Mikä auto minulle?

Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
190
Jos plugarin mahdollisesti unohtaakin vielä seuraavalla autohankinnalla niin onkos kellään mielipidettä tai tietoa Hyundai Tucsonista? 2017, 99tkm, nelivetoautomaatti 2.0 dieseli olis kiikarissa. 22 900€ hintapyynti ja nollakorkoinen rahoituskampanja käynnissä. Perushyvä ja luotettava auto etsinnässä, tiedossa on kyllä että esim Mersun GLC tms on varmasti laadukkaampi ym mutta sellainen maksaakin tuplat noilla kilometreillä. :D

E: kyseinen nollakorolla oleva Tucsoni ehti mennä, joten ei enään niin akuutti kysymys. Etsintä jatkuu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 847
Simppeli kysymys: onko about vuosimallin 2017-18 Golf hyvä auto maantiellä? Jotenkin tuo nykyinen Honda Jazz on muuten kaikinpuolin kiva auto, mutta maantiellä rengasmelua riittää vähän liiaksi ja penkkiin ei oikein löydä sitä täydellistä asentoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 892
Simppeli kysymys: onko about vuosimallin 2017-18 Golf hyvä auto maantiellä?
Eiköhän se ole ainakin yhtä hyvä kuin mun ex vm-14 golffi. Rengasmelu oli suht siedettävä, miedompi kuin vanhemmassa Octaviassa. Riippuu rengastuksesta. Siinä oli jousien madallussarja mikä teki eturenkaisiin hieman positiivista caster-kulmaa, keskitti sen ansiosta oikein hyvin. Ei tarvinnut tehdä jatkuvasti pientä korjausliikettä. Kangaspenkit sopivat oikein hyvin meikäläisen kropalle, oli mukava mennä useamman tunnin matkoja. Noin 70 tuhatta tuli päästeltyä sillä lähinnä maantietä ja motaria. Mutta ei sitä voi täysin tietää kokeilematta, jokaisella on erilaiset odotukset, ruumiinrakenne jne. Ottamatta kantaa volkkarin yleiseen laadukkuuteen, tarkempaa tietoa vioista löytyy vanhemmista viesteistä.
 
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
271
Golf on hyvä auto maantiellä, ellei siinä satu olemaan ns. mutteriohjausta. Oman työpaikan Golf on varustettu lievällä sellaisella ja maantieajo ei ole niin herkkua kuin luulisi. Mutteriohjaus ilmenee niin, että ratti tavallaan kipsautuu paikalleen suoraan ajaessa ja ajosuuntaa korjatessa se nytkähtää enemmän, kuin olisi tarve. Tästä seuraa suoraan ajaessa epämääräistä vaeltelua, jolle ei oikein voi mitään. Ilmiön kyllä tunnistaa, kun autolla ajelee vähän pitemmän matkan maantietä. Toinen Vag-konsernin autojen helmasynti on piiiitkä kytkinpolkimen liike, joka tekee ajoasennon hakemisesta vähän haastavampaa, kuin muilla merkillä yleisesti. Automaattina tätä ongelmaa ei tietty ole.
 
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
271
Ei nyt Jazzista ole kokemusta, mutta kyllä 7-koppainen golf luokasssaan hiljaisimmasta päästä on. Omalla kokemuksella sanoisin, että sillä on melutasonsa puolesta mukava matkustaa maantienopeuksilla. Motarilla olen ajanut kyseisellä autolla melko vähän, mutta ei se mielestäni niissäkään nopeuksissa aivan älytön mölytoosa ole. SheikYerboutin kannattaa itse käydä kokeilemassa, että onko parannus riittävää luokkaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 853
Ei välttämättä ole edes parannus, riippuen mitkä renkaat golfissa on alla. Ja mihin Jazzin malliin verrataan. Äänieristys kun molemmissa on olematon erityisesti rengasmelun suuntaan, niin alla oleva rengas tekee sen eron. Ja toki tie missä ajaa. Nokialaiset vollottajat feat. karhea ura-asfaltti, niin siinä alkaa e-sarjan merssukin olla kusessa.

e: Golfissa täytyy tietty sit muistaa sekin, että saa vagin ongelmat kaupan päälle. Loppupäässä ketjua ainakin "kehuja" halkeilevista umpioista ja vedestä ihan väärässä paikassa. Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 905
Simppeli kysymys: onko about vuosimallin 2017-18 Golf hyvä auto maantiellä? Jotenkin tuo nykyinen Honda Jazz on muuten kaikinpuolin kiva auto, mutta maantiellä rengasmelua riittää vähän liiaksi ja penkkiin ei oikein löydä sitä täydellistä asentoa.
Ajelin joskus jotain 2010-luvun Jazzia ja rehellinen mielipide on että auto oli jäätävä kasa p*skaa ihan kaikilla osa-alueilla. Golfeista kokemukset ovat jääneet 1997 (mk3 1.8 farkku) ja ~2010 (1.4TSI sijaisauto) versioihin ja ottaisin ihan kumman tahansa, varsinkin maantielle, ennemmin kuin Jazzin.

Varsinkin automaatti tuossa Jazzissa jäi kyllä mieleen kategoriassa "huonoin jengalaatikko mitä olen koskaan ajanut" - CVT ei mitenkään sovi autoon jossa äänieristystä hoitaa max 1mm paksu pelti...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 853
Enemmän kun ajaa ja tottuu laatikkoon, niin ei se CVT huuda kuin maksimikiihdytyksissä, jos sellaisia harrastaa. Lyhyemmällä ajokokemuksella toki varmaan vaikuttaa helposti pelkältä huutajalta. 2010 Golf on kyllä ihan samanlainen rimpula kuin samanikäinen Jazz paitsi yleisen ikävyyden lisäksi siinä hajoaa kone, laatikko, sähköt ja pellit vielä ruostuu ellei ovipellit vaihdu ensin kun taipuvat jäätymisen takia. Jalkotilaan saa vielä akvaarion, kun tiivisteet ja saumat vuotaa vedet sisään :D

Mut oikeasti, eiköhän nykyinen omistaja ole jo tutustunut Jazziinsa tarpeeksi tietääkseen mikä toimii ja mikä ei. Melustahan tässä tais olla kyse. Jollain Contin/Goodyearin kitkoilla, missä on vielä vaimennukset sisällä (contisilent / SCT) saa ihmeitä aikaan. Vastaavalla tavalla kesänakeista saa mukavuutta alle, jos nyt on vaikka alkuperäisasenteiset kovakumipalat vielä alla.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
395
@A_SA

Jos ei löydy langatonta android autoa/apple car playta niin mielestäni langaton lataus on turha varuste.

Selvittäisin myös onko siinä sport ratissa erillinen viiksi vakkarille vai integroidut napit. Mielipidekysymys, mutta itse tykkäsin enemmän Golffista, missä oli napit vs Audi A3:n sportti ratti vanhanaikaisella lisäviiksellä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
512
En ole vag-osaaja, mutta minä ainakin laittaisin avaimettoman käynnistyksen + kuolleen kulman varoittimen.
Avaimeton tulee Style-paketissa automaagisesti, on hyvä varuste kyllä. Kuolleesta kulmasta en olekaan varma. Voisiko kuulua Travel Assist -pakettiin?

1638376765485.png

1638376778452.png

1638376797499.png

1638376809243.png

1638376926648.png
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
512
@A_SA

Jos ei löydy langatonta android autoa/apple car playta niin mielestäni langaton lataus on turha varuste.

Selvittäisin myös onko siinä sport ratissa erillinen viiksi vakkarille vai integroidut napit. Mielipidekysymys, mutta itse tykkäsin enemmän Golffista, missä oli napit vs Audi A3:n sportti ratti vanhanaikaisella lisäviiksellä.
Phone Boxista löytyy langaton Auto/CarPlay :
Sen avulla Apple CarPlayn ja Android Auton käyttö on entistäkin vaivattomampaa. Älypuhelimen käyttö autossa tapahtuu kokonaan ilman johtoja, jos varusteeksi lisäksi valitaan puhelimen induktiolatauksen mahdollistava Phone Box -matkapuhelinlokero, josta on langaton yhteys auton ulkopuolelle asennettuun antenniin.
Vakkari näyttää olevan erillisellä viiksellä:
1638377224774.png
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
437
@A_SA
Jos haluaa tuon langattoman puhelinlatauksen ja ikkunatummennukset, niin eikö kannattaisi ottaa alle satasen kalliimpi comfort-paketti, jossa tulee noiden lisäksi lämmitettävä tuulilasi?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 403
Phone Boxista löytyy langaton Auto/CarPlay :

Vakkari näyttää olevan erillisellä viiksellä:
Minkähän takia nykyään edes tehdään vakkareita erilliseen viikseen, opelin rattinapit ainakin on pätevät. Brand differentointia volkkarista ts. paremmat kalliimpaan?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
512
@A_SA
Jos haluaa tuon langattoman puhelinlatauksen ja ikkunatummennukset, niin eikö kannattaisi ottaa alle satasen kalliimpi comfort-paketti, jossa tulee noiden lisäksi lämmitettävä tuulilasi?
Kyllä, mutta valitettavasti 9,2" Amundsen estää Comfortin. En ymmärrä miksi... Ottaisin mielelläni lämpimän lasin sekä isomman näytön.

1638377588551.png
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
512
Minkähän takia nykyään edes tehdään vakkareita erilliseen viikseen, opelin rattinapit ainakin on pätevät. Brand differentointia volkkarista ts. paremmat kalliimpaan?
Voi hyvin olla brändikikkailua. Adaptiivinen tosin hiukan vähentää sen viiksen hiplailua.

Itsekin ottaisin kyllä rattiin, jos saisi valita. Nykyisessä on vilkkuviiksen päässä cruisen napit.
 
Liittynyt
17.06.2019
Viestejä
1 999
Kyllä, mutta valitettavasti 9,2" Amundsen estää Comfortin. En ymmärrä miksi... Ottaisin mielelläni lämpimän lasin sekä isomman näytön.

Kannattaa käydä myyjän kanssa läpi. Tuo voi liittyä tuotantolinjoihin tai mihin vaan logistiikkaan. Myyjillä saattaa sen sijaan olla putkella jo tulossa sulle sopiva auto jolle ei ole vielä ostajaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
512
Kannattaa käydä myyjän kanssa läpi. Tuo voi liittyä tuotantolinjoihin tai mihin vaan logistiikkaan. Myyjillä saattaa sen sijaan olla putkella jo tulossa sulle sopiva auto jolle ei ole vielä ostajaa.
Jep. Pariin liikkeeseen oltu jo yhteydessä ja heti vaan kun saavat autot koeajoon, niin käydään juttusilla. Uusi Fabia on siis ihan uusinta uutta.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
896
tosi iso pettymys, ettei Fabiasta tulekaan enää farkkua, onko fiksumpaa korimallia edes olemassa kuin pikkuauto isolla tavaratilalla. Noista varusteista, VAG autojen vakio vakkariviiksi tuo erillinen, se tulee silloin jos adaptiivinen vakkari. Nopea bongata käytettyjä katsoessa onko ruksittu varuste kun näkee onko kaksi viikseä. Skodan sunset tummennukset on melkein sävylasit, ainakin ollut ennen, ei kovin tummat. Jos tummia mielii, säästää tuon varusteen hinnan ja kalvottaa lasit. Dynamic pack on yleensä ollut Skodaan halpa ja saa paremmat penkit. Aktiivinen kaistallapitoavustin on oman kokemuksen mukaan vähän turha 90% tilanteissa, koska se saattaa talvella jopa aiheuttaa vaaratilanteen repiessä autoa vastaantulijoiden kaistalle tai muuta äkkinäistä, en tykkää itse ja laitan aina pois päältä kun ajan autolla jossa moinen on.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
512
Sävylasit käy, täysin tummaa ei olla hakemassa.
Dynamic-paketti sujahti nätisti. Jossain vaiheessa ei mennyt, niin jäi pois. Se on kyllä hintaansa hyvä paketti, Kiitos vinkistä!
Digimittari + adaptiivinen vakkari = 715 € / Travel Assist -paketti = 730 € (sis. dimittari, adaptiivinen vakkari ja kaista-avustin). Eli kannattaa ottaa pakettina, vaikka kaista-avustinta ei kovin käyttäisikään. Pitkillä legeillä ihan mukava varuste (kun toimii).
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Tukijäsen
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
2 763
Plus jos on yhtään fiksumpi toteutus niin osaa kyllä paska näkyvyyden tms tilanteissa huudella että sori, nyt ei pysty.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
543
Itselläni on Outlander phev, enkä sanoisi mitenkään mukavaksi ajaa. Asvalttireikiin paukkuu tosi kovasti, ohjaus on tunnottoman löysä jatkuvasti nopeudesta riippumatta ja vakio 18" hakee jokasuuntaan aggressiivisesti.
Toki helppo pyörittää missävaan pikkurillil, modernin tuntuinen jne.
Huomasin tuon saman urissa vetelyn kun kävin koeajamassa muistaakseni vuoden 2016 mallia. Ostin kuitenkin uuden karvalakin ja siinä tuli 16 tuuman vanteilla 70 profiiliset renkaat. Ei vetele mutta ohjauksen tarkkuus on ainakin orkkis Geolandereilla (hyh) hieman heikompi kuin isommilla vanteilla. Hidastetöyssyjä tai kuoppia ei tarvitse varoa. Talvirenkaina Nokian nastat ja ne ovat paljon tukevammat (jäykempi renkaan reunavalli?). Ehkä 17 tuumaiset voisi olla hyvä kompromissi.

Koeajoin tällä viikolla Eclipse PHEVin, se oli myös hieman levoton (18”) ja ohjaus epämääräinen, sen jälkeen oma Outlander tuntui hyvältä. Eclipsen sisusta oli myös pettymys, halvan oloinen. Näyttökin näytti jälkeenpäin laitetulta eikö integroidulta. Voimalinjahan on sama kuin Outlanderissa.

Joku outo juttu muuten näissä uusien Mitsujen ohjausgeometriassa on kun tuntuu että monessa ratti hieman vinossa oikealle vaikka on kulmat säädetty kuntoon. Herkkä tien kallistumalle. Vaikea selittää mutta kun sen tietää katsoa niin huomaa.

Tuliskohan näihin saksalaisen premiumin fiilistä jos ohjaus ei olisi niin tehostettu. Kia Sorento plug-in pääsee ajettavuudessa lähelle mutta siinä ärsyttää muutama pikkuasia ja se on kallis.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
896
Skodassa ehkä Volkswagenissa ei. Passat B8, Tiguan AD1 ja Arteonissa vakkarin napit on ratissa, vaikka olisi adaptiivinen.
tottakai kaikki muuttuu, mutta aika kauan ollut tuo viiksi käytössä ja skodassa nyt yllättäen ja onneksi ei aina ole kaikki uutuudet käytössä. Tuo hipaisunäppäin autossa ja varsinkin ratissa mitä jossa volkkarissa on ei voi olla muuta kuin paska.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
896
piti olla, mutta sitten luin uutisen, että sen kehitys jää pois ja kehitellään niillä rahoilla jotain sähköpotkulautoja
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
52
tottakai kaikki muuttuu, mutta aika kauan ollut tuo viiksi käytössä ja skodassa nyt yllättäen ja onneksi ei aina ole kaikki uutuudet käytössä. Tuo hipaisunäppäin autossa ja varsinkin ratissa mitä jossa volkkarissa on ei voi olla muuta kuin paska.
Kyllä ne on ihan fyysisiä näppäimiä ollut aika pitkälti. Tänä vuonna taisi tulla hipaisunäppäimet. Hipaisunäppäin on kyllä täysin paska
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
896
hipasunäppäimet ja kosketusnäytöt on kauheata kuraa, jokainen tietää joka käyttää puhelinta autotelineessä, eihän siitä tule mitään. Syy varmaan on kustannusten säästö, halpaa laittaa yksi iso näyttö jonka kautta hivellään kaikkia toimintoja, tulee vain yksi johtosarja sensijaan, että monta nappia joille pitää tuoda johdot. Nykyautoissa on ihan hanurista nuo jälkikäteen kojelautaan liimatut tai sen näköiset kosketusnäytöt ja feikkipakoputkenpäät joita pitää tunkea joka helkatin takapuskuriin, ei nolompaa olekaan.

 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
687
Syy varmaan on kustannusten säästö, halpaa laittaa yksi iso näyttö jonka kautta hivellään kaikkia toimintoja, tulee vain yksi johtosarja sensijaan, että monta nappia joille pitää tuoda johdot.
Enpä tiedä, yksi kaapeli (jossa monta karvaa) sinne kai molemmissa kuitenkin menee. Vaikea kyllä arvioida, kumpi kalliimmaksi tulisi, mutta itse veikkaisin hipaisunappeja. Ehkä vain typerä futuristinen trendi joka toivottavasti menee ohi?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
190
Crossover/suv auton etsintä jatkuu. Budjetti 20-35t€. Uusista on ainakin Kia Niro vaihtoehtona (kilpailijat menee yli budjetin). Automaattiloota pakollinen. Rahoituksella, joten näistä kyseisistä autoista on tietyt yksilöt valikoitu mm. rahoitustarjousten takia.

Käytettyjen valikoimasta on nyt jäänyt vaihtoehdoiksi:
Opel Grandland X 1.2 bensa -18 (puretech hylätty)
Peugeot 3008 1.6 bluehdi diesel ja 1.2 puretech bensa -17 (puretech hylätty)
Ford Kuga 2.0 tdci diesel -15
BMW X1 2.0 diesel -16
BMW X3 2.0 diesel -14 (N47d20c hylätty)
Toyota RAV4 2.5 hybridi -16
Honda CR-V 1.6 diesel -15

Meinaa olla valinnan vaikeutta niin ajattelin kysyä, että tietääkö joku näistä jo tyrmätä jonkun vaihtoehdon. Mitään alati korjausta vaativaa pommia ei huvita ostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
381
Osta bemari niin ei tartte katua. Voi olla että jotain hajoaa mutta mieluummin siitä maksaa kuin ajaa sellaisella autolla mistä ei oikeasti tykkää.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
190
1.2 puretechit voi unohtaa, samoin bemmin 2.0 dieselit. Rav4 on varmin, sitten tulee cr-v.
Kiitos tämä auttoi jo paljon. Ja totta puhuit, nyt kun tiesi mitä etsiä niin löytyihän noista molemmista melkoisia ongelmia. X1 -16, ilmeisesti saattaa olla päivitetty N47d20b mallin kone jossa ei ilmeisesti jakoketjun kanssa ole vastaavia ongelmia kuin c-loppuisessa moottorissa.

Osta bemari niin ei tartte katua. Voi olla että jotain hajoaa mutta mieluummin siitä maksaa kuin ajaa sellaisella autolla mistä ei oikeasti tykkää.
Tykkäsin kyllä aikoinaan E46:sta, että sinänsä bemari on kyllä korkealla listalla. Mutta vanhemmiten alkaa myös luotettavuus ja ajamisen edullisuus painamaan vaakakupissa.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
395
Crossover/suv auton etsintä jatkuu. Budjetti 20-35t€. Uusista on ainakin Kia Niro vaihtoehtona (kilpailijat menee yli budjetin). Automaattiloota pakollinen. Rahoituksella, joten näistä kyseisistä autoista on tietyt yksilöt valikoitu mm. rahoitustarjousten takia.

Käytettyjen valikoimasta on nyt jäänyt vaihtoehdoiksi:
Opel Grandland X 1.2 bensa -18 (puretech hylätty)
Peugeot 3008 1.6 bluehdi diesel ja 1.2 puretech bensa -17 (puretech hylätty)
Ford Kuga 2.0 tdci diesel -15
BMW X1 2.0 diesel -16
BMW X3 2.0 diesel -14 (N47d20c hylätty)
Toyota RAV4 2.5 hybridi -16
Honda CR-V 1.6 diesel -15

Meinaa olla valinnan vaikeutta niin ajattelin kysyä, että tietääkö joku näistä jo tyrmätä jonkun vaihtoehdon. Mitään alati korjausta vaativaa pommia ei huvita ostaa.
Vitarastakin näemmä tullut 1.5 hybridiautomaatti. Sisältä tietysti aika karu ja penkit ei kokemukseni mukaan järin mukavat. Työkaluksi lienee ihan hyvä hinta/ominaisuussuhde edelleen.

1638630587652.png


Nirosta on jo uusi malli nurkan takana. Ellei tule hyvää tarjousta, niin katsoisin ennemmin käytettynä.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
190
Vitarastakin näemmä tullut 1.5 hybridiautomaatti. Sisältä tietysti aika karu ja penkit ei kokemukseni mukaan järin mukavat. Työkaluksi lienee ihan hyvä hinta/ominaisuussuhde edelleen.



Nirosta on jo uusi malli nurkan takana. Ellei tule hyvää tarjousta, niin katsoisin ennemmin käytettynä.
Ai sekin päivittyi. Oon tuota uutta S-Crossia katsonut sillä silmällä, mutta toistaiseksi saatavuudesta ei ole kukaan osannut antaa parempaa arviota. Vitarakin on aivan ok, mutta hieman karu kieltämättä. S-Cross on jo paljon mieluisampi, suorastaan hieno. Jossain koeajo artikkeleissa väitettiin, että tammikuussa tulisi noita Suomeen mutta paikallinen myyjä ei tiennyt edes, että koska saavat esittelyautoa. Lisäksi en tiedä, että tuleeko tuohon samaa rahoituskampanjaa kuin Swacessa. Vai mikä se corollan kopio nyt onkaan.

Uusi tuleva Niro olisi kyllä paljon hienompikin kuin nykyinen. Hieman kyllä ärsyttää ostaa uutta autoa, josta tuleekin uusi malli tyyliin alle vuodessa. Varsinkin kun tarjous -22 mallista ei ollut hirveän hyvä. Tinkivaraa oli vain muutaman satasen muka. Vaikuttaakohan uusi malli vanhan arvoon negatiivisesti paljonkin?
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
96
Vähän huolestuttaa, että millä autolla tässä tulevaisuudessa joutuu ajamaan. Nykyinen 2000-luvun alun autokin on omaan makuun liian uusi laitos kaikkie bokseineen, ei vaan kiinnosta nuo nykyiset laitteet kulki ne bensalla,sähköllä tai dieselillä. Mielummin vaan hankkisi vaikka nivan ja ajaisi ilman yhtään mitään elektroniikkaa autossa. :cool: Ajettavuuskin koki alamäen heti kun autoihin tuli tehostimet, sen verran perverssi olen.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
395
Ai sekin päivittyi. Oon tuota uutta S-Crossia katsonut sillä silmällä, mutta toistaiseksi saatavuudesta ei ole kukaan osannut antaa parempaa arviota. Vitarakin on aivan ok, mutta hieman karu kieltämättä. S-Cross on jo paljon mieluisampi, suorastaan hieno. Jossain koeajo artikkeleissa väitettiin, että tammikuussa tulisi noita Suomeen mutta paikallinen myyjä ei tiennyt edes, että koska saavat esittelyautoa. Lisäksi en tiedä, että tuleeko tuohon samaa rahoituskampanjaa kuin Swacessa. Vai mikä se corollan kopio nyt onkaan.

Uusi tuleva Niro olisi kyllä paljon hienompikin kuin nykyinen. Hieman kyllä ärsyttää ostaa uutta autoa, josta tuleekin uusi malli tyyliin alle vuodessa. Varsinkin kun tarjous -22 mallista ei ollut hirveän hyvä. Tinkivaraa oli vain muutaman satasen muka. Vaikuttaakohan uusi malli vanhan arvoon negatiivisesti paljonkin?
Vaikea sanoa, kun uuden tekniikastakaan ei ole vielä mitään julkaistu. Ehkäpä vähän myöhemmin noita saa hyvällä varustepaketilla /alennuksella, kun haluavat päästä viimeisistä eroon. Nyt on vielä mielestäni se huonoin hetki ostaa kyseistä mallia.

Suzuki on kyllä jännä merkki: Hinnasto kertoo uudesta tekniikasta ennen kuin siitä on ainoatakaan uutista tai koeajoa netissä. Nyt on vissiin Vitara ennakkotilattavissa, S-Crossiin samaa tulossa myöhemmin.

Tämän mukaan tuossa olisi automatisoitu manuaali, jossa pienehkö sähkömoottori laatikon ja pyörien välissä. Eli vaihdot varmaan verkkaiset, mutta ehkä se sähkömoottorin tuki vaihdon aikana riittää jouhevaan menoon. Maksimissaan sähköllä pääsee 80 km/h, joten tässä ei olla uusien Toyotien tai Korealaisten tasolla. Enemmänkin edellisen generaation Yaris Hybrid voimalinja. 1.5 vapari imusarjaruiskulla lienee varmatoiminen konstruktio. Täytyy käydä kyllä mielenkiinnosta koeajamassa, jos ennättää talvikeleillä.


 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
405
Ei välttämättä ole edes parannus, riippuen mitkä renkaat golfissa on alla. Ja mihin Jazzin malliin verrataan. Äänieristys kun molemmissa on olematon erityisesti rengasmelun suuntaan, niin alla oleva rengas tekee sen eron. Ja toki tie missä ajaa. Nokialaiset vollottajat feat. karhea ura-asfaltti, niin siinä alkaa e-sarjan merssukin olla kusessa.

e: Golfissa täytyy tietty sit muistaa sekin, että saa vagin ongelmat kaupan päälle. Loppupäässä ketjua ainakin "kehuja" halkeilevista umpioista ja vedestä ihan väärässä paikassa. Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus
Oikeasti vertaat samanikäistä Honda Jazzia ja Golfia? Melko pihalla täytyy olla asioista jos väittää että nämä autot olisivat samalla viivalla melun suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 853
Oikeasti vertaat samanikäistä Honda Jazzia ja Golfia? Melko pihalla täytyy olla asioista jos väittää että nämä autot olisivat samalla viivalla melun suhteen.
Oliko jossain mainittu jazzin ikä? En ainakaan huomannut. Ja se, että sanon molempia vajaavaisiksi äänieristyksen osalta ei ole vertailu. Golf ei todellakaan ole mikään maaginen tai meluisille renkaille immuuni auto.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
405
Oliko jossain mainittu jazzin ikä? En ainakaan huomannut. Ja se, että sanon molempia vajaavaisiksi äänieristyksen osalta ei ole vertailu. Golf ei todellakaan ole mikään maaginen tai meluisille renkaille immuuni auto.
Niin, sanoit että molemmissa äänieristys on olematon, silti mittauksissa Golf on selvästi hiljaisempi kuin Jazz.
Alla oleva rengas vaikuttaa tietysti meluun, tämä toki pätee kaikkin muihinkin autoihin.
En ole missään väittänyt että Golf olisi immuuni melulle, se on vain vähemmän meluisa kuin Jazz vaikka sinä väittäisit mitä.
Edit: Autojen iällä tatkoitin että jos verrataan samanikäisiä malleja, uusi Jazz voi olla jopa hieman hiljaisempi kuin 70-luvun Golf.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
395
Oliko jossain mainittu jazzin ikä? En ainakaan huomannut. Ja se, että sanon molempia vajaavaisiksi äänieristyksen osalta ei ole vertailu. Golf ei todellakaan ole mikään maaginen tai meluisille renkaille immuuni auto.
@SheikYerbouti Eikös tämä ollut 2020 hybridi? Ainakin arvostelujen perusteella Yazz on kokoluokassaan mukava ja suhteellisen hiljainen auto. Oletko käynyt kaikki penkin ja ratin säädöt lävitse? Vähän samaa mieltä, että vaihtamalla ei välttämättä tilanne parane ja voi tulla VAG murheet lisänä.


Nastarenkaat kyllä lisäävät rengasmelu, kun taas kitkoista ainakin Viking Contact 7 ovat kesärenkaitakin miellyttävämmät melutason puolesta ajaa. Jos vain penkinsäädöt löytyy, niin autonvaihdon sijaan voisi harkita nykyisen auton pyöränkaarien ruosteensuojausta/ lisä-äänieristystä.


1638691163353.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 853
Niin, sanoit että molemmissa äänieristys on olematon, silti mittauksissa Golf on selvästi hiljaisempi kuin Jazz.
Alla oleva rengas vaikuttaa tietysti meluun, tämä toki pätee kaikkin muihinkin autoihin.
En ole missään väittänyt että Golf olisi immuuni melulle, se on vain vähemmän meluisa kuin Jazz vaikka sinä väittäisit mitä.
Edit: Autojen iällä tatkoitin että jos verrataan samanikäisiä malleja, uusi Jazz voi olla jopa hieman hiljaisempi kuin 70-luvun Golf.
No pistähän niitä mittauksia sitten tiskiin, ei minulla ainakaan ole mielikuvaa, että erityisesti olisi mittauksia missään näkynyt. Normikehut arvostelijoilta ja foorumit sitten kiroilua, että samat melut löytyy kuin aiemmista malleista. Mitä itse olen ajanut uudempia golfeja vuokra-autoina, niin samaa vanhaa paskaa kuin ennenkin. Ei noissa pikkukipoissa oikotietä onneen ole, oli mikä lätkä keulassa tahansa. Isompaan malliin pakko mennä, jos aidon parannuksen meinaa saada. (Tai täyssähköön.) Ja tämä oli se mun alkuperäisen viestin koko pointti, jota selkeästi et halua vag-huuruissas ymmärtää.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
405
No pistähän niitä mittauksia sitten tiskiin, ei minulla ainakaan ole mielikuvaa, että erityisesti olisi mittauksia missään näkynyt. Normikehut arvostelijoilta ja foorumit sitten kiroilua, että samat melut löytyy kuin aiemmista malleista. Mitä itse olen ajanut uudempia golfeja vuokra-autoina, niin samaa vanhaa paskaa kuin ennenkin. Ei noissa pikkukipoissa oikotietä onneen ole, oli mikä lätkä keulassa tahansa. Isompaan malliin pakko mennä, jos aidon parannuksen meinaa saada. (Tai täyssähköön.) Ja tämä oli se mun alkuperäisen viestin koko pointti, jota selkeästi et halua vag-huuruissas ymmärtää.
Aloita vaikka tuolta. Eroja on saman kokoisissa autoissa, ei todellakaan ole sama "mikä lätkä keulassa on"
Tottakai isompi auto on yleensä hiljaisempi, ei kai kukaan muuta väittänytkään?
En tiedä kuka täällä on huuruissa...
Omalta osalta tämä aihe ja ot riittää

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 853
Aloita vaikka tuolta. Eroja on saman kokoisissa autoissa, ei todellakaan ole sama "mikä lätkä keulassa on"
Tottakai isompi auto on yleensä hiljaisempi, ei kai kukaan muuta väittänytkään?
En tiedä kuka täällä on huuruissa...
Omalta osalta tämä aihe ja ot riittää

Taisit itsekin huomata, että vaikka tuossa linkkaamassasi epämääräisessä listassa ei ole uusinta Jazzia, niin kommenttini oli ja on ihan validi :D Noi tilastot sinällään on ihan yhtä tyhjän kanssa, kun eivät kerro mitään melun laadusta, joka riippuu sekä renkaista että asfaltista auton äänierietyksen lisäksi.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
13
Olen ostamassa ensiautoa työmatkustusta varten (yht. 60 km arkipäivisin pääasiassa motaria). Mitä luultavimmin auto menis myyntiin noin vuoden kuluttua, kun auton omistamista on hankala itselleni perustella nykysen duunin päätyttyä. Tärkein yksittäinen vaatimus on, että kärrystä löytyisi vetokoukku ja ettei arvo laskisi vuodessa mitenkään älyttömästi. Muuten sais olla toki mahd. luotettava, hiljainen, turvallinen ja miellyttävä ajettava. Käyttökulut mieluusti pienemmät kuin suuremmat, eli moottorin sopii olla myös pihinpuoleinen. SUVit ei omaa silmää miellytä, muut korityypit ok.

Olisiko arvon tekkiläisiä näkemyksiä esim seuraavista peleistä, joita olen katsellut: Ford Focus, Volvo V40/V60/S60, Golf / Octavia / Leon TSI-bensamoottorilla? Edellä mainitut vuosimallia 2013-2018, jotka mahtuisi omaan budjettiin (noin 8-15 k€). Ilmeisesti Euro 5 päästöluokan dieselit kannattaa jättää kauppaan, koska ainakin täällä Ruotsissa missä majailen on asetettu rajoituksia niiden käyttöön tietyillä alueilla. Ajaisin mieluummin automaattikonetta, mutta ainakin VAGin DSG7-askin ongelmista on kirjoitettu sen verran runsaasti, ettei hirveämmin houkuttele. Löytyisikö muilta valmistajilta luotettavampia bokseja?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 128
Ainakin työpaikan -18 kaasu Octavia DSG on toiminut hyvin, lähinnä kaupunkipyöritystä ja ajettu n 65tkm. Hyvä (hieman laiska) on ajaa myös matkalla. Ocu farkku ei ole hiljainen, hyvin vähäruokainen ja tilava kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 182
Olen ostamassa ensiautoa työmatkustusta varten (yht. 60 km arkipäivisin pääasiassa motaria). Mitä luultavimmin auto menis myyntiin noin vuoden kuluttua, kun auton omistamista on hankala itselleni perustella nykysen duunin päätyttyä. Tärkein yksittäinen vaatimus on, että kärrystä löytyisi vetokoukku ja ettei arvo laskisi vuodessa mitenkään älyttömästi. Muuten sais olla toki mahd. luotettava, hiljainen, turvallinen ja miellyttävä ajettava. Käyttökulut mieluusti pienemmät kuin suuremmat, eli moottorin sopii olla myös pihinpuoleinen. SUVit ei omaa silmää miellytä, muut korityypit ok.

Olisiko arvon tekkiläisiä näkemyksiä esim seuraavista peleistä, joita olen katsellut: Ford Focus, Volvo V40/V60/S60, Golf / Octavia / Leon TSI-bensamoottorilla? Edellä mainitut vuosimallia 2013-2018, jotka mahtuisi omaan budjettiin (noin 8-15 k€). Ilmeisesti Euro 5 päästöluokan dieselit kannattaa jättää kauppaan, koska ainakin täällä Ruotsissa missä majailen on asetettu rajoituksia niiden käyttöön tietyillä alueilla. Ajaisin mieluummin automaattikonetta, mutta ainakin VAGin DSG7-askin ongelmista on kirjoitettu sen verran runsaasti, ettei hirveämmin houkuttele. Löytyisikö muilta valmistajilta luotettavampia bokseja?
Tuolla budjetilla ja vuoden pitoajalla etsisin mahdollisimman uuden ja vähän ajetun ( mieluiten takuullisen ) Focuksen litran ecoboostilla.
Volvotkin olisivat hyviä, mutta tuolla budjetilla ei saa edes ruotsista kelvollista yksilöä, mahdollisimman uusi Octavia / Leon litran TSI:llä on toki myös vaihtoehto, mutta mielestäni Focus on tuossa luokassa parempi.

Itse toki ajaisin tuolla budjetilla 2 koppaisella pahkakylki V70:sellä D5 tai 2.5T koneella ja nelivedolla varustettuna, polttoainetta tässä vaihtoehdossa toki menee 1-2,5 litraa enemmän per 100 km.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 853
Motaria varten en ottaisi litraista ecoboostia, satkun jälkeen kulutus lähtee nousemaan käytännössä pystysuoraan ylöspäin. 7-8 l/100km menee helposti motarilla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
154 242
Viestejä
2 905 518
Jäsenet
55 242
Uusin jäsen
Veikko_

Hinta.fi

Ylös Bottom