Mopokuumetta

Liittynyt
14.11.2017
Viestejä
109
Triumph on merkki jota ehkä ujostelen hiukan. En tiedä onko laatu, huolto yms kunnossa suomessa. Jos on niin takuulla kiinnostava.
Laadussa ei ainakaan pitäis olla mitään sanomista. Vähintään parempi kuin Yamaha ellei jopa ihan luokkansa paras. Huollosta en osaa sanoa, kun omaa huollan itse tai käytän nyrkkipajalla. Joskus kyselin tarjouksia 40tkm huoltoon Tampereen merkkarilta eikä siinä kyllä ollut mitään ihmeellistä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 808
Laadussa ei ainakaan pitäis olla mitään sanomista. Vähintään parempi kuin Yamaha ellei jopa ihan luokkansa paras. Huollosta en osaa sanoa, kun omaa huollan itse tai käytän nyrkkipajalla. Joskus kyselin tarjouksia 40tkm huoltoon Tampereen merkkarilta eikä siinä kyllä ollut mitään ihmeellistä.
Pitää katsella mitä malleja olisi niiltä tarjolla. Ellei ole jopa suositella.

EDIT: Ei prkl tuo Trident on kyllä nätti. Pitää kyllä takuut ja muut selvitellä. Jotenkin tuo Hondan 5v houkuttaisi... Ei jaksa yhtään ylimääräistä säätöä kun ajoon lähtee.
 
Liittynyt
14.11.2017
Viestejä
109
Pitää katsella mitä malleja olisi niiltä tarjolla. Ellei ole jopa suositella.

EDIT: Ei prkl tuo Trident on kyllä nätti. Pitää kyllä takuut ja muut selvitellä. Jotenkin tuo Hondan 5v houkuttaisi... Ei jaksa yhtään ylimääräistä säätöä kun ajoon lähtee.
Tridentti ja Street triple on varmaan ne mallit mitä haluat, jos ottaa nuo muut mallit huomioon mitä olet testannut.

Tridentti on vähän lepsumpi malli ja sopii erinomaisesti ensimmäiseksi pyöräksi. Street triple (765) on jo sitten aika kisakiree +130 hp, mutta myös äärettömän mukava ajaa kolmipyttysen väännöillä ja ketteryydellään. Käy ihmeessä testaa molemmat. Aika varmasti tykkäät.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
790
Kokeile nyt vielä H-D. Kymmeniin vuosiin mulla ei ole ollut omaa pyörää ja keväällä olin jo menossa hakemaan yhtä Buellia, mutta päädyin sitten XL 1200N Nightsteriin. Mukavan leppoisaa kruisailua, helppo huoltaa ja osia löytyy joka makuun.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 808
Tridentti ja Street triple on varmaan ne mallit mitä haluat, jos ottaa nuo muut mallit huomioon mitä olet testannut.

Tridentti on vähän lepsumpi malli ja sopii erinomaisesti ensimmäiseksi pyöräksi. Street triple (765) on jo sitten aika kisakiree +130 hp, mutta myös äärettömän mukava ajaa kolmipyttysen väännöillä ja ketteryydellään. Käy ihmeessä testaa molemmat. Aika varmasti tykkäät.
Speedissä on sananmukaisesti liikaa vauhtia, ainakin itseni tuntien. Plus en edes halua tietää mitä vakuutusyhtiö sanoisi.

@Dualram koeistuin HD:n, Lee Enfieldin ja pari muuta ja pakko sanoa etteivät nuo herättäneet yhtään mitään fiilistä. Jos haluan kruisailla, hankin ison jenkkiauton tms. Nimenomaan ketterä ja itseluottamusta tuova halutessa leikkisä pyörä haussa.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
556
Adventure pyöriä katsonut? Ketterä, iso, mukava ajaa ja kyllä noilla leikkiäkin voi. Lisäksi vauhti pysyy helpommin näpeissä, kun ei noilla kuitenkaan tee mieli niin hurjastella.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 808
Adventure pyöriä katsonut? Ketterä, iso, mukava ajaa ja kyllä noilla leikkiäkin voi. Lisäksi vauhti pysyy helpommin näpeissä, kun ei noilla kuitenkaan tee mieli niin hurjastella.
Muotoilu ei nyt edo mutta ei melkein. Eri juttu jos tietäisi että viihtyy hiekkatiellä yms. mutta toisin kuin autolla, kokemus ja itseluottamus ei vielä anna heti sitä prätkällä hiekkateitä tai muuta painamaan.
 

an13

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
734
Muotoilu ei nyt edo mutta ei melkein. Eri juttu jos tietäisi että viihtyy hiekkatiellä yms. mutta toisin kuin autolla, kokemus ja itseluottamus ei vielä anna heti sitä prätkällä hiekkateitä tai muuta painamaan.
Sittenhän tässä on vielä ehdottamatta "scrambler" tyylisuunta eli näyttää klassiselta pyörältä mutta on hiekkatiekykyisempi ja sillä voi harjoitella tuota soraa, jota Suomessa riittää tutkittavaksi ja mukavaa nopeusrajoitustenkin puitteissa. Esim Ducati https://www.nettimoto.com/ducati/scrambler/3119094
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
585
Niin paskaa selässä ja joka paikassa sitten. On toki tyylikästä. Itse pitäisi normaalia kurasuojaa "ratkaisuna". Tässä sekä tehdas että kuskit haluaa välttää toimivuutta, vaan kaiki ovat sen oman "tyylikyytensä" perässä.
Ajat kuule ihan sama vaikka millä kaksipyöräisellä sateella, niin olet paskan peitossa päälaesta varpaisiin asti, siinä ei mikään lokasuoja auta! Vaatteet ne kuivana pitää, ei lokasuojat.

Toki itse vältän sateella ajoa noin muutenkin, koska en aja mitään pitkää matkaa, koska nakupyörä, niin helpompi katsoa että sää suosii.

20220922_161317.jpg
 
Liittynyt
14.11.2017
Viestejä
109
Speedissä on sananmukaisesti liikaa vauhtia, ainakin itseni tuntien. Plus en edes halua tietää mitä vakuutusyhtiö sanoisi.
Huomasithan, että Speed ja Street ovat eri pyöriä. Speed on 1200cc 180hp mörkö ja Street on sitten 765cc 120-130hp. Streetti on oikeasti aika pieni ja ketterä pyörä sekä helppo hallita kun vääntökäyrä on käytännössä suora viiva.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 808
Huomasithan, että Speed ja Street ovat eri pyöriä. Speed on 1200cc 180hp mörkö ja Street on sitten 765cc 120-130hp. Streetti on oikeasti aika pieni ja ketterä pyörä sekä helppo hallita kun vääntökäyrä on käytännössä suora viiva.
Juu kyllä. Äkkiä vain lyhentelee. Luulen että pelkät vakuutushinnat pistävät sanomaan soronoo.

Ja scramblerit/se tyylisuunta ovat ehdottomasti kartalla.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 952
Ajat kuule ihan sama vaikka millä kaksipyöräisellä sateella, niin olet paskan peitossa päälaesta varpaisiin asti, siinä ei mikään lokasuoja auta! Vaatteet ne kuivana pitää, ei lokasuojat.

Toki itse vältän sateella ajoa noin muutenkin, koska en aja mitään pitkää matkaa, koska nakupyörä, niin helpompi katsoa että sää suosii.
Minulle vesi ja kura edustavat eri asioita. Kura tulee tiestä omilla renkailla, ja vesi tulee taivaalta. Ja ei, en ole koskaan paskainen ajettuani Vespalla sateessa, enkä ollut myöskään Suzuki GR650, tai us custom 400 Jammullakaan. Niissä oli kurasuojat! Ja itse asiassa kaikissa kaksipyöräisissä oli. Toki järjetön motocrss-muoti nostaa etukaari taivaalle oli jo näkyvissä.

Ja juu, joskus piti ajaa sateessa, kuten Tukholmasta miltei Parisiin saakka, mutta onneksi varusteet oli parhaat mahdolliset! ;-D -eikä muuten kuvassa edes sada...

osku_85_.jpg
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
585
Minulle vesi ja kura edustavat eri asioita. Kura tulee tiestä omilla renkailla, ja vesi tulee taivaalta. Ja ei, en ole koskaan paskainen ajettuani Vespalla sateessa, enkä ollut myöskään Suzuki GR650, tai us custom 400 Jammullakaan. Niissä oli kurasuojat! Ja itse asiassa kaikissa kaksipyöräisissä oli. Toki järjetön motocrss-muoti nostaa etukaari taivaalle oli jo näkyvissä.

Ja juu, joskus piti ajaa sateessa, kuten Tukholmasta miltei Parisiin saakka, mutta onneksi varusteet oli parhaat mahdolliset! ;-D -eikä muuten kuvassa edes sada...
Kura tulee toisten renkaista jotka heittää sen ilmaan ja sinä ajat siinä.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
585
Juu kyllä. Äkkiä vain lyhentelee. Luulen että pelkät vakuutushinnat pistävät sanomaan soronoo.

Ja scramblerit/se tyylisuunta ovat ehdottomasti kartalla.
Pääsääntöisesti moottorin koko ja teho, painosuhde vaikuttaa eniten vakuutusmaksuihin.

Omassa Trumpassa alle 200€/v, kun on paperilla painava ja tehoton ja toki pyörä on jo 20v vanha.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
498
Bemareita ei kukaan ole tainnut vielä ehdottaa? Tylsiä saattavat tietyllä tavalla olla, mutta omaani (K1200R - 08) en vaihtaisi näillä tarpeilla mihinkään ja aiempi R1150R oli myös heti käteen sopiva ja leppoisa kruisailupeli. Liikennevakuutus ja osakasko täysillä bonuksilla nyt vähän reilu 300€.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 808
Ensimmäinen ajotunti takana. Fiiliksiä: Hidas ajo on kokemattomalle raskasta. Tunnin loppu oli jo siinä vaiheessa että pystyin tekemään kahdeksikon tiukat käännökset kun en ollut boxissa, mutta aivot vain olivat loppu ei nyt stressistä vaan niin paljon uutta ja huomasi että alkoi tehdä typeriä virheitä. Mutta ensimmäisenä ollut 40kmh väistö oli aika jännä fiilis. Ensimmäiset pari menivät siinä ettei oikein ollut pokkaa vetää pyörää niin kallelleen. Sen jälkeen loksahti ja homma oli ei nyt helppoa tai välttämättä nättiä mutta sujui. Ryömitys oli helppoa se 5kmh tunnissa. Kääntyessä minimi oli about 7kmh tunnissa. Stop&go oli helppoa myös alas pykältäen. Sain kaikki ns. "läpi" paitsi kahdeksikon. Ensi kerralla sitten 50kmh väistö ja loput jutut/hiomista. Pyöränä Suzuki SV650.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 286
Ensimmäinen ajotunti takana. Fiiliksiä: Hidas ajo on kokemattomalle raskasta. Tunnin loppu oli jo siinä vaiheessa että pystyin tekemään kahdeksikon tiukat käännökset kun en ollut boxissa, mutta aivot vain olivat loppu ei nyt stressistä vaan niin paljon uutta ja huomasi että alkoi tehdä typeriä virheitä. Mutta ensimmäisenä ollut 40kmh väistö oli aika jännä fiilis. Ensimmäiset pari menivät siinä ettei oikein ollut pokkaa vetää pyörää niin kallelleen. Sen jälkeen loksahti ja homma oli ei nyt helppoa tai välttämättä nättiä mutta sujui. Ryömitys oli helppoa se 5kmh tunnissa. Kääntyessä minimi oli about 7kmh tunnissa. Stop&go oli helppoa myös alas pykältäen. Sain kaikki ns. "läpi" paitsi kahdeksikon. Ensi kerralla sitten 50kmh väistö ja loput jutut/hiomista. Pyöränä Suzuki SV650.
Ketjua seurattuani taas tovin niin en ole kommentoinut sen enempää. Paitsi postaten pojan kevarista kuvan jonka etulokari on asiantuntijan mukaan ihan paska. Sitä olen meinannut monta kertaa mainita, että joku kuivana paikallaan "koeistuminen" on ihan turhaa, vaikka ei "tulekaan mitään fiiliksiä". Nämä kaksipyöräiset on sellaisia että niillä pitää ajaa kortin saatuaan että tietää mistä pitää tai ei. Joku istuminen paikallaan on ihan tyhjänpäiväistä.
 
Viimeksi muokattu:

senefisti

Super Genius
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
221
Vuonna 2006 ekan "ison" pyörän hommaanena tein sen virheen, että satapiikillä kun aloitin naama edellä ajoni kakstahti suzuki rg:llä vuonna 1997, ajattelin ison pyöräni suhteen jotain muuta, kuin sen tonnisen fzr:n julisteen seinältäni.

Joten ostin ekaks pöyräkseni fzs-600

Siihen kyllästyin jo ekojen parin tonnin ajeluiden aikana ja hoksasin, että R1.

Niin sitä vain suosittelen kaikille pärräilyn aloittajille, että hommatkaa ekaks just se pyörä mitä ootte kuolannu. Sitte ne tulee vaihtumaan ajan mittaan, mutta elkää tuhlakko rahojanne "järkeen".
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
954
Vuonna 2006 ekan "ison" pyörän hommaanena tein sen virheen, että satapiikillä kun aloitin naama edellä ajoni kakstahti suzuki rg:llä vuonna 1997, ajattelin ison pyöräni suhteen jotain muuta, kuin sen tonnisen fzr:n julisteen seinältäni.

Joten ostin ekaks pöyräkseni fzs-600

Siihen kyllästyin jo ekojen parin tonnin ajeluiden aikana ja hoksasin, että R1.

Niin sitä vain suosittelen kaikille pärräilyn aloittajille, että hommatkaa ekaks just se pyörä mitä ootte kuolannu. Sitte ne tulee vaihtumaan ajan mittaan, mutta elkää tuhlakko rahojanne "järkeen".
Samaa mieltä vaikka vääntävät twinit on enemmän mun mieleen. Tuttavan harrastus innon (todennäköisesti) tappoi järkipyörä eli ER-5. Joku tuollainen on ihan hyvä jos on epävarma, mutta isoillakin pärjää jos on järkeä päässä ja muistaa, että kun tuntee olevansa sinut pyörän kanssa ei oikeasti ole. Tietysti joku 180hp RR vekotin nostaa riskiä vahingossa hieman liikaa avaamisesta jne. Aloitin myös R1:llä (muistaakseni 160hp), mutta se tuttavuus jäi lyhyeksi (1.5kautta) koska ei sellainen "vinkuja" tuntunut omalta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 286
Vuonna 2006 ekan "ison" pyörän hommaanena tein sen virheen, että satapiikillä kun aloitin naama edellä ajoni kakstahti suzuki rg:llä vuonna 1997, ajattelin ison pyöräni suhteen jotain muuta, kuin sen tonnisen fzr:n julisteen seinältäni.

Joten ostin ekaks pöyräkseni fzs-600

Siihen kyllästyin jo ekojen parin tonnin ajeluiden aikana ja hoksasin, että R1.

Niin sitä vain suosittelen kaikille pärräilyn aloittajille, että hommatkaa ekaks just se pyörä mitä ootte kuolannu. Sitte ne tulee vaihtumaan ajan mittaan, mutta elkää tuhlakko rahojanne "järkeen".
Sama juttu. Oli kevariaikana täysitehoinen aprilia (abt 34hv). Sen jälkeen välittömästi seuravaana kesänä 600cc gsxr (2003) ja puoli kesää silllä ajettuna tuntui niin saakelin laiskalta vehkeeltä. Muut vieraat seurueet parkkipaikoilla ihmettteli ja kuvasi kun oli kulunut renkaat äärireunoilta maksimit slikiksi ja keskeltä ei juuri mitään, täysin V mallinen rengas. Eivät uskoneet että se on ihan maanteillä ajettu vaan tivasivat että millä radoilla käyty.

edit: tuen sitä ajatusmaailmaa että kokemattomille tuo pelottelu jollain isolla (tehokkalla) on ihan paskaa. Kahvaa voi vääntää vähemmän ja hups heijaa eipä ole kummempaa.

ER5 :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 808
Vähän noista syistä se 70hp prätkä ei ajatuksena innosta. Tunnen itseni ja vaikka nyt se autokoulun Suzuki tuntui ripeältä, siihen tottuu pirun nopeasti. Teslan 3.1s 0-100kmh oli vain normia itselle kun muut suunnilleen kiljuvat vieressä että lähtee taju.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
585
Vähän noista syistä se 70hp prätkä ei ajatuksena innosta. Tunnen itseni ja vaikka nyt se autokoulun Suzuki tuntui ripeältä, siihen tottuu pirun nopeasti. Teslan 3.1s 0-100kmh oli vain normia itselle kun muut suunnilleen kiljuvat vieressä että lähtee taju.
60hv ja 230kg moottoripyörä menee 4,5s 0-100km/h
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.07.2020
Viestejä
155
Kylläpä ootte kummissanne kun huomaatte parin kesän ajeluiden jälkeen että kaikki lähiseudun päällystetiet on nähty. Itselläni kehityskaari isojen pyörien suhteen on mennyt seuraavasti: 1000cc / 150hp -> 1000cc / 150hp -> 650cc / 70hp -> 300cc / 40hp

Tehon määrä on siis tipahtanut n. kolmasosaan siitä mitä joskus vuosia sitten oli, mutta vauhdintuntu harrastaessa ei ole vähentynyt ollenkaan, pikemminkin päinvastoin. Olen lähes joka kesä käynyt eräällä Speed Triplellä ajamassa jonkun pikku pyräyksen, mutta itse en ole saanut enää pitkiin aikoihin mitään mielihyvää asvalttiteiden turruuttelusta. Moottoriradalle olisi pitkä matka ja katupyörällä ajoharjoittelu julkisilla teillä on vaarallista itselle ja sivullisille. Isolla ja tehokkaalla pyörällä ajoharjoittelu on muutenkin paljon vaikeampaa kuin pienemmällä.

Kannattaa ehdottomasti hankkia sellainen laite mikä on itselle mieleinen, mutta ajamista jos haluaa harjoitella niin pienempi voi olla parempi valinta. Nakkikiskan edessä kiihdyttelyyn isompi on luonnollisesti parempi.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
182
Kylläpä ootte kummissanne kun huomaatte parin kesän ajeluiden jälkeen että kaikki lähiseudun päällystetiet on nähty. Itselläni kehityskaari isojen pyörien suhteen on mennyt seuraavasti: 1000cc / 150hp -> 1000cc / 150hp -> 650cc / 70hp -> 300cc / 40hp

Tehon määrä on siis tipahtanut n. kolmasosaan siitä mitä joskus vuosia sitten oli, mutta vauhdintuntu harrastaessa ei ole vähentynyt ollenkaan, pikemminkin päinvastoin. Olen lähes joka kesä käynyt eräällä Speed Triplellä ajamassa jonkun pikku pyräyksen, mutta itse en ole saanut enää pitkiin aikoihin mitään mielihyvää asvalttiteiden turruuttelusta. Moottoriradalle olisi pitkä matka ja katupyörällä ajoharjoittelu julkisilla teillä on vaarallista itselle ja sivullisille. Isolla ja tehokkaalla pyörällä ajoharjoittelu on muutenkin paljon vaikeampaa kuin pienemmällä.

Kannattaa ehdottomasti hankkia sellainen laite mikä on itselle mieleinen, mutta ajamista jos haluaa harjoitella niin pienempi voi olla parempi valinta. Nakkikiskan edessä kiihdyttelyyn isompi on luonnollisesti parempi.
Samoilla linjoilla. Suomessa kun nopeusrajoitukset ovat mitä ovat, ei niillä isoilla tehoilla paljoa tee. Täälläkin naureskeltu ER-5 itsellä alla ja kyllä sillä tehojen puolesta kerkeää. Menoa hidastaa kytkin, jarrut ja alusta, jotka tekevät tuosta rautakangen taajamissa. Uusi, kevyt näppärä pyörä itsellä kiikarissa seuraavaksi. Hevosia on ihan riittävästi.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 808
Joo kyllä niillä pienempitehoisilla kerkeää ja rajoitukset ovat mitä ovat. Mutta itse otan mieluusti sen hiukan yli tämänhetkisten taitojen kuin alle. Kiihdyttely on kivaa, mutta ei sitäkään kaikkialla tosiaan voi tehdä, mutta pidän siitä että se on siellä jos tarvetta on.
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
192
Samoilla linjoilla. Suomessa kun nopeusrajoitukset ovat mitä ovat, ei niillä isoilla tehoilla paljoa tee. Täälläkin naureskeltu ER-5 itsellä alla ja kyllä sillä tehojen puolesta kerkeää. Menoa hidastaa kytkin, jarrut ja alusta, jotka tekevät tuosta rautakangen taajamissa. Uusi, kevyt näppärä pyörä itsellä kiikarissa seuraavaksi. Hevosia on ihan riittävästi.
ER-5 on mielestäni täysin aliarvostettu pyörä. Toimivaan perustekniikkaa, aivan tarpeeksi tehoja arkikäyttöön ja ilmeisesti halpoja vakuuttaa ja ylläpitää. Itse ajoin joskus kauan sitten päivän verran BikeWorldin laina-ER:llä kun oma VTR1000F oli isossa määräaikaishuollossa. Ensin ajattelin että "eihän tää lähe minnekkään", mutta sitten hoksasin että jos ei päästä kierroksia alle 6000 ja tanssii steppiä vaihdepolkimella niin jopas lähti, ja hauskaa oli. Ensituntuma varmaan tuli siitä kun 500:nen rivi-2 ei kuitenkaan ollut ihan yhtä alavääntöinen kun tonninen V-twin.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
182
ER-5 on mielestäni täysin aliarvostettu pyörä. Toimivaan perustekniikkaa, aivan tarpeeksi tehoja arkikäyttöön ja ilmeisesti halpoja vakuuttaa ja ylläpitää. Itse ajoin joskus kauan sitten päivän verran BikeWorldin laina-ER:llä kun oma VTR1000F oli isossa määräaikaishuollossa. Ensin ajattelin että "eihän tää lähe minnekkään", mutta sitten hoksasin että jos ei päästä kierroksia alle 6000 ja tanssii steppiä vaihdepolkimella niin jopas lähti, ja hauskaa oli. Ensituntuma varmaan tuli siitä kun 500:nen rivi-2 ei kuitenkaan ollut ihan yhtä alavääntöinen kun tonninen V-twin.
Tuo kone käy laihalla pienillä kierroksilla, neuloja pitäis hieman nostaa, jos jaksais shimmit jostain hankkia. Jarrut ovat lähinnä vitsi, joten en voisi suositella aloittelevalle motoristille aloittelupyöräksi. Toimii parhaiten siinä roolissa mihin alunperin luotukin, työmatkapyöräksi.

Mutta tuossa pyörässä on jotain ajatonta kauneutta :love2:
 

Dervish

Eino Grön
Liittynyt
29.09.2018
Viestejä
128
Hyvin tuolla ~40 hepallakin on tuntunut mutkatiellä pysyvän muiden perässä, sen kaks kertaa kun oon muita motoristeja saavuttanu, ei noi letka-ajelut niin kiinnosta.
Itelle saattais piisata kyllä edellisen mallin ~20 heppaakin.

Itelle ei kyl mitään merkitystä montako sekuntia on 0-100 tai kuinka kovaa kulkee. Perille tai sinne minne haluaa pääsy on se juttu, sama auton kanssa.

Mitä sadeajeluun tulee, niin yhden kerran tänä kesänä pienen matkaa joutunut ajamaan sateessa "halvoilla" ajokamoilla, eli takki ja housut märkänä, mutta vaatteiden sisäpuolella oleva irroitettava sade/tuuli kerros piti kuivana. Kerran pieni testilenkki sadevaatteilla noiden päällä ja pysyi kuivana.
Tänä aamuna ajattelin että lähden pidemmälle "kauppa"lenkille kun satoi, eli sadekamat päälle ja reilu 10min jälkeen pettymys kun sade loppui :facepalm:
Lopputulemana kuivana ajelua, jmutta onpa sitä kuravettä tankin päälläkin asti vaikken roiskutellut lätäköissä tai ajellut muiden takana.

Vettä se vain on..

Tälle kesälle on kohta 6000km täynnä pärrästelyä vaikka aloitin vasta kesäkuun puolivälissä.
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
192
Tuo kone käy laihalla pienillä kierroksilla, neuloja pitäis hieman nostaa, jos jaksais shimmit jostain hankkia. Jarrut ovat lähinnä vitsi, joten en voisi suositella aloittelevalle motoristille aloittelupyöräksi. Toimii parhaiten siinä roolissa mihin alunperin luotukin, työmatkapyöräksi.

Mutta tuossa pyörässä on jotain ajatonta kauneutta :love2:
Sen saa helposti käymään rikkaammalla, ei vaan ikinä vaihda ilmansuodatinta :p. Jarrut on varmaan päivitettävissä (ilmeisesti ovat maailmalla laitelleet uudemman ER-5:sen ja ER-6:sen jarrusatuloita kun niissä on isompi mäntä). Ja jos ei sitä tee niin ainakin jotku paremmat jarrupalat (itse käytän EBC:n sinttereitä busassa), piparkakkujarrulevy ja teräspunoletkut voisi jo auttaa. Mutta ei se ehkä silti ole paras aloittelijan pyörä mitä jarruihin tulee, kun ei ole ABS:sää. Ja juu, nätti ajaton peruspyörä ilman mitään turhia himmeleitä.
 
Liittynyt
15.07.2022
Viestejä
535
Ei tainu ottaa tuulta alleen sen smoton(?) aloite MP rekisterikilpien koon muutokseen?
En ole huomannut mitään keskustelua enää kyseisestä asiasta.


Tuo Suomalainen MP kilpi hieman kookas.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
252 428
Viestejä
4 391 524
Jäsenet
72 990
Uusin jäsen
ezanruusu

Hinta.fi

Ylös Bottom