Mikä auto minulle?

Onko ehdoituksia autosta, jossa olisi oikeasti hyvä penkki. Nyt on CLK Mersu, hieno auto mutta penkki painaa koko ajan kivuliaasti. Itse asiassa mulla on sama ongelma ollut monessakin autossa, vasemmalta yläreisi-pakara kohdalta jatkuva epämukavuus ja kivun tunne. Eikä tarvi ajaa kuin 1km niin ongelma on heti läsnä. Samaa vikaa ollut ainakin Jaguar S-type, Opel Ampera, Peugeot 307 cc, nykyinen MB CLK w208. Aikaisemmin oli Lexus Ls400 jossa ei ollut ongelmia.

Ajan ehkä 5000km vuodessa joten kulutus ei haittaa ja voimaa sais olla. Esim bensakasi ja automaatti olis hyvä. Mutta nyt joudun varmaan laittamaan CLK:n myyntiin tuon penkkiasian takia, joka harmittaa kun auto on moitteettoman siisti ja ostin sen viime kesänä. Joten onko ehdoituksia, pitäiskö suoraan katsella maasturia, esim BMW X5 tai Nissan Murano yms. Tai joku jenkki, ehkä ongelma on että tuollainen kapea, sporttinen penkki ei vaan sovi minulle.

Mikä tahansa iso Volvo. Esim. S90 tai S80. Mersun penkki on tunnetusti ollu aina huono. S80 saa V8:na vielä, S90 ei. BMW:n penkkinä varmaan vakioistuimella saat hyvän. Kuitenkin ehdottomasti Volvot koeajoon, niissä on penkit parhaimmistoa. Voin myös suositella Opelia (AGR-istuimilla) lämpimästi, penkit ovat erinomaiset, esim. Insignia tai Astra.
 
Onko ehdoituksia autosta, jossa olisi oikeasti hyvä penkki. Nyt on CLK Mersu, hieno auto mutta penkki painaa koko ajan kivuliaasti. Itse asiassa mulla on sama ongelma ollut monessakin autossa, vasemmalta yläreisi-pakara kohdalta jatkuva epämukavuus ja kivun tunne. Eikä tarvi ajaa kuin 1km niin ongelma on heti läsnä.

Voisko olla ihan tarve fysioterapeutin tsekkaukselle? Kuulostaa vähän siltä jos noin reagoi toispuoleisesti. Tai ajoasennossa jotain ihmeellistä.
 
Juu vähän ihmettelen kyllä samaa, että onko pelkästään autosta kiinni. Olen kyllä ajoasentoa yrittänyt säätää useamman kerran, pitää vielä kokeilla. Volvo Xc90 oon ajanut yli 1000km lenkin, eikä siinä ollut kyllä mitään ongelmia, v8 koneella oli ko. auto. Pitää varmana pistää MB myyntiin ja katsella sitten vaihtoehtoja.

Volvo tai BMW nyt ainakin alkuun. Ainakin haulla löytyi heti X5 4.4 V8 koneella ja Volvo S80 2.5t koneella. Volvoa on todella heikosti tarjolla kasikoneella, mitenköhän verot jos hakisi Ruotsista? Vuosimallin suhteen paras olis vm 2000 auto verojen takia, mutta sellaisen, moitteettoman kuntoisen ja tuon ikäisen auton löytäminen on aika hankalaa, tosin nyt mulla sellainen on eli 20v ja 122ktm ajettuna, mutta ihan heti ei taida löytyä toista. Joten ehkä katselen uudempia ja vähän ajettuja.
 
Renault Megane Sport Tourer 1,4 T 130 Dynamique Farmari 2011 - Vaihtoauto Vaihtoehtoja löytyy, osat halpoja (trodo.fi tai mikä tahansa autovaraosaliike) ja huomattava hyppäys mukavuudessa, ajettavuudessa ja hiljaisempi.
Tuli vastaava vm. 2011 1,4l dynamique hatchback varattua, 87tkm vain ajettu. Eiköhän tuolla jonkun aikaa ajele ilman remonttia tuohon Renaulttien jakopään ketjuun, oli täydellinen merkkihuoltokirja jossa joka vuosi öljyt+suodatin vaihdettu.
 
Fiestoissa ensimmäinen ns autoksi luokiteltava tuli MK7:n myötä. MK7 sisusta ja melu ei ole vielä täysin hallinnassa vs uudemmat mutta auto itsessään on jo auton tuntuinen. MK8 taas on selkeä iso hyppy MK7:sta.
Oletkos koskaan ajanut 120Hp viesta mk6:lla? Minä pidin sitä ennen Fiestoja laiskoina "mummon" laitteina.
Oikeasti tuo 120Hp:n laite on hyvä ajaetteva, riittävän ripea. Ääntäkin lähtee sen verran, että tietää milloin kone käy. Jos tilat riittää, niin uskaltaa Suomeen suositella.
 
Oletkos koskaan ajanut 120Hp viesta mk6:lla? Minä pidin sitä ennen Fiestoja laiskoina "mummon" laitteina.
Oikeasti tuo 120Hp:n laite on hyvä ajaetteva, riittävän ripea. Ääntäkin lähtee sen verran, että tietää milloin kone käy. Jos tilat riittää, niin uskaltaa Suomeen suositella.
En ole MK6:sen tuota ajanut. Mutta omistin MK6 Escortin jossa 115hp ja kyllä silläkin ehti. Mutta kovin monessa MK6 Fiestassa ei tuota 120hp konetta ole.
 
En ole MK6:sen tuota ajanut. Mutta omistin MK6 Escortin jossa 115hp ja kyllä silläkin ehti. Mutta kovin monessa MK6 Fiestassa ei tuota 120hp konetta ole.
Niin eihän tuolla koneella niin hirveästi Suomeen myyty, auto on 3.95m pitkä. Siihen nähden yllätävänkin tilavan tuntuinen. Hyvät penkit, 70-luvulla ei edes unta nähty tuollaisesta hinta-laatusuhteesta :)
 
Itselläni on ollut noin 160 autoa ja parhaiksi penkeiksi olen todennut Volvon penkit(v70,s60 mk1-3) autot itsessään eivät ole olleet maineensa veroisia mutta nykyisen s-mersun jakkaroiksi vaihtaisin milloin vain nuo.
Jep.V70 2004 mk2:sen sporttinahat oli kyllä helvetin hyvät sen mitä joku 50tkm niillä istuin. En usko että uudemmissakaan on sen huonommat.
 
Perhe kasvaa sellaista tahtia ettei pysy nykyinen Opel Vectra 2.0T Sedan -04 tilan puolesta perässä joten farkkua huutaa. Koska tottunut tuon Vectran +200HP tehoihin niin eipä siitä voi paljoa alas mennä ja jos pidetään hintaluokka tuossa 3-5t€ niin mitäs suosittelisitte n. 200HP teholuokassa? Farkku-Vectraa näyttää saavat kohtuudella 2.0T ja 2.8T koneilla tuossa hintaluokassa, mutta mitäs muita hyviä vaihtoehtoja löytyy?
 
Lähdetääs ny perinteisesti siitä, "että misäpäin?"
Budjettis on niin pieni, ettei kannata ympäri Suomea ajeluttaa ja kaikki noin iällä olevat on yksilöitä.

Mut referenssinä täällä harvinaiseksi jäänyt Laguna III. Kärsi edeltäjänsä (Laguna II) alkupään maineesta, vaikka oli mainio tuote. Saksasta löytyy 2.0T helposti tukuittain...



Mut sulla on vaihtoauto ja vähän välirahaakin, joten mennään vaihtoautolla.

Aliarvostettuja ovat myös @aapelih konsernisisaret, sinun etusi.


Kannattaa huollattaa samaan kauppaan.

Mitään budjettiohjuksia ei juurikaan ole ranskassa, Rellulla on turbokone sekä kuutonen ja sitikalla kuutonen, kumpikin on enemmän mukavuuspainotteinen kuin sportti. Varusteet on mint, osat on halpoja ja esimerkit on "ei alkupään" malleja, jotka ovat tuotannossa hiotuneet. Bensa varmasti maistuu ja V6 kannattaa sitten varata touhutonni jakohihnalle ellei sitä ole hiljattain vaihdettu, mutta autoina kumpikin hoitavat asiansa. Turhaan vierastetaan, huoltokulut on edulliset eikä niissä mitään mystiikkaa, suitsukkeita sekä uhreja tarvita huoltoa buukatessa. :hammer: Aapeli vetää homman nippuun.

Opelissa jos löydät sen sopivan 2.0T farkun niin ei huono valinta.
 
Perhe kasvaa sellaista tahtia ettei pysy nykyinen Opel Vectra 2.0T Sedan -04 tilan puolesta perässä joten farkkua huutaa. Koska tottunut tuon Vectran +200HP tehoihin niin eipä siitä voi paljoa alas mennä ja jos pidetään hintaluokka tuossa 3-5t€ niin mitäs suosittelisitte n. 200HP teholuokassa? Farkku-Vectraa näyttää saavat kohtuudella 2.0T ja 2.8T koneilla tuossa hintaluokassa, mutta mitäs muita hyviä vaihtoehtoja löytyy?
Onko Opeli lastutettu, kun normaalisti tuossa on 175hp?
Etsi samanlainen farmarina. Tai sitten miten olisi:


 
Viimeksi muokattu:
Lähdetääs ny perinteisesti siitä, "että misäpäin?"
Budjettis on niin pieni, ettei kannata ympäri Suomea ajeluttaa ja kaikki noin iällä olevat on yksilöitä.

Mut referenssinä täällä harvinaiseksi jäänyt Laguna III. Kärsi edeltäjänsä (Laguna II) alkupään maineesta, vaikka oli mainio tuote. Saksasta löytyy 2.0T helposti tukuittain...



Mut sulla on vaihtoauto ja vähän välirahaakin, joten mennään vaihtoautolla.

Aliarvostettuja ovat myös @aapelih konsernisisaret, sinun etusi.


Kannattaa huollattaa samaan kauppaan.

Mitään budjettiohjuksia ei juurikaan ole ranskassa, Rellulla on turbokone sekä kuutonen ja sitikalla kuutonen, kumpikin on enemmän mukavuuspainotteinen kuin sportti. Varusteet on mint, osat on halpoja ja esimerkit on "ei alkupään" malleja, jotka ovat tuotannossa hiotuneet. Bensa varmasti maistuu ja V6 kannattaa sitten varata touhutonni jakohihnalle ellei sitä ole hiljattain vaihdettu, mutta autoina kumpikin hoitavat asiansa. Turhaan vierastetaan, huoltokulut on edulliset eikä niissä mitään mystiikkaa, suitsukkeita sekä uhreja tarvita huoltoa buukatessa. :hammer: Aapeli vetää homman nippuun.

Opelissa jos löydät sen sopivan 2.0T farkun niin ei huono valinta.

Tulee varmaan 2 autoa tarpeeseen jatkossa, niin pidän tuo nykyisenkin, eli tosiaan 3-5t€ budjetilla toinen auto. En ole koskaan päässyt Citröen-kammosta eroon, mutta pitää raahautua koeajamaan niin ehkä siitä pääsee.

Onko Opeli lastutettu, kun normaalisti tuossa on 175hp?
Etsi samanlainen farmarina. Tai sitten miten olisi:


Lastutettu on. Onko noissa Vectra 2.8T V6 moottoreissa enää ongelmaa jos jakopää tehty? Tässä ois lähialueella kaksikin kappaletta, toinen automaatti ja toinen manuaali.



Edit: Tuo olisi hieman kauempana, mutta ehkä eniten miellyttävä noista Opeleista.

 
Käy sit koeajamassa tuo valkonen turborellu Ylivieskassa. Yllätyt... Positiivisesti. Ja nyt on ostajan markkinat pian käsillä.
 
Tulee varmaan 2 autoa tarpeeseen jatkossa, niin pidän tuo nykyisenkin, eli tosiaan 3-5t€ budjetilla toinen auto. En ole koskaan päässyt Citröen-kammosta eroon, mutta pitää raahautua koeajamaan niin ehkä siitä pääsee.


Lastutettu on. Onko noissa Vectra 2.8T V6 moottoreissa enää ongelmaa jos jakopää tehty? Tässä ois lähialueella kaksikin kappaletta, toinen automaatti ja toinen manuaali.



Edit: Tuo olisi hieman kauempana, mutta ehkä eniten miellyttävä noista Opeleista.

Kaverilla tuli 2.8 Insigniaan kallis remppa, kun edellinen omistaja oli "säästänyt" jakopään remontissa ja vaihtanut pelkän ketjun. Ei ole suostunut kertomaan rempan hinnasta muuta, kuin että hinta oli jotain 2-5k€ väliltä (oli vaikea löytää tekijää, auto seisoi pajan pihalla melkein kuukauden odottamassa osia). Itsellä poltteli aikanaan Saab tuolla 2.8 koneella, mutta kyllä tuo kokemus poisti polttelut ja nyt jos Saabin laitan, tulee se 2.3T koneella. Opelin osiahan nuo 9-5 ja 9-3 pitävät sisällään aika paljon.
 
Oletkos koskaan ajanut 120Hp viesta mk6:lla? Minä pidin sitä ennen Fiestoja laiskoina "mummon" laitteina.
Oikeasti tuo 120Hp:n laite on hyvä ajaetteva, riittävän ripea. Ääntäkin lähtee sen verran, että tietää milloin kone käy. Jos tilat riittää, niin uskaltaa Suomeen suositella.

Mikäs tuollainen 120 hp kone mk6 Fiestassa on?
Itse olen ollut aina siinä uskossa, että tehokkaamman pään koneet olivat 1,6 litrainen 100 heppainen ja 2,0 litrainen 150 heppainen ST.

Itselläni on ollut ajossa ko. korimallista 1,4 litrainen 80 hp versio, 1,4 TDCi Van mallina sekä 150 hp ST.
Kovin hiljaiseksi tuota ei voi kutsua ja esimerkiksi mk5 Fiestassa oli parempi ohjaustuntuma ja "tunto" tiehen kuin mk6:sessa, mutta muuten tuo Fiesta on ihan pätevä auto hintaluokassaan.

ST sopivalla alustalla, jäykemmillä puslilla ja järkevällä rengas/vanne kombolla on yllättävän hauska vietävä sopivilla mutkateillä ja radalla.
Kaverin ST:ssä, jolla ajoin aikoinaan joitain tuhansia kilometrejä, oli vielä lisäksi Quaifen lukko, mistä oli tiettyä iloa mutkateillä, radalla ja talvikelillä.
 
Kaverilla tuli 2.8 Insigniaan kallis remppa, kun edellinen omistaja oli "säästänyt" jakopään remontissa ja vaihtanut pelkän ketjun. Ei ole suostunut kertomaan rempan hinnasta muuta, kuin että hinta oli jotain 2-5k€ väliltä (oli vaikea löytää tekijää, auto seisoi pajan pihalla melkein kuukauden odottamassa osia). Itsellä poltteli aikanaan Saab tuolla 2.8 koneella, mutta kyllä tuo kokemus poisti polttelut ja nyt jos Saabin laitan, tulee se 2.3T koneella. Opelin osiahan nuo 9-5 ja 9-3 pitävät sisällään aika paljon.
Ei tuota 2.8 konetta uskaltaisi ottaa jos ei ole jakopäätä rempattu, ilmeisesti orkkisketju venyy joka aiheuttaa ongelmia. Laitoin kyselyä parista 2.8T ja yhdestä 2.0T Vectrasta.
 
Työkaverin 2015 mallinen 250 hv 2.0T Insignia oli justiinsa 7 viikkoa pajalla, kun epäiltiin jakoketjun venymää, auto stoppasi suoraan kesken ajon pari minuuttia lähdön jälkeen ja heitti kaikki vikavalot kojelautaan.

Ensin Länsiauto tutki sitä usemman viikon ja vaihteli asentotunnistimia nokka-akseleihin sekä kampiakseliin, kun ei tullut sillä kuntoon, niin epäilivät sitten jakoketjun venymää.
Tässä vaiheessa remontin maksajana toiminut Kamux päätti siirtää auton oman alihankkijansa pajalle, jossa olivat aloittaneet jakoketjun vaihdon, mutta sitten olivatkin havainneet että molemmista nokkapyöristä olivat hampaat sileinä ja ilmeisesti sen takia jako oli hypännyt, vaihtoivat sitten nokkapyörät uuteen sekä laittoivat jaon kohdilleen, jonka jälkeen auto rupesi toimimaan normaalisti.
 
Katumaasturi etinnässä itelle ekaks autoks. Hintahaarukka 10-15k ja 2015+ qashqai ois silmässä, mutta sitä ei löydy kauheen hyvin tuolla hinnalla. Kadjar toinen mutta sillä sama juttu että ei sovi hintahaarukkaan. Näitä toki välillä löytyy, mutta nyt uutena ongelmana että pitää löytää uusimaan sisältä estojen takia.

Onko jollain suositeltavissa hyvin saatavilla oleva katumaasturi jossa olis noin qashqain näköinen korimalli?

Myös liisarina miettiny, mutta mikään sivu ei listaa niiden liisauksen ehtoja. En jaksa vaivautua käymään jokaisessa autokaupassa kysymässä että mitä heidän ehtoihin kuuluu. Esim joillain kuuluu huollot, vakuutukset, renkaanvaihdot yms ja joillain ei.
 
Kuinka nopeasti autoa kaipaat? Nyt kun pystyisit venyttämään kesään niin alkaa olemaan kauppahalukkuutta, tämä kyyti tulee olemaan raju.

Bensakone ilmeisesti? Osaatko arvioida kilometrejä per vuosi paljonko tulisit autoa käyttämään? Liisarissa auttaa alkuvaiheessa jo paljon kun muistat tämän;

- Leasing on laina, auto lähtee lopuksi,
- Osamaksulla jää omaksi, mutta loppuerä sopimuksesta riippuen suurehko.
 
Ei tuota 2.8 konetta uskaltaisi ottaa jos ei ole jakopäätä rempattu, ilmeisesti orkkisketju venyy joka aiheuttaa ongelmia. Laitoin kyselyä parista 2.8T ja yhdestä 2.0T Vectrasta.

2.0T Vectra oli aika lähellä löytää tiensä minunkin pihaan vuosi-pari sitten, mutta ei löytynyt oikein sopivaa yksilöä. Nyt näyttäisi olevan ihan kohtuuhintaan facelift-koriakin kyseisellä koneella nettiautossa. Aika ei ole minusta kohdellut tuota pre-faceliftin keulaa kovin hyvin, mutta facelift näyttää ihan hyvältä tänäkin päivänä.
 
Viimeksi muokattu:
2.0T Vectra oli aika lähellä löytää tiensä minunkin pihaan vuosi-pari sitten, mutta ei löytynyt oikein sopivaa yksilöä. Nyt näyttäisi olevan ihan kohtuuhintaan facelift-koriakin kyseisellä koneella nettiautossa. Aika ei ole minusta kohdellut tuota pre-faceliftin keulaa kovin hyvin, mutta facelift näyttää ihan hyvältä tänäkin päivänä.
Itsekkin tykkään tuosta faceliftistä (jos 05-> tarkoitat), edelleen suht tyylikkään näköinen kun vertaa uudempiin. Huomenna koeajamaan 2.8T V6 farkkua jossa jakoremppa ja muut huollot tehtynä.
 
Itsekkin tykkään tuosta faceliftistä (jos 05-> tarkoitat), edelleen suht tyylikkään näköinen kun vertaa uudempiin. Huomenna koeajamaan 2.8T V6 farkkua jossa jakoremppa ja muut huollot tehtynä.

Joo sitä juuri tarkoitan. Onko automaatti vai manuaali mitä menet koeajamaan?
 
Parempihan se on Opel automaatilla ostaa niin ei vahingossakaan tule vikaantuvaa M32 manuaalilaatikkoa.
 
Parempihan se on Opel automaatilla ostaa niin ei vahingossakaan tule vikaantuvaa M32 manuaalilaatikkoa.

Vectran manuaaliloota on käsittääkseni ihan hyvässä maineessa oleva F40 ainakin 2.0T:n yhteydessä...ilmeisesti myös 2.8T:n kanssa sama.
Automaatin ottaisin itsekin tuon V6:n kanssa. Jos manuaali käy niin ottaisin luotettavamman ja pihimmän 2.0T:n, jota voi myös piristää hieman jos siltä tuntuu. V6:n koeajon jälkeen saattaisi toki tuntua toiselta. Itse en ehtinyt koeajolle ennen kuin mielenkiinto siirtyi sähköisempiin kulkineisiin.
 
Vectran manuaaliloota on käsittääkseni ihan hyvässä maineessa oleva F40 ainakin 2.0T:n yhteydessä...ilmeisesti myös 2.8T:n kanssa sama.
Automaatin ottaisin itsekin tuon V6:n kanssa. Jos manuaali käy niin ottaisin luotettavamman ja pihimmän 2.0T:n, jota voi myös piristää hieman jos siltä tuntuu. V6:n koeajon jälkeen saattaisi toki tuntua toiselta. Itse en ehtinyt koeajolle ennen kuin mielenkiinto siirtyi sähköisempiin kulkineisiin.
Itseltä tosiaan tuo lastutettu 2.0T sedan F40-laatikolla löytyy pihasta, joten ei tuo V6 varmaan mitään erityistä fiilistä tuo, mutta kovinkaan paljoa laiskempaa ei viitsisi ottaa. Yksi vakio 2.0T farkku ois tuossa 500km päässä, mutta a) ei huvittaisi ajella kahdella autolla takaisin ja b) julkisella ei arvattavasta syystä viitsi liikkua joten se ei ole oikein nyt vaihtoehtona.

Tuossa olisi tuo 2.0T, kaikin puolin vaikuttaisi hyvältä mutta turhan kaukana..

 
Katumaasturi etinnässä itelle ekaks autoks. Hintahaarukka 10-15k ja 2015+ qashqai ois silmässä, mutta sitä ei löydy kauheen hyvin tuolla hinnalla. Kadjar toinen mutta sillä sama juttu että ei sovi hintahaarukkaan. Näitä toki välillä löytyy, mutta nyt uutena ongelmana että pitää löytää uusimaan sisältä estojen takia.

Onko jollain suositeltavissa hyvin saatavilla oleva katumaasturi jossa olis noin qashqain näköinen korimalli?

Myös liisarina miettiny, mutta mikään sivu ei listaa niiden liisauksen ehtoja. En jaksa vaivautua käymään jokaisessa autokaupassa kysymässä että mitä heidän ehtoihin kuuluu. Esim joillain kuuluu huollot, vakuutukset, renkaanvaihdot yms ja joillain ei.
Metroautolla kamppiksenna kadjar vuodeksi 300e/kk, liikkeitä pääkaupunkiseudulla. Kadjareita osuu muutama kriteereihisi, jos et ole vaihdokkia antamassa niin aivan varmaan saat tingittyä hinnasta. Jos et ihan heti tarvitse autoa niin koronan jatkuessa olet kohta hyvin haluttu asiakas.
 
Mikäs tuollainen 120 hp kone mk6 Fiestassa on?
Itse olen ollut aina siinä uskossa, että tehokkaamman pään koneet olivat 1,6 litrainen 100 heppainen ja 2,0 litrainen 150 heppainen ST.

Itselläni on ollut ajossa ko. korimallista 1,4 litrainen 80 hp versio, 1,4 TDCi Van mallina sekä 150 hp ST.
Kovin hiljaiseksi tuota ei voi kutsua ja esimerkiksi mk5 Fiestassa oli parempi ohjaustuntuma ja "tunto" tiehen kuin mk6:sessa, mutta muuten tuo Fiesta on ihan pätevä auto hintaluokassaan.

ST sopivalla alustalla, jäykemmillä puslilla ja järkevällä rengas/vanne kombolla on yllättävän hauska vietävä sopivilla mutkateillä ja radalla.
Kaverin ST:ssä, jolla ajoin aikoinaan joitain tuhansia kilometrejä, oli vielä lisäksi Quaifen lukko, mistä oli tiettyä iloa mutkateillä, radalla ja talvikelillä.
Tuon mk6 ja mk7 näyttää olevan netissä useissa vm 2012 malleissa, itse tarkoitin vm. 2012 Ford Fiesta titanium 120hp eli saattaa olla myös mallia mk7. Auto on myös urheilullisen näköinen. Onhan siinä siipi joka oikeasti toimineekin ja se muovinen diffuusiori :) . Kuten jo sanoin Suomeen riittävän ripeä. Ohjaustuntumaan vaikuttaa paljon myös renkaat.
 
Tuo jakaa mielipiteitä. Itse tykkään enemmän manuaalista (kummastakin on kokemusta). On ajonaikan enemmän tekemistä ja saa illuusion että itse määrää.

Toki jakaa ja kuka tykkää mistäkin. Eilen vein auton korjaamolle, sain sijaisauton minkä äsken kävin palauttamassa ja hakemassa oman pois. Kyllä sitä näin vuorokauden sisällä ehti jo ihmetellä että onko tuossa käsin vaihtamisessa mitään järkeä :hmm:

Viimevuosina ollut kolme tomaatti Volvoa - ja kukas nyt kyisyikään, niin volvoissa ne parhaat penkit löytyy:thumbsup: Siinä välissä samaan ja eriaikaan pari manuaalia, ja nyt taas automaaginen korean kippo.
 
Sattui tuollainen löytymään, varmaan ihan ok kampe ja valmiiksi softattu. Soittelin entisen omistajan kanssa ja vaikuttaisi olevan ikäisekseen valioyksilö.

 
Sattui tuollainen löytymään, varmaan ihan ok kampe ja valmiiksi softattu. Soittelin entisen omistajan kanssa ja vaikuttaisi olevan ikäisekseen valioyksilö.


Mittarilukema 160tkm, mutta korilla ajettu 350tkm...
 
Sattui tuollainen löytymään, varmaan ihan ok kampe ja valmiiksi softattu. Soittelin entisen omistajan kanssa ja vaikuttaisi olevan ikäisekseen valioyksilö.


Tuollaisesta vehkeestä pysyisin kyllä niin kaukana kun mahdollista. Jobbarilla myynnissä vähän erikoista kalustoa. Tuokin opel siis käyttöönotto -05 vaikka vuotta uudempana mainitaan. Koneella jo ajettu 160tkm virisoftan kanssa. Onkohan xenonit lailliset jos on jälkikäteen laitettu. Ei tainnut olla kovin yleinen varuste 15v sitten. Ilmaisia katsastustietoja en katsonut, mutta jos vielä kiinnostaa niin ehkä kannastaa se vitonen uhrata trafille auton historiasta.
Jo se että muulla tekniikalla on rullattu 350tkm voi eteen tulla ihan mitä vaan.
 
Tuollaisesta vehkeestä pysyisin kyllä niin kaukana kun mahdollista. Jobbarilla myynnissä vähän erikoista kalustoa. Tuokin opel siis käyttöönotto -05 vaikka vuotta uudempana mainitaan. Koneella jo ajettu 160tkm virisoftan kanssa. Onkohan xenonit lailliset jos on jälkikäteen laitettu. Ei tainnut olla kovin yleinen varuste 15v sitten. Ilmaisia katsastustietoja en katsonut, mutta jos vielä kiinnostaa niin ehkä kannastaa se vitonen uhrata trafille auton historiasta.
Jo se että muulla tekniikalla on rullattu 350tkm voi eteen tulla ihan mitä vaan.
Oli erikoismalleissa xenonit jo 2000-luvun vaihteessa aika monessa. Jopa omassa 2001 vai 2002 MK1 Focus ST170:ssä oli xenonit. Mutta mitä noihin muihin juttuihin tulee niin varauksella kyllä suhtautuisin tuon ikäluokan tehomalleihin jos ei ole todistaa että on pidetty kuin kukkaa kämmenellä/ollut harrastajalla tms.
 
Tuollaisesta vehkeestä pysyisin kyllä niin kaukana kun mahdollista. Jobbarilla myynnissä vähän erikoista kalustoa. Tuokin opel siis käyttöönotto -05 vaikka vuotta uudempana mainitaan. Koneella jo ajettu 160tkm virisoftan kanssa. Onkohan xenonit lailliset jos on jälkikäteen laitettu. Ei tainnut olla kovin yleinen varuste 15v sitten. Ilmaisia katsastustietoja en katsonut, mutta jos vielä kiinnostaa niin ehkä kannastaa se vitonen uhrata trafille auton historiasta.
Jo se että muulla tekniikalla on rullattu 350tkm voi eteen tulla ihan mitä vaan.

Tuskin kukaan kuitenkaan olettaa tuohon hintaan mitään täydellistä vehjettä.

edit: Ilmoitus poistettu
 
Tuollaisesta vehkeestä pysyisin kyllä niin kaukana kun mahdollista. Jobbarilla myynnissä vähän erikoista kalustoa. Tuokin opel siis käyttöönotto -05 vaikka vuotta uudempana mainitaan. Koneella jo ajettu 160tkm virisoftan kanssa. Onkohan xenonit lailliset jos on jälkikäteen laitettu. Ei tainnut olla kovin yleinen varuste 15v sitten. Ilmaisia katsastustietoja en katsonut, mutta jos vielä kiinnostaa niin ehkä kannastaa se vitonen uhrata trafille auton historiasta.
Jo se että muulla tekniikalla on rullattu 350tkm voi eteen tulla ihan mitä vaan.
Oli erikoismalleissa xenonit jo 2000-luvun vaihteessa aika monessa. Jopa omassa 2001 vai 2002 MK1 Focus ST170:ssä oli xenonit. Mutta mitä noihin muihin juttuihin tulee niin varauksella kyllä suhtautuisin tuon ikäluokan tehomalleihin jos ei ole todistaa että on pidetty kuin kukkaa kämmenellä/ollut harrastajalla tms.
Tuo on nimen omaan harrastajalta eikä jäänyt epäselvää kaverin tietotaidosta, tuntui tietävän kaikesta kaiken mitä tuohon autoon tulee. Kuulemma oli ollu viikon sillä ilman viriä ja n. ~40t ajettu viritettynä, työmatka-ajoa pääosin motarilla. Alusta laitettu 2017. Ei kuulemma tuo viritys vaikuta kestävyyteen, samalla koneella kun on 285HP malli tarjolla. Toki vanha auto, joten uutta ei voi odottaa, mutta vaikuttaisi hintaan nähden hyvältä. Auto maalattukin 3 vuotta sitten kattoa lukuunottamatta.
 
Sattui tuollainen löytymään, varmaan ihan ok kampe ja valmiiksi softattu. Soittelin entisen omistajan kanssa ja vaikuttaisi olevan ikäisekseen valioyksilö.

Nyt on kyllä todella komea kaara, enkä uskoisi tätä kyllä sanovani Opelista, mutta pakko se on kai myöntää. :tup:
 
Tuollaisesta vehkeestä pysyisin kyllä niin kaukana kun mahdollista. Jobbarilla myynnissä vähän erikoista kalustoa. Tuokin opel siis käyttöönotto -05 vaikka vuotta uudempana mainitaan. Koneella jo ajettu 160tkm virisoftan kanssa. Onkohan xenonit lailliset jos on jälkikäteen laitettu. Ei tainnut olla kovin yleinen varuste 15v sitten. Ilmaisia katsastustietoja en katsonut, mutta jos vielä kiinnostaa niin ehkä kannastaa se vitonen uhrata trafille auton historiasta.
Jo se että muulla tekniikalla on rullattu 350tkm voi eteen tulla ihan mitä vaan.
Autoissahan on täysin normaalia, että "vuoden 2006" malleja aletaan myydä jo edellisen vuoden viimeisellä neljänneksellä. Loka-marraskuussa tänä vuonna aletaan myymään jo vm. 2021 autoja.
 
Suosituksia autosta hintaluokassa 2500-3500 euroa? Alueena on Pirkanmaa. Kyseessä olisi itselleni ensiauto ja lähinnä vuokra-autoja ennen ajellut.

Tarkoituksena on ajaa työmatkoja ja kerran pari kuukaudessa väliä tre-hki. Työmatkan pituus 40km yhteensä. Automaatista plussaa, ei ole kuitenkaan välttämätön. Nettiautosta tullut katteltua jo muun muassa 2003 vm. corolloja ja audejakin löytyisi alle 250tkm ajettuina tuolta ihan automaattilaatikollakin. Olisiko muillakin merkeillä tarjota kelvollisia autoja tuossa hintahaarukassa? Onko esimerkiksi audin vm. 2002 a4 250tkm totaalisen loppuun ajettu vai riittääkö eloa pidemmällekin ajalle?
 
Vw Passat myös hyvä ajaa ja luulisi löytyvän myös? Bensa vai diesel? 1.8(T) bensa ja 1.9Tdi on ikiliikkujan maineessa
 
Vw Passat myös hyvä ajaa ja luulisi löytyvän myös? Bensa vai diesel? 1.8(T) bensa ja 1.9Tdi on ikiliikkujan maineessa

Kumpikin käyttövoima oikeastaan käy. Onko noissa vanhoissa bensakoneissa ja dieselkoneissa kestävyyden suhteen eroa? On sellainen kokemus jäänyt, että varsinkin kylmällä kelillä dieselkone vaatii enemmän käynnistyäkseen kuin bensa :hmm: en toki ole asiantuntija ja tämä lähinnä omaa mutua. Millaisia kilsoja tuon ikäisissä autoissa olisi suositeltavaa olla, jotta voi luottaa auton kestävän seuraavat pari vuotta kohtuullisilla huolloilla? Onko kohtuullista pitää ylärajana 250tkm ja enemmän ajettuja sitten sillä varauksella, miten kyseistä yksilöä on huollettu?

Pahoittelut useasta kyssäristä tässä, muutkin toki voivat vastata kuin @Farendlöse

Nettiautossa ainakin tällainen VW Passatti löytyy, miltä vaikuttaa?


edit: Ja on tiedossa, että toi passatti on toisella puolella Suomea. Ihan esimerkin vuoksi nostin sen tähän, että saa itselle jonkinlaista hajua sopivasta autosta, en tuonne asti sitä pääse hakemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Omasta mielestäni tuossa Passatissa on vähintäänkin tonni ylihintaa...

Tuohon hintaluokkaan löytää takuulla hyviä(kin) autoja, tärkeimpänä juurikin se huoltohistoria, jos on vielä pitkäaikainen omistaja niin plussaa. Yleensä isoimmat remontit sattuvat juuri tuohon 200-300tkm välille joten kannattaa ottaa vaikka se enemmän ajettu josta pahimmat on jo tehty.

Etuvetoisissa tuon ikäluokan a4 audeissa on yleensä multitronic laatikko joka tuo oman jännityksensä omistamiseen ellei ole jo hiljattain uusittu.
 
Kumpikin käyttövoima oikeastaan käy. Onko noissa vanhoissa bensakoneissa ja dieselkoneissa kestävyyden suhteen eroa? On sellainen kokemus jäänyt, että varsinkin kylmällä kelillä dieselkone vaatii enemmän käynnistyäkseen kuin bensa :hmm: en toki ole asiantuntija ja tämä lähinnä omaa mutua. Millaisia kilsoja tuon ikäisissä autoissa olisi suositeltavaa olla, jotta voi luottaa auton kestävän seuraavat pari vuotta kohtuullisilla huolloilla? Onko kohtuullista pitää ylärajana 250tkm ja enemmän ajettuja sitten sillä varauksella, miten kyseistä yksilöä on huollettu?

Itse ajelin parilla edellisellä autollani välin 200-250tkm ja tuntui tosiaan siltä että korjattavaa sattui aika paljon tuolla välillä. Tietysti saattanut tuolla myöhemmin vielä enemmän, mutta noiden kokemusten perusteella voisin harkita enemmänkin ajettua ja hyvin huollettua.
Omaan makuun tuossa 3ke hintaluokassa kakkoskoppainen Octavia 1.6MPI tai 1.9TDI voisivat olla hyviä, tai sitten se vasta tässä ketjussa esiintynyt Vectra C 2.0T tai Saab 9-3 samaisella moottorilla. Toyotat toki hyviä, jos haluaa mahdollisimman luotettavan.
 
Omasta mielestäni tuossa Passatissa on vähintäänkin tonni ylihintaa...

Tuohon hintaluokkaan löytää takuulla hyviä(kin) autoja, tärkeimpänä juurikin se huoltohistoria, jos on vielä pitkäaikainen omistaja niin plussaa. Yleensä isoimmat remontit sattuvat juuri tuohon 200-300tkm välille joten kannattaa ottaa vaikka se enemmän ajettu josta pahimmat on jo tehty.

Etuvetoisissa tuon ikäluokan a4 audeissa on yleensä multitronic laatikko joka tuo oman jännityksensä omistamiseen ellei ole jo hiljattain uusittu.

Nettiautossa näyttää olevan myös A6 audeja, joissa on tiptronicin laatikko, niissä varmaa samat jännät varmasti tulee kuin multitronicissa? Noissa audin malleissa kyllä on isommat moottorit niin on kustannukset kyllä isommat kanssa... Harva myyjä suoraan näköjään ilmoittaa, onko vaihteita huollettu, eikä laita kuvia huoltokirjasta. Ei ole ensiauton ostajalla helppoa :cautious:

Itse ajelin parilla edellisellä autollani välin 200-250tkm ja tuntui tosiaan siltä että korjattavaa sattui aika paljon tuolla välillä. Tietysti saattanut tuolla myöhemmin vielä enemmän, mutta noiden kokemusten perusteella voisin harkita enemmänkin ajettua ja hyvin huollettua.
Omaan makuun tuossa 3ke hintaluokassa kakkoskoppainen Octavia 1.6MPI tai 1.9TDI voisivat olla hyviä, tai sitten se vasta tässä ketjussa esiintynyt Vectra C 2.0T tai Saab 9-3 samaisella moottorilla. Toyotat toki hyviä, jos haluaa mahdollisimman luotettavan.

On tullut selailtua nettiautosta ainakin tojoja tässä. Onko noissa 2003 alkaen lähtevissä corolloissa tai avensiksissa erityisemmin eroja kestävyyden ja luotettavuuden suhteen? Jostain olen lukenut, että corollat ainakin katsastustilastoissa menisivät aavistuksen avensiksen edelle. Pitää selailla octaviat läpi ja saab 9-3, jos oman budjetin hintaluokkaan löytyisi hyviä yksilöitä, kiitos vinkistä!
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
275 794
Viestejä
4 750 127
Jäsenet
77 389
Uusin jäsen
sakke1234

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom