Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ajotuntuma tulee puslista, ne on ihan samanlaiset molemmissa, Meyle HD alapallo sen sijaan kestää paremmin käyttöä, mitä rellun alkuperäinen nivel ei.Jos pieni offtopic sallitaan, niin muuttuiko mikään ajotuntumassa Meylen osilla? Mietin vain, että onko tuolle huonolle kestolle jokin teknistieteellinen selitys. Alustahan noissa kai on pehmeä, kuten kestävissä japseissa, mutta ajettavuus sitten taas puheiden mukaan kuitenkin hieman enemmän eurooppalainen. Voiko tuo olla haastava yhdistelmä saada kestäväksi?
Vähän se hinta nousi sukupolvenvaihdoksen yhteydessä, mutta ei paljoa. Mutta osaltaan tilannetta varmaan selittää pikkuautojen poistuminen autonvalmistajien ja -maahantuojien tuotevalikoimasta, jolloin kun Suomen markkinoille ei enää tule lisää käytettyjä Poloja, Fiestoja ym., niin se sitten nostaa käytettyjen Cliojenkin hintoja.
![]()
Uusi Renault Clio ennakkomyynnissä – syysmuoti alkaen 16990 euroa
Luokkansa myydyin auto Euroopassa tulee ennakkomyyntiin syyskuussa 100-hevosvoimaisen turbomoottorin voimin. Voimalinjapaletti kasvaa vielä loppuvuonna ja 2020 vuorossa on hybridiversio.moottori.fi
Alla vielä muutamia esimerkkiautoja 1.0 TSI:llä, rajattu Nettiautosta 2018--> ja <--105tkm. Up!/Citigo/Mii voisi myös olla vaihtoehto, jos koppimopon muoto ei liikaa ahdista.
335i on erittäin kallis auto ylläpitää jos sitä ei ole huollettu hyvin.Mitä mieltä? 2006 BMW e91 330i vai 335i? Molemmat takavetoja. Talvella 335 tehoreservistä ei ole hyötyä kun taas kesäkeleillä olisi hyvät hupikertoimet.
Pakollisia kilometrejä lähinnä parin kilometrin lasten kuskaus ja muuten hupiajosta koostuu. Mökille toki +30km päähän nyt kesällä ja syksyllä kerran pariin viikkoon.
Mitä mieltä? 2006 BMW e91 330i vai 335i? Molemmat takavetoja. Talvella 335 tehoreservistä ei ole hyötyä kun taas kesäkeleillä olisi hyvät hupikertoimet.
Pakollisia kilometrejä lähinnä parin kilometrin lasten kuskaus ja muuten hupiajosta koostuu. Mökille toki +30km päähän nyt kesällä ja syksyllä kerran pariin viikkoon.
ea827 on pomminvarmaa tekniikkaa.Yritän selvitellä, mitkä VAG-moottorit (ja laatikot) mahtavat olla kestäviksi tunnettuja. Käytän toki internetin eri resursseja ja jotain käryä on (esim. EA111 ehkä ei, EA211 parempi jne.), mutta olisiko asiaa tuntevilla joitain ajatuksia tarjota? Ja tässä puhutaan siis varmaankin 10 vuotiaista tai vanhemmista.
10-vuotiaidem käyttisten ikäryhmästä. Bensa EA211 eli 1.0-1.4 TSI hihnalla ja manuaalina. Diesel EA288 ilman AD-blueta, tosin näistä menee kaksoismassavauhtipyörä 200-250 tkm välillä.Yritän selvitellä, mitkä VAG-moottorit (ja laatikot) mahtavat olla kestäviksi tunnettuja. Käytän toki internetin eri resursseja ja jotain käryä on (esim. EA111 ehkä ei, EA211 parempi jne.), mutta olisiko asiaa tuntevilla joitain ajatuksia tarjota? Ja tässä puhutaan siis varmaankin 10 vuotiaista tai vanhemmista.
10-vuotiaidem käyttisten ikäryhmästä.
Pitäisikö huolestua, kun omalla 2.0 dieselillä on ajettu +290tkm (RS octavia) ja ymmärtääkseni vauhtipyörä on alkuperäinen (ollut itsellä viimeiset 100tkm)?Diesel EA288 ilman AD-blueta, tosin näistä menee kaksoismassavauhtipyörä 200-250 tkm välillä.
Ei. Ajoprofiilista riippuen kaksoismassalla pääsee jopa ns. loputtoman pitkälle. Vanhemmistakin dieseleistä on huhujen mukaan kaksoismassat menneet samoilla kilsoilla, mutta niin vain itsellänikin on karvan vajaa 400tkm ajettu vw-konsernin diesel alkuperäisellä kaksoismassalla. Ei tuo toki enää aivan sataprosenttisessa kondiksessa ole, eli miedosti lastutetun koneen vääntöä pienillä kierroksilla ei enää kestä. Täyskaasukiihdytyksissä pitää siis olla vähintään 2000 rpm, tai alkaa väristämään. Ei kuitenkaan kolistele tyhjäkäynnillä, joten kilsoja on vielä edessä.Pitäisikö huolestua, kun omalla 2.0 dieselillä on ajettu +290tkm (RS octavia) ja ymmärtääkseni vauhtipyörä on alkuperäinen (ollut itsellä viimeiset 100tkm)?
Niin eli kaksoismassa on vaihdettu 190tkm kohdalla?Pitäisikö huolestua, kun omalla 2.0 dieselillä on ajettu +290tkm (RS octavia) ja ymmärtääkseni vauhtipyörä on alkuperäinen (ollut itsellä viimeiset 100tkm)?
Ei vaan autolla ajettu +290tkm, joista viimeiset 100tkm @Purulumi toimesta. Vauhtipyörä on Purulumen tietojen mukaan alkuperäinen.Niin eli kaksoismassa on vaihdettu 190tkm kohdalla?
Ei vaan autolla ajettu +290tkm, joista viimeiset 100tkm @Purulumi toimesta. Vauhtipyörä on Purulumen tietojen mukaan alkuperäinen.
"ja ymmärtääkseni vauhtipyörä on alkuperäinen"Pitäisikö huolestua, kun omalla 2.0 dieselillä on ajettu +290tkm (RS octavia) ja ymmärtääkseni vauhtipyörä on alkuperäinen (ollut itsellä viimeiset 100tkm)?
Itse luin Purulumen kirjoituksen niin, että hän tietää auton historian 190-290 tkm, mutta ei ole aivan varma mitä autolle on tehty 0-190 tkm.Ei vaan autolla ajettu +290tkm, joista viimeiset 100tkm @Purulumi toimesta. Vauhtipyörä on Purulumen tietojen mukaan alkuperäinen.
Jessen mukaan 40 mV olisi ok, mutta onko se tuossa Aviloon testissä mitattu kuormitettuna? Toisesta videosta muistelisin, että 100 mV olisi paljon ja akku huono. Ilman kuormaa huonoja kennoja on kai vaikea havaita.Käytettyä Skoda enyaq 80 iv vm 2022 ja ajettu alle 80 000. Aviloon ”pika” akkutesti tehty ja sieltä tuloksena 93/100 pistettä. SoH 93,38%. Nämä arvot ovat varmaan OK ikäisekseen autossa. Ainut mikä mietityttää on Suurin kennojännitteen poikkeama 40,04 mV. Onko tämä arvo hyvä vai huono ja pitääkö tähän tehdä jotain lisätestejä esim. Aviloon pidempi testaus, ennen kuin kaupoille ryhtyy. Onko tuohon kennojännitteen poikkeamaan jotain viitearvoja?
Pitäisi mahdollisimman halpaa autoa hommata kakkosautoksi. Kriteerinä että mahtuu 3 turvaistuinta taakse.
Bensa koska ajoa vähän.
Vetokokukku must.
Tekeekö tämmösellä mitään:
Pohjois pohjanmaan alueella..
Onkohan ihan pommi?
V70 ollut kyllä vaihtoehtona muuten, mutta istuinongelma. Liian kapea ja takapenkin muoto ei onnistu..About samaan hintaan saisi samaa ikäluokkaa olevan V70:sen. Sellaiseen itse päädyin "tonnin pommia" etsiessäni. Tosin en tiedä turvaistuimista, että mahtuuko kolmea taakse.
Eikö yhtä istuinta voi laittaa eteen?V70 ollut kyllä vaihtoehtona muuten, mutta istuinongelma. Liian kapea ja takapenkin muoto ei onnistu..
Yritin asiaa ehdottaa hallitukselle.Eikö yhtä istuinta voi laittaa eteen?
Jos löytyy sellainen missä on akku vaihdettu. Noilla kilometreilla se alkaa olla muuten vaihtokunnossa. Muuten yllättävän kestäviä pelejä noin alkupäänkin mallit..Mitäs miepiteitä raadila on tuommosesta plugari Outlanderista? Jostain syystä vähän kiinnostais tuommonen, mutta pieniä huolenaiheita kun ensimmäinen "sähkö"auto kyseessä.
Nuo mitä nyt kattellu on vm. -13/-14 ja kilometrejä mittarissa joku 200-250t km. Onko noissa jotain isompia vikoja tiedossa ja mitenkä tuo akusto? Oon tuossa itelle pitäny budjetin kattoa tuossa 10t€ tuntumassa kun tuo auto nyt on vaan
Jos löytyy sellainen missä on akku vaihdettu. Noilla kilometreilla se alkaa olla muuten vaihtokunnossa. Muuten yllättävän kestäviä pelejä noin alkupäänkin mallit.
Minkälaisia sähköongelmia tällä kertaa jos moni on varoitellut? Kuinka monella näistä on Clio?Miten paljon Renaulteissa (Clio 2020) vielä on niitä sähköongelmia Suomessa? Aika moni niistä varoitellut.
Kokemuksia vanhemmista Rellu Captureista? Esim. https://www.nettiauto.com/renault/captur/15051226
Onko huoletonta ajoa vai kuukauden välein pajalla? Kilometrejä tulee n. kymppitonni vuodessa.
Miten paljon Renaulteissa (Clio 2020) vielä on niitä sähköongelmia Suomessa? Aika moni niistä varoitellut.
Ainakin yhdellä varoittelijalla on ollut rellu tai kaksi, muut vähintään toisen käden juttuja. Yleistä on kuulemma ihan satunnaiset toimintahäiriöt, ei välttämättä mene rikki mutta voivat vaatia auton uudelleen käynnistyksne. Lisäksi sähkölukitus kuulemma ollut talvisin reistailevaMinkälaisia sähköongelmia tällä kertaa jos moni on varoitellut? Kuinka monella näistä on Clio?
Vai onko kyseessä taas Esson baarissa kuultua?
kulutuselektroniikassa 70% jalkeen ei ole kuin kymmenia sykleja jaljella. 50% ja 10% valilla saattaa olla alle 10 syklia.Kuinkahan äkkiä tuo loppu 50%
Uudemmassa 2016 -faceliftissä akun vaihtoraja oli muistaakseni 63% tai 68%. Akun kunnon saa katsottua koeajolla halvalla bluetooth obd -palikalla ja puhelimen ilmaisella phev watchdog -sovelluksella.Kysäsinkin tuosta akun kunnosta niin ilmoitti SoH-arvon(akun kunto?) 50% eli puolet tallella ilmeisesti alkuperäisestä? Kuinkahan äkkiä tuo loppu 50% menee ja akku vaihtoon vai joko 50% on siinä arvossa ettei kannata edes miettiä?
ja mitä ne sähköviat ovat olleet?Ainakin yhdellä varoittelijalla on ollut rellu tai kaksi, muut vähintään toisen käden juttuja. Yleistä on kuulemma ihan satunnaiset toimintahäiriöt, ei välttämättä mene rikki mutta voivat vaatia auton uudelleen käynnistyksne. Lisäksi sähkölukitus kuulemma ollut talvisin reistaileva
EA211 1.2 TSI manuaali olisi kiikarissa. Ilmeisesti vm. 2014 vuosimallin pelissä on jo hihna, eikä surullisen kuuluisaa ketjua?10-vuotiaidem käyttisten ikäryhmästä. Bensa EA211 eli 1.0-1.4 TSI hihnalla ja manuaalina. Diesel EA288 ilman AD-blueta, tosin näistä menee kaksoismassavauhtipyörä 200-250 tkm välillä.
Noissa taitaa öljynkulutus johtua 30tkm-öljynvaihtovälistä ja öljynrenkaiden tukkeutumisesta. Jos öljyjä on vaihdettu 15km välein kiinteästi, on riski todennäköisesti selvästi pienempi. Vagarenalla aika moneen tehty mäntäremonttia, kun öljynkulutus on noussut jopa yli 2l/1000km.EA211 1.2 TSI manuaali olisi kiikarissa. Ilmeisesti vm. 2014 vuosimallin pelissä on jo hihna, eikä surullisen kuuluisaa ketjua?
Hieman nettiä tutkin ja näyttäisi siltä, että tuo kone kuluttaa öljyä runsaasti, mutta onko tiedossa muita tyyppivikoja?
Öljyn kulutuskaan ei varsinainen vika ole, vaan ominaisuus, että kaikki paikat tulee voideltua. Itse en näe tätä pahana asiana, kunhan kulutus ei ole luokkaa 1L/1000km.
Muistakaa huoltaa tai huollattaa ellette ole tsi ihmisiä; merkistä riippumatta kaikki kestää voimansiirroltaan aika kauan jos niistä pidetään huolta.
Toi Volvo ja Aisinin laatikko on itselleni tuttu. Ongelma tuon kanssa oli, että valmistaja ei alunperin sisällyttänyt laatikon öljynvaihtoa huolto-ohjelmaan muille kuin ammattikäyttön myytyihin autoihin (käytännössä siis taksit). Aivan karmea virhe, sillä tuo laatikko on hyvin kestävässä maineessa, mutta vain jos öljyt vaihdetaan mieluusti alle 100 tkm välein.Juu, ei ole olemassa "ikuisia öljyjä"
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.