Mikä auto minulle?

Tossa varmaan tarkotetaan sitä kallista öljynsyönti-ongelmaa.

No onhan noissa varmaan joka toisessa ilmoituksessa kerrottu, että se on korjattu? Katselee sitten sellaisia yksilöitä. Ei pitäisi uusiutua, jos tehty oikein eli männät päivitetty uudempaan versioon joissa männänrenkaat eivät tukkiudu samalla tavalla kuin alkuperäisessä suunnitteluvirhemallissa
 
Tjahas, no mitäs nykypäivänä uskaltaisi ostaa? :)
Tuossa 10-12k€ luokassa...mazda, toyotaa, hondaa?
Mulle ei niin merkillä väliä, ollut opelia, nissania, toyotaa, vw ja fordia, kaikista ok kuva, opel ainut jota joutu korjaa hiukan isommalla rahalla, muttei tekniikan takia...

Ns perheauto sais olla, ei siis fiesta,yaris,polo kokoluokasta.
 
Viimeksi muokattu:
Tjahas, no mitäs nykypäivänä uskaltaisi ostaa? :)
Tuossa 10-12k€ luokassa...mazda, toyotaa, hondaa?
Mulle ei niin merkillä väliä, ollut opelia, nissania, toyotaa, vw ja fordia, kaikista ok kuva, opel ainut jota joutu korjaa hiukan isommalla rahalla, muttei tekniikan takia...

Ns perheauto sais olla, ei siis fiesta,yaris,polo kokoluokasta.
Ostaa vähän uudemman vaggineen vaikka niin ei pitäisi olla öljynsyönti/ketju/vaihteisto murheita. Esim. Golf VII, Audi A3 8V jne. Siinä 2012-2014 paikkeilla vaihtuu mallit ja moottorit enemmän tai vähemmän kaikista konsernin romuista.
 
No onhan noissa varmaan joka toisessa ilmoituksessa kerrottu, että se on korjattu? Katselee sitten sellaisia yksilöitä. Ei pitäisi uusiutua, jos tehty oikein eli männät päivitetty uudempaan versioon joissa männänrenkaat eivät tukkiudu samalla tavalla kuin alkuperäisessä suunnitteluvirhemallissa
Ite kanssa näillä linjoilla. Jos sinne on korjaus suoritettu niin hyvällä tolalla asiat. Vaimollakin tuollainen korjattu eikä ole kertaakaan kahteen vuoteen öljyä lisätty, huolloissa vaan käytetty. Vie siis vähemmän öljyä kuin moni auto, jossa "ongelmaa" ei ole.
 
No onhan noissa varmaan joka toisessa ilmoituksessa kerrottu, että se on korjattu? Katselee sitten sellaisia yksilöitä. Ei pitäisi uusiutua, jos tehty oikein eli männät päivitetty uudempaan versioon joissa männänrenkaat eivät tukkiudu samalla tavalla kuin alkuperäisessä suunnitteluvirhemallissa
Jos Audi olla pitää niin katsoo suosiolla vain alkaen niitä 2012 malleja, niin ei tarvitse murehtia tuostakaan pahimmillaan kohtuullisen arvokkaasta vaivasta varsinkin tuon ikäisessä autossa.
 
Tjahas, no mitäs nykypäivänä uskaltaisi ostaa? :)
Tuossa 10-12k€ luokassa...mazda, toyotaa, hondaa?
Mulle ei niin merkillä väliä, ollut opelia, nissania, toyotaa, vw ja fordia, kaikista ok kuva, opel ainut jota joutu korjaa hiukan isommalla rahalla, muttei tekniikan takia...

Ns perheauto sais olla, ei siis fiesta,yaris,polo kokoluokasta.
Mazda CX5-tai Mazda 6. Tai W212 mersu.
Tai Toyota
 
Jos Audi olla pitää niin katsoo suosiolla vain alkaen niitä 2012 malleja, niin ei tarvitse murehtia tuostakaan pahimmillaan kohtuullisen arvokkaasta vaivasta varsinkin tuon ikäisessä autossa.

Niin mutta jos budjetti on 10-12ke niin ei sillä vielä oikein kunnollista +12 ikäistä bensa-Audia saa, ainakaan autoliikkeestä

Nimimerkki Anis oli autoa etsimässä, en minä.
 
Liittymättä mihinkään edellisiin keskusteluihin..

Tuli loppuviikosta vaihdettua alle uusi bensa-Citigo. Odotukset eivät olleet kovin häävejä, mutta olipahan positiivinen yllätys. Melutaso ei maantieajossakaan ainakaan kitkoilla kovin älytön ja mukava ajaa kovempaakin kokoonsa nähden pitkän akselivälin johdosta.. Kulutus aamun työmatkalla (keskinopeus noin 75kmh, 3 henk. kuormalla) oli 4.4l/100km, naurettavan pieni verrattuna edelliseen autooni.. Mikään raketti tuo ei 75:llä hevosvoimalla ole, mutta näitä 'raketteja' on tullut ennen omistettua sen verran, että tämäkin on jopa mukavaa vaihtelua.. Erittäin tyytyväinen olen.. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Ensi auto hankkimassa. Toinen lapsi tulossa, noin 10tkm yhdistettyä ajoa vuodessa laina corollalla vm 98 (muita autoja en ole ajanut paitsi autokoulun golfia).

Hinta 10-13 k
Farmari
Kahdet turvaistuimet mahduttava, rattaat etc.
Manuaali
Bensa
2014 tai uudempi?




Jotain tuon suuntaista?
 
Ensi auto hankkimassa. Toinen lapsi tulossa, noin 10tkm yhdistettyä ajoa vuodessa laina corollalla vm 98 (muita autoja en ole ajanut paitsi autokoulun golfia).

Hinta 10-13 k
Farmari
Kahdet turvaistuimet mahduttava, rattaat etc.
Manuaali
Bensa
2014 tai uudempi?
Ed ehdotuksista komppaan Peugeot 308 ja Hyundai i40 joita 2 autoksi harkinnut. BMW e91 318 - 06- - >Peugeot 5008 - 18 siirryttyä jonkun verran kaipaa takavetoa
 
Viimeksi muokattu:
Jatketaas miettimistä. Nyt on autoliikkeeltä tullu tarjous, joka ostais 535dx f11 bemarin pois. Nyt sitte tilalle joku farmari, tai miksi ei sedani bensakoneella, ja hintahaitari menee niinkin, kun 13-25ke joka on ehdoton yläkatto. Mietinnässä superb/octavia/passat/mondeo akseltilta. Kärryä tulee kesällä vedettyä perässä, niin se 750kg sais löytyä vetokykyä. Miten nuo mondeon 1.5 160hv koneet kestää?
Niin ja bemari vaan sen takia vaihtoon, koska älyttömän kallis pitää.
 
Ed ehdotuksista komppaan Peugeot 308 ja Hyundai i40 joita 2 autoksi harkinnut. BMW e91 318 - 06- - >Peugeot 5008 - 18 siirryttyä jonkun verran kaipaa takavetoa
Kannattaa jättää THP ja Puretech moottoreilla olevat autot kauppaan. Niissä on liikaa ongelmia.
 
Ihan mielenkiinnosta minkälaisia kuluja tuohon liittyy?
-Vakuutukset bonuksineen vuodessa n.1500e
-käyttövoimavero jotain inan alta 800e
- muut kuluvat osat, esim jarruremppa levyt+palat 1000e (saa halvemmallaki, mutta ei oem laatua)
-Scr järjestelmän ongelmat (adblue) anturit 500e kpl taihi johtosarja jotain 500e
-Todellinen kulutus 8.7l/100km
Ja mikä itseä vituttaa, niin tälläsen talven aikana ovet jäätyy niin kiinni, että joko ei aukea ollenkaan, tai jos aukeaa, niin ovea ei saa kiinni. Ulkokahvan vaijeri jäätyy. Ei itsellä edes vaijerin vaihto auttanu, kun jostain pääsee vettä sinne ihan törkeästi väliin.

Tossa nyt muutama, mitä nopeasti tuli mieleen. Taitaa hankinta siirtyä superb.n kattelemiseen. Vai millasia nuo mondeot on bensakoneella? Jos sitte muutaman vuoden päästä hybridia kattelee, kun vaihdokkeja tulee markkinoille enemmän.
 
Ja vielä bemarista, ihan liikaa pikkuvikaa tuon hintaluoka autoksi ja kun ne pikkuviat on vielä kalliita korjata, vaikka olis inpat ja istat, niin varaosat on arvokkaita
 
Kannattaa jättää THP ja Puretech moottoreilla olevat autot kauppaan. Niissä on liikaa ongelmia.

En nyt kyllä sanoisi, että Puretecheissä olevan ongelmia mitenkään ihmeellisesti. Alkupäässä oli ongelmia jatkohihnojen kanssa, kun Nesteen tietyt öljyt noita syövytti. Nyt kun valmistaja kielsi Nesteen öljyjen käyttämisen ei ongelmia ole ollut.
 
En nyt kyllä sanoisi, että Puretecheissä olevan ongelmia mitenkään ihmeellisesti. Alkupäässä oli ongelmia jatkohihnojen kanssa, kun Nesteen tietyt öljyt noita syövytti.

Nyt kun valmistaja kielsi Nesteen öljyjen käyttämisen ei ongelmia ole ollut.

Olisiko linkkiä/lähdettä tähän valmistajan kieltoon käyttää Nesteen öljyjä?
 
En nyt kyllä sanoisi, että Puretecheissä olevan ongelmia mitenkään ihmeellisesti. Alkupäässä oli ongelmia jatkohihnojen kanssa, kun Nesteen tietyt öljyt noita syövytti. Nyt kun valmistaja kielsi Nesteen öljyjen käyttämisen ei ongelmia ole ollut.

Käsittääkseni noi Puretechin ongelmat jatkuu ainakin vm -18 asti Pösö/Sitikka foorumien mukaan, joten olisin tarkkana. Siellä on ollut monenlaatuista ongelmaa, muutakin kuin toi hihna. Jopa alle vuoden/15tkm ajetuissa!
 
Näiden romujen testaus on ulkoistettu täysin kuluttajille, ei tollasta paskaa muuten tulisi ulos jatkuvaan tahtiin.
 
Käsittääkseni noi Puretechin ongelmat jatkuu ainakin vm -18 asti Pösö/Sitikka foorumien mukaan, joten olisin tarkkana. Siellä on ollut monenlaatuista ongelmaa, muutakin kuin toi hihna. Jopa alle vuoden/15tkm ajetuissa!

Itse lukenut samaa että Puretechin ongelmat jatkuneet pitkään vuodesta toiseen. juurikin pösön omilta foorumeilta. Joten ne nyt ainakin jää kauppaan.

Nyt kun ensimmäistä kertaa elämässä olen selannut auto merkkien omia foorumeita (suomen kielisiä) niin ihmettelen fanituksen määrää merkkejä kohden vaikka tuhansia euroja valuu kankkulankaivoon ostetaan vuodesta toiseen saman merkkinen auto vaikka mikää ei ole muuttunut.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun ensimmäistä kertaa elämässä olen selannut auto merkkien omia foorumeita (suomen kielisiä) niin ihmettelen fanituksen määrää merkkejä kohden vaikka tuhansia euroja valuu kankkulankaivoon ostetaan vuodesta toiseen saman merkkinen auto vaikka mikää ei ole muuttunut.
No näytäpä minulle merkki, jonka merkkifoorumilla EI valiteta tyyppivioista? Kaikki automerkit saa jättää kauppaan, jos vikoja pelkää. Maahantuojan ja tehtaan asennehan se ratkaisee miten ko. viat koetaan.
 
Parempi ettei niitä vikoja olisi alunperinkään:
toyota-logo-08A29AEE08-seeklogo.com.png


:D
 
Toyotassa nyt on se pieni perusongelma heti lähdettäessä, että auto on Toyota.... Ja ihan samanlailla Toyotallakin on osunut tuulettimeen jotkut koneet/ratkaisut. Ymmärtääkseni Toyota on kuitenkin hoitanut hyvin mahdollisest ongelmat (?) eli sen puolesta hommat toimii.
 
Käsittääkseni noi Puretechin ongelmat jatkuu ainakin vm -18 asti Pösö/Sitikka foorumien mukaan, joten olisin tarkkana. Siellä on ollut monenlaatuista ongelmaa, muutakin kuin toi hihna. Jopa alle vuoden/15tkm ajetuissa!
Itse lukenut samaa että Puretechin ongelmat jatkuneet pitkään vuodesta toiseen. juurikin pösön omilta foorumeilta. Joten ne nyt ainakin jää kauppaan.

Nyt kun ensimmäistä kertaa elämässä olen selannut auto merkkien omia foorumeita (suomen kielisiä) niin ihmettelen fanituksen määrää merkkejä kohden vaikka tuhansia euroja valuu kankkulankaivoon ostetaan vuodesta toiseen saman merkkinen auto vaikka mikää ei ole muuttunut.

Kaikenlaista sitä saa kirjoitella, mutta oman kokemuksen mukaan eteeni ei ole tullut yksittäisiä tapauksia lukuunottamatta mitään ihmeempiä vikoja. Tulppien kanssa ja Nesteen bensan kanssa oli ongelmia suuremmissa määrin, mutta muuten ovat luotettavampia, kuin 150-pohjaiset THPt.
 
Toyotassa nyt on se pieni perusongelma heti lähdettäessä, että auto on Toyota.... Ja ihan samanlailla Toyotallakin on osunut tuulettimeen jotkut koneet/ratkaisut. Ymmärtääkseni Toyota on kuitenkin hoitanut hyvin mahdollisest ongelmat (?) eli sen puolesta hommat toimii.
Näinhän se on; kaverilla meni aikoinan Avensis öljynsyönnin takia takuukorjaukseen kun söi 1L/1000km - sai takaisin ja söi edelleen luokkaa 1L/2000-3000km ja hankalaa oli tapella joten meni kiertoon.

Toisella kaverilla meni juuri Avensiksesta pakoputki poikki. Ok, auto on vanha 2007 mallinen, mutta itsellä ei ole VAG/Volvo -akselilla ikinä mennyt (rosteri) putket vaihtoon noilla kilsoilla ja iällä... Tosin samalla tavalla noissa 80/90-luvun vaihteen malleissa tuntui (90-luvun lopulla) olevan alustan osat "kulutuskamaa"; ne vain eivät menneet koskaan niin väljiksi että olisi joutunut katsastukseen vaihtamaan kuten VAGeissa, jne, joten pappat rullaa 500tkm - itseä hirvitti ajella serkun Corollalla kun tuntui ettei pysy kaistaviivojen välissä jos vähänkään rattiin koski... :D
 
Vähän selaillut tätä ketjua ja joitain ihan näppäriä ehdotelmiakin näkynyt, mutta heitetääs omat verkot vesille kans:

Nyt alla -04 Corolla, sedan, 1.6 bensakoneella. Täyttänyt tehtävänsä ihan passelisti ilman mitään mukavuuksia vaimon työautona. Ajoa vuodessa n. 25tkm, suurin osa maantieajoa ~80 nopeuksilla.

Ehdottomia juttuja:
-Hinta 10k tienoilla + mitä tuosta 230tkm rullatusta Corollasta vois saada vaihdossa tai myytynä (Oulun seutu mikäli merkitystä)
-Ei ranskalaista (vaimon vaatimus, tätä ei järkipuheella saa kaadettua)

Muuta vähemmän ehdotonta:
-Ei farkku > farkku, koska ei lapsia tai lemmikkejä
-Manuaali > Automaatti
-Bensa > Diesel
-Turvallisempi parempi, hirvet viihtyy työmatkan varrella paljon ja tielläkin harva se viikko

Summa summarum: Ei tarvi olla mikään premium, halpapitoinen käyttöauto etsinnässä kohtuulliseen hintaan.
 
Uudempaa Corollaa, Mazda 6, (rengasmelu) Honda Accord...
 
-Ei farkku > farkku, koska ei lapsia tai lemmikkejä
-Manuaali > Automaatti
-Bensa > Diesel
-Turvallisempi parempi, hirvet viihtyy työmatkan varrella paljon ja tielläkin harva se viikko

Summa summarum: Ei tarvi olla mikään premium, halpapitoinen käyttöauto etsinnässä kohtuulliseen hintaan.
Jatka "Corollalinjalla", mutta hieman paremmilla varusteilla? :D


Tosin itse ottaisin jo automaatilla koska vaihtoehtoja enemmän (taisi viime vuosi olla ensimmäisiä kun automaattien myynti ylitti käsivaihteiset suomessa?):

Edit: jos kerran säästää pitää:
 
Uudempaa Corollaa, Mazda 6, (rengasmelu) Honda Accord...

Näistä vaihtoehdoista Corollaa katsellut vähän vähemmän, tuntuu että hinta on korkea siihen nähden mitä muualta samalla rahalla voisi saada. Edellinen oli vaimon hankinta. Mazdasta positiivinen kuva mutta ovatko ne oikeasti niin kovia ruostumaan mitä kuulee / näkee? Hondat olleetkin vähän kiikarissa, tekniikka ilmeisesti varmaa ja tutuilla positiivisia kokemuksia kans. Kiitos vastauksesta.

Jatka "Corollalinjalla", mutta hieman paremmilla varusteilla? :D

Tosin itse ottaisin jo automaatilla koska vaihtoehtoja enemmän (taisi viime vuosi olla ensimmäisiä kun automaattien myynti ylitti käsivaihteiset suomessa?):

Edit: jos kerran säästää pitää:

Näistä tämä viimeinen vaikutti vekkulilta, ei ole omiin hakuihin osunutkaan. Nuo pari ensimmäistä tipahtaisi ainakin alustavasti kulutuksen takia. Kaveri joskus omisti vähän vastaavan Lexuksen, en muista mallia, ja kehui itse autoa mutta harmitteli kun bensaa palaa niin pirusti. Kiitos vastauksesta.
 
Ensimmäisen korimallin mazda 3 ja 6 olivat kovia ruostumaan mutta käsittääkseni nämä tuoreemmat eivät.
 
Väliaikasesti mondeo 1.6 farkku alle. Kattellaan sitten, kun taloudellinen tilanne tasaantuu ja mihin suuntaa verotukset lähtee.
 
Kai sekin hyvä vaihtoehto. Miellyttää vaan omaa silmää tuo fabia. :D
skoda.jpg
Paluuta aiempaan. Pitkän pähkäilyn jälkeen tuli käytyä tilaamassa uusi Škoda Fabia Combi (Style) 110hv. Lähes samallainen kun ylläoleva aijempi luonnos paitsi mustilla sivupeileillä ja mustalla maskin kehyksellä. Sai vielä talvirenkaat kaupan päälle.

Näistähän voi olla montaa mieltä mutta autohan on ostettava sillä verukkeella mikä itseä miellyttää ja omalla kohdalla se oli juurikin Fabia.
Nyt ei muuta kun odottamista 2-3kk, tai enemmän jos korona vaikuttaa toimitusaikaan. :cool:
 
Voi jösses.. käytiin koeajamassa jotain halppis Chevrolet Cruzea (2013 2.0 diesel, automaatti), ja kävi vahinko että tykättiin siitä. Pehmeä jousitus eikä ollut semmosta pintakovuutta, ihan hyvin kulki tuolla koneella. Uskaltaako tuollaista ostaa? Eikö tuo ole Ooppeli ja sillälailla ihan huollettavissa vaikka maahantuontia ei ole? Räjähteleekö moottorit ja vaihteistot?

Ollaan kahdesta autosta siirtymässä yhteen, farkku pitäs olla, alle 10k€.. no, voihan se olla, että myydään Yaris pois ja ajellaan tolla i30:lla, vaikka se vähän ankea onkin.
 
...älä. Älä laita rahaa kiinni Chevrolettiin. Pliis, omaksi parhaaksesi tässä alkavan laman kynnyksellä. :beye:
 
...älä. Älä laita rahaa kiinni Chevrolettiin. Pliis, omaksi parhaaksesi tässä alkavan laman kynnyksellä. :beye:

Haha, oikeastaan tuon halusinkin kuulla.. jätetään kauppaan. Ehkä muutenkin vois odotella, jos vaikka epätoivoisesti kassavirtaa kaipaavat liikkeet alkais kohta tykittelämään kovia alennuksia. Meidän taloudessa siis työ- ja rahatilanne on vakaa kaikesta huolimatta, niin voi tässä vähän kuluttaakin.
 
...älä. Älä laita rahaa kiinni Chevrolettiin. Pliis, omaksi parhaaksesi tässä alkavan laman kynnyksellä. :beye:

Niin no itsellä Volt ja todella tyytyväinen ollut toistaiseksi :D toki vain 7tkm takana (edit tarkennuksena mittarissa on 110tkm josta omia 7tkm).
 
Viimeksi muokattu:
~5k€ budjetilla jotain taloudellista ensiautoa pienillä veroilla, hiljaisuuspainotuksella. Eli käytännössä jotain 2008-2012 taitaa saada näistä 1,2 kauppakasseista alle 150tkm ajettuna, onko mitään mitä erityisesti välttää? Lähinnä Fiestaa katsellut tässä, sellainen käsitys että ne on hiljaisimmasta päästä.
 
Mikä pakettiauto kannattaa hommata 0- vaikka 6000e budjetilla? Kuskaamiseen/raksaamiseen, myynti vuoden tai kahden päästä.
 
~5k€ budjetilla jotain taloudellista ensiautoa pienillä veroilla, hiljaisuuspainotuksella. Eli käytännössä jotain 2008-2012 taitaa saada näistä 1,2 kauppakasseista alle 150tkm ajettuna, onko mitään mitä erityisesti välttää? Lähinnä Fiestaa katsellut tässä, sellainen käsitys että ne on hiljaisimmasta päästä.
Pikkuautoissa äänieristykseen ei yleensä ole kovin paljoa panostettu ja 1.2 vaparina ei kovin miellyttävä ajettava ole, kun niissä on vain 50-80 hv.
 
Hiace/transporter mahtaa pitää hintansa parhaiten, transporter autona mukavampi ja taloudellisempi, Hiace luotettavampi. Transitissa/ducatoissa paremman muotoiset tavaratilat.
 
Mikä pakettiauto kannattaa hommata 0- vaikka 6000e budjetilla? Kuskaamiseen/raksaamiseen, myynti vuoden tai kahden päästä.

Itse ostaisin noilla spekseillä alle 350 tkm ajetun Hiacen, mieluiten nelivedon, jos vain löytää kohtuullisen ruosteettoman ja muutenkin siistin yksilön.

Hiacen kanssa ei tule luotettavuus ongelmia ja muutenkin remontoiminen on helppoa ja halpaa, miinuspuolina ajo-ominaisuudet puuttuvat, koneet ovat tehottomia, mukavuusvarusteita ei ole, korroosio vaivaa, tyhjänä takavetoisella on usein jumissa ja polttoainetta kuluu enemmän kuin muilla vastaavan kokoisilla pakuilla.
Plussana on se, että kohtuullisella pidolla tuosta saa pois sen mitä itse maksoi vaikka ajaisi pari vuotta ja 100 000 kilometriä.

Toisena vaihtoehtona olen itse joskus harkinnut Renault Trafic:ia ( Opel Vivaro ja Nissan Primastar ovat samoja vehkeitä ) 114 heppaisella 1,9 dCi:llä, pitäisi olla kohtuullisen luotettavia vehkeitä, joskin nuo loppupään 2 koppaiset faceliftit eivät aivan mahdu budjettiin.
Vanhat 1,9:sit ja 2,5:set jättäisin suosiolla ostamatta.
Miinuspuolena näissä ovat mahdolliset ikääntymisen aiheuttamat sähköviat ja kohtuullisen reipas arvonpudotus.

Joku 2. koppainen facelift Ducato/Boxer/Jumper voisi olla myös ihan soiva vaihtoehto, kunhan löytää kohtuu ruosteettoman ja välttää hajoamisherkkää 2.8 konetta.
Yllättävän mukava ajella ja kamaa mahtuu kyytiin kiitettävästi.

T4:nen tai alkupään T5:nen Transportteri 1,9 TDI:llä tai varsinkin 2,5 TDI:llä on hyvä vaihtoehto, mutta nämä ovat yleensä nähneet melko paljon tietä ja käyttöä, eli pitää joko löytää eläkeläisen helmi tai sitten sellainen yksilö johon edellinen omistaja on tehnyt tarpeeksi remonttia, ettei osu kaikki herkku omalle kohdalle.
Arvonsa nämä pitävät yllättävän hyvin, vaikka metrejä olisi pohjalla runsaastikin.

Tuon hintaluokan vanhat takaveto Transitit ja muut loppuun ajetut Fordit jättäisin kyllä ostamatta, jos ei nyt huippukuntoista tule vastaan oikein halvalla.
Sen verran mitä noita on ollut edellisellä työnantajalla työmaa- ja tunneliautoina, niin voin sanoa että aika monta on lähtenyt työmaalta lavetilla ja yli puolet on mennyt vaurioiden kartoituksen jälkeen Kuusakoskelle.

Samoin 1. koppaiset Renault Masterit ( Opel Movano ja Nissan Interstar ) jättäisin muille onnellisille, jos ei hyvää ( lue ruosteetonta, huollettua ja noin 200 tkm tai alle ajettua ) satu saamaan muutamalla tonnilla.
 
Tuon hintaluokan vanhat takaveto Transitit ja muut loppuun ajetut Fordit jättäisin kyllä ostamatta, jos ei nyt huippukuntoista tule vastaan oikein halvalla.
Sen verran mitä noita on ollut edellisellä työnantajalla työmaa- ja tunneliautoina, niin voin sanoa että aika monta on lähtenyt työmaalta lavetilla ja yli puolet on mennyt vaurioiden kartoituksen jälkeen Kuusakoskelle.
Tähän tarvii kommentoida, että tuossa on ollut vuokrakäytössä transitteja niin mk5 ja mk6, eli 2000-2006 ja 2006 - 2012 vuosimallien etuvetoiset olivat kyllä hyviä verrattuna moniin muihin vastaaviin. 2012 tullut Transit custom taas ei ole niin hyvä kestävyydeltään.

Jokatapauksessa halvemman pakettiauton ostaminen on aina todellä yksilöhakuista. Suurin osa on ollut todella rajulla käytöllä, joka näkyy kaikessa. Esim vuokrakäytössä 100tkm on ihan maksimi mitä voi autoa pitää järkevällä ylläpidolla.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 166
Viestejä
4 471 355
Jäsenet
73 896
Uusin jäsen
halfbrite

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom