- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 560
Haluatko avata miksi mielestäsi i5?Sun spekseillä BMW i5 Sedan, VW ID7 tai DS 8 (jos tämän tavaratila riittää).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Haluatko avata miksi mielestäsi i5?Sun spekseillä BMW i5 Sedan, VW ID7 tai DS 8 (jos tämän tavaratila riittää).
Onko mielestäsi järkeä pysyä -23 S-malleissa vai katsoa esim Raven-malleja?S muutaman vuoden takaa tai käytetty BMW i7. Sedan on paha rasti.
Katsoin vielä tarkemmin i5 hintoja ja käytännössä vaatisi 2-5t€ tinkausta hinnasta että pääsisi edes sun hintahaarukan sisään, eli tiputtaisin tämän vaihtoehdon kuitenkin pois.Haluatko avata miksi mielestäsi i5?
Tarkoitus siis käytetty ostaa, joten uskoisin tuon menevän ihan hyvin hintahaarukkaan!Katsoin vielä tarkemmin i5 hintoja ja käytännössä vaatisi 2-5t€ tinkausta hinnasta että pääsisi edes sun hintahaarukan sisään, eli tiputtaisin tämän vaihtoehdon kuitenkin pois.
Kävin eilen koeajamassa i5 ja Model S. Molemmat olivat toki liikkeen uusia koeajoautoja. Vaikka Tesla on 15 vuotta vanhempi oli se huomattavasti nykyaikaisemman tuntuinen kuin bemariModel S on perusrakenteeltaan jo 15 vuotta vanha. En ymmärrä kuka tuollaisen ostaa tuollaisella rahalla. Model S:ää ostaessa itse ostaisin varmaan ihan max 30-35 hintaluokan autoa.
En koe saavani mitään lisäetua tuoreemmista.
Mulla oli sama pohdinta jossain vaiheessa kevättä. Päädyin ostamaan uuden 530e xDriven, sain siitä hyvän tarjouksen ja jälleenmyyntiarvon kanssa tarvitse olla ihan niin tarkkana. i5 omilla spekseillä olisi vaatinut yli 100ke pöytään, joten mennään nyt tällä seuraavat vuodet.Tarkoitus siis käytetty ostaa, joten uskoisin tuon menevän ihan hyvin hintahaarukkaan!
Kävin eilen koeajamassa i5 ja Model S. Molemmat olivat toki liikkeen uusia koeajoautoja. Vaikka Tesla on 15 vuotta vanhempi oli se huomattavasti nykyaikaisemman tuntuinen kuin bemarijoten eiköhän näitä osta ne ihmiset jotka sattuvat tykkäämään autosta?
Noh mutta aiheeseen, eli siis en ole uutta autoa ostamassa. Tykkäsin Teslasta enemmän kuin Bemarista mutta ei se bemarikaan huono ollut. Ehkä tässä pitää vaan kyttäillä jos hyvä käytetty yksilö tulisi myyntiin.
Itselleni et että autossa on iso näyttö keskellä, ei tee siitä nykyaikaisen tuntuista. Se alkaa vain olemaan jo auttamatta vanhentuneen oloinen vanhoista mersuista poimmittuine nippeleineen.Tarkoitus siis käytetty ostaa, joten uskoisin tuon menevän ihan hyvin hintahaarukkaan!
Kävin eilen koeajamassa i5 ja Model S. Molemmat olivat toki liikkeen uusia koeajoautoja. Vaikka Tesla on 15 vuotta vanhempi oli se huomattavasti nykyaikaisemman tuntuinen kuin bemarijoten eiköhän näitä osta ne ihmiset jotka sattuvat tykkäämään autosta?
Noh mutta aiheeseen, eli siis en ole uutta autoa ostamassa. Tykkäsin Teslasta enemmän kuin Bemarista mutta ei se bemarikaan huono ollut. Ehkä tässä pitää vaan kyttäillä jos hyvä käytetty yksilö tulisi myyntiin.
Ihan mielenkiinnosta, mitä tässä on mielestäsi siis vanhanaikaista vai onko syy siis se että ei ole tapahtunut mieleistäsi kehitystä vanhempaan nähden?Itselleni et että autossa on iso näyttö keskellä, ei tee siitä nykyaikaisen tuntuista. Se alkaa vain olemaan jo auttamatta vanhentuneen oloinen vanhoista mersuista poimmittuine nippeleineen.
Entisen työkaverin Plaidia kävin muutama vuosi takaperin testaamassa ja suurin fiilis oli lähinnä pettymys. "Tällainenhan tämä oli jo silloin 2012". Lisäksi kulkupuoli on toki mukava, mutta joku Ludi+ P100d kulkee perstuntumalta ihan yhtälaikka "ihan kyrpänä".
Meillä on -21 2.0 corolla ja tässä on tuo lämmönvaihdin ongelma jo korjattu. Multimedian käyttö ja toiminnallisuus häviää 5v vanhemmalle VAG autolle mennen tullen. 16” renkailla meteli moottoritiellä ihan siedettävä, mutta ei missään nimessä hiljainen.Avensis on vihdoin lähdössä vaihtoon kun toi pienempi mukula saadaan käännettyä naama menosuuntaan. Takapenkin tilantarve pienenee huomattavasti. Mutta koska elämässä on jo ihan tarpeeksi kaikkea säätöä, niin auton kanssa sitä haluaisi mahdollisimman vähän. Joten seuraavaksi autoksi olen luonnollisesti kaavaillut tylsästi Corollan hybridiä. Joku täyssähkökin tietysti kiinnostaisi, mutta tällä hetkellä latausmahdollisuudet on kotona ja molempien työpaikalla lähes mahdoton ajatus, niin täytyy odotella vielä. Joskus tulevaisuudessa sitten asunnon vaihdon myötä on tilanne varmasti sitten eri.
Ketjua oon plärännyt paljon taaksepäin ja nyt ehkä vaan mietin vielä sitä, että olisiko järkeä panostaa siihen facelift-versioon. Rahaa on nyt sen n. 20k käytössä (Aven vaihtoarvo tiedusteltu liikkeestä ja huomioitu mukaan) ilman lainaa/osaria, mutta järkevillä perusteluilla ei sekään ole mahdoton ajatus.
Onko siis faceliftin isoimmat erot karkeasti summaten parempi voimansiirto jolloin 1.8 kone on ihan riittävä, mediaominaisuudet, mittaristo ja hippasen parempi äänieristys? Vai jäikö joku vielä huomaamatta? Ulkoisesti taitaa olla ainakin käytännössä identtiset.
Mites tuon ei-facelift version 2.0 litrasen kanssa ne lämmönvaihdinongelmat? Jostain näin, että koskisi vain 2019-2020 aikavälin autoja, mutta jotenkin silti mietityttää. Varsinkin kun ei mene takuunalaiseen korjaukseen ja vähintäänkin pääsee tappeluun Tojon kanssa korjauksen hinnasta. Tämä nimenomaan menee just siihen "mahd. vähän säätöä auton kanssa" -kategoriaan, jota en jaksa.
Ihan se että näitä on nyt katseltu jo sieltä jostain about 2012 alkaen. Muistan kun ensimmäisiä silloisessa työssä hain ajamalla hollannista, niin ihan luonnollista on että tänä päivänä kun näitä katselee, tulee sellainen "meh" fiilis kun auto näyttää käytännössä lähes samalta sisältä ja päältä.Ihan mielenkiinnosta, mitä tässä on mielestäsi siis vanhanaikaista vai onko syy siis se että ei ole tapahtunut mieleistäsi kehitystä vanhempaan nähden?
Ymmärrän pointit. Tässä ehkä katse alkaakin kääntyä hieman vanhempiin Model S:siin. Jotenkin itse ehkä glorifioin sen takuun ja ajamattomuuden koska olen kädetön minkään huoltojuttujen kanssa. Vuosimallia -20 näyttäisi saavan noin 40-50k hintaisena alle 100tkm ajettuina, mahtaisiko tämä olla hinta-laatusuhteeltaan hyvä sektori? Käsittääkseni tämän vuosimallin autot ovat Raven-nimikkeellä?Ihan se että näitä on nyt katseltu jo sieltä jostain about 2012 alkaen. Muistan kun ensimmäisiä silloisessa työssä hain ajamalla hollannista, niin ihan luonnollista on että tänä päivänä kun näitä katselee, tulee sellainen "meh" fiilis kun auto näyttää käytännössä lähes samalta sisältä ja päältä.
Sitten lisäksi nämä vanhoista mersuista lainatut viikset, ikkunankytkimet, istuinten rungot siihen lisäksi niin ihan väkisin tulee se fiilis että eikö olisi jo aika tehdä uusi ModelS eikä vain tekohengittää vanhaa.
Model S on hieno auto, en sitä kiistä, mutta en käsitä sitä että miksi ostaa uutena tällainen laite.
Kannattaisi minusta hankkia mahdollisimman vanha millä kehtaa vielä ajaaKatse alkaakin kääntyä hieman vanhempiin Model S:siin. Jotenkin itse ehkä glorifioin sen takuun ja ajamattomuuden koska olen kädetön minkään huoltojuttujen kanssa. Vuosimallia -20 näyttäisi saavan noin 40-50k hintaisena alle 100tkm ajettuina, mahtaisiko tämä olla hinta-laatusuhteeltaan hyvä sektori? Käsittääkseni tämän vuosimallin autot ovat Raven-nimikkeellä?
Kannattaa tosiaan noissa varmistaa, että onko oikeasti Raven. Hinta taitaa olla alkaen 35k€. Tuokin yksilö 119tkm ajettu, eli melko vähän. Ei siis kannata liikaa pelätä kilometrejä, jos meneekin vähän yli 100tkm ajomäärä.Käsittääkseni tämän vuosimallin autot ovat Raven-nimikkeellä?
Kannattaa tosiaan noissa varmistaa, että onko oikeasti Raven. Hinta taitaa olla alkaen 35k€. Tuokin yksilö 119tkm ajettu, eli melko vähän. Ei siis kannata liikaa pelätä kilometrejä, jos meneekin vähän yli 100tkm ajomäärä.
Edit:
Hieman halvempi 32 900€:
Jep. 1/2020 olisi (tavallaan) huomattavasti parempi, mutta ne taisi olla myös kalliimpia ostaa.Aika useasti liikkeen myydessä esim. 12/2019 käyttöönotettua autoa, se myydään 2020-autona, mutta samaa takaisin tarjotessa se onkin heidän mielestään 2019 auto.
Hintaa kiilataan myydessä ylös tai vaihdossa otettaessa alas näitä sopivasti painottamalla. Auton valmistusajankohta, mallivuosi ja vuosimalli ovat monelle hämäriä käsitteitä ja siksi autojen myyjät koittavat niistä puhua omaksi edukseen.
Nahkasisustaa ei taida olla missään Teslassa, vaan kyseessä on keinonahkasisusta.
Katsoin piruuttani youtubesta kummankin version esittelyä ja onpas vanhentutta kamaa toi ei-faceliftin mediapuoli. Kun vertaa omaan 2012 Avensikseen, niin tuota voi ehkä nipin napin sanoa seuraavaksi versioksiMultimedian käyttö ja toiminnallisuus häviää 5v vanhemmalle VAG autolle mennen tullen.
Ottamatta kantaa Polestarin järkevyyteen niin olen nyt ajellut 3 vuotta 10A latauksella yhteensä n. 80tkm ja yhdenkäden sormilla voi laskea ne kerrat kun tuosta tehokkaammasta latauksesta olisi ollut hyötyä. Tuossa täytyy vaan tiedostaa se että auton pitää olla piuhan päässä käytännössä aina kun sillä ei ajeta. Kyllä tuon kanssa siis todennäköisesti pärjää, vähän riippuen siitä miten hanakka tuo Polestar on akkua lämmittelemään talvisin, ID3 ei paljon haukkaa virtaa akun lämmitykseen niin sen suhteen pärjännyt hyvin mutta Tesla esim taitaa noita LFP akkujaan lämmitellä isollakin virralla jolloin on mahdollista että tuo 8A tulee vastaan.Mitä mieltä tästä Polestarista? Ainakin lämpöpumppu löytyy ja akkutakuu on voimassa. Onko jotain muuta mitä pitäisi ottaa huomioon?
![]()
Vaihtoautomme
www.autoliikemiettinen.fi
Kotona on mahdollisuus vain 1 x 8A hidaslataukselle, mutta sen ei kaiketi pitäisi olla ongelma, koska ajo on pääosin nurkkapyöritystä max 50 km/päivä.
Tuntuu, että järkevimmät vaihtoehdot on joko bensa tai sähkö. Ja erityisen hyviä bensakoneita ei taida olla oikein missään "paremmassa" merkissä, kuten Volvo, BMW, Mersu jne. vaan ne on pääsääntöisesti kaikki dieseleitä tai hybrideitä nykyään. Eli bensan tapauksessa olisi mentävä jollain VAG-konsernin tsi/dsg-vehkeellä, jonka suorituskyky on huonompi kuin sähkön.En kyllä itse ottaisi sähköautoa ellen pääsisi sitä oikeasti lataamaan. Käytännössä kukaan joka on ajatellut lataavansa julkisilla ei pidemmän päälle ole sitä rumbaa tuttavapiirissä jaksanut. Aika paljon elämää helpottaa kun saat kotona ladattua ihan kunnolla. Aina niitä tilanteita kuitenkin tulee että akku semityhjä ja pitäisi lähteä johonkin pidemmälle. Vaihtoehdot jos on odotella 12h akun lataamista tai ajella ensin johonkin julkisille lataamaan, käy pitkän päälle kyllä todella tympeäksi.
Jos ajot ihan oikeasti tosiaan pelkstään tuota muutaman km suunta, niin sitten ymmärrän. Suhtaudun vaan vähän skeptisesti kun lähipiirissä näitä on ollut enemmänkin juuri samoilla saatesanoilla.
Samat bensakoneet niissä hybrideissäkin on.Tuntuu, että järkevimmät vaihtoehdot on joko bensa tai sähkö. Ja erityisen hyviä bensakoneita ei taida olla oikein missään "paremmassa" merkissä, kuten Volvo, BMW, Mersu jne. vaan ne on pääsääntöisesti kaikki dieseleitä tai hybrideitä nykyään. Eli bensan tapauksessa olisi mentävä jollain VAG-konsernin tsi/dsg-vehkeellä, jonka suorituskyky on huonompi kuin sähkön.
Pointti on se, että minusta hydridien voimalinjoissa on turhaan päällekkäisyyttä. Eli joko polttis tai puhdas sähkö.Samat bensakoneet niissä hybrideissäkin on.
Tästä syystä ladattava hybridi on ihan järjetön keksintö. Sitä pitää tankata sekä ladata.Pointti on se, että minusta hydridien voimalinjoissa on turhaan päällekkäisyyttä. Eli joko polttis tai puhdas sähkö.
Hydridissä polttomoottori ei tykkää jos sitä ei käytetä ja toisaalta akkuakin pitää ladata silloin tällöin.
Juurikin näin.Tästä syystä ladattava hybridi on ihan järjetön keksintö. Sitä pitää tankata sekä ladata.
Ei kiitos.Uusi Citroen C3 Aircross 1.2 bensa Ketjukoneella maksaa noin. 24 K.
Tuntuu, että järkevimmät vaihtoehdot on joko bensa tai sähkö. Ja erityisen hyviä bensakoneita ei taida olla oikein missään "paremmassa" merkissä, kuten Volvo, BMW, Mersu jne. vaan ne on pääsääntöisesti kaikki dieseleitä tai hybrideitä nykyään. Eli bensan tapauksessa olisi mentävä jollain VAG-konsernin tsi/dsg-vehkeellä, jonka suorituskyky on huonompi kuin sähkön.
Sinänsä ajankohtainen mietintä, notta kun 2015 tuli ostettua (250€ romuautolla hankittu) romutusseteli käsirahana hybridi-Yaris karvan verran alle 20k€ hintaan, niin ajattelin että eka ok myyntihetki voisi olla 9-9,5 vuoden ikäisenä - hybridiakkutakuu kun on Toyotoissa joko 10 vuotta tai 350 tkm niin myynti voisi olla vielä helpompaa kuin vuoden vanhempana.
Mutta mutta, enpä taida ryhtyä mihinkään uuteen, kun auto tuntuu pysyneen hyvin kuosissa. Etätyöpäivät vähentävät vuosittaisia kilometrejä, niin ei ainakaan tekniikka kulune loppuun kovin äkkiä. Autoon tuli uutena tehtyä lisäruostesuojauskin, niin ei liene ihan heti mätänemässäkään. Sen pelätyn mutta pienikapasiteettisen hybridiakun vaihtokin näyttää olevan vain tonnin luokkaa huollettuun vaihtoakkuun, tai ihan uuteen vaihdettuna pari tonnia (+ viime vuosien inflaatiolisät).
Sitten en tiedä, milloin seuraava vaihto tulisi kannattavaksi. Ehkä sitten, kun auto on niin vanha, ettei siihen saa edes hinausvakuutusta?
Saattaapi olla että päivittäinen työmatka muuttuu alle kymmenestä kilometristä vajaaseen sataan kilsaan. Tähän liittyen slow burn autokuume vaivaa - kyllä nykyinen hybridi-Yariskin kilometrejä nielee mutta ehkä sitten kuitenkin vaihtoehtoja voisi taas vaihteeksi harkita.
Suuri määrä 25-30 k€ varsin kivasti varusteltuja Polestar kakkosia nettiautossa ei varsinaisesti helpota sitä kuumetta. Sanokaa nyt, iskenkö kirveeni kiveen (ja miksi) jos tuollaisen hankkisin? Noin niinkuin perusspekseilttään haussa 70+ kWh akkuinen sähköauto suunnilleen tuossa hintaluokassa, mukava matka-ajettava, ilman valtavia tyyppivikoja.
Aja Jarpalla vuos, kaks; kyllä se huollettuna kestää.
Joo, tuo olisi varmasti rationaalisin ratkaisu. Ehkäpä tässä vielä saa tämän irrationaalisen autokuumeen alas.Kyllä varmaan tosiaan tällä hetkellä on järkevää jatkaa Yariksella, kun tuntee auton historian ja kun polttoaine on halpaa. Katsoo sitten uudestaan, jos/kun se humahtaa sinne 2,5 euroon litralta ja työmatka on edelleen pitkä.
Huhhuh, 16 vuotta vanhasta pyydetään vielä noin paljon.Mitäs raadilla olis suositella naiselle kauppakassiksi? Puolisolla nykyään tuommonen -04 töpöhäntä Corolla missä alkanu tuleen kaikenlaista pientä fiksattavaa ja haluais vaihtaa autoa. Kokoluokassa tuommonen juurikin passeli. Mitään muuta pakollista varustetta ei ole ku lohkolämmitin ja sisätilan lämmitin. Bensa koneella kun kilometrejä tulee niin vähän.
https://www.nettiauto.com/toyota/auris/15127038 tuommonen osu silmään. Vähän uudempi ja km on 100t vähemmän kuin nykyisessä. Itellä ei oikein ole mitään käsitystä mikä olis hyvä vaihtoehto. Nykyisessä toyotassa kaikki huollot hyvinkin edullisia.
Heitetään vaikka hintakatoksi 7000€
Iso plussa jos värinä sattuu olemaan violetti(ei pakollinen oikeasti)
Mitäs raadilla olis suositella naiselle kauppakassiksi? Puolisolla nykyään tuommonen -04 töpöhäntä Corolla missä alkanu tuleen kaikenlaista pientä fiksattavaa ja haluais vaihtaa autoa. Kokoluokassa tuommonen juurikin passeli. Mitään muuta pakollista varustetta ei ole ku lohkolämmitin ja sisätilan lämmitin. Bensa koneella kun kilometrejä tulee niin vähän.
https://www.nettiauto.com/toyota/auris/15127038 tuommonen osu silmään. Vähän uudempi ja km on 100t vähemmän kuin nykyisessä. Itellä ei oikein ole mitään käsitystä mikä olis hyvä vaihtoehto. Nykyisessä toyotassa kaikki huollot hyvinkin edullisia.
Heitetään vaikka hintakatoksi 7000€
Iso plussa jos värinä sattuu olemaan violetti(ei pakollinen oikeasti)
Itse en kyllä jazzia uskaltaisi enää ostaa. Pohja varmasti rapeassa kunnossa toisin kuin rellussa.Olisko tuossa violetti Honda rouvalle?
Fiksu, tilava ja luotettava pikkuauto, josta löytyy Isofixit takapenkiltä, jos lapsia tarvitsee joskus kuljettaa.
Tuosta viestistä eteenpäin edellistä keskustelua aiheesta ClioTuo Clio alko hällä kiinnostamaan. Suht uusi ja aika vähillä kilometreillä. Jakopää tuossa on hihnalla, mutta minkälainen auto tuommonen Rellu sitten on? Joskus muistan täällä lukeneeni ranskalaisten sähkövioista, vai onko nuo puheet ns. "Esson baarin" jutteluita? Hällähän tosiaan on autoilu pelkkää taajama-ajoa 99%. Mökkireissut ja pidemmät matkat hoidetaan sitte mun autolla.
E: Juttelin myyjän kanssa niin tuossa Cliossa ei ole lohkolämmitintä eikä tieten myöskään sisätilanpistoketta. Eli ei jatkoon. Täällä kun talvella voi olla sen pari viikkoa sen 30 astetta pakkasta niin tuommosta onki sitte kiva yrittää käyntiin polkea![]()
Mä olen tuollaisella karvalakki farkulla ajanut 3v, vm. 2019 ja oli 41tkm ajettuna 9199k€, on kuitenkin android auto, peruutuskamera, ilmastointi, sähkölasit ja cruise. Kaikki välttämätön, ensimmäinen hankinta oli äänieristyksen parantaminen (itse), vetokoukku, lisävalo keulaan ja ohjelmointi, 130hv ja 215nm niin muuttui ihan eri autoksi.
![]()
Rahallisesti ei ole montaa sataa 3v aikana mennyt korjauksiin (kun itse tekee), akun vaihdoin kun meni mykäksi kerrasta (100€), koiranluut + alatukivarret eteen (Meyle HD 100€ yhteensä + suuntaus 60€). Rellut syö niveliä, mutta laadukkailla osilla, senkin saa loppumaan. Bensaa vie sen 5-6l/100km, edullinen vakuutus ja vero, sekä tuossa farkussa on kokoon nähden oikeasti iso kontti, on harmi että tuollaisia pikku farkkuja ei meinaa enää löytyä, saatikka sähköautoista.
Sisusta halpaa ämpärimuovia, meluisa motarilla (jos ei äänieristä), pihi moottori riittää kaupungissa ja maantiellä, mutta puhti loppuu motarilla ja ohituksissa vakiona nopeasti (varsinkin jos kuormaa).
Perus auto, ilman mitään hienouksia, on halpa korjata ja ylläpitää!
Crownit liian vanhaa koppaa. 1JZ löytyy, mutta vaparina. Ei vain sytytä mitenkään. Ja tila-auto taas ei oikein houkuta![]()
Toyota Crown Estate Four # 1JZ # NELIVETO!! - JDM Outlet
Toyota Crown Estate Four # 1JZ # NELIVETO!! - Meiltä löydät kuntotarkastetut ja huolletut japanilaiset tuontiautot valmiiksi katsastettuna, verotettuna ja rekisteröitynä.share.google
![]()
Toyota Crown Estate Four - JDM Outlet
Toyota Crown Estate Four - Meiltä löydät kuntotarkastetut ja huolletut japanilaiset tuontiautot valmiiksi katsastettuna, verotettuna ja rekisteröitynä.share.google
![]()
Toyota Estima 2.4 Aeras 20th Anniversary Edition - JDM Outlet
Toyota Estima 2.4 Aeras 20th Anniversary Edition - Meiltä löydät kuntotarkastetut ja huolletut japanilaiset tuontiautot valmiiksi katsastettuna, verotettuna ja rekisteröitynä.share.google
Jotain ja jotain?