Mikä auto minulle?

Tässä sulle leppoisa kulkine, loppupään malli joten ei enää lapsentauteja, ok varusteet, pienet kilometrit, joita on vielä paljon edessäpäin ja rahaakin säästyy. Plus auto on turvallinen, vieläkin.

Renault Megane *Siisti* 1.6 16V Extreme 4d Automaatti. Tarkastettuna, rahoituksella ja kotiin toimitettuna! Porrasperä 2008 - Vaihtoauto

Tuota kakkoskoppasta meganea en suosittele edes pahimalle vihamiehelleni.

-Syö niveliä
-Muovinen
-Meluisa
-Pelkkä ajovalonvaihto on yhtä tuskaa
-1.6 moottori on kuuluisa vvt ongelmista (en tiedä kestääkö vielä koko iän, mutta aikanaan se vvt yskikkö piti vaihtaa aina jakohihnan vaihdon yhteydessä)
-Ohjausvaihde syö sisältä pääty puslat, halpa osa, mutta vittumainen vaihtaa kun se ohjausvaihde pitää purkaa
-Ruma
-Vanha automaatti

Ainoat plussat on turvallisuus ja ruosteettomuus
 
Kolmoskoppaan pitää laittaa hieman enemmän ja mieluusti 2011 eteenpäin. Ehkä Clio sitten?
 
Projekti ensimmäisen auton osto edessä. Autolle tulisi ajoa ehkä 10k, max 15k vuodessa. Autoa en käytä arjessa vaan lähinnä vapaa-ajan rientoihin paremmin pääsemiseksi. Harrastuksina pyöräily, patikointi ja laskettelu. Eli vetokoukku fillareita (+satunnaisesti peräkärryä) varten ja tilaa suksille/rinkalle. Farmari varmaankin? Noilla kilometreillä bensa lienee järkevin. Vaihteisto automaatti ja vakkari pitäisi löytyä. Tuossa kai nuo pakolliset varusteet. No paljonko olisi rahaa laittaa tähän harrastukseen? 12k katselin alustavasti kun tuon voisi ostaa käteisellä. Toisaalta saisiko 300 €/kk rahoituksella jotain järkevämpää? Tuossa aiempi keskustelu auton vaihtokierrätyksestä herätti mielenkiinnon, olisiko tuollainen mahdollista meikäläisen spekseillä? 12k hinnalla näytti saavan jotain 2010-11 Mazda 6 tason autoa alle 150k km. Vähän hakusessa vielä tuo rahapuoli asiassa. Ongelmana kun tosiaan arjessa autoa ei tule käytettyä, mutta harrastuksia autottomuus rajottaa merkittävästi. Ideoita, ajatuksia?
 
Kaveri etsi ensimmäistä autoa hyvin samanlaisista lähtökohdista ja päätyi liisaamaan uuden Corolla farkun vuodeksi. On tykännyt autosta kovasti.

En muista tarkkoja speksejä, mutta kk-hinta oli alle 300e ja km-raja 15 tuhatta vuoteen. Jos kilsoja tulee vähän eikä ole ihan varma mitä autolta haluaa niin mielestäni tommonen vuoden diili on melko matalan riskin ratkaisu selvittää omaa suhtautumistaan ja tarpeitaan auton suhteen. Ja saahan sen auton yleensä vuoden jälkeen lunastaa jos siitä tykkää.
 
Itse ottaisin myös noilla spekseillä uuden jollain hyvällä auto vuodeksi -diilillä. Siitä en tosin tiedä, millaisilla ehdoilla noihin saa sen koukun.
 
Rahalla sen koukun saa. Käytännössä vaan maksat sen kokonaan ja mitään et saa kun palautat auton.
 
Nyt on varmaan hyviä rahoitustarjouksia liikenteessä. Ruosteen raiskaama Mazda voi tulla äkkiä kalliimmaksi. Joku esittely Renault Clio farkku kaksilla renkailla ja koukku tingattuna vähintään asennuksen osalta mukaan luulis olevan 15 k€ tuntumassa.

e: En nyt erityisesti Clioa ehdota, mutta kun hintaluokka sattui olemaan muistissa... Varmasti löytyy muitakin vastaavia.
 
Muistaakseni noissa sopimusehdoissa lukee että auton liisaaja saa asennuttaa autoonsa mitä vain lisävarusteita mutta niitä ei huomioida takaisinlunastuksessa.
 
Esimerkiksi autoverkkokauppa.comin Uusi vuodeksi - sopimusehdot sanoo näin.

Lisävarustelu
Sopimukseen kuuluu lisävarusteina mahdollinen metalliväri, talvirenkaat ja matot sekä muut erikseen ilmoitetut varusteet. Mahdollisia muita lisävarusteita ei voi liittää sopimukseen, vaan asiakkaan pitää hankkia ne erikseen. Kiinteitä lisävarusteita ei pureta eikä hyvitetä sopimuksen päätyttyä.
Vetokoukku lasketaan varmasti kiinteäksi lisävarusteeksi ja uuteen autoon se on tyypillisesti n. 700-1000 euroa ja sen voi laskea suoraan menetetyksi rahaksi, kun auton palauttaa.

Jos tuo Mazda6 kiinnostaa niin kannattaa katella 2011-> facelift malli.
 
Tälläkin palstalla on paljon varoiteltu ottamasta tuota fordin fiestaa alkupään 1.0 ecoboostilla, missä vaiheessa tuohon moottoriin on tehty parannuksia?

Harkinnassa vaihtaa nykyinen vaimon käytössä oleva ässämersu joko fiestaan, clioon tjms tuoreempaan vähän ajettuun autoon (max 10k€) saisihan se toki mieluummin olla isompikin ja neliveto ja automaatti ja ja....:D

Pirun huonoa vaan nyt tarjonta noissa automaatti-nelivedoissa...tai tarjontaahan on mutta hinnat/kunto/kilometrit ei kohtaa.
 
Saattaapi edessä olla aikamoinen kulttuurishokki, jos S-mersusta hypätään suoraan Fiestan kokoluokkaan :lol:

Itselläni on työmatka-ajossa Clio vuosimallia 2015. Tällä hetkellä mittarissa ~48tkm ja ostettu käytettynä. Maksoi tuossa elokuussa alle kymppitonnin. Auto on toiminut moitteetta ja hyvin pärjää liikenteen mukana tuolla TCe 90 koneellakin ja on autolla käyty pidempääkin matkaa ajamassa.

Takakontti on luokan suurimpia ja ainakin lätkäkassi tai sello menee konttiin heittämällä, se olikin yksi kriteereistä kakkosautoa hankkiessa.

Renault Clio Energy TCe 90 GT Line Viistoperä 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto

Itselläni siis tuollainen, mutta sähkönsininen.
 
Varmastikkin mutta emäntä valitteleekin ässässä juuri sitä kun tuntuu "raskaalta". Clioja arvelin katsella 2016+ jolloin kaiketi tuli jonkinasteinen facelift.
 
Katso Fiestoissa jos budjetti sallii niin MK8 koppainen on vitun iso upgrade sisätiloiltaan MK7:aan verrattuna. Nuo alkupään kipot olivat kyllä paria juttua lukuunottamatta ihan luotettavia ja viat pääosin korjattiin. Mutta ottaisin ihan jo muiden pienten parannusten ja varusteiden takia FL MK7:n jos kasiin ei riitä budjetti.
 
Juu 2014 eteenpäin faceliftinä noita katselinkin, kiinnostaisi vain tietää vieläkö noissa on niitä moottoriongelmia mitä ekoissa ecoboosteissa
 
Juu 2014 eteenpäin faceliftinä noita katselinkin, kiinnostaisi vain tietää vieläkö noissa on niitä moottoriongelmia mitä ekoissa ecoboosteissa
En ole ainakaan itse kuullut. Mitä on ollut on korjattu kampanjoissa. Eli katsoo että ne on kaikki tehty.
 
@Pyrres, täälläkin ollaan päätymässä 2020-mallin tehdastilaus A6 Activeen ja sulla tuntuu olevan hyvää Fiestatietämystä.
Oliko tässä jotain mitä kannattaa ottaa huomioon?

Lisävarusteet:
  • Väri: Frozen White
  • Design pack Black: Katon ja ovipeilien kontrastimaalaus, musta
  • Tummennetut takalasit, jos mahdollista
  • Driver assistance pack 2
  • Winter Pack: - Lämmitettävä ohjauspyörä - Lämmitettävä tuulilasi
  • Kumimattosarja
  • Lämpöpaketti (sis. moottorilämmitin, sisähaaroitus ja slim sisätilapuhallin asennettuna)
  • Talvirengassarja
  • + PCS5-pinnoite
  • Audio 14
Näillä ollaan lähdössä tilaamaan.


edit. Lisäsin Audio 14 -paketin.
 
Viimeksi muokattu:
@Pyrres, täälläkin ollaan päätymässä 2020-mallin tehdastilaus A6 Activeen ja sulla tuntuu olevan hyvää Fiestatietämystä.
Oliko tässä jotain mitä kannattaa ottaa huomioon?

Lisävarusteet:
  • Väri: Frozen White
  • Design pack Black: Katon ja ovipeilien kontrastimaalaus, musta
  • Tummennetut takalasit, jos mahdollista
  • Driver assistance pack 2
  • Winter Pack: - Lämmitettävä ohjauspyörä - Lämmitettävä tuulilasi
  • Kumimattosarja
  • Lämpöpaketti (sis. moottorilämmitin, sisähaaroitus ja slim sisätilapuhallin asennettuna)
  • Talvirengassarja
  • + PCS5-pinnoite
Näillä ollaan lähdössä tilaamaan.
Katselen tuossa kun kotiin pääsen että mikä on nykyään varustelu. Mistä päin meinasit tilata?
 
@Pyrres, täälläkin ollaan päätymässä 2020-mallin tehdastilaus A6 Activeen ja sulla tuntuu olevan hyvää Fiestatietämystä.
Oliko tässä jotain mitä kannattaa ottaa huomioon?

Lisävarusteet:
  • Väri: Frozen White
  • Design pack Black: Katon ja ovipeilien kontrastimaalaus, musta
  • Tummennetut takalasit, jos mahdollista
  • Driver assistance pack 2
  • Winter Pack: - Lämmitettävä ohjauspyörä - Lämmitettävä tuulilasi
  • Kumimattosarja
  • Lämpöpaketti (sis. moottorilämmitin, sisähaaroitus ja slim sisätilapuhallin asennettuna)
  • Talvirengassarja
  • + PCS5-pinnoite
  • Audio 14
Näillä ollaan lähdössä tilaamaan.


edit. Lisäsin Audio 14 -paketin.

Eli eli. Mitähän kaikkea sitä nyt katsoisi. No ensinnäkin tuo tumma katto ja peilit. Varmista että on maalia eikä vinyyliä kuten joissain vanhemmissa oli. Jos vinyyliä niin naarmuuntui mikronaarmuille pirun paljon helpommin kuin maali. Toisekseen jättäisin sen itse suosiolla pois. Musta on musta ja se on puhdas pesun jälkeen noin 3sekunttia. Itsellä oli Frozen white MK7 ST Fiesta ja pysyi yllättävän asiallisena vaikka pelkäsin pahinta. Kumimatoista varmista että ovat sitä parempaa syvää sarjaa. Pysyy kura ja roskat poissa auton verhoilusta pirun hyvin niillä. Led valot lisäisin ainakin ehdottomasti. Kantomatka ei juuri kasva mutta valon laajuus terävyys ja tottakai auton ylkonäkö paranevat kummasti. Lisäksi jos pidät avaruuden tunteesta autossa niin ehdottomasti kallis mutta mahtava lasikatto. Fiestan lasikatto kun on kerrankin oikeasti isosti lasia eikä vain pieni postiluukku josta näkee vähän läpi. Tuo älyttömästi myös valoa ja tilaa sisälle. Plus saisit siinä sen mustan katon ns kaupanpäälle. Ja yksi mikä tuli mieleen, olihan tuossa vakiona keskikyynärnoja vai ei? Yllättävän inhottava puute meinaan jos ei ole.
 
Kiitos paljon analyysistä ja mietteistä!

Spoilerissa aika omaan speksailua vastaava. Valkoinen mustilla peileillä ja katolla näyttää aika toimivalta. Varmistetaan, että katto on maalattu.
Ford.jpg

  • Activessa on vakiona LED-projektoriajovalot (lähivalot) LED-päiväajovaloilla ja LED-takavalot. En tiedä mitä eroa on lisävarustelistan LED Ajovalot (sis. LED-päiväajovalot ja LED-takavalot) -settiin, 450 €.
  • Tarkastetaan kumimatot, että ovat syvät.
  • Panoraamakatto oli hyvä ehdotus. Se olisi sen 550 € lisää vrt. musta design pack.
  • Keskikonsoli kyynärnojalla ja säilytyslokerolla vakiona Activessa.
 
En itsekään tiedä mitä nuo eri Led vaihtoehdot ovat mutta kysy ja suosittelen lämpimästi sitä parempaa vaihtoehtoa. Valoissa ei ikinä kannata pihistellä.

EDIT: Jäi vaivaamaan tuo valojuttu. Esitteessä moinen maininta: vakiona LED-heijastinajovalot (lähivalot) päiväajovaloilla vs sitten maksulliset ledit ovat ns täysiledit: LED Ajovalot (sis. LED-päiväajovalot ja LED-takavalot).
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos paljon analyysistä ja mietteistä!

Spoilerissa aika omaan speksailua vastaava. Valkoinen mustilla peileillä ja katolla näyttää aika toimivalta. Varmistetaan, että katto on maalattu.
Ford.jpg

  • Activessa on vakiona LED-projektoriajovalot (lähivalot) LED-päiväajovaloilla ja LED-takavalot. En tiedä mitä eroa on lisävarustelistan LED Ajovalot (sis. LED-päiväajovalot ja LED-takavalot) -settiin, 450 €.
  • Tarkastetaan kumimatot, että ovat syvät.
  • Panoraamakatto oli hyvä ehdotus. Se olisi sen 550 € lisää vrt. musta design pack.
  • Keskikonsoli kyynärnojalla ja säilytyslokerolla vakiona Activessa.
Varmista tosiaan nuo Led/Led ajovalot, 50m pitemmät pitkät kun normivaloissa.
Näkee jo oikeesti pimeällä jotain.
valot.JPG

Samoin kannattaa ottaa lämmitettävä tuulilasi/ ohjauspyörä, ei maksa paljoa mutta säästää pitkässä juoksussa tuulilasia kun ei tarvii raapata.
Aktiivinen vakkari on erittäin hyvä varuste, se kannattaa varmistaa myös.
Ja Blis, herjaa jos pakittaessa joku meinaa tulla kylkeen..
Muista että jos lasikaton otat niin koukkua ei siihen voi sitten laittaa.
Koukun esiasennus-sarja taitaa olla joku 100€ niin senkin laittaisin pakettiin.
 
Ja jos muuten et ole omistanut autoa lämmitettävällä tuulilasilla niin muista varmistaa että otat lasivakuutuksen. Maksaa PK-seudun talvessa itsensä nopeasti takaisin kun saat porattu kiveniskut ilmaiseksi.
 
Lasivakuutus nyt on kannattanut olla siitä lähtien kun on sadetunnistimet tulleet varusteiksi // nykyaikana aina oltava kys.vakuutus.
 
Varmista tosiaan nuo Led/Led ajovalot, 50m pitemmät pitkät kun normivaloissa.
Näkee jo oikeesti pimeällä jotain.
valot.JPG

Samoin kannattaa ottaa lämmitettävä tuulilasi/ ohjauspyörä, ei maksa paljoa mutta säästää pitkässä juoksussa tuulilasia kun ei tarvii raapata.
Aktiivinen vakkari on erittäin hyvä varuste, se kannattaa varmistaa myös.
Ja Blis, herjaa jos pakittaessa joku meinaa tulla kylkeen..
Muista että jos lasikaton otat niin koukkua ei siihen voi sitten laittaa.
Koukun esiasennus-sarja taitaa olla joku 100€ niin senkin laittaisin pakettiin.
  • Eli tuo 450 euron lisävarustevalosetti tarjoaa ledit myös pitkiin.
  • Lämmitettävä ratti ja tuulilasi otetaan.
  • Aktiivinen ja älykäs vakkari myös ruksitaan. On aika hieno laitos Fordilla. Osaa ohjata suoraan itsenäisesti nopeusrajoituksien mukaan (kamera + gps).
  • Blissi tulee myös vakkaripaketin mukana. Mielestäni myös hyvin käyttökelpoinen.
  • Puntaroidaan vielä koukku/katto.
Driver assistance pack 2 - 590 €. Aika hyvä paketti sopivaan hintaan.
BLIS - kuolleen kulman valvontajärjestelmä - Aktiivinen pysäköintiavustin, parkkitutka - anturit edessä ja takana, peruutuskamera, ovien reunasuojat - Älykäs/aktiivinen vakionopeudensäädin - Liikennemerkkien tunnistus, kuljettajan vireystilan valvonta, automaattiset kaukovalot, törmäyksenestoavustin

Kiitos molemmille hyvistä mietteistä. Viikonloppuna taas liikeeseen ihmettelemään ja ruksimaan varusteita.
 
Kysypä tuosta koukusta etteikö muka saisi lasikaton kanssa. Kattotelineitä ei saa se tiedetään mutta koukku olisi ainakin kaverin Vignaleen asennettu kun kyseltiin.

Ja aktiivi vakkari on kehäteillä varsin mahtava varuste mutta ole varovainen tuon nopeusrajoitusten tunnistuksen kanssa. Joskus jää juurikin esim työmailla huomaamatta kylttejä ja parissa paikassa nappaa viereisen tien kyltit. Itsellä tuota aktiivivakkaria ei saanut koska välijäähdytin on tiellä mutta kaverin auto yritti kiihdyttää 40kmh tiellä 80kmh rajoitukseen jonka bongasi viereiseltä tieltä :D.

Ja blis on Fiestassa yllättävän näppärä. Itse kun olen ainoa joka autolla ajaa niin en ottanut mutta jos joku ei niin ympäristöään havainnoiva ajaa Fiestaa niin erittäin hyvä olla koska takaviistossa on tosiaan pari peittoaluetta tosiaan.
 
Mulla oli lasikatto edellisessä Grand C-maxissa sekä kattotelineet ihan Fordin toimesta. Onko sitten se, että oli kaiteet katossa niin erottava tekijä?
 
Kysypä tuosta koukusta etteikö muka saisi lasikaton kanssa. Kattotelineitä ei saa se tiedetään mutta koukku olisi ainakin kaverin Vignaleen asennettu kun kyseltiin.

Ja aktiivi vakkari on kehäteillä varsin mahtava varuste mutta ole varovainen tuon nopeusrajoitusten tunnistuksen kanssa. Joskus jää juurikin esim työmailla huomaamatta kylttejä ja parissa paikassa nappaa viereisen tien kyltit. Itsellä tuota aktiivivakkaria ei saanut koska välijäähdytin on tiellä mutta kaverin auto yritti kiihdyttää 40kmh tiellä 80kmh rajoitukseen jonka bongasi viereiseltä tieltä :D.

Ja blis on Fiestassa yllättävän näppärä. Itse kun olen ainoa joka autolla ajaa niin en ottanut mutta jos joku ei niin ympäristöään havainnoiva ajaa Fiestaa niin erittäin hyvä olla koska takaviistossa on tosiaan pari peittoaluetta tosiaan.
Joo, pitää kysyä. Nykyisessäkään ei tosiaan koukkua ole, eli sitä ei luultavasti tarvita.

Näin on varusteluettelossa:
Panoraama-lasikatto, sähkötoimisesti aukeava (sis. Etumatkustajan istuimen 4-suuntainen säätö, ei yhdessä varapyörän kanssa, vetopaino ja kattokuorma 0kg)
 
Mulla oli lasikatto edellisessä Grand C-maxissa sekä kattotelineet ihan Fordin toimesta. Onko sitten se, että oli kaiteet katossa niin erottava tekijä?
Olisiko tuo Fiestan katto sopivan kaareva ja siihen päälle aukeaa aika isolta alueelta joten voisi osua kaiteisiin tuo aukeava lasi tms.

Ja erikoinen tuo vetopaino. Tosin kyseessä on Fiesta. Se ei ole kärryn vetoon tehty. Jos ei päivittäin tarvitse niin lainaisin joltain aina isompaa autoa vetämään ja ottaisin lasikaton.
 
Laitetaa tännekkin viestiä, jos tulisi jotain hyviä ideoita. Tarkotus olisi hommata joku halvahko hauska auto, mieluusti takaveto tai neliveto. Etuveto ei varsinainen ongelma kuitenkaan ole. Tehoa sen verran, että ei jää jalkoihin. Mitään absoluuttista maksimihintaa ei ole, mutta en kymmeniä tuhansia kuitenkaan viitsi maksaa - mitä halvemmalla saa, sen parempi. Sanotaan vaikka hinnaksi max 5ke, mutta ei missään tapauksessa tiukka. Tällä hetkellä olen katsonut rx8, mutta ne on enemmän tai vähemmän pommeja, ja hinnat aika laajalla skaalalla. Lisäksi ykköskoppasia Audi TT quattro tullut katsottua, niissä vaan tuppaa olemaan kilometrejä lähemmäs 300tkm, mikä on aika paljon rällätävälle autolle. Myös vanhempia golffeja, esim. 2.8l neliveto turbo tullut tsekattua. "Osta halvin bemari" toki klassinen ehdotus, mutta ne ei itseä ihan niin nappaa. Joku kaksipaikkanen tai hätspäkki voisi olla toimiva.

Harmillisesti kaikki yhtään parempikuntoinen hauska tuntuu menevän 10ke toiselle puolelle.
 
Golf 1.8t nelikkona on kanssa ihan hauska, jos vielä lastuttaa. R32 ei taida saada tuohon hintaan...
 
@Pyrres, täälläkin ollaan päätymässä 2020-mallin tehdastilaus A6 Activeen ja sulla tuntuu olevan hyvää Fiestatietämystä.
Oliko tässä jotain mitä kannattaa ottaa huomioon?

Lisävarusteet:
  • Väri: Frozen White
  • Design pack Black: Katon ja ovipeilien kontrastimaalaus, musta
  • Tummennetut takalasit, jos mahdollista
  • Driver assistance pack 2
  • Winter Pack: - Lämmitettävä ohjauspyörä - Lämmitettävä tuulilasi
  • Kumimattosarja
  • Lämpöpaketti (sis. moottorilämmitin, sisähaaroitus ja slim sisätilapuhallin asennettuna)
  • Talvirengassarja
  • + PCS5-pinnoite
  • Audio 14
Näillä ollaan lähdössä tilaamaan.


edit. Lisäsin Audio 14 -paketin.
Ootteko harkinneet Ford Puma malliakin? Aika äskettäin kävin Ford liikkeessä, mutta siellä ei vielä tuota Pumaa ollut.

TÄYSIN UUSI PUMA
 
Olisiko tuo Fiestan katto sopivan kaareva ja siihen päälle aukeaa aika isolta alueelta joten voisi osua kaiteisiin tuo aukeava lasi tms.

Ja erikoinen tuo vetopaino. Tosin kyseessä on Fiesta. Se ei ole kärryn vetoon tehty. Jos ei päivittäin tarvitse niin lainaisin joltain aina isompaa autoa vetämään ja ottaisin lasikaton.

Niinpä tuo konfiguraattorikin sanoo, että kattokaiteita ei saa panoraamakaton kanssa. Eli aavituksesi lienee täysin kohdallaan.
 
Ei ollut puumaa näytillä. Lähtöhinta on kuitenkin Fiestaa korkeampi, niin varusteltuna oltaisiin aikalailla kolmessakympissä. Fiesta noin 26,5k.
 
Lyhyen koeajon perusteella ekana ja vikana jäi mieleen mulle ainakin hiljaisuus. Vaihteisto vaihtoi vähän miten sattuu, mutta olis varmaan tarvinnut nollata muisti edellisten koeajojen jälkeen. Kaupungissa nyt ei ollut sen kummempi, mutta upeaahan tuollasella on taittaa pidempää siivua.

Ajoin 520xdrive msport (kesärenkailla) joka oli hintalappusen mukaan reilun 70k€ arvoinen, jonka hintaa en itse pysty perustelemaan (verot..):geek:

Täällä lienee ihan tuollaisen omistajiakin niin voisivat kertoa miten toimii arkiajossa, kun koeajot on vähän sellaista unelmointia:lol: ja vrt. A6 tai mb E?
 
Ajattelin tuollaisen seuraavaksi. Looginen siirtyminen edellisestä sukupolvesta. Sisusta on ainakin parantunut roimasti äffään nähden.

Olisi kiva kuulla käyttökokemuksia G30 20d pidemmältä ajalta. Itellä tuosta korimalleista rajoittuu vain M5:n kokeiluun. G30 20d motti nyt taitaa olla sama mikä on tälläkin hetkellä alla eli B47, joten siihen en tarvitse kommentteja.
 
Saksassa tuli kokeiltua muutama päivä Sixtin vuokra G30 530d sedania, veti todella mukavasti autobahnilla ja melutaso auton sisällä oli miellyttävä, vaikka nopeutta oli 140-220 km/h.
Ajotuntuma tuossa oli vakaa ja alusta tuntui riittävän jämäkältä, olematta kuitenkaan liian kova missään tilanteessa.

Ohjaus oli jopa vähän tunnokkaampi, kuin mitä se on ollut kokeilemissani F10:ssä, mutta ei ehkä parasta mitä BMW on tehnyt, ainakin omaan makuuni esimerkiksi E60:ssä oli enemmän "BMW:n tuntua" kuin mitä F10:ssä ja G30:ssä on.

Tietysti kun en ole kaikkia kokeillut samoissa olosuhteissa heti peräkkäin ja osa autoista on ollut enemmän tai vähemmän ajettuja sekä rengastus on vaihdellut, niin absoluuttista totuutta en voi sanoa.
On kuitenkin tullut ajettua kaikkia viitosia E34:sesta alkaen.

Sisusta tuossa oli laadukkaan oloinen ja dakota nahoilla verhoilluilla sähkösäätöisillä penkeillä oli mukava istua pidempäänkin, navigointi ja multimedia toimi ihan mukavasti, mutta en kyllä ehtinyt kaikkia toimintoja veivaamaan.

Itseäni kiinnostaisi hiukan käydä koeajamassa G30 530e, noita kun saisi saksasta muutaman vuoden vanhoina ja noin 50 tkm ajettuina "sopurahalla" eikä verokaan olisi montaa tonnia.
Ainut miinus tässä BMW:n himossa on se, että BMW:n kaveriksi pitäisi sitten ostaa joku Sprintterin pommi tai vastaava 3,5 tonnin vetokyvyllä varustettu tavarankuljetin harrastustoimintaa varten.
 
Onko ihan paska tarjous: Tarjoukset

Eli Hyundai i30 Wagon 1,4 T-GDI 140 hv 7-DCT-aut. Comfort

Mainos lupaa 4.100€:n etua, mutta Hyndain sivuilla normi hinta. 26 476 € 1.4 T-GDI 7DCT Comfort + mitä siten lie metalli/helmiäinen maksaa tohon... Noissa tarjouksissa taitaa olla paras se kuka tarjoaa parhaan rahoituksen...?

Hyundai, taikka Kia kiinnostaa, kun tekniikka ymmrtääkseni perus varmaa ja takuut on hyvät

Millanen toi 7-vaihteinen 2-kytkin loota on? Mitähän toi 1.4 turbo kone todellisuudessa kuluttaa? Luvataan keskimäärin alta 6l/100km, mutta taitaa olla todellisuudessa luokkaa 7l/100km?

Nykyisessa ajossa reilu 30tkm/vuosi ollut, 2008 vm. Hyundai i30 CRDI 2.0 diesel (140hv) kuluttaa 6.0/l 100km ja Citroen Xsara 2001 vm. 1.6 bensa(110 hv) vajaa 7.0/100km. Lopulta tossa ei oo kovin suurta eroa kuin 1l diesel vs bensa, tosin diesel paljon tehokkaampi...

Nyt jostain syystä demolisoidaan hirveästi deiseleitä ja on kaikenmaailman pikkukoneista bensaa. Mutta löytyykö todellisuudessa edelleenkään esim. 140-170hv. tehoista bensaa, joka kuluttaa alta 6 l/100km ja CO2 päästöt tietty alle bensan(...koska diesel on kuulemma saastuttaa liikkaa)?
 
Onko ihan paska tarjous: Tarjoukset

Eli Hyundai i30 Wagon 1,4 T-GDI 140 hv 7-DCT-aut. Comfort

Mainos lupaa 4.100€:n etua, mutta Hyndain sivuilla normi hinta. 26 476 € 1.4 T-GDI 7DCT Comfort + mitä siten lie metalli/helmiäinen maksaa tohon... Noissa tarjouksissa taitaa olla paras se kuka tarjoaa parhaan rahoituksen...?

Hyundai, taikka Kia kiinnostaa, kun tekniikka ymmrtääkseni perus varmaa ja takuut on hyvät

Millanen toi 7-vaihteinen 2-kytkin loota on? Mitähän toi 1.4 turbo kone todellisuudessa kuluttaa? Luvataan keskimäärin alta 6l/100km, mutta taitaa olla todellisuudessa luokkaa 7l/100km?

Nykyisessa ajossa reilu 30tkm/vuosi ollut, 2008 vm. Hyundai i30 CRDI 2.0 diesel (140hv) kuluttaa 6.0/l 100km ja Citroen Xsara 2001 vm. 1.6 bensa(110 hv) vajaa 7.0/100km. Lopulta tossa ei oo kovin suurta eroa kuin 1l diesel vs bensa, tosin diesel paljon tehokkaampi...

Nyt jostain syystä demolisoidaan hirveästi deiseleitä ja on kaikenmaailman pikkukoneista bensaa. Mutta löytyykö todellisuudessa edelleenkään esim. 140-170hv. tehoista bensaa, joka kuluttaa alta 6 l/100km ja CO2 päästöt tietty alle bensan(...koska diesel on kuulemma saastuttaa liikkaa)?

Hinnastoa kun katsoi kokonaisuudessaan niin ihmetytti että autojen kpl määrät oli näkyvillä. Siis varmaan mitä on heti toimitukseen. Kun koko autokaupan tilastot kertoo jälleen kerran että -8% viime tammikuuhun verrattuna rekisteröinnissä... Ja viimevuotista varastoa on vielä jäljellä, niin myyvät sitten lähes tappiolla. Nettiautosta varmaan löytyy kaikenlaisia malleja alennuksilla, ja 2019 rekattuja esittelyautoja ties millä hinnalla. Esittelyauto jos on rekattu jo, ja sisältää talvirenkaat - jotka jälleenmyyjät ovat omasta kukkarostaan kalliisti maksaneet, niin hintavertailu kannattaa.

Sitten jos tarjoaa vaihtoautoa, niin voi varautua siihen että hyvitys ei ole kovin kummoinen, kun uuden myyntikatteessa ei ole varaa mihinkään ylläriin jos vaihdokissa on jotain riskiä.

Autossahan ei ole mitään vikaa sen mitä tiedän ja takuut toimii. Kaikilla maahantuojilla, ja jälleenmyyjillä on nyt taas vaihteeksi paniikki päällä kun kukaan ei uskalla ostaa mitään, vielä edellisvuotiset jäljellä näin lyhyesti. On toi rankkaa hommaa ketkä autoja myy tässä tilanteessa. Ai mistäkö:smoke:
 
Hinnastoa kun katsoi kokonaisuudessaan niin ihmetytti että autojen kpl määrät oli näkyvillä. Siis varmaan mitä on heti toimitukseen. Kun koko autokaupan tilastot kertoo jälleen kerran että -8% viime tammikuuhun verrattuna rekisteröinnissä... Ja viimevuotista varastoa on vielä jäljellä, niin myyvät sitten lähes tappiolla. Nettiautosta varmaan löytyy kaikenlaisia malleja alennuksilla, ja 2019 rekattuja esittelyautoja ties millä hinnalla. Esittelyauto jos on rekattu jo, ja sisältää talvirenkaat - jotka jälleenmyyjät ovat omasta kukkarostaan kalliisti maksaneet, niin hintavertailu kannattaa.

Sitten jos tarjoaa vaihtoautoa, niin voi varautua siihen että hyvitys ei ole kovin kummoinen, kun uuden myyntikatteessa ei ole varaa mihinkään ylläriin jos vaihdokissa on jotain riskiä.

Autossahan ei ole mitään vikaa sen mitä tiedän ja takuut toimii. Kaikilla maahantuojilla, ja jälleenmyyjillä on nyt taas vaihteeksi paniikki päällä kun kukaan ei uskalla ostaa mitään, vielä edellisvuotiset jäljellä näin lyhyesti. On toi rankkaa hommaa ketkä autoja myy tässä tilanteessa. Ai mistäkö:smoke:
Uudeksi oisin noi käsittänyt, jos ei muuta mainita...

Tää tän hetken markkina panikointi on kyllä merkillistä. Sähköö pitää olla. Harva pystyy kunnolla lataan, paitsi itse lataavaa hybridiä... Kuluttaa se kaupungissa yms. vähän vähempi, Ladattavat ilman latausta vähän enempi...

Sit ku vetää 30tkm vuodessa motaria/maantietä ja ei latausmahdollisuutta, niin mitä mää niillä akuilla teen? Eipä se vaikka diesel autojen hinnan alennus, siinä mielessä haittaa... Pitäskö sittenkin ottaa vaan se dieseli?
 
Kalliimpi
Hyundai Sonata 2.7 V6 GLS 4d Porrasperä 2002 - Vaihtoauto
Halvempi
Hyundai Accent 1.6 GLS 4d Porrasperä 2002 - Vaihtoauto

Jokeri
Hyundai Elantra 2.0 GLS AAC 4d Porrasperä 2004 - Vaihtoauto

Nää on niitä Hyundain toisen tulemisen ensiaaltoa, näillä rakennettiin se Korean Toyotan maine viime vuoskymmenellä. Huollettuina kestää todella pitkään ja osat halpoja.
Vaikka vähän vanha onkin ja ei linkkien hinnat näy;
Mutta löytäisin aika monta muuta valmistajaa/mallia tonnin hintaluokassa, millä ei tekisi mieli ajaa rekkaa päin jo autoon päin katsomisesta johtuen:bored:

Tonnilla- parilla saa jo ihan ok esim. VAG:in tai PSA:n tuotteen jos osaa vähän edes katsella niitä vaaranpaikkoja. Tai vaikka Hondan jos tykkää japseista ja yleensä luotettavuudesta.
 
Uudeksi oisin noi käsittänyt, jos ei muuta mainita...

Tää tän hetken markkina panikointi on kyllä merkillistä. Sähköö pitää olla. Harva pystyy kunnolla lataan, paitsi itse lataavaa hybridiä... Kuluttaa se kaupungissa yms. vähän vähempi, Ladattavat ilman latausta vähän enempi...

Sit ku vetää 30tkm vuodessa motaria/maantietä ja ei latausmahdollisuutta, niin mitä mää niillä akuilla teen? Eipä se vaikka diesel autojen hinnan alennus, siinä mielessä haittaa... Pitäskö sittenkin ottaa vaan se dieseli?

Uusiahan nuo, jos käyttöönotto tänä vuonna niin silloin on 2020, vaikka valmistus 2019, millä nyt ei sinällään väliä jos ja kun ei mitään faceliftiä ollut välissä. Nettiauton viimevuona rekattuja en ala edes selaamaan, kun maahantuoja pakottaa jälleenmyyjät pistämään kilpiin että saisi niitä rekisteröintejä vaikka väkisin, siitä viis mitä jälleenmyyjä asiasta on mieltä = nuo on kaksi eri asiaa ja taloutta.

Jotakuinkin merkistä riippumatta. Paitsi jos Kiaa ajattelee, niin Delta on silloin myös maahantuoja ja jälleenmyyjä, vaikka emoyhtiö on sama Koreassa.

Jos kerran motaria lähinnä 30tkm vuodessa, niin kyllä itse dieseliä katselisin. Kolmen vuoden päästä jos pitää vaihtaa niin eipä kukaan tiedä mikä on tilanne silloin.

Omat ajot taas lähinnä nurkka-ajoa ja kilsoja ei paljoa vuoteen tule, niin hybridi olisi plurgarina tai ilman paras vaihtoehto, jos järkevästi ajattelisi. Tosiasiassa ostaisin bensamaasturin koska on vähän erilainen käytöntarve. Eli jokaiselle jotakin.

Mutta ostajan markkinat, kauppa jäissä ja YT ja konkurssit vielä näkemättä tänä vuonna. Vaihdokin kanssa voi olla nihkeää, mutta miten sen nyt sitten laskee. Jos myyjän kohdalla kate on lähellä nollaa.
 
Onko ihan paska tarjous: Tarjoukset

Eli Hyundai i30 Wagon 1,4 T-GDI 140 hv 7-DCT-aut. Comfort

Nykyisessa ajossa reilu 30tkm/vuosi ollut, 2008 vm. Hyundai i30 CRDI 2.0 diesel (140hv) kuluttaa 6.0/l 100km ja Citroen Xsara 2001 vm. 1.6 bensa(110 hv) vajaa 7.0/100km. Lopulta tossa ei oo kovin suurta eroa kuin 1l diesel vs bensa, tosin diesel paljon tehokkaampi...
Ehkä tuo sinun käyttösi perustelisi paremmin tuota dieseliä?

Joskus oli meilläkin vaihtoehtona i30 farkkua, mutta lopulta kaatui sitten nelivedon puutteeseen. Kun kerran moinen on ollut, niin eipä paljoa vajaavetoisella kiinnosta ajella...

Bensassa oli muistaakseni 10k / 12kk huoltoväli ja ihankuin muistelisin, että toisinkuin Kialla en ollut havaitsevinani paisuteltuja merkkihuollon hintoja. Jotka ovat siis käytännössä edellytys tuolle 7v takuulle.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 209
Viestejä
4 472 607
Jäsenet
73 897
Uusin jäsen
hal90210

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom