika harvalla on oikeasti moisiin mahdollisuuksia. Todellisuus romuttaa haaveet terveelle tasolle hyvin nopeasti.miten tällainen ilmeisesti täysin vilpittömästi ilmaistu halu saada tavismiehenä tosi kaunis nainen kertookaan "hypergamiasta", johon vain naisten katsotaan sortuvan? Eikö tämä sitten ole sitä, mitattava suure vaan on eri?
Oletko kuullut markkina-arvosta?mieskin voi saada tosi kauniin naisen vierelleen. Sekö se ultimate goal nyt sitten on?
Kiinnitin huomiota samaan. Siitä näkökulmasta tosin, että naiselta haettiin ei-pinnallisuutta, mutta heti seuraavassa lauseessa korostettiin, että mieskin voi saada tosi kauniin naisen vierelleen. Sekö se ultimate goal nyt sitten on?
Tottakai miehetkin haluavat niin kauniin ja nuoren puolison kuin mahdollista, mutta aika harvalla on oikeasti moisiin mahdollisuuksia.
Joo tää ristiriita oli se havainto nro 1, en vaan sitä muotoillut yhtä selkeästi. Melkoista kyllä.Kiinnitin huomiota samaan. Siitä näkökulmasta tosin, että naiselta haettiin ei-pinnallisuutta, mutta heti seuraavassa lauseessa korostettiin, että mieskin voi saada tosi kauniin naisen vierelleen. Sekö se ultimate goal nyt sitten on?
Joo tää ristiriita oli se havainto nro 1, en vaan sitä muotoillut yhtä selkeästi. Melkoista kyllä.
Itse tavisnaisena ja lähinnä vain samanmoisia tuntevana voin todeta, että suurella osalla Tinder-kokeilut jää aika lyhyiksi tai kausittaiseksi. Siitä jää lopulta vaan luu käteen ja usko miehiin ja parisuhteisiin menee. Miehillä kait samat fiilikset, mutta jaksatte paljon sitkeämmin silti yrittää.
Kyllä se mullakin oli sen pienen tinderöinnin aikana suurin osa vasuriin. Ja en siis todellakaan edes etsinyt mitään mallikisan voittanutta kansikuvatyttöä.
No nää on vähän näitä... halutaan sitä jännämiestä joka vie ja antaa toisen vikistä. Sit se arjen-corollanharmaa kaveri vois pitkässä juoksussa kuitenkin olla se oikein hyvä ja turvallinen vaihtoehto, jonka kanssa kaikki on lopulta aika helppoa.Yleisestikin naisiin vetoaa mies, joka tietää mitä haluaa ja kuinka se saavutetaan. Sellainen arjen-corollanharmaa dadbod "kaikki käy" ja "päätä sä" on varmaan aika tossukka lyhellä ja pitkällä aikavälillä. Se on kuin riippakivi, joka seuraa kaikkialle ja "ei oo väliä", kun kysyy mielipidettä. Toki tämä pätee myös toisinkinpäin, ei sellaista naista jaksa katsella jolla ei ole mitään väliä lounaan suhteen tai tekemisen päättämisen kanssa.
Varmaan riippuu siitäkin, miten "yksin eläminen" määritellään... Fyysisesti saattaa asua yksin keskenään, mutta sosiaalielämä voi olla hyvin vilkasta käytännön tasolla ja etenkin somessa, ja kyrpäparruakin saa tarvittaessa tilattua kotiin koska tahansa (ja vaikkei tilaisikaan, niin mieltä kuitenkin ylentää tieto siitä, että voi tilata).Ja sitten tosiaan se tilastollisestikin todennettu fakta, että me naiset ollaan useammin tyytyväisiä yksin elämiseen kuin miehet. Paljon on meitä jotka emme etsi mitään.
Se jos mikä, että mies haluaa puolisokseen mahdollisimman kauniin ja nuoren naisen vaikka itse olisi riihipeikko, on korkeamman sosiaalisen statuksen tavoittelua kumppanin kautta. Näitä nuorikkopuolisoitahan setämiehet nimenomaan esittelevät ylpeinä kuin jotain näyttelyesineitä.Pitäisi määritellä mitä hypergamialla tarkoitat. Tottakai miehetkin haluavat niin kauniin ja nuoren puolison kuin mahdollista
- - -
Mitä yleisesti ottaen hypergamialla tarkoitetaan, eli pariutumisen kautta oman sosiaalisen/rahallisen tason nostoa, niin ei miehet tätä juurikaan tee.
Varmaan riippuu siitäkin, miten "yksin eläminen" määritellään... Fyysisesti saattaa asua yksin keskenään, mutta sosiaalielämä voi olla hyvin vilkasta käytännön tasolla ja etenkin somessa, ja kyrpäparruakin saa tarvittaessa tilattua kotiin koska tahansa (ja vaikkei tilaisikaan, niin mieltä kuitenkin ylentää tieto siitä, että voi tilata).
"Ilman kumppania eläminen" ei tarkoita siis naiselle sitä, etteikö miestä saisi aina kun haluaa. Chadin saa kätevästi tilattua kotiinsa aina kun tekee vähän mieli tulla syvältä kairatuksi.Ketjun kontekstissa oli minusta ihan päivänselvää, että "yksin eläminen" tarkoitti ilman kumppania elämistä, ei sitä, että elät kokonaan vailla ihmis (tai eläin-) kontakteja. Mikäs tässä tosiaan ollessa. Ei oo pakko tyytyä mihinkään kädenlämpöiseen kun yksin* on hyvä olla.
* ilman sitä parisuhdetta.
Kaikilla seksuaalivietti ei ole niin voimakas, että se ohjaisi elämää. Eikä tarvitse olla edes aseksuaali. Sinulla on TOSI kapea ja mustavalkoinen käsitys seksuaalisuudesta, niin miesten kuin naistenkin. Kuvittelet ilmeisesti kaikki samanlaisiksi kuin itse olet."Ilman kumppania eläminen" ei tarkoita siis naiselle sitä, etteikö miestä saisi aina kun haluaa. Chadin saa kätevästi tilattua kotiinsa aina kun tekee vähän mieli tulla syvältä kairatuksi.
Miehelle sen sijaan yksin eläminen voi olla hyvin konkreettista yksin elämistä, ilman mitään naiskontakteja tai välttämättä oikein mieskavereitakaan. Eikä kyse ole siitä, etteikö todellakin tekisi naista mieli.
Introverttinä olen onnellisin kun omaa tilaa ja aikaa ihan yksin on paljon. Yhdessä asuminen jonkun kanssa on ajatuksenakin ahdistava, mutta nuorempana sitä oli mukautuvampi ja tarvitsevampikin.
Mä en kyllä allekirjoita tätä itestä tai lähipiiristä. Jo ala-asteelta asti, jos on todettu, että poika ei ole kiinnostunut, niin se on parempi unohtaa.Taitaa se olla ihan yllättävän yleinen ilmiö että naisia kiinnostaa se, että miestä ei kiinnosta. Esim. tulee mieleen useampikin tapaus joissa nainen on kiinnostunut kun oma kiinnostunut on lopahtanut. Yksi tapaus jopa yritti tosi pitkään jotain ihan turhaan, kun en enää siinä vaiheessa edes pitänyt siitä ihmisenä tämän yleisen tympeän asenteen takia.
No se ei ole mikään suuri salaisuus, ettei naisilla palleja pakota kuten miehillä. Jos kuitenkin pakottaa, niin seuraa saa aina kun haluaa.Kaikilla seksuaalivietti ei ole niin voimakas, että se ohjaisi elämää. Eikä tarvitse olla edes aseksuaali. Sinulla on TOSI kapea ja mustavalkoinen käsitys seksuaalisuudesta, niin miesten kuin naistenkin. Kuvittelet ilmeisesti kaikki samanlaisiksi kuin itse olet.
No se ei ole mikään suuri salaisuus, ettei naisilla palleja pakota kuten miehillä. Jos kuitenkin pakottaa, niin seuraa saa aina kun haluaa.
Ei kaikilla miehilläkään palleja pakota kuten joillain toisilla miehillä. Siltikin aika vähissä lienee miehet, jotka tyytyväisinä elävät selibaatissa tai puutteessa vuosikaudet. Vaan enemmänkin se on nimenomaan tahdotonta selibatismia. Pärjäillään kun on pakko.
En minäkään seksiä ole "tarpeeksi" saanut kuin pienen osan elämästäni ja kyllä se harmittaa. Silti on pärjäilty, kun on pakko.
Eikö tää oo käyty sata kertaa läpi?No se ei ole mikään suuri salaisuus, ettei naisilla palleja pakota kuten miehillä. Jos kuitenkin pakottaa, niin seuraa saa aina kun haluaa.
Ei kaikilla miehilläkään palleja pakota kuten joillain toisilla miehillä. Siltikin aika vähissä lienee miehet, jotka tyytyväisinä elävät selibaatissa tai puutteessa vuosikaudet. Vaan enemmänkin se on nimenomaan tahdotonta selibatismia. Pärjäillään kun on pakko.
En minäkään seksiä ole "tarpeeksi" saanut kuin pienen osan elämästäni ja kyllä se harmittaa. Silti on pärjäilty, kun on pakko.