Automaatin tyypistä en tiedä, mutta jos on sama kuin saman ikäluokan C4:ssa, niin ihan ok kyyti. Solenoidit voi temppuilla varsinkin laatikko kuumana (tyyppivika, ihanan halpa korjata jos ei tee itse). Kone on luotettava, mutta janoinen. Jakohihnan vaihtoväli tulee 200 tkm vastaan. Jos käsijarru jumittelee, niin niiden vaijerit suojaputkineen täytyy vaihtaa. Osat 70 euroa, vitutus 100 ilman nosturia. Pakoputken jousto-osan kunto moottorin ja tulipellin välissä kannattaa vilkaista, muutenkin pakoputki saattaa olla vaihtokunnossa. Saksasta saa katin kanssa 200 euroon. Jos kone kuulostaa "päristimeltä", niin pakosarjan pistehitsit pettäneet. Helppo ja halpa korjata tee-se-itse-miehelle, korjaamossa :| Jousitus on mukava kaasu-neste, mutta etutolppien kunto kannattaa katsoa. Jos on "iskari" märkänä, vuodon korjaaminen voi tulla kalliiksi. Myös takakynkän laakerit lienee vaihtamatta, vittumainen homma tehdä, osat halpoja. Ilmastointi, jos ei toimi, niin todennäköisesti lauhdutin tai etuvastukset paskana. Molemmat nekin tyyppivikoja. Osat 2-300 e, työ :| Kannattaa tunnustella kuskin penkin alta, jos käteen jää keltaista purua, pehmusteet lahoamassa. Takatuulilasin pyyhkimen varsi on kulutustavaraa, tarkasta että toimii ja ei jää käteen. Sivupeilien lämmitysvastukset ovat myös useasti palaneet, vaihto-osa 30 euroa/kpl. Takajarrusatulat ovat aivan helvetillinen vaihtaa ja suht vikaherkät, jos ei ole vähintään kertaalleen korjattu. Jarrulevyjen vaihtaminen vaatii satuloiden irrottamisen. Korissa ei todennäköisesti ole huomattamista.
Ts. Osta jos työkalut pysyy kädessä ja hinta on alle puolet tuosta. Pääasiassa mukava auto ajaa ja monet noista vioista ei ole tee-se-itse mekaanikolle kummoisiakaan, kun osat ovat halpoja.
e: Tuohon samaan hintaan pitäisi löytyä myös uudempaa mallistoa. 01-04 oli ekat versiot, 04-08 facelift ja 09- uusin (viimeinen) malli.
e2:
Citroen C5 Juuri huollettu ja katsastettu! Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto ja
Citroen C5 2,0i 16v Exclusive Sedan Automaatti 2.0i 16v Exclusive Sedan A Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto (Jos selkeästi tuorempaa lookkia haluaa, osa tyyppivioista myös korjattu.)