Mikä auto minulle?

Noin 10k€ bensafarmaria katellessa perstuntuma on se, että on pelkästään enemmän tai vähemmän paskoja valintoja mitä tehdä :D

- Golf 6 / Octavia mk2 / Leon <2012 jakoketjuongelmat
- Golf 7 / Octavia mk3 / Leon >2012 öljynkulutusongelmat
- Fordien ecoboost-jakohihnaongelmat
- Opel M32-vaihdelaatikot ei kestä
- PSA Puretech / THP jakohihnaongelmat
- Clio / Fabia / Ibiza tiloiltaan liian pieniä
- Volvo / BMW / Audi / MB liikaa ajettuja tai liian vanhoja

Luotettavuuden perusteella listalle jäävät Toyotat, Kia Ceed ja Hyundai i30 joista yksikään ei nyt varsinaisesti sytytä. Mustana hevosena Megane III josta ei myöskään kovin pahaa sanottavaa löytynyt.

Nykyisenä fordistina tuntuu että järkevimmältä ja riskittömimmältä valinnalta tuntuisi merkissä pysyminen ja ottaa turbottomalla 1.6-koneella alkupään mk3 Focus. Niitä saa etanoliversioinakin joka vähän houkuttelisi.
 
Megane III vm13-14 ennen IV muutosta tai Maza 6.
 
Kuinka paljon Yaris hybrid (2020) kuluttaa talvella kaupunki /matka-ajossa? Riittääkö lämpö matkustamoon vielä -20 asteessa? Torstaina olis tarkoitus käydä koeajamassa 100tkm ajettua Yarista.
Voep olla myöhässä, mutta vuokra-autokokemuksena about tuhannen kilsan lenkki, kulutus vaihteli etapeilla 4.2…4.7 auton mukaan, pitkässä maantieajossa. Keli -5…-13 C välillä. Kylmäkäynnistykset nosti selkeästi kulutusta. Tuo alin pimeässä lumisateessa jonossa 80-rajoituksilla. Hybridisysteemillä kikkailemalla pulse and glide- tyylillä sai kulutusta alas. Lämpöä riitti ok, penkki ei loistava mutta muuten yllättävän hyvä ajella, erityisesti vrt. takavuosien yarikset.
 
Noin 10k€ bensafarmaria katellessa perstuntuma on se, että on pelkästään enemmän tai vähemmän paskoja valintoja mitä tehdä :D

- Golf 6 / Octavia mk2 / Leon <2012 jakoketjuongelmat
- Golf 7 / Octavia mk3 / Leon >2012 öljynkulutusongelmat
- Fordien ecoboost-jakohihnaongelmat
- Opel M32-vaihdelaatikot ei kestä
- PSA Puretech / THP jakohihnaongelmat
- Clio / Fabia / Ibiza tiloiltaan liian pieniä
- Volvo / BMW / Audi / MB liikaa ajettuja tai liian vanhoja

Luotettavuuden perusteella listalle jäävät Toyotat, Kia Ceed ja Hyundai i30 joista yksikään ei nyt varsinaisesti sytytä. Mustana hevosena Megane III josta ei myöskään kovin pahaa sanottavaa löytynyt.

Nykyisenä fordistina tuntuu että järkevimmältä ja riskittömimmältä valinnalta tuntuisi merkissä pysyminen ja ottaa turbottomalla 1.6-koneella alkupään mk3 Focus. Niitä saa etanoliversioinakin joka vähän houkuttelisi.
Jos vagit pelottaa liikaa ja luotettavuus edellä mennään niin ite yrittäisin venyttää budjettia vähän ajettuun ceediin mallia karvalakki. Eiks niitä saa aika halvalla vähän ajettuina kun lähtöhinta ollut 19999 tms ja ihmiset haluaa automaatteja nykyään. Halvempi kuin vastaava i30 ainakin perinteisesti ja ihan ok moderni perusauto. Manuaali, vapari ja pitkä takuu. Toyotat ylihintaisia. Toki ylipäätään kymppitonnin käytetyt tuntuu nykyään aika arvokkailta, kun ovat sen verran ajettuja että jotain kulumaa eli korjattavaa alkaa tulla ja bonuksena listaamasi nykytekniikan ihmeet.
 
Noin 10k€ bensafarmaria katellessa perstuntuma on se, että on pelkästään enemmän tai vähemmän paskoja valintoja mitä tehdä :D

- Golf 6 / Octavia mk2 / Leon <2012 jakoketjuongelmat
- Golf 7 / Octavia mk3 / Leon >2012 öljynkulutusongelmat
- Fordien ecoboost-jakohihnaongelmat
- Opel M32-vaihdelaatikot ei kestä
- PSA Puretech / THP jakohihnaongelmat
- Clio / Fabia / Ibiza tiloiltaan liian pieniä
- Volvo / BMW / Audi / MB liikaa ajettuja tai liian vanhoja

Luotettavuuden perusteella listalle jäävät Toyotat, Kia Ceed ja Hyundai i30 joista yksikään ei nyt varsinaisesti sytytä. Mustana hevosena Megane III josta ei myöskään kovin pahaa sanottavaa löytynyt.

Nykyisenä fordistina tuntuu että järkevimmältä ja riskittömimmältä valinnalta tuntuisi merkissä pysyminen ja ottaa turbottomalla 1.6-koneella alkupään mk3 Focus. Niitä saa etanoliversioinakin joka vähän houkuttelisi.

Honda Civic?

Ecoboostien hihnoissa ei kai ole muuta ongelmaa kuin se että hihna liukenee öljyyn, jos on väärää öljyä kaadettu koneeseen? Ts. yksi vaihtoehto voisi olla ostaa auto, jonka hihnan vaihtoväli on lähellä ja viedä heti kauppojen jälkeen merkkihuoltoon, jossa käskee vaihtamaan kaikki öljyssä olevat hihnat ja katsomaan/tyhjentämään öljypumpun sihdin, ettei sinne ole päätynyt vanhan hihnan osia. Sen jälkeen pitäisi olla turvallisilla vesillä tuossa suhteessa. Toki merkkihuoltokin voi käyttää väärää öljyä, ihmisiä nekin on, mutta toivottavasti sentään ei.
 
Noin 10k€ bensafarmaria katellessa perstuntuma on se, että on pelkästään enemmän tai vähemmän paskoja valintoja mitä tehdä :D

- Golf 6 / Octavia mk2 / Leon <2012 jakoketjuongelmat
- Golf 7 / Octavia mk3 / Leon >2012 öljynkulutusongelmat
- Fordien ecoboost-jakohihnaongelmat
- Opel M32-vaihdelaatikot ei kestä
- PSA Puretech / THP jakohihnaongelmat
- Clio / Fabia / Ibiza tiloiltaan liian pieniä
- Volvo / BMW / Audi / MB liikaa ajettuja tai liian vanhoja

Luotettavuuden perusteella listalle jäävät Toyotat, Kia Ceed ja Hyundai i30 joista yksikään ei nyt varsinaisesti sytytä. Mustana hevosena Megane III josta ei myöskään kovin pahaa sanottavaa löytynyt.

Nykyisenä fordistina tuntuu että järkevimmältä ja riskittömimmältä valinnalta tuntuisi merkissä pysyminen ja ottaa turbottomalla 1.6-koneella alkupään mk3 Focus. Niitä saa etanoliversioinakin joka vähän houkuttelisi.

Kokeile tota Hyundaita. Meillä on jo kolmas ja aina vannottu että ei koskaan enää Hyundaita mutta se hankintahinta, takuun toimivuus ja nyt yhteensä jo yli 450tkm ajettua kilometria ilman erikoisia vikoja. Se vaikuttaa väkisinkin valintaan.

Kyllähän noiden ajo-ominaisuuksilla saa taivas paikan ja jatkuvasti selaa nettiautoa että mitä muuta löytyisi tilalle.

Plussaa se että vaimolle kun viimeksi sanoin että sun "kyyti" on kun Hyundailla, ei se ajaminen mutta varmasti pääsee perille, niin vaimo vaan nauroi vedet silmissä ja totesi että hyvähän se on ettei matkalle laukea ja ei se herrakaan nyt Mersun kyytiä tarjoa mutta perille on päästy.

Tämä kertonee sen millaisia me Hyundai kuskit ollaan. :btooth: :kippis:

Vakavasti vielä sellainen lisäys että Hyundain huollot on merkki liikkeessä ainakin todella kirjavia. Itse en enää koskaan vie autoa Turun seudun liikkeeseen ja syy on siinä että yhteen autoon meinasivat vaihtaa venttiilikopan ja kannen tiivisteen kun vuotaa öljyä. Ihmettelin tätä huoltopäällikölle koska öljy on kirkasta ja täyttöaukon vieressä. Kävi katsomassa ja totesi että unohdetaan koko juttu. :x3:
 
Viimeksi muokattu:
Ois aatoksissa joku neliveto jolla ei tarvi leikkiä kotitiellä mutkassa ja mutkaan sijottuvalla nyppylällä aina kun lunta sataa.. Bensavehjekin pitäis olla kun ei enää disukkaa kestä pörssi ja automaattihan ois mukava. Ehdotuksia?

Onko noi Subaru Foresterit ihan syystä yliedustettuina nettiauton hintahaarukassa 5-10 kiloa vai mikä homma?
 
Noin 10k€ bensafarmaria katellessa perstuntuma on se, että on pelkästään enemmän tai vähemmän paskoja valintoja mitä tehdä

- Opel M32-vaihdelaatikot ei kestä

Uudemman korimallin (2016) Astrasta 1.4 moottorilla omat kokemukset on todella positiiviset. Tuon kanssa vaan katsoa tarkkaan että huolloissa laitettu oikeaa öljyä eli mielellään etsiä merkkiliikkeen huoltohistorialla oleva kappale. Eli hieman joutuu vaivaa näkemään tavallistakin enemmän.
 
Seiskapaikkanen auto hakusessa. Puhtaasti käytännöllisyys edellä. Ajoa 3-5tkm vuodessa, joista sen verran kuitenkin kaupungissa ettei diesel-kone kiinnosta kun ei sitä saa läheskään aina kunnolla lämpimäksi. Täysleveät penkit keskirivillä ois kiva, etenkin jos ISOFIX kaikissa. Hintaluokka laaja: 10-25k€, jos rahalle saa paljon vastinetta niin kyllä sitä voi enemmän tiskiin lyödä. Kuljetaan kuitenkin pääasiassa fillareilla, kävellen ja julkisilla niin auto on vähän sellanen ettei tartte olla priimaa.

Toistaiseksi oon katellut: Citron C4 Grand Picasso, Peugeot 5008, Toyota Prius+. Kokemukset näistä kiinnostaa.

Myöhänen vastaus, mutta Toyota Verso kannattaa lisätä koeajolistalle.

Kokemusta on kiesistä, eikä mitään pahaa sanottavaa. Luotettava työjuhta ja oikein käytännöllinen monilapsiperheeseen.
 
Uudemman korimallin (2016) Astrasta 1.4 moottorilla omat kokemukset on todella positiiviset. Tuon kanssa vaan katsoa tarkkaan että huolloissa laitettu oikeaa öljyä eli mielellään etsiä merkkiliikkeen huoltohistorialla oleva kappale. Eli hieman joutuu vaivaa näkemään tavallistakin enemmän.
Mikäs öljyjuttu näissä olikaan(vai tarkoitatko muutamia koneita rikkonutta sytytyshäiriötä, jonka ilmeisesti sai oikeilla öljyillä hallintaan?) Olen katsellut tuollaista seuraavaksi autoksi, enkä äkkiseltään löytänyt siitä mitään isompaa tyyppivika varsinkaan automaattivaihteisena.
 
Mikäs öljyjuttu näissä olikaan(vai tarkoitatko muutamia koneita rikkonutta sytytyshäiriötä, jonka ilmeisesti sai oikeilla öljyillä hallintaan?) Olen katsellut tuollaista seuraavaksi autoksi, enkä äkkiseltään löytänyt siitä mitään isompaa tyyppivika varsinkaan automaattivaihteisena.
Puolitoista vuotta tulee täyteen kun noita katselin niin en enää muista tarkasti, mutta juurikin jotain häiriötä väärä öljy aiheutti joka sitten saattoi johtaa konerikkoon. Tämä on siis hyvin mutua, mutta kiire ei ollut autoa hankkia niin aika pitkä lista oli mitä piti olla ruksittuna. Lopulta jouduin led valoista luopumaan kun hyvä yksilö löytyi.
 
Puolitoista vuotta tulee täyteen kun noita katselin niin en enää muista tarkasti, mutta juurikin jotain häiriötä väärä öljy aiheutti joka sitten saattoi johtaa konerikkoon. Tämä on siis hyvin mutua, mutta kiire ei ollut autoa hankkia niin aika pitkä lista oli mitä piti olla ruksittuna. Lopulta jouduin led valoista luopumaan kun hyvä yksilö löytyi.
Ledivaloissa on muistaakseni ollut jonkin verran ongelma, eivätkä taida olla kovin tehokkaatkaan. Et varmasti menettänyt paljon. Itse mietin vielä manuaalivaihteisen 1.6 turbon ja 1.4-litraisen automaatin välillä. Isommassa toki mietityttää vaihdelaatikko, joka on näissäkin kai surullisenkuuluisa M32.
 
Se Astra K:n M32 vaihteisto on kokenut aika monta päivitystä verrattuna siihen ensimmäiseen versioon. Tuskin sen takia kannattaa jättää Astraa ostamatta jos muuten auto miellyttää. Ei ne silmille leviä enää.
 
Ledivaloissa on muistaakseni ollut jonkin verran ongelma, eivätkä taida olla kovin tehokkaatkaan. Et varmasti menettänyt paljon. Itse mietin vielä manuaalivaihteisen 1.6 turbon ja 1.4-litraisen automaatin välillä. Isommassa toki mietityttää vaihdelaatikko, joka on näissäkin kai surullisenkuuluisa M32.

Nelisen vuotta matriisivaloisella ajaneena sanoisin että ne ovat jo riittävän hyvät ja varjostuksestakin on enemmän apua kuin haittaa, vaikka resoluutio onkin aika karu. Väittäisin että valot ovat auton (halvassa) hintaluokassakin jo keskimääräistä paremmat. 1,4 automaatti vie Astraa ihan riittävästi ja kulutus pyöri 6-8 litran välissä. Talven nurkka-ajossa saattoi mennä lähemmäs ysi ja pitkässä matkassa alle 6.
 
Ecoboostien hihnat hajoaa oikeallakin öljyllä. :D


Itse ostin 1.0 ecoboost focuksen käytettynä 100tkm ajettuna. Öljynvaihtohuollot oli tehty 20tkm välein, mutta käytetystä öljystä ei varmuutta. 110tkm kohdalla vaihdatin varmuuden vuoksi jakohihnan. Hihnassa oli jo useampia murtumia ja yhdestä kohtaa melkein poikki. Hihnan mujua ei kuitenkaan löytynyt. Itse olen nyt vaihtanut öljyt 10tkm välein ja oikeata castrolin öljyä käyttänyt niin jospa tuo ainakin seuraavat 100tkm kestäisi

Eli jos käytettynä näitä olette ostamassa niin jakohihnan kyllä vaihdattaisin ensimmäisenä varmuuden vuoksi.
 
Mikäs olisi mahdollisimman iso farmari n. 15 000€ hintaluokassa? Nyt ajossa mk3 ford focus mutta on turhan pieni meidän käyttöön. 2 selkä menosuuntaan olevaa turvaistuinta pitäisi mahtua takapenkille ja mieluiten siten että ajoasennosta ei tarvitsisi kärsiä (itsellä pituutta 187cm). Kilometrejä tulee n 15tkm vuodessa eli mieluiten bensa ja automaatti.
 
Mikäs olisi mahdollisimman iso farmari n. 15 000€ hintaluokassa? Nyt ajossa mk3 ford focus mutta on turhan pieni meidän käyttöön. 2 selkä menosuuntaan olevaa turvaistuinta pitäisi mahtua takapenkille ja mieluiten siten että ajoasennosta ei tarvitsisi kärsiä (itsellä pituutta 187cm). Kilometrejä tulee n 15tkm vuodessa eli mieluiten bensa ja automaatti.
Mites joku Toyota verso? Uudemmat sellaiset menee varmaan juuri tuohon hintaluokkaan. Itse (180cm) istunut takapenkillä saman mittaisen kuskin takana eikä ollut millään muotoa ahdas tunnelma.
 
Paras mennä kokeilemaan mittanauhan kanssa, ajoasento ja kropan mittasuhteet vaikuttaa yllättävän paljon. Superb varmaan tilavimmasta päästä, mutta hinnat suhteessa korkeat. Mondeo on aika tilava myös. Octaviakin voi riittää aika pitkälle myös jos ei kuski ei makaa pitkällään kädet suorana..
 
Jos tavaratilaa kaipaa eikä ole VAG-allergiaa, Ocu tai Superb varmaan hyvä valinta. Tossa hintahaarukassa varmaan kilsoja kyllä kohtuullinen määrä takana. Mä ottaisin varmaan V90 kuitenkin, mutta mulla on se allergia. Vielä 10 vuotta sitten C5 tarjosi pirusti konttia, mutta ne ovat jo antiikkia.
 
Joo noita yllämainittuja olenkin miettinyt. Superb ilmeisesti tilavimmasta päästä on. Tuo hintaluokka on vähän haastava kun laittaisi 10t€ lisää niin valikoima kasvaisi reilusti mutta +30t€ hintaluokassa rupeaisi jo saamaan esim id4 yms isompia sähköautojakin jo.
 
Joo noita yllämainittuja olenkin miettinyt. Superb ilmeisesti tilavimmasta päästä on. Tuo hintaluokka on vähän haastava kun laittaisi 10t€ lisää niin valikoima kasvaisi reilusti mutta +30t€ hintaluokassa rupeaisi jo saamaan esim id4 yms isompia sähköautojakin jo.

Minkälaiset istuimet löytyy ainakin omassa käytössä olleet kääntyvät i-size isofix istuimet vievät kohtuu paljon tilaa ja isokin auto täyttyy pituus suunnassa varsinkin jos etupenkit ovat isommat tai voimakkaammin muotoillut. Superb taitaa takapenkin osalta pituus suunnassa olla aikalailla omaa luokkaansa.
 
Joo. Parilla tonnilla jos nostaa, alkaa löytyä vaihtoehtoja. Mutta jos pitäis maksaa 20k Volvosta tai 15k Skodasta, olis aika no-braineri.
Pari vuotta eteenpäin se volvo tulee kuitenkin halvemmaksi, kun ei ole tonnien "huoltoja(korjauksia)" ja onhan se sentään jo premiumia vs skoda.
 
Joo. Parilla tonnilla jos nostaa, alkaa löytyä vaihtoehtoja. Mutta jos pitäis maksaa 20k Volvosta tai 15k Skodasta, olis aika no-braineri.
Eipä kyllä löydy uusikorista V90 Volvoa bensana tai edes bensahybridinä alle 20k. Nettiauton halvin oli 27k tällä hetkellä. Dieseleitä kyllä löytyy.

15k mahdollisimman iso ns. nykyaikainen farkku kategoriassa katsoisin Superbia, Passattia tai Mondeota.
 
Pari vuotta eteenpäin se volvo tulee kuitenkin halvemmaksi, kun ei ole tonnien "huoltoja(korjauksia)" ja onhan se sentään jo premiumia vs skoda.
Mulla on Volvo, edellinen oli Mersu. En tällä kokemuksella laittaisi Volvoa kuitenkaan ihan Premium-luokkaan. Mutta tuosta olen samaa mieltä, mitä kerrot korjauskustannuksista. Juuri noiden takia luovuin Mersusta. Se fiilis oli kuitenkin sellainen, mitä jäin kaipaamaan. Volvo on taas vähän kuin Toyota. Huolettomia kilsoja pienellä lisämaksulla muuten saman kategorian kotteroihin.
 
Eipä kyllä löydy uusikorista V90 Volvoa bensana tai edes bensahybridinä alle 20k. Nettiauton halvin oli 27k tällä hetkellä. Dieseleitä kyllä löytyy.

15k mahdollisimman iso ns. nykyaikainen farkku kategoriassa katsoisin Superbia, Passattia tai Mondeota.

Samaa katselin äsken että tosiaan halvin V90 oli 27k€.
 
Pari vuotta eteenpäin se volvo tulee kuitenkin halvemmaksi, kun ei ole tonnien "huoltoja(korjauksia)" ja onhan se sentään jo premiumia vs skoda.

Tilastojen puitteissa Volvo oli jaetulla kolmossijalla mitä tulee rahan käytössä huoltoihin. Samaa ampärimuovia se on kuin skeidakin. Kristallikepukka vaihteenvalitsijana aiheuttaa lähinnä myötähäpeää.
 
Viittauksesi että uudet volvo olisivat luotettavia on kyllä paskaa :) mutta ihan kuinka vaan
No, noista ihan uusista ei ole kokemuksia, vähemmän niistä kuitenkin netissä itketään kuin volkkareista.

Itsellä s80 -07 mennyt 100tkm-300tkm Bensanpaineanturi, pakosarjan pulttien kiristys, taka-akselin puslat. B-paineanturi kalleimpana 100€. Puslat oli yhteensä jotain 60€.

Faijalla xc60 80tkm-280tkm mennyt edes noita. Hiukkasloukun lämpö-anturin vaihdoin joskus, se olik satasen. Ja webaston palopesän uusin.
Jarrupalat ja levyt oon vaihtanut kertaalleen molempiin.

Ei tule mieleen, että voisi autoilu olla halvempaa...
 
Mitä merkistystä sillä on? Joka tapauksessa se pitää maksaa.
Huolto on se, millä ehjä auto pidetään kunnossa. Korjaus on se, kun se paska pitää palauttaa toimintakuntoon. Erittäin merkittävä ero.

E. eihän autoa ole pakko huoltaa ollenkaan. Korjaa sitten, kun hajoaa. Mutta kumpi sitten maksaa käyttäjälle enemmän, ja miten sitä arvottaa? Minä arvotan sitä, että mun ei tarvitse korjauttaa autoani.
 
Auton omistaja maksaa molemmat, joten missä se ero on?
Vastasin varmaan edittinä ennen kuin laitoit tämän. Jos ostat käytetyn auton ja sillä on ajettu tuon kysyjän kategoriassa sellaisia kilsoja, että pitää oikeasti pohtia, maksaako huolloista vai huoltojen välisistä korjauksista. Mä maksaisin huolloista.
 
Ja vielä omana viestinään sellainen huomio, että Volvolla on ainakin tällä hetkellä viiden vuoden hihnanvaihtoväli. Se saattaa hiukan dominoida noita huoltohintoja. Ja loppukaneettina, jos meinaa noudattaa huolto-ohjelmaa, kustannukset kyllä selviävät pienellä vaivalla, kun noita merkkejä keskenään vertailee. Aika moni myös googlailee sitä, mitä ongelmia milläkin merkillä on muilla käyttäjillä ollut.
 
En silti ostais volvoa, sori.
En mä niitä myykään, saat anteeksi. Jäin vain yhä miettimään, oliko tuossa aiemmin vain laskettu jotain määräaikaishuoltojen hintoja ja verrattu merkkejä keskenään. Ja sitten unohdettu täysin, mitä ne korjaukset maksavat. Aika epäreilu vertailu siinä tapauksessa. Todelliset keskimääräiset käyttökustannukset ja etenkin tyyppiviat kiinnostavat ainakin minua. En tosin anna niiden vaikuttaa liikaa ostopäätökseen, koska olen allerginen japanilaisille ja VAG:lle.
 
Huoltohinnoissa on hyvä esimerkki vaikka Cupra Leon Phev malli (Seat, Skoda , Volkswagen ja Audi iöytyy myös vastaavia) 15tkm välein huolletaan ja jokainen 60tkm huolto noin 700-1000 euroa. Lisäksi vielä jokainen 30tkm huolto noin 500 euroa.

Meinasin harkita tämmöistä mutta onneksi selvitin huoltohintoja.

Esim. Nykyinen Hyundain diesel 30tkm välein ja noin 250-450€ huolto ja ei jakohihnaa tai dsg öljyjä.

Nämä siis merkkiliikkeen noin hintoja. Laskin silloin tarkemminkin ja totesin että en voita mitään verrattuna dieseliin joten ajellaan vanha loppuun
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs olisi mahdollisimman iso farmari n. 15 000€ hintaluokassa? Nyt ajossa mk3 ford focus mutta on turhan pieni meidän käyttöön. 2 selkä menosuuntaan olevaa turvaistuinta pitäisi mahtua takapenkille ja mieluiten siten että ajoasennosta ei tarvitsisi kärsiä (itsellä pituutta 187cm). Kilometrejä tulee n 15tkm vuodessa eli mieluiten bensa ja automaatti.
Touran
 
Edeltävä primera porsi tielle, joten uusi kottero haussa, mutta ei mitään hajua mitä pitäisi katsella. Olisko täällä mitään ehdotuksia?

- Budjetti siinä 2k€ - 5k€ välillä, mitä lähemmäksi alahaitaria, sen parempi
- Ajot 95% työmatka-ajoa, 45km suuntaansa ~80-100kmh nopeuksissa n. 1200 km / kk. Kaupungissa asiat tulee hoidettua pyörällä.
- Pienestä kulutuksesta plussaa, bensalla toimivaa värkkiä olen katsellut
- Maastopyörä olisi kiva saada matkaan, joten mieluusti peräkoukku. Pyöriä on nyt yksi ja ajoittain voi olla toinen sähköllä, joten riittävän iso kontti voi olla haaste sekä katolle noita 25kg sähkövermeitä ei jaksa tapella.

Auton ominaisuuksilla tai ulkonäöllä ei sinänsä ole merkitystä kun sen tarkoitus itselle on vain päästä töihin ja kotia. Tähän hintaluokkaan ei hirveitä voi vaatiakaan, mutta mitä vähemmällä huoltamisella ja korjaamisella pääsee, sen parempi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 192
Viestejä
4 671 483
Jäsenet
76 572
Uusin jäsen
Hookkan92

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom