Noista on vähän ristiriitaisia kokemuksia, eli varmaan se "tietävä yritys" on avainsana.Autoon voi aina lisätä äänieristettä, tietävä yritys tekee tonnilla ihmeitä ja kahdella se perus Corolla on jo ihan eri auto, näin omasta kokemuksesta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noista on vähän ristiriitaisia kokemuksia, eli varmaan se "tietävä yritys" on avainsana.Autoon voi aina lisätä äänieristettä, tietävä yritys tekee tonnilla ihmeitä ja kahdella se perus Corolla on jo ihan eri auto, näin omasta kokemuksesta.
Noista on vähän ristiriitaisia kokemuksia, eli varmaan se "tietävä yritys" on avainsana.
Kannattaa kysyä uudesta Corollasta tarjousta muutamasta paikasta, esim. tuo "Edition"-varustetaso, on tutkat ja ledit ym. Uusien kauppa ei käy, vähän käytettyjen käy. Siksi kampanjat uusista ovat kovia ja taas vähän käytettyjen pyynnit korkeita.Tuli vaimon toiveesta kokeiltua, millaista elämä Volkkarikuskina on. Ostettiin toukokuussa 2023 vm. 2019 Passat 2.0 TDI. Ihan ok peli alkuun, mutta tammikuussa 2024 AdBlue-systeemi sanoi itsensä irti. Korjaus maksoi 1800 €, onneksi meni lisävakuutuksen piikkiin. Tämän jälkeen alkoi kyllä fiilis kallistua siihen suuntaan, että tämä jää meidän ensimmäiseksi ja viimeiseksi VAG-kokemukseksi.
Oon tässä viime aikoina katsellut Simo Lammikon videoita ja muita aiheeseen liittyviä kanavia, ja mieli on alkanut kääntyä Toyotan suuntaan.
Seuraavaksi mietinnässä olisi 2–3 vuotta vanha Corolla. Näyttäisivät nuo ei-ladattavat hybridit olevan aika luotettavia. Jos huollattaa kalliimmassa Toyota-merkkihuollossa, saa sen 10 vuoden / 200 tkm takuun, joka ei toki kata ihan kaikkea, mutta vaikuttaa reilummalta kuin VAG:in meininki. Tällaisen kalliimman vaihtoehdon hinta olisi noin 24–28k€, eli aika iso investointi.
Toisena vaihtoehtona mietin vanhempaa Corolla/Auris/Avensis -kombinaatiota ilman hybridiä, jonka voisi käyttää edullisemmassa ei-merkkihuollossa. Tällöin hinta voisi olla jossain 15–18k€ luokassa. Ongelmana vain se, että vaikka vaimo ensin sanoo että "halvempi vaihtoehto käy hyvin", niin kohta tulee tuttu mutta ja lista toiveita: vebasto, lämmitettävä ratti, tutkat ja kaikki muut mahdolliset herkut. Tämän auton öljynvaihdot ja pienet huollot voisi tehdä vaikka itse, jos tuota pitäisi pidempään.
Onko kokemuksia Corollista tai ehdotuksia, mihin suuntaan tässä kannattaisi lähteä?
Juu, vanhemmissa (2019) ei ollut käytännössä mitään...Corollan faceliftissä on ymmärtääkseni parempi äänieristys kuin vanhassa. Minulla oli viime vuonna kuukauden verran käytössä tuollainen facelift-Corolla, ja melutaso oli ihan ok. Vanhemmasta mallista ei kokemuksia.
Tuli vaimon toiveesta kokeiltua, millaista elämä Volkkarikuskina on. Ostettiin toukokuussa 2023 vm. 2019 Passat 2.0 TDI. Ihan ok peli alkuun, mutta tammikuussa 2024 AdBlue-systeemi sanoi itsensä irti. Korjaus maksoi 1800 €, onneksi meni lisävakuutuksen piikkiin. Tämän jälkeen alkoi kyllä fiilis kallistua siihen suuntaan, että tämä jää meidän ensimmäiseksi ja viimeiseksi VAG-kokemukseksi.
Oon tässä viime aikoina katsellut Simo Lammikon videoita ja muita aiheeseen liittyviä kanavia, ja mieli on alkanut kääntyä Toyotan suuntaan.
Seuraavaksi mietinnässä olisi 2–3 vuotta vanha Corolla. Näyttäisivät nuo ei-ladattavat hybridit olevan aika luotettavia. Jos huollattaa kalliimmassa Toyota-merkkihuollossa, saa sen 10 vuoden / 200 tkm takuun, joka ei toki kata ihan kaikkea, mutta vaikuttaa reilummalta kuin VAG:in meininki. Tällaisen kalliimman vaihtoehdon hinta olisi noin 24–28k€, eli aika iso investointi.
Toisena vaihtoehtona mietin vanhempaa Corolla/Auris/Avensis -kombinaatiota ilman hybridiä, jonka voisi käyttää edullisemmassa ei-merkkihuollossa. Tällöin hinta voisi olla jossain 15–18k€ luokassa. Ongelmana vain se, että vaikka vaimo ensin sanoo että "halvempi vaihtoehto käy hyvin", niin kohta tulee tuttu mutta ja lista toiveita: vebasto, lämmitettävä ratti, tutkat ja kaikki muut mahdolliset herkut. Tämän auton öljynvaihdot ja pienet huollot voisi tehdä vaikka itse, jos tuota pitäisi pidempään.
Onko kokemuksia Corollista tai ehdotuksia, mihin suuntaan tässä kannattaisi lähteä?
Tässä nyt reilu vuosi yhteistä matkaa -20 mallisella 2.0 Corollalla. On ollut kyllä mukava ja luotettava kulkine tähän saakka. Ei ainuttakaan vikaa tai häiriötä. Sisämelu ei mielestäni niin paha kuin sitä haukutaan, tosi jos se häiritsee niin äänieristämällä varmasti saa huomattavasti hiljaisemman. On ollut kyllä jotenkin todella rentouttavaa omistaa Toyota useiden VAG paskeiden jälkeen.
Eikä ne huollot marmorilla nyt niin paljoa maksa. Isoin huolto muistaakseni oli noin 600e jossa vaihdettiin tulpat. Mielenrauhaa Relax turvalla kyllä saa vielä lisää autoiluun sen lisäksi.
Entäs jos ostaisi näitä viimeisimpiä IS300h vuosimalleja niin olisi vielä 5v ja n 100tkm relaxia saatavilla ja voisi siirtää etsintää vuosilla eteenpäin https://www.nettiauto.com/lexus/is/14943464Lexus IS 300h alkaa olemaan jo sen verran vanha
Jos ei tarvitse olla premium merkkiä, niin mitenkä Toyota Camry?Lexus IS 300h alkaa olemaan jo sen verran vanha ja Relax päättymässä että pitäisi katsella jo vaihdokkia.
Jos ei tarvitse olla premium merkkiä, niin mitenkä Toyota Camry?
Entäs jos ostaisi näitä viimeisimpiä IS300h vuosimalleja niin olisi vielä 5v ja n 100tkm relaxia saatavilla ja voisi siirtää etsintää vuosilla eteenpäin https://www.nettiauto.com/lexus/is/14943464
Mä en tiedä muista, mutta jostain syystä Kia Stinger osuu itsellä sellaiseen hermoon että pidän auton muotoilustaLexus IS 300h alkaa olemaan jo sen verran vanha ja Relax päättymässä että pitäisi katsella jo vaihdokkia.
Kriteerit:
- Semi hiljainen (mieluiten vähintään Lexuksen tasoa)
- Samaa kokoluokkaa IS:n kanssa
- Ei crossoveria, farmari menisi vielä, mieluiten sedan tai shooting break tjms
- Luotettava, ei kalliita tyyppivikoja ja/tai hyvä takuu moisten varalta (Lexuksen ylläpitokuluihin tosin ei taideta mulla ns. premium merkeillä päästä lähellekkään?)
- Tehoja saisi olla vähintään Lexuksen verran (~200hp) eikä enempikään haittaisi
- Ei latausmahdollisuutta joten sähkökiesi kai huono vaihtoehto?
- Budjetti 30-35k (riippuen Lexuksen jälleenmyyntiarvosta)
Mites ladattavat hybridit? Onko noissa järkeä ilman kotilatausta?
Volvon tai BMW:n hybridit ehkä kiinnostaisi mutta uskaltaako noita ostaa? Volvoista olen ajanut XC60 T5:sta ja se olisi varmaan sedanina (S60) aika lähellä sitä mitä haen. Lexus ES 300h olisi muuten ilmiselvä vaihtoehto mutta etuveto, auton koko ja vajaatehoisuus tiputtanee sen pois laskuista.
Lexus on ollut niin hyvä auto että vaihdokille on isoja saappaita tarjolla.
Täytyy korjata sen verran huonoa muistia, että vuosi sitten vaihdoin vajaa 70tkm kohdilla molemmat alatukivarret (pallonivelissä väljää). Kuten sanottu, ranskalaiset syö niveliä, mutta vahvistettu MayleHD alatukivarsi 30€/kpl ja tunti omaa aikaa niin oli vaihdettu molemmat puolet renkaan vaihdon yhteydessä ja 69€ pyörien suuntaus. Kalliita näiden osat ei ole, katsotaan kauan tuo vahvistettu kestää.Mä vaihdoin 2019 Corollan, 2018 Relluun. Varmasti Corolla luotettavampi pitkällä matkalla, mutta ylläpitokulut on minulla tähtitieteelliset Corolla vs. Clio.
Cliolla ajanut nyt 3v ilman yhtään vikaa (mittarissa nyt 80tkm), vakuutukset halvemmat kuin Corollassa, vie polttoainetta 0,5-1l enemmän kuin Corolla, huoltoihin mennyt 100-150€/v, tilaa farkku cliossa juuri sopivasti kahdelle aikuiselle(toki ajan tuolla 99% yksin), clio maksoi 4v ja 40tkm ajettuna tasan 9k€ ja Corollasta hyvitettiin 35k€.
Samaa mieltä, hieno auto ja siinäkin mielessä onnistunut että oikeastaan mikään ei töki ulkonäössä, lähes aina joko keulassa, tai perässä joku mikä tökkii.Mä en tiedä muista, mutta jostain syystä Kia Stinger osuu itsellä sellaiseen hermoon että pidän auton muotoilusta
En ole kuullut, että 60-sarjan Volvoissa olisi ihmeemmin ollut tyyppivikoja. Uudempien Volvojen vakiotyyppiviat (ratin johtosarja, vasen takavalo ja takaovien lukot) oli 90-sarjan alkuvuosina ja maahantuoja oli avulias hoitamaan ne omaan laskuun kuntoon kunhan auton huoltohistoria oli kunnossa eikä auto ollut liian vanha/paljon ajettu. Mutta IMO ei järkeä ladattavassa hybridissä ilman kotilatausta. Itse en plugaria ottaisi, vaikka olisi kotilataus mutta se on nyt vaan oma juttuni.Lexus IS 300h alkaa olemaan jo sen verran vanha ja Relax päättymässä että pitäisi katsella jo vaihdokkia.
Kriteerit:
- Semi hiljainen (mieluiten vähintään Lexuksen tasoa)
- Samaa kokoluokkaa IS:n kanssa
- Ei crossoveria, farmari menisi vielä, mieluiten sedan tai shooting break tjms
- Luotettava, ei kalliita tyyppivikoja ja/tai hyvä takuu moisten varalta (Lexuksen ylläpitokuluihin tosin ei taideta mulla ns. premium merkeillä päästä lähellekkään?)
- Tehoja saisi olla vähintään Lexuksen verran (~200hp) eikä enempikään haittaisi
- Ei latausmahdollisuutta joten sähkökiesi kai huono vaihtoehto?
- Budjetti 30-35k (riippuen Lexuksen jälleenmyyntiarvosta)
Mites ladattavat hybridit? Onko noissa järkeä ilman kotilatausta?
Volvon tai BMW:n hybridit ehkä kiinnostaisi mutta uskaltaako noita ostaa? Volvoista olen ajanut XC60 T5:sta ja se olisi varmaan sedanina (S60) aika lähellä sitä mitä haen. Lexus ES 300h olisi muuten ilmiselvä vaihtoehto mutta etuveto, auton koko ja vajaatehoisuus tiputtanee sen pois laskuista.
Lexus on ollut niin hyvä auto että vaihdokille on isoja saappaita tarjolla.
Mä en tiedä muista, mutta jostain syystä Kia Stinger osuu itsellä sellaiseen hermoon että pidän auton muotoilusta
riittää että alustassa väljää, kulmat säädetään ja kas kummaa säädöistä ei ole iloa. joko laitteet rikki jota epäilen, tai puslissa vikaa. mun 1c arvausEi ole mersu vaan -17 Ford Fiesta. Voiko tuosta nyt mennä valittamaan että ratti edellee hieman vinossa vaikka ohjauskulmat katsottiin? Meniskö ns. takuuna uudelleentarkistus?
Neliveto ei todellakaan ole pakollinen ja ilmankin pärjää, mutta se on vaan tosi kiva talvella.Tämä ois ainakin massasta poikkeava mutta ehkä turhan kisakireä omaan makuuni. En tykkää ajaa kuin kaistapää.
Tuo perus bensaversio S60:stä voisi olla kyllä hyvä ehdokas, tosin syö polttoainetta paljon noin uudeksi autoksi. Myös BMW G20 320 tai 330 ilman hybridiä voisi olla vaihtoehtona, joskin 90% myynnissä olevista on noita hybrideitä ja hinnat todella alhaisia.
Asun Oulussa joten talvikelit ovat hyvinkin tuttuja, IS:n takavedolla pärjännyt oikein mainiosti, eli neliveto ei todellakaan ole pakollinen.
Mun näkökulmasta pari juttua:En ole kuullut, että 60-sarjan Volvoissa olisi ihmeemmin ollut tyyppivikoja. Uudempien Volvojen vakiotyyppiviat (ratin johtosarja, vasen takavalo ja takaovien lukot) oli 90-sarjan alkuvuosina ja maahantuoja oli avulias hoitamaan ne omaan laskuun kuntoon kunhan auton huoltohistoria oli kunnossa eikä auto ollut liian vanha/paljon ajettu. Mutta IMO ei järkeä ladattavassa hybridissä ilman kotilatausta. Itse en plugaria ottaisi, vaikka olisi kotilataus mutta se on nyt vaan oma juttuni.
Huoltojen hinnat on Volvoissa olleet mielestäni kohtuulliset. Jossain 300 - 500 välillä ollut perushuollot riippuen siitä, pitääkö tehdä isompi vai pienempi huolto. Varaosien hinnoittelu ollut maltillista sen mitä niitä nyt on vuosien mittaan tarvinnut.
Siinä yksi S60 nelikko:
Siihen kannattaisi oston jälkeen jossain vaiheessa tehdä automaattivaihteiston ja Haldexin öljynvaihdot, yht. n. 600-700 e. Ihan varma en kyllä ole, onko jo langaton AirPlay/A.Auto tuossa mallivuodessa.Volvo S60 vaihtoautot | 12 myytävää autoa | Autotalli.com
Myynnissä 12 Volvo S60 -autoa. Vertaile ja osta auto luotettavasti. Meiltä löydät autoliikkeiden vaihtoautot ja leasingautot. Tutustu valikoimaan!www.autotalli.com
edit: jos ikinä ajelee missään missä on oikea talvi, en etu- tai takavetoisia edes katselisi kun hintahaarukkaan mahtuu muitakin. Mutta tämäkin on nyt näitä omia juttujani, kun on minkäänmoiseen nelivetoon tottunut, ei halua enää luopua
Tätä ei voi liiaksi alleviivata. Ilmankin pärjää, mutta yhden talvisen talven kun ajelee nelikolla niin ilman oleminen on noh nimenomaan sitä pärjäämistä.Neliveto ei todellakaan ole pakollinen ja ilmankin pärjää, mutta se on vaan tosi kiva talvella.Kyllä siitä hyötyjä on oikeasti.
Itselleni tosiaan näitä ominaisuuksia, että kun on kerran ollut, ei enää millään haluaisi luopua. Siinä mielessä kannattaa melkein vältellä niin on vähemmän rajoitteita seuraavien autojen hankinnassa.![]()
Mulla on kanssa IS300h ja joskus oli huollosta sijaisautona ES300h. Tuntui kuin olisi maantielaivalla ajanut, kone puhditon (IS verrattuna) ja tyyliin takapenkkejä ei saanut kaadettua (tai sitten en riittävän tarkkaan tutkinut). Jälkifiilikseksi jäi badgetuunattu Camry. Ei herättänyt ostohaluja.Mun näkökulmasta pari juttua:
-IS ei ole mitenkään päin kovin hiljainen auto, eli lähes tulkoon mihin tahansa "premiumiin" vaihtessa melutaso kyllä pysyy kurissa.
-Mikään muu merkki ei tule tarjoamaan samaa luotettavuutta ja huolettomuutta kuin Lexus. Itse kääntäisin katseen ES300H suuntaan jos olisin IS:ää vaihtamassa pois. Olisi samalla askel ylempään luokkaan ja astetta parempaan viimeistelyyn. Kuitenkin IS, Volvon 60 sarja, Mersun C-sarja ja BMW 3-sarja on vähän sellaisia "lasten" premiumeja.
Bujdetin jarruttaessa kannattaa miettiä olisiko Camry myös vaihtoehto. Proletaariversio ES:stä.
Itse en nelivedolle näe mitään tarvetta vaikka asun landella hiekkatien päässä jota vielä kaiken lisäksi auraan (vähän alta kilometrin pätkä) itse. Pelkästään huonontaa auton ajo-ominaisuuksia, tuo lisää kulutusta ja hajoavia osia.
Omasta mielestäni juuri se maantielaiva-fiilis on se lexuksen juttu. Vähän sama kuin JZS147 tai vanhemmat LS:t. IS tuntuu taas sitten sellaiselta "hinnat alkaen" premiumilta. Itselle kelpaisi kyllä IS toki ihan hyvin, sehän on hieno ja laadukas auto. Mutta ei samalla tapaa kalliin auton oloinen kuin isommat Lexat.
RX en taas pidä yhtään minään, järkyttävä kasa paskaa.
Ainakin bemarilla hybridi on merkittävästi taloudellisempi ja tehokkaampi ku vastaava bensa vaikka sitä ei lataisi koskaan, toimii silloin samoin ku ei ladattava hybridi. Lisäksi saa rahalle enemmän vastinetta koska hinnassa ei ole ollut autoveroa vääristämässä. Saa lisäksi kilkkeitä mitä ei ole mahdollista saada pelkkään bensaan, esim ennakko/taukoilmastointi.Mutta shortlistillä on nyt S60(bensa ja/tai hybrid) ja G20 Bemmi (bensa ja/tai hybridi). Mielummin ehkä bensa ilman hybridikilkkeitä koska latausmahis on vaan työpaikalla rahaa vastaan.
Vähän uudempaa käytettyä kaipailisi.
Nykyinen auto on Avensis 2010, 295 000 ajettu 1,8 farkkubensa.
Haaveena uudempi ja vähäruokaisempi.
Autolla ajetaan noin 10-15 000 vuodessa, sekalaista ajoa. Aika paljon työajoa sekä lasten harrastuksiin kuskaamista.
Olen katsellut Aurista, 1,8 hybridinä. Alustavasti näyttää ihan riittävältä meidän perheen käyttöön. Ainoa kysymysmerkki on takapenkin tilat. Perheeseen kuuluu kaksi teiniä, joilta pituuskasvu on loppunut ja jotka ovat jo aikuisen mitoissa (165-170cm). Onko kokemuksia, riittääkö? Onko tuo takapenkkiläisten "polvimitta" kuinka paljon lyhyempi kuin Avessa?
Kiikarissa oleva olisi noin 100 000 ajettu farkku, jossa täydellinen huoltokirja ja sitä kautta mm relax-turva vielä pari vuotta.
Ei sentään noin suurta eroa. @Sagan katsoma noin 2017 vuoden farmari Auris on samanpituinen kuin meikäläisen 2016. Se on Traficomin mukaan 4 595 mm, eli noin 460 cm. Kysyjän 2010 farkku Avensis on TM:n mukaan 4 795 mm, eli noin 480 cm. Pituuseroa on tasan 200 mm. Matkustamon tiloihin vaikuttavassa akselivälissä eroa on 100 mm ja leveydessä 50 mm. Kuitenkin takapenkin polvitiloissa eroa on vain noin 2-4 cm. Johonkin penkin fylleihin on hukattu suurin osa 100 mm:stä.Auris on luokkaa 30cm lyhyempi kuin tuo Avensis, eli tilaa on sitten kyllä selvästi vähemmän joka suunnassa.
Uudempi Corolla on sitten taas melkein tuon Avensiksen mitoissa. Toki nuo on hinnoissaan sitten jo, että pitää köyhtyä 15-20k vähän ajomäärästä, varustelusta yms riippuen.
Eilen kävin autoja katsomassa ja muutama huomio:
Auris ei koon puolesta ole ollenkaan hullumpi. Takapenkillä mahtuu ihan kivasti olemaan. Mutta.... Ulkonäkö autossa ei ole ihan tasapainoinen. Perä on ihmeellinen, ulokkeita ja muutenkin, keulaan verrattuna kuin eri autosta.
Peräkärryn saa kiinni, mutta vetomassa on melkoisen vaivainen, hiukan päälle 300kg.
Kaiken kaikkiaan, alkaa näyttämään siltä, että Corolla olisi se seuraava auto.
Eikö Corollassakin ole ihan onnetton vetomassa (kuten monissa muissakin aasialaisissa)?Peräkärryn saa kiinni, mutta vetomassa on melkoisen vaivainen, hiukan päälle 300kg.
Kaiken kaikkiaan, alkaa näyttämään siltä, että Corolla olisi se seuraava auto.
Jos se on hybridi niin silloin on.Eikö Corollassakin ole ihan onnetton vetomassa (kuten monissa muissakin aasialaisissa)?
450 kg ilman jarruja ja 750 jarruilla, jostain syystä sama 1.8 ja 2.0 malleissa. Eivät ilmeisesti ole jaksaneet tyypittää 2.0 versiota erikseen. Crossissa sitten 750 oli jarrut tai ei.Eikö Corollassakin ole ihan onnetton vetomassa (kuten monissa muissakin aasialaisissa)?
Menee vähän ohi aiheen, mutta saako millään Corollan mallilla vetää perus 750 kg painoista kevytperävaunua? Siis kun mun mittapuulla kaikki sen alle on onnetonta.Eikö Corollassakin ole ihan onnetton vetomassa (kuten monissa muissakin aasialaisissa)?
Jos se on hybridi niin silloin on.
Minäkin muistelen samaa. Toisaalta kun joissakin malleissa jarrutonta saa vetää vähemmän kuin jarrulista niin syy voisi olla myös jarrut.Muistelen, että vetomassan pienuus johtuu siitä, että pakki on pelkällä sähkömoottorilla. Eli jaksaisi tuo vetää enemmänkin, mutta jos kärryn kanssa joutuu peruuttelemaan, tulee mahdollisesti ongelmia.
Olihan tuossa yllä, että Corollakin pystyy.Menee todella pahasti offtopiciksi, mutta hybridi CH-R jostain syystä pystyykin vetämään 725kg, vaikka tekniikka on käsittääkseni täysin sama (en ole 100-prosenttisesti selvittänyt) kuin Auriksissa ja Corolloissa.
450 kg ilman jarruja ja 750 jarruilla, jostain syystä sama 1.8 ja 2.0 malleissa. Eivät ilmeisesti ole jaksaneet tyypittää 2.0 versiota erikseen. Crossissa sitten 750 oli jarrut tai ei.
Kävitkö kokeilemassa myös 2.0 Corolllaa?No niin, ostokrapula päällä ja 1,8 hybrid Corolla tallissa.
En. Lähinnä kyse oli uskalluksesta.Kävitkö kokeilemassa myös 2.0 Corolllaa?
Tuo menee takuuseen.En. Lähinnä kyse oli uskalluksesta.
![]()
Kuluttajat penäävät Toyotalta vastuuta tuhansien eurojen korjausta vaativasta Corollan valmistusvirheestä – maahantuojan tiedossa ”joitain tapauksia”
Lukuisia Toyota Corolla -merkkisiä autoja on korjattu saman vian vuoksi. Auton vian korjaus saattaa maksaa asiakkaalle jopa yli 2500 euroa.moottori.fi
Netistä kyllä katselin, mutta en kokenut lisätehoja omaan käyttöön tarpeelliseksi.
Hyvä tietääTuo menee takuuseen.
Mutta en tosiaan kokenut että lisätehoille olisi tarvetta
Eilen tuli pyörittyä Corollan kanssa noin 45 minuuttia, pääasiassa kaupunkiajoa. Kyydissä kaksi aikuista ja kaksi teiniä. Kulutus 4,5. Ei ollenkaan paha. Vanhassa avensiksessa olisi ollut yli 7.
No ethän sinä voi eri segmentin autoja vertailla. Vertaa golffiin jos haluat. Voit kanssa vertailla sitä kulutusta myös.Se on kyllä hyvä että on autoja tarjolla jokaiseen tarpeeseen ja makuun. Muakin periaatteessa Corolla farkku kiinnostelis, mutta kertaalleen sain tuollasen (pre-facelift) 1.8:n sijaisautoksi ja kyllä se tosi nuhaiselta tuntui. Tilatkaan ei päätä huimaa kun tottunut esim Passattiin. Aika pienellä kyllä tuntui menevän.
Jokaiselle jotakin.![]()
Facelift-Corollassa on tehokkaampi moottori, esim. kiihtyvyys 0-100 km/h on parantunut 1,7 sekuntia 1.8-litraisessa mallissa.Se on kyllä hyvä että on autoja tarjolla jokaiseen tarpeeseen ja makuun. Muakin periaatteessa Corolla farkku kiinnostelis, mutta kertaalleen sain tuollasen (pre-facelift) 1.8:n sijaisautoksi ja kyllä se tosi nuhaiselta tuntui. Tilatkaan ei päätä huimaa kun tottunut esim Passattiin. Aika pienellä kyllä tuntui menevän.
Jokaiselle jotakin.![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.