- Liittynyt
- 30.10.2016
- Viestejä
- 2 249
Nyt käyty koeajamassa plugareista Passat GTE, Volvo V60, MB C350e, Mitsubishi Outlander ja kevythybrideistä KIA Niro ja Toyota Auris ja Corolla. Autoista positiivisin kokemus oli Passat, vähän omia mietteitä alla.
Onko vielä jotain, mitä kannattaisi käydä testaamassa, vai alanko etsiä itselleni hyvää Passat-yksilöä (vinkkejä otetaan vastaan)? Saa myös sanoa, jos unohdin jotain mitä kannattaisi miettiä, tai jos on kokemuksia Passatista.
Myös leasing tai hyvä rahoitustarjous uudemmasta autosta on toinen vaihtoehto, mutta vielä ei ole tullut mitään erinomaista vastaan. Näistäkin saa vinkata
Passat (2017): 4/5
+ Hyvin tilava
+ Testiautossa oli paljon lisävarusteita, mutta hinta silti testijoukon puolivälissä n. 100k ajettuna (25 000€)
+ Kohtuuhintainen ylläpito (?)
+ Hyvä mediajärjestelmä, selkeä käyttöliittymä
+ Noin 40 kilometriä pelkällä sähköllä
- Jonkin verran rengasmelua
MB C350e (2016): 3,5/5
+ Herättää tunteita, tyylikäs ulkoa ja sisältä
+ Erinomainen ajettava
+ Ei rengasmelua sisälle, Burmesterin kaiuttimilla hyvä äänentoisto
- Kulkee olemattomat 20 kilometriä sähköllä
- Hieman ahdas
- Kalliimpi kuin Passat, ostohinnassa ja huolloissa
Mitsubishi Outlander (2017): 3/5
+ Runsaasti tilaa
+ Neliveto ja maavara
- Aivan älyttömän huono media-käyttöliittymä
- Ruma sisältä ja ulkoa
- Ajettavuus vähän siinä ja tässä verrattuna farkkuihin
Toyota Corolla ja Auris (2017 ja 2018): 3/5
+ Kilpailukykyinen hinta
+ Halpa ylläpitää
- Ulkonäkö ja yleinen tylsyys
Volvo V60 (2018) 2,5/5
+ R-designin myötä mukavat penkit
+ Hyvä ajettava
- Omaan käyttöön liian pieni tavaratila. Erityisesti korkeus oli todella matala.
- Vanhanaikaisen näköinen mittaristo sekä medianäkymän käyttöliittymä
- Vanha korimalli, laskee varmaan arvoa pitkässä juoksussa
- Suhteettoman kallis
Kia Niro 1/5
+ Edullinen hankkia ja ylläpitää
- Todella kova rengasmelu maantienopeuksissa
- Todella halvan näköinen sisältä ja järkyttävän ruma ulkoa
- Huono ajettavuus
Vaihdoin 2011 2.0TDI DSG-6 VW Touranin 2015 Outlander PHEV:iin viime kuussa, ja kyllähän tuo Mitsu on hieman kaksijakoinen auto, monta asiaa pitää hyväksyä ja ajoprofiilin pitää olla rangelle sopiva jotta täyden hyödyn saa irti. Ostin sen takia tuon koska halusin SUV:n ja tuo sähköinen voimalinja on vain aikas mahtava keksintö, ja tuo auto meni omaan ~20k€ budjettiin.
Ulkonäöllisesti mennään tosiaan aika samoissa, ja kello-Webastoon verrattuna hajuton & päästötön ja etänä käynnistettävä sähkölämmitin on iso plussa. Tuossahan vain on se rajoitus että etäominaisuudet toimii vain Wifin kantomatkan sisällä.
Tavaratila on hyvän kokoinen ja takapenkin tilat todella hyvät. Kosketusnäyttö on aivan hirveä, mutta onneksi sitä ei tarvitse juuri käyttää. EV-ajon pakotus on vain 2017 ja uudemmissa malleissa ja se myös näkyy käytettyjen hinnoissa. 2018 malleista lähtien taitaa näissä olla tuon surkean navin sijaan Android Auto, mutta ne taas ei hinnaltaan enää pärjää kilpailussa niin hyvin kuin nuo 2014-2015 mallit, kiitos laajamittaisen vanhojen leasing-autojen Suomeen tuonnin.
Facebookissa on todella aktiivinen ryhmä ko. automallin omistajille sekä ostoa harkitseville.