Mikä auto minulle?

Kävitkö kokeilemassa myös 2.0 Corolllaa?
En. Lähinnä kyse oli uskalluksesta.

Netistä kyllä katselin, mutta en kokenut lisätehoja omaan käyttöön tarpeelliseksi.
 
En. Lähinnä kyse oli uskalluksesta.

Netistä kyllä katselin, mutta en kokenut lisätehoja omaan käyttöön tarpeelliseksi.
Tuo menee takuuseen.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo menee takuuseen.
Hyvä tietää 👍

Mutta en tosiaan kokenut että lisätehoille olisi tarvetta :)

Eilen tuli pyörittyä Corollan kanssa noin 45 minuuttia, pääasiassa kaupunkiajoa. Kyydissä kaksi aikuista ja kaksi teiniä. Kulutus 4,5. Ei ollenkaan paha. Vanhassa avensiksessa olisi ollut yli 7.
 
Mutta en tosiaan kokenut että lisätehoille olisi tarvetta :)

Eilen tuli pyörittyä Corollan kanssa noin 45 minuuttia, pääasiassa kaupunkiajoa. Kyydissä kaksi aikuista ja kaksi teiniä. Kulutus 4,5. Ei ollenkaan paha. Vanhassa avensiksessa olisi ollut yli 7.

Se on kyllä hyvä että on autoja tarjolla jokaiseen tarpeeseen ja makuun. Muakin periaatteessa Corolla farkku kiinnostelis, mutta kertaalleen sain tuollasen (pre-facelift) 1.8:n sijaisautoksi ja kyllä se tosi nuhaiselta tuntui. Tilatkaan ei päätä huimaa kun tottunut esim Passattiin. Aika pienellä kyllä tuntui menevän.

Jokaiselle jotakin. :)
 
Se on kyllä hyvä että on autoja tarjolla jokaiseen tarpeeseen ja makuun. Muakin periaatteessa Corolla farkku kiinnostelis, mutta kertaalleen sain tuollasen (pre-facelift) 1.8:n sijaisautoksi ja kyllä se tosi nuhaiselta tuntui. Tilatkaan ei päätä huimaa kun tottunut esim Passattiin. Aika pienellä kyllä tuntui menevän.

Jokaiselle jotakin. :)
No ethän sinä voi eri segmentin autoja vertailla. Vertaa golffiin jos haluat. Voit kanssa vertailla sitä kulutusta myös.
 
Se on kyllä hyvä että on autoja tarjolla jokaiseen tarpeeseen ja makuun. Muakin periaatteessa Corolla farkku kiinnostelis, mutta kertaalleen sain tuollasen (pre-facelift) 1.8:n sijaisautoksi ja kyllä se tosi nuhaiselta tuntui. Tilatkaan ei päätä huimaa kun tottunut esim Passattiin. Aika pienellä kyllä tuntui menevän.

Jokaiselle jotakin. :)
Facelift-Corollassa on tehokkaampi moottori, esim. kiihtyvyys 0-100 km/h on parantunut 1,7 sekuntia 1.8-litraisessa mallissa.
 
Se on kyllä hyvä että on autoja tarjolla jokaiseen tarpeeseen ja makuun. Muakin periaatteessa Corolla farkku kiinnostelis, mutta kertaalleen sain tuollasen (pre-facelift) 1.8:n sijaisautoksi ja kyllä se tosi nuhaiselta tuntui. Tilatkaan ei päätä huimaa kun tottunut esim Passattiin. Aika pienellä kyllä tuntui menevän.

Jokaiselle jotakin. :)
Sehän onkin se autonvaihdon vaikein puoli, kun on tottunut todella isoihin tiloihin autossaan eikä mikään markkinoilla oikein enää matchaa niihin ellei mennä sitten omasta budjetista reilusti yli.

Nimimerkillä hakenut Espacelle korvaajaa tässä tovin, mutta siinä 30k euron luokassa melkein kaikki ovat pienempiä ja ahtaampia.
 
Tässä olen miettinyt nykyisen Audin dieselin vaihtoa täyssähköön tai plugariin, mutta mihin? Hintaluokka pitäisi olla max n. 30 000 e, ja tilaa about sama kuin nykyinen farkku-A4, jotta konttiin mahtuu Britaxin rattaat ja pari putkikassia. Piakkoin siirrytään kyllä matkarattaisiin. Ajot ja oma pää haluaa toisaalta täyssähköä, mutta toisaalta päivittäiset ajot menisi hyvin 20-50 km sisään.

Mikä auto meille?

- SUV tai vast. korotettu auto
- kotona mahdollista ladata vain Schukosta (max. 3,8kW), mutta vierestä kaupoilta löytyy pikalaturit ja duunissa voi latailla tarvittaessa 11 kW -laturista (hinta 0,2 e / kWh töissä ja kotona)
- range talvisin n. 200km
- hintaluokka 30 000 e, josta rahoitetaan suurin osa
- tilaa 2 aikuista + 1 lapsi + rattaat + pari putkikassia viikonloppureissulle
- neliveto ei pakollinen, vaikka nykyinen Quattro onkin
- pysähtyminen laturille ei ole ongelma, mutta latausnopeus saisi olla talvellakin OK
- ajot vuodessa enää n. 15 tkm ja kaikki ajo eteläisessä Suomessa

Olen koeajanut ao. autoja, joista kaikista tykännyt.
- bZ4x (hyvä autona, mutta latausnopeus huono talvella)
- XC40 T5 tai P8 (hyvä autona ja akun esilämmitys, mutta kallis ja pienempi kontti kuin nykyisessä)
- Polestar 2 (sama kuin Volvo + alustan heikkoudet, mutta hinnaltaan OK)

ID.4 tai Enyaq olisi varmaan järkevin valinta (hinta+ominaisuudet), mutta VAG-konsernin laitteita on ollut nyt 4 kpl peräkkäin ja halu olisi kokeilla jotain muuta. bZ4x tarjoaisi pitkän takuun ja Relaxin, sekä Toyotan kautta rahoitettuna sovitun ostohinnan 60 kk päähän. RAV4 plugarina kiinnostaisi, mutta hinta on ihan järjetön ja ajo-ominaisuudet on vain keskitasoa.
 
Tässä olen miettinyt nykyisen Audin dieselin vaihtoa täyssähköön tai plugariin, mutta mihin? Hintaluokka pitäisi olla max n. 30 000 e, ja tilaa about sama kuin nykyinen farkku-A4, jotta konttiin mahtuu Britaxin rattaat ja pari putkikassia. Piakkoin siirrytään kyllä matkarattaisiin. Ajot ja oma pää haluaa toisaalta täyssähköä, mutta toisaalta päivittäiset ajot menisi hyvin 20-50 km sisään.

Mikä auto meille?

- SUV tai vast. korotettu auto
- kotona mahdollista ladata vain Schukosta (max. 3,8kW), mutta vierestä kaupoilta löytyy pikalaturit ja duunissa voi latailla tarvittaessa 11 kW -laturista (hinta 0,2 e / kWh töissä ja kotona)
- range talvisin n. 200km
- hintaluokka 30 000 e, josta rahoitetaan suurin osa
- tilaa 2 aikuista + 1 lapsi + rattaat + pari putkikassia viikonloppureissulle
- neliveto ei pakollinen, vaikka nykyinen Quattro onkin
- pysähtyminen laturille ei ole ongelma, mutta latausnopeus saisi olla talvellakin OK
- ajot vuodessa enää n. 15 tkm ja kaikki ajo eteläisessä Suomessa

Olen koeajanut ao. autoja, joista kaikista tykännyt.
- bZ4x (hyvä autona, mutta latausnopeus huono talvella)
- XC40 T5 tai P8 (hyvä autona ja akun esilämmitys, mutta kallis ja pienempi kontti kuin nykyisessä)
- Polestar 2 (sama kuin Volvo + alustan heikkoudet, mutta hinnaltaan OK)

ID.4 tai Enyaq olisi varmaan järkevin valinta (hinta+ominaisuudet), mutta VAG-konsernin laitteita on ollut nyt 4 kpl peräkkäin ja halu olisi kokeilla jotain muuta. bZ4x tarjoaisi pitkän takuun ja Relaxin, sekä Toyotan kautta rahoitettuna sovitun ostohinnan 60 kk päähän. RAV4 plugarina kiinnostaisi, mutta hinta on ihan järjetön ja ajo-ominaisuudet on vain keskitasoa.
Siitä vaan Toyota alle, kyllä sä sen latauksen kanssa pärjäät
 
Sehän onkin se autonvaihdon vaikein puoli, kun on tottunut todella isoihin tiloihin autossaan eikä mikään markkinoilla oikein enää matchaa niihin ellei mennä sitten omasta budjetista reilusti yli.

Nimimerkillä hakenut Espacelle korvaajaa tässä tovin, mutta siinä 30k euron luokassa melkein kaikki ovat pienempiä ja ahtaampia.

Perusautoissa kyllä päin vastoin. Koot ja tilat kasvaa jatkuvasti.
 
Tässä olen miettinyt nykyisen Audin dieselin vaihtoa täyssähköön tai plugariin, mutta mihin? Hintaluokka pitäisi olla max n. 30 000 e, ja tilaa about sama kuin nykyinen farkku-A4, jotta konttiin mahtuu Britaxin rattaat ja pari putkikassia. Piakkoin siirrytään kyllä matkarattaisiin. Ajot ja oma pää haluaa toisaalta täyssähköä, mutta toisaalta päivittäiset ajot menisi hyvin 20-50 km sisään.

Mikä auto meille?

- SUV tai vast. korotettu auto
- kotona mahdollista ladata vain Schukosta (max. 3,8kW), mutta vierestä kaupoilta löytyy pikalaturit ja duunissa voi latailla tarvittaessa 11 kW -laturista (hinta 0,2 e / kWh töissä ja kotona)
- range talvisin n. 200km
- hintaluokka 30 000 e, josta rahoitetaan suurin osa
- tilaa 2 aikuista + 1 lapsi + rattaat + pari putkikassia viikonloppureissulle
- neliveto ei pakollinen, vaikka nykyinen Quattro onkin
- pysähtyminen laturille ei ole ongelma, mutta latausnopeus saisi olla talvellakin OK
- ajot vuodessa enää n. 15 tkm ja kaikki ajo eteläisessä Suomessa

Olen koeajanut ao. autoja, joista kaikista tykännyt.
- bZ4x (hyvä autona, mutta latausnopeus huono talvella)
- XC40 T5 tai P8 (hyvä autona ja akun esilämmitys, mutta kallis ja pienempi kontti kuin nykyisessä)
- Polestar 2 (sama kuin Volvo + alustan heikkoudet, mutta hinnaltaan OK)

ID.4 tai Enyaq olisi varmaan järkevin valinta (hinta+ominaisuudet), mutta VAG-konsernin laitteita on ollut nyt 4 kpl peräkkäin ja halu olisi kokeilla jotain muuta. bZ4x tarjoaisi pitkän takuun ja Relaxin, sekä Toyotan kautta rahoitettuna sovitun ostohinnan 60 kk päähän. RAV4 plugarina kiinnostaisi, mutta hinta on ihan järjetön ja ajo-ominaisuudet on vain keskitasoa.
Mites Nissan Ariya ?
 
Alkaa mennä hermo omaan dieseliin. Tukivarsi poikki ajossa ja taas tulee remonttia. Toyota Corolla 1.8 hybridiä katsonut. Mikä rahoituskorko on halpa jos käsiraha olis 6000€ ja auton hinta 15-16k kahden vuoden maksuajalla? Miltä tämä esimerkiksi näyttäisi? https://www.nettiauto.com/toyota/corolla/14976033
"Uuteen" autoon ei remonttia tarvii tulevaisuudessa tehdä? Varmaan taksi olisi parempi vaihtoehto.
 
Kysästäänpä täältä kun ei itellä ole mitään hajua asiasta. Kuinka luotettavia tuommosen Avensiksen automaattilaatikot on? Oma wanha Anjovis olis nyt tarkotus laittaa kiertoon(ei ole kyllä ollu mitään ongelmia tuommosen 20w vanhan auton kanssa) kun tarvetta olis farmarille. Nettiautoa tuossa kattelin ja tuossa olis muutama ±250t ajettuja yksilöitä(kuitenkin reilusti alle 300t) mitä kattellu. Nämä siis vm2010 ja ylöspäin. Niin ja siis bensakoneella jos sillä on tuon laatikon suhteen mitään väliä(?).

Ja ei, ei ole tuo sama yksilö minkä @Mariini ylempänä postas.
 
Kyllä ne Aisinin laatikot aika hyviä on, huoltohistoriaa olis hyvä olla, että ainakin kerran olis öljyt vaihdettu, mieluummin useammin.
 
Nyt tarttis hankkia auto, suurin osa ajosta tulee olemaan n. 20km suuntaansa, mutta välillä voi tulla myös pidempiä reissuja.

Itse en juurikaan automaailmaa ikinä seurannut, "kriteerit" ovat pyöreästi "kuhan ei tartte ihan pienissä mäissä tai valoista lähtiessä työntää että pääsee eteenpäin".

Kaveri on kehunut omaa Fordiaan litran Ecoboostilla (100hv) hyväksi paketiksi, mutta ei itsellä mitään käryä onko tämä hyvä vai huono.

Toinen kaveri ja oma isä sanoivat että ranskalaista ei ainakaan käytettynä ja jos Ranskaan sortuukin niin ei ainakaan sitikkaa tai rellua.

Nettiautosta tämä vaikutti ihan kivalta, ellei punaista väriä lasketa https://www.nettiauto.com/ford/fiesta/14983969
Mutta voihan se olla ihan pommikin kun en näistä mitään tiedä.

Ehdotuksia? Hintaluokka ehdottomasti alle 10k ja mieluummin lähempänä 5k kuin 10k:ta

Edit: ja ajatuksena alustavasti ajaa auto ns. paaliin asti eikä vain paria vuotta
 
Nyt tarttis hankkia auto, suurin osa ajosta tulee olemaan n. 20km suuntaansa, mutta välillä voi tulla myös pidempiä reissuja.

Itse en juurikaan automaailmaa ikinä seurannut, "kriteerit" ovat pyöreästi "kuhan ei tartte ihan pienissä mäissä tai valoista lähtiessä työntää että pääsee eteenpäin".

Kaveri on kehunut omaa Fordiaan litran Ecoboostilla (100hv) hyväksi paketiksi, mutta ei itsellä mitään käryä onko tämä hyvä vai huono.

Toinen kaveri ja oma isä sanoivat että ranskalaista ei ainakaan käytettynä ja jos Ranskaan sortuukin niin ei ainakaan sitikkaa tai rellua.

Nettiautosta tämä vaikutti ihan kivalta, ellei punaista väriä lasketa https://www.nettiauto.com/ford/fiesta/14983969
Mutta voihan se olla ihan pommikin kun en näistä mitään tiedä.

Ehdotuksia? Hintaluokka ehdottomasti alle 10k ja mieluummin lähempänä 5k kuin 10k:ta

Edit: ja ajatuksena alustavasti ajaa auto ns. paaliin asti eikä vain paria vuotta


Unohda Ecoboost foordit
 


Unohda Ecoboost foordit
Jos ecoboostit unohtaa niin osaatko neuvoa about vastaavan tehokasta/kuluttavaa moottoria saman hintaluokan vehkeissä
 
Ei nuo normihybridien akut paljoa maksa. Ei pidä sotkea plugareihin.

Jatseja löytyy myös värittömille persoonille, esittelykohde on ehdotus. :comp:
 
Oisko Kaotika Kia Stonic tuolla 1.0 litrasella 100-120hv versiolla mieluinen hinnat liikkuu n12-16 välimastossa.
En ole ainakaa siitä kuullut kovin pahaa sanottavaa.
Löytyy myös tuo pienempi picanto 1.2 L moottorilla mutta siitä ei ole kokemuksia kuinka pirteä se on.
Sitten olisi tämä https://www.nettiauto.com/kia/picanto/14978462
 
Nyt tarttis hankkia auto, suurin osa ajosta tulee olemaan n. 20km suuntaansa, mutta välillä voi tulla myös pidempiä reissuja.

Itse en juurikaan automaailmaa ikinä seurannut, "kriteerit" ovat pyöreästi "kuhan ei tartte ihan pienissä mäissä tai valoista lähtiessä työntää että pääsee eteenpäin".

Kaveri on kehunut omaa Fordiaan litran Ecoboostilla (100hv) hyväksi paketiksi, mutta ei itsellä mitään käryä onko tämä hyvä vai huono.

Toinen kaveri ja oma isä sanoivat että ranskalaista ei ainakaan käytettynä ja jos Ranskaan sortuukin niin ei ainakaan sitikkaa tai rellua.

Nettiautosta tämä vaikutti ihan kivalta, ellei punaista väriä lasketa https://www.nettiauto.com/ford/fiesta/14983969
Mutta voihan se olla ihan pommikin kun en näistä mitään tiedä.

Ehdotuksia? Hintaluokka ehdottomasti alle 10k ja mieluummin lähempänä 5k kuin 10k:ta

Edit: ja ajatuksena alustavasti ajaa auto ns. paaliin asti eikä vain paria vuotta
Renault clio 0,9tce moottorilla, mahtanee olla ainoita ranskalaisia bensiinimoottoreita missä ei ole mitään erikoisempia tyyppivikoja. Jos löytyy hintaluokkaan vielä 2020 uudempi malli niin ainakin omasta mielestä on oikeasti laadukkaan tuntuinen pikkuautoksi, ainakin verrattuna skodan tai vw:n saman luokan tarjontaan.

Kysäise isältäsi ja kaveriltasi miksi ei citikkaa tai rellua...jäljelle jää peugeot joka on saman konsernin tuote kuin citroen ja jakavat saman tekniikan joten samat ongelmat koskevat kaikkia (1.6vti/thp, 1.2 puretech)
 
Oisko Kaotika Kia Stonic tuolla 1.0 litrasella 100-120hv versiolla mieluinen hinnat liikkuu n12-16 välimastossa.
En ole ainakaa siitä kuullut kovin pahaa sanottavaa.
Löytyy myös tuo pienempi picanto 1.2 L moottorilla mutta siitä ei ole kokemuksia kuinka pirteä se on.
Liikaa hintaa, 10k on aivan ehdoton katto ja mieluummin lähempänä 5 kuin 10k.

Tuo on hintahaitarin ihan äärirajoilla, mutta pitää tutustua.

Renault clio 0,9tce moottorilla, mahtanee olla ainoita ranskalaisia bensiinimoottoreita missä ei ole mitään erikoisempia tyyppivikoja. Jos löytyy hintaluokkaan vielä 2020 uudempi malli niin ainakin omasta mielestä on oikeasti laadukkaan tuntuinen pikkuautoksi, ainakin verrattuna skodan tai vw:n saman luokan tarjontaan.

Kysäise isältäsi ja kaveriltasi miksi ei citikkaa tai rellua...jäljelle jää peugeot joka on saman konsernin tuote kuin citroen ja jakavat saman tekniikan joten samat ongelmat koskevat kaikkia (1.6vti/thp, 1.2 puretech)
Ulkomuistista kaveri ainakin puhui jakohihnaongelmista etenkin noissa pikkukoneissa. Isältä pitää kysäistä vielä uusiksi, mutta huoltohommiin sekin taisi liittyä (meillä oli joskus rellu aikoinaan).

Onko 1,0 TCe ongelmallinen? Nettiautossa näytti olevan tasan yksi 0,9l Clio vuosimallia 2020 tai uudempi ja se meni hintahaitarin yli.
 
Viimeksi muokattu:
Liikaa hintaa, 10k on aivan ehdoton katto ja mieluummin lähempänä 5 kuin 10k.


Tuo on hintahaitarin ihan äärirajoilla, mutta pitää tutustua.


Ulkomuistista kaveri ainakin puhui jakohihnaongelmista etenkin noissa pikkukoneissa. Isältä pitää kysäistä vielä uusiksi, mutta huoltohommiin sekin taisi liittyä.

Onko 1,0 TCe ongelmallinen? Nettiautossa näytti olevan tasan yksi 0,9l Clio vuosimallia 2020 tai uudempi ja se meni hintahaitarin yli.
Rellun kolmepyttyiset tce koneet on ihan ok, eli 0,9 ja 1,0. 1,2 litraisessa on ollut jakoketjuhuolia. Renaultin moottorit siis jakoketjulla. Peugeot ja citroen 1.2 puretech öljykylpyisellä hihnalla kuten Fordin ecoostikin ja nämä ovat olleet ongelmallisia.
 
Fordin litraisen vikaherkän koneen tilalle Yaris tai Mazda 2 1,5 litraisella vaparikoneella? Tehojen puolesta lienee suurin piirtein samaa luokkaa, toki Ecoboostin turbon tuoma alavääntö puuttuu. Mutta tuskin tarvii tehdä ketjuremppaakaan ikinä. Molempia saa alle kymppitonnin helposti.

Edit: Ainakin tuota Mazdaa saa alle kymppitonnilla, Yariksen kanssa tuolla koneella voi itse asiassa olla vähän nihkeämpää.
 
Viimeksi muokattu:

Tietääkseni ei mitään isompaa, mutta, kyllä näissäkin on joissain tapauksissa jakoketju venähtänyt ja mennyt vaihtoon, näitä tapauksia on vaan vähemmäin kuin 1.2 Tce moottoreissa. Tarpeeksi kun selaa noita myynti-ilmoituksia autoista, joissa on tuo sama perus 0,9l moottori (Renault, Dacia, Nissan), niin aina välillä jossain lukee, että jakoketju vaihdettu.

Kannattaa katsoa, että huoltohistoria on aukoton ja vielä mielellään niin, että on kerran vuoteen teetetty esim. Relluissa A+B huolto, eikä niin että joka toinen vuosi A+B ja joka toinen pelkkä B. A tarkoittaa öljynvaihtoa ja B melkein pelkkää leimaa vihkoon. Jos ajaa vain vähän vuodessa, niin periaatteessa huolto-ohjelman mukaan on ok vaihdattaa öljyt vain joka toinen vuosi, mutta eihän se oikeasti hyväksi ole. Itselläni oli vähän aikaa melkein pakasta vedetty Renault Kadjar ja ekassa huollossa pyysin erikseen vaihtamaan öljyt, vaikka takuun säilymisen vuoksi ei olisi tarvinnut. Autolla oli ajettu joku 10k siinä vaiheessa.

Ja nuo halvat Cliot/Sanderot jne. kyllä kiinnostaa itseänikin, ei siinä :tup:

Edit: Vanhalla muisti pätkii, saattoi olla noissa Renuissa niin päin, että A-huolto on se valohoito ja B-öljynvaihtohuolto :tdown: No joka tapauksessa, A+B jos löytyy vihkosta joka huollon yhteydestä, niin hyvä juttu ja saattaa se ketjukin kestää sitten paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Jos ecoboostit unohtaa niin osaatko neuvoa about vastaavan tehokasta/kuluttavaa moottoria saman hintaluokan vehkeissä

1.0 TSI VAG-konsernin autoissa. Vaikka VAG on paljon paskaa suoltanut ulos, niin tuossa ei pitäisi olla mitään katastrofaalista yleisellä tasolla.

VW tietysti kalliita, mutta Skoda Scala tai Fabia tai SEAT Leon tai Ibiza voisivat mennä budjettiin.
 
  • Tykkää
Reactions: 3me
Jos ecoboostit unohtaa niin osaatko neuvoa about vastaavan tehokasta/kuluttavaa moottoria saman hintaluokan vehkeissä
Vaikka niitä ranskalaisista kaverisi varoitteli, niin jos tuollaista Fiestan kokoluokkaa katselet, sanoisin että Renault Clio kannattaa tsekata. Suht edullinen, koska ranskis, eikä niissä ole mitään Ecoboostin kaltaisia miinoja tiedossa. Ja oma paremmuusjårjestys ranskalaisissa menisi Rellu >> Pösö > Citikka, vaikka Pösöissä nyt ehkä on hienoin muotoilu.
 

Mä olen tuollaisella karvalakki farkulla ajanut kohta 4v, vm. 2019 ja oli 40tkm ajettuna 9k€, on kuitenkin android auto, peruutuskamera, ilmastointi, sähkölasit ja cruise. Kaikki välttämätön, ensimmäinen hankinta oli äänieristyksen parantaminen (itse), vetokoukku, lisävalo keulaan ja ohjelmointi, 130hv ja 215nm niin muuttui ihan eri autoksi.

djjsd.PNG


Rahallisesti ei ole montaa sataa 4v aikana mennyt korjauksiin (kun itse tekee), akun vaihdoin kun meni mykäksi kerrasta (100€), koiranluut + alatukivarret eteen (Meyle HD 100€ yhteensä + suuntaus 60€). Rellut syö niveliä, mutta laadukkailla osilla, senkin saa loppumaan. Bensaa vie sen 5-6l/100km, edullinen vakuutus ja vero, sekä tuossa farkussa on kokoon nähden oikeasti iso kontti, on harmi että tuollaisia pikku farkkuja ei meinaa enää löytyä, saatikka sähköautoista.

Sisusta halpaa ämpärimuovia, meluisa motarilla (jos ei äänieristä), pihi moottori riittää kaupungissa ja maantiellä, mutta puhti loppuu motarilla ja ohituksissa vakiona nopeasti (varsinkin jos kuormaa).

Perus auto, ilman mitään hienouksia, on halpa korjata ja ylläpitää!
 
Viimeksi muokattu:
Oletko dynottanut Clion, koska ihan suorilta ei löydy tuollaista lisäystä tehoihin optimoinnin kautta. Tai olisiko suositella paikkaa jossa teettää?
 
Sisusta halpaa ämpärimuovia, meluisa motarilla (jos ei äänieristä),
Suurin ero tuoreemmassa 2020 mallissa on varmaankin juuri tuo sisusta ja äänieristys. Tästä on nyt kolme vuotta kun tuollaisia katselin mutta olin todella yllättynyt kuinka laadukkaan tuntuinen tuo oli sisältä materiaaleiltaan yms. Rengasmelua tuli jonkinverran takakontista mutta pikkuautoksi ei lainkaan paha.

Samasta liikkeestä kävin tuolloin ajamassa Fabian, rapidin, polon sekä corsan ja tuo clio tuntui ylivoimaisesti parhaalta. Ei nuo muutkaan missään nimessä huonoja ajettavia olleet mutta sisältä olivat jotenkin kolhoja. Polosta on varsinkin jäänyt mieleen kivikovasta muovista tehdyt oviverhoilut.

Itselläni oli tuolloin 2013 passatti minkä pohjalta noita kävin vertailemassa. Mitään noista yllämainituista en lopulta ole omistanut joten pidempiaikaisia kokemuksia luotettavuudesta ei ole.
 
Oletko dynottanut Clion, koska ihan suorilta ei löydy tuollaista lisäystä tehoihin optimoinnin kautta. Tai olisiko suositella paikkaa jossa teettää?

Näitähän ei enää tehdä, ainakaan virallisesti, eikä sitä rullilla ole sentään säädetty.

Tuningchip oli sivusto jota kautta varasin omalle lähimmälle toimipisteelle ajan, mutta tuo sivusto ei Suomessa ole enää käytössä.

Ruotsista löytyy


Reilu sekunti hävisi 0-100km/h, ahtopainetta nostettiin 1,1bar -> 1,4bar ja toki muutakin säätöjä tehtiin, mutta noi nyt on sellaisia arvoja jotka itsekin olen todennut OBD-palikan avulla. Kovasti asentaja vakuutteli että etanolilla saisi vielä lisää tehoa, mutta vaatisi isompaa suutinta ja muita muutoksia, niin en jaksa alkaa säätämään liikaa käyttöauton kanssa.

Ykkösellä ja kakkosella ahtopainetta rajoitetaan, mutta silti risteyksessä kääntyessä (kuivalla) jos laittaa kakkosella kaasun pohjaan, niin 2000rpm kohdalla luistonesto valo alkaa vilkkumaan. Suurin ero tuossa on se, että nyt jaksaa vitosella kiihtyä 100km/h ylöspäin jopa rivakasti, vaikka olisi ylämäkeä tms. Ennen oli pakko pudottaa neloselle että jaksoi lähteä kiihtymään ja ohitukset mökkikamojen kanssa oli ihan mahdottomia, kun ei vaan puhti riittänyt kuorman kanssa.
 
Suurin ero tuoreemmassa 2020 mallissa on varmaankin juuri tuo sisusta ja äänieristys. Tästä on nyt kolme vuotta kun tuollaisia katselin mutta olin todella yllättynyt kuinka laadukkaan tuntuinen tuo oli sisältä materiaaleiltaan yms. Rengasmelua tuli jonkinverran takakontista mutta pikkuautoksi ei lainkaan paha.

Samasta liikkeestä kävin tuolloin ajamassa Fabian, rapidin, polon sekä corsan ja tuo clio tuntui ylivoimaisesti parhaalta. Ei nuo muutkaan missään nimessä huonoja ajettavia olleet mutta sisältä olivat jotenkin kolhoja. Polosta on varsinkin jäänyt mieleen kivikovasta muovista tehdyt oviverhoilut.

Itselläni oli tuolloin 2013 passatti minkä pohjalta noita kävin vertailemassa. Mitään noista yllämainituista en lopulta ole omistanut joten pidempiaikaisia kokemuksia luotettavuudesta ei ole.
Varmasti näin, mutta itselle valitettavasti tuo uudempi ei ollut vaihtoehto, kun farmarina sitä ei saa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
276 948
Viestejä
4 764 331
Jäsenet
77 564
Uusin jäsen
Müller74

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom