Nasta -vai kitkarenkaat?

Minä ennen vannoin nastarenkaiden puolesta.
Valitin kitkarenkaista perus ulinatyylillä ilman kokemusta.

Pari vuotta takaperin ensimmäinen talvi ensimmäisellä nelikolla missä oli valmiina kitkat. Tais olla Continental Viking Contact 7. Vähä epäilin aluksi että mitähän tästä tulee ja melkein ostin nastat ennen talvea tilalle. Ensimmäisten ajojen jälkeen ei ollut enää paluuta nastarenkaisiin eikä vajaavetoisiin kun käyttöautoista puhutaan.

Täksi talveksi tuli uudet Nokian kitkat, älyttömän hyvät renkaat. Hiton hiljaiset ja pitävät. Toki V90 D5 AWD tosi raskas auto niin vielä paremmin pärjää kitkoilla :)

Harrasteautot voivat olla vajaavetoisia ja takapotku talviliukureissa voi olla nastat, vielä parempi kun edessä olisi nastat ja takana mallia nypityt nastat tai kitkat ;).
 
Ei tässä kukaan ole yksityistiestä puhunutkaan. Tuo on ihan normaalia tietyillä keleillä kun poistutaan pääväyliltä, ja linja-autokuskit valittelee jatkuvasti ettei meinaa autolla päästä, kun liikkuu kaikkiin muihin suuntiin muttei eteenpäin. Kuvan tapauksessakin auto helposti lähtee sivusuuntaan luisumaan.
Asun tuollaisen tien varrella ja täällä raskas liikenne käyttää ketjuja pyörissä, kun keli on kuvan mukainen. Yhtään ketjullista autoa en ole nähnyt ojassa. Ja jos ei ole ketjuja mukana, niin auto pysäytetään heti ja odotetaan liukkaudentorjuntaa. Peilijäällä on melko vastuutonta yrittää linja-autolla ilman ketjuja vielä matkustajat kyydissä.
 
Minä ennen vannoin nastarenkaiden puolesta.
Valitin kitkarenkaista perus ulinatyylillä ilman kokemusta.

Pari vuotta takaperin ensimmäinen talvi ensimmäisellä nelikolla missä oli valmiina kitkat. Tais olla Continental Viking Contact 7. Vähä epäilin aluksi että mitähän tästä tulee ja melkein ostin nastat ennen talvea tilalle. Ensimmäisten ajojen jälkeen ei ollut enää paluuta nastarenkaisiin eikä vajaavetoisiin kun käyttöautoista puhutaan.

Täksi talveksi tuli uudet Nokian kitkat, älyttömän hyvät renkaat. Hiton hiljaiset ja pitävät. Toki V90 D5 AWD tosi raskas auto niin vielä paremmin pärjää kitkoilla :)

Harrasteautot voivat olla vajaavetoisia ja takapotku talviliukureissa voi olla nastat, vielä parempi kun edessä olisi nastat ja takana mallia nypityt nastat tai kitkat ;).
Minä en kyllä ole tarvinnut nelivetoista kun rannikon tasamaalla asutaan
 
Asun tuollaisen tien varrella ja täällä raskas liikenne käyttää ketjuja pyörissä, kun keli on kuvan mukainen. Yhtään ketjullista autoa en ole nähnyt ojassa. Ja jos ei ole ketjuja mukana, niin auto pysäytetään heti ja odotetaan liukkaudentorjuntaa. Peilijäällä on melko vastuutonta yrittää linja-autolla ilman ketjuja vielä matkustajat kyydissä.
Hyvä niin. Täällä missä meillä busseilla ajellaan ilman ketjuja on oltava tavalliset rekaat koska suurin osa on asfaltilla ajelua.
 
Tottakai ne ketjut otetaan pois asfaltille siirryttäessä. Asennus ottaa aikaa, mutta varmasti vähemmän kuin ojasta nosto.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
294 373
Viestejä
5 035 841
Jäsenet
80 674
Uusin jäsen
jumix127

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom