Kävitkö kokeilemassa myös 2.0 Corolllaa?No niin, ostokrapula päällä ja 1,8 hybrid Corolla tallissa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kävitkö kokeilemassa myös 2.0 Corolllaa?No niin, ostokrapula päällä ja 1,8 hybrid Corolla tallissa.
En. Lähinnä kyse oli uskalluksesta.Kävitkö kokeilemassa myös 2.0 Corolllaa?
Tuo menee takuuseen.En. Lähinnä kyse oli uskalluksesta.
![]()
Kuluttajat penäävät Toyotalta vastuuta tuhansien eurojen korjausta vaativasta Corollan valmistusvirheestä – maahantuojan tiedossa ”joitain tapauksia”
Lukuisia Toyota Corolla -merkkisiä autoja on korjattu saman vian vuoksi. Auton vian korjaus saattaa maksaa asiakkaalle jopa yli 2500 euroa.moottori.fi
Netistä kyllä katselin, mutta en kokenut lisätehoja omaan käyttöön tarpeelliseksi.
Hyvä tietääTuo menee takuuseen.
Mutta en tosiaan kokenut että lisätehoille olisi tarvetta
Eilen tuli pyörittyä Corollan kanssa noin 45 minuuttia, pääasiassa kaupunkiajoa. Kyydissä kaksi aikuista ja kaksi teiniä. Kulutus 4,5. Ei ollenkaan paha. Vanhassa avensiksessa olisi ollut yli 7.
No ethän sinä voi eri segmentin autoja vertailla. Vertaa golffiin jos haluat. Voit kanssa vertailla sitä kulutusta myös.Se on kyllä hyvä että on autoja tarjolla jokaiseen tarpeeseen ja makuun. Muakin periaatteessa Corolla farkku kiinnostelis, mutta kertaalleen sain tuollasen (pre-facelift) 1.8:n sijaisautoksi ja kyllä se tosi nuhaiselta tuntui. Tilatkaan ei päätä huimaa kun tottunut esim Passattiin. Aika pienellä kyllä tuntui menevän.
Jokaiselle jotakin.![]()
Facelift-Corollassa on tehokkaampi moottori, esim. kiihtyvyys 0-100 km/h on parantunut 1,7 sekuntia 1.8-litraisessa mallissa.Se on kyllä hyvä että on autoja tarjolla jokaiseen tarpeeseen ja makuun. Muakin periaatteessa Corolla farkku kiinnostelis, mutta kertaalleen sain tuollasen (pre-facelift) 1.8:n sijaisautoksi ja kyllä se tosi nuhaiselta tuntui. Tilatkaan ei päätä huimaa kun tottunut esim Passattiin. Aika pienellä kyllä tuntui menevän.
Jokaiselle jotakin.![]()
Sehän onkin se autonvaihdon vaikein puoli, kun on tottunut todella isoihin tiloihin autossaan eikä mikään markkinoilla oikein enää matchaa niihin ellei mennä sitten omasta budjetista reilusti yli.Se on kyllä hyvä että on autoja tarjolla jokaiseen tarpeeseen ja makuun. Muakin periaatteessa Corolla farkku kiinnostelis, mutta kertaalleen sain tuollasen (pre-facelift) 1.8:n sijaisautoksi ja kyllä se tosi nuhaiselta tuntui. Tilatkaan ei päätä huimaa kun tottunut esim Passattiin. Aika pienellä kyllä tuntui menevän.
Jokaiselle jotakin.![]()
Siitä vaan Toyota alle, kyllä sä sen latauksen kanssa pärjäätTässä olen miettinyt nykyisen Audin dieselin vaihtoa täyssähköön tai plugariin, mutta mihin? Hintaluokka pitäisi olla max n. 30 000 e, ja tilaa about sama kuin nykyinen farkku-A4, jotta konttiin mahtuu Britaxin rattaat ja pari putkikassia. Piakkoin siirrytään kyllä matkarattaisiin. Ajot ja oma pää haluaa toisaalta täyssähköä, mutta toisaalta päivittäiset ajot menisi hyvin 20-50 km sisään.
Mikä auto meille?
- SUV tai vast. korotettu auto
- kotona mahdollista ladata vain Schukosta (max. 3,8kW), mutta vierestä kaupoilta löytyy pikalaturit ja duunissa voi latailla tarvittaessa 11 kW -laturista (hinta 0,2 e / kWh töissä ja kotona)
- range talvisin n. 200km
- hintaluokka 30 000 e, josta rahoitetaan suurin osa
- tilaa 2 aikuista + 1 lapsi + rattaat + pari putkikassia viikonloppureissulle
- neliveto ei pakollinen, vaikka nykyinen Quattro onkin
- pysähtyminen laturille ei ole ongelma, mutta latausnopeus saisi olla talvellakin OK
- ajot vuodessa enää n. 15 tkm ja kaikki ajo eteläisessä Suomessa
Olen koeajanut ao. autoja, joista kaikista tykännyt.
- bZ4x (hyvä autona, mutta latausnopeus huono talvella)
- XC40 T5 tai P8 (hyvä autona ja akun esilämmitys, mutta kallis ja pienempi kontti kuin nykyisessä)
- Polestar 2 (sama kuin Volvo + alustan heikkoudet, mutta hinnaltaan OK)
ID.4 tai Enyaq olisi varmaan järkevin valinta (hinta+ominaisuudet), mutta VAG-konsernin laitteita on ollut nyt 4 kpl peräkkäin ja halu olisi kokeilla jotain muuta. bZ4x tarjoaisi pitkän takuun ja Relaxin, sekä Toyotan kautta rahoitettuna sovitun ostohinnan 60 kk päähän. RAV4 plugarina kiinnostaisi, mutta hinta on ihan järjetön ja ajo-ominaisuudet on vain keskitasoa.
Sehän onkin se autonvaihdon vaikein puoli, kun on tottunut todella isoihin tiloihin autossaan eikä mikään markkinoilla oikein enää matchaa niihin ellei mennä sitten omasta budjetista reilusti yli.
Nimimerkillä hakenut Espacelle korvaajaa tässä tovin, mutta siinä 30k euron luokassa melkein kaikki ovat pienempiä ja ahtaampia.
Mites Nissan Ariya ?Tässä olen miettinyt nykyisen Audin dieselin vaihtoa täyssähköön tai plugariin, mutta mihin? Hintaluokka pitäisi olla max n. 30 000 e, ja tilaa about sama kuin nykyinen farkku-A4, jotta konttiin mahtuu Britaxin rattaat ja pari putkikassia. Piakkoin siirrytään kyllä matkarattaisiin. Ajot ja oma pää haluaa toisaalta täyssähköä, mutta toisaalta päivittäiset ajot menisi hyvin 20-50 km sisään.
Mikä auto meille?
- SUV tai vast. korotettu auto
- kotona mahdollista ladata vain Schukosta (max. 3,8kW), mutta vierestä kaupoilta löytyy pikalaturit ja duunissa voi latailla tarvittaessa 11 kW -laturista (hinta 0,2 e / kWh töissä ja kotona)
- range talvisin n. 200km
- hintaluokka 30 000 e, josta rahoitetaan suurin osa
- tilaa 2 aikuista + 1 lapsi + rattaat + pari putkikassia viikonloppureissulle
- neliveto ei pakollinen, vaikka nykyinen Quattro onkin
- pysähtyminen laturille ei ole ongelma, mutta latausnopeus saisi olla talvellakin OK
- ajot vuodessa enää n. 15 tkm ja kaikki ajo eteläisessä Suomessa
Olen koeajanut ao. autoja, joista kaikista tykännyt.
- bZ4x (hyvä autona, mutta latausnopeus huono talvella)
- XC40 T5 tai P8 (hyvä autona ja akun esilämmitys, mutta kallis ja pienempi kontti kuin nykyisessä)
- Polestar 2 (sama kuin Volvo + alustan heikkoudet, mutta hinnaltaan OK)
ID.4 tai Enyaq olisi varmaan järkevin valinta (hinta+ominaisuudet), mutta VAG-konsernin laitteita on ollut nyt 4 kpl peräkkäin ja halu olisi kokeilla jotain muuta. bZ4x tarjoaisi pitkän takuun ja Relaxin, sekä Toyotan kautta rahoitettuna sovitun ostohinnan 60 kk päähän. RAV4 plugarina kiinnostaisi, mutta hinta on ihan järjetön ja ajo-ominaisuudet on vain keskitasoa.
"Uuteen" autoon ei remonttia tarvii tulevaisuudessa tehdä? Varmaan taksi olisi parempi vaihtoehto.Alkaa mennä hermo omaan dieseliin. Tukivarsi poikki ajossa ja taas tulee remonttia. Toyota Corolla 1.8 hybridiä katsonut. Mikä rahoituskorko on halpa jos käsiraha olis 6000€ ja auton hinta 15-16k kahden vuoden maksuajalla? Miltä tämä esimerkiksi näyttäisi? https://www.nettiauto.com/toyota/corolla/14976033
"Uuteen" autoon ei remonttia tarvii tulevaisuudessa tehdä? Varmaan taksi olisi parempi vaihtoehto.
Tietysti on. Mutta kun lähes 400k ajettuun dieseliin on mennyt kahdessa vuodessa kohta 3k niin tekis mieli testata jotain muuta vaihtoehtoa. Viestin pointti oli enemmänkin onko tuo hyvän hintainen?"Uuteen" autoon ei remonttia tarvii tulevaisuudessa tehdä? Varmaan taksi olisi parempi vaihtoehto.
https://www.nettiauto.com/toyota/avensis/14999139Alkaa mennä hermo omaan dieseliin. Mikä rahoituskorko on halpa jos käsiraha olis 6000€ ja auton hinta 15-16k
Ojasta allikkoon - ABS, ESP ja moottorinvikavalot palavat
Mutta moottorin toimintaan näillä ei ole vaikutusta kuulemma. Lisäksi tuo on kolariauto.Ojasta allikkoon - ABS, ESP ja moottorinvikavalot palavat![]()
Meillä oli aikanaan 2009 corolla, missä pimahti yksi puola ja se sytytti juuri nuo valot.Ojasta allikkoon - ABS, ESP ja moottorinvikavalot palavat![]()
Nyt tarttis hankkia auto, suurin osa ajosta tulee olemaan n. 20km suuntaansa, mutta välillä voi tulla myös pidempiä reissuja.
Itse en juurikaan automaailmaa ikinä seurannut, "kriteerit" ovat pyöreästi "kuhan ei tartte ihan pienissä mäissä tai valoista lähtiessä työntää että pääsee eteenpäin".
Kaveri on kehunut omaa Fordiaan litran Ecoboostilla (100hv) hyväksi paketiksi, mutta ei itsellä mitään käryä onko tämä hyvä vai huono.
Toinen kaveri ja oma isä sanoivat että ranskalaista ei ainakaan käytettynä ja jos Ranskaan sortuukin niin ei ainakaan sitikkaa tai rellua.
Nettiautosta tämä vaikutti ihan kivalta, ellei punaista väriä lasketa https://www.nettiauto.com/ford/fiesta/14983969
Mutta voihan se olla ihan pommikin kun en näistä mitään tiedä.
Ehdotuksia? Hintaluokka ehdottomasti alle 10k ja mieluummin lähempänä 5k kuin 10k:ta
Edit: ja ajatuksena alustavasti ajaa auto ns. paaliin asti eikä vain paria vuotta
Jos ecoboostit unohtaa niin osaatko neuvoa about vastaavan tehokasta/kuluttavaa moottoria saman hintaluokan vehkeissä![]()
Fordin Ecoboost-moottorien jakopääongelmat puhuttavat – Ford on Briteissä myöntänyt massiivisen virheen, Suomessa ei
Monista Fordin Ecoboost-moottoreista on katkennut jakohihna ja Ford on esimerkiksi Iso-Britanniassa tullut asiakkaita merkittävästi vastaan.moottori.fi
Ford tunnustaa Ecoboost moottorivian Englannissa
Ford Ecoboost ongelmat ei ole uusi uutinen, mutta ehkä vähemmälle huomiolle on jäänyt että Ford on nyt myöntänyt tämän ongelman! Tein tähän yhteenvedon, jonka olen myös jakanut suomalaiselle medialle. Toivottavasti saadaan tässä kasvatettua huomiota ja painetta Fordin suuntaan myöntämään tämä...bbs.io-tech.fi
Unohda Ecoboost foordit
Nyt on ehkä jopa punaista pahempi väri kyllä tässä
Nyt on ehkä jopa punaista pahempi väri kyllä tässäMites noiden hybridien akkupuoli, ymmärtänyt että tulee liki sähköautotason remppoja niihin? Itsellä ei ole latauspaikkaa käytössä. Myös tuo 220k mittarissa epäilyttää vähän
Renault clio 0,9tce moottorilla, mahtanee olla ainoita ranskalaisia bensiinimoottoreita missä ei ole mitään erikoisempia tyyppivikoja. Jos löytyy hintaluokkaan vielä 2020 uudempi malli niin ainakin omasta mielestä on oikeasti laadukkaan tuntuinen pikkuautoksi, ainakin verrattuna skodan tai vw:n saman luokan tarjontaan.Nyt tarttis hankkia auto, suurin osa ajosta tulee olemaan n. 20km suuntaansa, mutta välillä voi tulla myös pidempiä reissuja.
Itse en juurikaan automaailmaa ikinä seurannut, "kriteerit" ovat pyöreästi "kuhan ei tartte ihan pienissä mäissä tai valoista lähtiessä työntää että pääsee eteenpäin".
Kaveri on kehunut omaa Fordiaan litran Ecoboostilla (100hv) hyväksi paketiksi, mutta ei itsellä mitään käryä onko tämä hyvä vai huono.
Toinen kaveri ja oma isä sanoivat että ranskalaista ei ainakaan käytettynä ja jos Ranskaan sortuukin niin ei ainakaan sitikkaa tai rellua.
Nettiautosta tämä vaikutti ihan kivalta, ellei punaista väriä lasketa https://www.nettiauto.com/ford/fiesta/14983969
Mutta voihan se olla ihan pommikin kun en näistä mitään tiedä.
Ehdotuksia? Hintaluokka ehdottomasti alle 10k ja mieluummin lähempänä 5k kuin 10k:ta
Edit: ja ajatuksena alustavasti ajaa auto ns. paaliin asti eikä vain paria vuotta
Liikaa hintaa, 10k on aivan ehdoton katto ja mieluummin lähempänä 5 kuin 10k.Oisko Kaotika Kia Stonic tuolla 1.0 litrasella 100-120hv versiolla mieluinen hinnat liikkuu n12-16 välimastossa.
En ole ainakaa siitä kuullut kovin pahaa sanottavaa.
Löytyy myös tuo pienempi picanto 1.2 L moottorilla mutta siitä ei ole kokemuksia kuinka pirteä se on.
Tuo on hintahaitarin ihan äärirajoilla, mutta pitää tutustua.Sitten olisi tämä https://www.nettiauto.com/kia/picanto/14978462
Ulkomuistista kaveri ainakin puhui jakohihnaongelmista etenkin noissa pikkukoneissa. Isältä pitää kysäistä vielä uusiksi, mutta huoltohommiin sekin taisi liittyä (meillä oli joskus rellu aikoinaan).Renault clio 0,9tce moottorilla, mahtanee olla ainoita ranskalaisia bensiinimoottoreita missä ei ole mitään erikoisempia tyyppivikoja. Jos löytyy hintaluokkaan vielä 2020 uudempi malli niin ainakin omasta mielestä on oikeasti laadukkaan tuntuinen pikkuautoksi, ainakin verrattuna skodan tai vw:n saman luokan tarjontaan.
Kysäise isältäsi ja kaveriltasi miksi ei citikkaa tai rellua...jäljelle jää peugeot joka on saman konsernin tuote kuin citroen ja jakavat saman tekniikan joten samat ongelmat koskevat kaikkia (1.6vti/thp, 1.2 puretech)
Rellun kolmepyttyiset tce koneet on ihan ok, eli 0,9 ja 1,0. 1,2 litraisessa on ollut jakoketjuhuolia. Renaultin moottorit siis jakoketjulla. Peugeot ja citroen 1.2 puretech öljykylpyisellä hihnalla kuten Fordin ecoostikin ja nämä ovat olleet ongelmallisia.Liikaa hintaa, 10k on aivan ehdoton katto ja mieluummin lähempänä 5 kuin 10k.
Tuo on hintahaitarin ihan äärirajoilla, mutta pitää tutustua.
Ulkomuistista kaveri ainakin puhui jakohihnaongelmista etenkin noissa pikkukoneissa. Isältä pitää kysäistä vielä uusiksi, mutta huoltohommiin sekin taisi liittyä.
Onko 1,0 TCe ongelmallinen? Nettiautossa näytti olevan tasan yksi 0,9l Clio vuosimallia 2020 tai uudempi ja se meni hintahaitarin yli.
Onko näissä siis mitään ilmiselvää ongelmaa, jolllei ehkä värejä lasketaRellun kolmepyttyiset tce koneet on ihan ok, eli 0,9 ja 1,0. 1,2 litraisessa on ollut jakoketjuhuolia. Renaultin moottorit siis jakoketjulla. Peugeot ja citroen 1.2 puretech öljykylpyisellä hihnalla kuten Fordin ecoostikin ja nämä ovat olleet ongelmallisia.
Onko näissä siis mitään ilmiselvää ongelmaa, jolllei ehkä värejä lasketa
Toinen on vanhempaa korimallia. Tuon uudemman saattaisin vaikka itsellenikin ostaa jos paikan päällä ei mitään erikoista ilmene. Perhana kun ei ole automaatti.Onko näissä siis mitään ilmiselvää ongelmaa, jolllei ehkä värejä lasketa
Jos ecoboostit unohtaa niin osaatko neuvoa about vastaavan tehokasta/kuluttavaa moottoria saman hintaluokan vehkeissä
Vaikka niitä ranskalaisista kaverisi varoitteli, niin jos tuollaista Fiestan kokoluokkaa katselet, sanoisin että Renault Clio kannattaa tsekata. Suht edullinen, koska ranskis, eikä niissä ole mitään Ecoboostin kaltaisia miinoja tiedossa. Ja oma paremmuusjårjestys ranskalaisissa menisi Rellu >> Pösö > Citikka, vaikka Pösöissä nyt ehkä on hienoin muotoilu.Jos ecoboostit unohtaa niin osaatko neuvoa about vastaavan tehokasta/kuluttavaa moottoria saman hintaluokan vehkeissä
Onko näissä siis mitään ilmiselvää ongelmaa, jolllei ehkä värejä lasketa
Suurin ero tuoreemmassa 2020 mallissa on varmaankin juuri tuo sisusta ja äänieristys. Tästä on nyt kolme vuotta kun tuollaisia katselin mutta olin todella yllättynyt kuinka laadukkaan tuntuinen tuo oli sisältä materiaaleiltaan yms. Rengasmelua tuli jonkinverran takakontista mutta pikkuautoksi ei lainkaan paha.Sisusta halpaa ämpärimuovia, meluisa motarilla (jos ei äänieristä),