Nettitreffit + Tinder

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Enemmän merkitystä, onko soijapoika vai juntti, on sillä miten tuntee itsensä ja kantaa itsensä, ja pystyykö olemaan kuinka assertiivinen, eli itsevarmasti osoittamaan mitä haluaa ja ottaa se, mutta tehdä se samalla hurmaavan kohteliaasti.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 610
Ei taida Tinder vielä tukea hajuja siellä jää moni potentiaalinen match jo screenaukseen kuvan ja tekstin perusteella.

@taski Ei kannata soijaa dissata, tutkitun tiedon mukaan vegaaneilla on paremmat erektiot (parempi verenkierto) kuin lihansyöjillä. Toki liika on aina liikaa, teinipojalle ei kannata liikaa soijaa syöttää mutta kasvisruokavalio on hyväksi kaikille ja ympäristölle. Ihan naurettava ajatus muutenkin että lihansyönti jotenkin tekee miehen.
Juuri näin. Vege/kasvisdissaus on suoraan tyhmää, koska se yleensä perustuu harhaluuloihin tai täysin kärjistettyihin esimerkkeihin. Itse olen vetänyt kasvispainotteisella ruokavaliolla vuosia ja ongelmia ei ole ollut treenamisessa, jaksamisessa, ulkoisessa habituksessa tai missään. Ehkä tässä auttaisi sekin, että kasvis/vege saisi kasvot jotka näyttää muulta kuin Elokapinan hipiltä.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Juuri näin. Vege/kasvisdissaus on suoraan tyhmää, koska se yleensä perustuu harhaluuloihin tai täysin kärjistettyihin esimerkkeihin. Itse olen vetänyt kasvispainotteisella ruokavaliolla vuosia ja ongelmia ei ole ollut treenamisessa, jaksamisessa, ulkoisessa habituksessa tai missään. Ehkä tässä auttaisi sekin, että kasvis/vege saisi kasvot jotka näyttää muulta kuin Elokapinan hipiltä.
Jep. Itekin olen siis kasvissyöjä, mutten 100% vegaani vaikka pyrinkin välttelemään eläinperäisiä tuotteita laajemminkin. En julista tätä mitenkään IRL, suurin osa ei edes tiedä sitä. En näytä enkä kuullosta äkkiseltään stereotyyppiseltä ituhipiltä, enkä ole ääri-mitään. En myöskään tuomitse ääneen muita, vaikka mielessäni ajattelen, että lihaa syövällä eläinrakkaalla ihmisellä on melkoiset kognitiiviset dissonanssit. Itselläkin oli, kunnes tein ainoan oikean ratkaisun, joka sitä hiukan helpotti.
Pointti: ei me kaikki näytä ulospäin, emme kaikki ole ääriajattelijoita eikä me julisteta kovaan ääneen. Mutta saatamme silti toivoa potentiaaliselta kumppanilta, että tämä jakaisi samanlaiset arvot ja elämäntavan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 329
Soijapojalla viittaan lähinnä siihen vihervasemmisto / hippityyliseen elämänkatsomukseen, en kutsumanimestä huolimatta juuri kasvissyöntiin.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 558
Soijapojalla viittaan lähinnä siihen vihervasemmisto / hippityyliseen elämänkatsomukseen, en kutsumanimestä huolimatta juuri kasvissyöntiin.
Voitko vähän tarkentaa? Ei minua ainakaan harmita jos joku välittää ympäristöstä, vähäosaisista tai näyttää hipiltä. Enkä usko että monelle naisellekkaan se on ongelma. Kaikkia ei voi toki miellyttää.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
209
Voitko vähän tarkentaa? Ei minua ainakaan harmita jos joku välittää ympäristöstä, vähäosaisista tai näyttää hipiltä. Enkä usko että monelle naisellekkaan se on ongelma. Kaikkia ei voi toki miellyttää.
Tuskin aivan mahdottoman syvällistä analyysiä odotettavissa. Puheet "soijapojista" haiskahtaa hieman coping-keinolta jonkinlaista alemmuudentunnetta vastaan? Mene ja tiedä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 329
Varmasti tiedätte mihin ihmistyyppiin viittaan, se lienee tarpeeksi aiheesta. Hiukan yllättää että tällainen kommentti koettiin noinkin loukkaavana. Ehkä se sitten kertoo "piireistä" missä liikun, kun termi "soijapoika" viittaa siihen tiettyyn ihmistyyppiin - ei muuta.

Noh, loukkaantuminenhan on tänä päivänä trendikästä.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 588
Varmasti tiedätte mihin ihmistyyppiin viittaan, se lienee tarpeeksi aiheesta. Hiukan yllättää että tällainen kommentti koettiin noinkin loukkaavana. Ehkä se sitten kertoo "piireistä" missä liikun, kun termi "soijapoika" viittaa siihen tiettyyn ihmistyyppiin - ei muuta.

Noh, loukkaantuminenhan on tänä päivänä trendikästä.

Niin viittaa "punaniska"kin tiettyyn ihmistyyppiin, en silti sitä käyttäisi :smoke:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 876
Varmasti tiedätte mihin ihmistyyppiin viittaan, se lienee tarpeeksi aiheesta. Hiukan yllättää että tällainen kommentti koettiin noinkin loukkaavana. Ehkä se sitten kertoo "piireistä" missä liikun, kun termi "soijapoika" viittaa siihen tiettyyn ihmistyyppiin - ei muuta.

Noh, loukkaantuminenhan on tänä päivänä trendikästä.
En tiedä, että loukkaantuiko joku, mutta minusta on mielenkiintoista, miten puhutaan mitä sun sattuu ja sitten jälkipuitteissa vedotaan trendikkääseen loukkaantumiseen.

Tulee mieleen myös ihmistyyppi, joka puhuu mitä sylki vaan suuhun tuo ja puolustuksena on, että minä nyt olen tälläinen suoraan puhuja enkä kiertele. Ei, se on vain epäkohteliasta. En viittaa tällä sinuun kuitenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 329
En pidä itseäni minään suoraanpuhujana. Jotenkin ehkä kuvittelin että tällä foorumilla puhuttaessa tuo käyttämäni nimitys ei olisi otettu ihan näin vakavasti. Olisi varmaan parempi tosiaan katsoa missä seurassa mitäkin puhuu.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
En pidä itseäni minään suoraanpuhujana. Jotenkin ehkä kuvittelin että tällä foorumilla puhuttaessa tuo käyttämäni nimitys ei olisi otettu ihan näin vakavasti. Olisi varmaan parempi tosiaan katsoa missä seurassa mitäkin puhuu.
No sanotaanko näin, että ei tuollaisten ilmausten viljely ainakaan positiivista vaikutusta tee - muihin kuin siihen omaan viiteryhmään missä niitä viljellään. Vähän sama kuin se korkeakoulutuksen vähättely mäkin-oon-vähän-kind-of-tutkinu-asioita ja "voin keskustella aiheesta kuin aiheesta", vai miten nää meni.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Oli nyt sitten kakkosreffit tän naisen kanssa ja ihan kivaa oli kyllä. Ei samanlaista energiaa ku ekal näkemisel, mut aika helppoo on olla. Päivä kerrallaan.

Mut en tiiä. Kohta on sinkkuutta 2v täynnä ja miusta tuntuu päivä päivältä enemmän olla fine yksin ja tehdä omia asioita. Eikä se yhtään lähde toiseen suuntaan viemään. Minkälainen mimmi pitäs kohdata että lähtisi rakentaa jotai syvempää?

Tai mitä pitäs koeta toisen kanssa että tuntuis luontevalta tutustua syvemmin, toki se viel vaatii toiselta osapuolelta samaa panostusta.

Sillee hankalaa että on fine olla sinkku mut sit haluaisi jonkun tähän kuitenkin :D Veikkaan et naiset käy ihan samoja ajatuksia läpi.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Varmasti tiedätte mihin ihmistyyppiin viittaan, se lienee tarpeeksi aiheesta. Hiukan yllättää että tällainen kommentti koettiin noinkin loukkaavana. Ehkä se sitten kertoo "piireistä" missä liikun, kun termi "soijapoika" viittaa siihen tiettyyn ihmistyyppiin - ei muuta.

Noh, loukkaantuminenhan on tänä päivänä trendikästä.
Kukaan muu ei vaan ole käyttänyt tuota termiä sitten vuoden 2007, joten itselläni ainakin herättää enemmän ajatuksia vain sanojasta, eikä kiinnosta lukea yhtään enempää.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Vasta avioliitossa.

Piuhat voisin laittaa kiinni siinä kohtaa kun on 100% varmaa lapsien suhteen. Niitä ei vielä ole ja 75% mielestä kallistuu siihen, että haluan lapsia :)

Kysymys oli yleisluonteinen. Taitaa oikeesti kondomi olla se kaikista paras ehkäisy siinä mielessä ettei rueta syvemmin sörkkii ihmisiä. Vaikka paljaana tuntuukin paremmalta!
Kumi vaan. Se on monelle vain asennekysymys. Itsellenikin oli aikanaan, nyt ollaan suhteessa kumin ja tietoisen kierron kanssa. Miehenkin mielestä välillä kumi on kivempi, välillä ilman on kivempi. Itellä sama. Hyvä seksi on aika paljon muuta kuin tuntuma alapäässä.

Aikanaan tuli vedettyä pillereitä, kyllähän ne nuorelle on hyvä ja varma. Toisaalta ne kyllä todennäköisesti aiheutti paljon pahaakin.
Kuparikierukka oli menkkojen kannalta ok, mutta eron kyllä huomasin kun siitä luovuin, enkä ottaisi takaisin missään nimessä. Samoin kun huomasin eron pillereistäkin jälkeenpäin. Muutokset tulevat niin salakavalasti, ja kun on vielä kasvava nuori niin voi pistää monen piikkiin.

Muualla maailmassa se saatetaan asettaa jopa nukutuksessa tai edes puudutuksessa, Suomessa ei. Muutama kaveri on pyörtynyt kivusta. Itse selvisin ~5 päivän kipulääkekuurilla, joka siis aloitettiin ennen asennusta.
(Kannattaa muuten puhua kuparikierukasta ja hormonikierukasta ihan erikseen, asennus toki sama, mutta toimintatapa täysin eri.)
Siihen vielä riskit päälle, eli eihän sekään ole 100-prosenttinen ("kierukkalapsi") ja voi aiheuttaa vakavan kohtutulehduksen (tähän kuoltiin ennen).

Harmittaa kondomien vastustus, enkä osaa sanoa, miksi se oli itsellänikin, siis hyvänen aika alle täysi-ikäisenä lapsena. Harmittaa kuulla juttuja miesten mussutusta kumin käytöstä, painostuksesta jne. Kai se edelleen ylläpitää naisissakin sitä, että joo vastuu on vain naisella. Vitut ole.

Miehen laukeaminen sisään on ajatuksena kiva, toteutuksena yleensä aika perseestä, siis jälkimaininki. Tosin sekin riippuu itseasiassa miehestä. Te kun tulette aivan erilailla. Mä myös haluaisin vaatia jokaiselta vaatijalta maistamaan omaa spermaansa, ottamaan kakkoseen jne. Multa ei ole mitään vaadittu, joten en valitettavasti ole saanut nähdä maistelutuokiota tms.:rofl:

Nykyinen kyllä "vaatii", että en ota mitään hormoneja enkä epämääräisiä vierasesineitä itseeni, ja se lämmittää mun sydäntä niin paljon, että olen aivan sulaa vahaa.
 

MI7

Liittynyt
05.12.2020
Viestejä
268
Kukaan muu ei vaan ole käyttänyt tuota termiä sitten vuoden 2007, joten itselläni ainakin herättää enemmän ajatuksia vain sanojasta, eikä kiinnosta lukea yhtään enempää.
Soijapoika tai ituhippi sanonta ollut aika yleinen ihan lähi vuosiin asti, riippuu paljon mihin ikäryhmään itse kuuluu. Suvaitsevaisuutta suvaitsevuutta puolin ja toisin, täälläkin ikäjakauma varmaan aika iso joten sanojen merkitys ja painoarvo vaihtelee. Itse en erityisesti tykkää ääripäiden ajatuksista ja ulostuloista, joissa yleensä mielipiteet kovin vahvoja ja julistetaan yhtä totuutta. Koitetaan suvaita toisiamme ja ymmärtää sanomisiamme, joskus jokainen sanoo asioita mitä ei tarkoita loukkauksena. Netissä on niin helppo tuomita toisen sanomiset. Ehkä sitä ymmärrystä tulee enemmän kun kasvattaa pari lasta ja huomaa itsekin että maailma ei pyöri pelkästään sen oman navan ympärillä.
 
Liittynyt
12.05.2020
Viestejä
347
Miksei halua? Minä laitoin. Jos ei niitä kakaroita halua, on sulaa hulluutta olla leikkaamatta piuhoja poikki.
Ei sillä että mulla olisi hirveästi toiveita mistään tai asia meikäläistä koskisi :dead: mutta se ajatus, että jos niitä lapsia kuitenkin joskus haluaa. En tiedä haluanko. Voi olla että joskus, ja silloin tuo on turhan lopullinen toimenpide. Vai saako tuon helpostikin kumottua?

Ja muutenkin olen siinä määrin "luonnollisen" kannattaja että en erityisesti haluaisi mitään ylimääräisiä modifikaatioita kehooni. Ikävä jo ajatuksenakin.

Edelleen ei sillä että asia minua koskisi, sattuneista syistä :dead:, mutta ymmärrän kyllä naisia jotka eivät halua pillereitä vetää. Kun itse en mitään hormoneja suostuisi vetämään vaikka niitä miehille olisikin. Tai kemikaaleja jotka keskeyttävät lisääntymiskyvyn. "Onneksi" ei ole niin ei tarvitse miettiäkään sellaisia. Enkä haluaisi mitään metallispiraalia vehkeisiini myöskään asennetun.

Että jos joskus sattuisin kumppanin saamaan niin pitäisi se kortsun käyttö vaan kestää ellei naisella olisi parempia ideoita. :lonely: Toisaalta en välttämättä edes haluaisi että nainen käyttäisi jotain mikä rasittaa hänen terveyttään.


Tuskin aivan mahdottoman syvällistä analyysiä odotettavissa. Puheet "soijapojista" haiskahtaa hieman coping-keinolta jonkinlaista alemmuudentunnetta vastaan? Mene ja tiedä.
Ei taida Tinder vielä tukea hajuja siellä jää moni potentiaalinen match jo screenaukseen kuvan ja tekstin perusteella.

@taski Ei kannata soijaa dissata, tutkitun tiedon mukaan vegaaneilla on paremmat erektiot (parempi verenkierto) kuin lihansyöjillä. Toki liika on aina liikaa, teinipojalle ei kannata liikaa soijaa syöttää mutta kasvisruokavalio on hyväksi kaikille ja ympäristölle. Ihan naurettava ajatus muutenkin että lihansyönti jotenkin tekee miehen.
Onko tosta muuten jotain oikeitakin tutkimustuloksia että soijatuotteet tekisi miehistä naisekkaampia, vaikuttaisi miesten hormoneihin? Vai onko se joku uutisankka tms joka on jäänyt elämään tietyissä piireissä ja nyt sitä hoetaan ylilaudalla täytenä totuutena? Persunuorethan julistivat jo jotain "soijan syöttäminen nuorille miehille on vastuutonta", liittyi intin kasvisruokailuun, se oli kuin suoraan ylilaudalta kopioitu. :kahvi:

"Soijapoika" termiä olen kuullut käytössä lähinnä ylilaudalla ja sitä vastaavilla angloamerikkalaisilla alustoilla. Niiltä se on sitten levinnyt vähän muuallekin. Missään oikean elämän piireissä en ole sitä kuullut vaikka tunnen aika persuhenkistä väkeäkin.

Tulva miehen kirjahyllyssä ei kyllä oo mikään plussa :lol:

Sneaky fuckers strategy
Tl;dr, mutta pitäisikö lukea omaksi vahvuudeksi se, kun tuollaisiin kusetuksiin en yksinkertaisesti kykenisi. Useammasta syystä. Vai onko tietynlainen liika rehellisyys syy siihen miksi olen siinä tilanteessa kuin olen. :dead:

Fake it till you make it ei ole myöskään koskaan kuulostanut sellaiselta mitä minä tekisin. Toki nykyään osaisin ehkä olla jo möläyttämättä kaikkia outouksia esille kerralla mutta mikään kusetus ei kyllä sujuisi.
 

MI7

Liittynyt
05.12.2020
Viestejä
268
Mikäköhän olisi tälle hyvä suomennos, luihu panija? :hmm:
" Ovelat kusipäät " voisi olla myös suomennos. Tämähän ei mene läpi fiksuille naisille, niille vähemmän fiksuille kyllä. Tämän takia joku mies saattaa paneskella kymmeniä tavis naisia mutta sitä lopullista yksilöä ei sitten löydykään.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 558
Onko tosta muuten jotain oikeitakin tutkimustuloksia että soijatuotteet tekisi miehistä naisekkaampia, vaikuttaisi miesten hormoneihin? Vai onko se joku uutisankka tms joka on jäänyt elämään tietyissä piireissä ja nyt
Se on kai alunperin lähtenyt siitä että pari jenkkilääkäriä tyrmäsi soijan miehille yhdessä kirjassa. Mulla taitaa se kirja olla jossain, pitääkin vilkaista.

Nykytiedon mukaan on turvallista ja terveellistä. Ainoa poikkeus on murrosikäiset pojat, heidän ei kannata ihan älyttömästi syödä voi tulla tissit kipeeksi kun liikaa estrogeenia. Aasiassa soijaa syödään paljon ja vähemmän lihaa. Siellä on parempi sydänterveys ja vähemmän syöpiä. Ei tuo toki ole ainoa syy.

Sanoisin ettei vaikuta pariutumismahdollisuuksiin ainakaan negatiivisesti!
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Soijapoika tai ituhippi sanonta ollut aika yleinen ihan lähi vuosiin asti, riippuu paljon mihin ikäryhmään itse kuuluu. Suvaitsevaisuutta suvaitsevuutta puolin ja toisin, täälläkin ikäjakauma varmaan aika iso joten sanojen merkitys ja painoarvo vaihtelee. Itse en erityisesti tykkää ääripäiden ajatuksista ja ulostuloista, joissa yleensä mielipiteet kovin vahvoja ja julistetaan yhtä totuutta. Koitetaan suvaita toisiamme ja ymmärtää sanomisiamme, joskus jokainen sanoo asioita mitä ei tarkoita loukkauksena. Netissä on niin helppo tuomita toisen sanomiset. Ehkä sitä ymmärrystä tulee enemmän kun kasvattaa pari lasta ja huomaa itsekin että maailma ei pyöri pelkästään sen oman navan ympärillä.
No on se ituhippikin aika menneiltä ajoilta. Ehkä ite nimenomaan pyörin piireissä, joissa näitä ei tarvitse käyttää. Se hippi nyt on ihan normisana ja voi käyttää hyvänäkin.
Kun ei tee lapsia, niin ei jämähdä.. :p Maailma menee eteenpäin.
 

MI7

Liittynyt
05.12.2020
Viestejä
268
No on se ituhippikin aika menneiltä ajoilta. Ehkä ite nimenomaan pyörin piireissä, joissa näitä ei tarvitse käyttää. Se hippi nyt on ihan normisana ja voi käyttää hyvänäkin.
Kun ei tee lapsia, niin ei jämähdä.. :p Maailma menee eteenpäin.
Kun ei tee lapsia, niin näkee ja kokee vaan yhden totuuden. Lapset kasvattaa ja venyttää sitä aiempaa totuutta elämästä. Ne kenellä on lapsia, ja osallistuu heidän kasvattamiseen tietää mitä tarkoitan, ei sitä ole tarkoituskaan vaatia lapsettomilta. Kyllä sen sitten itse ymmärtää, jos osuu omalle kohdalle.


Jokainen varmaan muistaa kun oli itse lapsi ja vanhemmat kertoi jotain mitä lapsena ei ymmärtänyt. Vanhemmat sanoi että sen ymmärtää sitten kun itse on vanhempi. Sitähän ei lapsen mielellä oikein osannut sulattaa, mutta ikää kun tuli enemmän ymmärsi mistä oli kyse.
 
Viimeksi muokattu:

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Kun ei tee lapsia, niin näkee ja kokee vaan yhden totuuden. Lapset kasvattaa ja venyttää sitä aiempaa totuutta elämästä. Ne kenellä on lapsia, ja osallistuu heidän kasvattamiseen tietää mitä tarkoitan, ei sitä ole tarkoituskaan vaatia lapsettomilta. Kyllä sen sitten itse ymmärtää, jos osuu omalle kohdalle.
Tän vuoksi on myös lievä turn-off, jos lähempänä kolmea- kuin neljääkymppiä oleva nainen ilmoittaa, ettei missään nimessä halua lapsia. Hän on silloin sulkenut elämästään yhden merkittävän oven, ja on siten tietyllä tapaa vähemmän utelias ja avarakatseinen kuin sellainen, joka pitää lasten hankkimista mahdollisena ja on ajatuksissaan sovitellut itseään myös kasvattajan rooliin.

Lasten kauttahan juuri välttää jämähtämistä, kun ensinnäkin muuttuu itse, ja toisekseen saa ikkunan aivan eri sukupolven kokemukseen maailmasta, parhassa tapauksessa lastenlasten kautta vielä uudelleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 329
Mulle taas aikanaan kun vielä treffaili, oli sellaiset naiset aika turn-off jonka suurin saavutus elämässä oli se pieni muksu.
Lapset on ihan jees ja vanhemmuus on äärimmäisen hieno ja tärkeä juttu, mutta sitten taas toiselta kantilta ajateltuna se on kuitenkin vain normaalia biologiaa. Muksun pystyy pyöräyttämään käytännössä kuka tahansa, se kasvatuksen onnistuminen on mielestäni se varsinaisen ylpeydenaihe, eikä se että olet nyt onnistunut pitämään sen kääryleen 5-vuotiaaksi asti hengissä.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Tän vuoksi on myös lievä turn-off, jos lähempänä kolmea- kuin neljääkymppiä oleva nainen ilmoittaa, ettei missään nimessä halua lapsia. Hän on silloin sulkenut elämästään yhden merkittävän oven, ja on siten tietyllä tapaa vähemmän utelias ja avarakatseinen kuin sellainen, joka pitää lasten hankkimista mahdollisena ja on ajatuksissaan sovitellut itseään myös kasvattajan rooliin.

Lasten kauttahan juuri välttää jämähtämistä, kun ensinnäkin muuttuu itse, ja toisekseen saa ikkunan aivan eri sukupolven kokemukseen maailmasta, parhassa tapauksessa lastenlasten kautta vielä uudelleen.
Jos itse haluat lapsia, niin ei varmasti kannatakaan sellaisen kanssa olla, joka ei halua.

Anteeks nyt mut hohhoh molemmille. Lapseton ei tiedä millaista on olla vanhempi, mutta vanhempi ei myöskään tiedä, millaista on kasvaa aikuiseksi ja olla aikuinen ilman lapsia. Kaikki me vanhenemme, mutta ymmärrämme asioita eri tavalla, riippumatta täysin lisääntymisestä. Kyllä se koko elämä kasvattaa jos ottaa sen vastaan, on avoin tilaisuuksille ja ihmisille, toimii yhteisössä, eikä nyhjää vain kotona ja töissä.

Henkkoht olen kyllä halunnut lapsia, silloin kun muutenkin luulin, että elämä pitäisi elää tietyllä tavalla. Olen käynyt asiasta paljon enemmän pohdintaa kuin moni lapsia tehnyt. Olen sellainen huolehtijapersoona, että en ehkä kestäisi sitä omasta lapsesta tulevaa valtavaa huolta. Mulle riittää muu perhe, ystävät, karvaisetkin kaverit. Siinä on paljon rakkautta ja kuolemaa. Mun elämässä on myös ollut hyvin paljon lapsia ja niiden kasvattamista, miehet usein saavat kokemuksen vain omistaan, joten sitä on varmasti vaikea käsittää. Hyvin harva nainen on päättänyt alusta asti olla tekemättä lapsia, vaan kaikki ovat kyllä pohtineet asiaa paljon, asiasta kyllä myös udellaan mm. täysin asiaan liittymättömässä lääkärin tapaamisessa ym.

Osa miehistä ei edes ota sitä kokemusta vastaan, joten kyse ei tosiaan ole pelkästään lisääntymisestä. Toistan, elämä kasvattaa. Lapsettomuuden valinta ei myöskään tarkoita lapsivihaa - mun mielestä lapset on aivan parhaita. Ainakin ne, joihin tutustuu. Äidit kun tuppaa tekemään asioita niiden lasten kanssa, isät ei taida kutsua frendejään mukaan lasten taidekarnevaaleille.

Tämmöinen puhe menee ihan samaan kategoriaan kuin aiemmin mainittu koulutus/sivistys/älykkyys. Jotenkin typerää yksinkertaistamista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 640
Tän vuoksi on myös lievä turn-off, jos lähempänä kolmea- kuin neljääkymppiä oleva nainen ilmoittaa, ettei missään nimessä halua lapsia. Hän on silloin sulkenut elämästään yhden merkittävän oven, ja on siten tietyllä tapaa vähemmän utelias ja avarakatseinen kuin sellainen, joka pitää lasten hankkimista mahdollisena ja on ajatuksissaan sovitellut itseään myös kasvattajan rooliin.

Lasten kauttahan juuri välttää jämähtämistä, kun ensinnäkin muuttuu itse, ja toisekseen saa ikkunan aivan eri sukupolven kokemukseen maailmasta, parhassa tapauksessa lastenlasten kautta vielä uudelleen.
Itselle taasen on autuus kuulla jos joku mahdollisesti potentiaalinen nainen ei halua lisääntyä. :) En sanoisi että päätös olla tekemättä lapsi on minkään oven sulkemista sinänsä, lähinnä se on muiden, itselle tärkeämpien kokemusten tai elämäntavan vaalimista. En minäkään aio lisääntyä - pidän huomattavasti enemmän vapaudesta joka minulla on nyt - ihan sama jos siinä jää jotain sellaista kokematta mitä en yksinkertaisesti edes halua kokea. :D
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Tän vuoksi on myös lievä turn-off, jos lähempänä kolmea- kuin neljääkymppiä oleva nainen ilmoittaa, ettei missään nimessä halua lapsia. Hän on silloin sulkenut elämästään yhden merkittävän oven, ja on siten tietyllä tapaa vähemmän utelias ja avarakatseinen kuin sellainen, joka pitää lasten hankkimista mahdollisena ja on ajatuksissaan sovitellut itseään myös kasvattajan rooliin.

Lasten kauttahan juuri välttää jämähtämistä, kun ensinnäkin muuttuu itse, ja toisekseen saa ikkunan aivan eri sukupolven kokemukseen maailmasta, parhassa tapauksessa lastenlasten kautta vielä uudelleen.
Jestas, mitä ennakkoasenteita taas. Tartun varmaan provoon, niin väsynyttä tuollainen läppä on, mutta kommentoin silti: Aivan yhtä hyvin voisi väittää, että sen perinteisen polun lapsikatraineen ja velkaisine perhe-asuntoineen ja -autoineen valinnut on tylsä ja mielikuvitukseton ihminen, ja on sulkenut hemmetin monta muuta ja kiinnostavampaa ovea.

Mutta molemmat on aivan yhtä typerästi sanottu. Jokainen valitsee toivonmukaan just niitä ovia joita haluaa, eikä niitä mihin kumppani tai yhteiskunta ympärillä painostaa. Yleensä samalla tulee suljettua joitain toisia ovia, ihan kaikkea kun ei voi elämässä saada. Tärkeintä lienee se, että voi elää tyytyväisenä valintojensa kanssa.

Ja kuten @ironth tuossa yllä, väittäisin minäkin pohtineeni lisääntymiskysymystä vähän hemmetin paljon enemmän kuin moni, joka porskuttaa elämäänsä oletusasetuksilla kyseenalaistamatta koskaan, onko ne oletusasetukset edes yhtään oma juttu. Minä nimenomaan visioin lapsiperhe-elämää ja koitin itseäni siihen rumbaan mielikuvissani sovitella. Mutten todellakaan sopinut, ja onneksi tajusin sen ajoissa.

Tuntuu, että juuri niitä tapauksia on Tinderit pullollaan, jotka ovat löytäneet vasta 40-50 -vuotiaina oman juttunsa ja sen mitä oikeasti elämältään haluavat. Eikä se ollutkaan ydinperhe-elämä velkaisessa jukkatalossa ainoana harrastuksena lasten kuskaaminen treeneihin.
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
512
Vapaaehtoinen lapsettomuus voi - kuten moni muukin asia, vaikka kasvissyönti tai feminismi - tulla ihmiselle vähän liikaa identiteettiasiaksi. Ei mun oo mitään tarvetta julistaa tätä asiaa kenellekään saati tehdä siitä joku mun elämän keskeisin asia. Se nyt vaan on, ei siitä sen enempää.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 318
Kumi vaan. Se on monelle vain asennekysymys. Itsellenikin oli aikanaan, nyt ollaan suhteessa kumin ja tietoisen kierron kanssa. Miehenkin mielestä välillä kumi on kivempi, välillä ilman on kivempi. Itellä sama. Hyvä seksi on aika paljon muuta kuin tuntuma alapäässä.

Aikanaan tuli vedettyä pillereitä, kyllähän ne nuorelle on hyvä ja varma. Toisaalta ne kyllä todennäköisesti aiheutti paljon pahaakin.
Kuparikierukka oli menkkojen kannalta ok, mutta eron kyllä huomasin kun siitä luovuin, enkä ottaisi takaisin missään nimessä. Samoin kun huomasin eron pillereistäkin jälkeenpäin. Muutokset tulevat niin salakavalasti, ja kun on vielä kasvava nuori niin voi pistää monen piikkiin.

Muualla maailmassa se saatetaan asettaa jopa nukutuksessa tai edes puudutuksessa, Suomessa ei. Muutama kaveri on pyörtynyt kivusta. Itse selvisin ~5 päivän kipulääkekuurilla, joka siis aloitettiin ennen asennusta.
(Kannattaa muuten puhua kuparikierukasta ja hormonikierukasta ihan erikseen, asennus toki sama, mutta toimintatapa täysin eri.)
Siihen vielä riskit päälle, eli eihän sekään ole 100-prosenttinen ("kierukkalapsi") ja voi aiheuttaa vakavan kohtutulehduksen (tähän kuoltiin ennen).

Harmittaa kondomien vastustus, enkä osaa sanoa, miksi se oli itsellänikin, siis hyvänen aika alle täysi-ikäisenä lapsena. Harmittaa kuulla juttuja miesten mussutusta kumin käytöstä, painostuksesta jne. Kai se edelleen ylläpitää naisissakin sitä, että joo vastuu on vain naisella. Vitut ole.

Miehen laukeaminen sisään on ajatuksena kiva, toteutuksena yleensä aika perseestä, siis jälkimaininki. Tosin sekin riippuu itseasiassa miehestä. Te kun tulette aivan erilailla. Mä myös haluaisin vaatia jokaiselta vaatijalta maistamaan omaa spermaansa, ottamaan kakkoseen jne. Multa ei ole mitään vaadittu, joten en valitettavasti ole saanut nähdä maistelutuokiota tms.:rofl:

Nykyinen kyllä "vaatii", että en ota mitään hormoneja enkä epämääräisiä vierasesineitä itseeni, ja se lämmittää mun sydäntä niin paljon, että olen aivan sulaa vahaa.
Kokonaisuutta ajatellen kumi on kyllä kaikista paras, ylivoimaisesti. Ja tällä ehkäistään myös yhdynnänaikaiset mahdolliset sukupuolitaudit pitkälti. Sen ainoa negatiivinen puoli on se, että tunto huonompi, mutta tää saattaa jopa olla eduksi. Mies kestää pidempään. Toki kerran tuli muija vastaa joka kertoi olleensa vähä allerginen kondomille tai jollekin sen materiaalille. Ei estänyt sen käyttöä, mutta ilmeisesti jotain lieviä jälkijuttuja tulee hänelle siitä. Vedettiin kyllä sitten paljaana toisella kerralla ko veti pillereitä. Näin pillerit, mut riski itsessään. Mistä sitä tietää että jos vetääkin pöntöstä alas ja oiskin lopulta paksuna? Jos ei ole sukupuolitautitestiä pöytälaatikossa niin kumi. Ja sukupuolitautiestikään ei aina riitä. Muija voi sanoa että on kierukkaa tai pilleriä mut milläs meet luottaa? Eikä sitä itsekään aina tiedä. Vahinkoja ei oo sattunut, mut itse oon nykyään tosi tarkka. Tuossa aikasemmin ku oli villimpää niin katsoi vähä läpi sormien.

Summarum: Käytä aina kumia!

Vaikka harrastais säännöllisesti suojattua seksiä useampien kanssa niin kannattaa sitä testeissä käydä aika ajoin siltikin.

PS: Olen haistanut ja maistanut omaa mälliä ja.. yök! :D Kakkoseen en mene. Mun kokemuksissa taas nainen on pariinkin otteeseen halunnut kakkoseen, mut itse en ole ollut valmis. En oo peppumiehiä.. Tokii jos jonkun on tuntenut pidempään tai vaikka parisuhteessa voin joustaa!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
501
En ota tällä kantaa kenenkään lapsettomuusvalintoihin. Mutta ihan yksinkertaisesti oma jännä ja vähän outokin havainto ja mieltymys on, että kaikki ne naiset, joihin olen tosi voimakkaasti ja syvästi tuntenut vetoa, ovat olleet sellaisia joilla on ollut lapsia tai selkeä halu sellaisten hankkimiseen*. En tiedä mikä siinä on. Joku vetovoima, joka on varmaan tosi alkukantaista. Niistä naisista olen löytänyt jotain sellaista... pehmeyttä, huolehtivaisuutta, vastuuntuntoa ja kykyä laajentaa edellämainittuja oman itsen ulkopuolella oleviin ihmisiin, jota vaan ei ole tullut vastaan vapaaehtoisesti lapsettomissa, vaikka kuinka huolehtivaisia ja mukavia tapauksia muuten olisivatkin. Voi se tietysti olla vaan jotain puhtaasti biologistakin, jolla mies intuitiivisesti tunnistaa evolutiivisesti hyvän naaraan. Ja en tällä mitenkään yritä todistaa, etteikö olisi olemassa poikkeuksia yllämainittuun. Tuo nyt vaan on puhtaasti oma havaintoni, ja kuitenkin aika monta naista on tullut elämän tiellä vastaan.

Sivuhuomiona: aika raivokasta reaktiota näköjään herättää aiheesta puhuminen foorumin lapsettomissa naisissa, tuokin on kyllä oma ilmiönsä, että menee noin syvälle tunteisiin, vaikka samalla nämä henkilöt aina kiivaasti ja laajasti vakuuttavat olevansa täysin sinut asian kanssa. Mutta kai tästäkin asiasta voisi keskustella rakentavasti ilman "hohhoh" ja "jestas" -kommentteja. No, ei sentään näköjään ihan pelkkää tätä, @gramma'n kommentti jotenkin virkistävän cool suhtautumistapa ja kommentointi asiaan.

Peace.

*) edit, lisäys: ja tämä siis vaikka itse en ole koskaan ollut mitenkään voimakkaasti lasten hankkimista haluava.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
En ota tällä kantaa kenenkään lapsettomuusvalintoihin. Mutta ihan yksinkertaisesti oma jännä ja vähän outokin havainto ja mieltymys on, että kaikki ne naiset, joihin olen tosi voimakkaasti ja syvästi tuntenut vetoa, ovat olleet sellaisia joilla on ollut lapsia tai selkeä halu sellaisten hankkimiseen*. En tiedä mikä siinä on. Joku vetovoima, joka on varmaan tosi alkukantaista. Niistä naisista olen löytänyt jotain sellaista... pehmeyttä, huolehtivaisuutta, vastuuntuntoa ja kykyä laajentaa edellämainittuja oman itsen ulkopuolella oleviin ihmisiin, jota vaan ei ole tullut vastaan vapaaehtoisesti lapsettomissa, vaikka kuinka huolehtivaisia ja mukavia tapauksia muuten olisivatkin. Voi se tietysti olla vaan jotain puhtaasti biologistakin, jolla mies intuitiivisesti tunnistaa evolutiivisesti hyvän naaraan. Ja en tällä mitenkään yritä todistaa, etteikö olisi olemassa poikkeuksia yllämainittuun. Tuo nyt vaan on puhtaasti oma havaintoni, ja kuitenkin aika monta naista on tullut elämän tiellä vastaan.

Sivuhuomiona: aika raivokasta reaktiota näköjään herättää aiheesta puhuminen foorumin lapsettomissa naisissa, tuokin on kyllä oma ilmiönsä, että menee noin syvälle tunteisiin, vaikka samalla nämä henkilöt aina kiivaasti ja laajasti vakuuttavat olevansa täysin sinut asian kanssa. Mutta kai tästäkin asiasta voisi keskustella rakentavasti ilman "hohhoh" ja "jestas" -kommentteja. No, ei sentään näköjään ihan pelkkää tätä, @gramma'n kommentti jotenkin virkistävän cool suhtautumistapa ja kommentointi asiaan.

Peace.

*) edit, lisäys: ja tämä siis vaikka itse en ole koskaan ollut mitenkään voimakkaasti lasten hankkimista haluava.
Mä en ota asiasta sinänsä itseeni, vaan tunne on lähinnä ärtymys ja turhautuminen, mitä se "hohhoh" ilmaisi. Näitä "et voi tietää mitä on rakkaus ennen kuin saat oman lapsen" -juttuja on saanut kuulla jo pitkään. Miksi olisin tunteeton, jos jatkuvasti ihmiset suoraan arvostelevat valintojani ja kaikenlisäksi perustelevat sen huonosti? Mä olen oikein sinut sen kanssa, mitä teen. Muille se tuntuu toisinaan olevan ongelma. Kuten sanoin, naiset saavat kuulla asiasta paljon enemmän kuin miehet, joilta ei välttämättä udella ikinä mitään.

Ihan yhtälailla ärtymystä ja turhautumista synnyttää toi "tunteisiin"-argumentointi. Olisiko se siis jotenkin ideaali, että ihmisillä ei herää tunteita vai mitä ihmettä? :D Keskustelemassahan täällä ollaan.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Kyllä mulla ainakin menee tunteisiin, kun ketjun portinvartijat kertovat kuinka tyhmiä näkemykseni ovat, mutta maltan silloin olla kirjoittamatta.
 
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
501
Mä en ota asiasta sinänsä itseeni, vaan tunne on lähinnä ärtymys ja turhautuminen, mitä se "hohhoh" ilmaisi. Näitä "et voi tietää mitä on rakkaus ennen kuin saat oman lapsen" -juttuja on saanut kuulla jo pitkään. Miksi olisin tunteeton, jos jatkuvasti ihmiset suoraan arvostelevat valintojani ja kaikenlisäksi perustelevat sen huonosti? Mä olen oikein sinut sen kanssa, mitä teen. Muille se tuntuu toisinaan olevan ongelma. Kuten sanoin, naiset saavat kuulla asiasta paljon enemmän kuin miehet, joilta ei välttämättä udella ikinä mitään.

Ihan yhtälailla ärtymystä ja turhautumista synnyttää toi "tunteisiin"-argumentointi. Olisiko se siis jotenkin ideaali, että ihmisillä ei herää tunteita vai mitä ihmettä? :D Keskustelemassahan täällä ollaan.
Jos olet täysin sinut asian kanssa, miksi ihmisten kommentit ja kyselyt herättävät noin voimakkaita tunteita? Tai puhe jossain foorumilla - missä ei kai suoraan sinuun edes viitattu. Tämä lähinnä ihmetyttää. Kun ainakin itsellä on niin, että jos oikeasti olen sinut itseni ja jonkun valintani kanssa, ei minua hetkauta joku random lääkärin tai kenen tahansa kommentti tai kysymys.
 
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
En ota tällä kantaa kenenkään lapsettomuusvalintoihin. Mutta ihan yksinkertaisesti oma jännä ja vähän outokin havainto ja mieltymys on, että kaikki ne naiset, joihin olen tosi voimakkaasti ja syvästi tuntenut vetoa, ovat olleet sellaisia joilla on ollut lapsia tai selkeä halu sellaisten hankkimiseen*. En tiedä mikä siinä on. Joku vetovoima, joka on varmaan tosi alkukantaista. Niistä naisista olen löytänyt jotain sellaista... pehmeyttä, huolehtivaisuutta, vastuuntuntoa ja kykyä laajentaa edellämainittuja oman itsen ulkopuolella oleviin ihmisiin, jota vaan ei ole tullut vastaan vapaaehtoisesti lapsettomissa, vaikka kuinka huolehtivaisia ja mukavia tapauksia muuten olisivatkin. Voi se tietysti olla vaan jotain puhtaasti biologistakin, jolla mies intuitiivisesti tunnistaa evolutiivisesti hyvän naaraan. Ja en tällä mitenkään yritä todistaa, etteikö olisi olemassa poikkeuksia yllämainittuun. Tuo nyt vaan on puhtaasti oma havaintoni, ja kuitenkin aika monta naista on tullut elämän tiellä vastaan.

Sivuhuomiona: aika raivokasta reaktiota näköjään herättää aiheesta puhuminen foorumin lapsettomissa naisissa, tuokin on kyllä oma ilmiönsä, että menee noin syvälle tunteisiin, vaikka samalla nämä henkilöt aina kiivaasti ja laajasti vakuuttavat olevansa täysin sinut asian kanssa. Mutta kai tästäkin asiasta voisi keskustella rakentavasti ilman "hohhoh" ja "jestas" -kommentteja. No, ei sentään näköjään ihan pelkkää tätä, @gramma'n kommentti jotenkin virkistävän cool suhtautumistapa ja kommentointi asiaan.

Peace.

*) edit, lisäys: ja tämä siis vaikka itse en ole koskaan ollut mitenkään voimakkaasti lasten hankkimista haluava.
"Jestas" oli spontaani reaktio ja tuli ihan puhtaasti siitä, etten ole varmaan 15 vuoteen enää kuullut vastaavaa. Rehellisesti luulin, että nuo puheet jäi sinne jonnekin 2000-luvun alkuvuosille. Mutta ehkä se on tämä oma punavihreä stadilaiskuplani, jossa erilaiset elämänpolut ovat normaalia elämää eikä poikkeustapauksia ja ihmettelyn aiheita. Eikä tässä kuplassa, jossa ollaan usein vieläpä monin tavoin keskimääräistä vastuullisempia kellekään tulisi mieleenkään laukoa, että lapsettomat olisivat jotenkin jämähtäneitä tai kypsymättömämpiä kuin lapsia pukanneet ikätoverinsa. Näitä tällaisia juttuja kuulin viimeksi tosiaan joskus 2005 vähän konservatiivisemmissa piireissä.

Lapsia voi pukata maailmaan kuka tahansa, mutta valitettavan harva on oikeasti hyvä vanhempi ja kasvattaja. En olisi itsekään varmaan kummoinen ollut, mutta onneksi tajusin sen sentään itse ja säästin sekä itseni että syntymättömät lapseni mielenterveysongelmilta. Sen sijaan olen hemmetin hyvä täti-ihminen, ja vanhempanikin hoivasin hautaan saakka. Yksin, vaikka (lapsia saaneita) sisaruksiakin on.
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Jos olet täysin sinut asian kanssa, miksi ihmisten kommentit ja kyselyt herättävät noin voimakkaita tunteita? Tai puhe jossain foorumilla - missä ei kai suoraan sinuun edes viitattu. Tämä lähinnä ihmetyttää. Kun ainakin itsellä on niin, että jos oikeasti olen sinut itseni ja jonkun valintani kanssa, ei minua hetkauta joku random lääkärin tai kenen tahansa kommentti tai kysymys.
Sä taidat nyt itse lukea tuon voimakkuuden jostain? Mä olen ihan tässä omaan tapaani turinoinut.

Mullehan alunperin vastattiin, että kyllä lasten myötä tulee ymmärrystä, ja sitten sanoin, että en näe asiaa niin. En ymmärrä kyllä vieläkään, miten se liittyi ylipäätään siihen, että soijapoika on aikansa elänyt termi.

Eta. Kyllä suakin varmaan jankkaus alkaa jossain välissä ärsyttää? Vaikka kuinka ois mummon hyvä pulla, mutta viides ei enää millään uppoa. Sitten se kysyy vielä, että no mikä nyt on. :rofl: :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
501
Sä taidat nyt itse lukea tuon voimakkuuden jostain?
No viitatakseni pelkästään sinun viesteihisi, näistä sitä esmes olin aistivinani:
tunne on lähinnä ärtymys ja turhautuminen
on saanut kuulla jo pitkään
Jotenkin typerää yksinkertaistamista.
ja jotenkin ylipäänsä tuo vastausten sävy ja pitkähkö vuodatus aiheesta. Mutta ehkä tästä ei kannata sen enempää jauhaa, toisten tekstien tulkitseminen ei aina ole helppoa, keskitytään taas itse keskusteluun
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
No viitatakseni pelkästään sinun viesteihini, näistä sitä esmes olin aistivinani:



ja jotenkin ylipäänsä tuo vastausten sävy ja pitkähkö vuodatus aiheesta. Mutta ehkä tästä ei kannata sen enempää jauhaa, toisten tekstien tulkitseminen ei aina ole helppoa, keskitytään taas itse keskusteluun
Niin, oisin voinut vastata noin vaikka sellaiseen viestiin, missä korkeakoulutetut ovat vaikkapa kylmiä ja tympeitä uraohjuksia. Ihmisillä on taipumus vastata yleistykseen, joka koskee heitä, mutta eivät ole sen kaltaisia. Täälläkin kovin moni mies tekee niin, että eipä ole vain naisten asia. ;)

Erkinkin kanssa jo sovittiin, että yleistämällä on pakko asioista puhua. Se vaan on eri asia, kuin pitää sitä totena ja kohdella ihmisiä sen oman oletuksensa perusteella. (Itse haluan myös lukea vastauksia niihin yleistyksiin.)
 
Liittynyt
03.10.2023
Viestejä
800
Heräsi tässä ajatus, että itse todella arvostan naisia, jotka ovat tehneet päätöksen olla lapsettomia. Ei siis sellaista tilannetta, että ei ole tullut tilaisuutta vastaan, tai että lopettaa lapsettomuushoidot tuloksettomana. Vaan että uskaltaa "vastustaa" ja tietää mitä haluaa. Mutta mietin, mikä olisi miehissä vastaava? Joo, joku osannee perustella lapsettomuuden niin, että on pohtinut asiaa. Mutta useampi lapseton mies ei ole. Sitä tosiaan ei heidän samalla tavalla tarvitse tehdä.

Mutta keksin ehkä vastineen, jota siis itse pidän raikkaana modernina tuulahduksena: se, että mies ei ole uran ja rahan perään. En nyt tarkoita työttömänä pysymistä ja perustelua sillä, että työt on paskaa, vaan sitä, että mies on löytänyt sen oman juttunsa. Ei ole valinnut ammattia maineen ja mammonan takia, tai ehkä ensin onkin, mutta uskaltaa vaihtaa ja tehdä sitä, mistä oikeasti nauttii, tai ainakin yrittää etsiä. Ei antaudu oravanpyörään ja riko itseään. Eli on ajatellut, pohtinut, valvonut, puhunut, uskaltanut. Hot.

(Ja tää nyt koskee reilusti yli kolmekymppisiä, ehkä nykynuoret jo muutenkin näkee elämän eri tavalla, kuin että naisesta tulee äiti ja miehestä perheen elättäjä. Toivon. Tai sit ne kaikki vaan haluaa rikkaaks julkkikseks.)

((Juu lääkärijuristikirurgit menis minulta vasuriin. Olenko edes nainen??!!))
 
Viimeksi muokattu:

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 558
Kuulemma (kaverit kertoi, en minä!) suurin syy ettei miehet pidä kondomeista on se että erektio lopahtaa sitä laitettaessa. Siinä voi naisen toiminta tai lääkkeet auttaa.

Allergisille on lateksittomia kondomeja melkein joka kaupassa.

Mielestäni toi tuntoasia kondomin kanssa on positiivinen kun sitten kestääkin pidempään. Toki jos tavoitteena on mahdollisimman nopea laukeaminen naisen haluista välittämättä niin sitten asia on eri.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 912
En kyllä tajua mistä tuo sosiaalinen paine lasten hankkimiseen oikein tulee. Meitä lapsettomia pariskuntia on tässä maassa vaikka kuinka paljon. Mikä kumman häpeä tähän joukkoon kuuluminen oikein on? Jollain saattavat vanhemmat varmasti painostaa, mutta siinä ei auta kuin kasvaa aikuiseksi ja lakata elämästä elämäänsä niin kuin isä ja äiti haluavat.

Noista kondomeista sen verran, että meillä niiden käyttö lopetettiin kun hajosivat pahukset aivan liian usein.
 
Liittynyt
04.03.2023
Viestejä
512
Itse olen näistä kuullut vasta ihan hiljattain, mutta tokihan kortsut ei ole itselleni ollut ajankohtainen asia ennenkuin tässä sinkkuunnuin vuosi sitten.
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
373
Olin myös aika paljon kondomeja vastaan kunnes tajusin että olin käyttänyt ihan väärää mallia.

Jokaiselle varmasti löytyy oma suosikkinsa. Minulla se on rfsu:n Beyond Thin, joka löytyi vasta noin 10 kokeilukerran jälkeen.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 509
Mulla on vähän sellainen asenne kondomien ostoon että ajattelen sen olevan huonoa karmaa... Luulen muka saavani jotain ja laittavani kondomit hyötykäyttöön, no niin varmaan, sitten en ainakaan mitään saa. ;)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 810
Viestejä
4 299 654
Jäsenet
71 705
Uusin jäsen
Myollnir

Hinta.fi

Ylös Bottom