Mikä auto minulle?

Vähän kuvaa moisesta operaatiosta.
 

Liitteet

  • kilvetön.jpg
    kilvetön.jpg
    382,7 KB · Luettu: 187
  • 49652608_1718635211574220_7580485975994793984_n.jpg
    49652608_1718635211574220_7580485975994793984_n.jpg
    275 KB · Luettu: 199
  • lamput_sutattu.jpg
    lamput_sutattu.jpg
    465,5 KB · Luettu: 189
Ei A6 ainakaan takakontiltaan erityisen tilava ole, jos saman segmentin kilpailijoihin verrataan. Semmoinen lifestyle farkku. Onhan se ihan mukava ajaa, silloin kun se toimii. Ei aivan hirveää poltetta ole moista enää hommata yhden 3.0 bensa quattron jälkeen.
 
Ei A6 ainakaan takakontiltaan erityisen tilava ole, jos saman segmentin kilpailijoihin verrataan. Semmoinen lifestyle farkku. Onhan se ihan mukava ajaa, silloin kun se toimii. Ei aivan hirveää poltetta ole moista enää hommata yhden 3.0 bensa quattron jälkeen.

Koska itsellä ei perhettä ole, niin vaikea kuvitella miten em. A6 farkku ei riittäis 2 aikuiselle ja 2 lapselle kaiken välttämättömän kuljetukseen?:D
 
Koska itsellä ei perhettä ole, niin vaikea kuvitella miten em. A6 farkku ei riittäis 2 aikuiselle ja 2 lapselle kaiken välttämättömän kuljetukseen?:D
Niin, itsellä kun taas oli kolme koiraa ja vaimo (nyt vain kaksi koiraa ja vaimo), niin ei tuo A6 ainakaan liian iso ollut. Peräkonttiin ei koirien lisäksi saanut oikein mitään, joten muuta kamppeet meni takapenkille.
 
Niin, itsellä kun taas oli kolme koiraa ja vaimo (nyt vain kaksi koiraa ja vaimo), niin ei tuo A6 ainakaan liian iso ollut. Peräkonttiin ei koirien lisäksi saanut oikein mitään, joten muuta kamppeet meni takapenkille.

Mihin farkkuun sitten mahtuu 3 koiraa ja kampetta? Tuskin mihinkään.
 
Puhkinussittu vikaherkkä Audi vs. 10 v. uudempi ja -100 tkm ajettu ranskatar. Saa olla aika vahva usko, jos Audiin päätyy :beye:
 
Kannattaa kokeilla joskus jotain oman "kuplansa" ulkoa; ensimmmäisen mallivuoden tuotantoa vältellen pettyy harvemmin niin PSA:ssa kuin missään muussakaan.
 
Itsekkään en varsinaisesti halua ruveta mitään automerkkiä kehumaan yli muiden, kaikissa omistamissani autoissa on ollut vikoja(~160 autoa) yllärinä oikeastaan itsellenikin että siellä vähävikaisimpien joukossa ovat olleet ranskalaiset, toki käytettyjä kaikki ja yksilöitä jokainen, ilmeisen ehjiä yksilöitä. Suurimmat ongelmat itsellä ovat olleet volvojen ja volkkareiden kohdalla.
 
Itsekkään en varsinaisesti halua ruveta mitään automerkkiä kehumaan yli muiden, kaikissa omistamissani autoissa on ollut vikoja(~160 autoa) yllärinä oikeastaan itsellenikin että siellä vähävikaisimpien joukossa ovat olleet ranskalaiset, toki käytettyjä kaikki ja yksilöitä jokainen, ilmeisen ehjiä yksilöitä. Suurimmat ongelmat itsellä ovat olleet volvojen ja volkkareiden kohdalla.

No hieman vanhemmat V/S40:t olikin aikamoisia pommeja. Myös V50:ä näki/näkee varsin usein maanteiden varsilla parkissa.
 
Itse en aikoinaan ois kuvitellutkaan minkään pikku peugeotin, tai muunkaan pikkuranskalaisen ostoa.
Kohta vuoden päivät ollut -17 208 pääasiassa eukolla ajossa(itse vaan viikonloppuisin ajan), enkä ole hauskempaa autoa ajanut.
Toki siinä ei mitään erityisiä lisävarusteita ole, mutta halpa, hyvä ja hauska ajaa.
Ei ole ollut ikävä noita alle vm2010 3 sarjan bemareita, vaikka hyvin varustelluita ja tehokkaita olikin.

Ja emäntä siis ajaa arkipäivisin 25km suunta töihin ja takaisin. Siihen tuo pikkupösö on oivallinen. Halvat kulut yms.
Polttoainekäyttöinen lisälämmitin siihen asennettiin, niin pääsee lähtemään töistäkin lämpimällä autolla.
Muutaman kerran tullut mieleen, että olishan se kiva jos olis enemmän voimaa, mutta järki voitti. Pidetään ne harrasteautot erikseen.
 
Reilun vuoden aikana tuli ajettua ~85tkm pikkupösöllä, 207 vm 07 ja koneena ilman FAP oleva 1.6 HDI. Ei mitään suurempaa. Egr linja tukkeutui kerran. Ajelin vielä motoxin dieselsyn öljyillä. Noilla kilsoilla kun öljyt piti vaihtaa 4krt vuodessa. :D

Eihän siinä kyllä mitään muuta hyvää ollut kuin toimintavarmuus ja halvat kilometrit. Premium autot on erikseen ja niistä joutuu sitten maksamaan enemmän. (minä nykyään maksan)
Edit: pösöllä oli kilsoja myyntivaiheessa 360tkm.
 
Isommat pösöt on jo sitten aika mukavia autoja. Esim. 407 on koko- ja hintaluokassaan jopa erinomainen. Eihän se tietysti ehjälle A6 C6:llle pärjää; olihan jälkimmäinen tuplasti kalliimpi uutena ja tietysti myös pykälän isompi auto. Mutta kyllä facelift 407 on ihan asiallinen auto vieläkin, vaikka ehkä ne rahat olisi paremmin käytetty 508:ssa.

Oli miten oli, nuo premium Audit eivät olleet aikanaan persaukisten kulkupelejä eikä aika ole tehnyt niistä yhtään köyhä-ystävällisempiä. Päinvastoin.
 
Peugeot 508 on ulkonäöltään ihan siisti auto mutta kun aukaisee oven niin mieli muuttuu mikä on harmi.
 
Luin netistä juttua että noissa BMWn B47-koneissa, jollainen tuossa ketjuun aikaisemmin linkkaamassanikin 1-sarjalaisessa dieselissä on, olisi jotain taipumusta turbojen rikkoutumiselle Suomen talvioloissa (ahdin kerää kosteutta joka jäätyy, jääklöntit imeytyy turbon lapojen läpi, lavat paskoontuu, maksaa vitusti tonnia vaihtaa etenkin kun takuu ei ole enää voimassa).

Onko nuo vaan satunnaisia/valmistusvirheistä johtuvia ongelmia vai ihan tiedetty ongelma jolle ei voi mitään ja sen riskin kanssa on elettävä?

Ei kiinnostais oikein ostaa käytettyä takuutonta autoa joka saattaa randomisti paskoontua Suomen talvessa.

Kaikesta huolimatta tänään koeajamaan tuota autoa.
 
Luin netistä juttua että noissa BMWn B47-koneissa, jollainen tuossa ketjuun aikaisemmin linkkaamassanikin 1-sarjalaisessa dieselissä on, olisi jotain taipumusta turbojen rikkoutumiselle Suomen talvioloissa (ahdin kerää kosteutta joka jäätyy, jääklöntit imeytyy turbon lapojen läpi, lavat paskoontuu, maksaa vitusti tonnia vaihtaa etenkin kun takuu ei ole enää voimassa).

Onko nuo vaan satunnaisia/valmistusvirheistä johtuvia ongelmia vai ihan tiedetty ongelma jolle ei voi mitään ja sen riskin kanssa on elettävä?

Ei kiinnostais oikein ostaa käytettyä takuutonta autoa joka saattaa randomisti paskoontua Suomen talvessa.

Kaikesta huolimatta tänään koeajamaan tuota autoa.
En usko, että olisi kovin yleistä. Turbo ei kuitenkaan maksa ihan niin paljoa.(että auto kannattaisi kauppaan sen takia jättää) Marmorilla saatta maksaa tonnin, mutta kyllä noita varmasti alle 500 euron saa.
 
Kolmas B47-moottorilla varustettu BMW menossa ja ei ole yhdestäkään turbo hajonnut. Tosin nuo ovat taksikäytössä olleet, niin kone kyllä tulee aina ajettua aina lämpimäksi. En myöskään ole kuullut, että olisi B47-moottorilla olevista takseista Oulun seudulla ainakaan turboja mennyt muuten kuin yhdestä 350 000km ajon jälkeen vasta. Eli jos ahdin kerää kosteutta ja jäätyy, voidaan tämä laittaa lähes 100% varmuudella pätkäajon piikkiin.
 
Koeajoin tuon bemmin ja olihan se aika upea laitos. Huoltohistoria jäi tosin vähän kysymysmerkiksi joten se tilattu jostakin.

Tuossa kun ei lohkoa ollut niin sanoivat että maksavat sen asennuksen. Ja puolet kesärengassetistä (245/35R18). Vaihdelaatikkoöljyjä mitä luultavimmin ei ole vaihdettu.

Auto uitettu saksasta tänne tullin papereiden mukaan 12/2016 ja silloin sillä oli ajettu jotain 30tkm.
 
BMW huoltokirja on sähköinen ja kulkee avaimessa, sitä voi lukea ajotietokoneelta osittain. Normi Bosch tmv huolloissa ei ole avaimen lukijaa, jolla voi täyttää tuota, joten jos ei paperidokumentit seuraa matkassa sinne jää kysymysmerkkejä. Oliko penkinlämppärit, sporttipenkit, nahka/kangasverhoilu...?
 
BMW huoltokirja on sähköinen ja kulkee avaimessa, sitä voi lukea ajotietokoneelta osittain. Normi Bosch tmv huolloissa ei ole avaimen lukijaa, jolla voi täyttää tuota, joten jos ei paperidokumentit seuraa matkassa sinne jää kysymysmerkkejä. Oliko penkinlämppärit, sporttipenkit, nahka/kangasverhoilu...?
Perseenlämmittimet oli. Penkit oli perusmallia ja kankaiset.

Kokeilin kyllä eräässä toisessa 1-sarjalaisessa olleita sporttipenkkejä ja eivät ne ainakaan auton paikallaan ollessa omasta mielestäni eronneet kovinkaan paljoa peruspenkeistä. Peruspenkki oli jopa ehkä mukavampi istua kuin sporttipenkki.

Varmaan jos jotain mutkapätkää ajaisi 140km/h niin sporttipenkit olis paremmat.
 
Kyl se reisituen pidennys auttaa paljon jos ajat pitkää siivua ja/tai olet pitempi kaveri, mut sulla muistaakseni oli suht lyhyet pätkät.

Katsele verrokkina kolmossarjan sedan/coupe, niitä on runsaasti tarjolla varsinkin Ruotsissa/Saksa jotka niitä importtaa.
 
Sähköiseen huoltokirjaan pystyy monimerkkikorjaamotkin tehdä merkinnän mutta eivät saa huoltoa näkymään ajotietokoneen huoltohistoriassa. Merkkari saa ajettua BMW pilvestä tiedot autoon. Kai hieman henkilöstä riippuen merkkihuollosta kertovat ostajaehdokkaille huoltohistoriasta minkä näkevät.
 
Katsele verrokkina kolmossarjan sedan/coupe, niitä on runsaasti tarjolla varsinkin Ruotsissa/Saksa jotka niitä importtaa.
Tuli noita katseltua jonkun verran joo, mutta noissa oli sit vaan se, että suurimmalla osalla oman hintahaarukan autoista oli ajettu n. 150tkm. Jos sit puolestaan katseli jotain 50-100tkm ajettuja niin niiden hinta ei-karvalakkimallin osalta oli lähempänä 30t€ kuin 20t€.
 
Työpaikka vaihtuu ja työmatka lyhenee 110km->30km. Alle vuosi sitten hankin tämän mondeo mk4.5 tdci kun tuota ajoa tuli niin paljon. Nyt taas mietin luovunko dieselistä ja joku taloudellinen bensa tilalle. Mitä suosittelisitte jos kriteerit;

-13ke max
- tilava farkku, kultainen noutaja pitää konttiin mahtua
-Taloudellinen bensa, halpa huoltaa yms
-2010++ vuosimallia
-automaagi
 
Eipä samaan hintaluokkaan saa oikeen vastaavaa bensaa, kun paljon vanhempana ja/tai paljon ajettuna. Aja tuo paaliin ja sähköauto sen jälkeen olisi varmaan järkiratkaisu.
 
Korjasin:
Eipä samaan hintaluokkaan saa oikeen vastaavaa bensaa, kun paljon vanhempana ja/tai paljon ajettuna. Aja tuo paaliin ja sähköauto sen jälkeen isolla bensamoottorilla varustettu farkku olisi varmaan järkiratkaisu. :cigar2:
 
Ensi auto hankkimassa. Toinen lapsi tulossa, noin 10tkm yhdistettyä ajoa vuodessa laina corollalla vm 98 (muita autoja en ole ajanut paitsi autokoulun golfia).

Hinta 10-13 k
Farmari
Kahdet turvaistuimet mahduttava, rattaat etc.
Manuaali
Bensa
2014 tai uudempi?
 
Missä päin vaikutetaan? Tietäis ettei suotta toiselta puolelta Suomea tarjoa vaihtoehtoja.


Siin on kolme hieman eri puolilta Suomea, suht pienillä kilsoilla.
Sit olis viel iso valikoima pienempiä farmareita Renault Megane Sport Tourer Energy TCe 115 S&S Limited Farmari 2015 - Vaihtoauto
 
Missä päin vaikutetaan? Tietäis ettei suotta toiselta puolelta Suomea tarjoa vaihtoehtoja.


Siin on kolme hieman eri puolilta Suomea, suht pienillä kilsoilla.
Sit olis viel iso valikoima pienempiä farmareita Renault Megane Sport Tourer Energy TCe 115 S&S Limited Farmari 2015 - Vaihtoauto

Kiitos, Vantaalla asutaan.
 
Itselläni auton vaihto ajankohtainen duuninmatkan vaihtuessa lyhyempään. Eli kiisseli-focus johonkin bensavehkeeseen.
Hintaa maks. 12k€.
Onko vm 2010-2012 Audi A4 kohtuullisia autoja, vai meneekö niissä metsään? Noita muutamia siistejä myynnissä 150tkm-190tkm ajettuina automaatilla ja ilman...uhka vai mahdollisuus?
 
Tossa varmaan tarkotetaan sitä kallista öljynsyönti-ongelmaa.

No onhan noissa varmaan joka toisessa ilmoituksessa kerrottu, että se on korjattu? Katselee sitten sellaisia yksilöitä. Ei pitäisi uusiutua, jos tehty oikein eli männät päivitetty uudempaan versioon joissa männänrenkaat eivät tukkiudu samalla tavalla kuin alkuperäisessä suunnitteluvirhemallissa
 
Tjahas, no mitäs nykypäivänä uskaltaisi ostaa? :)
Tuossa 10-12k€ luokassa...mazda, toyotaa, hondaa?
Mulle ei niin merkillä väliä, ollut opelia, nissania, toyotaa, vw ja fordia, kaikista ok kuva, opel ainut jota joutu korjaa hiukan isommalla rahalla, muttei tekniikan takia...

Ns perheauto sais olla, ei siis fiesta,yaris,polo kokoluokasta.
 
Viimeksi muokattu:
Tjahas, no mitäs nykypäivänä uskaltaisi ostaa? :)
Tuossa 10-12k€ luokassa...mazda, toyotaa, hondaa?
Mulle ei niin merkillä väliä, ollut opelia, nissania, toyotaa, vw ja fordia, kaikista ok kuva, opel ainut jota joutu korjaa hiukan isommalla rahalla, muttei tekniikan takia...

Ns perheauto sais olla, ei siis fiesta,yaris,polo kokoluokasta.
Ostaa vähän uudemman vaggineen vaikka niin ei pitäisi olla öljynsyönti/ketju/vaihteisto murheita. Esim. Golf VII, Audi A3 8V jne. Siinä 2012-2014 paikkeilla vaihtuu mallit ja moottorit enemmän tai vähemmän kaikista konsernin romuista.
 
No onhan noissa varmaan joka toisessa ilmoituksessa kerrottu, että se on korjattu? Katselee sitten sellaisia yksilöitä. Ei pitäisi uusiutua, jos tehty oikein eli männät päivitetty uudempaan versioon joissa männänrenkaat eivät tukkiudu samalla tavalla kuin alkuperäisessä suunnitteluvirhemallissa
Ite kanssa näillä linjoilla. Jos sinne on korjaus suoritettu niin hyvällä tolalla asiat. Vaimollakin tuollainen korjattu eikä ole kertaakaan kahteen vuoteen öljyä lisätty, huolloissa vaan käytetty. Vie siis vähemmän öljyä kuin moni auto, jossa "ongelmaa" ei ole.
 
No onhan noissa varmaan joka toisessa ilmoituksessa kerrottu, että se on korjattu? Katselee sitten sellaisia yksilöitä. Ei pitäisi uusiutua, jos tehty oikein eli männät päivitetty uudempaan versioon joissa männänrenkaat eivät tukkiudu samalla tavalla kuin alkuperäisessä suunnitteluvirhemallissa
Jos Audi olla pitää niin katsoo suosiolla vain alkaen niitä 2012 malleja, niin ei tarvitse murehtia tuostakaan pahimmillaan kohtuullisen arvokkaasta vaivasta varsinkin tuon ikäisessä autossa.
 
Tjahas, no mitäs nykypäivänä uskaltaisi ostaa? :)
Tuossa 10-12k€ luokassa...mazda, toyotaa, hondaa?
Mulle ei niin merkillä väliä, ollut opelia, nissania, toyotaa, vw ja fordia, kaikista ok kuva, opel ainut jota joutu korjaa hiukan isommalla rahalla, muttei tekniikan takia...

Ns perheauto sais olla, ei siis fiesta,yaris,polo kokoluokasta.
Mazda CX5-tai Mazda 6. Tai W212 mersu.
Tai Toyota
 
Jos Audi olla pitää niin katsoo suosiolla vain alkaen niitä 2012 malleja, niin ei tarvitse murehtia tuostakaan pahimmillaan kohtuullisen arvokkaasta vaivasta varsinkin tuon ikäisessä autossa.

Niin mutta jos budjetti on 10-12ke niin ei sillä vielä oikein kunnollista +12 ikäistä bensa-Audia saa, ainakaan autoliikkeestä

Nimimerkki Anis oli autoa etsimässä, en minä.
 
Liittymättä mihinkään edellisiin keskusteluihin..

Tuli loppuviikosta vaihdettua alle uusi bensa-Citigo. Odotukset eivät olleet kovin häävejä, mutta olipahan positiivinen yllätys. Melutaso ei maantieajossakaan ainakaan kitkoilla kovin älytön ja mukava ajaa kovempaakin kokoonsa nähden pitkän akselivälin johdosta.. Kulutus aamun työmatkalla (keskinopeus noin 75kmh, 3 henk. kuormalla) oli 4.4l/100km, naurettavan pieni verrattuna edelliseen autooni.. Mikään raketti tuo ei 75:llä hevosvoimalla ole, mutta näitä 'raketteja' on tullut ennen omistettua sen verran, että tämäkin on jopa mukavaa vaihtelua.. Erittäin tyytyväinen olen.. ;)
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
267 090
Viestejä
4 618 350
Jäsenet
75 991
Uusin jäsen
Fimapaperit

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom