Mikä auto minulle?

TYPO, ei kohta 4v, vaan 3v tuli noin kuukausi sitten, kun tarkistin! :tup: Tarkka summa ollut 9199€ ja 41tkm.

Silloin kun ostin tuon, noita oli siinäkin liikkeessä varmaan +20kpl myynnissä (muistan kun kiertelin ne läpi, että minkä otan) + capturit (käytännössä sama auto), sieltä oli joku iso yksityisleasing tms. erä vapautunut markkinoille ja noita muutaman vuoden vanhoja ja alle 50tkm ajettuja oli varmaan satoja myynnissä nettiautossa.
Tää on joku vakiohinta Clioille :). Mä ostin omani vuonna 2019 noin 9000 eurolla ja oli silloin 40tkm ajettu 2015 vuosimallia. GT-line -varusteilla joten parkkitutka puuttuu mutta tilalla on automaatti-ilmastointi sen perusmallin sijaan ja medianav on vanhaa laatua, koska päivittyi vasta vuonna 2017.

Itsellä siis myös harkinnassa tuollainen (2019-2020, 100hp, <10 ke). Hyvät varusteet, kohtuu hyvä ajettavuus plussaa. Ilmeissti ovat myös melko luotettavia.

Mä olen tuollaisella karvalakki farkulla ajanut 3v, vm. 2019 ja oli 41tkm ajettuna 9199k€, on kuitenkin android auto, peruutuskamera, ilmastointi, sähkölasit ja cruise. Kaikki välttämätön, ensimmäinen hankinta oli äänieristyksen parantaminen (itse), vetokoukku, lisävalo keulaan ja ohjelmointi, 130hv ja 215nm niin muuttui ihan eri autoksi.

djjsd.PNG

Rahallisesti ei ole montaa sataa 3v aikana mennyt korjauksiin (kun itse tekee), akun vaihdoin kun meni mykäksi kerrasta (100€), koiranluut + alatukivarret eteen (Meyle HD 100€ yhteensä + suuntaus 60€). Rellut syö niveliä, mutta laadukkailla osilla, senkin saa loppumaan. Bensaa vie sen 5-6l/100km, edullinen vakuutus ja vero, sekä tuossa farkussa on kokoon nähden oikeasti iso kontti, on harmi että tuollaisia pikku farkkuja ei meinaa enää löytyä, saatikka sähköautoista.

Sisusta halpaa ämpärimuovia, meluisa motarilla (jos ei äänieristä), pihi moottori riittää kaupungissa ja maantiellä, mutta puhti loppuu motarilla ja ohituksissa vakiona nopeasti (varsinkin jos kuormaa).

Perus auto, ilman mitään hienouksia, on halpa korjata ja ylläpitää!

Autosi edustaa sitä toiseksi uusinta sukupolvea, nelosta? Eivät ilmeisesti ole Ranskassa mitään oppineet, koska Clio V:n kanssa on kuulemma alustamurheita ihan yhtä lailla ja pyöränkulmia ei saada vaateriin edes takuuaikana merkkihuollossa. Sinänsä noista varmaan rahalla selviää, mutta luulisi nyt kannattavan tehtaalla laittaa se pari kymppiä/satasta enemmän osiin. Jos autot kestäisivät, niin ranskalaistenkin arvo voisi säilyä kuin Toyotassa ja niitä ostettaisiin enemmän uutena, kun arvo ei olisi nolla heti autoliikkeen kynnyksen toisella puolen.

Autosi edustaa sitä toiseksi uusinta sukupolvea, nelosta? Eivät ilmeisesti ole Ranskassa mitään oppineet, koska Clio V:n kanssa on kuulemma alustamurheita ihan yhtä lailla ja pyöränkulmia ei saada vaateriin edes takuuaikana merkkihuollossa. Sinänsä noista varmaan rahalla selviää, mutta luulisi nyt kannattavan tehtaalla laittaa se pari kymppiä/satasta enemmän osiin. Jos autot kestäisivät, niin ranskalaistenkin arvo voisi säilyä kuin Toyotassa ja niitä ostettaisiin enemmän uutena, kun arvo ei olisi nolla heti autoliikkeen kynnyksen toisella puolen.

Kyllä, kaikki ranskalaiset mitä olen omistanut, on syönyt niveliä jo 90-luvulta lähtien. Laadukkailla varaosilla kestää sen mitä muutkin merkit, mutta 50-100tkm välillä joutuu yhden jumpan niiden kanssa tekemään.

Sitten taas kääntöpuolena, osat ei maksa mitään (alatukivarsi Meyle HD 35€) ja toiseksi, ranskalaiset ei ruostu.

Pari vuotta vanhana ja 40 tkm ajettuna maksoi siis yhdeksän tonnia. Nyt jos haluaisin ostaa kaksi vuotta vanhan, niin siitä pitäisi pulittaa vähintään 14-16 tonnia. Onko tuo uudempi korimalli lähtöhinnaltaan kalliimpi, vai selittäisikö hintoja ehkä se, että Clioilla riittää nyt kysyntää?
Vuonna -22 kun noita kävin katselemassa niin ylivuotisen (-21) keskimmäisen varustetason(zen?) Olisi saanut kaksilla renkailla, vetokoukulla, lohkolämmittimellä ja viiden vuoden takuulla suoralla kaupalla hintaan 15900,-

Koeajamani 13tkm ajettu -20 maksoi tuolloin 13500€

Tympäisee kun autojen hinnat ovat kiivenneet vuosi vuodelta vain ylemmäksi.

Kyllä, kaikki ranskalaiset mitä olen omistanut, on syönyt niveliä jo 90-luvulta lähtien. Laadukkailla varaosilla kestää sen mitä muutkin merkit, mutta 50-100tkm välillä joutuu yhden jumpan niiden kanssa tekemään.

Sitten taas kääntöpuolena, osat ei maksa mitään (alatukivarsi Meyle HD 35€) ja toiseksi, ranskalaiset ei ruostu.

Jos pieni offtopic sallitaan, niin muuttuiko mikään ajotuntumassa Meylen osilla? Mietin vain, että onko tuolle huonolle kestolle jokin teknistieteellinen selitys. Alustahan noissa kai on pehmeä, kuten kestävissä japseissa, mutta ajettavuus sitten taas puheiden mukaan kuitenkin hieman enemmän eurooppalainen. Voiko tuo olla haastava yhdistelmä saada kestäväksi?

Pari vuotta vanhana ja 40 tkm ajettuna maksoi siis yhdeksän tonnia. Nyt jos haluaisin ostaa kaksi vuotta vanhan, niin siitä pitäisi pulittaa vähintään 14-16 tonnia. Onko tuo uudempi korimalli lähtöhinnaltaan kalliimpi, vai selittäisikö hintoja ehkä se, että Clioilla riittää nyt kysyntää?

Vähän se hinta nousi sukupolvenvaihdoksen yhteydessä, mutta ei paljoa. Mutta osaltaan tilannetta varmaan selittää pikkuautojen poistuminen autonvalmistajien ja -maahantuojien tuotevalikoimasta, jolloin kun Suomen markkinoille ei enää tule lisää käytettyjä Poloja, Fiestoja ym., niin se sitten nostaa käytettyjen Cliojenkin hintoja.

Clio 1,0 TCe 100 Zen starttaa Suomen markkinoille ensimmäisenä mallina ja sen hinnaksi on ilmoitettu 16 990 euroa. Aiempaa nykyaikaisemmilla turva- ja viihdevarusteilla auton hinta on 600 euroa korkeampi, kuin edellisessä korimallissa.

Ehdotuksia? Hintaluokka ehdottomasti alle 10k ja mieluummin lähempänä 5k kuin 10k:ta

Alla vielä muutamia esimerkkiautoja 1.0 TSI:llä, rajattu Nettiautosta 2018--> ja <--105tkm. Up!/Citigo/Mii voisi myös olla vaihtoehto, jos koppimopon muoto ei liikaa ahdista.

Niitä niveliä ei oo tarkoitettu tänne roudan ja nimismiehenkiharoiden luvattuun maahan, liian hentoiset tasaisen kestopäällysteen ulkopuolelle.

Meganessa (kolmas sukupolvi) alapallot ja raidetangot kestivät oikein mainiosti, eli 400 tkm aikana piti vaihtaa pallot kerran ja toiselta puolelta raidetangon pää. Onkohan cliossa säästetty mitoituksessa?

Statistiikka

Viestiketjuista
277 030
Jäsenet
77 567
Uusin jäsen
Mjuuli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom