Mopokuumetta

Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
956
Corollaan vertasin liikkeessä ja oli samaa mieltä tietyissä asioissa.
Tervetuloa harrastuksen pariin. Ensimmäisen oppitunnin jo saitkin eli kaikki muut harrastaa väärin :D Hieno pyörä ja varmasti hyvä. Modaamalla saa sitten vielä enemmän oman näköisensä. Mopojen Corolla olisi ehkä MT-07 ennemmin, mutta makuasioita :)

ABS+TC ovat ihan hyviä. Ilmankin pärjää, mutta eipä niistä haittakaan ole, varsinkaan ABSeista. TC:stä voi olla montaa mieltä ja riippuu valmistajasta miten se toimii. Sora-/hiekkateillä joutuu kytkemään pois, mutta sateella ihan kätevä. Jotkut vanhanliiton äijät vaan ovat sitä mieltä että kaikkien pitäisi ajaa keppivaihteisilla ja ilman mitään sähköisiä apuja, suunnilleen bensamittarikin on nössöjen homma :D
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 816
Tervetuloa harrastuksen pariin. Ensimmäisen oppitunnin jo saitkin eli kaikki muut harrastaa väärin :D Hieno pyörä ja varmasti hyvä. Modaamalla saa sitten vielä enemmän oman näköisensä. Mopojen Corolla olisi ehkä MT-07 ennemmin, mutta makuasioita :)

ABS+TC ovat ihan hyviä. Ilmankin pärjää, mutta eipä niistä haittakaan ole, varsinkaan ABSeista. TC:stä voi olla montaa mieltä ja riippuu valmistajasta miten se toimii. Sora-/hiekkateillä joutuu kytkemään pois, mutta sateella ihan kätevä. Jotkut vanhanliiton äijät vaan ovat sitä mieltä että kaikkien pitäisi ajaa keppivaihteisilla ja ilman mitään sähköisiä apuja, suunnilleen bensamittarikin on nössöjen homma :D
Ei näitä voi kukaan väärin harrastaa :D. Typerästi (kuka idiootti ostaa melkein uuden prätkän ennen kuin on edes korttia), mutta ei sekään väärin ole. Kukin tykkää mistä tykkää ja se on rikkaus. Ihan kuin autoharrastus. Ja kysyin tosiaan miten myyjä vertaisi Hornettia automerkkeihin ja heitin että käyttiksenä on tylsä Corolla ja myyjän kommentti oli että Hornet on tavallaan hyvin samantyyppinen monilta osin. MT-07 tuntui satulaan istuessa jostain syystä välittömästi väärältä enkä edes sitten vaivautunut tutustumaan tarkemmin.

Ja takuulla pärjää ilmankin, mutta itselle tuo on niin iso hyppy mopoista ja mönkkäreistä että parempi olla ainakin ABS. TC:n halusin juurikin noita liukkaampia sateita ajatellen ja etenkin alussa hyvä kun kun totuttelee eri pintojen käytökseen. Autoissa ABS on kiva, muut ovat pääasiassa hauskuuden hidastajia tai täysiä tappajia (VAG groupin tietyn aikakauden hot hatcheistä noita ei saanut edes kytkettyä pois). Siksi nykyinen harraste on iältään auto missä ei ole mitään apuja ja takaveto 50/50 painojakaumalla.

EDIT: Ja ajomodet sen takia että on ns laajennettavuutta kun taitoa tulee lisää.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
178
@Pyrres no niin väärin ostettu :hmm:

No ei vaiskaan . Kaks sylinteriä on oikeampi kun neljä. Harmi että ne on kustannus syistä nykyään R2 eikä V2. Ketterä varmaan ja teho piisaa pitkåksi aikaa. Itelle on piisannu alle 100hv nyt -98 vuodesta alkaen. Toki riskimpiäki on testattu, mutta en oo kyllä kokenu viehätystä.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
956
Ei näitä voi kukaan väärin harrastaa :D. Typerästi (kuka idiootti ostaa melkein uuden prätkän ennen kuin on edes korttia), mutta ei sekään väärin ole. Kukin tykkää mistä tykkää ja se on rikkaus. Ihan kuin autoharrastus. Ja kysyin tosiaan miten myyjä vertaisi Hornettia automerkkeihin ja heitin että käyttiksenä on tylsä Corolla ja myyjän kommentti oli että Hornet on tavallaan hyvin samantyyppinen monilta osin. MT-07 tuntui satulaan istuessa jostain syystä välittömästi väärältä enkä edes sitten vaivautunut tutustumaan tarkemmin.

Ja takuulla pärjää ilmankin, mutta itselle tuo on niin iso hyppy mopoista ja mönkkäreistä että parempi olla ainakin ABS. TC:n halusin juurikin noita liukkaampia sateita ajatellen ja etenkin alussa hyvä kun kun totuttelee eri pintojen käytökseen. Autoissa ABS on kiva, muut ovat pääasiassa hauskuuden hidastajia tai täysiä tappajia (VAG groupin tietyn aikakauden hot hatcheistä noita ei saanut edes kytkettyä pois). Siksi nykyinen harraste on iältään auto missä ei ole mitään apuja ja takaveto 50/50 painojakaumalla.

EDIT: Ja ajomodet sen takia että on ns laajennettavuutta kun taitoa tulee lisää.
Se on vaan sellainen sanonta ja huomaat vielä mistä se tulee :D Muistat vaan että pääasia että olet itse tyytyväinen.

Ensimmäisellä ABSillisella oli opettelemista, että uskaltaa painaa etujarrun vaan raa`asti pohjaan. ABSittomilla kun oli paljon ajanut ja myös treenannut jarruttamista niin oli aika hyvä tuntuma miten paljon sitä kuuluu painaa, sitten kun pitikin mennä sen yli... :D Mutta niinkuin sanoin; en enää ostaisi ABSitonta...paitsi jos joku tietty malli olisi ehdottomasti saatava eikä ole tehty ABSillista.
Nykyisessä 65-70hp ja hyvin riittää myös kaksi päällä. Parhaimmillaan ollut ~180hp alla ja ajaminen on oikeastaan hauskempaa (liikenteessä) kuin 180hp vehkeillä. Huonona puolena, että tulee herkemmin ajettua reilua ylinopeutta. Riippuu tietty mitä hakee ja paljonko kuski painaa (ja mahdollinen kyytiläinen).
Tehoissa on tultu koko ajan alaspäin. Seuraavaksi (tai toivottavasti toiseksi pyöräksi) ajattelin kokeilla jotain kevyttä adventurea.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
607
No, nyt mentiin tosiaan ojasta allikkoon. Totesin että kaipa se on mentävä riskillä kun sain erittäin asialliseen summaan Arain kypärä+peilivisiiri setin, Alpine starsin kengät, hyvät hanskat, peitteen, quick shifterin, kilventelineen jne jne. En mä ihan mettään usko menneeni. Katselee syksyn ja kesän jälkeen miltä maistuu ja sitten vaihtaa tarvittaessa.

Prätkä on demokäytössä ollut Honda Hornet 750 2023/2024 1600km mittarissa ja uuden takuu. Optioita ei ole kuin kilpiteline ja huomenna asentavat sen shifterin. Ajoasento oli mukava, takajarrulle pääsi Suzukia paremmin ja uskon että 2pyttyisen vääntö ja keveyden tuoma ketteryys on se itselle tällä hetkellä olennaisin. Tuntui heti satulaan istuessa kodikkaalta.

Kortti näillä näkymin kuun loppuun mennessä, riippuen miten aikataulut sopivat.

Keltainen on kyllä upea väri:tup:

 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 816
Mites, osaako kukaan kommentoida tuota vilkkujen päällä oloa. Ovat siis kokoajan päällä kuin äärivalot. Myyjän mukaan jopa vaatimus jossain maissa (kuulosti oudolta). En tarttunut tarkemmin koska on takuu ja kuva että ovat noin jo liikkeessä.
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
194
Jotkut vanhanliiton äijät vaan ovat sitä mieltä että kaikkien pitäisi ajaa keppivaihteisilla ja ilman mitään sähköisiä apuja, suunnilleen bensamittarikin on nössöjen homma :D
Tunsin lievän osuman (olen kohta 56-vee), ja toisessa pyörässä ei edes ole bensamittaria. Sen antaman hyödyn opin tässä alkukesällä kun menin Savage 650:llä Porvoosta toimistolle Otaniemeen. Kotimatkalla kustomi sitten hyytyi täysin ohittaessani Porvoota motarilla. Ajattelin että "tähän tää nyt sit sammui", ja kiroilin hetken. Sit kiroilin hieman lisää kun muistinkin että tässähän on antiikkinen bensahana, joka piti vääntää ressulle jotta matka jatkuisi mittarille :D. Ei ole ollut pyörää bensahanalla sitten 90-luvun nääs. Ja vaikka olenkin vanhan liiton setämies, niin ei minua haittaisi jos olisikin pyörä jossa edes ABS, mutta kun lompakko sanoo että vielä ei onnistu. Ehkä ensi vuonna gen-3 Hayabusa nykyisen 2008:sin tilalle (uusissa on kaikki himmelit mitä ikinä tarttisi), kun asuntolainan viimeinen erä on nyt syyskuussa vihdoin maksettu.

Niin, ja onnea @Pyrres uuden pyörän johdosta! Tuolla on hyvä lähteä harrastamaan, ja hyvä väri pyörässä (minullakin oli aikanaan keltainen Honda, näkyi liikenteessä tosi hyvin).
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 816
Palaako ne jos valot ei oo päällä, ikäänkuin päivävalot tai jokkut semmoset ??
Virrat päällä, moottori ei käynnissä.

IMG20240911180540.jpg

Ja mitä väriin tulee, muodot ja kiiltävä valko/punainen puhutteli enemmän, mutta Hornet=keltainen ja juurikin tuo näkyvyys. Kypäräkin on kirkas keltainen/vihreä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 971
Itse olen tykästynyt ajelmaan ramppeja/kiihdytyskaistoja, mutta vilkkaaseen aikaan ei oikein onnistu muun liikenteen takia. Eli kai lähinnä harjoittelua "mutka-ajoon".

Radalla noita ajoapuja ei oikein tarvitse, eikä välttämättä muutenkaan. Silti ne on hyvä olla olemassa. Varsinkin kun aloittelee moottoripyöräilyä ja oppii samalla käyttämään abs-jarruja tehokkaasti.

Uskoisin että ajoavut saa olla päällä ja täydet tehot valittuna. Sateellakin oppii ajamaan niillä asetuksilla. Mutta toki voihan niitä säätöjä muutella juuri oman mieltymyksen mukaan.

Kawasaki zx6r ninja, 112hv, 600cc oli eka oma pyörä tosi pitkän aikaa. Mutta en kyllä suosittele ekaksi pyöräksi noin "ylävireistä" pyörää. Nyt varmaan olisin ostanut suoraan 1000cc ainakin sitten toiseksi pyöräksi jo. Tai joku laiskempikin menee toki ihan hyvin "aina".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 666
Virrat päällä, moottori ei käynnissä.

Nopeasti vaan totean että näin tän ei melko varmuudella kyllä kuuluisi olla. Voin melkein lyödä myös vetoa, että jos noita ajattelisi jonkinmoisina "päivävaloina" niin niiden väri ei kyllä ainakaan saa olla keltainen.

Enpä ole kertaakaan nähnyt moista Suomessa, enkä kyllä ulkomaillakaan. Voiko tuo pyörä olla tuotu jostain missä nuo asiat "ei ole niin justiinsa"?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 971
Kirkkaat led-valot on myös hyvä turvallisuutta lisäävä juttu. Omassa Kawasaki Z900 -21 oli ainakin kirkkaat lyhyet, niin pitäisi tulla hieman paremmin huomatuksi.

Vilkut ei kyllä siinä ainakaan palaneet, vaikka pyörä ei ollut käynnissä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
252 571
Viestejä
4 395 905
Jäsenet
73 009
Uusin jäsen
veks1

Hinta.fi

Ylös Bottom