Mikä auto minulle?

Öljynkulutus on tosiaan ihan normaalia ja mitä enemmän autolla on ajettu, sitä enemmän yleensä kuluu. Ja mitä enemmän antaa kenkää, sitä enemmän kuluu.

Mutta...

Noissa joissain TSI-moottoreissa on käsittääkseni se ongelma, että jos öljyä alkaa kulua, niin se tarkoittaa sitä, että kulutuksen kasvu ei pysähdy esim. desi ja tonni -tahtiin, vaan jatkaa koko ajan kasvua. Lopulta se litra ja tonni on mittarissa, jos mäntäremonttia ei tehdä. Eikä välttämättä edes riitä.

Edit. Papparaiset aina hehkuttaa, että milliäkään ei laske öljytaso vaihtovälillä puol milliä ajetussa tojjotassa. No, mulla ei ikinä ole ollut Toyotaa, mutta montaa eri merkkiä on ollut. Ja paljon ajettuja. Ja aina ovat öljyä syöneet, kun useampi sata tuhatta on mittarissa. Tosi paljon vaikuttaa ajotyyli, eli jos ajelee ihan sukkasiltaan eikä anna täyskaasua ikinä, niin kuluttaa vähemmän. Desi tuhannelle kilometrille on mielestäni ihan normisettiä vanhalle autolle.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä on ollut tuolla koneella oleva Golf (vm. 2015) ja vm. 2013 Seat Leon. Golfissa oli myydessä 140 tuhatta ja Seatissa 185 tuhatta kilsaa alla. Molemmat vei öljyä sen verran, että huoltovälillä (suunnilleen 10 tuhatta kilsaa) sitä joutui lisäämään kerran. Molemmissa käytettiin Castrolin 5W-30 -öljyjä. Seatiin oli tarkoitus kokeilla tänä vuonna Valvolinen MaxLifeä 5W-40 -viskolla, mutta ehdin myydä auton. MaxLife on ilmeisesti monella estänyt tuon tasoista öljyn hupenemista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
278 020
Viestejä
4 785 941
Jäsenet
77 701
Uusin jäsen
jni6

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom