Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vuoden verran oli tuommoinen ajossa ja vakirenkaillakin pääsi mukavasti maastossa. Pitää kyllä tiedostaa joustovarat että maavara. Maavara onkin heikon osa, mutta muuten erittäin kykenevä peli maastossakin keveytensä ansiosta. Quickshifterin kanssa myös mukava hiekkateilleTuli hankittua Ktm adventure 390. Onko kellään kokemuksia pyörästä? Kuinka hyvin sopii maastoon?
Sitte tuleeki viel kyssäri ku pyöräs varusteena käytettyyn ku hommas toi takalaukku. Onko tollasee järkevää sijottaa sivulaukut ja kaatumaraudat? Sekä saaks akrapovicin siit pakoputkest sen DB killerin poijjes?Vuoden verran oli tuommoinen ajossa ja vakirenkaillakin pääsi mukavasti maastossa. Pitää kyllä tiedostaa joustovarat että maavara. Maavara onkin heikon osa, mutta muuten erittäin kykenevä peli maastossakin keveytensä ansiosta. Quickshifterin kanssa myös mukava hiekkateilleJäi kyllä positiivinen fiilis pyörästä. Omassa moottorinvikavalo syttyi muutaman kerran ja vikaa ei saatu selville.
KTM omat raudat on ihan kätevät ja hyvät. KTM laukut vaikutti ihan käteviltä ja tukevat raudat. Jäi itseltä ostamatta kylläkin ja Shad tekee tarvikkeena sitten kevyempiä rautoja ja laukkusettejä. Putkea en kehdannut ostaa, kun ei siitä oikein tuossa ollut mitään iloa. En tiedä onko siinä killeriä olemassa.Sitte tuleeki viel kyssäri ku pyöräs varusteena käytettyyn ku hommas toi takalaukku. Onko tollasee järkevää sijottaa sivulaukut ja kaatumaraudat? Sekä saaks akrapovicin siit pakoputkest sen DB killerin poijjes?
Pääsääntöisesti taitaa noissa uusissa jälkiasenteisissa putkissa / äänenvaimentimissa olla kiinteät DB killerit. Omaan cebariin katselin akran putkistoa niin siinä joutuisi poraamaan ulostulon kauluksesta läpi että pääsisi mutteriin käsiksi vai miten olikaan toteutettu. Samoin SC-projectin putkessa olisi pitänyt lyödä hitsitäppä rikki että olisi saanut killerin vetästyä ulos.Sitte tuleeki viel kyssäri ku pyöräs varusteena käytettyyn ku hommas toi takalaukku. Onko tollasee järkevää sijottaa sivulaukut ja kaatumaraudat? Sekä saaks akrapovicin siit pakoputkest sen DB killerin poijjes?
Euro5 "katulaillisissa" putkistoissa on kiinteät killerit kiinni ja käsittääkseni Euro4 katuputkissa killerit on vielä ruuvattavissa irti. Omassa -22 vuoden Akran putkistossa oli pieni pistehitsaus jonka poraamalla sai killerin nypättyä irti.Pääsääntöisesti taitaa noissa uusissa jälkiasenteisissa putkissa / äänenvaimentimissa olla kiinteät DB killerit. Omaan cebariin katselin akran putkistoa niin siinä joutuisi poraamaan ulostulon kauluksesta läpi että pääsisi mutteriin käsiksi vai miten olikaan toteutettu. Samoin SC-projectin putkessa olisi pitänyt lyödä hitsitäppä rikki että olisi saanut killerin vetästyä ulos.
Toki sitten on erikseen racing putkistot ym joissa ei ole killeriä, ja saman pyörämallin vanhempaan vuosimalliin voi saada muuten samanlaisen putken mutta irroitettavalla killerillä.
Joo tuosta ei ole tietoa, viime huollot öljynvaihtoa lukuunottamatta on tehnyt edellinen omistaja/liike. Täytyy vielä katsoa eturatas ja jos näyttää kuluneelta niin laitan sitten koko setin vaihtoon nyt kun levällään tosiaan on. Ei tuo kyllä ole kuin joku tunnin homma muutenkaanEn tiedä miksi, mutta omaan silmään näyttää siltä että ratas olisi kulunut "väärästä" suunnasta. Onko se joskus mahdollisesti käännetty?
Toki ei se vielä muutenkaan pahalta näytä, jos sellaisen kohtuuhintaan saa uuden niin sama kai olisi vaihtaa nyt kun on muutenkin levällään
Ihan hyvältä toi mun silmään näyttää. Ite oon vaihtanut silloin kun ketjut on venyneet ja näkee rattaista että ovat kuluneet. Alkuperäiset 530 ketjut kestävät kyllä hämmentävän pitkään.Keväthuoltaminen tuli alotettua. Takarengas, öljyt, suodatin, kilpiteline ja vähän ehostusta tiedossa mutta ei mitään sen suurempia.
![]()
![]()
Milloin olette vaihtanut rattaita/ketjuja? Millasen arvion tämä takaratas saa raadilta? Ei ainakaan haineviä näkyvissä?
edit: ainiin ja slipari menee vaihtoon myös. En noista hiilikuitukuvioista välitä
Siis AINA vaihda koko setti - eli ketjut ja rattaat. Ei mitään järkeä pilata uusia ketjuja esim kuluneilla rattailla tai uusia rattaita venyneillä ketjuilla. Aina koko setti kerralla.Joo tuosta ei ole tietoa, viime huollot öljynvaihtoa lukuunottamatta on tehnyt edellinen omistaja/liike. Täytyy vielä katsoa eturatas ja jos näyttää kuluneelta niin laitan sitten koko setin vaihtoon nyt kun levällään tosiaan on. Ei tuo kyllä ole kuin joku tunnin homma muutenkaan
Kyllä, olin juuri vastaamassa ihan samaa. Itse olen aina vaihtanut kaikki kerralla. Hieman enemmähän se lompakossa kirpaisee, mutta silti. Kuluneet rattaat kuluttaa uutta ketjua turhaan (ja päinvastoin), jolloin se normaali 50-70tkm vaihtoväli pienenee varsin paljon. Jossakin mopossa (tai piikissä, en ihan tiedä) ei nyt niin oleellista, mutta vähänkin tehokkaammassa vehkeesä aina kaikki kerralla vaihtoon. Honda VFR750F:ssä vaihdoin aikanaan 75tkm jälkeen (tästähän on jo yli 20 vuotta aikaa toki), VTR:ssä aika sama, ja Haybusassa vaihdan nykyään noin 50-60tkm välein kulumasta hieman riippuen.Siis AINA vaihda koko setti - eli ketjut ja rattaat. Ei mitään järkeä pilata uusia ketjuja esim kuluneilla rattailla tai uusia rattaita venyneillä ketjuilla. Aina koko setti kerralla.![]()
Siis ehdottomasti juu. Tarkoitin vaan, että jos se eturatas on kulunut niin vaihdan, mutta jos ei näy sen kummemin niin ajelen vielä tämän kaudenSiis AINA vaihda koko setti - eli ketjut ja rattaat. Ei mitään järkeä pilata uusia ketjuja esim kuluneilla rattailla tai uusia rattaita venyneillä ketjuilla. Aina koko setti kerralla.![]()
Ja yks mikä saattaa yllättää kun otat sen eturattaankin irti ja vertaat kaikkia vanhoja romuja uusin niin saattaa aika selvästi käydä ilmi että vanhat oli ihan tien päässä vaikkei haineviä olisikaan.Siis ehdottomasti juu. Tarkoitin vaan, että jos se eturatas on kulunut niin vaihdan, mutta jos ei näy sen kummemin niin ajelen vielä tämän kaudenvarsinkin kun säätövaraa riittää ketjussa vielä. Ajelin viime kesän ongelmitta, mutta nyt ajattelin vähän käydä läpi ja katsella miltä pyörä näyttää edellisten omistajien jäljiltä.
Huollot tuli tehtyä ja kesällä käytiin kaverin kanssa mukava 1700 km rautaperseturnee to-su. Tuli huomattua että tässä vivahteikkaassa italodisco -moottorissa touring -moodi on nimensä veroinen. Sawon sydämestä lähdettiin töiden jälkeen iltapäivällä, jonka jälkeen eka yö Ilomantsin tuntumassa Mekrijärvellä, sieltä lasketeltiin aivan itärajaa nuollen Haminan Bastioniin. On muuten muutama aivan huikea mutkapätkä tuolla välillä, silloin piti jo vaihtaa moottorinohjaus urheilullisempaan asentoon. Alas vaihtaessa ja moottorijarrulla aivan järkyttävä pauke tuosta SC Projectin putkistosta, korvanappeja ja hyvää soittolistaa kiittäminen etten ole tämän kuurompi. Kolmas ja viimeinen yö vietettiin extempore -majoituksessa huittislaisessa ratsastuskeskuksessa, oli muuten anuksesta ajella peilivisiirillä klo 1.00 yöllä säkkipimeässä kaverin takavaloa seuraten, seuraavalla kerralla siis muistettava ottaa myös kirkas pleksi mukaan. Giddy-up, horsey!
Jäikö pehmeitä laukkuja sulta? Voisin olla kiinnostunut jos ovat hyvät Hyperiin.
Heinäkuun Norjan reissu siintää jo horisontissa ja meikäläinen miettimähän että mistäs Hyperiin kovat laukut... noh, lähti ehkä vähän laukalle.
Jenkeistä Hyperstradan kauhukahvat/takalaukun kiinnike 96780141A
Italiasta vastaavan kamppeen sivulaukkujen kiinnikeet 96780131A
Tietäjät tietää että nämä on harvinaista herkkua tätä nykyä.
Lisäksi Givin mallikohtaiset osat PL7403 (raudat Monokey -sivulaukuille) sekä SRA7403 (vastaava kokonaisuus takalaukulle). Nyt mietinnässä vielä laittaako Dolomitit vai Alaskat kun muita laukkuja ei tunnu tähän pyörään saavan paitsi tietysti ämpärimuoviset (ja puolentoista viikon reissuun vähän pienehköt) E22:t.
Joku olisi jo varmasti samalla vaivalla vaihtanut pyörää, mutta jotenkin tuo italodisco miellyttää. Ai niin, toinen slipari pitää vielä hommata ellei halua että kuulo jää tuntureille...
Jäikö pehmeitä laukkuja sulta? Voisin olla kiinnostunut jos ovat hyvät Hyperiin.
Miksihän tuohon ei käy muut monokey laukut. Tuo kiinnike näyttäää hyvin siltä vakiolta.
Heinäkuun Norjan reissu siintää jo horisontissa ja meikäläinen miettimähän että mistäs Hyperiin kovat laukut... noh, lähti ehkä vähän laukalle.
Jenkeistä Hyperstradan kauhukahvat/takalaukun kiinnike 96780141A
Italiasta vastaavan kamppeen sivulaukkujen kiinnikeet 96780131A
Tietäjät tietää että nämä on harvinaista herkkua tätä nykyä.
Lisäksi Givin mallikohtaiset osat PL7403 (raudat Monokey -sivulaukuille) sekä SRA7403 (vastaava kokonaisuus takalaukulle). Nyt mietinnässä vielä laittaako Dolomitit vai Alaskat kun muita laukkuja ei tunnu tähän pyörään saavan paitsi tietysti ämpärimuoviset (ja puolentoista viikon reissuun vähän pienehköt) E22:t.
Joku olisi jo varmasti samalla vaivalla vaihtanut pyörää, mutta jotenkin tuo italodisco miellyttää. Ai niin, toinen slipari pitää vielä hommata ellei halua että kuulo jää tuntureille...
Miksihän tuohon ei käy muut monokey laukut. Tuo kiinnike näyttäää hyvin siltä vakiolta.
Jos ne muut tulee liian alas ja alareuna ottaa kiinni. Mihin?Samaa olen tässä kovasti yrittänyt selvittää...
Jos ne muut tulee liian alas ja alareuna ottaa kiinni. Mihin?
Tuo takaboksi on kyllä jäätävä pitsalooda. Voi väliajat ajaa Volttia.Giviltä ei kuulu vastausta, samoin verkkokauppojen työntekijöillä ei hajuakaan asiasta. Päivän pelastaa Duellin työntekijä, joka tituleeraa itseään eniten Givin laukuista tietäväksi ihmiseksi Suomessa; Toni Huhtakangas. Iso suositus tälle miehelle![]()
Selvisi siis että ilmeisesti tulevat juuri sen verran alemmas vrt. aiemmin mainitsemani laukut että ottavat vakioäänenvaimentimeen kiinni. Pyörään vaihdettu slipari joten nämä faktat eivät luonnollisesti ole enää voimassa. Tilasin sitten Alaska -sarjan 36 -litraiset sivulaukut ja 56 -litraisen takalaukun mustana, eipähän lopu tila heti kesken.
Pieni koeajo tuli tehtyä, painona oli hiekoitussepeliä vaunussa.
Sen verran oli märkä keli aamulla, ettei pitkälle viitsinyt lähteä, kun ei ole lokasuojaa vielä.
Ja hyvä niin, bensahanan sihti meni tukkoon. Piti letku ottaa irti ja puhaltaa vastakarvaan, että pääsi kotiin.
Pikkujawaan laitoin ton tuulisuojan, jakaa varmasti mielipiteitä.
No ei tarvi kärpäsiä syljeskellä, kun avokypärällä peltojen keskellä ajaa.
![]()
Toivottavasti ei ihan, muuten tulee vakiomopot ohi.Vastatuulella nopeus puolittuu ton maskin kanssa
![]()
Toivottavasti ei ihan, muuten tulee vakiomopot ohi.
Sukset ja viimasuojat jaloille kun löytäisi, niin kelpais talvellakin ajaa.
JepIlmeisesti jos tämän uusisi ?
Jarruvalokatkaisin taakse Fantic | Jarruvalokatkaisin taakse Fantic. Lisätiedot -välilehdeltä löydät mallit, joihin tuote sopii.
Jarruvalokatkaisin taakse Fantic. Lisätiedot -välilehdeltä löydät mallit, joihin tuote sopii.www.funbike.fi
Eiköhän tuo ole maavika...Löytyykö täältä ensimmäisen sukupolven R6 omistajia? Onko kokemuksia sähkövioista? Alkaa menemään hermot pyörän kanssa kun ei saa kunnolla toimimaan.
Tilanne:
lähtee käyntiin ja käy hyvin kun valokatkaisimesta - on valot pois asento valittu
Kun laittaa valot päälle ns resettaa mittariston + ei starttaa.
Mahdollisia paikkoja mitkä itellä tulleet mieleen
Jalankytkin
kytkimen kytkin
vapaakytkin
Start/stop nappula
Jos jalan ottaa ylös starttaa kyllä mutta ei herätä hyvää mieltä tuo valojen + mittariston toiminta.
Pyörään vaihettu lukko + vapaan anturi + jännitteen säädin
Todennäköisesti noissa maissa tuo vika on. Kaavioa sen verran läpikäynyt. Tosiaan jos valot on päällä niin ei toivoakaan saada käyntiin jalka maassa.Hatusta heittäen: tarkista maadoitukset ja tuon valokatkaisijan toiminta. Mulla oli tuommonen samanikänen R6 joskus muinoin, se kyllä starttasi ja kävi tyhjäkäyntiä sivujalka alhaalla. Käynnistyykö tuo sun sivujalka alhaalla?
Edit. Siis jotenkin tulee mieleen että valokatkaisijan on-asennossa sammutusnapin virta kiertää sen kautta? Oiskohan tässä mitään järkeä tai onko edes teoriassa mahdollista?
Latviaan/Liettuaan kevareita on kelkottu Suomesta paljon. Rahat tilille tai käteen niin aika olematon huijatuksi tulemisen riski on.Ajokausi korkattu tosin vasta kevarilla.Myynnissä niin piti ottaa liikenteeseen josko joku haluaa koeajolle. Kovasti latvian/liettuan miehiä kiinnostaa mutta pelottaa tulla huijatuksi kaupoissa. Muutamat minuutit myyntiin laitosta >5 latvian / liettuan ukkoa soitteli.
Pikkutiet vielä jäisiä mutta isommat kuitenkin sulana. Vielä tänäkin aamuna -15 pakkasta niin saa odotella taas hetken kelin lämpeämistä ennen ajelua. Mukavaa se tuollakin ajella hetki ja jos kk päästä hakisi isomman liikenteeseen. Tuo katupöly nyt huono vielä, silmät täynnä pölyä vaikka ajeliski visiiri kiinni.. (jos jollakin kevarille tarve juuri tämmöselle yamaha yzf-r 125 niin lisätietoa saa ja hinta ei ole paha)
![]()
Ajokausi korkattu tosin vasta kevarilla.Myynnissä niin piti ottaa liikenteeseen josko joku haluaa koeajolle. Kovasti latvian/liettuan miehiä kiinnostaa mutta pelottaa tulla huijatuksi kaupoissa. Muutamat minuutit myyntiin laitosta >5 latvian / liettuan ukkoa soitteli.
Pikkutiet vielä jäisiä mutta isommat kuitenkin sulana. Vielä tänäkin aamuna -15 pakkasta niin saa odotella taas hetken kelin lämpeämistä ennen ajelua. Mukavaa se tuollakin ajella hetki ja jos kk päästä hakisi isomman liikenteeseen. Tuo katupöly nyt huono vielä, silmät täynnä pölyä vaikka ajeliski visiiri kiinni.. (jos jollakin kevarille tarve juuri tämmöselle yamaha yzf-r 125 niin lisätietoa saa ja hinta ei ole paha)
![]()
Itse pitäydyn halogeenissa nimenomaan esteettisistä syistä vaikka mahdollisesti jollain muulla valonlähteellä saattaisi saada enemmän valotehoa ja pimeälläkin tulee ajettua. Omaan makuun ei vaan sovi tuollaiseen perinteiseen pyöreään umpioon ja muutenkin perinteisen näköiseen pyörään ledivalot.Vaihdoin polttimon lediin. Lähinnä esteettisistä syistä. En ajele koskaan edes oikeestaan hämärällä. En huomannut että häikisi sen enempää kuin halogeenikään, mutta jos vastaantulijat alkavat vilkuttelemaan niin vaihdetaan sitten takasin![]()