- Liittynyt
- 31.07.2019
- Viestejä
- 2 088
https://www.nettiauto.com/skoda/kodiaq/12580684
Mutta isona miinuksena se että on myynnissä Kamuxilla.
edit ei ollutkaan kummoinen kun tarkemmin katsoin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos 150 hv riittää niin tsekkailisin Tiquan Allspaceja myös. Tehokkaammalla dieseleillä niissä ei oikein tarjontaa ole mutta 150 hv:lla on, ja tässä autotyypissä Skodasta pitää maksaa "merkkilisää"Etsinnän ja pohdinnan jälkeen olen oikeastaan kahden kodiaq mallin välillä:
tässä "vain" 150hp, huollot kuitenkin tehty merkkiliikkeessä huolto-ohjelman mukaan. 7-paikkaisuudesta en näe plussaa koska tarvetta ei juuri ole ja autovero on kalliimpi. Löytyy lähempää joten vaivattomampi haku. ajettu 135tkm
Tämä miellyttää enemmän sillä löytyy tehokkaampi moottori 190hp. Kuitenkin 90 ja 120tkm huolto tehty muualla kuin merkkihuollossa, josta 120km kohdalla ei vaihdettu haldex tai dsg öljyä. Kuitenkin liikkeen kanssa sovittu että mikäli kaupat syntyy vaihtaa ne öljyt ennen ostoa. Värikin on hieman makeamman näköinen (tytär toivoi punaista XD) ajettu 123tkm.
Scout malli ei ole juuri tuttu, onko kokemusta minkälaiset istuimet löytyy?
Onkohan malleissa muuta merkittävää eroa mitä en ole älynyt? Molemmat autot ovat olleet leasing autoina, yhdellä haltijalla. Rahoituksella molemmat ja luotollinen kokonaissumma hyvin lähellä toisiaan, niin ei hinnassakaan ole merkittävää eroa.
Soittelin päivällä Porvoon autopalveluun ja sieltä kerrottiin että thetiin ns. normi huolto ja haltija oli kieltäytynyt haldex ja dsg öljyjen vaihdosta, todennäköisesti sillä syyllä että kohta luopuu autosta (halusi säästää).Hmmm... Joko juoksisin tai katsoisin tarkemmin jos parempia vaihtoehtoja ei löydy. Soita tuonne, kysy mitä on tehty. Joskus voi olla tehty enemmän kuin on merkitty. Esim vanha Octaviani kävi joskus jakopään vaihdossa VAG spesialisteilla ja huoltokirjaan jäi leima että oli tehty perusjutut mutta todellisuudessa oli tehty enemmän ja oli kuitit siitä näyttää. Moni huoltoliike vain sattuu heittämään kuitit veke joten todisteita ei jää. Jos olisikin hyvällä tuurilla huollot jo tehty mutta merkinnät jääneet vajaiksi. Jos ei, poistu paikalta ellet saa alea sen verran mitä DSG+haldex maksaa. Turha sotkeentua autoon joka mahdollisesti toimii moitteetta tai jää kummittelemaan sinne takaraivoin että milloin se laukeaa. Juu todnäk jos laukeaa ei ole noista öljyistä edes kiinni mutta olisi ainakin ensimmäiset 6kk virhevastuu puolellasi ilman että myyjä voi sanoa että ostit auton niin että tiesit mahdollisista ongelmista. Jos taas olisikin tosiaan tehty enemmän niin siitä on turha huudella liikkeelle vaan tingit toki kaiken mahdollisen mukaan koska huolto-ohjelmaa ei noudatettu, on DSG, on sitä on tätä mikä hajoaa ja kaikki on päin vittua.
Ah... Suoraan sanottuna, skippaisin. Juu en itsekään teettäisi huoltoa juuri ennen luopumista ellen saisi siitä täyttä hyvitystä mutta juurikin tuo aika vs km (3tkm ei ole kummoinen edes normi huoltoajan ylityksessä koska tuon verran voi tulla jo huoltoaikaa odotellessa jonojen takia mutta jos oikein ymmärsin niin olisi pitänyt jo 2020 tammikuussa tehdä?) tekee vian tullessa asiasta vittumaisemman. Liikaa sattumia jos et saa mallia helvetin halvalla niin anna olla. Puhelin app unohda. Niitä saa kikkailtua ja voi olla jopa halvempaa asennuttaa avain tai lisätä se ohjaus luurille jälkikäteen kuin alkaa korjailemaan kippoja isojen kalliiden vikojen kanssa. Tosin mikä on syynä että pitäisi ehdottomasti olla VAG ryhmän auto?Soittelin päivällä Porvoon autopalveluun ja sieltä kerrottiin että thetiin ns. normi huolto ja haltija oli kieltäytynyt haldex ja dsg öljyjen vaihdosta, todennäköisesti sillä syyllä että kohta luopuu autosta (halusi säästää).
Kovasti auto muuten kiinnostaa sillä täyttää kaikki vaatimukset, mutta varmaan olisi parempi tässä tilanteessa olla järkevä. Haldex vaihto on n 500-600, onko ajatuksia paljonko DSG vaihto tulee kustantamaan, jos se sattuu laukeamaan? Onko maahantuoja tosiaan niin tarkka että jos ylittyy 3tkm yli vaihtovälin niin pesee kädet täysin asiasta? Täytyy koittaa tinkiä kunnolla. Kiitos suuresti vinkeistä!
Skodaa olen siinäkin mielessä ajatellut puhelin appin kannalta, saa webaston käyntiin puhelimesta (jos toimii). Mutta ei tuo Tiguan ihan huonoltakaan vaikuta...
Siis 3tkm ylitys oli DSG:n kohdalla (huolto-ohjelman mukaan ei aikamääritettä). Haldex öljyt olisi laakkoselta varmistettuna pitänyt tehdä 3 vuoden välein, eli tammikuu 2021. Myyntiliike suostui tekemään öljynvaihto huollot ns. Free of Charge jos kaupat syntyy.Ah... Suoraan sanottuna, skippaisin. Juu en itsekään teettäisi huoltoa juuri ennen luopumista ellen saisi siitä täyttä hyvitystä mutta juurikin tuo aika vs km (3tkm ei ole kummoinen edes normi huoltoajan ylityksessä koska tuon verran voi tulla jo huoltoaikaa odotellessa jonojen takia mutta jos oikein ymmärsin niin olisi pitänyt jo 2020 tammikuussa tehdä?) tekee vian tullessa asiasta vittumaisemman. Liikaa sattumia jos et saa mallia helvetin halvalla niin anna olla. Puhelin app unohda. Niitä saa kikkailtua ja voi olla jopa halvempaa asennuttaa avain tai lisätä se ohjaus luurille jälkikäteen kuin alkaa korjailemaan kippoja isojen kalliiden vikojen kanssa. Tosin mikä on syynä että pitäisi ehdottomasti olla VAG ryhmän auto?
Eh... Joku kusee. Myyjä ei sano/kerro/tiedä/valehtelee. Vaikka edellinen omistaja olisi myynyt tuon jo kesällä liikkeelle niin on tuo on jo hyvä tovi yli huoltoajan ja tuossa tulee jo jälleenmyydessä sanomista eli miksi auto on ylipäänsä myyty, miksi huolto tehty osittain jne? Maailma on pullollaan autoja joten jos tulee yhtään epäilyä, kävele pois. Itse en ostaisi ellen saisi puhua edellisen omistajan kanssa. Voi olla että uuden auton toimitus viivästynyt ja sovittu että liike tekee tuon toisen osan huollosta kun uusi tulee, voi olla että joku muu järkevä selitys... Käytettyjen autojen myynti on raakaa peliä ja täynnä kusetusta joten menee mieluiten vähän varuillaan eikä ihastu joka kippoon vaan katsoo laskelmoiden ja järjellä.Siis 3tkm ylitys oli DSG:n kohdalla (huolto-ohjelman mukaan ei aikamääritettä). Haldex öljyt olisi laakkoselta varmistettuna pitänyt tehdä 3 vuoden välein, eli tammikuu 2021. Myyntiliike suostui tekemään öljynvaihto huollot ns. Free of Charge jos kaupat syntyy.
Ei ole tosiaan kiveen hakattu VAG, lähinnä kodiaqin isot sisätilat miellyttää. Kyseinen malli on kuitenkin hieman edullisempi vrt muut vastaavilla varusteilla nettiautossa.
Volvolla Haldexin öljynvaihdon suositusväli 90000 km mutta aikarajaa ei ole. Hinta n. 300 e vaihdolle. Jännästi eroja samassa asiassa merkkien välillä.Soittelin päivällä Porvoon autopalveluun ja sieltä kerrottiin että thetiin ns. normi huolto ja haltija oli kieltäytynyt haldex ja dsg öljyjen vaihdosta, todennäköisesti sillä syyllä että kohta luopuu autosta (halusi säästää).
Kovasti auto muuten kiinnostaa sillä täyttää kaikki vaatimukset, mutta varmaan olisi parempi tässä tilanteessa olla järkevä. Haldex vaihto on n 500-600, onko ajatuksia paljonko DSG vaihto tulee kustantamaan, jos se sattuu laukeamaan? Onko maahantuoja tosiaan niin tarkka että jos ylittyy 3tkm yli vaihtovälin niin pesee kädet täysin asiasta? Täytyy koittaa tinkiä kunnolla. Kiitos suuresti vinkeistä!
Skodaa olen siinäkin mielessä ajatellut puhelin appin kannalta, saa webaston käyntiin puhelimesta (jos toimii). Mutta ei tuo Tiguan ihan huonoltakaan vaikuta...
Tarkastitko jostakin et on merkkiliikkeessä huollettu? Sähköistä huoltokirja voi täyttää myös ei merkkiliikkeet.Etsinnän ja pohdinnan jälkeen olen oikeastaan kahden kodiaq mallin välillä:
tässä "vain" 150hp, huollot kuitenkin tehty merkkiliikkeessä huolto-ohjelman mukaan. 7-paikkaisuudesta en näe plussaa koska tarvetta ei juuri ole ja autovero on kalliimpi. Löytyy lähempää joten vaivattomampi haku. ajettu 135tkm
Myyvä autoliike kertoi huollot tapahtuneen SAH ja wetterillä, tiedä sitten miten Oulun alueen oktomurske ja jakohihna..Tarkastitko jostakin et on merkkiliikkeessä huollettu? Sähköistä huoltokirja voi täyttää myös ei merkkiliikkeet.
Ei kokemuksia mistään näistä, mutta kunhan muuten mietin. Olikos noissa Suomessa myydyissä ykkössukupolven Sorentoissa kova neliveto ilman keskitasauspyörästöä? Ittelläni ei ainakaan hermo kestäisi joutua liukastelemaan talvikelissä normaalissa arkiajossa takavedolla kun jatkuvalla nelivedolla tai AWD:lla olevia vaihtoehtojakin on. X-Trailissa on tosiaan jonkinlainen keskitasauspyörästön lukitustoiminto ja oletettavasti ESP:hen perustuva luistonrajoitus joka pyörässä, mutta korjatkaa jos olen väärässä, keskilukko ei ole puhtaan mekaaninen ja ylikuormitettuna/kuumentuneena voi koko neliveto kytkeytyä pois päältä. Luulisin että jos tarkoitus ei ole ajaa rajumpaa maastoajoa vaan pärjätä huonommilla teillä joissa ei kahlata tuntikausia niin tälläkin pärjää jos on Audillakin pärjännyt. Sama Nissanin perussysteemi tai sen kehitysversio on monessa autossa kuten Dacia Dusterissa. Grand Cherokee on sitten täysiverinen maastoauto ja samaa sarjaa Land Cruiserin, Pajeron ym. kanssa tässä mielessä. Mutta ihan hyvä kysymys että kestääkö ja jos ei kestä, mitä maksaa korjata.Kokemuksia seuraavista? Spekseinä hyvä maavara, neliveto, mahd. Simppeli tekniikka ilman mitään hienouksia ja hyvät kylmäkäynnistysominaisuudet. Retkeilen paljon ja pakkasen huidellessa - 30, olisi kiva saada se auto poiskin sieltä metsätien päästä ennen kevättä. Nykyinen audi ei oikein tunnu kestävän omaa käyttöä, jotain aina lähtee irti auraamattomia teitä rymytessä, vaikka sinällään hyvin siellä liikkuukin ja lähtee tulille kelissä kuin kelissä. Budjetti ~3000E. Kilometrejä tulee se +30t/v
Nissan x-trail 2.2dci: ei mikään oikea maasturi, mutta neliveto kuitenkin "lukittavissa" 2.2 kone ilmeisesti parempi mitä 2.5.
Jeep grand cherokee 2.7crd: Joukon hienoin, mersun tekniikka ja kalliit viat epäilyttää. Yllättävän maastokelpoinen laite. Tässä ehkä liikaa niitä hienouksia.
Kia sorento 2.5crdi: Ensimmäisen korin malli olisi vielä erillisrungolla, hyvin toimiva neliveto kuuleman mukaan. Miten lie hyundain koneen kestävyys siellä +400tkm ajetuissa.
Lada niva menee yli budjetin, tässä olisi varmasti kaikki tarvittavat ominaisuudet, huolto halpaa ja helppoa. Samoin oikeastaan kaikki vanhemmat oikeat maasturit. Jos ei kilometrejä tulisi arkena noin paljoa, ottaisin vanhan grandin sillä 4.0l kutosella.
Eikös tuolta nimenomaan saa vuodeksi esim. sähköautoa melko pienellä kk-summalla, jolloin voi kokeilla miten se sopii omaan käyttöön.Kiitos vinkistä. Tuo vaikutti aluksi kiinnostavalta, mutta 24kk on tässä tilanteessa turhan pitkä aika. Jos vuodeksi saisi vastaavan sopimuksen niin voisin vakavasti harkita.
Eikö noissa TCe koneissa ole ollut ongelmia. Voivat syödä öljyä tms.
@ers Uusia saa myös vuodeksi, lisää joutuu toki maksamaan.
![]()
#uusivuodeksi-auto | Autobassadone.fi
#uusivuodeksi on huippusuosittu vaihtoehto auton ostamiselle. Saat uuden auton käyttöösi helposti ja edullisesti ilman käsirahaa!www.autoverkkokauppa.fi
Minimissään kuukaudeksi sitten tarjolla myös Toyotaa.
Tilaa KINTO Flex
KINTO Flex -tilaajana saat auton käyttöösi kuukauden sitoutumisajalla. Huollot, vakuutukset ja renkaiden vaihdot sisältyvät kaikki hintaan – sinun tarvitsee vain tankata. Kokeile huoletonta autoilua nyt.flex.kinto-mobility.fi
Kiitos täytyy tutustua. Auton tarve tuli niin yllättäen, että uusien autojen toimitusajat ovat valitettavasti nyt liian pitkiä. Jopa Kinton kanssa tekee tiukkaa ajallisesti.
Auton vaihdossa ja myynnissä häviää aina, joten rahallisesti tuollainen leasing/vuokraus ei edes ole pahan hintainen. Ei edes tullut mieleen joten hyvä että kysyin.
Juu kyllä itse on aina kaikki tullut tehtyä kansirempoista lähtien. Ei tuo silti houkuta aina välttämättä pihalla pakkasessa alkaa vääntämään, sähkövikojen setvimisestä puhumattakaan. Mitenhän lie tarvitseeko jeeppiin oman ohjelmansa vai pääseekö starilla käsiksi koneeseen.Todella haastavat vaatimukset asetit kieltämättä.
Jos osaat itse korjailla vikoja, saattaisi tuo Grand Cherokee olla aika kova sana. Jos taas olet korjaamoiden varassa vikojen ilmetessä, en kyllä suosittelisi tuota valitsemaan. Nopeasti tuplaantuu budjettisi.
Miten olisi Suzuki Grand Vitara/Vitara tai Subarun Outback/Forester 2000-luvun alkupuolelta?
Täälläkin kiinnostaisi kakkosautoksi lähinnä oletettavati halvan pidettävyyden ja pienten polttoainekulujen takia. Toyota-keulamerkkilisää en ajatellut kylläkään maksaa, vaan pihaan tulisi joko vastaava Peugeot tai Citroen. Olen katsellut lähinnä ykkös sukupolven facelifteja tai sitten toista sukupolvea.Tuoomoista Toyota Aygo + 1,0 VVT-i 5ov katselin kakkos autoksi. Onko nuo litraset myös ketjukoneella ja millaisella vaihtovälillä?
Tuoomoista Toyota Aygo + 1,0 VVT-i 5ov katselin kakkos autoksi. Onko nuo litraset myös ketjukoneella ja millaisella vaihtovälillä?
Jos verrataan saman kokoluokan autoon, niin ei ole. Sehän on selvää, että kokoluokkaa kasvattamalla päästään hiljaisempaan autoon, mutta eihän eri kokoluokan autoja nyt oikein voi muutenkaan verrata.Erittäin meluisa se Aygo on, jossain 40-vauhdissa on jo meteliä aika lailla. Toki riippuu mihin on tottunut, mutta itse en jaksaisi ajella ko. kipolla 20km matkaa. Motarilla ainakin aika rasittavaa jo melutason vuoksi. Muuten ihan näppärä laite ja hyvät tilatkin, vaikka pieni auto onkin.
Jaa niin jäi kertomatta, ehkä tärkeäkin, seikka että käytettyä alle 4000e Aygoa tai vastaavaa olen etsimässä.
Ei kokemuksia mistään näistä, mutta kunhan muuten mietin. Olikos noissa Suomessa myydyissä ykkössukupolven Sorentoissa kova neliveto ilman keskitasauspyörästöä? Ittelläni ei ainakaan hermo kestäisi joutua liukastelemaan talvikelissä normaalissa arkiajossa takavedolla kun jatkuvalla nelivedolla tai AWD:lla olevia vaihtoehtojakin on. X-Trailissa on tosiaan jonkinlainen keskitasauspyörästön lukitustoiminto ja oletettavasti ESP:hen perustuva luistonrajoitus joka pyörässä, mutta korjatkaa jos olen väärässä, keskilukko ei ole puhtaan mekaaninen ja ylikuormitettuna/kuumentuneena voi koko neliveto kytkeytyä pois päältä. Luulisin että jos tarkoitus ei ole ajaa rajumpaa maastoajoa vaan pärjätä huonommilla teillä joissa ei kahlata tuntikausia niin tälläkin pärjää jos on Audillakin pärjännyt. Sama Nissanin perussysteemi tai sen kehitysversio on monessa autossa kuten Dacia Dusterissa. Grand Cherokee on sitten täysiverinen maastoauto ja samaa sarjaa Land Cruiserin, Pajeron ym. kanssa tässä mielessä. Mutta ihan hyvä kysymys että kestääkö ja jos ei kestä, mitä maksaa korjata.
Soittelin päivällä Porvoon autopalveluun ja sieltä kerrottiin että thetiin ns. normi huolto ja haltija oli kieltäytynyt haldex ja dsg öljyjen vaihdosta, todennäköisesti sillä syyllä että kohta luopuu autosta (halusi säästää).
Kovasti auto muuten kiinnostaa sillä täyttää kaikki vaatimukset, mutta varmaan olisi parempi tässä tilanteessa olla järkevä. Haldex vaihto on n 500-600, onko ajatuksia paljonko DSG vaihto tulee kustantamaan, jos se sattuu laukeamaan? Onko maahantuoja tosiaan niin tarkka että jos ylittyy 3tkm yli vaihtovälin niin pesee kädet täysin asiasta? Täytyy koittaa tinkiä kunnolla. Kiitos suuresti vinkeistä!
Skodaa olen siinäkin mielessä ajatellut puhelin appin kannalta, saa webaston käyntiin puhelimesta (jos toimii). Mutta ei tuo Tiguan ihan huonoltakaan vaikuta...
Jaa niin jäi kertomatta, ehkä tärkeäkin, seikka että käytettyä alle 4000e Aygoa tai vastaavaa olen etsimässä.
Tsekkaapa Mitsu Colt. Sellaisen saa lähes puolet halvemmalla kuin Aygon ja on luotettava auto kunhan vaan valitsee alle 150tkm ajetun yksilön. Tilaa ja vääntöä on myös enemmän, jos ottaa 1,3-1,5l mallin.
Mitä tapahtuu jos on yli 150tkm?
Tsekkaapa Mitsu Colt. Sellaisen saa lähes puolet halvemmalla kuin Aygon ja on luotettava auto kunhan vaan valitsee alle 150tkm ajetun yksilön. Tilaa ja vääntöä on myös enemmän, jos ottaa 1,3-1,5l mallin.
No kävin koeajamassa tämän Citroen C1:n. Ihan hyvältähän se näytti, mutta koeajo vei ostohalut. No alusta tuntui tosi kovalta ja äänet tosi kovat jo 50:n vauhdissa. Käytiin sitten vielä kotimatkalla ostamassa Huyndai I20 1.2l, vm 2009, 148tkm.Jaa niin jäi kertomatta, ehkä tärkeäkin, seikka että käytettyä alle 4000e Aygoa tai vastaavaa olen etsimässä.
Onkohan tuo Smart ForFour kestoltaan samaa luokkaa? Siinähän on Mitsubishin bensamoottori ja alustaltaa perustuu hyvinpitkälti Coltiin.
Jaahas tämä kauppa sittenkin peruuntui. Etsintä alkaa uudelleen. Tuommoinen Colt olisi melko lähellä.No kävin koeajamassa tämän Citroen C1:n. Ihan hyvältähän se näytti, mutta koeajo vei ostohalut. No alusta tuntui tosi kovalta ja äänet tosi kovat jo 50:n vauhdissa. Käytiin sitten vielä kotimatkalla ostamassa Huyndai I20 1.2l, vm 2009, 148tkm.
Muks. Eiku onkin 1.4 kone.![]()
Jaahas tämä kauppa sittenkin peruuntui. Etsintä alkaa uudelleen. Tuommoinen Colt olisi melko lähellä.
Mikähän noita ajovaloja oikein vaivaa.Jaahas tämä kauppa sittenkin peruuntui. Etsintä alkaa uudelleen. Tuommoinen Colt olisi melko lähellä.