Jep. Itekin olen siis kasvissyöjä, mutten 100% vegaani vaikka pyrinkin välttelemään eläinperäisiä tuotteita laajemminkin. En julista tätä mitenkään IRL, suurin osa ei edes tiedä sitä. En näytä enkä kuullosta äkkiseltään stereotyyppiseltä ituhipiltä, enkä ole ääri-mitään. En myöskään tuomitse ääneen muita, vaikka mielessäni ajattelen, että lihaa syövällä eläinrakkaalla ihmisellä on melkoiset kognitiiviset dissonanssit. Itselläkin oli, kunnes tein ainoan oikean ratkaisun, joka sitä hiukan helpotti.Juuri näin. Vege/kasvisdissaus on suoraan tyhmää, koska se yleensä perustuu harhaluuloihin tai täysin kärjistettyihin esimerkkeihin. Itse olen vetänyt kasvispainotteisella ruokavaliolla vuosia ja ongelmia ei ole ollut treenamisessa, jaksamisessa, ulkoisessa habituksessa tai missään. Ehkä tässä auttaisi sekin, että kasvis/vege saisi kasvot jotka näyttää muulta kuin Elokapinan hipiltä.
Pointti: ei me kaikki näytä ulospäin, emme kaikki ole ääriajattelijoita eikä me julisteta kovaan ääneen. Mutta saatamme silti toivoa potentiaaliselta kumppanilta, että tämä jakaisi samanlaiset arvot ja elämäntavan.