Mikä auto minulle?

Ensi auto hankkimassa. Toinen lapsi tulossa, noin 10tkm yhdistettyä ajoa vuodessa laina corollalla vm 98 (muita autoja en ole ajanut paitsi autokoulun golfia).

Hinta 10-13 k
Farmari
Kahdet turvaistuimet mahduttava, rattaat etc.
Manuaali
Bensa
2014 tai uudempi?




Jotain tuon suuntaista?
 
Ensi auto hankkimassa. Toinen lapsi tulossa, noin 10tkm yhdistettyä ajoa vuodessa laina corollalla vm 98 (muita autoja en ole ajanut paitsi autokoulun golfia).

Hinta 10-13 k
Farmari
Kahdet turvaistuimet mahduttava, rattaat etc.
Manuaali
Bensa
2014 tai uudempi?
Ed ehdotuksista komppaan Peugeot 308 ja Hyundai i40 joita 2 autoksi harkinnut. BMW e91 318 - 06- - >Peugeot 5008 - 18 siirryttyä jonkun verran kaipaa takavetoa
 
Viimeksi muokattu:
Jatketaas miettimistä. Nyt on autoliikkeeltä tullu tarjous, joka ostais 535dx f11 bemarin pois. Nyt sitte tilalle joku farmari, tai miksi ei sedani bensakoneella, ja hintahaitari menee niinkin, kun 13-25ke joka on ehdoton yläkatto. Mietinnässä superb/octavia/passat/mondeo akseltilta. Kärryä tulee kesällä vedettyä perässä, niin se 750kg sais löytyä vetokykyä. Miten nuo mondeon 1.5 160hv koneet kestää?
Niin ja bemari vaan sen takia vaihtoon, koska älyttömän kallis pitää.
 
Ed ehdotuksista komppaan Peugeot 308 ja Hyundai i40 joita 2 autoksi harkinnut. BMW e91 318 - 06- - >Peugeot 5008 - 18 siirryttyä jonkun verran kaipaa takavetoa
Kannattaa jättää THP ja Puretech moottoreilla olevat autot kauppaan. Niissä on liikaa ongelmia.
 
Ihan mielenkiinnosta minkälaisia kuluja tuohon liittyy?
-Vakuutukset bonuksineen vuodessa n.1500e
-käyttövoimavero jotain inan alta 800e
- muut kuluvat osat, esim jarruremppa levyt+palat 1000e (saa halvemmallaki, mutta ei oem laatua)
-Scr järjestelmän ongelmat (adblue) anturit 500e kpl taihi johtosarja jotain 500e
-Todellinen kulutus 8.7l/100km
Ja mikä itseä vituttaa, niin tälläsen talven aikana ovet jäätyy niin kiinni, että joko ei aukea ollenkaan, tai jos aukeaa, niin ovea ei saa kiinni. Ulkokahvan vaijeri jäätyy. Ei itsellä edes vaijerin vaihto auttanu, kun jostain pääsee vettä sinne ihan törkeästi väliin.

Tossa nyt muutama, mitä nopeasti tuli mieleen. Taitaa hankinta siirtyä superb.n kattelemiseen. Vai millasia nuo mondeot on bensakoneella? Jos sitte muutaman vuoden päästä hybridia kattelee, kun vaihdokkeja tulee markkinoille enemmän.
 
Ja vielä bemarista, ihan liikaa pikkuvikaa tuon hintaluoka autoksi ja kun ne pikkuviat on vielä kalliita korjata, vaikka olis inpat ja istat, niin varaosat on arvokkaita
 
Kannattaa jättää THP ja Puretech moottoreilla olevat autot kauppaan. Niissä on liikaa ongelmia.

En nyt kyllä sanoisi, että Puretecheissä olevan ongelmia mitenkään ihmeellisesti. Alkupäässä oli ongelmia jatkohihnojen kanssa, kun Nesteen tietyt öljyt noita syövytti. Nyt kun valmistaja kielsi Nesteen öljyjen käyttämisen ei ongelmia ole ollut.
 
En nyt kyllä sanoisi, että Puretecheissä olevan ongelmia mitenkään ihmeellisesti. Alkupäässä oli ongelmia jatkohihnojen kanssa, kun Nesteen tietyt öljyt noita syövytti.

Nyt kun valmistaja kielsi Nesteen öljyjen käyttämisen ei ongelmia ole ollut.

Olisiko linkkiä/lähdettä tähän valmistajan kieltoon käyttää Nesteen öljyjä?
 
En nyt kyllä sanoisi, että Puretecheissä olevan ongelmia mitenkään ihmeellisesti. Alkupäässä oli ongelmia jatkohihnojen kanssa, kun Nesteen tietyt öljyt noita syövytti. Nyt kun valmistaja kielsi Nesteen öljyjen käyttämisen ei ongelmia ole ollut.

Käsittääkseni noi Puretechin ongelmat jatkuu ainakin vm -18 asti Pösö/Sitikka foorumien mukaan, joten olisin tarkkana. Siellä on ollut monenlaatuista ongelmaa, muutakin kuin toi hihna. Jopa alle vuoden/15tkm ajetuissa!
 
Näiden romujen testaus on ulkoistettu täysin kuluttajille, ei tollasta paskaa muuten tulisi ulos jatkuvaan tahtiin.
 
Käsittääkseni noi Puretechin ongelmat jatkuu ainakin vm -18 asti Pösö/Sitikka foorumien mukaan, joten olisin tarkkana. Siellä on ollut monenlaatuista ongelmaa, muutakin kuin toi hihna. Jopa alle vuoden/15tkm ajetuissa!

Itse lukenut samaa että Puretechin ongelmat jatkuneet pitkään vuodesta toiseen. juurikin pösön omilta foorumeilta. Joten ne nyt ainakin jää kauppaan.

Nyt kun ensimmäistä kertaa elämässä olen selannut auto merkkien omia foorumeita (suomen kielisiä) niin ihmettelen fanituksen määrää merkkejä kohden vaikka tuhansia euroja valuu kankkulankaivoon ostetaan vuodesta toiseen saman merkkinen auto vaikka mikää ei ole muuttunut.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun ensimmäistä kertaa elämässä olen selannut auto merkkien omia foorumeita (suomen kielisiä) niin ihmettelen fanituksen määrää merkkejä kohden vaikka tuhansia euroja valuu kankkulankaivoon ostetaan vuodesta toiseen saman merkkinen auto vaikka mikää ei ole muuttunut.
No näytäpä minulle merkki, jonka merkkifoorumilla EI valiteta tyyppivioista? Kaikki automerkit saa jättää kauppaan, jos vikoja pelkää. Maahantuojan ja tehtaan asennehan se ratkaisee miten ko. viat koetaan.
 
Parempi ettei niitä vikoja olisi alunperinkään:
toyota-logo-08A29AEE08-seeklogo.com.png


:D
 
Toyotassa nyt on se pieni perusongelma heti lähdettäessä, että auto on Toyota.... Ja ihan samanlailla Toyotallakin on osunut tuulettimeen jotkut koneet/ratkaisut. Ymmärtääkseni Toyota on kuitenkin hoitanut hyvin mahdollisest ongelmat (?) eli sen puolesta hommat toimii.
 
Käsittääkseni noi Puretechin ongelmat jatkuu ainakin vm -18 asti Pösö/Sitikka foorumien mukaan, joten olisin tarkkana. Siellä on ollut monenlaatuista ongelmaa, muutakin kuin toi hihna. Jopa alle vuoden/15tkm ajetuissa!
Itse lukenut samaa että Puretechin ongelmat jatkuneet pitkään vuodesta toiseen. juurikin pösön omilta foorumeilta. Joten ne nyt ainakin jää kauppaan.

Nyt kun ensimmäistä kertaa elämässä olen selannut auto merkkien omia foorumeita (suomen kielisiä) niin ihmettelen fanituksen määrää merkkejä kohden vaikka tuhansia euroja valuu kankkulankaivoon ostetaan vuodesta toiseen saman merkkinen auto vaikka mikää ei ole muuttunut.

Kaikenlaista sitä saa kirjoitella, mutta oman kokemuksen mukaan eteeni ei ole tullut yksittäisiä tapauksia lukuunottamatta mitään ihmeempiä vikoja. Tulppien kanssa ja Nesteen bensan kanssa oli ongelmia suuremmissa määrin, mutta muuten ovat luotettavampia, kuin 150-pohjaiset THPt.
 
Toyotassa nyt on se pieni perusongelma heti lähdettäessä, että auto on Toyota.... Ja ihan samanlailla Toyotallakin on osunut tuulettimeen jotkut koneet/ratkaisut. Ymmärtääkseni Toyota on kuitenkin hoitanut hyvin mahdollisest ongelmat (?) eli sen puolesta hommat toimii.
Näinhän se on; kaverilla meni aikoinan Avensis öljynsyönnin takia takuukorjaukseen kun söi 1L/1000km - sai takaisin ja söi edelleen luokkaa 1L/2000-3000km ja hankalaa oli tapella joten meni kiertoon.

Toisella kaverilla meni juuri Avensiksesta pakoputki poikki. Ok, auto on vanha 2007 mallinen, mutta itsellä ei ole VAG/Volvo -akselilla ikinä mennyt (rosteri) putket vaihtoon noilla kilsoilla ja iällä... Tosin samalla tavalla noissa 80/90-luvun vaihteen malleissa tuntui (90-luvun lopulla) olevan alustan osat "kulutuskamaa"; ne vain eivät menneet koskaan niin väljiksi että olisi joutunut katsastukseen vaihtamaan kuten VAGeissa, jne, joten pappat rullaa 500tkm - itseä hirvitti ajella serkun Corollalla kun tuntui ettei pysy kaistaviivojen välissä jos vähänkään rattiin koski... :D
 
Vähän selaillut tätä ketjua ja joitain ihan näppäriä ehdotelmiakin näkynyt, mutta heitetääs omat verkot vesille kans:

Nyt alla -04 Corolla, sedan, 1.6 bensakoneella. Täyttänyt tehtävänsä ihan passelisti ilman mitään mukavuuksia vaimon työautona. Ajoa vuodessa n. 25tkm, suurin osa maantieajoa ~80 nopeuksilla.

Ehdottomia juttuja:
-Hinta 10k tienoilla + mitä tuosta 230tkm rullatusta Corollasta vois saada vaihdossa tai myytynä (Oulun seutu mikäli merkitystä)
-Ei ranskalaista (vaimon vaatimus, tätä ei järkipuheella saa kaadettua)

Muuta vähemmän ehdotonta:
-Ei farkku > farkku, koska ei lapsia tai lemmikkejä
-Manuaali > Automaatti
-Bensa > Diesel
-Turvallisempi parempi, hirvet viihtyy työmatkan varrella paljon ja tielläkin harva se viikko

Summa summarum: Ei tarvi olla mikään premium, halpapitoinen käyttöauto etsinnässä kohtuulliseen hintaan.
 
Uudempaa Corollaa, Mazda 6, (rengasmelu) Honda Accord...
 
-Ei farkku > farkku, koska ei lapsia tai lemmikkejä
-Manuaali > Automaatti
-Bensa > Diesel
-Turvallisempi parempi, hirvet viihtyy työmatkan varrella paljon ja tielläkin harva se viikko

Summa summarum: Ei tarvi olla mikään premium, halpapitoinen käyttöauto etsinnässä kohtuulliseen hintaan.
Jatka "Corollalinjalla", mutta hieman paremmilla varusteilla? :D


Tosin itse ottaisin jo automaatilla koska vaihtoehtoja enemmän (taisi viime vuosi olla ensimmäisiä kun automaattien myynti ylitti käsivaihteiset suomessa?):

Edit: jos kerran säästää pitää:
 
Uudempaa Corollaa, Mazda 6, (rengasmelu) Honda Accord...

Näistä vaihtoehdoista Corollaa katsellut vähän vähemmän, tuntuu että hinta on korkea siihen nähden mitä muualta samalla rahalla voisi saada. Edellinen oli vaimon hankinta. Mazdasta positiivinen kuva mutta ovatko ne oikeasti niin kovia ruostumaan mitä kuulee / näkee? Hondat olleetkin vähän kiikarissa, tekniikka ilmeisesti varmaa ja tutuilla positiivisia kokemuksia kans. Kiitos vastauksesta.

Jatka "Corollalinjalla", mutta hieman paremmilla varusteilla? :D

Tosin itse ottaisin jo automaatilla koska vaihtoehtoja enemmän (taisi viime vuosi olla ensimmäisiä kun automaattien myynti ylitti käsivaihteiset suomessa?):

Edit: jos kerran säästää pitää:

Näistä tämä viimeinen vaikutti vekkulilta, ei ole omiin hakuihin osunutkaan. Nuo pari ensimmäistä tipahtaisi ainakin alustavasti kulutuksen takia. Kaveri joskus omisti vähän vastaavan Lexuksen, en muista mallia, ja kehui itse autoa mutta harmitteli kun bensaa palaa niin pirusti. Kiitos vastauksesta.
 
Ensimmäisen korimallin mazda 3 ja 6 olivat kovia ruostumaan mutta käsittääkseni nämä tuoreemmat eivät.
 
Väliaikasesti mondeo 1.6 farkku alle. Kattellaan sitten, kun taloudellinen tilanne tasaantuu ja mihin suuntaa verotukset lähtee.
 
Kai sekin hyvä vaihtoehto. Miellyttää vaan omaa silmää tuo fabia. :D
skoda.jpg
Paluuta aiempaan. Pitkän pähkäilyn jälkeen tuli käytyä tilaamassa uusi Škoda Fabia Combi (Style) 110hv. Lähes samallainen kun ylläoleva aijempi luonnos paitsi mustilla sivupeileillä ja mustalla maskin kehyksellä. Sai vielä talvirenkaat kaupan päälle.

Näistähän voi olla montaa mieltä mutta autohan on ostettava sillä verukkeella mikä itseä miellyttää ja omalla kohdalla se oli juurikin Fabia.
Nyt ei muuta kun odottamista 2-3kk, tai enemmän jos korona vaikuttaa toimitusaikaan. :cool:
 
Voi jösses.. käytiin koeajamassa jotain halppis Chevrolet Cruzea (2013 2.0 diesel, automaatti), ja kävi vahinko että tykättiin siitä. Pehmeä jousitus eikä ollut semmosta pintakovuutta, ihan hyvin kulki tuolla koneella. Uskaltaako tuollaista ostaa? Eikö tuo ole Ooppeli ja sillälailla ihan huollettavissa vaikka maahantuontia ei ole? Räjähteleekö moottorit ja vaihteistot?

Ollaan kahdesta autosta siirtymässä yhteen, farkku pitäs olla, alle 10k€.. no, voihan se olla, että myydään Yaris pois ja ajellaan tolla i30:lla, vaikka se vähän ankea onkin.
 
...älä. Älä laita rahaa kiinni Chevrolettiin. Pliis, omaksi parhaaksesi tässä alkavan laman kynnyksellä. :beye:
 
...älä. Älä laita rahaa kiinni Chevrolettiin. Pliis, omaksi parhaaksesi tässä alkavan laman kynnyksellä. :beye:

Haha, oikeastaan tuon halusinkin kuulla.. jätetään kauppaan. Ehkä muutenkin vois odotella, jos vaikka epätoivoisesti kassavirtaa kaipaavat liikkeet alkais kohta tykittelämään kovia alennuksia. Meidän taloudessa siis työ- ja rahatilanne on vakaa kaikesta huolimatta, niin voi tässä vähän kuluttaakin.
 
...älä. Älä laita rahaa kiinni Chevrolettiin. Pliis, omaksi parhaaksesi tässä alkavan laman kynnyksellä. :beye:

Niin no itsellä Volt ja todella tyytyväinen ollut toistaiseksi :D toki vain 7tkm takana (edit tarkennuksena mittarissa on 110tkm josta omia 7tkm).
 
Viimeksi muokattu:
~5k€ budjetilla jotain taloudellista ensiautoa pienillä veroilla, hiljaisuuspainotuksella. Eli käytännössä jotain 2008-2012 taitaa saada näistä 1,2 kauppakasseista alle 150tkm ajettuna, onko mitään mitä erityisesti välttää? Lähinnä Fiestaa katsellut tässä, sellainen käsitys että ne on hiljaisimmasta päästä.
 
Mikä pakettiauto kannattaa hommata 0- vaikka 6000e budjetilla? Kuskaamiseen/raksaamiseen, myynti vuoden tai kahden päästä.
 
~5k€ budjetilla jotain taloudellista ensiautoa pienillä veroilla, hiljaisuuspainotuksella. Eli käytännössä jotain 2008-2012 taitaa saada näistä 1,2 kauppakasseista alle 150tkm ajettuna, onko mitään mitä erityisesti välttää? Lähinnä Fiestaa katsellut tässä, sellainen käsitys että ne on hiljaisimmasta päästä.
Pikkuautoissa äänieristykseen ei yleensä ole kovin paljoa panostettu ja 1.2 vaparina ei kovin miellyttävä ajettava ole, kun niissä on vain 50-80 hv.
 
Hiace/transporter mahtaa pitää hintansa parhaiten, transporter autona mukavampi ja taloudellisempi, Hiace luotettavampi. Transitissa/ducatoissa paremman muotoiset tavaratilat.
 
Mikä pakettiauto kannattaa hommata 0- vaikka 6000e budjetilla? Kuskaamiseen/raksaamiseen, myynti vuoden tai kahden päästä.

Itse ostaisin noilla spekseillä alle 350 tkm ajetun Hiacen, mieluiten nelivedon, jos vain löytää kohtuullisen ruosteettoman ja muutenkin siistin yksilön.

Hiacen kanssa ei tule luotettavuus ongelmia ja muutenkin remontoiminen on helppoa ja halpaa, miinuspuolina ajo-ominaisuudet puuttuvat, koneet ovat tehottomia, mukavuusvarusteita ei ole, korroosio vaivaa, tyhjänä takavetoisella on usein jumissa ja polttoainetta kuluu enemmän kuin muilla vastaavan kokoisilla pakuilla.
Plussana on se, että kohtuullisella pidolla tuosta saa pois sen mitä itse maksoi vaikka ajaisi pari vuotta ja 100 000 kilometriä.

Toisena vaihtoehtona olen itse joskus harkinnut Renault Trafic:ia ( Opel Vivaro ja Nissan Primastar ovat samoja vehkeitä ) 114 heppaisella 1,9 dCi:llä, pitäisi olla kohtuullisen luotettavia vehkeitä, joskin nuo loppupään 2 koppaiset faceliftit eivät aivan mahdu budjettiin.
Vanhat 1,9:sit ja 2,5:set jättäisin suosiolla ostamatta.
Miinuspuolena näissä ovat mahdolliset ikääntymisen aiheuttamat sähköviat ja kohtuullisen reipas arvonpudotus.

Joku 2. koppainen facelift Ducato/Boxer/Jumper voisi olla myös ihan soiva vaihtoehto, kunhan löytää kohtuu ruosteettoman ja välttää hajoamisherkkää 2.8 konetta.
Yllättävän mukava ajella ja kamaa mahtuu kyytiin kiitettävästi.

T4:nen tai alkupään T5:nen Transportteri 1,9 TDI:llä tai varsinkin 2,5 TDI:llä on hyvä vaihtoehto, mutta nämä ovat yleensä nähneet melko paljon tietä ja käyttöä, eli pitää joko löytää eläkeläisen helmi tai sitten sellainen yksilö johon edellinen omistaja on tehnyt tarpeeksi remonttia, ettei osu kaikki herkku omalle kohdalle.
Arvonsa nämä pitävät yllättävän hyvin, vaikka metrejä olisi pohjalla runsaastikin.

Tuon hintaluokan vanhat takaveto Transitit ja muut loppuun ajetut Fordit jättäisin kyllä ostamatta, jos ei nyt huippukuntoista tule vastaan oikein halvalla.
Sen verran mitä noita on ollut edellisellä työnantajalla työmaa- ja tunneliautoina, niin voin sanoa että aika monta on lähtenyt työmaalta lavetilla ja yli puolet on mennyt vaurioiden kartoituksen jälkeen Kuusakoskelle.

Samoin 1. koppaiset Renault Masterit ( Opel Movano ja Nissan Interstar ) jättäisin muille onnellisille, jos ei hyvää ( lue ruosteetonta, huollettua ja noin 200 tkm tai alle ajettua ) satu saamaan muutamalla tonnilla.
 
Tuon hintaluokan vanhat takaveto Transitit ja muut loppuun ajetut Fordit jättäisin kyllä ostamatta, jos ei nyt huippukuntoista tule vastaan oikein halvalla.
Sen verran mitä noita on ollut edellisellä työnantajalla työmaa- ja tunneliautoina, niin voin sanoa että aika monta on lähtenyt työmaalta lavetilla ja yli puolet on mennyt vaurioiden kartoituksen jälkeen Kuusakoskelle.
Tähän tarvii kommentoida, että tuossa on ollut vuokrakäytössä transitteja niin mk5 ja mk6, eli 2000-2006 ja 2006 - 2012 vuosimallien etuvetoiset olivat kyllä hyviä verrattuna moniin muihin vastaaviin. 2012 tullut Transit custom taas ei ole niin hyvä kestävyydeltään.

Jokatapauksessa halvemman pakettiauton ostaminen on aina todellä yksilöhakuista. Suurin osa on ollut todella rajulla käytöllä, joka näkyy kaikessa. Esim vuokrakäytössä 100tkm on ihan maksimi mitä voi autoa pitää järkevällä ylläpidolla.
 
Tähän tarvii kommentoida, että tuossa on ollut vuokrakäytössä transitteja niin mk5 ja mk6, eli 2000-2006 ja 2006 - 2012 vuosimallien etuvetoiset olivat kyllä hyviä verrattuna moniin muihin vastaaviin. 2012 tullut Transit custom taas ei ole niin hyvä kestävyydeltään.

Jokatapauksessa halvemman pakettiauton ostaminen on aina todellä yksilöhakuista. Suurin osa on ollut todella rajulla käytöllä, joka näkyy kaikessa. Esim vuokrakäytössä 100tkm on ihan maksimi mitä voi autoa pitää järkevällä ylläpidolla.

Mk 6 Transit on jo paljon parempi auto, kuin nuo edeltäjänsä mk 4 ja mk 5, joita nuo meillä käytössä olleet työmaa- ja tunneliautot pääosin olivat, niitä kun hankittiin jobbareilta nipussa hintaluokassa 3000-7000 €.
Tietty siinäkin on eroa, että jos auto on nätissä vuokrakäytössä verrattuna siihen, että sillä ajetaan vuoden jokaisena työpäivänä pitkin ja poikin röykkyisiä työmaita ja tunneleita 500-1000 kilon poka päällä.

Hiacet kyllä kestivät tuota röykytystä paljon Transitteja paremmin, vaikka monilla Hiaceilla oli usein menty se 100-150 tkm enemmän kuin muilla työmaille tulleilla pakuilla.

Transit Customissa tuntuu olevan aika suurta laatuvaihtelua, yhdellä pienyrittäjä kaverillani oli uudesta lähtien 7 vuotta ja 150 tkm ajossa 155 heppainen sport custom, eikä siinä ollut takaovien saranoiden ruostumista ja katkennutta takajousta suurempaa vikaa koko aikana, vaikka silläkin rahdattiin säännöllisesti yli 1000 kg kuormia sekä vedettiin noin 2500 kg painoista kärryä.

Toinen kaverini taas osti maalausliikkeelleen pari 2,2 litraista 100 hp Customia ja toinen niistä oli takuuseen puolimoottorin vaihdossa alle 50 tkm ajettuna ja toiseen vaihdettiin takuuseen useampia alustan osia, toinen ajovalo umpio sekä lukitusta ohjaava moduuli.

Entisellä työnantajallani oli myös liisattuna jonkin verran noita Transit Customeita huoltoautoina, kun leasing yhtiö alkoi tarjota niitä hieman Transportteria halvemmalla kk hinnalla.
Näissä huoltoauto käytössä olleissa pääosin 2,0 litraisissa 100 hp vehkeissä ei minun tietääkseni ollut sen suurempia vikoja, kuin vastaavassa käytössä olleissa karvalakki Transporttereissakaan.
 
Pikkuautoissa äänieristykseen ei yleensä ole kovin paljoa panostettu ja 1.2 vaparina ei kovin miellyttävä ajettava ole, kun niissä on vain 50-80 hv.
Joo taisi olla vähän liian ruusuiset muistikuvat jääneet vanhasta 1997 Fiestasta kun kävin vähän testaamassa 2007 Fiestaa :D Onkohan tuossa MK VI Fiestassa vielä yhtä meluisa rakenne uudella korilla?

Pitänee ennemmin jotain 1,2-1,4 Golfia metsästää vaikka noissa TSI koneissa on kuulemma ongelmia.
 
Joo taisi olla vähän liian ruusuiset muistikuvat jääneet vanhasta 1997 Fiestasta kun kävin vähän testaamassa 2007 Fiestaa :D Onkohan tuossa MK VI Fiestassa vielä yhtä meluisa rakenne uudella korilla?
Mk VI on paljon hiljaisempi ja muutenkin siinä on enemmän "isomman auton tuntua".
 
Fiestoissa ensimmäinen ns autoksi luokiteltava tuli MK7:n myötä. MK7 sisusta ja melu ei ole vielä täysin hallinnassa vs uudemmat mutta auto itsessään on jo auton tuntuinen. MK8 taas on selkeä iso hyppy MK7:sta.
 
~5k€ budjetilla jotain taloudellista ensiautoa pienillä veroilla, hiljaisuuspainotuksella. Eli käytännössä jotain 2008-2012 taitaa saada näistä 1,2 kauppakasseista alle 150tkm ajettuna, onko mitään mitä erityisesti välttää? Lähinnä Fiestaa katsellut tässä, sellainen käsitys että ne on hiljaisimmasta päästä.

Renault Megane Sport Tourer 1,4 T 130 Dynamique Farmari 2011 - Vaihtoauto Vaihtoehtoja löytyy, osat halpoja (trodo.fi tai mikä tahansa autovaraosaliike) ja huomattava hyppäys mukavuudessa, ajettavuudessa ja hiljaisempi.
 
Onko ehdoituksia autosta, jossa olisi oikeasti hyvä penkki. Nyt on CLK Mersu, hieno auto mutta penkki painaa koko ajan kivuliaasti. Itse asiassa mulla on sama ongelma ollut monessakin autossa, vasemmalta yläreisi-pakara kohdalta jatkuva epämukavuus ja kivun tunne. Eikä tarvi ajaa kuin 1km niin ongelma on heti läsnä. Samaa vikaa ollut ainakin Jaguar S-type, Opel Ampera, Peugeot 307 cc, nykyinen MB CLK w208. Aikaisemmin oli Lexus Ls400 jossa ei ollut ongelmia.

Ajan ehkä 5000km vuodessa joten kulutus ei haittaa ja voimaa sais olla. Esim bensakasi ja automaatti olis hyvä. Mutta nyt joudun varmaan laittamaan CLK:n myyntiin tuon penkkiasian takia, joka harmittaa kun auto on moitteettoman siisti ja ostin sen viime kesänä. Joten onko ehdoituksia, pitäiskö suoraan katsella maasturia, esim BMW X5 tai Nissan Murano yms. Tai joku jenkki, ehkä ongelma on että tuollainen kapea, sporttinen penkki ei vaan sovi minulle.
 
Jos ongelma noin nopeasti ilmenee kannattaa suunnata jonkun isomman liikkeen halliin ja koeistumaan eri vaihtoehtoja. Oliko CLK:ssa ortopenkit?
 
Budjetti vois olla jotain 10-15k paikkeilla. CLK on Avantgarde mallia eli ei taida olla ortopenkkejä.
 
BMW:t sportti tai ergojakkaroilla ja Volvot, niissä on hyvät penkit.
 
BMW:t sportti tai ergojakkaroilla ja Volvot, niissä on hyvät penkit.
Noissa Bemareissa ja Audeissa ainakin on lukuisia penkkivaihtoehtoja samoissa autoissa, niissä pitää olla tarkkana mitä missäkin yksilössä on ruksittu. Tuon hintaisissa Volvoissa on varmaan sitten taas vain pintamaterilaalieroja?
 
Oli Volvollakin sport istuimia S60 mk I ja V70 mk II aikakaudella, mut tarkemmin en osaa sanoa. Viimeisissä Ford ajan ei käsittääkseni ollut kuin peruspenkit, mut ne sopi kookkaillekin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
275 794
Viestejä
4 750 127
Jäsenet
77 389
Uusin jäsen
sakke1234

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom