• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Pariutumisen haasteet nykypäivänä ja sen vaikutukset

Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Lopetin lukemisen tähän.
Kyllä 16-vuotias voidaan luokitella "mieheksi" tai "naiseksi" ihan paremmisissakin ja virallisemmissakin piireissä, asiayhteydestä riippuen. Harvoin nyt ainakaan "lapseksi". Usein "nuoreksi".

Itseenikin on muistaakseni viitattu "16-vuotiaana miehenä" epikriirissä aikoinaan.

Mutta jos kovasti triggeröi, niin triggeröidy vaan, ja ihan syystäkin olen blokannut sut jo vuosia sitten. ;)

(Sitä paitsi tässähän oli puhe ikäryhmästä 16-18, eikä pelkästään 16.)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Siirrän Tinderistå tänne, kun ketju taas nousi.
Mutta tommosta että ihastutaan vaan koska kohtelee ystävällisesti taitaa tapahtua tosi miesvaltaisissa ympäristöissä, joissa naisille puskee miehiä ovista ja ikkunoista. :hmm:
Kuten miehille todella naisvaltaisissa ympäristöissä.

Kyse on vaan enemmänkin siitä, että monelle naiselle tuntuu suhteen arkipäiväistyminen on jotenkin maailmanloppu. Ja sitä se on varmaan osalle miehistäkin. Pitäisi olla koko ajan sirkushuveja, tai muuten "mies ei rakastakaan".
Tää nyt on nykyihmisen ongelmia muutenkin. Kaikki mulle heti nyt, etenkin nautinto.

Aika moni nainen pitkässä suhteessa toivois vaan sitä, ettei olis pelkkä kotipiika. Toi treffi-iltoja, kukkia, yllätyksiä haluava ryhmä on ihan omaa luokkaansa, sen tunnistaa jo siitä, miten pian sormuksesta aletaan vihjailla. En tiedä kuinka yleistä, noista haluista kyllä lukee somessa, mutta sitten omissa piireissä ei moista ole.

Yleisesti miehet tuntuvat taantuvan viimeistään siinä, kun lapsi syntyy. Ykskaks naisella on kaksi lasta. Sitten asioista keskustellaan yksipuolisesti vuosia, mutta mitään ei tapahdu. Erossa ihmetellään, että mikset sanonut. :D Ja siis on nipoja vaimoja, mutta itekin oon seurannut sivusta, kun isukki syö rauhassa lautasensa loppuun, ja alkaa sitten arvostella lasten syöttämistä, kun äiti on yrittänyt syödä itse ja kaitsee kahden alle kouluikäisen perään ruokapöydässä, toinen sylissä kun ei ole syöttötuoleja. Ei siinä tarvita sirkustemppuja vaan kumppanuutta, jota äiti sai minulta, vaikka tapasin lapset ehkä toista kertaa.

Ketjuun palaten, some on muuttanut treffimaailmaa ihan hirveästi, kun naiset oppivat enemmän siitä, millaisia suhteet ja perhe-elämä voivat olla. Kyse ei ole yhdestä likaisesta sukasta lattialla, vaan monen asian kokonaisuudesta, joka vaan tekee sen esteen, että tää ei pääse jatkoon. Kemiaa ei synny, kun alitajunnassa käy jokin karsea tilanne enneunena. Ja kun siltikin siinä valinnassa voi tehdä virheitä, etenkin niillä pillereillä. :D

Mietin eilen myös sitä, että jos mun, millenniaalinaisen mielikuva miehistä on teinistä saakka ollut se, että he haluavat naisilta vain pildeä, niin mitä tämä on aiheuttanut. Ajatteliko nuori nainen näin 1820-luvulla? Tai edes 50-luvulla? Varmasti on tiedetty, että se miehiä kiinnostaa, mutta minä olen saanut lukea Kissin tsätissä kieltä, joka ei lapselle kuulu. Olen lukenut miesten puheita naisista, mikä ei ole kovinkaan imartelevaa. Ja jatkuu edelleen. Mä olen kasvanut tällaisessa maailmassa enkä voi tietää, miltä muu tuntuu, mutta pakkohan tällaisen on vaikuttaa mieskuvaani?

Ja mitä nykynuorten mies- ja naiskuvat ovat? Mulla sentään ulkonäköasiat on eroteltu julkkiksiin, mutta nyt ne ovat taviksillakin. Suomessa sentään saunakulttuuri, mutta miettikää niitä, jotka näkisivät toisen luonnollisen vartalon vasta petipuuhiin päästessä. Mitkä paineet omasta, ja etenkin edelleen naisilla. Saa olla todella vahva luonne, jotta uskaltaa laittaa itsensä näytille, kun vastapuoli saattaa hyvinkin videoida kaiken ja levittää maailmalle, tai edes vain sanoin.

Jos koette pariutumisen vaikeaksi nyt, niin huhheijjaa mitä tulee. Tbh, tän takia itsellenikin seurustelematon mies on vähän mietityttävämpi asia, vaikka muuten en koe seurustelemattomuutta punalippuna tms. Pelkään, että mies on netin takia pilalla. (Nyksän ei pitäisi olla, mutta silti en koe kelpaavani. Hyvin syö itsetuntoa. Jollekin kelpaisin, koska pillu. No jipii.)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
656
Setämies selittää, aiheena asenne treffailuun omien subjektiivisten (ja suppeiden) kokemusten pohjalta.

Tässäkin ketjussa on manailtu ja kummasteltu ihmisten(naisten) käytöstä treffeille pyrkiessä ja kuinka yht'äkkiä mieli muuttuu, lupaavasti alkanut juttu tyssää kuin jopo kivimuuriin. Sain aiheeseen vähän näkökulmaa, kun kävikin niin päin, että itse huomasin olevani kolmen naisen huomion kohteena, samaan aikaan (he eivät todellakaan tienneet toisitaan). Huomasin itseni käyttäytyvän ihmeellisen kepeästi heidän kaikkien kanssaan, kun oikeasti oli ns. valinnan varaa, käytös oli taatusti rennompaa ja itsevarmempaa kuin mitä se muutoin olisi ollut.

Todellakaan ei maila tärissyt käsissä, eikä ollut mikään kiire viedä treffeja seuraaville tasoille. Mielummin antoi asioiden soljua eteenpäin omilla painoillaan, kunnes olin saanut riittävästi tuntumaa kaikkiin - oli aika päättää, kuka jatkoon. Kuulostanee tutulta, mutta eri puolelta aitaa? Omat kokemukset olivat tuohon saakka olleet aina "kilpakosijan" näkökulmasta, ja kovin turhauttavaahan se touhu on. Erityisesti kun niin helposti ottaakin touhun ihan liian tosissaan, alitajuisesti pelkää koko ajan sössivänsä jotenkin. Sitten sitä on kummissaan, kun nainen vaikenee/haipuu viestintäsfääristä, ilman mitään selkeää syytä(siis minulle kerrottua). Kuvio kun toistuu riittävästi, niin katkeroitumista tapahtuu, kärjistyksiä tehdään ja manataan maailman pahuutta internetissä...

Tässä touhussa se oma "markkina-arvo" todellakin muuttaa kulmaasi, oletko se, johon otetaan rohkea yhteys, vai se pelkästään yhteyksiä yrittävä! Parastahan olisi, että sekä saisi yhteydenottoja, että niitä jakelisi suht' menestyksekkäästi. Silloin ei asiasta kantaisi turhaa stressiä, vaan voisi oikeasti valita ihmissuhteensa tai -suhteettomuutensa.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 880
Täällä on aiemmin ollut ihmettelyä, että missä kaikki naiset piileskelee, niin veikkaan että tämä Hesarin artikkeli valoittaa asiaa. Artikkelissa mainittu lääppiminen ja muu paska käytös on toki ymmärrettävä syy sille, miksi osa naisista karttaa miehiä, mutta asia ei jää pelkästään tähän. Esimerkiksi jo otsikossa väitetään että jokainen voisi tehdä asialle jotain. Noh, eipä voi jos ei itse harrasta paskaa käytöstä. Muutenkin tuntuu että kirjoittaja on vähän pihalla, esimerkiksi...

Japanilaisissa vaunuissa ei siis ole kyse naisten alistamisesta. Halutessaan naismatkustajat saavat mennä tavallisiinkin vaunuihin.
Eiköhän tuo paremminkin herätä vaikutelman että miehet on sitä karjaa eikä naiset? :think:

Mutta jatketaan eteenpäin...

Kun yhä kävin kaikille tarkoitetulla kuntosalilla, oloni oli usein epämukava ja olin hyvin tietoinen kehostani.


Salilla piti miettiä, mihin päin peppuni on aseteltu kyykätessä. Piti miettiä, kannattaako kysyä, onko tämä laite vapaa, koska toinen voi luulla, että haluan jutella.


Kaikkien salilla minua tuijotettiin. Näin, kuinka muita naisia tuijotettiin. Välillä joku pyysi ulos. Erään kerran joku seurasi minua koko treenin ajan. Näin myös, kun muista treenaajista otettiin salaa kuvia.


NAISTEN salilla mitään tällaista ei ole kahden vuoden treenihistoriani aikana tapahtunut kertaakaan.

Tilastollisesti se ei voi johtua siitä, etteikö naisten salilla kävisi ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita naisista.


Ainoa asia, joka nykyiseltä saliltani puuttuu, on miehet.
Tuijottaminen ei toki ole kohteliasta, saati sitten joku kuvaaminen, mutta asia ei taaskaan jää tähän. Kuten olen vähän aiemminkin ollut huomaavinani, monet naiset ei ollenkaan tykkää siitä jos tuntematon mies tulee juttelemaan, saati siitä jos pyydetään ulos. Ei ihme että monet miehet ei tykkää harrastaa ns. kylmiä lähestymisiä, kun monien naisten kanssa on vaan aivan perseestä jutella vaikkei edes olisi ns. pesän kiilto silmissä.

Hämmentävänä yksityiskohtana, mitä väliä tuolla kirjoittajan mainitsemalla pepun asennolla on?

 
Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 974
Olen samaa mieltä siitä että kaikki eivät voi tehdä asian suhteen jotain. Koska ihan rehellisesti suurin osa miehistä ei ole edes tietoinen tuollaisesta kultuurista kun ei itse sitä harrasta.
Esim. itse olen sellainen mies että pelkkä ajatus aiheuttaa lähinnä nolostusta enkä edes "kännissä ja läpällä" kohtuu suuresta rahasummasta kehtaisi (esim. ensimmäiset 20 kadulla vastaan tulevaa naista) alkaa koskettelemaan kenenkään tuntemattoman ohikulkijan takamusta, viheltelemään, ehdottelemaan seksiä tai kyselemään onko hän vapaa tms.

Ihan siksi että jo ideana ajattelen ihan liikaa miten minuun suhtauduttaisiin, mitä minusta ajateltaisiin, miten noloa ja hävettävää tuollainen käytös olisi. Miten siitä saisi kuulla ties miten pitkään jne..

Mutta sitten löytyy todella paljon myös sellaisia miehiä joille tuo on ihan "normaalia" käytöstä, eikä tarvitse olla edes humalassa. Olen joskus jopa nähnyt busseissa miten jotkut humalassa olevat miehet ovat esitelleet penistään teinitytöille jne.. Toki tuollaiseen törmää harvemmin mutta kyllä sellaista tapahtuu.

Hämmentävänä yksityiskohtana, mitä väliä tuolla kirjoittajan mainitsemalla pepun asennolla on?
Suurin osa kuntosalilla olijoista on kuitenkin selvinpäin. Joten ehkä se kynnys alkaa hieromaan omaa etumustaan, ottaa valokuvia, zoomata toisen takamukseen ja mallata parasta kuvakulmaa, ottaa youtube tiktak tms. videota jne. on hieman suurempi jos toinen on kasvot sinuunpäin kuin jos hän olisi takamus sinuunpäin ja kasvot pois joten hän ei luultavasti näkisi sinua.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Kolikon kääntöpuolena, kyllähän nainen periaatteessa nauttii huomiosta luonnostaan. Ehkä liika on liikaa ja paikka on välillä väärä, mutta lähtökohtaisesti nainen nauttii huomiosta ja pyrkii oikeastaan maksimoimaan sen.

Sille on syynsä, että peppua esitellään kireissä vetimissä ja sitä suorastaan treenataan siellä salilla nimenomaan!

Ehkä sali on vähän awkward paikka saada huomiota, koska siellä nainen on hikinen ja kiusallisissa asennoissa, eikä koe että on edustavimmillaan huomion saamisen suhteen. Paitsi jos on kyse jostain läskistä tapauksesta, joka käy salilla lähinnä muodon vuoksi ja ollakseen olevinaan joku, jolloin varmaan voi suorastaan nauttia siitä että häntä katsellaan. JOS katsellaan. (Ja vaikka katseltaisiinkin, niin onko se sitten kiimaista katsetta vai ällöksyvää katsetta on sitten eri asia.)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 450
Kolikon kääntöpuolena, kyllähän nainen periaatteessa nauttii huomiosta luonnostaan. Ehkä liika on liikaa ja paikka on välillä väärä, mutta lähtökohtaisesti nainen nauttii huomiosta ja pyrkii oikeastaan maksimoimaan sen.

Sille on syynsä, että peppua esitellään kireissä vetimissä ja sitä suorastaan treenataan siellä salilla nimenomaan!

Ehkä sali on vähän awkward paikka saada huomiota, koska siellä nainen on hikinen ja kiusallisissa asennoissa, eikä koe että on edustavimmillaan huomion saamisen suhteen. Paitsi jos on kyse jostain läskistä tapauksesta, joka käy salilla lähinnä muodon vuoksi ja ollakseen olevinaan joku, jolloin varmaan voi suorastaan nauttia siitä että häntä katsellaan. JOS katsellaan. (Ja vaikka katseltaisiinkin, niin onko se sitten kiimaista katsetta vai ällöksyvää katsetta on sitten eri asia.)
Esitellään, mutta vain ne kuumimmat chadit saa katsella. Muut jos katsoo niin se on häirintää... ;)




Täällä on aiemmin ollut ihmettelyä, että missä kaikki naiset piileskelee, niin veikkaan että tämä Hesarin artikkeli valoittaa asiaa. Artikkelissa mainittu lääppiminen ja muu paska käytös on toki ymmärrettävä syy sille, miksi osa naisista karttaa miehiä, mutta asia ei jää pelkästään tähän. Esimerkiksi jo otsikossa väitetään että jokainen voisi tehdä asialle jotain. Noh, eipä voi jos ei itse harrasta paskaa käytöstä. Muutenkin tuntuu että kirjoittaja on vähän pihalla, esimerkiksi...



Eiköhän tuo paremminkin herätä vaikutelman että miehet on sitä karjaa eikä naiset? :think:

Mutta jatketaan eteenpäin...



Tuijottaminen ei toki ole kohteliasta, saati sitten joku kuvaaminen, mutta asia ei taaskaan jää tähän. Kuten olen vähän aiemminkin ollut huomaavinani, monet naiset ei ollenkaan tykkää siitä jos tuntematon mies tulee juttelemaan, saati siitä jos pyydetään ulos. Ei ihme että monet miehet ei tykkää harrastaa ns. kylmiä lähestymisiä, kun monien naisten kanssa on vaan aivan perseestä jutella vaikkei edes olisi ns. pesän kiilto silmissä.

Hämmentävänä yksityiskohtana, mitä väliä tuolla kirjoittajan mainitsemalla pepun asennolla on?

Onhan kuvaaminen esimerkiksi salilla kyseenalaista, mutta jos joku kokee ihan vain juttelemisen seksuaalisena häirintänä niin kyllä on jotain ongelmia henkilöllä itsellään eikä vika ole miehissä...
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Kolikon kääntöpuolena, kyllähän nainen periaatteessa nauttii huomiosta luonnostaan. Ehkä liika on liikaa ja paikka on välillä väärä, mutta lähtökohtaisesti nainen nauttii huomiosta ja pyrkii oikeastaan maksimoimaan sen.

Sille on syynsä, että peppua esitellään kireissä vetimissä ja sitä suorastaan treenataan siellä salilla nimenomaan!

Ehkä sali on vähän awkward paikka saada huomiota, koska siellä nainen on hikinen ja kiusallisissa asennoissa, eikä koe että on edustavimmillaan huomion saamisen suhteen. Paitsi jos on kyse jostain läskistä tapauksesta, joka käy salilla lähinnä muodon vuoksi ja ollakseen olevinaan joku, jolloin varmaan voi suorastaan nauttia siitä että häntä katsellaan. JOS katsellaan. (Ja vaikka katseltaisiinkin, niin onko se sitten kiimaista katsetta vai ällöksyvää katsetta on sitten eri asia.)
Mitäpä jos vaan pysyisit siinä miesten halujen jankkaamisessa, etkä yrittäisi puhua naisten haluista yhtään mitään. Et tainnut kuitenkaan olla transmieskään.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Esitellään, mutta vain ne kuumimmat chadit saa katsella. Muut jos katsoo niin se on häirintää... ;)

Onhan kuvaaminen esimerkiksi salilla kyseenalaista, mutta jos joku kokee ihan vain juttelemisen seksuaalisena häirintänä niin kyllä on jotain ongelmia henkilöllä itsellään eikä vika ole miehissä...
Missä sanottiin,että salilla jutteleminen on seksuaalista häirintää? Voitais keskustelusta lopettaa tällainen (tahallaan?) väärinymmärtäminen, kiitos.

Pepun asennostakaan ei puhuttu mitään, vaan suunnasta. Eli miten päin itse on kun kyykkää ym.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 450
Missä sanottiin,että salilla jutteleminen on seksuaalista häirintää? Voitais keskustelusta lopettaa tällainen (tahallaan?) väärinymmärtäminen, kiitos.

Pepun asennostakaan ei puhuttu mitään, vaan suunnasta. Eli miten päin itse on kun kyykkää ym.
Viestissäni oli mielestäni selvästi sarkasmia...
Mutta jos luit sen HS:n jutun niin siitä saa sen kuvan että toimittajan mielestä jutteleminen on seksuaalista häirintää. Teksti käsittelee salilla tapahtuvaa seksuaalista häirintää ja toimittaja kirjoitti näin: "Piti miettiä, kannattaako kysyä, onko tämä laite vapaa, koska toinen voi luulla, että haluan jutella."

Ja onhan sekin totta että ei siellä salilla mikään pakko ole niitä kiereimpiä ihonmyötäisiä vaatteita pitää ja sitten uhriutua kun joku katsoo. Ei ne miehetkään pidä kireitä kamppeita.
Totta kai on ihan asia erikseen jos oikeasti häiritään, otetaan kuvia tai esitetään epäasiallisia kommentteja, tai pahimmassa tapauksessa kosketaan.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Viestissäni oli mielestäni selvästi sarkasmia...
Mutta jos luit sen HS:n jutun niin siitä saa sen kuvan että toimittajan mielestä jutteleminen on seksuaalista häirintää. Teksti käsittelee salilla tapahtuvaa seksuaalista häirintää ja toimittaja kirjoitti näin: "Piti miettiä, kannattaako kysyä, onko tämä laite vapaa, koska toinen voi luulla, että haluan jutella."

Ja onhan sekin totta että ei siellä salilla mikään pakko ole niitä kiereimpiä ihonmyötäisiä vaatteita pitää ja sitten uhriutua kun joku katsoo. Ei ne miehetkään pidä kireitä kamppeita.
Totta kai on ihan asia erikseen jos oikeasti häiritään, otetaan kuvia tai esitetään epäasiallisia kommentteja, tai pahimmassa tapauksessa kosketaan.
No ei siinä selvästi ollut, koska moni on tota mieltä ja tuohan on yleinen heitto nykykeskustelussa, vrt. "mitään ei enää saa sanoa".

Luin jutun ja siinä ei mielestäni viitattu juttelemisella seksuaaliseen häirintään. Teksti ei käsittele salilla tapahtuvaa häirintää, vaan naisten tiloja.

Toivottavasti jokin vaate tai muu ulkonäkötekijä ei oikeuta mielestäsi häirintään. Mä myönnän, että ihmettelen itekin, miksi siellä pitäisi pitää hädintuskin alusvaatteita isompia vaatteita, mutta lähinnä siksi, että olisi kiva jos jokin vaate välissä hieman ottaisi sitä hikeä ja ihosoluja, eikä jätettäisi märkiä läikkiä penkkeihin jne. Tissit ja pyllyt kiinnittävät minunkin huomioni ja katseeni, mutta yritän olla tuijottamatta.
Miehet saavat mieluusti myös pitää päällään mitä haluavat, mutta samoin haluaisin paidan päälle heillekin. Kun naisilla reidet hyllyvät keskivertoa enemmän kuin miehillä, niin voi olla vaikea ymmärtää trikoon mielekkyyttä liikkuessa. Itsellä kesti pitkään, että kehtasin laittaa sellaiset jalkaan liikuntaan, mutta en enää vaihtaisi löysiin, pl. talviulkoiluhousut. Liikkuminen on sata kertaa mukavampaa.

No, mennään nyt henkilökohtaisuuksiin sitten, kun jo aloitin. Tein tuon trikoisiin tutustumisen joskus vähän päälle 20-vuotiaana. Aiemmin välitin liikaa siitä, miltä näytän, jos minulle nauretaan ym. Eli en niinkään häirinnästä. vaikka ensimmäisen kerran, kun aikuinen tuntematon mies on lähestynyt, olen ollut 12-vuotias, ja ensimmäistä kertaa kun muhun koskettiin luvatta, olin 15. Ja mä en todellakaan ole mikään uuh vau -pommi ja vielä vähemmän olin teininä. En koe tarvitsevani naisten saleja, mutta myöhäisen lähijunan vaunu olisi kyllä mahtava. En moisia kyllä yksin harrastakaan. Kyllä sitä aina saa olla varpaillaan tuntemattoman juttelusta, se voi toki helpottaa jo ensimmäisen lauseen aikana, esim. "Anteeksi teiltä putosi --".
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 450
No ei siinä selvästi ollut, koska moni on tota mieltä ja tuohan on yleinen heitto nykykeskustelussa, vrt. "mitään ei enää saa sanoa".

Luin jutun ja siinä ei mielestäni viitattu juttelemisella seksuaaliseen häirintään. Teksti ei käsittele salilla tapahtuvaa häirintää, vaan naisten tiloja.

Toivottavasti jokin vaate tai muu ulkonäkötekijä ei oikeuta mielestäsi häirintään. Mä myönnän, että ihmettelen itekin, miksi siellä pitäisi pitää hädintuskin alusvaatteita isompia vaatteita, mutta lähinnä siksi, että olisi kiva jos jokin vaate välissä hieman ottaisi sitä hikeä ja ihosoluja, eikä jätettäisi märkiä läikkiä penkkeihin jne. Tissit ja pyllyt kiinnittävät minunkin huomioni ja katseeni, mutta yritän olla tuijottamatta.
Miehet saavat mieluusti myös pitää päällään mitä haluavat, mutta samoin haluaisin paidan päälle heillekin. Kun naisilla reidet hyllyvät keskivertoa enemmän kuin miehillä, niin voi olla vaikea ymmärtää trikoon mielekkyyttä liikkuessa. Itsellä kesti pitkään, että kehtasin laittaa sellaiset jalkaan liikuntaan, mutta en enää vaihtaisi löysiin, pl. talviulkoiluhousut. Liikkuminen on sata kertaa mukavampaa.

No, mennään nyt henkilökohtaisuuksiin sitten, kun jo aloitin. Tein tuon trikoisiin tutustumisen joskus vähän päälle 20-vuotiaana. Aiemmin välitin liikaa siitä, miltä näytän, jos minulle nauretaan ym. Eli en niinkään häirinnästä. vaikka ensimmäisen kerran, kun aikuinen tuntematon mies on lähestynyt, olen ollut 12-vuotias, ja ensimmäistä kertaa kun muhun koskettiin luvatta, olin 15. Ja mä en todellakaan ole mikään uuh vau -pommi ja vielä vähemmän olin teininä. En koe tarvitsevani naisten saleja, mutta myöhäisen lähijunan vaunu olisi kyllä mahtava. En moisia kyllä yksin harrastakaan. Kyllä sitä aina saa olla varpaillaan tuntemattoman juttelusta, se voi toki helpottaa jo ensimmäisen lauseen aikana, esim. "Anteeksi teiltä putosi --".
Ei toki vaate oikeuta häirintään, mutta mielestäni katsomista ei voi laskea häirinnäksi. Varsinkaan tilanteessa jossa nainen pukeutuu "yltiöseksuaalisesti" niin että tissit, pyllyt ja kamelinvarpaat paistaa läpikuultavista vaatteista... Kyllä siinä saa naisetkin ottaa vastuuta omasta pukeutumisestaan...
Jos käännetään roolit toisinpäin ja mies jättäisi bokserit kotiin ja laittaisi salille tiukat läpikuultavat legginssit jalkaan joista parru paistaa läpi niin veikkaan, että silloin MIESTÄ syytettäisiin seksuaalisesta häirinnästä eikä sitä naista joka sitä miestä katsoo...

Ehkä ymmärretään tuo artikkeli hieman eri tavalla, mutta minulle tosiaan jäi se kuva että toimittajan mielestä jutteleminen on häirintää ja sen takia pitää naisille olla oma sali...

Luvatta koskeminen on tietenkin aina väärin teki sen mies tai nainen. Ja ymmärrän sen että naisena pitää olla varovainen tuntemattomien kanssa.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 880
Luin jutun ja siinä ei mielestäni viitattu juttelemisella seksuaaliseen häirintään. Teksti ei käsittele salilla tapahtuvaa häirintää, vaan naisten tiloja.
Ei varsinaisesti sanottu että juttelu olisi seksuaalista häirintää, mutta annettiin ymmärtää ettei sekään olisi toivottavaa.

Olen samaa mieltä siitä että kaikki eivät voi tehdä asian suhteen jotain. Koska ihan rehellisesti suurin osa miehistä ei ole edes tietoinen tuollaisesta kultuurista kun ei itse sitä harrasta.
Esim. itse olen sellainen mies että pelkkä ajatus aiheuttaa lähinnä nolostusta enkä edes "kännissä ja läpällä" kohtuu suuresta rahasummasta kehtaisi (esim. ensimmäiset 20 kadulla vastaan tulevaa naista) alkaa koskettelemaan kenenkään tuntemattoman ohikulkijan takamusta, viheltelemään, ehdottelemaan seksiä tai kyselemään onko hän vapaa tms.
Joo. Luulin kanssa aiemmin että tuollainen paska käytös olisi suht. harvinaista. Paremminkin oli saanut kuvan, että naisia ärsyttää jos liian matalan sosiaalisen statuksen miehet (esim. nörtit) lähestyy, ja että näitä sitten saisi jatkuvasti hätistellä tiehensä...
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Ei varsinaisesti sanottu että juttelu olisi seksuaalista häirintää, mutta annettiin ymmärtää ettei sekään olisi toivottavaa.
No se oli suoraan sanottu. Kirjoittaja ei pitänyt tunteista, joita sai tavalliselta salilta.

Mitä ei sanottu: 1) salilla ei saa jutella b) naisille ei saa jutella missään (tämä lähinnä tolle suihkussa käymättömlle trollille pari viestlä ylempänä, tuskin tätäkään lukee).
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 450
Mitä ei sanottu: 1) salilla ei saa jutella b) naisille ei saa jutella missään
Juuri tuon kuvan tuo artikkeli antaa. Yhtenä ahdistavista kokemuksista tosiaan mainittu "Piti miettiä, kannattaako kysyä, onko tämä laite vapaa, koska toinen voi luulla, että haluan jutella." Ja sitten " Jos pelkästään naisille tarkoitetut tilat ärsyttävät tai tuntuvat loukkaavilta, voi ihan jokainen edistää niiden tekemistä tarpeettomaksi käyttäytymällä hyvin ja edistämällä tasa-arvoa "
Eli tasa-arvoa ja hyvää käytöstä on muiden artikkelissa mainittujen asioiden lisäksi se että ei puhuta naisille ollenkaan?

Juuri tälläisten artikkelien takia ymmärrän kyllä sitä tuskaa joka joillakin yksinäisillä miehillä on...
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Juuri tuon kuvan tuo artikkeli antaa. Yhtenä ahdistavista kokemuksista tosiaan mainittu "Piti miettiä, kannattaako kysyä, onko tämä laite vapaa, koska toinen voi luulla, että haluan jutella." Ja sitten " Jos pelkästään naisille tarkoitetut tilat ärsyttävät tai tuntuvat loukkaavilta, voi ihan jokainen edistää niiden tekemistä tarpeettomaksi käyttäytymällä hyvin ja edistämällä tasa-arvoa "
Eli tasa-arvoa ja hyvää käytöstä on muiden artikkelissa mainittujen asioiden lisäksi se että ei puhuta naisille ollenkaan?

Juuri tälläisten artikkelien takia ymmärrän kyllä sitä tuskaa joka joillakin yksinäisillä miehillä on...
Jos väkisin haluaa ymmärtää noin, niin sitten ymmärtää.
Eipä yllätä yhtään, että yhden naisen näkemyksestä taas vedetään kaikki mutkat suoriksi ja päällystetään asvaltilla. Kaikki naiset jne.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 450
Jos väkisin haluaa ymmärtää noin, niin sitten ymmärtää.
Eipä yllätä yhtään, että yhden naisen näkemyksestä taas vedetään kaikki mutkat suoriksi ja päällystetään asvaltilla. Kaikki naiset jne.
Ei tämä ikävä kyllä ole ainoastaan yhden toimittajan henkilökohtainen näkemys. Ja jos Suomen suurin sanomalehti julkaisee tuollaista niin siitä voidaan olettaa että se on hyvinkin laajasti hyväksytty näkemys.
Samanlaista ajattelumallia on "Me Too" varjolla jo vuosia edistetty. Monessakin suhteessa nykyisessä yhteiskunnassa on todella huono "tuuri" jos sattuu syntymään valkoiseksi mieheksi.

No joo mutta nyt alkaa mennä turhan paljon ohi aiheesta. Itse olen parisuhteessa ja en puhu omasta tilanteesta, mutta kyllä täytyy ymmärtää myös niitä miehiä jotka ovat turhautuneita nykytilanteeseen.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Ei tämä ikävä kyllä ole ainoastaan yhden toimittajan henkilökohtainen näkemys. Ja jos Suomen suurin sanomalehti julkaisee tuollaista niin siitä voidaan olettaa että se on hyvinkin laajasti hyväksytty näkemys.
Samanlaista ajattelumallia on "Me Too" varjolla jo vuosia edistetty. Monessakin suhteessa nykyisessä yhteiskunnassa on todella huono "tuuri" jos sattuu syntymään valkoiseksi mieheksi.

No joo mutta nyt alkaa mennä turhan paljon ohi aiheesta. Itse olen parisuhteessa ja en puhu omasta tilanteesta, mutta kyllä täytyy ymmärtää myös niitä miehiä jotka ovat turhautuneita nykytilanteeseen.
En mä tiedä onko kukaan varsinaisesti ymmärtämättä yksilöitä, jotka harmittelevat, että kumppania ei ole toiveista huolimatta löytynyt. Sen sijaan ei jakseta ymmärtää ilmiötä, jossa tästä syytetään naisia.

En valitettavasti ymmärrä, mitä näkemystä on "me too" -varjolla edistetty. Sitä, että naiset voivat nostaa tapetille heihin kohdistunutta häiritsevää käytöstä? Sehän on hienoa! Jos naisiakin vihdoin jo uskotaan, eikä poliisi kysele, että mitä sulla oli päällä. Tätähän sattuu edelleen jatkuvasti. Somessa huudetaan, kuinka ei toi jätkä voi ketään raiskata, sehän on hyvä jätkä ja tosi hyvä pelaamaan jääkiekkoa.
Mä oon saatanan kyllästynyt lukemaan sellaisesta. Ilmoittamisen kynnys on edelleen aivan liian suuri.

Ja siis vaikka 99% naisista ei haluaisi, että kukaan tulee ikinä juttelemaan missään, niin sitten se on niin. Mutta nyt ei ole, joten ihan turha sellaisesta huolehtia.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 450
En mä tiedä onko kukaan varsinaisesti ymmärtämättä yksilöitä, jotka harmittelevat, että kumppania ei ole toiveista huolimatta löytynyt. Sen sijaan ei jakseta ymmärtää ilmiötä, jossa tästä syytetään naisia.

En valitettavasti ymmärrä, mitä näkemystä on "me too" -varjolla edistetty. Sitä, että naiset voivat nostaa tapetille heihin kohdistunutta häiritsevää käytöstä? Sehän on hienoa! Jos naisiakin vihdoin jo uskotaan, eikä poliisi kysele, että mitä sulla oli päällä. Tätähän sattuu edelleen jatkuvasti. Somessa huudetaan, kuinka ei toi jätkä voi ketään raiskata, sehän on hyvä jätkä ja tosi hyvä pelaamaan jääkiekkoa.
Mä oon saatanan kyllästynyt lukemaan sellaisesta. Ilmoittamisen kynnys on edelleen aivan liian suuri.

Ja siis vaikka 99% naisista ei haluaisi, että kukaan tulee ikinä juttelemaan missään, niin sitten se on niin. Mutta nyt ei ole, joten ihan turha sellaisesta huolehtia.
Seuraat selvästi asioita todella erilaisesta näkökulmasta kuin miehet. Toki oikeasti raiskaukset ja kähminnät jne on todellakin asioita jotka pitää nostaa tapetille ja ei missään tilanteessa todellakaan hyväksyttäviä asioita. Mutta ei todellakaan pelkkää positiivista ole tuostakaan kampanjasta seurannut.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Seuraat selvästi asioita todella erilaisesta näkökulmasta kuin miehet. Toki oikeasti raiskaukset ja kähminnät jne on todellakin asioita jotka pitää nostaa tapetille ja ei missään tilanteessa todellakaan hyväksyttäviä asioita. Mutta ei todellakaan pelkkää positiivista ole tuostakaan kampanjasta seurannut.
Kyllä mä ymmärrän myös sen pelon, että sanoo väärin, katsoo liian pitkään, luullaan lenkkipolulla seuraajaksi jne. Mutta musta siinä on myös hyvää, musta on hienoa, jos joku mies tajuaa, että vaikka hän nyt tässä lenkkeilee sattumalta samaan tahtiin kuin edessä menevä nainen, niin naista itseasiassa saattaa ahdistaa. :D Musta on hienoa, jos tökeröstä huutelusta tulee noloa toimintaa jne. Ja tästä on tärkeää keskustella, eikä huudella tai mutista keskenään, koska tällä tavalla me voidaan asioita käsitellä. Ja toivottavasti jokainen näkökulma saa jotain. :)

Oikeasti suurimmalla osalla vaikkapa 30-50 vuotiaista työssä tai jossain käyvistä miehistä ei varmasti ole hätää. Jos kohtelee naisia ihmisinä siinä missä miehiäkin, pärjää varmasti ihan hyvin, eikä tarvitse pelätä kunnianloukkaussyytettä arjessa. On yksilöitä, jotka eivät pysty pelaamaan normaaleilla kohteliaisuussäännöillä, ja on tosi perseestä jos heidän takiaan kaikkien miesten maine menee. Mutta kuten kirjoitin Tinder-ketjussa aiemmin, yksilö herkästi muistaa sen yhden haukun kymmenien kehujen lomasta - sellasia me ihmiset olemme. Osalla naisista on, pääosin kokemustensa takia, jo alunperinkin huono suhtautuminen useimpiin miehiin. Tällainen jopa yleensä näkyy ulospäin, mutta ei siltikään estä niitä heruttelijoita ja häiriköitä.. Lisäksi joidenkin miesten on pakko tulla vieläpä vain haukkumaan, kokemusta itsellä siitäkin. En mä oleta, että kovin moni sitä tekisi, mutta periaatteessa sille on aina mahdollisuus. Henkkoht mua ahdistaa se tieto, että olen miesten arvosteltavana heidän mielessään. Ei se mua silti estä tekemästä mitään, tai en ainakaan koe niin. Peitän kyllä sen trikooperseeni salilla.

Ja kyllä, miehen naama merkkaa. Ei sillä, että hyvännäköiseltä kelpuuttaisi tai haluaisi häiriköintiä, vaan sillä, että joidenkin naama, olemus ja ulosanti (puhumattakaan päihtymystilasta) pelottavat enemmän.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 450
Kyllä mä ymmärrän myös sen pelon, että sanoo väärin, katsoo liian pitkään, luullaan lenkkipolulla seuraajaksi jne. Mutta musta siinä on myös hyvää, musta on hienoa, jos joku mies tajuaa, että vaikka hän nyt tässä lenkkeilee sattumalta samaan tahtiin kuin edessä menevä nainen, niin naista itseasiassa saattaa ahdistaa. :D Musta on hienoa, jos tökeröstä huutelusta tulee noloa toimintaa jne. Ja tästä on tärkeää keskustella, eikä huudella tai mutista keskenään, koska tällä tavalla me voidaan asioita käsitellä. Ja toivottavasti jokainen näkökulma saa jotain. :)

Oikeasti suurimmalla osalla vaikkapa 30-50 vuotiaista työssä tai jossain käyvistä miehistä ei varmasti ole hätää. Jos kohtelee naisia ihmisinä siinä missä miehiäkin, pärjää varmasti ihan hyvin, eikä tarvitse pelätä kunnianloukkaussyytettä arjessa. On yksilöitä, jotka eivät pysty pelaamaan normaaleilla kohteliaisuussäännöillä, ja on tosi perseestä jos heidän takiaan kaikkien miesten maine menee. Mutta kuten kirjoitin Tinder-ketjussa aiemmin, yksilö herkästi muistaa sen yhden haukun kymmenien kehujen lomasta - sellasia me ihmiset olemme. Osalla naisista on, pääosin kokemustensa takia, jo alunperinkin huono suhtautuminen useimpiin miehiin. Tällainen jopa yleensä näkyy ulospäin, mutta ei siltikään estä niitä heruttelijoita ja häiriköitä.. Lisäksi joidenkin miesten on pakko tulla vieläpä vain haukkumaan, kokemusta itsellä siitäkin. En mä oleta, että kovin moni sitä tekisi, mutta periaatteessa sille on aina mahdollisuus. Henkkoht mua ahdistaa se tieto, että olen miesten arvosteltavana heidän mielessään. Ei se mua silti estä tekemästä mitään, tai en ainakaan koe niin. Peitän kyllä sen trikooperseeni salilla.

Ja kyllä, miehen naama merkkaa. Ei sillä, että hyvännäköiseltä kelpuuttaisi tai haluaisi häiriköintiä, vaan sillä, että joidenkin naama, olemus ja ulosanti (puhumattakaan päihtymystilasta) pelottavat enemmän.
Ymmärrän kyllä tuon pointin tuosta miten yksi haukku kymmenen kehun lomassa jää mieleen kummittelemaan. Kyllä niitä itsetunnolle käyviä negatiivisia kommentteja saa miehetkin kuulla ja monesti ehkä niin päin että siellä kymmenen haukun lomassa on yksi kehu :D .
Ja tilanne ei Suomessa onneksi vielä oli niin paha kuin joissakin muissa maissa.
 
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
501
Mediassa julkaistaan (varsinkin ketjun aihepiiriin liittyvissä aiheissa) jatkuvasti jonkun yksittäisen ihmisen kertomuksia, joissa on jotakin mielipiteitä vahvasti jakavaa, koska no, sellainen myy. Niitä juttuja klikataan ja jaetaan hanakasti. Kannattaa kuitenkin muistaa, että kyseessä on lopulta vain yhden ihmisen sisäinen tulkinta ja kokemusmaailma, ja niitä on tällä planeetalla 8 miljardia erilaista. Sellaisiin ei kannata ihan hirveästi jumittua eikä tehdä niistä laajempia johtopäätöksiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 072
Joskus voi löytää jonkun kirjoittelukaverin mahdollisimman kaukaakin, vaikka siinä ei ole oikein järkeä ja vaikka sitten yhtäkkiä keskustelu muuttuikin tyyliin 1: siitä lähdetään, että kaksonen ei tykkää jousimiehestä...
Ei pidä silti antaa periksi, jatkaa vain iloisena keskustelua. Jos sitten keskustelu jo muuttuukin tyyliin 2: koronapiikittömyydeksi ja ettei kai vain ole rätti naamassa kuljettu kaupassa, sitten joutuu jo hieman enemmän pohtimaan mitä tässä nyt oikein tekeekään.
3. kohta on sitten jo aivan toivoton, mutta onneksi pysyttiin vielä kohdassa 1.
Mietin, että mitähän siihenkin osaisi vastata ja jonkin aikaa horoskoopeista keskusteltua päästiin toiseen aiheeseen ja tuskin päästään koskaan pidemmälle, varsinkaan jos keskustelu alkaa lipsumaan kohti kohta 3:sta :D
Vuosia näitä yrittäneenä alkaa jo huomaamaan millaista touhu on, eli aika vaikeaa. Täytyy silti jatkaa yrittämistä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Mediassa julkaistaan (varsinkin ketjun aihepiiriin liittyvissä aiheissa) jatkuvasti jonkun yksittäisen ihmisen kertomuksia, joissa on jotakin mielipiteitä vahvasti jakavaa, koska no, sellainen myy. Niitä juttuja klikataan ja jaetaan hanakasti. Kannattaa kuitenkin muistaa, että kyseessä on lopulta vain yhden ihmisen sisäinen tulkinta ja kokemusmaailma, ja niitä on tällä planeetalla 8 miljardia erilaista. Sellaisiin ei kannata ihan hirveästi jumittua eikä tehdä niistä laajempia johtopäätöksiä.
Se on kyllä ihan laajempi ilmiö länsimaissa, että yhä herkemmin triggeröidytään ja metoo:dytöidytään mieskontaktien innoittamina.

Tämä ei varmaankaan ole suuri salaisuus.

Mutta mies voi välttyä ongelmilta noudattamalla kahta tärkeää neuvoa:

1. Ole komea ja karismaattinen
2. Älä ole ruma ja creepy
 
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
501
Se on kyllä ihan laajempi ilmiö länsimaissa, että yhä herkemmin triggeröidytään ja metoo:dytöidytään mieskontaktien innoittamina.
Pointtini oli, että tällaisen kuvan todellisuudesta kyllä saa, jos aihetta seuraa vain mediasta ja somemyrskyistä.

Omat kokemukset reaalimaailmasta sen sijaan ovat aika toisenlaiset. Tavalliset naiset ovat edelleen keskimäärin järkeviä ja mukavia, eivätkä kahdenkeskisissä kontakteissa vaikuta ollenkaan siltä, että heidän elämänsä olisi täynnä triggeröitymistä ja mielen pahoitusta miesten kohteliaista lähestymisistä.

Edit: Tarkennan vielä, että peräänkuulutan tiettyä suhteellisuudentajua. Kyllä, kaikenlainen triggeröityminen ja meuhkaaminen pienen tuntuisista asioista on varmasti lisääntynyt, mutta ei kannata antaa sen liikaa antaa vaikuttaa omaan naiskuvaan. Livenä ihmisillä on edelleen enimmäkseen ihan terve suhtautuminen kohtaamisiin ja kanssakäymiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Ymmärrän kyllä tuon pointin tuosta miten yksi haukku kymmenen kehun lomassa jää mieleen kummittelemaan. Kyllä niitä itsetunnolle käyviä negatiivisia kommentteja saa miehetkin kuulla ja monesti ehkä niin päin että siellä kymmenen haukun lomassa on yksi kehu :D .
Ja tilanne ei Suomessa onneksi vielä oli niin paha kuin joissakin muissa maissa.
Juu haukku oli siis vain esimerkki siitä, että negatiivinen asia paisuu mielessä isoksi, vaikka tapahtuisi harvoin. Eli kaikki kohtaamiset, tilanteet, vain uhatkin vaikkei mitään olisi tapahtunut.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 974
Tässä on varmaan se että suurin osa meistä miehistä on ehkä tietyllä tasolla tietoinen esim. Virpi Butt:sta ja mitä hän teki.
Mutta ihan rehellisesti en ole koskaan pelännyt että kukaan nainen voisi satunnaisesti vain raiskata tai tappaa minut. Yleensä kukaan nainen ei ole edes käynyt (seksuaalisessa tai muussa mielessä) käsiksi tai suoraan ehdotellut jotain kaksimielistä. Varmaan alle 10 kertaan jäisi tuollaiset tapahtumat ja se että täysin tuntematon nainen olisi suoraan fyysisesti kourinut tai esim. alkanut haromaan hiuksia, silittämään sänkeä, hinkkaamaan itseään minua vasten jne jää varmaan alle viiteen kertaan.

Sellaisen todennäköisyys on siis todella paljon pienempi miehille kuin naisille ja täten se myös yleensä ohitetaan hupaisana tapahtumana tai outona sattumana. Varmasti asia olisi eri jos lähes päivittäin naiset kuvaisivat, viheltelisivät perään, kourisivat, huomauttelisivat suureen ääneen käsivarsista, hiuksista, perseestä ja miettisivät kalun kokoa kavereilleen. (En sano etteikö osa naisista esim. lähettele peniskuvia keskenään mutta se on hieman eri asia)

Harvemmin myös tulee asiaa otettua esille tai puhuttua naispuolisten kavereiden, kavereiden vaimojen/heidän tyttökavereidensa tai siskojensa kanssa. Tai esim. äitien jne. Yleensäkään naisten kanssa siitä miten useasti heitä häiritään seksuaalisesti tai ovatko he "koskaan kuulleet / kokeneet / nähneet" sellaista. Siksi se yllätys on oikeasti aika suuri kun lähes poikkeuksetta jokainen toteaa että sellaista on tapahtunut heille ja useastikin.

Lisäksi se reaktio on täysin erilainen. Jos mieheltä kysyisi asiaa vastaus olisi kutakuinkin 9 kertaa 10:stä tai ehkä jopa useammin luokkaa "jos joku homo kähmisi perseestä vetäisin turpiin". Koko ajatuksen ollessa kohtuullisen kaukainen ja jopa kysymyksen itsessään täysin yllättävä. Kun taas naiselle se että tuntematon mies (luultavasti ei homo) läppäsee tai kähmii takamuksesta on huomattavasti yleisempää.

En siis osaa edes miettiä sitä että jos joku nainen kysyy haluaisinko jatkoille hänen luokseen tai tulla käymään ja ottaa parit juomat ennenkuin jatketaan baariin tms. että hän saattaisi ehkä huumata minut, raiskata minut, tappaa minut, kuvata seksiaktia salaa ja lähetellä sitä kavereilleen, kidnapata minut, ottaa minut orjakseen, siellä olisi muutama hänen kaverinsa ja heidän tarkoituksenaan olisi käyttää minua hyväkseen seksuaalisesti ja ryöstää minut tms.

Eli osittain elämme erilaisissa maailmoissa, miehet ja naiset.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Tässä on varmaan se että suurin osa meistä miehistä on ehkä tietyllä tasolla tietoinen esim. Virpi Butt:sta ja mitä hän teki.
Mutta ihan rehellisesti en ole koskaan pelännyt että kukaan nainen voisi satunnaisesti vain raiskata tai tappaa minut. Yleensä kukaan nainen ei ole edes käynyt (seksuaalisessa tai muussa mielessä) käsiksi tai suoraan ehdotellut jotain kaksimielistä. Varmaan alle 10 kertaan jäisi tuollaiset tapahtumat ja se että täysin tuntematon nainen olisi suoraan fyysisesti kourinut tai esim. alkanut haromaan hiuksia, silittämään sänkeä, hinkkaamaan itseään minua vasten jne jää varmaan alle viiteen kertaan.

Sellaisen todennäköisyys on siis todella paljon pienempi miehille kuin naisille ja täten se myös yleensä ohitetaan hupaisana tapahtumana tai outona sattumana. Varmasti asia olisi eri jos lähes päivittäin naiset kuvaisivat, viheltelisivät perään, kourisivat, huomauttelisivat suureen ääneen käsivarsista, hiuksista, perseestä ja miettisivät kalun kokoa kavereilleen. (En sano etteikö osa naisista esim. lähettele peniskuvia keskenään mutta se on hieman eri asia)

Harvemmin myös tulee asiaa otettua esille tai puhuttua naispuolisten kavereiden, kavereiden vaimojen/heidän tyttökavereidensa tai siskojensa kanssa. Tai esim. äitien jne. Yleensäkään naisten kanssa siitä miten useasti heitä häiritään seksuaalisesti tai ovatko he "koskaan kuulleet / kokeneet / nähneet" sellaista. Siksi se yllätys on oikeasti aika suuri kun lähes poikkeuksetta jokainen toteaa että sellaista on tapahtunut heille ja useastikin.

Lisäksi se reaktio on täysin erilainen. Jos mieheltä kysyisi asiaa vastaus olisi kutakuinkin 9 kertaa 10:stä tai ehkä jopa useammin luokkaa "jos joku homo kähmisi perseestä vetäisin turpiin". Koko ajatuksen ollessa kohtuullisen kaukainen ja jopa kysymyksen itsessään täysin yllättävä. Kun taas naiselle se että tuntematon mies (luultavasti ei homo) läppäsee tai kähmii takamuksesta on huomattavasti yleisempää.

En siis osaa edes miettiä sitä että jos joku nainen kysyy haluaisinko jatkoille hänen luokseen tai tulla käymään ja ottaa parit juomat ennenkuin jatketaan baariin tms. että hän saattaisi ehkä huumata minut, raiskata minut, tappaa minut, kidnapata minut, ottaa minut orjakseen, siellä olisi muutama hänen kaverinsa ja heidän tarkoituksenaan olisi käyttää minua hyväkseen seksuaalisesti ja ryöstää minut tms.

Eli osittain elämme erilaisissa maailmoissa, miehet ja naiset.
Juuri näin. Moni mies tuppaa vastaamaan, että "no kyllä mulle saa ehdotella, sehän olis kiva, mutta ei naiset tee sellasta!!", mutta silloin on kyse taas naisista, jotka miellyttävät miestä itseään. Liimamies tossa yllä yritti vaihteeksi selittää, että rumien ja outojen miesten lähestyminen ei kelpaa naisille. No, eipä taida vastaavat naiset kelvata miehillekään, toki eräillehän raja menee jo tietyssä painossa. Tää taas alleviivaa sitä, että suurin osa naisista on miehille näkymättömiä, ihan ajatuksissakin.

Jos huutelee, että kaikki naiset, niin voisiko ihan oikeasti ottaa vaikka ne kaikki naiset siihen mukaan, tai alkaa sitten puhua tietystä joukosta. Siinä tosin täytyy sitten myöntää, että kyse on yksilöistä.. :p

Miehet saa jonkin verran pelätä pahoinpidellyksi tulemista, mutta voisin väittää, että hekin kyllä pystyvät laskelmoimaan ihmisten ulkonäöstä todennäköisyyksiä tähän. :D
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
320
Juuri näin. Moni mies tuppaa vastaamaan, että "no kyllä mulle saa ehdotella, sehän olis kiva, mutta ei naiset tee sellasta!!", mutta silloin on kyse taas naisista, jotka miellyttävät miestä itseään. Liimamies tossa yllä yritti vaihteeksi selittää, että rumien ja outojen miesten lähestyminen ei kelpaa naisille. No, eipä taida vastaavat naiset kelvata miehillekään, toki eräillehän raja menee jo tietyssä painossa. Tää taas alleviivaa sitä, että suurin osa naisista on miehille näkymättömiä, ihan ajatuksissakin.

Jos huutelee, että kaikki naiset, niin voisiko ihan oikeasti ottaa vaikka ne kaikki naiset siihen mukaan, tai alkaa sitten puhua tietystä joukosta. Siinä tosin täytyy sitten myöntää, että kyse on yksilöistä.. :p

Miehet saa jonkin verran pelätä pahoinpidellyksi tulemista, mutta voisin väittää, että hekin kyllä pystyvät laskelmoimaan ihmisten ulkonäöstä todennäköisyyksiä tähän. :D
Miesten ja naisten ero on siinä, että enemmistö miehistä on naisille täysin näkymättömiä, kun taas enemmistö naisista kokee miehiltä hyvää/huonoa huomiota.

Mutta se keneltä naiset huomiota saa, oli jonkun tutkimuksen mukaan karkeasti 5-10 % miehistä lähestyy hyvin aktiivisesti naisia, 20-30% lähestyy jos kokee tilanteen olevan tarpeeksi varma (siis että et nolaa itseäsi tai häiritse toista jne) ja loput ei käytännössä koskaan.

Niinpä niiden miesten näkökulmasta, jotka ei naisia juuri lähesty tai ei lähesty ollenkaan voi olla erikoista miten paljon naiset saa huonoa huomiota, ja toisaalta naiset ei ilmeisesti usein tiedä että heitä lähestyy vain pieni osa miehistä.

Tästä seuraa nämä perinteiset "kaikki miehet on kusipäitä" tai muut vastaavat. Lisäksi jossain mainittiin, että yli 80% naisista odottaa, että mies tekee aloitteen.

Niin eihän tuo voi mennä kuin pieleen kaikkien osalta. Naisia pommittaa ne samat pelimiehet jotka ei välitä naisista, aina on seuraava kohde, naiset ihmettelee että missä on kaikki kunnolliset miehet ja monet kunnolliset miehet katkeroituu kun katsovat sivusta miten naiset "huolii mielummin jonkun juopon kusipään" eikä edes näe niitä miehiä jotka ei naisia lähesty.

Tavallista tai edes keskivertoa komeampaa miestä ei välttämättä naiset lähesty ikinä, siinä missä lähes minkä tasoista naista tahansa lähestyy ainakin jossain mielessä jotkut miehet.

Esim. paperilla monen naisen sanojen mukaan miehen pitää olla pitkä, korkeakoulutettu, huumorintajuinen, pitää itsensä kunnossa, fiksu, vakityössä, haluaa lapsia, on kohtelias, hygienia kunnossa, hyvät hiukset jne jne.

Mutta jos mies on kaikkea tuota, niin se ei auta vielä yhtään mitään, koska naisen näkökulmasta tämän unelmamiehen pitää tulla vielä tekemään aloite.

Jos nuo ominaisuudet omaava mies on raitis, inhoaa baareja eikä kohteliaisuuttaan halua häiritä naisia salilla/kaupassa, niin tämmöinen mies on naisten mielestä huonompi kumppani kuin puolijuoppo naistenmies koska naistenmies tulee iskemään, toinen on näkymätön.

Kyllä näistä ongelmista iso osa johtuu tuosta naisten passiivisuudesta, ei naiset voi samaan aikaan toivoa/vaatia pitkiä korkeakoulutettuja miehiä, jos eivät kirjaimellisesti tee yhtään mitään aloitteita miehiä kohtaan.

Iso osa hyvistä miehistä kun ei niissä baareissa ja tindereissä ole, ja nykyään arjessa naisille puhuminenkin on demonisoitu minkä seurauksena mitä hyvätapaisempi mies, sen vähemmän haluaa ottaa riskiä että loukkaa ketään tai joutuu halvennetuksi. niin nyt kun (normaalit) miehet on saatu pelkäämään naisille puhumista, niin naiset voisi ottaa vastuun ja alkaa itse tutustumaan niihin ujoihinkiin miehiin.

Kun eihän miehiä edes ne ylipainoiset naiset lähesty, sitä voi olla naisten vaikea käsittää, mutta on hyvin tyypillistä että ulkoisesti mukiinmenevää miestäkään ei lähesty kukaan vuosiin tai näin tapahtuu kerran vuoteen.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 974
Tuo mitä yllä kirjoitettiin pitää aika hyvin paikkansa.

Lisäksi ne naisten (tai miesten) listat.. ..no ne eivät vaan pidä paikkaansa. Toki ne ehkä ovat se looginen järkeilyn tulos ja vieno toive. Mutta sitten oikeassa elämässä valitaan täysin eri henkilö eikä listalla ole väliä. Lisäksi joskus ne listat alkavat olla pitkiä kuin nälkävuosi ja siinä on sitten täysin turhia yksityiskohtia millä ei oikeasti ole väliä kuten "punaiset hiukset, pisamia, pituus tarkalleen senttimetreinä, ikä" jne mutta niistä unohtuu ne oikeasti tärkeät jutut kuten "sukupuoli [myös se että on syntymästä saakka ollut kyseinen sukupuoli], ei käytä huumeita, ei ole psykopaatti, ei ole väkivaltainen, ei ole kleptomaani, ei valehtele, osaa yhteistä kieltä" jne.

Eli vaikka sitten se nainen tulee ja itkee miehelle miten taas sortui johonkin narsistiseen huumeita pössyttelevään pahaan poikaan joka pahoinpiteli, varasti ja petti naisen kavereiden kanssa ei mies voi tuossa tilanteessa (jos siis haluaa säilyttää edes jonkinlaiset välit naiseen) tuoda esille sitä naisen omaa listaa ja miten tuo(kin) mies taas ei täyttänyt niistä yhtäkään ja miten esim. tämä mies jolle asiaa itketään täyttäisi kutakuinkin kaikki kohdat tuosta listasta.

Sanoisin kyllä omista kokemuksista että naisetkin lähestyvät miehiä, mikä on myös ihan positiivinen asia. Harvemmin vain täysin spontaanisti tuntematonta vaan useasti sellaista miestä josta tietävät jo jotain ja jota ovat ehkä pidempäänkin "seuranneet sillä silmällä" ja tehneet arvioita.

Varmasti myös naiselle se seurustelukumppanin löytäminen on vaikeampaa kuin ns. täysin satunnaisen seksiseuran (mitä saisivat ties miten helposti, varsinkin jos lähes ainoana kriteerinä olisi se että saisi seksiä nyt ja heti). Kun taas miehelle se seksin saaminen tuntuu olevan vaikeampi homma ellei halua maksaa palvelusta. Toki tuo myös tarkoittaa sitä että myös se seurustelusuhteen löytäminen on kiven alla, jos ei saa edes seksiä ei sitä suhdettakaan löydy.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Juuri näin. Moni mies tuppaa vastaamaan, että "no kyllä mulle saa ehdotella, sehän olis kiva, mutta ei naiset tee sellasta!!", mutta silloin on kyse taas naisista, jotka miellyttävät miestä itseään. Liimamies tossa yllä yritti vaihteeksi selittää, että rumien ja outojen miesten lähestyminen ei kelpaa naisille. No, eipä taida vastaavat naiset kelvata miehillekään, toki eräillehän raja menee jo tietyssä painossa. Tää taas alleviivaa sitä, että suurin osa naisista on miehille näkymättömiä, ihan ajatuksissakin.
No tuskin miehet juuri koskaan vetää herneitä nenään siitä, että nainen lähestyy, oli se sitten millainen tahansa. Jos nainen ei miellytä, niin sitten otetaan tilanne kuitenkin asiallisesti ja huumorilla. Nämä on niin harvinaisia tilanteita, että ei voi muuta kuin olla hämillään, eikä todellakaan tule mieleen jollain tavalla käydä pahastumaan.

Umpikännissä oleva, räkää pärskivä pubiruusu voi olla vähän siinä ja siinä, mutta näistäkin on selvitty kunnialla...

Sitä paitsi, mitä luulette onko miehelle kovin viisastakaan käydä ärsyyntymään naisten lähestymisistä? Kummalla siinä on loppupelissä enemmän menetettävää jos käydään vihoittelemaan? Niinpä niin. Kyllä miehet varmaan alitajuisesti tiedostaa, että tilanteet on syytä ottaa iisisti ja asiallisesti.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
No tuskin miehet juuri koskaan vetää herneitä nenään siitä, että nainen lähestyy, oli se sitten millainen tahansa. Jos nainen ei miellytä, niin sitten otetaan tilanne kuitenkin asiallisesti ja huumorilla. Nämä on niin harvinaisia tilanteita, että ei voi muuta kuin olla hämillään, eikä todellakaan tule mieleen jollain tavalla käydä pahastumaan.

Umpikännissä oleva, räkää pärskivä pubiruusu voi olla vähän siinä ja siinä, mutta näistäkin on selvitty kunnialla...
Onhan sitä varmasti vaikea kuvitella, mutta tuskin enemmistö miehistä on mielissään epämiellyttävän naisen kähminnästä. Kyse ei ole mistään normilähestymisestä.

Mutta se keneltä naiset huomiota saa, oli jonkun tutkimuksen mukaan karkeasti 5-10 % miehistä lähestyy hyvin aktiivisesti naisia, 20-30% lähestyy jos kokee tilanteen olevan tarpeeksi varma (siis että et nolaa itseäsi tai häiritse toista jne) ja loput ei käytännössä koskaan.

-- ja nykyään arjessa naisille puhuminenkin on demonisoitu --
Edelleen, kaikkia naisia ei huomioida, osaa ei millään tavalla. Tässä nyt edelleen se pointtini: ISO osa naisista on miehille näkymättömiä, koska ovat ensinnäkin liian nuoria, vanhoja tai rumia ja läskejä.

Keskustelua arjessa ei ole demonisoinut yhtään kukaan. Luitko @oriental ollenkaan, mitä eilen kirjoitin? Ja miten tuo vastaus ylipäätään liittyi viestiini?

En viitsisi toistaa jokaista viestiäni. Miksi vastaukset ovat jatkuvasti tätä samaa?!
 
Viimeksi muokattu:

Pitkä_ja_hikinen_hevari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.08.2023
Viestejä
460
5 / 10 nainen menee baariin ja huutaa haluavansa seksiä. Samointein 10 äijää lähtee panemaan.
5 / 10 mies menee baariin huutamaan seksiä niin saa alkaa painimaan portsarin kanssa.

Joka kolmas mies ei harrasta vaginaseksiä lainkaan:
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Onhan sitä varmasti vaikea kuvitella, mutta tuskin enemmistö miehistä on mielissään epämiellyttävän naisen kähminnästä. Kyse ei ole mistään normilähestymisestä.
Ei ole miehen intresseissä käydä nostamaan näistä isoa haloota. Ei siinä oikein voi voittaa.

Toisekseen väitän edelleen, että miehet osaa ottaa nämä pääasiassa huumorilla. Ei ole maailman kauhein asia, jos joku yli-innokas nainen pikkaisen lähentelee liikaa. Ehkä se on eri asia, jos yritetään työntää kieltä kurkkuun tai puristetaan munista niin kovaa että sattuu. Mutta ei kai tuollaista tapahdu käytännössä koskaan.

Joka kolmas mies ei harrasta vaginaseksiä lainkaan:
Jossain oli puhetta, että toi lukema saattaa olla nyt vielä huonompi, jopa lähemmäs 50% nuorten miesten osalta.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Ei ole miehen intresseissä käydä nostamaan näistä isoa haloota. Ei siinä oikein voi voittaa.

Toisekseen väitän edelleen, että miehet osaa ottaa nämä pääasiassa huumorilla. Ei ole maailman kauhein asia, jos joku yli-innokas nainen pikkaisen lähentelee liikaa. Ehkä se on eri asia, jos yritetään työntää kieltä kurkkuun tai puristetaan munista niin kovaa että sattuu.
Eihän kyse ole mistään haloon nostamisesta. Tää ei nyt ole mitään keskustelua, sä et edelleenkään voi puhua kaikkien miesten puolesta. Etkä naisten.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 610
Toisekseen väitän edelleen, että miehet osaa ottaa nämä pääasiassa huumorilla. Ei ole maailman kauhein asia, jos joku yli-innokas nainen pikkaisen lähentelee liikaa.
Riippuu miten lähentelee. Nyt kun on pikkujoulusesonki taas voimissaan, olisi saatavilla vaimoja siihen tahtiin, että tulisi sukupuolipolilla ruuhkaa. Pari viinilasillista alle, niin ne naiset käyttäytyy ihan yhtä perseesti kuin ne miehetkin. Ja ne voi olla nuoria, vanhempia, nättejä, rumia tai mitä kaikkea nyt onkaan. Itse en känniseksiä harrasta, joten ei hirveästi kiinnosta.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 880
Riippuu miten lähentelee. Nyt kun on pikkujoulusesonki taas voimissaan, olisi saatavilla vaimoja siihen tahtiin, että tulisi sukupuolipolilla ruuhkaa. Pari viinilasillista alle, niin ne naiset käyttäytyy ihan yhtä perseesti kuin ne miehetkin. Ja ne voi olla nuoria, vanhempia, nättejä, rumia tai mitä kaikkea nyt onkaan. Itse en känniseksiä harrasta, joten ei hirveästi kiinnosta.
Minkä alan hommissa tuollaista on ollut? Itse en vähemmän yllättäen ole moista havainnut pikkujouluissa, IT-alalla kun ei kovin montaa naista tyypillisesti ole paikalla. :hmm:
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Ovatko?

Jos subjektiiviselle linjalle lähdetään, niin oma havaintoni on, että miehet ovat hyviä nauramaan muille.
Ihan "objektiivisen linjan" mukaan miehillä on parempi huumorintaju kuin naisilla. Ikäänkuin tämä olisi joku uusi ja mullistava rakettitieteen haara.

Mitä tulee itseironiaan, niin eiköhän edellisen pohjaltakin ole aika selvää, että miehillä se on parempaa kuin naisilla. Ikäänkuin kaikki mahdolliset empiiriset todisteet eivät tähän myös viittaisi.

Miehet siis ovat parempia nauramaan muille mutta epäilemättä myös itselleen. Tottakai päästään pipit avohoitotapaukset, narsistit, psykopaatit, sun muut donald trumpit ja vladimir putinit on poikkeuksia tähän sääntöön eivätkä välttämättä osaa nauraa itselleen tai ylipäätäänkään omaa huumorintajua. He eivät kuitenkaan edusta keskivertomiehen prototyyppiä vaan ovat ääritapauksia.

 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 588
Ihan "objektiivisen linjan" mukaan miehillä on parempi huumorintaju kuin naisilla. Ikäänkuin tämä olisi joku uusi ja mullistava rakettitieteen haara.

Mitä tulee itseironiaan, niin eiköhän edellisen pohjaltakin ole aika selvää, että miehillä se on parempaa kuin naisilla. Ikäänkuin kaikki mahdolliset empiiriset todisteet eivät tähän myös viittaisi.

Miehet siis ovat parempia nauramaan muille mutta epäilemättä myös itselleen. Tottakai päästään pipit avohoitotapaukset, narsistit, psykopaatit, sun muut donald trumpit ja vladimir putinit on poikkeuksia tähän sääntöön eivätkä välttämättä osaa nauraa itselleen tai ylipäätäänkään omaa huumorintajua. He eivät kuitenkaan edusta keskivertomiehen prototyyppiä vaan ovat ääritapauksia.


Linkkaamasi tutkimus ei liity huumorintajuun, vaan tutkittu asia on humor-production ability.

Humor is a complex phenomenon, and one important aspect of it is the ability to make others laugh. We called this ability ”humor production ability,’ which is distinct from appreciating and enjoying humor.



Lopetan off-topicin tähän :)
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 800
Riippuu miten lähentelee. Nyt kun on pikkujoulusesonki taas voimissaan, olisi saatavilla vaimoja siihen tahtiin, että tulisi sukupuolipolilla ruuhkaa. Pari viinilasillista alle, niin ne naiset käyttäytyy ihan yhtä perseesti kuin ne miehetkin. Ja ne voi olla nuoria, vanhempia, nättejä, rumia tai mitä kaikkea nyt onkaan. Itse en känniseksiä harrasta, joten ei hirveästi kiinnosta.
Pikkujoulukausi on kyllä hirveintä aikaa käydä baarikeikoilla tai ylipäätään baareissa. Jos on siellä lavalla musisoimassa, niin kaikenlaisia törkeyksiä tai humalaisia idioottimaisuuksia saa kuunnella. Ja jos taas on yleisössä, niin sama juttu. Tämä näin miesnäkökulmasta, selvinpäin musahommia seuraavana.
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
1 372
itelle ainakin yks hailee jos joku nainen mun lähestymisistä pahastuu tai kokee häirintänä, kun lähestyminen on jotain niitänäitä puheita eikä mitää puristeluja, kosketteluja ja rasvasia juttuja. Aika surkeessa jamassa on miesten itsetunto jos tollasia miettii että mitään ei saa tehä, kyllä ihmisille saa mennä puhumaan ja jos joku on niin hikky että ahdistuu niin se on sitte sen ongelma sukupuolesta riippumatta. Ihan yhdentekevää on myös mulle jos joku nainen tulee jotain selittään. Aikasemmin olen antanu aika kalseeta kyytiä monille selittäjille, mutta nykysin on vähä loivempi.

Jos joku siinä hetkessä sitte triggeröityy kun menee puhumaan niin tiedät että hullu on ja hyvä että näytti tässä vaiheessa sen eikä sillon kun on naimisissa ja 2 lasta...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 880
Ei. Kaikkialla ei ole naisten saleja tai ne voivat olla liian kalliita tms. Pointti on, että lähestyminen ei ole toivottavaa ellei henkilö mitenkään viesti että asia on toisin. @Markqq un kuvaamat tapaukset, joissa nainen tuijottaa lattiaa/kännykkää tms. on aika selkeä viesti, ettei lähestymisiä varsinaisesti toivota vaan henkilö keskittyy omaan juttuunsa. Mielestäni ihan yleisiä sosiaalisen kanssakäymisen normeja nämä.
Vastaan nyt tänne, kun täällä oli edellisellä sivulla keskustelua asiasta. Ilmeisesti useimmat oli tässä ketjussa eri mieltä asiasta, sanoisin myös että ei kai perusjuttelun pitäisi olla mitenkään ihmeellistä, kunhan ei mitään rasvaisia juttuja ala heittämään. :hmm:
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 974
Vastaan nyt tänne, kun täällä oli edellisellä sivulla keskustelua asiasta. Ilmeisesti useimmat oli tässä ketjussa eri mieltä asiasta, sanoisin myös että ei kai perusjuttelun pitäisi olla mitenkään ihmeellistä, kunhan ei mitään rasvaisia juttuja ala heittämään. :hmm:
Itsekin olisin samaa mieltä. Harva kuitenkaan kulkee minkään kyltin kanssa "olen sinkku, minua saa lähestyä". Kyse on kuitenkin puhumisesta ja sosiaalisesta kanssakäymisestä.

Eli kyllä nyt toista pitäisi voida lähestyä ja ihan ns. normaalisti jutella. Voihan sitä toinen aina keksiä vaikka tekosyyn kuten "juuri nyt ei ehdi, kiire paikkaan X" minkä pitäisi riittää kyllä ihan hyvin vinkiksi. Asia on sitten eri jos toinen EI ota sitä vinkkiä vastaan ettei toinen juuri nyt (tai koskaan) halua tutustua tai keskustella.

Parempi jopa ettei ota noista youtube, tiktok jne. videoista vinkkiä koska niissä yleensä on enempi jenkit asialla ja kohde paikka on monesti myös luokkaa campus ja ne tytöt iältään 18-22 tjsp.

Eli suomessa se varmasti herättäisi enempi ärsytystä kuin videon mukaan "ihastusta ja varmaan numeron sekä seurustelusuhteen saamista" jos menee ja sanoo vaikka "anteeksi mutta olen hieman eksynyt, voisitteko neuvoa?" sitten sanoo jotain sukkelaa kuten "etsin avainta sydämeesi / makuuhuoneesi osoite on hukassa / en muista yhteystietojasi" jne.

Normaalia jutustelua ei myöskään ole se että kehutaan toisen rintojen kokoa tai takamusta tai miten olisi valmis panemaan vaikka heti koska toisen ulkonäkö.. ..vaan se menee juuri tuonne creepy / rasvaiset jutut puolelle. Vaikka kuinka ehkä neuvotaan olemaan rehellinen ja avoin toista sukupuolta kohtaan ja että naiset pitävät siitä. Tämän tyyppisestä "avoimuudesta" ei kuitenkaan ole kyse.
 
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
501
Ei. Kaikkialla ei ole naisten saleja tai ne voivat olla liian kalliita tms. Pointti on, että lähestyminen ei ole toivottavaa ellei henkilö mitenkään viesti että asia on toisin. @Markqq un kuvaamat tapaukset, joissa nainen tuijottaa lattiaa/kännykkää tms. on aika selkeä viesti, ettei lähestymisiä varsinaisesti toivota vaan henkilö keskittyy omaan juttuunsa. Mielestäni ihan yleisiä sosiaalisen kanssakäymisen normeja nämä. Myös muussa kuin pariutumiskontekstissa, mutta erityisesti silloin kun miehellä (tai naisella, tätähän tapahtuu myös toisin päin eivätkä kaikki ole heteroita) on taka-ajatuksia.
Yhdyn edellä oleviin @Joku_242 ja @Taneli- ja en voi tähän muuta todeta, kuin että aika käsittämättömiä "normeja" kyllä joillakuilla on normaalin sosiaalisen kanssakäymisen osalta. Hyvätapainen ja hyväntuulinen juttelu toiselle ihmiselle tilanteessa kuin tilanteessa on OK ja toivottavaa. Sillä toisella ihmisellä on vastuu osoittaa, jos ei halua jutella vaan keskittyä omaan juttuunsa, sen voi esim. sanoa ystävällisesti. Tämä on se sosiaalisen kanssakäymisen normi kaikissa muissa länsimaissa (jossain arabimaissa varmaan vähän eri normit miesten ja naisten välillä).

No, meitä on joka junaan. Onneksi tässäkin pätee, että viime kädessä jokainen vastaa omista tunteistaan ja sisäisestä maailmastaan - minä en ala ottaa vastuuta kenenkään muun mielipahasta, niin kauan kun itse tiedän käyttäytyväni kohteliaasti.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 808
Viestejä
4 299 578
Jäsenet
71 705
Uusin jäsen
Myollnir

Hinta.fi

Ylös Bottom