Mopokuumetta

Triumph on merkki jota ehkä ujostelen hiukan. En tiedä onko laatu, huolto yms kunnossa suomessa. Jos on niin takuulla kiinnostava.

Laadussa ei ainakaan pitäis olla mitään sanomista. Vähintään parempi kuin Yamaha ellei jopa ihan luokkansa paras. Huollosta en osaa sanoa, kun omaa huollan itse tai käytän nyrkkipajalla. Joskus kyselin tarjouksia 40tkm huoltoon Tampereen merkkarilta eikä siinä kyllä ollut mitään ihmeellistä.
 
Laadussa ei ainakaan pitäis olla mitään sanomista. Vähintään parempi kuin Yamaha ellei jopa ihan luokkansa paras. Huollosta en osaa sanoa, kun omaa huollan itse tai käytän nyrkkipajalla. Joskus kyselin tarjouksia 40tkm huoltoon Tampereen merkkarilta eikä siinä kyllä ollut mitään ihmeellistä.
Pitää katsella mitä malleja olisi niiltä tarjolla. Ellei ole jopa suositella.

EDIT: Ei prkl tuo Trident on kyllä nätti. Pitää kyllä takuut ja muut selvitellä. Jotenkin tuo Hondan 5v houkuttaisi... Ei jaksa yhtään ylimääräistä säätöä kun ajoon lähtee.
 
Pitää katsella mitä malleja olisi niiltä tarjolla. Ellei ole jopa suositella.

EDIT: Ei prkl tuo Trident on kyllä nätti. Pitää kyllä takuut ja muut selvitellä. Jotenkin tuo Hondan 5v houkuttaisi... Ei jaksa yhtään ylimääräistä säätöä kun ajoon lähtee.

Tridentti ja Street triple on varmaan ne mallit mitä haluat, jos ottaa nuo muut mallit huomioon mitä olet testannut.

Tridentti on vähän lepsumpi malli ja sopii erinomaisesti ensimmäiseksi pyöräksi. Street triple (765) on jo sitten aika kisakiree +130 hp, mutta myös äärettömän mukava ajaa kolmipyttysen väännöillä ja ketteryydellään. Käy ihmeessä testaa molemmat. Aika varmasti tykkäät.
 
Kokeile nyt vielä H-D. Kymmeniin vuosiin mulla ei ole ollut omaa pyörää ja keväällä olin jo menossa hakemaan yhtä Buellia, mutta päädyin sitten XL 1200N Nightsteriin. Mukavan leppoisaa kruisailua, helppo huoltaa ja osia löytyy joka makuun.
 
Tridentti ja Street triple on varmaan ne mallit mitä haluat, jos ottaa nuo muut mallit huomioon mitä olet testannut.

Tridentti on vähän lepsumpi malli ja sopii erinomaisesti ensimmäiseksi pyöräksi. Street triple (765) on jo sitten aika kisakiree +130 hp, mutta myös äärettömän mukava ajaa kolmipyttysen väännöillä ja ketteryydellään. Käy ihmeessä testaa molemmat. Aika varmasti tykkäät.
Speedissä on sananmukaisesti liikaa vauhtia, ainakin itseni tuntien. Plus en edes halua tietää mitä vakuutusyhtiö sanoisi.

@Dualram koeistuin HD:n, Lee Enfieldin ja pari muuta ja pakko sanoa etteivät nuo herättäneet yhtään mitään fiilistä. Jos haluan kruisailla, hankin ison jenkkiauton tms. Nimenomaan ketterä ja itseluottamusta tuova halutessa leikkisä pyörä haussa.
 
Adventure pyöriä katsonut? Ketterä, iso, mukava ajaa ja kyllä noilla leikkiäkin voi. Lisäksi vauhti pysyy helpommin näpeissä, kun ei noilla kuitenkaan tee mieli niin hurjastella.
 
Adventure pyöriä katsonut? Ketterä, iso, mukava ajaa ja kyllä noilla leikkiäkin voi. Lisäksi vauhti pysyy helpommin näpeissä, kun ei noilla kuitenkaan tee mieli niin hurjastella.
Muotoilu ei nyt edo mutta ei melkein. Eri juttu jos tietäisi että viihtyy hiekkatiellä yms. mutta toisin kuin autolla, kokemus ja itseluottamus ei vielä anna heti sitä prätkällä hiekkateitä tai muuta painamaan.
 
Muotoilu ei nyt edo mutta ei melkein. Eri juttu jos tietäisi että viihtyy hiekkatiellä yms. mutta toisin kuin autolla, kokemus ja itseluottamus ei vielä anna heti sitä prätkällä hiekkateitä tai muuta painamaan.
Sittenhän tässä on vielä ehdottamatta "scrambler" tyylisuunta eli näyttää klassiselta pyörältä mutta on hiekkatiekykyisempi ja sillä voi harjoitella tuota soraa, jota Suomessa riittää tutkittavaksi ja mukavaa nopeusrajoitustenkin puitteissa. Esim Ducati https://www.nettimoto.com/ducati/scrambler/3119094
 
Niin paskaa selässä ja joka paikassa sitten. On toki tyylikästä. Itse pitäisi normaalia kurasuojaa "ratkaisuna". Tässä sekä tehdas että kuskit haluaa välttää toimivuutta, vaan kaiki ovat sen oman "tyylikyytensä" perässä.

Ajat kuule ihan sama vaikka millä kaksipyöräisellä sateella, niin olet paskan peitossa päälaesta varpaisiin asti, siinä ei mikään lokasuoja auta! Vaatteet ne kuivana pitää, ei lokasuojat.

Toki itse vältän sateella ajoa noin muutenkin, koska en aja mitään pitkää matkaa, koska nakupyörä, niin helpompi katsoa että sää suosii.

20220922_161317.jpg
 
Speedissä on sananmukaisesti liikaa vauhtia, ainakin itseni tuntien. Plus en edes halua tietää mitä vakuutusyhtiö sanoisi.
Huomasithan, että Speed ja Street ovat eri pyöriä. Speed on 1200cc 180hp mörkö ja Street on sitten 765cc 120-130hp. Streetti on oikeasti aika pieni ja ketterä pyörä sekä helppo hallita kun vääntökäyrä on käytännössä suora viiva.
 
Huomasithan, että Speed ja Street ovat eri pyöriä. Speed on 1200cc 180hp mörkö ja Street on sitten 765cc 120-130hp. Streetti on oikeasti aika pieni ja ketterä pyörä sekä helppo hallita kun vääntökäyrä on käytännössä suora viiva.
Juu kyllä. Äkkiä vain lyhentelee. Luulen että pelkät vakuutushinnat pistävät sanomaan soronoo.

Ja scramblerit/se tyylisuunta ovat ehdottomasti kartalla.
 
Ajat kuule ihan sama vaikka millä kaksipyöräisellä sateella, niin olet paskan peitossa päälaesta varpaisiin asti, siinä ei mikään lokasuoja auta! Vaatteet ne kuivana pitää, ei lokasuojat.

Toki itse vältän sateella ajoa noin muutenkin, koska en aja mitään pitkää matkaa, koska nakupyörä, niin helpompi katsoa että sää suosii.

Minulle vesi ja kura edustavat eri asioita. Kura tulee tiestä omilla renkailla, ja vesi tulee taivaalta. Ja ei, en ole koskaan paskainen ajettuani Vespalla sateessa, enkä ollut myöskään Suzuki GR650, tai us custom 400 Jammullakaan. Niissä oli kurasuojat! Ja itse asiassa kaikissa kaksipyöräisissä oli. Toki järjetön motocrss-muoti nostaa etukaari taivaalle oli jo näkyvissä.

Ja juu, joskus piti ajaa sateessa, kuten Tukholmasta miltei Parisiin saakka, mutta onneksi varusteet oli parhaat mahdolliset! ;-D -eikä muuten kuvassa edes sada...

osku_85_.jpg
 
Minulle vesi ja kura edustavat eri asioita. Kura tulee tiestä omilla renkailla, ja vesi tulee taivaalta. Ja ei, en ole koskaan paskainen ajettuani Vespalla sateessa, enkä ollut myöskään Suzuki GR650, tai us custom 400 Jammullakaan. Niissä oli kurasuojat! Ja itse asiassa kaikissa kaksipyöräisissä oli. Toki järjetön motocrss-muoti nostaa etukaari taivaalle oli jo näkyvissä.

Ja juu, joskus piti ajaa sateessa, kuten Tukholmasta miltei Parisiin saakka, mutta onneksi varusteet oli parhaat mahdolliset! ;-D -eikä muuten kuvassa edes sada...

Kura tulee toisten renkaista jotka heittää sen ilmaan ja sinä ajat siinä.
 
Juu kyllä. Äkkiä vain lyhentelee. Luulen että pelkät vakuutushinnat pistävät sanomaan soronoo.

Ja scramblerit/se tyylisuunta ovat ehdottomasti kartalla.

Pääsääntöisesti moottorin koko ja teho, painosuhde vaikuttaa eniten vakuutusmaksuihin.

Omassa Trumpassa alle 200€/v, kun on paperilla painava ja tehoton ja toki pyörä on jo 20v vanha.
 
Bemareita ei kukaan ole tainnut vielä ehdottaa? Tylsiä saattavat tietyllä tavalla olla, mutta omaani (K1200R - 08) en vaihtaisi näillä tarpeilla mihinkään ja aiempi R1150R oli myös heti käteen sopiva ja leppoisa kruisailupeli. Liikennevakuutus ja osakasko täysillä bonuksilla nyt vähän reilu 300€.
 
Koeistuin yhden bemarin supermoton ja ei kyllä herättänyt mitään. Mutta se oli ihan puhdas supermoto.
 
Ensimmäinen ajotunti takana. Fiiliksiä: Hidas ajo on kokemattomalle raskasta. Tunnin loppu oli jo siinä vaiheessa että pystyin tekemään kahdeksikon tiukat käännökset kun en ollut boxissa, mutta aivot vain olivat loppu ei nyt stressistä vaan niin paljon uutta ja huomasi että alkoi tehdä typeriä virheitä. Mutta ensimmäisenä ollut 40kmh väistö oli aika jännä fiilis. Ensimmäiset pari menivät siinä ettei oikein ollut pokkaa vetää pyörää niin kallelleen. Sen jälkeen loksahti ja homma oli ei nyt helppoa tai välttämättä nättiä mutta sujui. Ryömitys oli helppoa se 5kmh tunnissa. Kääntyessä minimi oli about 7kmh tunnissa. Stop&go oli helppoa myös alas pykältäen. Sain kaikki ns. "läpi" paitsi kahdeksikon. Ensi kerralla sitten 50kmh väistö ja loput jutut/hiomista. Pyöränä Suzuki SV650.
 
Ensimmäinen ajotunti takana. Fiiliksiä: Hidas ajo on kokemattomalle raskasta. Tunnin loppu oli jo siinä vaiheessa että pystyin tekemään kahdeksikon tiukat käännökset kun en ollut boxissa, mutta aivot vain olivat loppu ei nyt stressistä vaan niin paljon uutta ja huomasi että alkoi tehdä typeriä virheitä. Mutta ensimmäisenä ollut 40kmh väistö oli aika jännä fiilis. Ensimmäiset pari menivät siinä ettei oikein ollut pokkaa vetää pyörää niin kallelleen. Sen jälkeen loksahti ja homma oli ei nyt helppoa tai välttämättä nättiä mutta sujui. Ryömitys oli helppoa se 5kmh tunnissa. Kääntyessä minimi oli about 7kmh tunnissa. Stop&go oli helppoa myös alas pykältäen. Sain kaikki ns. "läpi" paitsi kahdeksikon. Ensi kerralla sitten 50kmh väistö ja loput jutut/hiomista. Pyöränä Suzuki SV650.

Ketjua seurattuani taas tovin niin en ole kommentoinut sen enempää. Paitsi postaten pojan kevarista kuvan jonka etulokari on asiantuntijan mukaan ihan paska. Sitä olen meinannut monta kertaa mainita, että joku kuivana paikallaan "koeistuminen" on ihan turhaa, vaikka ei "tulekaan mitään fiiliksiä". Nämä kaksipyöräiset on sellaisia että niillä pitää ajaa kortin saatuaan että tietää mistä pitää tai ei. Joku istuminen paikallaan on ihan tyhjänpäiväistä.
 
Viimeksi muokattu:
Vuonna 2006 ekan "ison" pyörän hommaanena tein sen virheen, että satapiikillä kun aloitin naama edellä ajoni kakstahti suzuki rg:llä vuonna 1997, ajattelin ison pyöräni suhteen jotain muuta, kuin sen tonnisen fzr:n julisteen seinältäni.

Joten ostin ekaks pöyräkseni fzs-600

Siihen kyllästyin jo ekojen parin tonnin ajeluiden aikana ja hoksasin, että R1.

Niin sitä vain suosittelen kaikille pärräilyn aloittajille, että hommatkaa ekaks just se pyörä mitä ootte kuolannu. Sitte ne tulee vaihtumaan ajan mittaan, mutta elkää tuhlakko rahojanne "järkeen".
 
Vuonna 2006 ekan "ison" pyörän hommaanena tein sen virheen, että satapiikillä kun aloitin naama edellä ajoni kakstahti suzuki rg:llä vuonna 1997, ajattelin ison pyöräni suhteen jotain muuta, kuin sen tonnisen fzr:n julisteen seinältäni.

Joten ostin ekaks pöyräkseni fzs-600

Siihen kyllästyin jo ekojen parin tonnin ajeluiden aikana ja hoksasin, että R1.

Niin sitä vain suosittelen kaikille pärräilyn aloittajille, että hommatkaa ekaks just se pyörä mitä ootte kuolannu. Sitte ne tulee vaihtumaan ajan mittaan, mutta elkää tuhlakko rahojanne "järkeen".

Samaa mieltä vaikka vääntävät twinit on enemmän mun mieleen. Tuttavan harrastus innon (todennäköisesti) tappoi järkipyörä eli ER-5. Joku tuollainen on ihan hyvä jos on epävarma, mutta isoillakin pärjää jos on järkeä päässä ja muistaa, että kun tuntee olevansa sinut pyörän kanssa ei oikeasti ole. Tietysti joku 180hp RR vekotin nostaa riskiä vahingossa hieman liikaa avaamisesta jne. Aloitin myös R1:llä (muistaakseni 160hp), mutta se tuttavuus jäi lyhyeksi (1.5kautta) koska ei sellainen "vinkuja" tuntunut omalta.
 
Vuonna 2006 ekan "ison" pyörän hommaanena tein sen virheen, että satapiikillä kun aloitin naama edellä ajoni kakstahti suzuki rg:llä vuonna 1997, ajattelin ison pyöräni suhteen jotain muuta, kuin sen tonnisen fzr:n julisteen seinältäni.

Joten ostin ekaks pöyräkseni fzs-600

Siihen kyllästyin jo ekojen parin tonnin ajeluiden aikana ja hoksasin, että R1.

Niin sitä vain suosittelen kaikille pärräilyn aloittajille, että hommatkaa ekaks just se pyörä mitä ootte kuolannu. Sitte ne tulee vaihtumaan ajan mittaan, mutta elkää tuhlakko rahojanne "järkeen".

Sama juttu. Oli kevariaikana täysitehoinen aprilia (abt 34hv). Sen jälkeen välittömästi seuravaana kesänä 600cc gsxr (2003) ja puoli kesää silllä ajettuna tuntui niin saakelin laiskalta vehkeeltä. Muut vieraat seurueet parkkipaikoilla ihmettteli ja kuvasi kun oli kulunut renkaat äärireunoilta maksimit slikiksi ja keskeltä ei juuri mitään, täysin V mallinen rengas. Eivät uskoneet että se on ihan maanteillä ajettu vaan tivasivat että millä radoilla käyty.

edit: tuen sitä ajatusmaailmaa että kokemattomille tuo pelottelu jollain isolla (tehokkalla) on ihan paskaa. Kahvaa voi vääntää vähemmän ja hups heijaa eipä ole kummempaa.

ER5 :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Vähän noista syistä se 70hp prätkä ei ajatuksena innosta. Tunnen itseni ja vaikka nyt se autokoulun Suzuki tuntui ripeältä, siihen tottuu pirun nopeasti. Teslan 3.1s 0-100kmh oli vain normia itselle kun muut suunnilleen kiljuvat vieressä että lähtee taju.
 
Vähän noista syistä se 70hp prätkä ei ajatuksena innosta. Tunnen itseni ja vaikka nyt se autokoulun Suzuki tuntui ripeältä, siihen tottuu pirun nopeasti. Teslan 3.1s 0-100kmh oli vain normia itselle kun muut suunnilleen kiljuvat vieressä että lähtee taju.
60hv ja 230kg moottoripyörä menee 4,5s 0-100km/h
 
Viimeksi muokattu:
Kylläpä ootte kummissanne kun huomaatte parin kesän ajeluiden jälkeen että kaikki lähiseudun päällystetiet on nähty. Itselläni kehityskaari isojen pyörien suhteen on mennyt seuraavasti: 1000cc / 150hp -> 1000cc / 150hp -> 650cc / 70hp -> 300cc / 40hp

Tehon määrä on siis tipahtanut n. kolmasosaan siitä mitä joskus vuosia sitten oli, mutta vauhdintuntu harrastaessa ei ole vähentynyt ollenkaan, pikemminkin päinvastoin. Olen lähes joka kesä käynyt eräällä Speed Triplellä ajamassa jonkun pikku pyräyksen, mutta itse en ole saanut enää pitkiin aikoihin mitään mielihyvää asvalttiteiden turruuttelusta. Moottoriradalle olisi pitkä matka ja katupyörällä ajoharjoittelu julkisilla teillä on vaarallista itselle ja sivullisille. Isolla ja tehokkaalla pyörällä ajoharjoittelu on muutenkin paljon vaikeampaa kuin pienemmällä.

Kannattaa ehdottomasti hankkia sellainen laite mikä on itselle mieleinen, mutta ajamista jos haluaa harjoitella niin pienempi voi olla parempi valinta. Nakkikiskan edessä kiihdyttelyyn isompi on luonnollisesti parempi.
 
Kylläpä ootte kummissanne kun huomaatte parin kesän ajeluiden jälkeen että kaikki lähiseudun päällystetiet on nähty. Itselläni kehityskaari isojen pyörien suhteen on mennyt seuraavasti: 1000cc / 150hp -> 1000cc / 150hp -> 650cc / 70hp -> 300cc / 40hp

Tehon määrä on siis tipahtanut n. kolmasosaan siitä mitä joskus vuosia sitten oli, mutta vauhdintuntu harrastaessa ei ole vähentynyt ollenkaan, pikemminkin päinvastoin. Olen lähes joka kesä käynyt eräällä Speed Triplellä ajamassa jonkun pikku pyräyksen, mutta itse en ole saanut enää pitkiin aikoihin mitään mielihyvää asvalttiteiden turruuttelusta. Moottoriradalle olisi pitkä matka ja katupyörällä ajoharjoittelu julkisilla teillä on vaarallista itselle ja sivullisille. Isolla ja tehokkaalla pyörällä ajoharjoittelu on muutenkin paljon vaikeampaa kuin pienemmällä.

Kannattaa ehdottomasti hankkia sellainen laite mikä on itselle mieleinen, mutta ajamista jos haluaa harjoitella niin pienempi voi olla parempi valinta. Nakkikiskan edessä kiihdyttelyyn isompi on luonnollisesti parempi.
Samoilla linjoilla. Suomessa kun nopeusrajoitukset ovat mitä ovat, ei niillä isoilla tehoilla paljoa tee. Täälläkin naureskeltu ER-5 itsellä alla ja kyllä sillä tehojen puolesta kerkeää. Menoa hidastaa kytkin, jarrut ja alusta, jotka tekevät tuosta rautakangen taajamissa. Uusi, kevyt näppärä pyörä itsellä kiikarissa seuraavaksi. Hevosia on ihan riittävästi.
 
Joo kyllä niillä pienempitehoisilla kerkeää ja rajoitukset ovat mitä ovat. Mutta itse otan mieluusti sen hiukan yli tämänhetkisten taitojen kuin alle. Kiihdyttely on kivaa, mutta ei sitäkään kaikkialla tosiaan voi tehdä, mutta pidän siitä että se on siellä jos tarvetta on.
 
Samoilla linjoilla. Suomessa kun nopeusrajoitukset ovat mitä ovat, ei niillä isoilla tehoilla paljoa tee. Täälläkin naureskeltu ER-5 itsellä alla ja kyllä sillä tehojen puolesta kerkeää. Menoa hidastaa kytkin, jarrut ja alusta, jotka tekevät tuosta rautakangen taajamissa. Uusi, kevyt näppärä pyörä itsellä kiikarissa seuraavaksi. Hevosia on ihan riittävästi.
ER-5 on mielestäni täysin aliarvostettu pyörä. Toimivaan perustekniikkaa, aivan tarpeeksi tehoja arkikäyttöön ja ilmeisesti halpoja vakuuttaa ja ylläpitää. Itse ajoin joskus kauan sitten päivän verran BikeWorldin laina-ER:llä kun oma VTR1000F oli isossa määräaikaishuollossa. Ensin ajattelin että "eihän tää lähe minnekkään", mutta sitten hoksasin että jos ei päästä kierroksia alle 6000 ja tanssii steppiä vaihdepolkimella niin jopas lähti, ja hauskaa oli. Ensituntuma varmaan tuli siitä kun 500:nen rivi-2 ei kuitenkaan ollut ihan yhtä alavääntöinen kun tonninen V-twin.
 
ER-5 on mielestäni täysin aliarvostettu pyörä. Toimivaan perustekniikkaa, aivan tarpeeksi tehoja arkikäyttöön ja ilmeisesti halpoja vakuuttaa ja ylläpitää. Itse ajoin joskus kauan sitten päivän verran BikeWorldin laina-ER:llä kun oma VTR1000F oli isossa määräaikaishuollossa. Ensin ajattelin että "eihän tää lähe minnekkään", mutta sitten hoksasin että jos ei päästä kierroksia alle 6000 ja tanssii steppiä vaihdepolkimella niin jopas lähti, ja hauskaa oli. Ensituntuma varmaan tuli siitä kun 500:nen rivi-2 ei kuitenkaan ollut ihan yhtä alavääntöinen kun tonninen V-twin.
Tuo kone käy laihalla pienillä kierroksilla, neuloja pitäis hieman nostaa, jos jaksais shimmit jostain hankkia. Jarrut ovat lähinnä vitsi, joten en voisi suositella aloittelevalle motoristille aloittelupyöräksi. Toimii parhaiten siinä roolissa mihin alunperin luotukin, työmatkapyöräksi.

Mutta tuossa pyörässä on jotain ajatonta kauneutta :love2:
 
Hyvin tuolla ~40 hepallakin on tuntunut mutkatiellä pysyvän muiden perässä, sen kaks kertaa kun oon muita motoristeja saavuttanu, ei noi letka-ajelut niin kiinnosta.
Itelle saattais piisata kyllä edellisen mallin ~20 heppaakin.

Itelle ei kyl mitään merkitystä montako sekuntia on 0-100 tai kuinka kovaa kulkee. Perille tai sinne minne haluaa pääsy on se juttu, sama auton kanssa.

Mitä sadeajeluun tulee, niin yhden kerran tänä kesänä pienen matkaa joutunut ajamaan sateessa "halvoilla" ajokamoilla, eli takki ja housut märkänä, mutta vaatteiden sisäpuolella oleva irroitettava sade/tuuli kerros piti kuivana. Kerran pieni testilenkki sadevaatteilla noiden päällä ja pysyi kuivana.
Tänä aamuna ajattelin että lähden pidemmälle "kauppa"lenkille kun satoi, eli sadekamat päälle ja reilu 10min jälkeen pettymys kun sade loppui :facepalm:
Lopputulemana kuivana ajelua, jmutta onpa sitä kuravettä tankin päälläkin asti vaikken roiskutellut lätäköissä tai ajellut muiden takana.

Vettä se vain on..

Tälle kesälle on kohta 6000km täynnä pärrästelyä vaikka aloitin vasta kesäkuun puolivälissä.
 
Tuo kone käy laihalla pienillä kierroksilla, neuloja pitäis hieman nostaa, jos jaksais shimmit jostain hankkia. Jarrut ovat lähinnä vitsi, joten en voisi suositella aloittelevalle motoristille aloittelupyöräksi. Toimii parhaiten siinä roolissa mihin alunperin luotukin, työmatkapyöräksi.

Mutta tuossa pyörässä on jotain ajatonta kauneutta :love2:
Sen saa helposti käymään rikkaammalla, ei vaan ikinä vaihda ilmansuodatinta :p. Jarrut on varmaan päivitettävissä (ilmeisesti ovat maailmalla laitelleet uudemman ER-5:sen ja ER-6:sen jarrusatuloita kun niissä on isompi mäntä). Ja jos ei sitä tee niin ainakin jotku paremmat jarrupalat (itse käytän EBC:n sinttereitä busassa), piparkakkujarrulevy ja teräspunoletkut voisi jo auttaa. Mutta ei se ehkä silti ole paras aloittelijan pyörä mitä jarruihin tulee, kun ei ole ABS:sää. Ja juu, nätti ajaton peruspyörä ilman mitään turhia himmeleitä.
 
Ei tainu ottaa tuulta alleen sen smoton(?) aloite MP rekisterikilpien koon muutokseen?
En ole huomannut mitään keskustelua enää kyseisestä asiasta.


Tuo Suomalainen MP kilpi hieman kookas.
 
Ei tainu ottaa tuulta alleen sen smoton(?) aloite MP rekisterikilpien koon muutokseen?
En ole huomannut mitään keskustelua enää kyseisestä asiasta.


Tuo Suomalainen MP kilpi hieman kookas.

Mä olen 4v ajellut pikkukilvellä (showplate.se), eihän se laillinen ole, mutta kertaakaan ei poliisi asiasta maininnut.

drjy.PNG



Sen saa helposti käymään rikkaammalla, ei vaan ikinä vaihda ilmansuodatinta :p. Jarrut on varmaan päivitettävissä (ilmeisesti ovat maailmalla laitelleet uudemman ER-5:sen ja ER-6:sen jarrusatuloita kun niissä on isompi mäntä). Ja jos ei sitä tee niin ainakin jotku paremmat jarrupalat (itse käytän EBC:n sinttereitä busassa), piparkakkujarrulevy ja teräspunoletkut voisi jo auttaa. Mutta ei se ehkä silti ole paras aloittelijan pyörä mitä jarruihin tulee, kun ei ole ABS:sää. Ja juu, nätti ajaton peruspyörä ilman mitään turhia himmeleitä.

En ole koskaan omistanut pyörää missä ABS tai luistonesto ja niiden puutteiden takia en ole kaatunut.
 
En ole koskaan omistanut pyörää missä ABS tai luistonesto ja niiden puutteiden takia en ole kaatunut.
Juu, en minäkään ole ABS- tai TC- pyörää ikinä omistanut enkä silti ole niitten puutteen takia (ainakaan vielä) kaatunut. Viimeinen kunnon pannu oli 1998, ja siinäkin auto ajoi päälleni (en laske endurohäröilyjä skuttassa kaatumisiksi).

Se smoton kilpialoite Traficomille (olisiko ollut ehkä 2020) taisi vissiin kaatua byrokratiaan, siitä ei tosiaan ole kuulunut mitään vuosiin. En usko että konst-aapeli sanoo tuosta sinun sirosta kilvestä mitään jos et siellä muuten anna aihetta.
 
Mä olen 4v ajellut pikkukilvellä (showplate.se), eihän se laillinen ole, mutta kertaakaan ei poliisi asiasta maininnut.

drjy.PNG

Meinasinkin kysyä näistä "pikku"kilvistä, mutta ei kehdannut, kun jossain toisessa ketjussa taannoin huomautettiin "laittomuuksista".
Juurikin käytännön kokemuksia, että kuinka ja hanakkaan virkavalta puuttuu näihin.

Sivutelineen koko yleisemmin 4"x7" ja suomalainen kilpi vähän iso siihen. Toki sopivia saa ja voi tehdä itekin.
Kattelinkin jo viime vuonna tuolta Ruotsista noita show-kilpiä. Jäi kattelun asteelle, kun pyörä ei koskaan itselle saapunut(varkaus lähtömaassa). Toivottavasti tällä kertaa tulee kotiin asti ja pääsee kilvittämään.
 
Ducatista on vaikea keksiä pahaa sanottavaa. Huolto toimii, varaosia saa ja hinnat ovat kohtuullisia. Apriliasta en tiedä miten hommat toimii.
Ducati on vähän moottoripyörien Ferrari. Laadukkaita osia ja hienoja yksityiskohtia. 6 kesää ajoin 1098 Streetfighterilla. Muuten upea laite, mutta vähän liian race Suomen kuoppaisille mutkateille.

Triumphista kokemusta n. 15v. Laatuvehkeitä.
 
No, nyt mentiin tosiaan ojasta allikkoon. Totesin että kaipa se on mentävä riskillä kun sain erittäin asialliseen summaan Arain kypärä+peilivisiiri setin, Alpine starsin kengät, hyvät hanskat, peitteen, quick shifterin, kilventelineen jne jne. En mä ihan mettään usko menneeni. Katselee syksyn ja kesän jälkeen miltä maistuu ja sitten vaihtaa tarvittaessa.

Prätkä on demokäytössä ollut Honda Hornet 750 2023/2024 1600km mittarissa ja uuden takuu. Optioita ei ole kuin kilpiteline ja huomenna asentavat sen shifterin. Ajoasento oli mukava, takajarrulle pääsi Suzukia paremmin ja uskon että 2pyttyisen vääntö ja keveyden tuoma ketteryys on se itselle tällä hetkellä olennaisin. Tuntui heti satulaan istuessa kodikkaalta.

Kortti näillä näkymin kuun loppuun mennessä, riippuen miten aikataulut sopivat.

IMG20240911164747.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ducati on vähän moottoripyörien Ferrari. Laadukkaita osia ja hienoja yksityiskohtia. 6 kesää ajoin 1098 Streetfighterilla. Muuten upea laite, mutta vähän liian race Suomen kuoppaisille mutkateille.

Triumphista kokemusta n. 15v. Laatuvehkeitä.
Jos oikein väännetään (ei väännetä), niin Ducati on moottoripyörien Alfa Romeo; MV Agusta on se Ferrari / Lambo. Siinä meinaan vetää suun mutruun kun katsoo MV Agustan osien hintoja ja saatavuutta. On kummassakin varmaan väännetty miten saadaan yleisestä osasta poro-pietaria :D
 
No, nyt mentiin tosiaan ojasta allikkoon

Onnea ja turvallisia kilometrejä :tup: hyvä väri kuvan perusteella kans, vaan enpä tienny Hornetin olevan nykyään 2-pyttynen.
Meinasin heittää villinä korttina F-sarjan bemarit kun niitä ei kukaan ollut heittänyt vaan ostohousut oli näköjään tiukasti jo jalassa. 2012 vuotisella F800R:llä ajelin neljä kautta hyvin tyytyväisenä, tänä kesänä sitten italopsykoosi otti vallan ja tilalle tuli muutaman vuoden uudempi Monster 821. Mieli teki laittaa isompaa vaan tää tuntu parhaimmalta koeajetuista ja selvisi helpolla rahan puolesta.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea ja turvallisia kilometrejä :tup: hyvä väri kuvan perusteella kans, vaan enpä tienny Hornetin olevan nykyään 2-pyttynen.
Meinasin heittää villinä korttina F-sarjan bemarit kun niitä ei kukaan ollut heittänyt vaan ostohousut oli näköjään tiukasti jo jalassa. 2012 vuotisella F800R:llä ajelin neljä kautta hyvin tyytyväisenä, tänä kesänä sitten italopsykoosi otti vallan ja tilalle tuli muutaman vuoden uudempi Monster 821. Mieli teki laittaa isompaa vaan tää tuntu parhaimmalta koeajetuista ja selvisi helpolla rahan puolesta.
Joo oli sen verran hyvä varusteineen että totesin että menköön. Itselle on selän takia tuo ajoasento ja edes etäisesti pehmeä jousitus aika tärkeä asia ja elektroniset avut ovat tuossa eri modeineen varsin hyvät. En tiedä olisiko tuo pysynyt varastossa kuinka kauan jos en olisi ostanut. Voi olla että olisi, mutta voi olla ettei. Plus tuo väri on tosiaan se mikä Hornetissa pitää olla (sääli vain että on matta). Niin moni myynnissä olevista ovat tylsiä mustia tai harmaita. Ja on tosiaan kaksipyttyinen 270asteen kiertokangella joten v-twin äänet.
 
Honda hornet on moottoripyörissä vähän kuin Skoda Octavia autoissa, arjen harmaa ja ostetaan kun ei muuta keksitä, mutta ensi pyöräksi silti ihan fiksu vaihtoehto.
 
Honda hornet on moottoripyörissä vähän kuin Skoda Octavia autoissa, arjen harmaa ja ostetaan kun ei muuta keksitä, mutta ensi pyöräksi silti ihan fiksu vaihtoehto.
Corollaan vertasin liikkeessä ja oli samaa mieltä tietyissä asioissa.
 
Voi prkl
1726078938863.jpeg

Kylläpä alkoi kiinnostaa Honda CB650R 2024...
Pitääpä käydä kokeilemassa, ja sitten rouva sanoo Ei, ja jatkan 2007 suzukilla kuten aina :D
 
Voi prkl

Kylläpä alkoi kiinnostaa Honda CB650R 2024...
Pitääpä käydä kokeilemassa, ja sitten rouva sanoo Ei, ja jatkan 2007 suzukilla kuten aina :D
Tasapainoilin noiden välillä, se mikä sai itseni kääntymään Hornettiin oli kai uudempi elektroniikka (tuosta puuttuu esim ajomodet jne) ja se että on paljon enemmän kierroskone joka taas tarkoittaa että vauhti kasvaa välittömästi jos haluaa nauttia koko kierrosalueesta. Molemmissa oli puolensa jotka havaitsi ihan jo ajamatta. Sähköisellä kytkimellä en tekisi mitään. Tuo nelipyttyisen putkisto oli kyllä varsin makea ja keula nätimpi. Värit vain ihan hanurista. Äänet Hornetin ja tuon välillä olivat erilaiset, mutta itse tykkäsin molemmista.

Kukas muuten osaa kertoa, saavatko etuvilkut palaa jatkuvasti prätkissä? Ovatko ns. äärivalot?
 
-23 loppu kesästä ite ajoin kortin ja nyt olen jo kahden pyörän loukussa. Er-5 ensi pyöränä ja jokin aika sitten piti hommata honda CBR 1100 xx. Molemmille on paikkansa. En oikein tiedä myisikö erkkiä edes pois vai pitäisikö lyhyen matkan/kikkailu pyöränä. Ajoin sillä kyllä matkaakin viime kesänä päivässä Vaasasta Imatralle ja hyvin toimi siinäkin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 589
Viestejä
4 512 479
Jäsenet
74 419
Uusin jäsen
artumarienpeerg

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom