Oliskohan tämmöinen Seatti minkälainen peli, 2,0tdi + manuaali kuulostaa äkkiseltään ihan ok-paketilta..? Joutuuko vaggilaisten kanssa varautumaan öljynsyöntiin myös dieselpuolella?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Nopeus on niin suuri, että katsoisin dieseliä ja pientä ilmanvastusta.
Ekana tuli mieleen:
Pihi diesel, pitkät välitykset ja Cd 0,23.
Ilmoitus täydentyy, joten ei ole satavarmaa onko aktiivivakkari, vai onko noin uudessa jo vakiona?
Itsellä saman korimallin hieman tuoreenpi bensa-automaatti nyt 150+ tkm ajettu ja olen ollut hyvin tyytyväinen autoon. Suosittelen kyllä tuota dieseliäkin, hyvä moottori.Oliskohan tämmöinen Seatti minkälainen peli, 2,0tdi + manuaali kuulostaa äkkiseltään ihan ok-paketilta..? Joutuuko vaggilaisten kanssa varautumaan öljynsyöntiin myös dieselpuolella?
Oof, tuon patteri-sanan viljeleminen sattuu päähän. Olihan tuo muutenkin sellaista hehkuttelua että oksat pois. Ei tuo omasta mielestäni ihan niin hyvännäköinen vieläkään ole, mutta makuasioita toki.![]()
Toyota Prius on parempi kuin koskaan: Kaunis, pihi ja tehokas
Prius on yhä Prius, mutta nyt se myös näyttää hyvältä. Ja on todella hyvä.www.iltalehti.fi
Siis tämä on jutun mukana halpa....
Mä olen niin pudonnut kelkasta että otan lisää olutta ja jatkan sähköpyöräilyä ajaen Diesel Hynyllä töihin.
Auton vaihto mielessä perheenlisäyksen myötä. Nykyinen 308 SW oli jo valmiiksi melko rajoilla kun piti laukut ja koiran kulketuslaatikko mahduttaa paksiin. Nyt turvakaukalon myötä takapenkkitilat liian pienet, koska etuistuinta joutuu vetämään liian eteen ja paksikin alkaa käymään ahtaaksi.
Omat ajot on 15-20tkm vuodessa. Arkiajo on lyhyttä muutaman kilometrin pyöritystä ja pitempää maantie/motari pätkää viikonloppuisin tai työmatkoilla, joista suurin osa kilometreistä tulee.
Itsellä pyörinyt mielessä Volvo V90 tai muu vastaavan segmentin farkku.
- 20-30k€
- Hiljaisuus ja hyvä ajettavuus motarilla plussaa
- Takapenkille saisi mahtua turvakaukaloa ja turvaistuinta ilman, että etupenkin tiloista joutuu karsimaan
- Puoliso haluaisi korotetun maavaran, mutta itse en näe että sellaisesta ainakaan ylimäärästä maksaisi
- Neliveto olis kiva, mutta ei välttämätön
- Automaatti
Olisiko hyviä ehdotuksia mitä kannattaisi miettiä ja käydä koejamassa?
SuberB Scout, Passat Alltrack, Outback.
Eli Skoda, VW ja Subaru.
V90 kyllä lähtee n. 150000 ajettuna nelivetoisena alle 30000 eurolla kun etsiskelee etenkin jos riittää D3. Tarjonnassa on paljon karusti varusteltuja ex-työsuhdeliisareita ja sitten basaarikauppiailta (Saka, Kamux Bilar99e ja vastaavat) ruotsalaisista liisaripoistohuutokaupoista ostettuja. Ruotsista tuoduissa saattaa tulla vastaan jopa Kinetic-varustetasoinen joita Suomeen ei kehdattu tuoda edes maahan. Ostopaikka ja autoyksilö kannattaa valita tarkkaan mutta ihan ok kaupat pystyy tekemään.Outbackissa saattaisi saada ison ja huolettoman auton vähällä rahalla. CVT-vaihteistolla ja bensiinimoottorilla ilman turboa pitäisi olla kestävä peli eikä kai nelivetotekniikassakaan ole suurempia pommeja. Ajettavuus ei tosin pärjänne konsernituotteille ja Volvolle, mutta koeajollahan se selviää. Bensiiniä toki juopottelee ihan huolella.
Volvot tahtovat olla muutaman sata tuhatta ajettuja tuossa budjetissa, eli korjaamokäyntejä voi olla edessä vähän väkisinkin, jos sellaisen haluaa. Useimmat on vielä dieseleitä, jollainen ei kannattane noilla kilometreillä. Toki kyyti lienee hyvää.
Sisusta on kyllä jäätävä tuossa priuksessa, varsinkin tuo ratti. Toyota henkiselle tosin varmaan ihan passeli.
Outbackissa saattaisi saada ison ja huolettoman auton vähällä rahalla. CVT-vaihteistolla ja bensiinimoottorilla ilman turboa pitäisi olla kestävä peli eikä kai nelivetotekniikassakaan ole suurempia pommeja. Ajettavuus ei tosin pärjänne konsernituotteille ja Volvolle, mutta koeajollahan se selviää. Bensiiniä toki juopottelee ihan huolella.
Auton vaihto mielessä perheenlisäyksen myötä. Nykyinen 308 SW oli jo valmiiksi melko rajoilla kun piti laukut ja koiran kulketuslaatikko mahduttaa paksiin. Nyt turvakaukalon myötä takapenkkitilat liian pienet, koska etuistuinta joutuu vetämään liian eteen ja paksikin alkaa käymään ahtaaksi.
Omat ajot on 15-20tkm vuodessa. Arkiajo on lyhyttä muutaman kilometrin pyöritystä ja pitempää maantie/motari pätkää viikonloppuisin tai työmatkoilla, joista suurin osa kilometreistä tulee.
Itsellä pyörinyt mielessä Volvo V90 tai muu vastaavan segmentin farkku.
- 20-30k€
- Hiljaisuus ja hyvä ajettavuus motarilla plussaa
- Takapenkille saisi mahtua turvakaukaloa ja turvaistuinta ilman, että etupenkin tiloista joutuu karsimaan
- Puoliso haluaisi korotetun maavaran, mutta itse en näe että sellaisesta ainakaan ylimäärästä maksaisi
- Neliveto olis kiva, mutta ei välttämätön
- Automaatti
Olisiko hyviä ehdotuksia mitä kannattaisi miettiä ja käydä koejamassa?
Autoa voin suositella varauksella; moottoritiellä on kovin janoinen laitos tuo hybridi ainakin. Riippuen vähän vuoden kokonaiskilometreistä haittaako tuo vai ei. Kontti on 500+l, mutta takaosassa erikoinen vino kohouma, joka haittaa isojen laatikoiden pakkaamista 2013-2018 mallissa
katso liitettä 1197353
Lähipiirissä kokemusta vuotta vanhemmasta 1.6 bensasta usean vuoden ajalta ja ihan asiallinen peli. Suurimpana mainittavana harmina ohjaustehostimen hajoaminen, joka meni takuun piikkiin, muuten normaalihuoltoja ja kovaa ajoa. Tylsä, laiskahko, kova, äänekäs ja herättää innostusta kuin sateessa lojuva peruna, mutta toimiva peli. Kulutuslukemat jossain seiskan ja kasin välissä seka-ajossa, maantiellä tippuu vähäsen. Huollot mielestäni normaalihintaisia. Lämpiää talvella vähän hitaanlaisesti. Takajarrut saattaa vähän tahmata.Mitä kokemuksia Kia Ceedistä? Kävin koeajamassa vuoden 2011 1,6 bensakoneella varustettua hatchbackia ja ihan soivalta peliltä vaikutti. Miten olette kokeneet laadun ja kestävyyden, entä huoltojen hinnat tms.?
Lähipiirissä kokemusta vuotta vanhemmasta 1.6 bensasta usean vuoden ajalta ja ihan asiallinen peli. Suurimpana mainittavana harmina ohjaustehostimen hajoaminen, joka meni takuun piikkiin, muuten normaalihuoltoja ja kovaa ajoa. Tylsä, laiskahko, kova, äänekäs ja herättää innostusta kuin sateessa lojuva peruna, mutta toimiva peli. Kulutuslukemat jossain seiskan ja kasin välissä seka-ajossa, maantiellä tippuu vähäsen. Huollot mielestäni normaalihintaisia. Lämpiää talvella vähän hitaanlaisesti. Takajarrut saattaa vähän tahmata.
Kaiken kaikkiaan Toyotamainen varma perusauto.
Ison kyllä saa ja talvella erityisesti aivan ylivoimaisen etenemiskykyinen ja luottamusta herättävä muutenkin, mutta huollot kalliit ja todella janoinen. Vuosimalliksi vähintään sitten 2018 ihan sisutuksenkin takia.
V90 kyllä lähtee n. 150000 ajettuna nelivetoisena alle 30000 eurolla kun etsiskelee etenkin jos riittää D3. Tarjonnassa on paljon karusti varusteltuja ex-työsuhdeliisareita ja sitten basaarikauppiailta (Saka, Kamux Bilar99e ja vastaavat) ruotsalaisista liisaripoistohuutokaupoista ostettuja. Ruotsista tuoduissa saattaa tulla vastaan jopa Kinetic-varustetasoinen joita Suomeen ei kehdattu tuoda edes maahan. Ostopaikka ja autoyksilö kannattaa valita tarkkaan mutta ihan ok kaupat pystyy tekemään.
Tässä esim yksi varusteiltaan karu auto, mutta maltilliset ajokilsat ja kunnollinen liike myyjänä
Volvo V90 vaihtoautot | 64 myytävää autoa | Autotalli.com
Myynnissä 64 Volvo V90 -autoa. Vertaile ja osta auto luotettavasti. Meiltä löydät autoliikkeiden vaihtoautot ja leasingautot. Tutustu valikoimaan!www.autotalli.com
Automalli ei ole hiljaisimmasta päästä mutta kyyti on mukavaa ja maantiellä taloudellista. Vitosella alkavat todelliset kulutuslukemat maantiellä normaalitilanne ja kesäaikana 80/100 maanteillä alle 5 on ihan mahdollinen ilman säästäväistä ajotapaakin. Pitemmässä käytössä pitää varata tonni kaikkien takavalojen uusintaan sitten kun myyjältä ei enää voi vaatia virhevastuuta. Tyyppivika, hajoilevat yksi kerrallaan ellei ole jo vaihdettu parempaa uutta osaa tilalle. AWD:n ja automaattiaskin öljyjen vaihtamiseen heti pitää myös varata 600 e koska ei niitä kuitenkaan ole ajallaan vaihdettu.
Tämän kun lukee tippuu ostohousut jalasta ja kalsarikänneissä on hyvä katsella Nettiautosta muita kohteita.
Kia Ceed oli kaverilla. Tais olla vm 2014. Kiva auto ajella, mutta vei n. 1.5l öljyä tonnilla, eli aika älyttömästi.

Joo ne V90CC:t on kalliita ja niitä on vähän tarjolla. Uudemman mallin XC60 alkaa olla enempi tarjontaa tuohon 30k lähelle.Olisinkohan katsellut niitä Cross Country -malleja, kun kysyjän parempi puoli oli toivonut korkeampaa maavaraa. Toki niissäkin näkyy olevan noita "poikkeushinnoiteltuja yksilöitä" - onko ne sitten väärällä puolella maata, apinavarusteilla, kolarikorjattuja, entisiä takseja tai esittelyautoja, huoltovälit ylitettyjä tai molemmat rengassarjat lopussa, sitä en tiedä.
Outbackiä tosin saisi jopa vain 50 tkm ajettuna tuohon budjettiin. Toki tällöin puhutaan niistä edellisen sukupolven facelift-malleista. Uusimman sukupolven autot tuntuu olevan arvossaan, pyynnit alkaen ~40k€, vaikka kilometrejä olisi se sama 50 tkm.
Mä koeajoin yhtä ton aikakauden Ceediä, kun olin vaihtamassa autoa vajaa 10 vuotta sitten. Taisi olla pienemmällä moottorilla, mutta oli joka tapauksessa niin nuhainen ja persoonaton vehje, että jäi kaupat tekemättä. Olisin antanut viime kierroksella Ceedille vielä mahdollisuuden, mutta haukkuivat meluisaksi ja jätin koeajamatta.Emännällä oli jokunen vuosi sitten -09 Kia Ceed 2.0crdi, joka oli heittämällä paskin tämän talouden auto ikinä.
Mä koeajoin yhtä ton aikakauden Ceediä, kun olin vaihtamassa autoa vajaa 10 vuotta sitten. Taisi olla pienemmällä moottorilla, mutta oli joka tapauksessa niin nuhainen ja persoonaton vehje, että jäi kaupat tekemättä. Olisin antanut viime kierroksella Ceedille vielä mahdollisuuden, mutta haukkuivat meluisaksi ja jätin koeajamatta.
Plaah, ostin jo Volvon.Varmaan kannattaa katsella näitä uudempia 160hp bensa versioita. Hyundai ja Kia molemmilla saatavina ja näissä vielä takuutkin voimassa. Muistaakseni tuli 2020 markkinoille.
Siis jos budjetti venyy sinne noin 20 tuhatta.
Tuossa Kiassa mistä itse puhuin, ei ole öljynsyönti ongelmaa. 165 000 mittarissa ja öljyn pinta ei laske käytännössä yhtään vaihtovälin aikana.

Omakohtaisia kokemuksia tai muuten vaan suosituksia suht taloudellisesta bensa-autosta ottaisin vastaan. 4-ovinen ois oltava ja vaikka -14 eteenpäin.
Poloa kävin koeajamassa 75hv:lla ryyditettynä ja se oli varsin oiva keskustapyörityksessä, mutta maantieajo jätti rutkasti toivomisen varaa mitä itse pääasiassa taitan.
Tällä hetkellä ajelen siis 3-sarjalaisella F31 BMW:llä, mutta ajot on toistaiseksi ainakin niin minimaaliset ettei dieselillä ole mieltä matkaa taittaa.
Jonkinnäköinen siirtymävaiheen ajokki olisi siis hakusessa.![]()
Kiitos vastauksesta!Jos etsit taloudellista ja edes vähän ripeämmin liikkuvaa niin joku pieni korinen auto litran turbolla. Näissä kannattaa sitten ottaa selvää tyyppivioista. Esim. Ford Ecoboost ja se kuuluisi öljykylpy hihna.
Ja näissä koneissa vaikuttaa kori ja kuorma kulutukseen älyttömästi.
Näitä saa vielä uutenakin ilman Hybridi systeemeitä.
Tämmöistä kävin eilen katsomassa (2018&1l kone ja 116hp jos oikein muistan), mutta ei ollut vielä talvirenkaita alla, niin en päässyt koeajolle. Tämähän on vielä pykälän isompi kori mitä Polo.Seat Leon on pieniruokainen, mulla on lastutettu 1,2-litrainen kippo ja kulutus työmatka-ajossa (maantietä + kaupunkiajoa) keskimäärin 5,3 litraa satasella noin vuoden aikana.
Mazdat on itselle hieman tuntemattomia, mutta tuohan ois varsin tyylikäs koppa. Onko noissa mitään lastentauteja tiedossa? Vanhemmissa ainakin korroosio oli vahvasti läsnä.
Leon vastaa Golfia kooltaan, Polon vastine Seatissa on Ibiza.Tämähän on vielä pykälän isompi kori mitä Polo.
Tämmöistä kävin eilen katsomassa (2018&1l kone ja 116hp jos oikein muistan), mutta ei ollut vielä talvirenkaita alla, niin en päässyt koeajolle. Tämähän on vielä pykälän isompi kori mitä Polo.
Mazdat on itselle hieman tuntemattomia, mutta tuohan ois varsin tyylikäs koppa. Onko noissa mitään lastentauteja tiedossa? Vanhemmissa ainakin korroosio oli vahvasti läsnä.
Omakohtaisia kokemuksia tai muuten vaan suosituksia suht taloudellisesta bensa-autosta ottaisin vastaan. 4-ovinen ois oltava ja vaikka -14 eteenpäin.
Poloa kävin koeajamassa 75hv:lla ryyditettynä ja se oli varsin oiva keskustapyörityksessä, mutta maantieajo jätti rutkasti toivomisen varaa mitä itse pääasiassa taitan.
Tällä hetkellä ajelen siis 3-sarjalaisella F31 BMW:llä, mutta ajot on toistaiseksi ainakin niin minimaaliset ettei dieselillä ole mieltä matkaa taittaa.
Jonkinnäköinen siirtymävaiheen ajokki olisi siis hakusessa.![]()
Itsellä tuo VAG:in kolmepyttyinen 1.0TSI 116hv + DSG7 yli 150t ajettuna ja ollut huippumoottori 0-100 9.9sek ja kulutus itsellä kesällä 3,8-4,5 talviaikaan 4,4-5l/100km. Ei mitään ongelmia ollut moottorin/voimansiirron osalta. Hihna vaihdettu 6v/145tkm kohdalla huolto-ohjelman mukaiaesti.^Joo, nuo uudemmat kolmepyttyiset vaikuttaisivat alustavasti kestävän suht koht OK nykymittapuulla arvioiden. Välttämällä DSG:n saattaa olla melko hyvä valinta, tosin kannattaa miettiä säästäisikö ostohinnassa valitsemalla mieluummin Fabian tai Ibizan Polon sijaan.
KymenlaaksostaMistäpäin kysyjä?
Passat B7 1.6 TDI tai 2.0 TDI. Perusvarmoja pelejä. Tai Octavia 1.6 TDI.Lähitulevaisuudessa mahdollisesti tarve autolle, jolla rullattaisiin omien ajojen lisäksi työmatkaa 110km päivässä.
Vakkari ja ilmastointi löydyttävä, vetokoukusta plussaa, hinta alle 6000€.
Dieseleistä omakohtaista kokemusta ainoastaan Renaulteista.
Lähitulevaisuudessa mahdollisesti tarve autolle, jolla rullattaisiin omien ajojen lisäksi työmatkaa 110km päivässä.
Vakkari ja ilmastointi löydyttävä, vetokoukusta plussaa, hinta alle 6000€.
Dieseleistä omakohtaista kokemusta ainoastaan Renaulteista.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.