Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 723
Jos ei löydy niin lyhennettynä: saa olla vähän hemmetin taneli että onnistuu ajamaan punaisia päin vahingossa. Jos sen tekee tahallaan niin silloin et ole enää taneli vaan täysi idiootti jolle ei edes ajokortti kuulu.
Eli siis tämä oli sittenkin oikein
Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa? ?
Ja näistä vielä tuo eka vaihoehto, eipä siinä, suurella todennäköisyydellä pidät siis itseäsi myös typeränä/tanelina silla hyvin suurellä todennäköisyydellä sinäkin olet punaisia päin ajanut vaikka et asiaa tietäisikään. Minä nyt ainakin olet sitten typerä taneli sinun logiikalla (kolaria en ole onnistunut ajamaan punaisia päin ajaessa)...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 723
No kyllä sinä olet vähän tyhmä jos et osaa katsoa sitä valo-opastinta.

Itsellä ei ole tapana ajaa punaisia päin ja jos ajan niin onhan se nyt vähän helvetin typerää.
Kyllä mä veikkaan että niin minä, sinä kuin tuo nainenkin osaa valo-opastinta katsoa. Jotain asiaa kun ihminen riittävän monta kertaa toistaa niin siinä tulee käytännössä väistämättä jossain kohtaa virhe ja kun näin käy niin seuraukset on hyvin pitkälle kiinni tuurista, toinen tekee virheen paikassa jossa sillä ei ole mitään merkitystä, toisen tekemä tismalleen samanlainen virhe johtaa siihen että auton keula miltsin porschen kyljessä ja ihmiset keskustelupalstalla haukkuvat typeräksi ja vaativat kortin poisottoa kuukausiksi (koska miltsin porsche).

Enkä ole nyt edelleenkään sanomassa että punaista päin ajava automaattisesti ajaisi jotain päin, tarkkaavaisuudella punaisia päin ajamisesta huolimatta kolari olisi silti voinut olla ehkäistävissä tuon naisen osalta. Yleensä kuitenkin valoista ajetaan vihreällä huolettomammin läpi (ja se punainen on virheen tapauksessa ikäänkuin siis vihreä) kuin kolmioiden tai tasa-arvoisten risteyksien tapauksessa, siksi se mällikin on virheen kohdalla selvästi todennäköisempi koska kumpikin osapuolista ajaa samalla "valoissa ei voi tapahtua kolaria periaatteella"...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 723
Enkä vieläkään ymmärrä että mitä sinä meuhkaat tuosta miltsin porschesta, kun aika monta keskustelijaa on tuominnut nimenomaan tuon naisen asenteen ja punaisia päin ajamisen yhdessä. Se että kyseessä sattui olemaan miltsin porsche ei tarkoita sitä etteikö tästä saisi keskustella
Täällä useammalla kuin yhdellä se oli nimenomaan se naisen "auto on vain peltiä"-kommentti jonka vuoksi hänet leimattiin lähes tulkoon kylähulluksi. Mitä tuo kommentti edelleenkään kertoo asenteesta? Miten kukaan täällä voi tietää tuon naisen asennetta, tuon yhden kommentin perusteella, sekin on erotettu asia yhteydestä, seuraavassa kappaleessa naisen kerrottiin olevan tyytyväinen ettei tullut henkilövahinkoja.

Kerro nyt mikä tuossa asenteessa on vialla? Kolari/onnettomuus on tuossa vaiheessa tapahtunut jo aikoja sitten, sitä ei tekemättömäksi saa, naisen iltiksen kommentit on 100% faktaa, jotka pikemminkin osoittavat asenteen olevan kunnossa kuin että se ei olisi kunnossa... Tämän vuoksi päädytään kehäpäätelmään että se on millin porsche ja "vain peltiä" minkä vuoksi sinunkin mielestä naisen asenne on paskaa. No auto on vain peltiä ja onnettomuudessa tuppaa käymään niin että pelti menee ryttyyn, ei tuota "vain peltiä" nyt voi siihenkään rinnastaa kun joku puoliksi tahallaan huitaiseen parkkipaikalla ovella kylkeen...

Analyyttisesti ajatellen punaisia päin ajo on tilastotappio, miltsin porschen paikalla olo sitäkin satumaisempi tilanne ja naisen lausunto 100% faktaa, miksi siis kukaan itkee yhtään mitään? Ymmärtäisin porun jos tuo olisi ollut kännissä, ajanut kahtasataa tai jopa että porschen paikalla ollut 100e lada jossa muksu ilman turvaistuinta jolta olisi katkennut vaikkapa käsi (no tämäkin kyllä puhdas tilastollinen sattuma)...


ja vähätellä tuon asennevamman laatua.
Kerro nyt mulle missä se asennevamma on? Itse en sitä löydä, mutta ehkä olenkin keskivertoa kyvyttömämpi hahmottamaan yhtään mitään...
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 067
Itselle kävi tollainen kääntyessä kolarointi kun henkilöauto tuli pakun takaa ylinopeutta suoraan, ja aurinkokin häiki sopivasti. Omaa typeryyttä kun olisi voinut mennä varovaisemminkin. Ei se ole mikään vahinko vaan tyhmyyttä.

Ihmiset vaan aina selittelee omaa typeryyttään, että se oli vahinko. Ei se ole mikään synninpäästö.
En silti sanoisi että olet idiootti. Sanoisin että kyllä, se oli vahinko. Olisitko voinut olla varovaisempi: kyllä, silti vahinko.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 763
No onhan se, jos todennäköisyyslaskennasta jotain ymmärtää. Asiaan ei tarvitse liittyä mitään perseilyä/tahallisuutta noin voi käydä ja käy ihan koko ajan ympäri maapalloa, se että saa aikaiseksi vielä kolarin on toki selvästi harvinaisempaa mutta mitä "tiheämpi autopopulaatio" sen todennäköisempää että näin käy punaisia päin ajettaessa.
Jos todennäköisyyslaskennasta jotain ymmärtää, niin huomattavasti suurin todennäköisyys on sillä, että Skoda-kuski on tässä tapauksessa surutta vetänyt vanhoilla vihreillä ja nyt tuli nokkaan, kun toisesta suunnasta ensimmäisenä lähtijänä ei ollutkaan se Peruspena ykkönen manuaalista hukassa. Perusteet: Aika, paikka, Skoda, kommentit ja ulkoinen habitus.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Täällä useammalla kuin yhdellä se oli nimenomaan se naisen "auto on vain peltiä"-kommentti jonka vuoksi hänet leimattiin lähes tulkoon kylähulluksi. Mitä tuo kommentti edelleenkään kertoo asenteesta? Miten kukaan täällä voi tietää tuon naisen asennetta, tuon yhden kommentin perusteella, sekin on erotettu asia yhteydestä, seuraavassa kappaleessa naisen kerrottiin olevan tyytyväinen ettei tullut henkilövahinkoja.

Kerro nyt mikä tuossa asenteessa on vialla? Kolari/onnettomuus on tuossa vaiheessa tapahtunut jo aikoja sitten, sitä ei tekemättömäksi saa, naisen iltiksen kommentit on 100% faktaa, jotka pikemminkin osoittavat asenteen olevan kunnossa kuin että se ei olisi kunnossa... Tämän vuoksi päädytään kehäpäätelmään että se on millin porsche ja "vain peltiä" minkä vuoksi sinunkin mielestä naisen asenne on paskaa. No auto on vain peltiä ja onnettomuudessa tuppaa käymään niin että pelti menee ryttyyn, ei tuota "vain peltiä" nyt voi siihenkään rinnastaa kun joku puoliksi tahallaan huitaiseen parkkipaikalla ovella kylkeen...

Analyyttisesti ajatellen punaisia päin ajo on tilastotappio, miltsin porschen paikalla olo sitäkin satumaisempi tilanne ja naisen lausunto 100% faktaa, miksi siis kukaan itkee yhtään mitään? Ymmärtäisin porun jos tuo olisi ollut kännissä, ajanut kahtasataa tai jopa että porschen paikalla ollut 100e lada jossa muksu ilman turvaistuinta jolta olisi katkennut vaikkapa käsi (no tämäkin kyllä puhdas tilastollinen sattuma).
Asenneongelma on siinä, jos kuvittelee voivansa määrittää toisen omaisuuden arvon, mistä tuo haitan vähättely kielii. Jos sinä rikot jonkun hääastiaston niin et mene ensimmäisenä huutamaan että "vitunko väliä, ei kenellekään voi muutama pala keramiikkaa noin tärkeää olla".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 729
Täällä useammalla kuin yhdellä se oli nimenomaan se naisen "auto on vain peltiä"-kommentti jonka vuoksi hänet leimattiin lähes tulkoon kylähulluksi.
...
Analyyttisesti ajatellen punaisia päin ajo on tilastotappio, miltsin porschen paikalla olo sitäkin satumaisempi tilanne ja naisen lausunto 100% faktaa, miksi siis kukaan itkee yhtään mitään?
*nusnus* joko täällä nussittiin että Porschen kori on hiilikuitua, joten se nimenomaan ei ole "vain peltiä"... *nusnus* :D

Sinänsä naisen asenteen ymmärtää; vakuutusyhtiö, ja sen jälkeen kaikki vakuutuksista maksavat, itkee tässä eniten ja tärkeintä on aina ettei tule ihmisille vahinkoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Tuosta kolarista vielä, vaikkei nyt tähän ketjuun asia oikeastaan liity, mutta muutamia seikkoja:



Porsche Carrera GT Muu 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto



Auto on myyty kk sitten nettiauton mukaan, silti liikkeen omilla sivuilla ainakin eilen näkyi auto vielä myynnissä, nyt en tarkistanut tilannetta. Autoa ei ollut katsastettu. Joissain kuvissa autossa oli koe-kilvet.
Asiasta oli keskustelua eilen räbässä, nythän niitä ei tietenkään enää ole tallessa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 075
No kyllä sinä olet vähän tyhmä jos et osaa katsoa sitä valo-opastinta.

Itsellä ei ole tapana ajaa punaisia päin ja jos ajan niin onhan se nyt vähän helvetin typerää.
Muistanko oikein että aiemmin kuitenkin oli tilanne jossa naapurikaistalla ollut seurasi sinua kotiin asti kun liruttelit tarkoituksella päin punaisia risteysalueelle ja pidit tätä sopivana toimintatapana ennenkuin asian ongelmallisuudesta ketjussa keskusteltiin? ;) Voi olla että muistan väärinkin..

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Tuosta kolarista vielä, vaikkei nyt tähän ketjuun asia oikeastaan liity, mutta muutamia seikkoja:



Porsche Carrera GT Muu 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto



Auto on myyty kk sitten nettiauton mukaan, silti liikkeen omilla sivuilla ainakin eilen näkyi auto vielä myynnissä, nyt en tarkistanut tilannetta. Autoa ei ollut katsastettu. Joissain kuvissa autossa oli koe-kilvet.
Asiasta oli keskustelua eilen räbässä, nythän niitä ei tietenkään enää ole tallessa.
Lähtee Porschestakin kilvet jos ei ole muistettu katsastaa :) Se tuli mieleen että jos on käyty näyttämässä katsastuksessa 9.6.17, niin saa varmaankin ajaa 10.6.17 asti laillisesti?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Lähtee Porschestakin kilvet jos ei ole muistettu katsastaa :) Se tuli mieleen että jos on käyty näyttämässä katsastuksessa 9.6.17, niin saa varmaankin ajaa 10.6.17 asti laillisesti?


Tuossa kuvassa vielä koekilvet kiinni, joten saa ajaa vaikka ilman veroja tai katsastusta, tai liikennekäytöstä poistettuna. Itse ainakin tuolleen keltaisilla kilvillä ajellut.:)

Kumma että omistajatietoja ei saatavilla, ei liene liikkeellä mitään salatattavaa, ja koekilpiä nyt ei ihan tuosta vaan jaella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606


Tuossa kuvassa vielä koekilvet kiinni, joten saa ajaa vaikka ilman veroja tai katsastusta, tai liikennekäytöstä poistettuna. Itse ainakin tuolleen keltaisilla kilvillä ajellut.:)

Kumma että omistajatietoja ei saatavilla, ei liene liikkeellä mitään salatattavaa, ja koekilpiä nyt ei ihan tuosta vaan jaella.
Voi ollakin niin että auto on ollut koeajossa koekilvillä ja on käynyt matkalla pieni haaveri? :think: Jos siksi on jäänyt katsastuskin kokonaan tekemättä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Voi ollakin niin että auto on ollut koeajossa koekilvillä ja on käynyt matkalla pieni haaveri? :think: Jos siksi on jäänyt katsastuskin kokonaan tekemättä.
Helppohan se katsastus on unohtaa, varsinkin autoliikkeellä. Luultavasti tuokin possu on odottanut uutta omistajaa pidemmän aikaa, ja katsastus sitten jäänyt. Veikkaan että liikennekäytöstä poistettu vielä, kuten noilla tapana on olla. Siksi koekilvet ja kovaa ajoa:geek:
Skoda-akan vakuutusyhtiö varmaan tykkää hyvää. Ja autoliikkeellä on nyt sitten mällätty ei enään miljoonan auto käsissä.:vihellys:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Helppohan se katsastus on unohtaa, varsinkin autoliikkeellä. Luultavasti tuokin possu on odottanut uutta omistajaa pidemmän aikaa, ja katsastus sitten jäänyt. Veikkaan että liikennekäytöstä poistettu vielä, kuten noilla tapana on olla. Siksi koekilvet ja kovaa ajoa:geek:
Skoda-akan vakuutusyhtiö varmaan tykkää hyvää. Ja autoliikkeellä on nyt sitten mällätty ei enään miljoonan auto käsissä.:vihellys:
Näyttäisi että Porsche olisi ihan normaalisti ajossa ja vakuutuksessa, mutta katsastus on vain unohtunut. Tarkistinkin tuolta myös mun vanhan Alfa Romeon ja se oli otettu liikennekäytöstä pois 2015, eli on varmaan romuna se auto.

Skodan vakuutukset ehkä vähän nousee tuon pikku mällin takia tosiaan :) Kaikkein kalleimpia (rahallisesti) on kumminkin jos tulee henkilövahinkoja. Peltiähän aina saa uutta :)

Tuolta sai tarkastettua, että onko auto ajossa vai pois ajosta: Ajoneuvon julkiset verotiedot - Asiointi
porsche.png
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
193
Ei marmatusta kanssa-AUTOILIJASTA mutta liekkö sama sokea punaisia päin ajava huor.... muori joka Porschea terrorisoi ollut tänään Kuopion valoissa niiralan kupeessa. Olin nuolivaloin varustetussa risteyksessä kääntymässä oikealle, niin eikö joku pyöräilijä ajele silmät ummessa punaisia päin niin että minun piti siinä hidastaa (ja huudattaa torvelle torvea) kun ei edes päätään viitsinyt hupun alta kääntää mihinkään suuntaan että näkisi vaikkapa autoilijat. Sen ei kai tarvinnut enää noudattaa tieliikennelakia sen takia että pari pisaraa tuli taivaalta ja oli vähän kurja keli ja ehkä kiire.

Saatana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Kai se riippuu henkilövahingosta? Joku mustelma käsivarteen vs. 200k rahaa hiilikuitukatteisiin ja uuteen puskurin runkoon.
Eihän tuossa uutisten mukaan kukaan loukkaantunut. Toisaalta joku 200k tms possun korjaamiseen on pähkinöitä vakuutusyhtiöille. Harvoin niitä kalliita vahinkoja sattuu. Viimeksi mitä muistan niin Cheek törmäili Bentleyn kanssa, ja tästä nyt on vuosia...

Näin siis erikoisautoissa. Raskaan kaluston onnettomuuksissa voi palaa rahaa hyvinkin, mutta kuka niistä uutisoi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 028
Okei, Porsche on kallis ja uudehko ja harvinainen jne jne. En mä välttämättä silti olisi tavallista enempää pulttia ottanut jos mulla sellainen olisi ja joku kolhisi sitä vastaavalla tavalla.

Mutta auta armias jos kyseessä olisikin joku ihan oikea harrasteauto johon olisit itse upottanut satoja ellei tuhansia työtunteja yms. Siinä vaiheessa sen auton rahallisella arvolla ei olisi enää juurikaan merkitystä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
On se saatana ettei osata sitä kolmiota noudattaa. Meinasin ajaa uudemman mersun kyljestä sisään, rouvan puskiessa kolmion takaa eteen katsomatta edes sivulle.

Pää kääntyi, kun iskin liinat kiinni. En vaivautunut tööttäämään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 344
Tällainen tilanne tuli tänään kotimatkalla.



Sama auto roikkui koko matkan Hyrylästä Nukarille muutaman auton takana, välillä ohitellen, mutta lähinnä ajellen kiinni edellä menevän puskureissa.

Tuossa suoralla ohitti ensin muutaman auton, ja luulin että menee meikäläisen taakse jossa tilaa oli lentokenttäsuoran verran.

Hieman taisi tuuriakin olla, ettei kukaan tuossa kuollut.

Jos MP-kuski on audin rekisterinumeroa vailla, niin löytyy kyllä.
Näitä näkee polkupyörällä ajaessa joka päivä. Todella vaarallista touhua
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
975
On se saatana ettei osata sitä kolmiota noudattaa. Meinasin ajaa uudemman mersun kyljestä sisään, rouvan puskiessa kolmion takaa eteen katsomatta edes sivulle.
Nämä on just näitä samaa sarjaa punaisia päin ajavan skodakuskin kanssa. Mennään sillä asenteella että minähän en ketään väistä, minä ajan ekana, minä, minä, minä.

Kun valo vaihtuu punaiseksi, niin liikennevaloihin näköetäisyydellä olevat autoilijat olettaa että saa vielä ajaa läpi, vaikka olisi satoja metrejä valoihin, ja sitten risteävä liikenne jo lähtee ylittämään. Risteyksissä ei noudateta kolmioita, vaan kiilataan tylysti eteen ja isoa tietä ajava joutuu jarruttamaan.

Tasa-arvoisissa ei edes vilkaista mitä sieltä oikealta nurkan takaa tulee. Jokaisessa kaupungissa saisi todella helposti oman autonsa lunastukseen, jos pitäisi vain omista oikeuksistaan kiinni. Erityisesti talvella kun pääkallokelit ja nämä kaaharit silti ajaa keskustan tasa-arvoisista läpi +50 km/h, niin ei mitään toivoakaan heillä pysähtyä jos joku tulee oikealta eteen. Olen huomannut että suurin osa autoilijoista, onneksi, katsoo myös sinne vasemmalle, että onko sieltä kaahari tulossa joka ei edes aio väistä.

Tänään oli taas kaikkien aikojen kusipää ohitus Vaasa-Kokkola välillä iltapäivällä. Vaalea/hopeinen Mersu kyseessä, ja joku todella iso mersu, pakoputkia oli useita ja sen voimakas ärjyntä viittaisi johonkin tykkiin AMG malliin. En edes huomannut mitään ennekuin se painoi minusta ohi varmaan noin 200-300km/h. Tämä kusipää samalla ohitti useamman auton kerralla, vaikka vastaan tuli auto. Pakoäänistä päätellen poljin oli pohjassa, mutta ei se silti ohi ehtinyt ilman että vastaantulija vetäisi liinat kiinni ja pientareelle. Saatanan idiootti! Tuolla nopeudella kun olisi työntänyt vastaan tulevan Avensiksen kanssa yhteen, niin olisi useammat hautajaiset. Mistä noita kusipäitä sikiää? Toivottavasti ajaa puuhun ja tappaa itsensä ennekuin ottaa joitain sivullisia mukaansa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 310
Nämä on just näitä samaa sarjaa punaisia päin ajavan skodakuskin kanssa. Mennään sillä asenteella että minähän en ketään väistä, minä ajan ekana, minä, minä, minä.

Kun valo vaihtuu punaiseksi, niin liikennevaloihin näköetäisyydellä olevat autoilijat olettaa että saa vielä ajaa läpi, vaikka olisi satoja metrejä valoihin, ja sitten risteävä liikenne jo lähtee ylittämään. Risteyksissä ei noudateta kolmioita, vaan kiilataan tylysti eteen ja isoa tietä ajava joutuu jarruttamaan.

Tasa-arvoisissa ei edes vilkaista mitä sieltä oikealta nurkan takaa tulee. Jokaisessa kaupungissa saisi todella helposti oman autonsa lunastukseen, jos pitäisi vain omista oikeuksistaan kiinni. Erityisesti talvella kun pääkallokelit ja nämä kaaharit silti ajaa keskustan tasa-arvoisista läpi +50 km/h, niin ei mitään toivoakaan heillä pysähtyä jos joku tulee oikealta eteen. Olen huomannut että suurin osa autoilijoista, onneksi, katsoo myös sinne vasemmalle, että onko sieltä kaahari tulossa joka ei edes aio väistä.

Tänään oli taas kaikkien aikojen kusipää ohitus Vaasa-Kokkola välillä iltapäivällä. Vaalea/hopeinen Mersu kyseessä, ja joku todella iso mersu, pakoputkia oli useita ja sen voimakas ärjyntä viittaisi johonkin tykkiin AMG malliin. En edes huomannut mitään ennekuin se painoi minusta ohi varmaan noin 200-300km/h. Tämä kusipää samalla ohitti useamman auton kerralla, vaikka vastaan tuli auto. Pakoäänistä päätellen poljin oli pohjassa, mutta ei se silti ohi ehtinyt ilman että vastaantulija vetäisi liinat kiinni ja pientareelle. Saatanan idiootti! Tuolla nopeudella kun olisi työntänyt vastaan tulevan Avensiksen kanssa yhteen, niin olisi useammat hautajaiset. Mistä noita kusipäitä sikiää? Toivottavasti ajaa puuhun ja tappaa itsensä ennekuin ottaa joitain sivullisia mukaansa.
Näitä näkee ihan päivittäin. Eilenkin kun oltiin tässä idän reissulla niin kaksi kappaletta ensiluokan kusipäitä eli joku Maserati ja autistien lempiauto eli A7/A8. Audi oli jännästi ilmestynyt mun ja BMW:n väliin vaikka kun ohituskaista oli päättymässä (BMW oli kaistan päättymisen kohdalla minun takana). 2s myöhemmin meidän välissä oli Audi. Jokainen voi arvata mistä kohtaa tultiin ohi.

Maserati tms. ajeoi vastaantulijan puolella ohituskaistan loppua ja ansaitsi joltakin pitkät valot kun ei taaskaan riittänyt teho autossa ja piti mennä ohi raidoitetulla alueella.

Näköjään se kusipäisyysaste vaan nousee kun auto paranee alla.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 067
Jostain syystä itäsuomessa näkee paljon kansanautoja joiden perässä kirjaimet TDI kääntyy sanoiksi pakko päästä ohi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 004
Ajelin 80 alueella. Mun edessä oli auto ja sen edessä mopoauto, mikä seilas kaistalla oikeelta vasemmalle koko kaistan leveydeltä kokoajan. Sit ku meen siitä ohi ni siellä joku tyttö puhelin naamassa kiinni ajo sitä. Tajuskohan dorka ees et miten laajalla kaarella se seilas sillä kaistalla.

About aina kun nään mopoauton ajamassa ne kyl osaa mennä äärimmäistä oikeaa laitaa, mutta tää ei osannu ja vielä puhelin kädessä, fucking dumb.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
En jotenkin ole yllättynyt, että missä Diaz\, siellä jänkkäys.

Muuten ärsyttää ihmiset jotka roskaavat lähtiessään huoltoasemalta. Olin tankkaamassa ja joku mulkero lähti siitä huoltsikalta ja lähtiessään heitti tyhjän pullon ikkunasta ulos. Harmi, että ehti mennä, muuten olisi ajanut kiinni ja palauttanut sen pullon. Se on se roskiksen käyttö niin haastavaa näköjään.
Eräs tietty kansallispukuinen väestöryhmä tykkää ostaa drive-inistä ruoat, syödä ne siinä ruokien odotteluun tarkoitetulla parkkipaikalla ja sitten nakata pussin ikkunasta pihalle. Näitä näkee liian usein, että olisi yksittäistapauksia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
574
Eräs tietty kansallispukuinen väestöryhmä tykkää ostaa drive-inistä ruoat, syödä ne siinä ruokien odotteluun tarkoitetulla parkkipaikalla ja sitten nakata pussin ikkunasta pihalle. Näitä näkee liian usein, että olisi yksittäistapauksia.
Tuohon ei tarvitse omistaa mitään kansallispukua ainakaan Raumalla. Ärsyttää se hirveä sotku joka päivä mäkkärin parkkipaikalla.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Tulipa kiskottua vaihteeksi kärryä. Tuon kärryn näkeminen saa osan näemmä täysin sekaisin ja vaikka 90km/h vakkarissa 80km/h alueella niin ohi pitää tunkea mitä hulluimmissa paikoissa. Sitten jäädään kuitenkin nussimaan siihen eteen 85km/h.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Paikallisen marketin pihalla on sellainen parkkipaikka, ihan asiakkaille siis, missä ruudut ovat sitä kokoluokkaa että isomman kuorma-auton, tai auto-peräkärry/vaunu yhdistelmän saa vaivatta ruutuun.

Ja kyllähän siihen oli joku pistänyt matkailuauton vinoparkkiin, niin että 3-4 ruutua ainakin oli tämän sankarin käytössä:facepalm: Jos ei sitä vitun kesämökkiä osaa edes isolla pihalla yhteen ruutuun saa mahtumaan siinä missä muut, niin mitenköhän muuten menee liikenteessä. Hintaluokaltaan sellainen, ettei ainakaan mannelavetti ollut, mutta silti.
 

Ram

Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
74
Itse näin toissapäivä paikallisen citymarketin parkkipaikalla niin uunon parkkeerauksen että empä ole aikoihin nähnyt, vaikka kello olikin jo 20.00 ja suht vähän autoja parkissa, niin joku oli vetänyt autonsa tylysti parkkirivistöjen väliin, siis ihan keskelle ajoväylää, edessä ja takana tyhjät valkoiset ruudut.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 067
Aina välillä näkee surutta invapaikoille pysäköiviä nuorehkoja kuskeja ilman asiaankuuluvaa lupaa et tekis mieli laittaa lasiin lappu:

Kyllä, haluan pysäköidä tähän jatkossakin joten valitsen että minulta amputoidaan:
( ) käsi
( ) jalka
( ) pää
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
9
Täälläpäin on taas lähimarketin invakyltit rikottu, tosin nyt maalattu maahan merkit. Ärsyttää ihmiset. :(
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
113
Itse näin toissapäivä paikallisen citymarketin parkkipaikalla niin uunon parkkeerauksen että empä ole aikoihin nähnyt, vaikka kello olikin jo 20.00 ja suht vähän autoja parkissa, niin joku oli vetänyt autonsa tylysti parkkirivistöjen väliin, siis ihan keskelle ajoväylää, edessä ja takana tyhjät valkoiset ruudut.
Mä jätin joskus auton vapaalle ja ilman vaihdetta, kun ajatuksissa kauppaan lähin. Oli sitten valunut hiljakseen, vielä kahden auton välistä, noin keskelle väylää. Kaupassa kuuluteltiin rekkarilla ja enhän mä ton auton kilpee muista, niin naureskelin jollekin tollolle. Sitten kun pääsin parkkikselle vähän ensiks hymyilytti ja sit tajusin pelästyä, ettei olis tullut mitään jälkiä muitten autoihin...ei näkynyt. Siitä sitten vähin äänin meneen...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 054
Perinteiseen tyyliin tuossa motarilla on kaikenmaailman "niittotyö" tai "kaistaviivat puuttuu" settejä menossa ja tietysti 80 tai 100 rajoitukset niillä kohdin. Jostain syystä ne jotka ajavat 120 alueella 110 jatkavat sitä nopeutta näillä alennetuilla pätkillä. Ei muuten haittaa mutta osa tuntuu luulevan että nyt alko kisa kun itse ensin ohitat tuollaisen, sitten madalletun rajoituksen aikana hän menee ohi ja taas minä menen ohi kun rajoitus nousee.

Tämän kuun aikana jo kahdesti käynyt niin että matalan rajoituksen aikana rinnalle tullut päättääkin lähteä ajamaan täsmälleen samaa tahtia kuin itse kun rajoitus poistuu. Jos kiihdyttää niin kiihdyttävät myös ja päinvastoin kunnes eteen tulee rekka tms. ja joutuu kunnolla hidastamaan. Mopolla noista pääsee helposti eroon jos ei välitä oikealta ohittamiskiellosta mutta mun autot on niin tuhnuja ettei viitti edes yrittää.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
367
Nuo nopeuden vaihteluun kykenemättömät tosiaan toisinaan ärsyttävät. Eli ne jotka ajavat vaikka sitä vajaata 80 aina, oli rajoitus sitten 100 tai 40.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Vahvaa suorittamista tänään siniseltä Up!:lta. Ohitteli ysitiellä pientä karavaanin perässä ollutta letkaa auto kerrallaan, viimeinen ohitus keltaisella viivalla juuri ennen kuin ohituskaista alkoi :facepalm:
 

dad

Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
95
Moottoripyörää ajavana, eniten ärsyttää nuo jotka eivät osaa käyttää vilkkua ollenkaan tai sitten laittaa sen kun sillä ei enää ole mitään merkitystä. Moni toyota kuski ei tajua, että kun gixxeri lähtee ohittamaan, siinä ei kerkeä edes pierua pidätellä. Toinen on motarilta laskeutuminen, kun sinne kaistalle lähtee oikealle, on monesti auto ajanut kaistan alun ohi ja sitten lähtee jyräämään oikealle ja hetken päästä vilkku palaa ensimmäisen kerran. Kolmas ja ehkä vittumaisin on valoissa odottaminen ja vastapuolen mulkku laittaa vilkun päälle vasta kun valot vihreät ja auto lähtee liikkeelle. Miksi ei voi laittaa jo lähestyessä risteystä sitä vilkkua päälle? Ei ne niin paljon dieseliä kuluta. Nykyään kun tiedän että kaveri kääntyy ja ei vilkuta niin otan oman vilkun pois ja annan kaverille ajateltavaa. Tiedän että on suht mulkkua käytöstä, mutta ajankin bemaria ja ladaa talvisin.

Eli ensiksi vilkku ja sitten ratin kääntö tai jarruttaminen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
213
Nuo nopeuden vaihteluun kykenemättömät tosiaan toisinaan ärsyttävät. Eli ne jotka ajavat vaikka sitä vajaata 80 aina, oli rajoitus sitten 100 tai 40.
Näitä rajoituksesta riippumatta järkähtämättä keskimäärin noin seitsemääkymppiä ajavia on taas näin kesäaikana saanut nähdä riittämiin. Ei varmaankaan kauheasti tarvi arvuutella millaisilla ajoneuvoilla tai -yhdistelmillä ovat liikkeellä. Asiaan kuuluu vielä antaa vauhdin pumpata reilusti maaston mukaan, koska sillä saa muutaman pisaran dieseliä säästettyä satasella.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 067
Tollanen tasaisesti 90 ajava on aika inha kun nopeusrajoitus vaihtelee 80/100. Välillä jumittaa eessä ja jos ohitat niin seuraavalla 80 pätkällä roikkuu mielenosoituksellisesti puskurissa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 253
Moottoripyörää ajavana, eniten ärsyttää nuo jotka eivät osaa käyttää vilkkua ollenkaan tai sitten laittaa sen kun sillä ei enää ole mitään merkitystä. Moni toyota kuski ei tajua, että kun gixxeri lähtee ohittamaan, siinä ei kerkeä edes pierua pidätellä.
Ilmeisesti gixxerikuskit saa lähteä risteysalueella ohittamaan, toisin kuin muut tiellä liikkujat?
Eli ensiksi vilkku ja sitten ratin kääntö tai jarruttaminen.
Moni kyllä ei tajua tätä! Näinhän sen pitäisi mennä, mutta tuntuu, että vilkulla vain varmistetaan takanatulijan veikkailut!
 

dad

Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
95
Tarkoitan sitä, että kun ajaa takana ja ennakoi, katsoo että ei ole jalankulkijoita ja alla peli joka menee seuraavan käännöksen paljon nopeampaa ja ajattelee edessä olevan jatkavan matkaa suoraan. Sitten sitä alkaa kääntyville kaista ja ampaisee sinne niin yht'äkkiä edessä oleva kääntääkin eteen ja pistää sitten vilkun päälle. Kyllä joillakin autoillakin mielummin ajaa käännöksen kovempaa kuin edessä oleva. Välillä sitä lähestyy edellä olevaa niin nopeasti, että tarvitsee painaa jarrua jos edessä oleva kääntyy ja ei tarvitse jarrua jos pääsee viereiselle kaistalle. Jos edessä oleva kaheli vaikuttaa ajavan suoraan ja sitten vaihtaakin kaistaa on edessä kova jarrutus ja ennakoinnista ei ole mitään hyötyä.

Jotta ennakointi toimisi liikenteessä, pitää edessä olevan toiminta olla ennustettavissa ja se onnistuu parhaiten jos se tajuaisi käyttää vilkkua ajoissa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 253
Tarkoitan sitä, että kun ajaa takana ja ennakoi, katsoo että ei ole jalankulkijoita ja alla peli joka menee seuraavan käännöksen paljon nopeampaa ja ajattelee edessä olevan jatkavan matkaa suoraan. Sitten sitä alkaa kääntyville kaista ja ampaisee sinne niin yht'äkkiä edessä oleva kääntääkin eteen ja pistää sitten vilkun päälle. Kyllä joillakin autoillakin mielummin ajaa käännöksen kovempaa kuin edessä oleva. Välillä sitä lähestyy edellä olevaa niin nopeasti, että tarvitsee painaa jarrua jos edessä oleva kääntyy ja ei tarvitse jarrua jos pääsee viereiselle kaistalle. Jos edessä oleva kaheli vaikuttaa ajavan suoraan ja sitten vaihtaakin kaistaa on edessä kova jarrutus ja ennakoinnista ei ole mitään hyötyä.

Jotta ennakointi toimisi liikenteessä, pitää edessä olevan toiminta olla ennustettavissa ja se onnistuu parhaiten jos se tajuaisi käyttää vilkkua ajoissa.
Totta munassa liikenteessä samat säännöt pätee kaikille, joten asiat on ennustettavissa!
Mutta se, että boldauksen mukaan kukaan ampaisee kääntyvien kaistallle ohittaakseen ketään on jo oikeasti niin iso rike, että voidaan suositella kortin ja muiden rikoksentekovälineiden palauttamista poliisille!
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 196
Mutta se, että boldauksen mukaan kukaan ampaisee kääntyvien kaistallle ohittaakseen ketään on jo oikeasti niin iso rike, että voidaan suositella kortin ja muiden rikoksentekovälineiden palauttamista poliisille!
Eihän dad sanonut ampaistakseen sille kaistalle ohitustarkoituksessa? (eli palatakseen omalle kaistalle takaisin, vaikka edellämenevistä ohi ajaakin).

Kuvittele tilanne jossa yhdeltä kaistalta erkanee kääntyvä kaista, jossa vihreät nuolivalot. Se erkanee kaistalta joka on ollut ainoa pääkaista ja siinä onkin punaiset valot :think:

En tiedä oliko vaikeasti selitetty, laitetaas nyt joku paikka esimerkinomaisesti: https://goo.gl/maps/4gbLrz6WLW12

Haluaisit keretä vihreillä ja kääntyä vasemmalle kun suoraan menevät köröttelevät kahtakymppiä kohti punaisia -> olet varautunut ottamaan sallitun 50km/h heti kun "oma kaistasi" alkaa. Sitten edellämenevä urpo tunkeekin ilman vilkkua eteen. Näin itse ymmärsin dadin selityksen :)
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Olis odotellut ohituskaistaa jonon perällä ja ihmetellyt kun jää kaikki ohittamatta kun koko letka yrittää sen ohituskaistan aikana kääntyä toisinpäin.

Keltaisen viivan kautta ohittaminen toki vähän turhaa perseilyä.
Niin no pointti oli, että se olis päässyt siitä viiden auton "letkasta" ja karavaanarista varmasti ohitse sen kaasunkäytöllä siinä ohituskaistan aikana. Ja varsinkin se viimeinen ohitus 200 metriä ennen ohituskaistaa oli kyllä ihan puhdasta mielenosoitusta.

Tai sitten se oli näitä "olen turvallisempi kuski kun teen riskiohituksia, koska silloin pysyn hereillä" :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Tulipa taas itselleni ihan itseaiheitettu ja totta kai myös oikeutettu sakko, ohituskaistalla luonnollisesti. Ajatus hieman herpaantui ja lähdin mukaan siihen ohituskaistakisaan, koska ilman näkyvää syytä jono pumppasi edelliset 10km 60-90km/h:n välillä 100km/h:n alueella. Jostain syystä en tällä kertaa poiminut niitä edellä menevää 10 autoa ennen ohituskaistaa. Normaalisti en ohituskaistoilla juuri kenestäkään pääse omalla +8 vauhdilla ohi. Sen kerran kun menet ohi, on ne sakot sitten sitä luokkaa, että vuosia sitten yritin hakata selkärankaan(edellisten sakkojen jälkeen), että ne kisat eivät ole minulle, vaan ohitukset tehdään muualla.

Siinä kohti kun päiväsakon suuruus on luokkaa +100€/kpl, voin sanoa, että vituttaa ne kisailut. Toki en ollut ainoa ulosliputettu siitä jonosta, enkä ensimmäinen, aikaakin stop&go varikolla vierähti ~1h ja takana tulleilla vielä enemmän. Myös letkaa aiemmin vetänyt sankari oli varikolla, ilmeisesti yritti pitää hauskaa muiden kustannuksella, joka tällä kertaa osui myös omaan nilkkaan.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Hah, vai että ohituskaistalla koko letkasta ohi? Kuten sanoin, ne viisi tahtoo myös ohi ja Upilla loppuu kyllä menohalut tossa kohtaa.

On meinaan kokeiltu monta kertaa ja enää en odottele niitä ohituskaistoja tommoisissa tilanteissa.
Kyllä se meikäläisestä veti ihan reippaasti satasen alueella ohitse. Kyllä se Up!kin kulkee kun antaa monoa reilusti. Vielä etelän suuntaan, jossa on loivaa alamäkeä tuo ohituskaista.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 311
Liittyen tuohon dadin mainitsemaan vilkun käyttöön vasta kun on jo käännytty. Kun motarilta poistumisramppi lähestyy voi sitä vilkkua käyttää huomattavasti aikasemmin milloin se ramppi alkaa ja pitempään kuin kerran vilkutus. Lisätään siihen vielä semmoinen kuka vähentää vauhtia jo motarilla ja alkaa painaa jarrua heti kun on rampilla vaikka siihen ei ole mitään tarvetta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 528
Viestejä
4 189 994
Jäsenet
70 763
Uusin jäsen
Diileri85

Hinta.fi

Ylös Bottom